un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

În lumea actuală nimic bun nu poate fi gratuit, nici chiar blogurile

17 Aug 2015  ·

GÂNDURI  ·

70 comentarii

Săptămâna trecută a fost în floare scandalul AdBlock-ului pe bloguri și site-uri, după ce Răzvan i-a declarat război anunțând că a introdus un script ce refuză accesul utilizatorilor cu AdBlock pe site. Puteți citi totul aici și nu pot decât să-mi imaginez cât de rău a mers discuția dacă Răzvan a închis comentariile în cele din urmă.

Dacă aveți chef de citit mai multe, vedeți articolul și comentariile de la Zoso, cele de la Orlando Nicoară, Hotnews și altele de pe net. Nu numai articolele în sine sunt importante, ci și comentariile, unde se vede reacția oamenilor.

(Ca o paranteză, vă sunt recunoscător că articolele mele despre publicitate și despre bani s-au desfășurat pe un ton normal. Faptul că n-am ajuns să ne înjurăm între noi pare a fi, în contextul mai mare, nu o normalitate, ci ceva rar și de apreciat.)

Iată niște lucruri pe care puțini le înțeleg despre AdBlock și mai ales care sunt implicațiile sale dincolo de simpla blocare a unor bannere.

OPINIE GENERALĂ: RECLAMELE SUNT ENERVANTE

AdBlock-ul a apărut într-o perioadă destul de neagră a Internetului, cea în care site-urile renunțau la reclame pop-up (cele care se deschid într-o fereastră mai mică) și introduceau reclame mari, cu sunet, care-ți acopereau conținutul sau câte 10-12 bannere pe orice pagină. Mai mult, era o vreme când aveam conexiuni de date mult mai lente și probabil că majoritatea foloseau Internet Explorer 6. Altfel spus, era o vreme când uram din tot sufletul reclamele și cred că atunci ni s-a imprimat tuturor o fobie în subconștient, o dorință de a le distruge încă din fașă.

Vremurile acelea, însă, au cam trecut. Avem net rapid, reclamele au devenit ceva mai puțin agresive (exceptând cazurile în care intrați pe site-uri porno dubioase sau pe tabloide și site-uri sport, caz în care, mă iertați că o spun, dar v-o căutați cu lumânarea), conexiunile mai rapide, browserele mai bune. Când e ultima oară când ați așteptat cu adevărat să se încarce un site și acesta apărea bit cu bit din cauza reclamelor?

Nouă ne-a rămas teama de reclame și ne încleștăm de AdBlock. Nu zic să nu-l folosiți, chiar și eu îl am activat, dar ați observat mai recent ce reclame sunt pe diverse site-uri? Ce blochează? AdBlock este mai degrabă un meme, o chestie instalată și activată imediat, deși este util cu adevărat în mai puțin de 20% din site-urile pe care le vizitez.

Faceți ca mine: eu îl am activat, dar nu sunt abonat la nici o listă de blocat automat reclame, ci vreau să controlez eu ce blochez și de ce. N-am mai blocat de minim 6 luni vreo reclamă, ba chiar l-am dezactivat pentru multe site-uri pentru că mai aflu lucruri noi din respectiva publicitate. Din când în când mai bagă Hotnews câte o reclamă mare și enervantă și atunci o adaug cu un simplu click dreapta > Block.

Reclamele sunt enervante câtă vreme te țin departe de ceea ce te interesează pe tine în acea pagină. Dacă nu fac asta, s-ar putea să descoperiți că unele sunt chiar informative; eu am aflat de diverse promoții și chiar am cumpărat făcând click pe reclame Facebook, Adsense sau direct de la magazinele online.

Cu alte cuvinte, vina nu-i a conceptului de reclamă, ci a celor care le-au produs pe cele enervante și a celor care le-au introdus-o în site într-un loc nepotrivit, de exemplu între titlu și conținut. Asta nu înseamnă că ar trebui să fiți îndârjiți cu blocatul lor, ci să judecați de la caz la caz ce-i nasol și să blocați în consecință.

OPINIE GENERALĂ: NU VREAU SĂ CÂȘTIGI BANI!

De acest gen sunt spuse atât de multe chestii dubioase și le găsiți prin comentariile de la articolele indicate mai sus. Pe scurt, pot fi rezumate prin “ești un cretin pentru că vrei să faci bani din site-ul tău, tu trebuie să scrii articole bune, multe și din pură pasiune, fără să faci bani de pe urma lor, pentru că așa vreau eu“. De multe ori mi se pare mai degrabă o reacție de oftică a omului care aude că cineva face bani dintr-un site, deși nu se gândește cum a ajuns să facă bani din acel site.

Aici sunt multe de zis, dar să începem prin a spune că anumite elemente digitale nu sunt percepute ca având o valoare în bani. Exemplul bun este cu software-ul de pe torrente, unde mulți nu percep că pirateria este un furt, ci sunt chiar mândri că piratează. Ba e furt! Unii l-au creat și-l vând pe bani, iar scuze de genul “dar nu-l fur, doar fac o copie” sau “lasă că plătesc alții” sau “când oi avea salariu ca-n vest voi plăti și eu” nu sunt verosimile. Ne-am obișnuit să piratăm, dar asta nu înseamnă că e în regulă sau că autorii n-ar merita bani de pe urma muncii lor.

Oarecum similar stau și site-urile. E un text pe net, cum adică vrea să facă bani? De ce? Cât de mult timp îi ia să scrie un text?

Problema este că după un anumit nivel nu poți continua fără să câștigi și bani din blog/site. Eu de exemplu dedic multe ore pe zi acestui blog. Zilele trecute am stat vreo 12 ore-om să optimizez scripturi și prostii pentru a micșora timpul de încărcare, înarmat cu statistici, teste și tutoriale. Am început să comprim imaginile featured cu RIOT pentru a le micșora. Activitatea de zi cu zi pentru acest blog înseamnă să fotografiez produse, să optimizez imagini, să caut informații, să verific date, să găsesc subiecte, să fac tot felul de teste, să merg la lansări și multe altele care consumă enorm de mult timp și trebuie să simt că acel timp este cumva răsplătit. Se adună minim 6-8 ore.

Din când în când apare cineva și-mi spune “nu te pricepi la subiectul X, eu vin aici ca să citesc review-uri și articole despre turism“. Ok, dar credeți că review-urile alea se scriu singure? Că o cameră cu termoviziune s-a cumpărat pe un leu? Că o călătorie în altă țară este gratuită? Că îmi plătesc contabila în covrigî? Că merg de plăcere miercuri tocmai până în Băneasa și apoi joi din nou acolo pentru a lua un catalog de mobilă sau a vedea un telefon, deși puteam scrie la fel de bine totul și după comunicatul de presă ce-a venit apoi pe email? Nu, o fac pentru că astfel pot produce ceva mai bun decât alții ce nu fac acel efort, dar asta mă costă.

Dincolo de un anumit nivel începi să cheltui bani cu un site și nu mă refer doar la hosting. Acești bani sunt o investiție pentru articole mai bune și, ca orice investiție, trebuie cumva recuperată. Nu zic că trebuie să te îmbogățești din site, deși pentru unii a ajuns să fie ocupația full-time (și oricum, “îmbogățit” este un termen relativ), dar trebuie să vină niște bani.

Acum am ajuns la miezul problemei, rezumat așa:

  1. un site bun are costuri, fie ele directe sau indirecte. Cineva îmi reproșa zilele trecute că n-am scris nimic în weekend, altcineva că scriu de mititei, nu de restaurante de lux. Păi hai să decidem, vreți articole multe și bune? Că dacă da, mă costă timpul respectiv și am alte cheltuieli făcute pentru a le scrie. E mișto Turul Burgerilor, dar m-a costat enorm. Ba chiar vreau să încep un alt tur, pe o idee tangențială, dar estimez că va costa și mai mult. Și apoi ce faceți, vă plângeți la primul articol publicitar care apare?
  2. nu e nimic în neregulă pentru autorii unui site să-și dorească să scoată bani din el! Serios, chiar nu e! Hai să trecem peste mentalitatea asta că ar trebui să fie totul foarte bun și gratuit (și culmea, chiar este gratuit, că nu dați bani pe nici un site din România sau afară – banii se fac din alte surse). Eu, după cum v-am spus cu altă ocazie, sunt chiar mândru că scot bani din acest blog pentru că puțini se pot lăuda cu același lucru. Serios, suntem vreo 20 în România care putem spune că facem asta constant și nu pentru că mai mulți n-ar vrea, ci pentru că-i al naibii de greu să o faci.
  3. discuția despre AdBlock nu este una despre AdBlock, ci una de principiu despre ce-ți oferă site-urile și cum câștigă bani pentru ceea ce oferă. Nu se îmbogățesc bloggerii din reclame Adsense, iar eu personal din bannerele de afiliere nu scot nimic, probabil vreo 2-5% să fie ponderea lor în total comisioane. Cum spuneam, e vorba de principiu.

Gândiți-vă la aceste aspecte, întrebați-vă “bă, de ce-mi pasă mie cum și cât face bloggerul respectiv bani, dacă nu-i faci din portofelul meu?” și înțelegeți că cititul unui site o fi gratuit, dar generatul acelui site de către autorii săi nu este!  Nu vrem bannere, nu vrem linkuri afiliate, nu vrem articole publicitare, vrem doar chestii mișto, multe și gratuite – ei bine, nu se poate! Pur și simplu nu se poate.

CREEZ CONȚINUT VERSUS GĂSESC ȘI ÎN ALTĂ PARTE CONȚINUT

Aici e o dezbatere care de fapt arată că trebuie găsit un drum la jumătate, unul care să convină ambelor tabere.

Bloggerii spun că vor să câștige bani pentru articolele scrise de ei deoarece oferă un conținut unic.

Așa este. E unic. Nimeni în lume nu mai are un articol exact ca al tău. Nimeni în lume n-a mai scris articole cu exact aceleași cuvinte precum ale mele și exact aceleași fotografii și opinii. Or fi și de bună calitate. Nu pot fi găsite în altă parte.

Cititorii pot, însă, să înlocuiască un tip de articol cu un alt tip.

Cât timp are un om pe zi pentru citit bloguri? Câte bloguri citiți voi și cât timp alocați zilnic acestui lucru? Să zicem că aveți timp zilnic pentru 5-10 articole. Să zicem că intrați pe un site unde citiți de obicei vreo 3 articole și vedeți că acum vă cere bani sau că nu vă lasă să le citiți până nu dezactivați AdBlock. Poate că unii vor face asta, dar și mai mulți vor spune “fuck that, prea complicat, voi găsi un alt site pe care să citesc 3 articole, chit că nu sunt despre același subiect“.

Altfel spus, Internetul este suficient de mare încât oamenii pot găsi oricând alte destinații pentru a se informa sau a pierde timpul. Nu va fi o înlocuire identică, dar de multe ori nici nu-i cazul. E ca atunci când se termină serialul tău preferat: nu înseamnă că nu vei mai urmări niciodată un alt serial, ci vei găsi și altele bune, chiar dacă nu au aceleași personaje și aceeași intrigă.

Cred că toți creatorii de conținut trebuie să aibă acest lucru în minte. Cititorii vin și pleacă, nu simt că-ți datorează nimic, poate cel mult un share la final de articol și asta dacă le-a plăcut mult.

(O altă paranteză: le sunt recunoscător celor care cumpără prin linkul afiliat din sidebar ca un semn de apreciere pentru acest blog. Le sunt recunoscător și celor care-mi spun “am cumpărat ceva de la un magazin și am avut grijă să dau întâi click pe un link sau banner de-al tău, că meriți”)

Trebuie găsită o cale de mijloc. Ceva înțelegere de ambele părți. Ceva înțelegere a psihologiei din spatele fricii de reclame. Iar cititorii trebuie să înțeleagă că în viitor, dacă veniturile scad, scade și implicarea omului în respectivul site, că trebuie să muncească mai mult în altă parte și nu mai are timp de scris. E plin netul de bloguri mișto, ce-ar avea potențial, dar unde autorul scrie o dată pe săptămână sau chiar mai rar. De ce credeți că face asta, dacă nu pentru că nu-i motivat și scrisul nu este o prioritate?

Eu, de exemplu, mi-am stabilit singur niște reguli: sub 5% articole publicitare pe lună (în iulie au fost 2 din 94), marcarea lor, linkurile de afiliere nu sunt ascunse prin bit.ly sau redirect propriu, ci știți mereu pe ce dați click, fără titluri înșelătoare, fără recomandări scoase din burtă, majoritatea articolelor publicitare încep cu o frază de genul “am fost invitat să” sau “mi s-a propus să…”. Mi s-a părut o bazaconie să ajung să precizez și ceva de genul “articolele plătite reflectă oricum părerea mea obiectivă, nu mi s-a impus ce să scriu” din simplul motiv că o astfel de precizare nu-și are rostul; bloggingul e și despre încredere, iar când nu mai crezi, nu mai citești.

Nu trebuie însă nici măcar să încercăm să-i înțelegem cei care spun ca-n imaginea de mai jos. Cei care blochează reclame nu din obișnuință sau din lipsă de atenție sau din teama unui popup cât toate zilele, ci din răutate. Cei care nu că nu vor să câștigi bani, dar ar vrea să mori în chinuri dacă ai ideea asta. Cei cu “Vrei bani? Du-te dracului și muncește! Ah, dar să scrii în continuare mult și bine, că eu totuși intru pe site-ul tău zilnic”.

alex_incognito

Acest tip de oameni prefer să cred că sunt o minoritate. Sunt neglijabili, așa cum nici RATB-ul nu trebuie să-și facă griji de 2-3 oameni care fac blatul, ci trebuie să prevină blatul ca fenomen de masă, când deja statistic devine o problemă. Dacă vin astfel de vremuri, se închid site-urile și mergem să facem altceva mai bănos și gata, că se schimbă prioritățile. Uitați-vă la ziare, ele s-au adaptat la “click aici”.

Încă o vorbă: pentru că AdBlock blochează cam toate reclamele, inclusiv pe cele cu CTR mare, semn că erau utile cuiva, poate ați observat noua moda: redirecționarea în alte pagini, “această reclamă se închide automat după 15 secunde sau click aici pentru a o închide acum”, câte o reclamă băgată automat în galeriile de imagini, între două fotografii șamd. Practici mult mai enervante și care nu pot fi ocolite cu AdBlock.

Dacă vreți să dezactivați AdBlock pentru un site anume accesați-l și apoi în opțiuni căutați una similară cu cea subliniată de mine:

adblock_dezactivare

asus s5507

    70 comentarii

  1. Eu nu am multe cumparaturi in IT, dar acelea pe care le am sunt prin linkurile tale, pentru ca am apreciat review-urile. In rest nu stiu de ce unii sunt deranjati de bannere in bara laterala. Uneori afli de niste oferte bune, chiar si din reclamele Adsense.

      (Citează)

  2. io aș fi de părere ca fiecare să facă ce îl taie capul la el acasă (adică pe blog), așa cum și vizitatorii pot alege să mai viziteze site-ul ăla sau nu.
    eu unul militez pentru un internet „curat”, sînt sătul de tot soiul de scripturi și link-uri ascunse care îți deschid pagini în background, dintre care multe nici nu se pot închide, așa că e alegerea mea să folosesc adblock, pop-up blockere și orice altceva cred eu de cuviința pentru a avea pagini curate, numai cu conținut.
    nu cred că în secolul ăsta mai poate crede cineva că iese vreun ban serios din pay per click, probabil că blogării care nu au suficiente venituri ar trebui să caute clienți și să se implice în proiecte mai bănoase, în campanii plătite direct și cinstit, nu să pună hărtie de muște pentru cursorul de la mouse.
    oricum, chiar și așa, eu unul nu am dat și nu o sa dau niciodată click pe un banner, nici măcar de curiozitate. ok, vreau să îl ajut pe radu să facă un ban, are buton clar și cinstit colea sus în dreapta, dau click, cumpăr ce îmi trebuie și gata, pe mine mă costă tot atît și nu mă interesează ce e în spatele acestui click.
    dar să îmi las paginile umplute de tot felul de tîmpenii și mai ales de cretinătățile alea de pop-up care te invită să te înscrii fără să dea semne de oboseală (sau de cookies) și care au butoanele de închidere așa de bine ascunse… mai bine nu mai navighez pe internet și gata.
    povestea e că toate aceste rahaturi de reclame cu flashul și scripturile din dosul lor se cocoață pe hardware-ul meu și îl încinge, îmi gîtuie banda și îmi strînge nervii de ouă.
    așadar, de ce aș face așa ceva? de ce aș dezactiva adblock? e alegerea mea să nu o fac și indiferent ce părere ar avea restul lumii, e în același timp dreptul meu să o fac. și am și pe telefon și pe tabletă.
    iar pe trafic-tubul lui răzvanbb nu mai intru nici dacă își scoate adblock-blockerul, pentru că e un țăran care nu înțelege că nu poate dicta unui vizitator ce și cum să folosească. și un afacerist de doi bani, că veni vorba – dacă te uiți ce prețuri are în magazinul ăla on-line leșini, de parcă noi nu am avea acces la site-urile din china să știm cam ce prețuri ar fi corecte – jeez!
    dacă ar fi pus numai un avertisment pe site-ul ăla, în care să explice civilizat că ar fi de dorit pentru binele planetei și bunăstarea lui personală ca eu să dezactivez acolo adblock, poate că aș fi stat o secundă pe gînduri, dar așa – nici vorbă. am o listă (mentală) de site-uri pe care nu intru niciodată și trafictube ăsta s-a adăugat acolo. atît și nimic mai mult, chestie de alegere.

      (Citează)

    • dumbo, te forțează cineva să cumperi de la magazinul lui, dumbo? exact.

        (Citează)

    • @nea’Mielu: nu știu unde vezi tu pe net atâtea scripturi și pop-undere și restul problemelor pe care le menționezi.

      Eu văd tot mai puține și de fapt văd reclame pe care AdBlock nu le mai poate bloca de mult, precum redirecturile în pagini de reclamă pentru 15 secunde sau overlay-uri invizibile pe care dai click fără să știi că sunt acolo. Pe astea, cum ar fi, tot manual trebuie să le adaugi.

        (Citează)

  3. Am renuntat la AdBlock pentru ca este din ce in ce mai prost facut, ocupa tot mai multa memorie si pe laptop nu am loc de cinspe mii de chrome.exe pentru ca asa i s-a sculat lui.

    Da, am donat cativa dolari creatorului AdBlock, pe vremea cand inca era decent facut.

      (Citează)

  4. A fost o perioada, acum 3-4 ani cand renuntasem la AdBlock.Asta ptr ca foloseam Google Reader pe PC si citeam doar anumite site-uri/bloguri.De placere.Au inchis GR…a fost o perioada linistita, ma obisnuisem cu bannerele, DAR au aparut ferestrele alea de tip pop-up cu paginile de FB.Goana dupa Like-uri ! Pe unde intrai, zbang ! iti aparea cate o fereastea d-aia prin care , pur si simpli, cerseau Like-uri.Magazinele online folosesc aceeasi metoda agresiva cu abonarea la newsletter.
    Si iar am revenit la AdBlock.

    PS : dont worry, tu esti in whitelist.;)

      (Citează)

    • Au cam dispărut alea. Moda acum este să-ți ceară like sau abonare când duci mouse-ul pe butonul de închidere a tab-ului, deși în acel moment chiar nu mai este deranjant.

        (Citează)

  5. vali:
    dumbo, te forțează cineva să cumperi de la magazinul lui, dumbo? exact.

    țuțu, hai să nu folosim porecle, că mă frig buricele deștelor.. :D
    încercam să sugerez (prea subtil pentru tine? prea de dimineață?) că individul îmi pare a fi pus pe căpătuială mai degrabă decît pe muncă cinstită. sau așa îmi sună mie cînd cineva îmi condiționează o treabă și își pune adaos 500% acolo unde bat bannerele alea, that’s all. cînd faci afaceri cu marfă chinezească îți pui și tu adaos de bun simț, că știe toată lumea de unde vin și mai ales cît costă. chiar dacă ai hobby-uri costisitoare.
    iar pe trafictubul lui am ajuns fix ca dumbo, cu un click pe un link chiar de la tine, dacă nu mă înșel, pus pe twitter. așa îmi trebuie dacă mă iau după influenceri :D
    deci părerea unanimă a oamenilor 2.0 e că ei au voie să facă orice rahat, orice matrapaslîc și să folosească orice vicleșug și capcană pentru a te face să dai click pe ceva pe care tu nu vrei să dai click (celebrele butoane yes/no), iar noi, ca utilizatori, nu avem dreptul să ne apărăm. păi chiar tu ai spus la tine pe blog că avem acest drept și că adblock e rezultatul unor decizii nasoale și disperate de marketing de doi bani ale unora…
    bref, unde nu e măsură (interdicție acces cu adblock activat), e dreptul meu să decid dacă mai calc sau nu pe acolo.
    plus că dacă așa vreau io, pot naviga cu un lynx în mod text, și gata. beat this.

      (Citează)

    • 1. tu nu vezi ironia dintre rânduri. ba latri că “uzerii au dreptul să facă cev vor”, ba te declari oripilat de prețurile din magazin, de parcă te-ar forța cineva să cumperi de acolo.

      2. din câte știu eu, camerele alea au un adaos destul de mic, dar prețul “diferit” e dat de taxele vamale și de transport. de curiozitate, cât costă un vico pe site-urile chinezești?

        (Citează)

    • @nea’Mielu: Răzvan nu are adaos mare, ci unul normal, zic eu. Atât ajung să coste produsele atunci când le imporți cu acte, cu taxe, cu tot ce trebuie, plus să poți susține un sediu, un angajat, plicuri în care să împachetezi, curierat șamd.

      Din ce știu, unele produse le ia și de la distribuitori români care-i dau lui un preț și unul cu 20% mai mic la Carrefour, că e alt nivel de vânzare. Așa că de asta unele ies mai scumpe la el, dar măcar listează doar ce are în stoc și știi că atunci când dai comanda, a doua zi ai produsul în mână.

        (Citează)

    • Eu mi-am luat ban la Razvan pe blog dupa ce am comentat la articolul http://razvanbb.ro/2015/04/increderea-consumatorului-in-comertul-la-distanta-tinde-spre-zero.html (remarcati titlul). Comentariul meu era “Cum sa nu le fie frica de tepe cand un produs care pe e-day costa 193 lei se gaseste (cumparat de mine, livrat in 4 saptamani, verificat) cu 6 USD pe aliexpress? Merita livrarea a doua zi si garantia diferenta de 700%?”.

      Bineinteles a urmat o aroganta cu original vs. fake urmata de ban ca sa nu mai apuc sa dau link cu pozele produsului luat de mine.
      Omul se irita foarte usor si nu e de mirare ca a inchis comentariile.

        (Citează)

    • alunelu, unii prind mai greu aluziile. și când vezi că un om insistă că el are dreptate, deși tu știi ce vinzi și știi că n-are cum să aibă, îl trimiți să aibă dreptate în altă parte. oricum el nu te putea convinge pe tine că ai cumpărat un fals, deci la ce bun să lungească discuția?

      știu pentru că am și eu de-a face cu din ăștia destul de des.

        (Citează)

    • alunelu:
      “Cum sa nu le fie frica de tepe cand un produs care pe e-day costa 193 lei se gaseste (cumparat de mine, livrat in 4 saptamani, verificat) cu 6 USD pe aliexpress? Merita livrarea a doua zi si garantia diferenta de 700%?”.

      Bineinteles a urmat o aroganta cu original vs. fake urmata de ban ca sa nu mai apuc sa dau link cu pozele produsului luat de mine.
      Omul se irita foarte usor si nu e de mirare ca a inchis comentariile.

      Pentru ca – nu-i asa? – pe aliexpress sunt numai originale.

        (Citează)

  6. Nu am o problema cu reclamele atât timp cât nu încurcă navigarea.
    De asemenea susțin ideea e mai sus ca un blog de tine cu investiție de banii și timp. Dacă una din cele 2 lipsește atunci blogul se duce la vale

      (Citează)

    • Dacă facem un sondaj, iese că 99% nu au problemă cu reclamele câtă vreme nu încurcă navigarea.

      Mulți, însă, blochează totul din inerție.

      După cum ziceam undeva în articol, discuția nu era despre reclame, aia a fost doar un pretext pentru a o începe. Discuția era, de fapt, despre publicitate pe site-uri, monetizare și dorința altora de a bloca orice monetizare, de parcă din portofelul lor s-ar face.

        (Citează)

  7. Ar fi mișto să facă o statistică după ceva timp: cât câștiga înainte și câte clickuri avea și cât câștigă acum după ce a scos din pepeni jumătate din public în goana după mai mult și după ce a interzis și accesul unei mari felii de vizitatori. Și mai mișto ar fi să și publice această statistică și să recunoască ce prostie a făcut.

    Ca o paranteză la discuție, sper că toată lumea folosește uBlock, nu mizeriile alea de AdBlock și AdBlockPlus.

      (Citează)

    • Asta e ca aia cu ” toata lumea sa plateasca taxa de pod la Fetesti prin sms” ! Fiecare foloseste ce vrea, prietene ! D-aia e bine ca exista mai multe alternative.Sa ai de unde alege.Daca tu vrei sa folosesti o alta extensie, gen uBlock, e alegerea ta !

        (Citează)

    • Le-a făcut cândva, diferențele erau foarte mari http://razvanbb.ro/2015/04/moartea-online-ului.html

      Evident, toată discuția de acolo s-a dus în “cât dai pe hosting? Păi dă mai puțin, știu eu niște băieți, ia-ți altă soluție ca să nu mai cheltui așa mult”

        (Citează)

    • gusteru: Asta e ca aia cu ” toata lumea sa plateasca taxa de pod la Fetesti prin sms” ! Fiecare foloseste ce vrea, prietene ! D-aia e bine ca exista mai multe alternative.Sa ai de unde alege.Daca tu vrei sa folosesti o alta extensie, gen uBlock, e alegerea ta !

      S-ar putea să aibă dreptate, AdBlock consumă memorie RAM încă o dată cât browserul, poate altele sunt mai eficiente.

        (Citează)

  8. Discutia din perioada asta despre adblocker imi aduce aminte de discutia legata de monetizarea blogurilor. Si aia e o perioada de trista amintire. Pana la urma voi toti v-ati apucat de blogging din pasiune, nu pentru a face bani. Blogurile erau un mod de comunicare extrem de misto, unde puteai citi parerea sincera si neviciata a unor oameni c-o inteligenta peste medie. Asta pana ati inceput sa castigati bani din blog. Si asta nu-i un lucru rau. Eu va doresc sa va imbogatiti de pe urma blogului. Doar ca toti ati facut niste greseli esentiale. N-ati investit in comunitate. Ia zi-mi radule, cate intalniri ai organizat cu cititorii? Exact, niciuna. In schimb cu brandurile te-ai vazut de nenumarate ori. Ma uit la vlogherii din state, ma uit cum isi creeaza comunitatile, cum organizeaza intalniri cu cei care vor sa-i intalneasca, e vorba de o cu totul si cu totul alta abordare decat la noi.

    Stiu, te-ai obisnuit sa faci bani, sa traiesti din blog, dar cred c-ar trebui sa stii ca asta nu va tine o vesnicie. Lucrezi intr-un domeniu dinamic care se schimba radical de la an la an. Si nici nu scrii indeajuns de interesant, sau nu ti-ai construit o comunitate indeajuns de apropiata astfel incat sa fie dispusa sa plateasca pentru a citi ceea ce scrii. E amuzanta rau asta cu creatul de continut original, pana ajungi sa pui articolele cu plata, asa cum a facut-o blogherul care comenteaza mai sus decat mine, si abia atunci realizezi cam cat le pasa cititorilor de tine, abia atunci realizezi cat de important e blogul tau pentru ei.

    Iar in timp ce unii se streseaza cum sa faca mai multi bani si restrictioneaza accesul celor care au addblock-ul pornit pe site, cum sunt cei de la trafictube, altii din pura pasiune, se intalnesc, discuta si pun de la 0 pe picioare un site, cum e failtrafic. Si n-o fac pentru bani, n-o fac intru imbogatire, ci-o fac din pasiune. Pasiune care i-a determinat pe unii sa faca hub-urile de DC++ intr-o vreme, sau pe urma sa tine, tot din pasiune, suportand costurile, trackere de torrente.

      (Citează)

    • brava: Discutia din perioada asta despre adblocker imi aduce aminte de discutia legata de monetizarea blogurilor. Si aia e o perioada de trista amintire. Pana la urma voi toti v-ati apucat de blogging din pasiune, nu pentru a face bani.

      Da, dar după cum ziceam, după un timp nu poți oferi mai multe, mai bine, mai eficient fără să ajungi la problema banilor.

      Altfel, dacă vrei câte un articol pe săptămână, sure, se poate. E plin de bloggeri care au început acum mulți ani, scriau bine, dar s-au lăsat de asta și s-au dus să-și facă munca de la 9 la 17, că factura nu se plătește cu like-uri.

        (Citează)

    • îți răspund eu care e problema cu întâlnirile cu fanii (când ai un public 18+).

      la orice întâlnire din asta ai parte și de una dintre cele două categorii:
      1. cei puși pe scandal. oameni care au venit pur și simplu să facă panaramă, să fie contra, să te provoace, sa te facă să înjuri, să orice. pentru ca apoi să scrie un articol despre cum ești un jeg de om. mi s-a întâmplat de câteva ori și am încercat să fiu calm, politicos, liniștit, ba chiar i-am invitat să plece. era pe gratis, nu se dădea și nu se câștiga nimic. nu, oamenii au vrut să rămână și să facă panaramă în continuare.
      faza amuzantă: nu vorbim de puțoi de 20 de ani, ci de oameni în toată firea, ba chiar o dată nenea ăsta bătea spre 45 de ani.

      2. cei puși pe harță fizică. aici avem subcategorii. cei care vin cu un prieten mai solid și caută motiv să ți-o dea. și insistă. și te înghesuie într-un colț și malacul se uită urât la tine și ăla mic și pricăjit te înghiontește să respiri în direcția lor, ca să aibă scuza să te poată pocni. și cei care fie ar avea curajul să îți dea un pumn pe la spate la înghesuială, fie se duc acasă și spun că te-au bătut de te-au rupt.
      eu am luat bătaie de vreo 4 ori, dacă stai să citești ce scrie pe net. cu sânge, cu dinți rupți, cu călcat în picioare. sunt conștient că asta mi se va întâmpla o dată, am acceptat asta, am văzut întâmplându-li-se altora. ce nu pot să accept e ideea că un tâmpit din ăsta nu va avea curajul să mă bată pe mine și o va brusca pe nevastă-mea sau pe fi-miu. pentru că oamenii care au idee că “nu îmi place ăla, trebuie să îi fac rău fizic” nu gândesc ca noi, cei normali.

      ——————————

      întâlnirile cu vloggerii sunt faine, pentru că majoritatea fanilor sunt copii, care au încă inocența specifică. nu sunt îngrijorați că mă îngrop în aur din ăia 3% comision din afiliere, nu urăsc bloggerul pe care îl citesc pentru că a plecat în concediu, nu au rate și nervi.

      am fost la oradea la o întâlnire din asta, cu 6 bloggeri de 6 tipuri diferite. nu i-a trollat nimeni, nu i-a înjurat nimeni, nu le-a luat nimeni la pulă familia.

      ce nu vezi la întâlnirile cu vloggeri sunt cei 4-6 malaci care sunt angajați să îl protejeze pe băiat de eventuale probleme. eu nu vreau asta. nu vreau să stau cu grijă că poate unul din ăștia mă urmăreste până acasă și îmi pocnește nevasta pe stradă ca să mă învețe minte o lecție (s-a întâmplat în țara vecină asta).

        (Citează)

  9. tldr :)

    Dar am dat disable la adblock pe blogul tau. :)

    Sunt de acord cu scos adblock-ul pe site-uri/blog-uri care imi ofera ‘ceva’ fara alte obligatii atat timp cat nu se ajunge la reclame din alea de nu mai vezi continutul.

      (Citează)

  10. nwradu:
    @nea’Mielu: nu știu unde vezi tu pe net atâtea scripturi și pop-undere și restul problemelor pe care le menționezi.

    păi tocmai, nu le (mai) văd pentru că folosesc mizeria aia de adblock…

      (Citează)

  11. nwradu:
    @nea’Mielu: nu știu unde vezi tu pe net atâtea scripturi și pop-undere și restul problemelor pe care le menționezi.

    păi tocmai, nu le (mai) văd pentru că folosesc mizeria aia de adblock…

      (Citează)

  12. nwradu:
    Eu am ABP, dar n-am mai adăugat vreo reclamă nouă în el de multă vreme.

    eu folosesc ab simplu și rolist, am încredere în zoso :D

      (Citează)

  13. nwradu:
    Eu am ABP, dar n-am mai adăugat vreo reclamă nouă în el de multă vreme.

    eu folosesc ab simplu și rolist, am încredere în zoso :D

      (Citează)

  14. nwradu: S-ar putea să aibă dreptate, AdBlock consumă memorie RAM încă o dată cât browserul, poate altele sunt mai eficiente.

    Poate, dar asta era o problema acum cativa ani cand sistemele erau slabe si memoria RAM din dotare era undeva intre 1-2GB.In prezent nu cred ca mai exista PC-uri care sa nu fie dotate cu minim 4 sau chiar 8GB.Iar in cazul asta consumul cred ca devine nesemnificativ fata de alte procese ale SO.

      (Citează)

    • Discutabil. Majoritatea laptopurilor au 4 GB, dar problema apare la autonomie. S-au făcut recent teste, cu Chrome consumi bateria cu o oră mai repede decât cu Firefox. Ce-o face Chrome cu ADP nu știu.

        (Citează)

  15. Salut Radu ! Imi place ce faci 95 % din timp ( nu imi place ca faci politica dar pot trece peste ) . Am sa vorbesc de mine legat de subiectul asta la fel cum ai facut-o si tu.

    1. Eu nu cumpar aproape nimic niciodata si in niciun caz nu dau click pe reclama sa vad poza atragatoare din spatele anuntului. Singurele lucri pe care dau click sunt alea cu trimitere la profit share fiindca ma intereseaza ceea ce am citit deja. Din punctul meu de vedere, e spam. E ca atunci cand iti golesti cutia de scrisori prina de flyere. Nu e vina ta ca eu nu am bani sa cumpar ceea ce marketezi dar nici eu nu sunt obligat sa ma uit la ceva ce nu ma intereseaza.
    2. Am umblat si eu pe net pe vremea cand nu exista ad block, chrome chiar. Pop out-urile alea erau groaznice ! Nu stiu de tine dar uneori mi se deschideau si cate 5 odata. Asta era un mutant puturos ce nu trebuia sa existe
    3. gresesti cand te iei de viteza de net. poti sa ai net bun dar un pc/laptop rabla de 5-6 ani ca mine. Nimic nu e rapid pe asa ceva in ziua de azi, alle lucruri nu isi au loc-ul.
    4. trebuie sa intelegeti ca o pagina web nu e ca marginea unui drum unde arunci un banner si toata lumea e obligata sa ii treaca prin fata ochiului. Internet-ul e cu fata dubla si poli opusi. Pe voi nu va costa aproape nimic sa aruncati un banner dar e polul opus in care se vede ca nu scoateti cine stie ce bani. AIci… voi trebuie sa va mulati dupa consumatorii vostri, nu invers. Da, nesimtitii, porcii, mentalitate, omg ce tara de cacat, bla bla bla. Asa e peste tot. E natura umana. Nu o sa scoata nici dracu ad block pentru 3 blog-uri sau sa se mai streseze cu metoda ta cand intra pe sute de site-uri unde reclama e ca violul.
    5. e posibil sa gresesc, dar multe “reclame” sunt bazate pe istoricul cautarilor. Eu personal am cautat un Asus ROG timp de o saptamana si vreau sa iti spun ca nici acum, dupa 3 luni nu mi-au disparut reclamele personalizate cu fix acelasi produs de pe telefon. Pentru ce sa vad reclame presupunand ca as avea bani sau interesul sa cumpar ? pentru a avedea acelasi rahat iar si iar si iar si iar ? Eu aproape ca o luasem razna cand baleam dupa ceva ce imi dormea si imi aparea peste tot.
    6. Nu stiu de tine ( abia ti-am scos site-ul de pe ad block, deci nu stiu cum procedezi inca ) dar la multi reclamele sunt puse in mod nebunesc si obsesiv. Nu poti citi 1-2 de articol fara sa te doara incheietura degetului pe scroll dupa 5-10 articole citite.
    7. Aboneaza-te / da like ! / Nu, sunt deja abonat, sigur esti ? sigur nu ma minti ? – subiectul asta e principalul motiv pentru care am ad block : Undeva in marketing-ul american pe care toti romanii il adopta, s-a gandit cineva ca e bine sa obti e-mail-ul cititorului. Problema e ca multi baga “aboneaza-te”intr-un mod adresiv si nu exista nicio metoda prin care rahatul ala sa nu iti apara daca ai facut-o deja. Este enervant. Daca faci un research si intri pe 8 site-uri, la 6 iti piezi 3-4 secunde/ bucata numai ca sa scapi de ele. Deja dau 4 secunde din viata mea pe ceva ce nici nu stiu daca e vrajeala sau util. Mizeria cu da like nici nu o mai comentez.
    8. scoate ad block dar cu pop-out-urile catre porn si site-uri de pariuri cum ramane ? Se stie clar : porn-ul e cel mai infestat cu virusi iar in ziua de azi trebuie doar sa accesezi un site si uite infectia cum intra. Eu n-am mai avut probleme cu mzierii luate de pe net ( chiar si porn, intru acolo unde am incredere ) de cand folosesc ad block.
    9. Impresii: Cu decenta va spun ca aveti impresii. De ce ? putem compara un site din state sau un site cu audienta globala, cu voi, blogari romani ? Pe langa faptul ca ei isi scot sponsorizari grase fiindca au un public pasionat si cu putere de cumparare, au si multi vizitatori iar din putin de la mai multi scot mai mult ca voi. Asta e problema cu romania, sunt vreo 20 milioane de romani pe planeta asta, cam jumatate umbla pe net, 5k – 50k umbla la voi pe blog. Alte site-uri fac traficul asta intr-o ora sau mai putin. Economia asta interetului functioneaza ca cea a Romaniei.
    10. faceai referire la unii ce te critica pt ce scrii. De acord cu tine. Intr-un fel au dreptate, reclamele au un target iar daca targetul tau e spre aia fara bani, nu o sa faci nimic niciodata. La fel cum la romani e AloShop si TopShop peste tot la tv, la bloomberg e despre forex si trading online. Tu degeama imi faci reclama la drone, telefoane, laptop-uri bomba daca nici 30% din banii de achizitie nu ii am.
    11. Iti respect munca, tie si a catorva. V-as plati munca pe grup cu 10 euro pe luna daca mi-ar veni un flux constant de stiri bine scrise si obiective; fara reclame, fara mizerii, fara opinii subiective. Mult succes si va doresc putere de adaptare ca altfel o sa muriti.

      (Citează)

  16. M-am tot uitat pe blogul tau si nu am reusit sa gasesc un banner de la pcgarage. Numai de la ei am cumparat in ultima vreme. Referitor la AdBlock, il folosesc doar pe telefon pentru ca in cazul asta, reclamele, chiar ma costa. 80% din timp folosesc datele mobile.

      (Citează)

  17. Pentru cei care privesc Adblock-ul precum un “holy grail” ar trebuii sa se documenteze unpic. Adblock accepta sume mari de bani de la ad publisheri ca si google, facebook, admedia si altii sa pune ad-urile lor intr-un whitelist, astfel controland ce vede userul in timp ce taxeaza companiile mari. Nu mai sunt acei rebeli care luptau cu colosalii, acceptand donatii pentru micul lor proiect. S-au pozitionat astfel incat sa poata ‘santaja’ publisherii de continut si reclama.

      (Citează)

  18. Punctual:

    1. de cate ori dau click pe un link pe profitshare de pe la careva, deschid nwradu.ro si apas butonul ala albastru. Nu e mult, dar e cam tot ce pot face ca sa-ti sustin munca.

    2. De cand a pus Razvan mizeria aia de script pe trafictube n-am mai intrat. E victima colaterala si-mi pare rau de el, dar nu asta e solutia.

    3. Am activat si ghostery, unele site-uri incarca ZECI de scripturi de tracking. ZECI. Al tau doar 8 cica.

    4. Daca cineva crede ca eu am timp sa iau la mana saiturile si sa dau disable la adblock sau ghostery…

    5. Sunt oricum adblind si nu dau click niciodata pe reclame.

    E vina industriei si a celor care au cumparat-o si trebuie gasita alta modalitate de monetizare decat bannerele. Nu trebuie sa ma mulez eu dupa site-uri, eu am banii in portofel si ele trebuie sa se muleze dupa mine.

      (Citează)

  19. Mircea cel Vechi

    17/08/2015 la 10:22 AM

    Eu unul găsesc foarte folositor adblock în YouTube.Nu mai vad introuri de10-15 secunde înaintea filmulețului
    În concluzie câștig destul de mult timp într o perioadă de hai sa zicem 1an ca sa fiu în continuare mulțumit de acest addon.Când vad pe cineva ca are de așteptat 15secunde înaintea clipului ma face sa ma gândesc, ce bine ca eu am adblock ul instalat.

      (Citează)

  20. e penibil sa te plangi ca te-a costat mult Turu Burgerilor. nu e ca si cum ai fi luat niste cititori ai blogului si i-ai fi indopat cu burgeri, dupa care sa le notezi opiniile.
    te-ai dus in localuri de fite, ai mancat burgeri scumpi (unii si buni), te-ai simtit bine si ti-ai publicat parerile. sunt amintirile tale.

      (Citează)

  21. vali:
    dumbo, te forțează cineva să cumperi de la magazinul lui, dumbo? exact.

    Daca renunti la titulatura absolut gratuita ba chiar injurioasa (dumbo) comentariul este pertinent.

      (Citează)

    • andrei, omul se contrazice singur în aceeași frază. titulatura e îndreptățită, chiar dacă nu foarte elegantă.

        (Citează)

  22. Cum sa zici ca a trecut acea “perioada neagra” a internetului, cand ea e in floare?

      (Citează)

    • Am net de prin 1998. Au fost diverse perioade. Asta e bună, mai puține reclame și nu mai avem dial-up.

        (Citează)

    • nwradu:
      Am net de prin 1998. Au fost diverse perioade. Asta e bună, mai puține reclame și nu mai avem dial-up.

      Inca imi zbarnaie in urechi si mie zgomotul de modem dial-ul, poate de asta imi si place HACF, dar tin sa te contrazic.

      Noroc cu banda si “raw horsepower” din sculele de azi, altfel am muri incet sufocati de reclame. Eu ma chinui sa blochez scripturi enervante, publicitarii se chinuie sa gaseasca scripturi si mai intruzive si enervante. E un ‘arms race’ care deja nu mai are nici o legatura cu continutul.

      Si acolo unde continutul e rege, ii doare la basca:
      HBR.com – 2 scripturi blocate
      Vice – 5

      repectiv:
      14 pentru un articol random in Hf Post si 20+ pe Hotnews.

      Eu am tot intresesul sa vad reclame, mai ales daca sunt targetate specific nevoilor si intereselor mele, dar ce se intampla pe majoritatea site-urilor mainstream e penibil.

        (Citează)

  23. Articol destul de incoerent. cam in afara notei lui Radu. Razvanbb a dat cu bata in balta in comentarii, s-a vazut ca omul e lipsit de viziune in online. Iar faptul ca a avut ideea unui magazin care merge nu inseamna viziune online. putea sa isi deschida o vulcanizare, mergea la fel de bine. Omul e muncitor, meticulos, nu e prost dar nu are viziune. Pot sa pun pariu ca dupa o perioada va renunta la script.
    In alta ordine de idei nu inteleg ce e cu lamentatia asta, ca si blogarii trebuie sa traiasca. Daca vor sa traiasca trebuie sa se adapteze pietei nu sa educe piata (ca nu sunt apple). Eu cand instalez adblock nu am nici cea mai mica emotie, nu stau sa ma gandesc cati bloggeri mor de foame ca urmare a acestei actiuni. E problema lor, nu a mea. Ultima chestiune e ca informatia costa si vezi doamne trebuie sa platesti. Daca nu esti in stare sa imi livrezi informatia aia astfel incat sa nu marai la plata poate nu esti in postul potrivit. Eu am site unde ofer informatii gratis si e cel mai bun pe nisa lui. Desigur, prin intermediul site-ului vand niste servicii dar informatia per se e gratis. Asa ca stiu vag despre ce e vorba.
    PS tocmai il dadeam acum cateva zile exemplu pe nwradu ca isi vede de treaba, scrie si nu se baga in bocete din asta in grup.

      (Citează)

    • Costel: In alta ordine de idei nu inteleg ce e cu lamentatia asta, ca si blogarii trebuie sa traiasca. Daca vor sa traiasca trebuie sa se adapteze pietei nu sa educe piata (ca nu sunt apple).

      Adică, să găsească ceva din care să trăiască și să-și vadă de treabă, dar să mai și scrie ceva pe blog, mult și bine, ca să ai ce citi.

      Tu nu dai informație gratis, folosești acea informație pentru a atrage clienți cărora să le vinzi niște servicii. Te bazezi pe Google? Așa ajung oamenii pe site? Eu nici măcar asta nu fac, doar vreo 35% din trafic vine din Google.

      Într-un fel, același lucru fac și eu, pentru vreo 5% din articole care sunt publicitare.

        (Citează)

  24. De ce nu a comentat Nashu Mare inca?

      (Citează)

  25. Nu am folosit niciodată AdBlock. Am ocolit site-urile pe care mi se cerea cu insistență să dau click undeva (se întâmpla acum mult timp) și ocolesc site-urile care sunt prea insistente în a da like, a mă abona sau altele de genul ăsta.

    Ar trebui să se facă o distanțare între un blog, unde scrii ce te doare, și site-ul unde vrei să vinzi ceva. Cazul lui RăzvanBB e mai aparte din punctul ăsta de vedere, eu aș fi făcut un magazin online separat. Tu ești printre singurii care nu ascund link-urile de afiliere. Când mai apare o ocazie bună să cumpăr ceva, eu îmi pun problema “de pe link-ul cui cumpăr?”. Sunt perfect de acord cu ideea că informațiile bune și cu frecvență bună nu pot veni gratuit. Încă mai am probleme cu unii prieteni care mă consideră fraier că eu cumpăr jocuri sau softuri care mă interesează. Educația cititorilor nu se face așa brusc, cum vrea s-o facă RăzvanBB. La modificări bruște o să apară mereu reacții urâte. Am dat și dau click pe articole cu reclamă pentru că știu că unii trăiesc din asta.

      (Citează)

  26. acum un an am cumparat o camera de la razvanBB, a venit frumos, folosita – merge bine, nu am de ce sa ma plang

    intram la 2-3 zile sa pierd vremea pe trafictube si ma uitam mai ales la zoso si razvan, in rest sunt multi papagali care doar injura si cauta orice sursa pentru a scoate un clip, asa ca sunt inutili.

    nu mai stiu cand, sa zicem acum vreo 2-3 luni ( poate gresesc ) intrand pe tafic tube am zis sa si comentez la cineva – chrome + script block + abp si surpriza imi apare o notificare ca n-am ce cauta acolo cu abp, ma gandesc cum naiba am navigat pana atunci si imi pica fisa, scriptblock-ul izola alerta aia, asa ca am reblocat site-ul ( pentru comentarii aveam nevoie de scripturi ) am verificat doar de curiozitate daca se poate intra pe magazinul unde se vand camerele cu ad block si surpriza, acolo se putea. asa ca mi se pare o prostie sa stai stramb si sa zici ca gandesti bine, nu vrei abp pai blocheaza-l peste tot, nu doar acolo unde stii ca nu iti vin banii direct

    ps. trafic tube a crescut ca volum, a scazut enorm ca valoare, ma uitam la ce se posteaza vreo 10 clipuri zoso anul asta, din care vreo 4 ok, restul exagerari, razvan o gramada de prostii, imi aduc aminte de primele lui clipuri, acum este in mocirla dictata de restu

    rip trafictube, eu am mai trecut azi pe acolo doar sa vad daca ma blocheaza cu abp – se pare ca nu

      (Citează)

  27. Pe de o parte, solutii tehnice pentru “impingerea” de reclame se pot gasi usor.
    Pe de alta parte, observ(de o buna bucata de vreme) o “nesimtire” a utilizatorilor si o durere mare de capra vecinului, care ar putea castiga/produce ceva. Nu zic, si publisherii sunt nesimporci, dar si cititorii au un comportament care nu are legatura cu respectul fata de munca celuilalt (boala la nivel national) – ei vor totul gratis, moca, ieftin, picat din cer etc, dar la calitate exceptionala. Ete ca nu se poa’. Pe langa asta, torrentele/priateria le-a “inoculat” ideea ca totul p’Internet trebuie sa fie gratis – si asta datorita si faptului ca nu se aplica legea, iar cand se aplica sar toti de fund in sus.

    Nu-i bai. Eu sper sa se diferentieze rapid problema: vrei calitate? platesti.
    Nu vrei? Ia de aici pleava, buruieni si altele si plange-te pe unde apuci de probleme.

    P.S. “Blatul” – de orice fel – este ceva “normal” in capul unora. O fi din cauza impotentei lor de a castiga mai mult pentru a nu-si pune problema de costurile unui bilet sau a unui software? Posibil…

      (Citează)

  28. tot ceea ce trebuia spus în legătură cu această inflamare pro/anti adblock a zis’o add în ultimul paragraf al comentariului lui:

    add:
    Nu trebuie sa ma mulez eu dupa site-uri, eu am banii in portofel si ele trebuie sa se muleze dupa mine.

      (Citează)

    • Dar site-urile nu-ți cer bani, din altă parte au venituri.

        (Citează)

    • Nu direct. Dar cumva tu tot din banii nostri ajungi sa traiesti. Chit ca eu cumpar un router ca l-am vazut la tine, alt producator de routere vine la tine ca vrea si el vanzari. Circuitul banului in natura.

        (Citează)

  29. Liviu Babanu'

    17/08/2015 la 3:13 PM

    Exagerarea de ambele parti, in toate discutiile de genul asta, este cat se poate de evidenta: bloggerii exagereaza atunci cand isi prezinta problema, cititorii exagereaza atunci cand se plang de reclame intruzive pe care eu nu le-am prea vazut pe bloguri. Au fost cateva care afectau afisarea corecta a continutului, dar nu intr-atat incat sa nu am bunul-simt sa nu blochez nimic.
    Pe site-uri cu reclame intruzive m-au educat anumiti oameni sa nu intru – marii oameni de online care iti sangerau ochiul cu 3-4 cearceafuri de reclame si acum poarta discutii moralizatoare ca si cand nici gura nu le miroase. Pur si simplu nu mai intru pe ele.

    Chiar si tu exagerezi: burgerii cred ca ii mancai indiferent daca ai fi scris pe blog sau nu, in excursii te duceai indiferent daca aveai blog sau nu, la ikea te duceai ca sa iti cumperi mobila pentru apartamente, indiferent ca aveai blog sau nu. Ca ai scris despre ele este una, sa ne zici acum ca tu de fapt ai mancat burgeri pentru noi, te-ai dus in excursii pentru noi, ca ai luat un catalog, in timp ce ti-ai cumparat mobila, a fost tot pentru noi – e de porc.

    Ca sa afirmi, de exemplu, ca in excursii te-ai dus pentru noi, ar fi trebuit sa ne ceri si noua parerea cu privire la destinatie. In cazul ala aveai tot dreptul sa bati cu pumnul in masa si sa reprosezi ca este folosit adblock si tu nu iti poti macar recupera banii.
    Ca ai investit extrem de mult timp, efort si bani in blogul asta – este incontestabil. Ca toate reviewurile tale sunt cele mai detaliate si informative – este meritul tau. Dar, nu exagera cu privire la ORICE cost. Pe unele le aveai cu sau fara blog. Chiar si camera/pluginul ala au fost cumva si placerea ta, fiind un om pasionat de tehnologie. Ca se roteste routerul in imagine, chiar nu cred ca influenteaza decizia cuiva de a-l cumpara. Mai mult are de castigat cine ti le da in teste pentru ca le prezinti mai bine decat magazinul care le vinde. Dar, pentru mine, ca se roteste routerul in poza – fix pix. Datele tehnice conteaza, parerea obiectiva etc.

    Stii care este cea mai mare discordanta in toata treaba asta?
    Atitudinea “sunt blogurile noastre, scriem ce vrem si despre ce ne place, daca nu va convine – nu mai intrati etc” vs. atitudinea “de ce tineti adblockul deschis, trebuie sa castigam si noi bani din munca de aici”. Cam se bat cap in cap.
    Ori tratezi cititorul ca pe ultimul carnat care nu are niciun cuvant de spus si atunci nu ai cum sa ii reprosezi ca il doare in fund de munca ta, ori tii cont de el si atunci ai dreptul moral sa ii reprosezi ca nu poti castiga bani.
    Intr-adevar este greu de gasit un echilibru, nu poti multumi pe toata lumea, dar lucrurile nu sunt doar in alb si negru. Nu poti lasa pe oricine sa ti se urce in cap, dar daca afirmi ca scrii pentru tine in primul rand, nu prea mai poti sa intrebi omul de ce nu isi da concursul sa castigi si tu un ban.

    Cel putin, in Romania, prea curand nu cred ca va exista disponibilitatea platii pentru continut. Nu in numar atat de mare incat sa existe o masa critica. Eu, de exemplu, as plati o taxa lunara de 5 euro pentru a avea acces la 6-7 bloguri. 5 euro ar fi suma pe care as lasa-o sa fie recurenta si sa fie platita automat din paypal, dar probabil as plati pana la 10 euro.

    In cazul review-urilor as plati pentru a fi sigur ca acele reviewuri sunt 100% obiective, pentru ca mi-e imposibil sa cred ca atunci cand primesti un produs in teste, iti permiti chiar orice parere. La fel si despre excursii, restaurante etc.

    Daca ar exista cel putin 200 abonati, atunci ti-ai permite sa cumperi routere/burgeri/excursii si sa spui lucrurilor pe nume: “lucrul asta e de 2 lei, nu-l cumparati”. Pentru pareri cu adevarat neconditionate de nimic – merita platit. In rest daca tu de pe urma reclamei castigi oricat de multi bani – chiar nu imi pasa.

      (Citează)

    • Liviu Babanu’: Chiar si tu exagerezi: burgerii cred ca ii mancai indiferent daca ai fi scris pe blog sau nu, in excursii te duceai indiferent daca aveai blog sau nu

      Nu-i așa. Am pornit proiectul cu burgerii pentru a oferi ceva nou în România, nu pentru că eram mare fan burgeri. Mâncam 1-3-5, dar nu 40. Sau o făceam în liniște, fără fotografii și fără să pierd apoi două ore scriind despre asta.

      Același lucru și cu excursiile, pot să merg cu mâna în buzunar și fotografiind cu telefonul sau pot să merg cu ditamai aparatul, să fac fotografii, să notez adrese, să scriu despre lucruri mișto cu speranța că vor veni și mai mulți oameni să le citească.

      Și oamenii vin, dar la finalul zilei au trecut niște ore și timpul ăla trebuie cumva plătit, că sună facturile la ușă. Foarte multe chestii le fac pentru blog, sau măcar le fac mult mai detaliat și diferit pentru blog.

        (Citează)

  30. Am citit cu mare interes ce ai scris. Din pacate ai mare dreptate cu cei care-si doresc sa moara capra vecinului. Uite ca eu sunt un blogger atipic cred, pentru ca nu am Adblock si nu ma deranjeaza deloc daca alti bloggeri castiga mai mult decat mine. Da, ma deranjeaza 3-4 pop-upuri pe un blog, ma deranjeaza reclamele agresive. Ma deranjeaza moda unui articol scris pe jumatate si daca vreau sa aflu mai mult trebuie sa dau click si sa merg in alta parte… Eu prefer sa scriu un articol intreg(pe cat posibil, desigur). Intru pe alte bloguri si citesc diverse si daca-mi place ce gasesc, dau si click pe niste reclame. Da, bag niste bani in buzunarul acelui blogger, fara sa stie si fara sa ma laud cu asta.
    Pentru ca stiu cata munca este la un blog. Cata investitie, cata documentare si cate cheltuieli sunt. Si pentru ca mi se pare extrem de corect ca omul respectiv sa castige niste bani pentru munca lui.
    Stiti ce e trist? Faptul ca sunt bloggeri(bloggeri mari, nu micuti) care arunca noroi in alti bloggeri pt faptul ca vor sa castige bani din blog. Un ex: 2 bloggerite foarte mari(culinare ca si mine) m-au jignit public, intr-un grup, au spus cititorilor ca eu ii prostesc si manipulez sa vina pe blogul meu, sa dea click pe reclamele mele, ca sa ma-mbogatesc :) . Si ca am postat pe pagina de FB de 3 ori in 2 luni reclame Profitshare, in care prezentam cititorilor mei ofertele eMag :) . Asta in conditiile in care eu am 3 reclame adsense pe blog si am mai avut 1 de la Profitshare(pe care am scos-o de mult) :) . Iar acele bloggerite au reclame mult mai multe si blogurile pline cu pop-upuri :) de tot felul.
    Pe scurt: e loc sub soare pt toti, iar daca se poate castiga din blog, din partea mea e foarte ok. Dupa 2 ani de munca, blogul meu a inceput sa castige din adsense si nu sume mari. Scoteam hostingul. Acum am mai mult, dar am investit enorm in design, ajutor tehnic, aparatura, carti etc….Mai dureaza pana scot banii investiti.
    E loc pt toti sub soare, e loc pt toti in blogosfera.
    Te mai citesc, am salvat blogul tau la favorite.
    Nu comentez mereu, nu vreau sa-mi fac reclama. Dar imi place ce scrii si cum gandesti.

      (Citează)

    • E loc pentru toți, da.

      Oamenii se ceartă și din motive de bani – bugetele sunt mici și contează cine le împarte.

      Totuși, singurul meu interes aici este despre mentalitatea că site-urile nici n-ar trebui să câștige bani, ci doar să dea chestii mișto și să facă asta gratuit. Vreau să înțelegem că mentalitatea asta nu duce la nimic bun, pe termen lung. În rest, cine ia banii, de unde, cum – astea sunt alte discuții.

        (Citează)

  31. Interesant articolul, dar si mai interesante sunt punctele de vedere.
    Ma tot gandesc la paralela cu televiziunile comerciale. Te uiti la emisiune / film, pac! incepe reclama. Te superi un pic, daca vrei schimbi canalul, sau iei o pauza, sau te uiti la reclame, treaba ta. Acolo nu face nimeni scandal.
    Discutia asta cu reclame suparatoare, invazive, enervante, etc., mi se pare inutila.

    Un blogger va dori sa stranga o comunitate cat mai mare, prin continutul pe care il creaza. Asta e scopul. Apoi normal, daca poate, trebuie sa castige bani, de pe urma acelei comunitati (vrem nu vrem, orice fiinta umana din spate trebuie sa manance, sa doarma, sa se distreze, etc)

    Dar lucrurile se echilibreaza singure: comunitatea sta cu tine daca balanta intre calitatea continutului si sacaiala de reclame este potrivita pentru cat mai multi membri. Altfel, se destrama si bloggerul pierde.

    Deci de ce ne invartim in acest cerc vicios? Cred ca sunt doar lamentari, atat din partea cititorilor care, intrebati, normal ca vor spune “vrem gratis!”, cat si din partea bloggerilor care vor sa explice cu “blandete” cum ca e bine si normal ca ei sa monetizeaze comunitatea.

    Este simplu: Daca iti place, consumi. Daca nu, nu.
    Orice discutie pe acest subiect cred ca este derizorie.

      (Citează)

    • vladutz: Este simplu: Daca iti place, consumi. Daca nu, nu.
      Orice discutie pe acest subiect cred ca este derizorie.

      Asta zic și eu. Sunt multe site-urile pe care nu le mai citesc nici eu pentru că nu mă mai atrag. Nu văd vreo tragedie în asta.

      Totuși, înainte de a adopta această simplă metodă de a vedea Internetul, trebuie să înțelegem cum stau lucrurile de ambele tabere și gata.

      E cum ziceai tu despre televiziune, unele au reclame, la altele plătești abonament și nu mai vezi reclame, ca la HBO. Lumea a înțeles asta, știe la ce să se aștepte, știe cum funcționează lucrurile. Vreau același lucru și pentru Internet, după care putem să revenim cu toții la ce citim și ce nu.

        (Citează)

  32. vali:
    andrei, omul se contrazice singur în aceeași frază. titulatura e îndreptățită, chiar dacă nu foarte elegantă.

    Nu e indreptatita. Fiindca nu e ok sa ai aroganta pe care o ai de ani de zile.

    Lumea incearca sa ti-o inteleaga la tine pe blog si te lasa in pace. E al tau, n-ai decat, e la tine acolo.

    Dar sa vii si pe la altii si sa te comporti la fel, de atatia ani, ca un pustan rebel, ca sa nu zic altfel… nu stiu cum sa iti zic cat mai decent.

    Nu conteaza ca nu iti pasa. Prost nu esti, clar. Dar parca si obrazul ala gros il vrei tu sa fie gros si de ani de zile tii cu tot dinadinsul sa fie asa. Si dupa te plangi ca la intalnirile cu diversi se pun oamenii pe tine. Ce semeni, culegi. Am inteles, te deranjeaza prostia, ca pe noi multi altii. Dar incearca sa o spui decent.

    Ia-l exemplu pe Radu. Nu o sa il injure nimeni pe strada pentru ce scrie. Pe tine in schimb, cati? Si de ce te plangi de fapt?

    Nu stiu cine e Nea Mielu si nu imi pasa. Dar sa te iei asa de oricine si sa ii faci cum iti vine la gura, oriunde, mi se pare… repulsiv. Indiferent in ce mediu esti. Daca in atatia ani nu te-ai schimbat, greu de crezut ca o mai faci. Cine pierde? Sincer, tu.

    Si Radu, chestiile pe care le spuneai cu lucrurile frumoase pe blog, dar pana la urma ii tolerezi pe cei care se comporta cu un teribilism nespecific varstei. Trist, nu crezi?

    Vezi, aici e o problema cu libertatea de opinie. E inteleasa gresit. Foarte, foarte gresit.

      (Citează)

  33. Site-ul îl faci de plăcere și-l întreții tot din acest motiv, dar și din altele. Totodată îl faci și ca să mai obții vreo sumă de bani și alte beneficii. E aiurea (și eu mă încadrez aici) să stai și să petreci ore în șir pentru a prezenta anumite lucruri și financiar să fii pe minus LEI.

    Partea cu multele ore petrecute o cred. Și eu acord pentru o recenzie în medie 3 ore. Mai sunt și câteva care nu-mi iau mai mult de 30 minute, dar la 98% dintre ele petrec în jur de 3 ore ca să le realizez. Partea proastă e că acum nu mai am simțul mirosului din cauza unui accident rutier; poate-și revine. În rest încă am gustul fin! Sunt de acord că poate mai am lucruri de îndreptat, dar, momentan, atât pot!

    Și eu visam să fac bani din asta, dar n-am reușit să obțin ceva în doi ani (imediat se fac de când am început recenziile)! Ce am obținut sunt nimicuri, măcar trafic am oarecum. Maxim 200 lei am făcut în doi ani (și adblock probabil e de vină; deci nu te îmbogățești din asta și e ceva normal să vrei să obții vreun folos financiar; îți răpește mult din viața ta și cheltui mult cu el, site-ul: eu cheltui undeva la 300 lei lunar pentru astea și de multe ori nici un mulțumesc nu primesc, doar ceva vizualizări, cam 300 pe zi/site, nu articol). Mi se mai zice să renunț, dar n-o să fac asta. E și pasiunea la mijloc. Probabil voi trece pe videoblog în curând. Să-mi mai revin după accident și să-mi iau examenele că le-am amânat din acel motiv!

      (Citează)

  34. Red: Ia-l exemplu pe Radu. Nu o sa il injure nimeni pe strada pentru ce scrie. Pe tine in schimb, cati? Si de ce te plangi de fapt?

    stai lejer. și radu primește amenințări, iar bloggerul a cărei soție a fost bruscată (nu am permisiunea lui de a face publică povestea) nu face politică și nu scrie pe controverse, e pe unul dintre cele mai pașnice domenii. de.

      (Citează)

  35. Eu nu folosesc AdBlock. Nu am folosit si nici nu cred ca o sa folosesc vreodata.
    Singurele chestii care ma enerveaza oarecum sunt site-urile care se incarca cu sunetul pornit, dar nu in exces, ca am 99% din timp boxele oprite.
    Oi fi eu mai calm. :)
    Ce m-a invatat pe mine varsta a fost sa nu-i judec pe altii si sa imi vad de treaba. Nu-mi place un site, nu mai intru, o chestie simpla.
    Cred ca este adevarata asta cu pasiunea care te face sa scrii pe un blog, sa cauti informatii, sa te documentez, dar am vazut mult prea multe bloguri care-mi placeau, cum mureau in timp (facturile trebuie platite si asta ocupa timp).
    Asa cum nu sparg vitrinele magazinelor, nu ma deranjeaza publicitatea pe un site, iar daca ma deranjeaza nu mai intru.
    La fel de adevarat este faptul ca sa monetizezi un blog are similitudini cu o vanzare clasica: daca vrei sa vinzi ceva, cat mai mult (daca se poate), “te dai dupa client”.
    Intr-un fel putem judeca un blog pe care dorim sa-l monetizam ca pe un magazin clasic: putem face ce dorim, pentru ca este magazinul nostru, dar daca dorim sa intre clientii si sa cumpere, trebuie sa le dam ceva care le place si-si doresc.

      (Citează)

  36. nwradu: Adică, să găsească ceva din care să trăiască și să-și vadă de treabă, dar să mai și scrie ceva pe blog, mult și bine, ca să ai ce citi.

    Tu nu dai informație gratis, folosești acea informație pentru a atrage clienți cărora să le vinzi niște servicii. Te bazezi pe Google? Așa ajung oamenii pe site? Eu nici măcar asta nu fac, doar vreo 35% din trafic vine din Google.

    Într-un fel, același lucru fac și eu, pentru vreo 5% din articole care sunt publicitare.

    asa, asa, invata-ma ce fac eu cu informatia mea.
    Serios acum, e vreun blog in ro care e de neinlocuit? informatia e redundanta. stiu ce zic deoarece am un job care imi permite sa citesc sute de bloguri zilnic. imensa majoritate sunt prostii de pierdut timpul. o sa imi aduci contraargumentul cu reviewurile tale unice dar desi nu am un dinte impotriva ta, cand a fost sa imi cumpar un router am cautat pe google. la toate review-urile tale punctele negative sunt de o politetze exagerata (si pe tine te citesc mereu ca ai feed-ul full).
    ideea e ca eu cred ca un blog trebuie sa fie scris din pasiune si apoi pentru bani.
    Altfel incepe sa se vada.
    A inceput sa fie obositor sa spui de fiecare data cate oreom (urata preluare) iti trebuie pentru nu stiu ce poze, cat ai cheltuit in turul burgerilor, cat te chinui sa te duci pana in baneasa cand puteai sa faci ca viktor kapra si sa dai copy din comunicat etc.

    totusi care a fost scopul tau cu acest articol? sa educi publicul sa nu mai foloseasca ab?

      (Citează)

  37. In modul in care exista internet in ziua de azi, nu se poate fara adblock pentru ca de exemplu, sunt anumite reclame care NU SE MAI POT INCHIDE daca le accesezi, ceea ce mi se pare stupid. Unii intind coarda prea mult cu aceste scripturi si din pacate, suntem obligati sa folosim adblock, nu pentru cei din blogosfera care mai fac un ban din reclame, ci din cauza altora. Asta e Romania, vrem sa nu, facem parte din ea.

      (Citează)

  38. nwradu: Asta zic și eu. Sunt multe site-urile pe care nu le mai citesc nici eu pentru că nu mă mai atrag. Nu văd vreo tragedie în asta.

    Totuși, înainte de a adopta această simplă metodă de a vedea Internetul, trebuie să înțelegem cum stau lucrurile de ambele tabere și gata.

    E cum ziceai tu despre televiziune, unele au reclame, la altele plătești abonament și nu mai vezi reclame, ca la HBO. Lumea a înțeles asta, știe la ce să se aștepte, știe cum funcționează lucrurile. Vreau același lucru și pentru Internet, după care putem să revenim cu toții la ce citim și ce nu.

    Alt mediu, alt timp de continut, si cel mai important, total alt concept de abordare a promovarii unui produs.

      (Citează)

  39. O discutie care devina absurda. Nimeni nu are DREPTUL sa citeasca un site, in conditiile pe care le vrea EL. Daca nu iti plac conditiile, nu mai citesti site-ul. Eu nu am AdBlock instalat si nu sunt de acord cu el. Si nu sunt de acord nici cu reclamele invazive, dar rezolv asta prin abandonarea site-urilor care folosesc abuziv asta.
    Daca toate site-urile ar avea scripturi care blocheaza accesul browserelor care au instalate AdBlock-uri?! Solutia cititorului in fata nesimtirii citorilor este abandonarea site-urilor nesimtite.

      (Citează)

  40. Și totuși, cum e cu scriptul ăla la Răzvan? http://prntscr.com/86g1tz

      (Citează)

  41. AdBlocker e super ok dar folosit cu masura. Ca pe urma se cam schimba fata internetului. :) Gratuitatile or sa se transforme in chestii cu bani. Ca aia mici si prosti or sa cam dispara. Si aia mari nu or sa mai fie asa de blanzi cand vine vorba de informatie. Vezi site-urile de stiri din afara. Sau poate ca ma insel eu…? Se numeste monopol :) Si cred ca inca ne dorim un internet liber.

      (Citează)

  42. Sincer, nu am citit alte articole de-ale tale. Dar, mi-a placut cum si ce ai scris in acest articol. Cred ca este un articol de bun simt. Asa cum este si blogul, vorbesc de design acum. Felicitari!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus