►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Știați că avem un circuit de curse auto-moto? Iată o tură pe Motor Park Romania
Înscrie-ți compania în programul BlueBiz de fidelizare și vei optimiza costurile cu deplasările »
Boeing avansează cu dezvoltarea noului avion 777X, o aeronavă lung-curier de mare capacitate ce va fi văzută pe aeroporturi prin 2020, anunțând recent că au definitivat configurația sa.
Avionul are o șmecherie interesantă, vârful aripilor este rabatabil. Asta deoarece aripile noului 777X sunt uriașe, 71 de metri anvergură totală, iar asta ar genera probleme pe multe aeroporturi cu spațiul de parcare la terminal și manevrele de taxi. Prin urmare, ultimii 3-4 metri ai aripilor se vor plia după aterizare, astfel încât noul 777X se va încadra în dimensiunile standard acceptate.
Aripile sunt mari pentru ca astfel avionul să aibă o portanță mult mai bună și deci să consume mai puțin combustibil. Sunt și rezistente, având în vedere că totuși sunt fixate într-o singură parte de avion și cântăresc multe tone cu tot cu motoarele și combustibilul? Boeing folosește pentru aripile noului model X un polimer din fibră de carbon, adică nu sunt metalice (poate or avea vreo traversă, ceva); fuselajul este în continuare din aluminiu, deși Boeing spune că dezvoltarea unui fuselaj din același “plastic” n-ar fi fost imposibilă, ci doar costisitoare și generatoare de întârzieri.
Asta apropo de cum vor arăta avioanele viitorului. Aparent, vor fi din plastic foarte rezistent.
Noul 777X va transporta între 350 și 400 de pasageri, în funcție de variantă, cu o autonomie de peste 15.000 de kilometri. Practic, împreună cu Boeing Dreamliner și cu noul Airbus A350, constituie încă un cui în sicriul avioanelor cu patru motoare precum Boeing 747 și Airbus A380. Sunt mari, sunt impresionante, dar nu mai vin comenzi pentru ele, companiile aeriene preferând aceste modele mai economice și mai versatile. În fond, din multe puncte de vedere mai bine ai în flotă două avioane de 400 de pasageri decât unul de 800.
777X vine în plus cu ferestre mai mari și plasate mai sus, la nivelul ochilor, interior de lux pentru clasa business și 1st, motoare General Electric mai silențioase și mai puțin poluante și, după cum se vede în imagini, păstrează trenul de aterizare cu 6 roți per pilon, metoda cea mai simplă de a recunoaște un 777 pe aeroport.
Poate că prin 2020 îmi voi permite să zbor mai des pe curse lungi, astfel încât să pot vedea astfel de avioane cu ochii mei. Pentru curse mai scurte se lucrează la Airbus A320 Neo și la Boeing 737 Max, ambele pe aceleași principii de economie și modernizare, plus un procent mic pentru Embraer și alții.
« Știați că avem un circuit de curse auto-moto? Iată o tură pe Motor Park Romania
Înscrie-ți compania în programul BlueBiz de fidelizare și vei optimiza costurile cu deplasările »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
15/09/2015 la 11:20 AM
asta in timp ce o multime de companii aeriene (in special americane) urla ca au nevoie de un inlocuitor pentru 757.
stefan(Citează)
15/09/2015 la 12:29 PM
Si totusi…. A380 e de departe cel mai ‘cool shit’ cu care am zburat. Repet, de departe.
alexEAT(Citează)
15/09/2015 la 12:51 PM
D-nu’ inginer – nu exista polimer din fibra de carbon. Maxim ce poate exista este un compozit format din polimer plus fibra de carbon. In cazul de fata vorbim de un prepreg format din fibra de carbon si epoxy ( care se etuveaza la 177 grade Celsius)…
Doar zic…
geretus(Citează)