►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Grupul Volkswagen va fi atacat din toate părțile pentru scandalul cu măsluirea testelor privind emisiile noxelor. În caz că nu știți, niște americani au demonstrat că anumite modele Volkswagen au instalat un software care, atunci când detectează că mașina este testată, modifica funcționarea motorului pentru a produce mai puține noxe.
Volkswagen a declarat ulterior că acel soft este instalat pe 11 milioane de autovehicule, toate echipate cu motorul turbo diesel EA189 (2 litri TDI), inclusiv pe Audi, Skoda și Seat. Un singur lucru nu mi-e foarte clar, dacă au și recunoscut oficial că încercau să trișeze la teste sau o dau cotită că o fi rămas instalat un soft și nu era vorba de rea-voință.
Oricum ar fi, SUA vrea să amendeze VW cu 18 miliarde de dolari, o sumă imensă. SUA are niște norme foarte stricte privind poluarea (motoarele diesel nu erau populare acolo, așa că normele au fost foarte stricte pentru a permite doar cele mai bune alternative la clasicele motoare cu benzină din America). Aici probabil că VW și SUA se vor judeca ani mulți pentru micșorarea acestor datorii și în funcție de interesele regionale (fabrici, salariați, impact în economie) poate că se va fi renunța la amendă sa va fi transformată într-una ceva mai simbolică.
Coreea de Sud a anunțat că va investiga activitatea Volkswagen. E normal, coreenii sunt concurenți prin Hyundai, Kia și alte mărci, au tot interesul să-i ardă pe nemți.
Marea Britanie și Franța solicită o investigație la nivel european privind modul în care VW a mințit/trișat în teste, cât de poluante sunt mașinile și, în fond, ce mama naibii se întâmplă. Dacă vedem dincolo de numele țărilor, Franța are trei mari producători auto ce concurează cu VW, iar Marea Britanie… sunt și ei pe acolo.
Compania a pierdut 35% din valoarea acțiunilor în două zile. 35%! Să vedem cât se mai duce în jos. Iată evoluția din ultima lună, ca să vedeți căderea masivă cauzată de scandal, și din ultimele două zile.
Pe de altă parte, nu este o criză adevărată. Sigur, măsluirea testelor este o chestiune gravă și nu pot decât să mă întreb ce credeau cei de la VW că se va întâmplă. Că nu va afla nimeni, niciodată? Nu-i Tesla, să-i faci update de firmware OTA și să ștergi cod vechi fără ca utilizatorul să știe.
Trăgând linie, însă, problemele VW sunt cauzate de amenzi și de țări ce se pot numi ostile, având în vedere că există producători locali ce vor fi avantajați de aceste bețe în roate băgate afacerilor VW.
Vor renunța însă șoferii la mașinile VW? Nu cred, indexul de satisfacție al clienților este unul mare, mașinile sunt populare, șoferii lor sunt mulțumiți de ele.
Nu se vor mai cumpăra mașini VW? Mă îndoiesc și aici. Vedeți, eu cred că dintre toate elementele ce influențează decizie de cumpărare, nivelul de poluare este cel mai puțin important. Oamenii se preocupă de aspect, dotări interioare, încălzire în scaune, bluetooth sau nu și undeva la capătul listei este nivelul de poluare. Există clienți pentru care impactul ecologic este foarte important, dar cred că aceia oricum s-ar fi orientat spre o hibridă sau o electrică, nu un Passat sau Golf.
Vor fi interzise mașinile VW de la vânzare pentru că poluează prea mult? Din nou nu cred. Mașinile care se vând acum în showroom-uri sunt Euro 6 și cu motoare neafectate de acel software, adică au un nivel mic real de poluare. Sau na, nu avem motive să credem altfel. Probabil că impactul real va fi la vânzările second-hand, unde motoarele EA189 s-ar putea să-și piardă clasificarea EURO curentă și să fie retrogradate, ceea ce ar putea avea impact asupra unor eventuale taxe de înmatriculare. Mai e până acolo.
Practic vorbind, VW are în față ani de zile de procese și scandal, dar nu mă aștept ca vânzările să fie mult diminuate. Imediat ce vor apărea niște cifre de vânzări post-scandal și dacă acestea vor fi bune, acțiunile vor crește din nou. Probabil că acum diverși acționari vând și niște oameni deștepți cumpără la acest preț mic pentru a profita mai târziu. Aș cumpăra și eu, dacă aș putea. Va fi un scandal despre principii și teste, dar nu unul de interes pentru clienți, și parcă văd că inclusiv diverse țări își vor da seama că o contracție a vânzărilor grupului VAG va duce la niște pierderi de slujbe și de bani din economie.
Un impact ceva mai mare va fi asupra mașinilor diesel în general. Cu prețul motorinei identic cu al benzinei, motoarele diesel încep să nu mai pară atât de rentabile precum, să zicem, în 2003. Orașe europene se gândesc deja să limiteze traficul mașinilor diesel pentru că poluează mai mult. Șoferii încă vor mașini diesel pentru că spun că au un consum mult mai mic, chiar dacă un litru de motorină costă cât unul de benzină, dar aici trebuie făcut un calcul ceva mai larg, luând în considerare și prețul ceva mai mare ale unei mașini diesel și costul reviziilor periodice.
Scandalul acesta tocmai le-a mai bătut un cui în coșciug.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
60 comentarii
23/09/2015 la 6:57 AM
” Franța are trei mari producători auto ce concurează cu VW”
am dat cafeaua pe tastatură. te referi la renault, nissan și talbot, nu?
vali(Citează)
23/09/2015 la 8:59 AM
Păi ce, Citroen și Peugeot nu mai contează?
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 9:04 AM
1. sunt prezenți în america? nu.
2. contează global sau european? nu.
http://www.best-selling-cars.com/europe/2015-q1-europe-best-selling-car-manufacturers-brands-and-models/
vali(Citează)
23/09/2015 la 9:26 AM
Păi fiecare țară va da amenzi în țara respectivă, pe motiv că și ei au fost poluați. Inclusiv americanii care dau cu bătaie lungă pentru operațiunile Ford și GM din Europa.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 12:23 PM
Tanarul de fata se plictiseste la el pe blog? Pardon, pe closetul ala unde preia stiri si cate un ‘scrie’ articol fara pic de sens si de noima? :)
Sa inteleg ca daca Peugeon si Citroen nu conteaza cu vanzari decente in Europa, Subaru, fie el si la mana a 4-a cu 300mii km conteaza altundeva in afara de Japonia?
alexEAT(Citează)
23/09/2015 la 12:27 PM
scrie cate un articol*
alexEAT(Citează)
23/09/2015 la 12:48 PM
closet e gura mă-tii.
vali(Citează)
23/09/2015 la 1:02 PM
Atat te duce capul. E o limita superioara a ta. :)
alexEAT(Citează)
23/09/2015 la 1:47 PM
pentru tine e de ajuns. cu idioții nu poți conversa normal.
vali(Citează)
23/09/2015 la 7:47 AM
Eu cred ca te înșeli referitor la deciziile potențialilor clienți. Eu mă gândesc ca dacă au fost în stare sa umble la raportările de noxe, oare la ce altceva au mai umblat? Oare sistemele de airbag sunt funcționale? Dar frânele? Dar direcția?
Parcă pune în cu toată alta lumina ideea de teorie a conspirației….
CristiX(Citează)
23/09/2015 la 9:00 AM
Dar oare motorul l-au pus sub capotă? Nu poți începe să te gândești la astea, că nu se pot extinde așa tare lucrurile.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 8:05 AM
Nu iau apararea nimanui, dar s-au trezit americanii ca nu mai pot de grija mediului. Ei care s-au sters la fund cu protocolul de la Kyoto si care au masini cu motoare de 5 litri pa sistem turbo.
Si canadienii fac mai rau, au vazut ce bani scot din nisipurile bituminoase si nu ii mai intereseaza nici un acord privind mediul.
Deci America de nord, la probleme de mediu …ciocu mic!
Giovani(Citează)
23/09/2015 la 8:17 AM
Doar 2 observatii:
– Softul triseaza la emisiile de NOx, care se stie ca amplifica astmul la copiii mici, deci e mai rau decat cu CO2-ul
– Vanzarile de SH nu vor fi afectate, ca romanul oricum e tractorist, VW TeeDeeIii e sfant si Bulgaria e aproape pentru inmatriculare… :(
alexduduman(Citează)
23/09/2015 la 8:24 AM
Eu cred ca potentialii cumparatori de masini noi vor astepta pana niste masuratori riguroase vor fi facute pentru modelele EURO6 pentru a se vedea daca nu masluiesc si aici cumva. La fel cred ca se vor face masuratori pentru toti producatorii. Cei care nu mint vor avea de castigat. Golf e cea mai vanduta in UE dar cu motorul 1.6 diesel se pare neafectat de scandal, sau 1.2 benzina desi se scriu mult experiente negative pe forumuri.
Oricum e un punct de cotitura in industria auto.
Bobo(Citează)
23/09/2015 la 9:13 AM
Eu pe cumpărători îi văd interesați de dotări, oferte, senzori de parcare șamd. Mai ales că în scandal este un singur motor implicat, deci oricum poți alege din alte variante diesel, dacă asta vrei.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 8:29 AM
Pentru lumea civilizata e o problema de incredere, oamenii au avut incredere in masina germana, solida, fiabila, uber alles, etc. aici s-ar putea sa scada un pic vanzarile. Dar romanasii nostri, care se uita la vw ca la arsenie boca vor face coada in continuare la ce arunca nemtii.
marian(Citează)
23/09/2015 la 8:39 AM
ce masina ai ?
Dan(Citează)
23/09/2015 la 9:11 AM
Nu România contează la vânzări. VW vinde foarte mult în Germania și alte țări vestice, crezi că aia dintr-o dată vor cumpăra Peugeot?
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 9:12 AM
radu, asta se contrazice cu ce zici mai sus. :)
vali(Citează)
23/09/2015 la 10:08 AM
:) in romania era vorba de religia vw sh, cu patriarhul golf.
– normal ca romania nu conteaza la vanzarile de masini noi.
– peugeot nu cred, dar am auzit ca ar mai fi si alte masini nemtesti in germania in afara de vw :)
marian(Citează)
23/09/2015 la 9:34 AM
“Nu se vor mai cumpăra mașini VW? Mă îndoiesc și aici. ”
tocmai si-au busit exporturile si de aici reactia burselor. cea mai restrictiva piata e china (stiu exporta orice, dar produc 2 miliarde pe luna doar din eliberarea certificatelor ca partidul nu inghite orice).
“dacă au și recunoscut oficial că încercau să trișeze la teste sau o dau cotită ”
au recunoscut, si-au pus cenusa in cap oficial prin chiar seful cel mare.
Un alt aspect neluat in seama e ca actualul sef e putin cam manipulativ si rau, si-a facut o serie de dusmani din rindul fostilor colaboratori.
zippo(Citează)
23/09/2015 la 9:36 AM
atotstiutorule de unde stii tu ca doar la tesla se face update ota?
sau ai dedus prin raportarea la doar ce ai auzit?
bravo ma, esti inginer.
catalin(Citează)
23/09/2015 la 10:32 AM
Pari un frustrat tipic. Dacă știi ceva concret, contribuie la discuție, altfel lasă-ne, că e una de oameni mari și n-avem timp de pierdut.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 10:13 AM
Încă un cui în coșciugul mașinilor clasice. Perfect :D http://cleantechnica.com/2015/09/22/how-common-are-cheating-epa-test-defeat-devices-in-the-auto-industry/
nea_caisă(Citează)
23/09/2015 la 10:38 AM
Eh, multe afirmații acolo fără nici o dovadă, doar ce susține angajatul că a văzut. Asta și o glumă că o fi luat foc intenționat o mașină.
Sunt sigur că toți încearcă să trișeze sau să întindă litera legii privind testele. La cele de consum, care la americani parcă se fac pe șosea, era o discuție lungă că producătorii scoteau oglinzile laterale, bancheta spate sau montau alte jante pe mașinile de test pentru a micșora consumul.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 10:54 AM
sunt doua lucruri total diferite:
cumparatorul nu este afectat de scandal, poate chiar avantajat ca poate scad astia pretul ca sa nu ramana cu ele.
radu zice de faptul ca statul (francez e.g) va profita sa ii dea la ficat VWului sa isi ajute companiile proprii
p.s. vezi ca e link la emag aici pt tastatura noua
Ender(Citează)
23/09/2015 la 10:57 AM
E o problema de încredere în respectivul producător. Da, motorul poți verifica dacă este pus, la fel și faptul ca pleacă de pe loc, și ca frânează, dar tine cont ca restul lumii nu este atât de tech savvy ca tine (de aia te citim) și pentru majoritatea datelor după care ne ghidam la achiziție sunt cele furnizate de producător.
Și da, pentru unii contează și nivelul de poluare pe care îl are mașina pe care ai achiziționat o. Unii au copii și se gândesc și la viitorul lor, nu numai la burta de bere.
CristiX(Citează)
23/09/2015 la 11:04 AM
Serios? Senzori de parcare?
Mă așteptam la ceva mai mult de la tine. Sunt cititor constant și este prima data când mă simt total dezamăgit de un formator de opinie (pentru ca esti) și un specialist calificat care ia în derâdere ideea de poluare. Mai ai puțin și vei susține ca tutunul nu dăunează sănătății. Ce a făcut producătorul de mașini este condamnabil de orice om într o societate normala și pedeapsa cea mai la îndemână omului de rand (ca mine) este renunțarea la a considera serviciile/produsele lor în viitor.
Mulțumesc.
CristiX(Citează)
23/09/2015 la 11:50 AM
Right, asta daca nu lasa 3-4000 la pretul unui Golf. In cazul ala, iti mai trece.
add(Citează)
23/09/2015 la 2:43 PM
cristix, tu spui ca in general cumparatorii achizitioneaza o masina in functie de nivelul noxelor emise ?
e adevarat ca exemplul cu senzori de parcare e deplasat pentru ca acum lumea e multa mai fitoasa si vrea camere pentru marsarier, dar totusi, de pe ce planeta esti mah ? vrei sa spui ca lumea nu se uita in primul rand la pret, consum, spatiu depozitare, comfort, siguranta ?
atat timp cat in acte zice ca respecta normele, sanatate !!!
Ender(Citează)
23/09/2015 la 4:11 PM
Ai dreptate, 99% iau de bun ce scrie pe hârtie, iar cultura referitoare la poluare este la pământ deci în mod sigur este irelevant ce scrie la capitolul noxe.
Pe de alta parte, dacă tot mint la capitolul noxe, poate mint și în privința numărului de airbag uri instalate (ai mentionat gradul de siguranta: ai desfacut mașina sa vezi dacă sunt acolo cele 753 de airbag uri?) sau în privința consumului de carburant (ups… asta se întâmplă în mod constant pentru ca deh, aia de pun parametrii standard în care se măsoară sunt dzei la volan: accelerează ca o băbută de 95 de ani, nu intra în depășiri în veci și recuperează toată energia de frânare iar în plus se știe ca farurile aprinse și folosirea semnalizării creste consumul) sau orice alt parametru menționat în cartea tehnica.
Ar fi frumos ca toți ăstia care am cumpărat mașinile lor sa plătim retroactiv norma de poluare la valoarea sa adevărată sa vezi atunci ce nu te mai încântă ideea ca e doar poluare ce mama naibii. Sau au greșit și ei puțin, ce naiba. ..
Sau lucrezi la VW sau ai interes direct…
CristiX(Citează)
23/09/2015 la 12:01 PM
Ești tu sigur ca va fi golf? Îi mai crezi când zic ceva?
“Da-le ma golful mai ieftin cu 3-4000. Vezi sa nu uiți sa scoți airbag urile da’ lasă acolo însemnele. Și da-le și niște filtre proaste. Sa nu uiți sa le pui cauciucurile alea reesapate ca ăstia se uita doar la preț și orbesc direct. Si scoate si modulul ESP impreuna cu martorii. Ca doar scrie VW. Da-i dracului de prosti.” – strategie VW de vânzare conform @add
CristiX(Citează)
23/09/2015 la 12:15 PM
bun, dar știe cineva care va fi impactul asupra mașinilor deja existente pe piață? Vor exista alte încadrări la norma de poluare, alte proceduri la înmatriculare?
și dacă ma interesa un Passat Variant 2.0 TDI second-hand înseamnă ca acum trebuie sa ma uit mai bine la motoarele pe benzina?
2Du(Citează)
23/09/2015 la 12:23 PM
scrie cate un articol*
alexEAT(Citează)
23/09/2015 la 1:05 PM
Problema VW are implicatii mult mai mari decat scrii tu in articol.
VW a trisat. Masiv. Pacalind testele, ei au putut sa vanda masini la o norma de poluare mai mica adica sa beneficieze de anumite facilitati fiscale insemnate (mai ales in tarile vestice unde taxele sunt consistente).
Ar fi firesc nu doar sa primeasca amenzi din partea acestor tari (tu le numesti ostile, eu le numesc pacalite) dar si de catre competitie care practic a fost dezavantajata.
In US deja au inceput procese civile si se prea poate sa ajunga si acelea la niste sume consistente.
Ramane de vazut cum va ramane VW dupa acesta etapa. Si mai ales daca ei sunt singurii care triseaza sau daca si restul apeleaza la tertipuri.
E greu de crezut prima varianta dar daca asa este, trebuie sa fii masochist sa mai cumperi VW.
P.S. Sa mai amintesc cum au incercat sa musamalizeze problemele de securitate descoperite de cel putin 2 ani?
http://0-100.hotnews.ro/2015/08/17/volkswagen-a-incercat-timp-de-doi-ani-sa-ascunda-vulnerabilitati-de-securitate-antifurt-ale-masinilor-din-grup/
Sau de problemele de la motoarele TSI care a dus la proces in UK?
Prea multe probleme la leaderul german auto.
C(Citează)
23/09/2015 la 2:20 PM
Ce nu mi-e mie clar este cum adică să reducă noxele cînd “știe că mașina este testată” ? de unde își dă seama mașina ?
alias(Citează)
23/09/2015 la 2:38 PM
radu, frustrat esti tu cand vezi ca lumea te contrazice si cand iti dai seama ca iti faci meseria fara a fi in cunostiinta de cauza, deci te simti ca faci treaba cu jumatate de masura, incepi sa ii faci pe altii frustrati.
eu chiar lucrez la o companie ce produce software-ul de in-vehicle-infotainment pentru un brand premium, si da, exista si aici updateuri over the air, ca doar nu le-a patentat tesla, dar tu ai limbaj de aprozar si cand te apostrofeaza cineva imediat ii faci pe toti hateri si frustrati, ca deh, sunt frustrati ca isi dau seama ca spui prostii prin omisiune si asumi ca e adevarat doar ce stii tu.Inginer ce esti.
catalin(Citează)
23/09/2015 la 3:29 PM
Over ce air? Exista SIM în ECU?
Infotainment e altceva.
nashu_mare(Citează)
23/09/2015 la 3:34 PM
da, masina are un sim din fabrica.
catalin(Citează)
23/09/2015 la 3:35 PM
Conectat la ce?
nashu_mare(Citează)
23/09/2015 la 3:38 PM
la date
catalin(Citează)
23/09/2015 la 3:39 PM
ma rog, n-are sens sa o luam aiurea cu alte discutii.
masina are un modem 4g, sim-ul aferent, certificat cu care se autentifica la vpn samd.
Altceva discutam.
catalin(Citează)
23/09/2015 la 3:44 PM
Acel SIM este pentru sistemul audio, gps și alte chestii auxiliare. Nu risca nicio companie clasica blocarea unei mașini din cauza unui update defectuos de firmware pentru ECU. Nu când pentru asa ceva te poate {re}chema în service
nashu_mare(Citează)
23/09/2015 la 3:54 PM
prietene, eu lucrez la asa ceva si tu imi spui mie?
catalin(Citează)
23/09/2015 la 3:57 PM
“prietene”, tu lucrezi la infotainment, adică la animatoare.
nashu_mare(Citează)
23/09/2015 la 3:57 PM
http://blog.caranddriver.com/ford-partners-with-microsoft-for-over-the-air-sync-infotainment-updates/
asta e doar un exemplu.
catalin(Citează)
23/09/2015 la 4:19 PM
Tu știi ce e ala ECU, ECM etc?
nashu_mare(Citează)
23/09/2015 la 7:00 PM
Sa argumentezi ca se face update OTA la ECU si sa sustii asta cu un link in care se povesteste de update OTA la sistemul de infotainment, asta inseamna sa fii mafiot.
Sabotor(Citează)
23/09/2015 la 3:58 PM
prietene, esti prost.
PROST, PROÁSTĂ, proști, proaste, adj., s. m. și f. 1. Adj., s. m. și f. (Om) lipsit de inteligență, fără judecată, fără minte; nătărău, nerod, tont, prostănac. ◊ Expr. Un prost și jumătate = foarte prost. A face pe prostul = a simula prostia. ♦ (Om) care se încrede ușor; (om) naiv, credul. ◊ Expr. A-și găsi prostul = a-și găsi omul pe care să-l poată înșela ușor, pe care să-l poată duce de nas. 2. Adj., s. m. și f. (Înv. și pop.) (Persoană) fără știință de carte; (om) neînvățat, ignorant. ♦ (Om) lipsit de rafinament; (om) simplu, neevoluat. 3. Adj. De condiție socială modestă, din popor, de jos, de rând. ◊ (În trecut) Soldat prost = ostaș fără grad; soldat. 4. Adj. Obișnuit, comun. ♦ De calitate inferioară, lipsit de valoare. 5. Adj. (Adesea adverbial) Care nu este așa cum trebuie (din punct de vedere calitativ, funcțional etc.); necorespunzător, nesatisfăcător. ♦ (Adverbial; în legătură cu verbul „a vorbi”) Stricat, incorect. ♦ (Despre situații, știri, întâmplări etc.) Neplăcut, nefavorabil, nenorocit. ♦ (Despre vreme) Nefavorabil, rău. ♦ Nepriceput, nepregătit, neîndemânatic într-o meserie, într-o profesie etc. 6. Adj. Dăunător; neprielnic. ◊ Expr. Glumă proastă (sau de prost gust) = glumă fără haz, care supără, jignește. Vorbă proastă = vorbă îndrăzneață sau injurioasă; p. ext. ceartă. – Din sl. prostŭ.
Sursa: DEX ’09 (2009) | Adăugată de blaurb. | Semnalează o greșeală | Permalink
catalin(Citează)
23/09/2015 la 8:34 PM
Radu: eu cred ca aici gresesti. Pe lângă specs ma interesează si onestitatea si faptul ca pot avea încredere in ei. Încredere: stii pune ulei D-ăla mai scump ca e mai bine, nu folosi decat filtre de nush care, piesele tre sa fie omologate de mama lor din Germania ca altfel bla bla bla etc.! Ama ce încredere mai am io dupa ce au mințit cu zâmbetul pe buze? Sorry, la mine nu merge ” las’ ca e bine si asa”!
P.S. Nush de ce am impresia ca nu ii vezi pe cei de la VW ca agresori, ci ii vezi ca si victime. :)
Diana(Citează)
23/09/2015 la 8:53 PM
Misto, au trisat. Buhu… Puie vw. Sa nu uitam ca toyota acum cativa ani intentiona sa isi omoare pasagerii ca sanchi, se stricau franele in mers. Din cate stiu, toyota tot smecheri sunt. Iar aia care o sa dea vw in judecata ca sanchi, le-a lezat increderea, sunt, nu-i asa, cei care au cumparat un automobil vw pe motiv ca polueaza putin, altfel de ce sa se simta lezati? Stati linistiti, maicutelor tereza. Tot la fel de incet o sa murim si cu masini vw care polueaza putin si cu d-alea care polueaza mai mult.
Mai trist este ca se foloseste lumea de pretextu asta sa arunce in derizoriu capacitatea nemtilor de a face lucruri de calitate. Nemti care au pierdut in 30 de ani 2 razboaie mondiale iar acum l-au castigat fara sa omoare un om pe al 3-lea, toata europa muncind practic pentru ei.
Treaba asta cu softu nu se putea afla la fel de usor cum s-a aflat ca s-a operat la nas andreea tonciu. Aia care sanchi, au descoperit softul nu erau in stare sa faca diferenta dintre un prius si un cal( desi ele exista…. Calul e mai dezirabil). Treaba a fost servita si sunt sigur ca si altii practica treburi de genu asta. Interesele sunt prea mari.
mircea (primul)(Citează)
24/09/2015 la 4:07 AM
Ba exact asa ma gandesc…
Astia sunt in stare sa puna roata de rezerva din carton! Sa puna soft care sa faca praf motorul fix a doua zi dupa garantie. Daca au nerusinarea sa minta statul ( si implicit pe mine) in conditiile in care stiu ca riscurile sunt imense dar ar avea o jena sa ma minta pe mine direct…
Singurul tip de masina pe care l-am avut a fost Passat. (vreo 4). Culmea, tocmai am luat masina de la service (reprezentanta) pentru o problema la evacuare. Mi-au spus ca au facut si un upgrade la software. Sa-i cred daca-mi zic ca nu se modifica consumul sau puterea cu noul soft? Inca n-am facut un drum lung…
In fine, n-as putea sa zic ca “nu mai iau Passat”, dar e cert ca chestia asta ma face sa ma mai gandesc…
tudor(Citează)
24/09/2015 la 9:30 AM
Once a cheater, always a cheater!
Majestic(Citează)
24/09/2015 la 5:28 PM
Parerea mea: volkswagen sunt niste victime. Au platit bani enormi pentru alte firme subcontractoare/partenere care se ocupa de cercetare. Acele firme trebuiau sa faca masina sa polueze mai putin. In realitate acele firme nu au mai cheltuit banii pe cercetare ci doar au facut jmecheria cu softuletzul. In felul asta bani grasi pot fi deturnati cu alte scopuri.
kiki(Citează)
24/09/2015 la 7:52 PM
“Un singur lucru nu mi-e foarte clar, dacă au și recunoscut oficial că încercau să trișeze la teste sau o dau cotită că o fi rămas instalat un soft și nu era vorba de rea-voință.” – Au recunoscut din prima zi in care au primit notificarea de la EPA, urmata a-2a zi de recunoasterea faptului ca e vorba de 11 milioane de masini.
“Vor renunța însă șoferii la mașinile VW? Nu cred, indexul de satisfacție al clienților este unul mare, mașinile sunt populare, șoferii lor sunt mulțumiți de ele.” – Pana la acest scandal. Rezultatul?
“A dramatic drop in Buzz score is present in both markets. In the US, there has been a drop of ten points from +10 to 0. In the UK, VW has seen a decline from +5 to -3 in the last few days. It is now the lowest ranked car brand in the UK in terms of Buzz (out of 34). This is a fall of 31 places in a week.”
Daca ramai ignorant la un asemenea scandal e ca si cum ai spune ” Nu-mi pasa ca Ponta a furat bani, nu mi-a furat din buzunarul meu, nu a furat mancarea de pe masa mea. ” OH WAIT! Fix aasta a facut cu muncitorii de la Turceni.
In momentul in care o sa vina o directiva UE care sa oblige la masurarea “NOx” la ITP iar oricine nu are facut updateul software la masina lui ca sa respecte normele nu mai are dreptul de a circula, nu mai poti sa zici ca nu e problema ta. Atunci cand updateul de soft iti va aduce masina de la 150 la 130 de caluti pentru a se mentine in norme, realizez ca ai dat banii de 150 de caluti pentru doar 130, ceea ce intra la categoria “teapa” din partea producatorului de masini.
“Vor fi interzise mașinile VW de la vânzare pentru că poluează prea mult? Din nou nu cred. Mașinile care se vând acum în showroom-uri sunt Euro 6 și cu motoare neafectate de acel software, adică au un nivel mic real de poluare” – VW Jetta nou nout arunca de 22 de ori mai decat prevede limita la capitolul “NOx”. BMW x3 2.0 Diseel de 11 ori. Hence, o interdictie la vanzare sau o rechemare in service sunt necesare.
http://i.auto-bild.de/ir_img/1/3/2/9/1/7/3/Auch-BMW-Diesel-ueberschreitet-Grenzwerte-deutlich-560×373-708207292fbbbe1d.jpg
Tudor(Citează)
29/09/2015 la 10:46 AM
http://www.zoso.ro/blogging-pozitiv-4/
E normal sa lasi gigei cu probleme stiute la pisic, sa se manifeste gregar – ca un agricultor specializat in coprocultura- cu postari ce-l caracterizeaza, pe site-ul tau, ca apoi sa posteze la ei scandalul??? …(bine ca nu mentioneaza sursa)
samE(Citează)
29/09/2015 la 10:48 AM
normal ar fi să nu aprobe comentarii de la mizerabili anonimi.
vali(Citează)
29/09/2015 la 10:51 AM
Exact ce comentam, hop…tralala…”nu gasesc pastila…”
samE(Citează)
29/09/2015 la 10:53 AM
nu nu, ia-o tu cu “probleme știute la psihic” și “coprocultură” că eu n-o să te fut in gură, o să stau cuminte și o să fac frumos și n-o să zic că mă-ta are un fiu imbecil.
vali(Citează)
29/09/2015 la 10:58 AM
(middle) thumb up!
I stopped writing against chipanddales.
samE(Citează)