►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Niște pescari turci susțin că o ambarcațiune a pazei de coastă grecești ar fi găsit o barcă pneumatică plină de imigranți sirieni pe mare și ar fi găurit-o pentru a se scufunda, apoi a părăsit zona. Imigranții au fost salvați de pescarii respectivi și de alte ambarcațiuni turcești.
Totul a fost filmat. Clipul nu surprinde gestul de care sunt acuzați grecii, asta doar pescarii respectivi se jură că au văzut, dar se poate vedea momentul în care ambarcațiune grecească se îndepărtează fără să-și pună vreo problemă legată de soarta acelor oameni aflați pe mare. Sunt diverse ciudățenii în clip (poziția soarelui șamd), dar din moment ce-a ajuns în știrile internaționale bănuiesc că toate au o explicație.
Problema este, însă, că grecii se îndepărtează. Găsești niște oameni pe mare, într-o barcă umplută la refuz și care, apoi, se scufundă, și pleci fără să iei nici o măsură? Mai ales când vreo 2000 de oameni s-au înecat deja în vara aceasta încercând să treacă în Grecia sau Italia din Turcia sau Libia, iar anul trecut alte câteva mii?
Apoi am citit comentarii lăsate la acest clip. Se știe că pe YouTube nu comentează cei mai deștepți oameni, dar m-am speriat:
De unde așa mult rasism? Înțeleg să nu vrei imigranți ca idee generală, că nu duduie economiile și 200.000 de oameni sunt greu de integrat în Europa, dar de ce așa multă ură pentru niște bărbați, femei și copii care fug de război și ISIS? De când sunt aceștia “bestii” care vin să ne violeze?
V-am mai spus, noi trăim excelent aici în Europa. Chiar și aici în România ne văităm că suntem mai săraci decât restul europenilor, dar față de restul lumii stăm bine. Europa are societate stabilă, lipsită de conflicte, iar problemele noastre financiare și economice pălesc în comparație cu un conflict de 3 ani în Siria, atrocitățile comise de ISIS, zecile de oameni ce mor zilnic în Irak în atentate și execuții în haosul de acolo șamd, lucruri care se întâmplă . Trebuie să fim oameni până la capăt și să-i ajutăm pe cei prinși în astfel de conflicte, oameni ce fug, la propriu, de moarte.
Nu mai zic de răspunderea uriașă pe care o au țările vestice și turcii în Orientul Mijlociu, responsabilitate apărută încă de când acele zone erau colonii cărora le-au fost trasate granițe fără nici o legătură cu istoria, religia și diferențele sociale ale oamenilor puși la grămadă în acele țări, apoi mai nou responsabilitatea apărută din manipulare acelor țări în timpul Războiului Rece și apoi post-Afganistan și Irak. Dintre toți imigranții care vin în Europa, pe aceștia goniți de războiul din Siria și de atacurile ISIS Europa chiar are o datorie morală să-i ajute.
Bestii, violatori, omorâți-i pe toți? Accept că mulți oameni sunt proști, neinformați sau xenofobi, dar cum devin asta? Cum ajungi să crezi tâmpeniile pe care le debitezi astfel? Practic nici nu mai contează ce prezintă clipul acela, unul ușor dubios, dar nu incriminator, mult mai grave mi se par astfel de opinii (The Telegraph și L’Express zic că nu sunt probe că grecii ar fi vrut să scufunde acea barcă și, din clip, nici eu n-aș putea spune asta.) Sper că-i vorba doar de copii ce comentează inutil pe net, după ce tot ce știu despre moarte, conflicte și valoarea unei vieți omenești au aflat din Counter-Strike.
M-au întrebat mai mulți oameni dacă mai mergem în Kos în septembrie, având în vedere că zilnic ajung acolo vreo 800 de imigranți și autoritățile fac cu greu față. Da, mergem în continuare, de fapt vinerea trecută am plătit și tranșa finală a sejurului. M-am uitat pe Tripadvisor, unde zilnic apar vreo două review-uri noi pentru respectivul hotel și toate sunt numai de bine, vorbind de concedii frumoase, fără cusur. Problema este în capitala insulei, unde mii de imigranți dorm pe unde pot așteptând să fie procesați și transportați pe continent, dar noi nu acolo vom sta.
Iar dacă apare pe plajă vreo barcă plină de imigranți, o să fiu primul care le dă un sandviș sau ce-o fi pe acolo.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
55 comentarii
18/08/2015 la 11:21 AM
Cam ciudata treaba cu pescarii turci si paza de coasta greceasca. Unii ori altii nu aveau ce cauta acolo. Daca erau apele teritoriale ale Greciei, ce cautau turcii acolo? Si invers se poate pune intrebarea.
Pe de alta parte cred ca statele civilizare ar trebui sa se implice pentru a face sa dispara motivele pentru care mii de imigranti vor sa fuga in occident. Nu este deloc o solutie pe termen lung sa primesti imigranti. Chiar deloc.
eFoarteBine(Citează)
19/08/2015 la 1:45 PM
Depinde de zonă, unele insule grecești sunt la câțiva kilometri de țărmul Turciei, precum Kos sau Rhodos.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 11:42 AM
Nu cunosc detalii, insa vard ca barca este destul de aproape de tarm. Probabil incercau sa le opreasca drumul inca de la incep.
Ce ar trebui sa faca europenii cu un val de oameni necalificati, cu o mentalitate de ev mediu (vezi Islamul)? Daca ne uitam doar la atacurile teroriste dn vest din ultimii ani majoritatea sunt executate de musulmani. Aasta justifica ura si frica localnicilor.
Nu este fezabil sa primesti un numar forate mare de imigranti intr-un termen scurt. In Europa apar comunitati formate exclusiv din imigranti care ajung sa se izoleze de populatia majoritara. De ce sa te complici cu genul asta de ghetouri?
Daca ii primesc pe astia ar trebui sa primeasca si pe altii. Ce sa facem? sa mutam toata Africa in Europa?
Valentin(Citează)
19/08/2015 la 1:46 PM
Habar n-am, să-i integreze cu forța sau să-i trimită înapoi acasă după război. Dar dacă e război și ăia fug ca să nu fie omorâți, ce să facă Europa în acest caz?
Mai ales că o mare parte din problemele Africii și Orientului se datorează Europei.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 11:43 AM
E foarte usor de explicat atitudinea asta. (exceptant oamenii care pur si simplu urasc tot ce e strain).
Luam de pe Wiki: (https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_crime)
Finland: According to official statistics, 21.0% of rapes have been committed by foreigners in Finland.[13] Foreigners comprise 2.2% of the population. (Deci de aproape 10 ori mai salbatici, gandeste cum ar arata statistica daca Finlanda ar avea 10% in loc de 2% imigranti)
Norway: The report shows that, of 131 individuals charged with the 152 rapes in which the perpetrator could be identified, 45.8% were of African, Middle Eastern or Asian origin while 54.2% were of Norwegian, other European or American origin. (Evident proportia grupurilor in populatia generala e cu totul alta).
Imi amintesc de un caz (din Norvegia paremise) in care un judecator l-a declarat pe violator nevinovat pt ca de unde venise obiceiurile erau altele si nu cunostea legea locala.
Dupa toate astea e perfect normal sa te gandesti ca n-are rost sa ne legam la cap daca nu ne doare si ca avem destule probleme (asa mai mici cum zici tu), nu aveam nevoie sa revenim la unele probleme pe care Europa si le-a cam rezolvat.
Sigur ca majoritatea imigrantilor nu sunt violatori ci oameni normali care nu isi doresc decat o sansa la o viata decenta. Dar nu vad de ce trebuie sa acceptam noi problemele aditionale care vin la pachet si nu pot fi separate.
Cum dracu sa
Paul(Citează)
18/08/2015 la 11:56 AM
Sunt turc, nascut si crescut in Romania. Am prieteni si neamuri turci din Turcia pe care i-am vizitat sau ne-au vizitat. Atitudinea barbatului musulman fata de femeie cam lasa de dorit. Asta este un lucru pe care il detesc. Turcia trece printr-o perioada in care unii doresc sa se apropie de vest, dar foarte alte multi inca au religia bine bagata in cap, mai ales cei din partea de est. Mergand spre est in Turcia treaba se impute din ce in ce mai rau.
De ce am facut introducerea asta?
Barbatii musulmani, majoritatea, au o inteligenta sociala scazuta, mai ales fata de femei. Sunt needy, ca niste lipitori, dau add random la fete pe retele sociale sperand ca aia o sa-si deschida picioarele la poza lui. Sunt destul de incuiati la minte, vazandu-si viitoare femeie ca indeplinind mai multe roluri precum sclava, masina de sex si mama in acelasi timp.
Cand barbatii astia au ajuns in tarile vest-nordice din Europa, au dat de o noua realitate. Femeile de acolo fug si mai mult de barbati ca ei. Din cauza asta s-a acumulat o frustrare masiva din care au rezultat violuri.
Oamenii nu sunt ignoranti si rasisti doar pentru ca asa s-au trezit ei intr-o dimineata. Ceva ceva a determinat ca ei sa aiba aceste opinii. In loc sa aruncam cu pietre in ei ca de ce sunt rasisti, hai sa ne gandim ce i-a determinat sa aiba astfel de opinii. Si nu, lasa mass-media, ca noi romanii traim printre tigani si la cel mai mic grup de ciori, traversam strada, pentru ca? Stim noi de ce, nu?
Stereotipurile nu se nasc peste noapte ci sunt rezultatul a unor evenimente si intamplari petrecute intr-un interval de timp care ne faciliteaza etichetarea. Asta e in natura noastra ca om, e un mecanism de aparare sa aplici o cunoastere, o definitie asupra unor oameni, ca sa cunosti ceva despre ei.
Ca un ultim punct. Oamenii sunt mult mai “rasisti” fata de cultura altora, nu fata de culoarea lor. Un indian sau un asiatic nascut si crescut intr-o tara civilizata este tratat mult mai ok decat unul proaspat imigrat. Asta am simtit-o pe pielea mea impreuna cu romanii. Eu eram mult mai usor acceptat fata de un turc din Turcia.
Tu spui de oamenii astia ca sunt rasisti si ignoranti, noi romanii ce fel suntem fata de tigani si unguri? Gresim noi cu ceva cand ii uram pe tigani ca fura si ungurii isi cer drepturi la noi in tara? La fel si in cazul tarilor vestice din Europa, oamenii au motivele lor si nu sunt decat mecanisme de aparare. Nu s-a trezit armata de pe Youtube sa invadeze o tara, ei doar vor sa fie lasati in pace in tara unde si-au cladit civilizatia.
E razboi si oamenii fug din tara? E ok, daca maine ajunge unul la mine pe strada si vrea un pahar cu apa si niste mancare o sa ii dau. Daca poimaine vrea sa se integreze in societatea mea si sa lucreze, are mai multi ani de demonstrat ca e un om ok.
Anonim(Citează)
19/08/2015 la 1:47 PM
Interesant, multumesc.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 12:05 PM
Pentru că povestea nu se termină acolo. Pentru că nu ai idee ce fac oamenii ăia în Germania sau în Suedia.
Și eu unul sunt sătul de filmulețe de-astea filmate DUPĂ ce cineva face ceva oribil, despre care se vorbește, dar nu se văd decât urmările. Pentru că am văzut prea multe producții #unitisalvam sau Pallywood.
Dorin(Citează)
19/08/2015 la 1:48 PM
Da, poate ăia și-au scufundat chiar ei barca pentru a fi salvați, se întâmplă și asta.
Totuși, problema mea era cu bestii și violatori și hai să-i omorâm pe toți.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 12:23 PM
Problema nu e economica. Problema e ca acei imigranti nu vor sa fie integrati in societatea europeana. Ei vor sa se comporte cum vor ei, sa traiasca dupa regulile de unde vin, dar sa aiba drepturi si banii europenilor.
Se comporta ca o minoritate din Romania, vor drepturi dar nu vor sa se integreze in societate.
De aici toata aceasta ura, pentru ca europenii nu se mai simt in siguranta in propriile tari din cauza lor.
Cata(Citează)
19/08/2015 la 1:48 PM
Și răspunsul societății avansate a europenilor este “hai să-i omorâm”?
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 12:40 PM
E cea mai mare problema cu care se preocupa UE acum, de aici si intresul presei si polarizarea opiniilor.
Tragic e ca ura asta e cauzata in mare parte de neputinta autoritatilor de a opri valul de imigranti, nu de natura lor. Si mai grav e ca unii profita de asta pentru capital politic si mai arunca paie pe foc.
Solutia pragmatica, a nu le mai da azil, ar stavili valul, pana atunci problema nu poate decat sa se agraveze.
alxzen(Citează)
18/08/2015 la 12:41 PM
http://www.thegatewaypundit.com/2015/08/muslim-asylum-seeker-beheads-ikea-shopper-in-sweden/
Doar zic. Pentru ca, in majoritatea covarsitoare, respectivii sunt niste jivine care fug de unde fug doar ca sa nu fie ucisi de alte jivine mai mari, nu pentru ca vor o alta civilizatie, ca vor sa evolueze etc. Au aflat ca in europa sunt idioti care le dau bani doar pentru ca exista, ca nu ii spanzura nimeni pentru ca sunt de o anumita confesiune musulmana si atunci vor sa vina aici, sa primeasca bani si sa ceara sharia in europa.
Tadu(Citează)
19/08/2015 la 1:50 PM
Da, o posibilă soluție este ca toate acele ajutoare sociale să fie acordate doar cetățenilor din respectiva țară, așa cum a fost gândit de la început sistemul. Pentru imigranți nimic, muncești sau pleci.
Problema este că mulți preferă să cerșească. Și mai bine o faci pe euro decât pe lei. Dar nu poți privi doar acest aspect.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 12:43 PM
Prietene, ti-am mai zis, ramai la review-uri de telefoane. Atat e nivelul tau.
Nu mai face pe desteptul cand nu e cazul.
Ce zici tu in asa-zisul articol e o chestie care se intampla de zeci de ani in tarile de tranzit/destinatie ale imigrantilor.
Cauta pe google despre insula Lampedusa si vezi ca italianii de mult fac rahaturi de-astea imigrantilor, le scufunda barcile si apoi declara ca s-au scufundat accidental.
Treaba e simpla, mai bine mor 1.000 oameni ca le-au scufundat navele “coast guard-ul” decat sa ii pupe in fund si sa le acorde ajutor si azil. Asta inseamna multi bani cheltuiti si o mare bataie de cap.
Tot scufundandu-le navele ii descurajeaza si vor fi din ce in ce mai putini curajosi care vor incerca sa treaca ilegal.
Hai cu review-uri la telefoane si lasa-ne cu prostiile tale, esti un semidoct!
Alex(Citează)
19/08/2015 la 1:51 PM
Mulțumim, căpitane Obvious, pentru că ne-ai explicat de ce ăia ar vrea să le scufunde bărcile pentru a-i descuraja pe alții să treacă.
Asta, însă, știam și noi deja, nu-i ceva greu de dedus. Discuția era ceva mai fină, despre moralitate, omenie, ce faci în situație de război șamd.
nwradu(Citează)
19/08/2015 la 11:53 PM
“Prietene” daca nu iti place schimba canalul. Nu te oliga nimeni sa intrii aici pe blog. Alta mentlitate tipic romaneasca, sangele asta bolvan nu stie sa accepte o parere si sa argumenteze o contra opinie. Trebuie sa dam in cap direct si sa hulim. Este blogul lui, scrie ce vrea, nu face nimeni pe desteptul. Aici au loc conversatii si dezbateri interesante si te trezesti tu ca nuca in perete.
Ciprian(Citează)
18/08/2015 la 12:45 PM
Ca o completare la postul anterior si ca sa vezi cat de biased e media si cum socialistii pun batista pe tambal ca lumea sa nu afle ororile care se intampla in Europa datorita politicii demente de primire a emigrantilor/refugiatilor noneuropeni, niciun cuvant in presa vis a vis de respectivul incindent. Nu a existat, punct, de ce sa aflam ce se intampla datorita deciziilor retarde ale politicienilor.
Tadu(Citează)
18/08/2015 la 1:08 PM
pentru ca lumea civilizata se satura încet încet de hazul lor
încă puțin și probabil pe valul asta de ura o sa se cațere încă vreun Hitler care o sa curețe societatea de ei
deja în multe tari extremiștii câștiga teren
eidryen(Citează)
19/08/2015 la 1:53 PM
E o situație foarte complexă, da. Totuși, sunt oameni care fug de război, ISIS și bombardamente. Care ar putea fi primul lucru făcut pentru a-i ajuta cumva, iar apoi să ne gândim la integrarea lor, destinul lor șamd?
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 1:09 PM
Fara suparare, dar textul mi se pare un pic naiv.
E suficient sa fie 1-2 agenti la mia de refugiati ca lucrurile sa degenereze in cativa ani. Cand lumea nu prea are ce manca si unde sa doarma, pun botul mult mai usor la propaganda extremista, mai ales cand vad ca restul cetatenilor unde au ajuns o duc extraordinar de bine fata de ei.
Cristi(Citează)
18/08/2015 la 1:23 PM
Stii care-i problema? Problema e ca oamenii aia, odata ajuns aici la caldurica, isi dau in petec.
Si in loc sa se integreze si sa fie recunoscutatori pentru sansa ce au primit-o, incep sa o arda in discriminari, in sharia, si alte mizerii. Vor sa fie ca la ei acasa, si asa se ajunge la chestii de genul asta: https://www.youtube.com/watch?v=b2nlIfn8tNA
Iar prostii le dau nas, ca vai ii discrimineaza si bla bla.
Si ajungi sa vezi la televizor stiri cu soldati decapitati.
Pai ma scuzi, no immigrants, no beheading.
Sau ajungi sa vezi prin Belgia interviuri cu musulmani din astia care plini de aroganta declara ca “non-musulmanii pot sa se care, noi facem cate 4-5 copii, in cativa ani va contropim”. Bine era in engleza dar cam asta era ideea, de acaparare.
Si crede-ma ca incerc sa fiu cat mai obiectiv si uman, dar cand vezi unde se ajunge iti pui mainile in cap.
Sunt de acord ca nu toti sunt asa, dar ti-am zis, no muslim immigrants, no problem.
Solutia ar fi cum zicea in coleg mai sus, sa le faca cumva statele civilizate sa fie bine la ei in tara, si sa stea acolo, sa-si violeze fetele intre ei apoi sa zica ca nu-i problema, si tot asa. Cum mai vezi pe la stiri ca au omorat-o pe vreuna cu pietre pentru ca s-a lasat – lasat! – violata.
Pyro(Citează)
18/08/2015 la 1:27 PM
“sa le faca cumva statele civilizate”
Scuze, vroiam sa folosesc cuvantul educatie. In perioadele cat au fost conducatori deschisi la cercetare, stiinta etc in lumea araba, am avut niste progrese fantastice, pentru toata lumea.
Apoi au venit genul care descurajeaza sau interzic pe fata cultura, si ajungem in stadiul inapoiat in care se afla multe din statele acestea la ora actuala.
Pyro(Citează)
18/08/2015 la 1:28 PM
PS: Ai in plan sa implementezi o functie de edit? :)
Pyro(Citează)
18/08/2015 la 1:59 PM
Problema este că noi credem că islamul este o religie, pe când este de fapt o concepţie politică completă.
Islam-ul este un sistem politic ce se preface că este religie, studiaţi un pic istoria, coran-ul, şi o să vă lămuriţi.
https://www.youtube.com/watch?v=PfmywzjdtRM
Discutăm de tineri care merg la universităţi americane, care sunt totuşi educaţi, ai avea anumite pretenţii, dar oricum ai pune discuţia, ei nu filosofează pe partea religioasă, dacă allah e zeu, dacă nu e, dacă crezi, dacă nu crezi, bla bla.
Mereu discuţia ajunge la societate, şi la cum ar fi societatea ideală din punctul lor de vedere, nu mă refer la clip, ci mă refer dacă stai de vorbă cu orice musulman autentic.
Eu personal cred că vestul mizează pe laicizarea tinerilor, gândindu-se că dacă au scos creştinismul aşa uşor din capul tinerilor într-o generaţie, vor face la fel şi cu tinerii islamicilor şi într-o generaţie vor fi laici şi n-o să mai ai treabă cu ei.
Nimic mai greşit, dovadă clipul de mai sus, e ceva total diferit de creştinisim…
manu144x(Citează)
19/08/2015 la 10:36 AM
@Pyro Stii care-i problema? Problema e ca noi le-am exploatat resursele timp de vreo 500 de ani, le-am adus la noi pe continent (si asta facem si in continuare sub alta forma) si ne-am construit bunastarea pe baza lor, iar acum ne asteptam ca ei sa prospere. http://goo.gl/wm6gse
p.s. *voiam
raresm(Citează)
19/08/2015 la 1:55 PM
@Pyro: nu poți generaliza așa, suni ca Trump zicând că toți mexicanii sunt violatori și drogați.
Problema e foarte complexă și nu se poate rezolva într-un an, ci într-o sută. Până atunci, însă, ce facem cu unii care fug de un război punctual și de o organizație teroristă care-i omoară fără nici o remușcare.
Îi lăsăm acolo, spunându-le “băi… ghinion!”, deși e cum zice raresm, sute de ani le-am exploatat resursele și în ultimul secol le-am cam distrus organizarea socială și politică?
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 1:26 PM
E foarte usor de explicat atitudinea asta. (exceptant oamenii care pur si simplu urasc tot ce e strain).
Luam de pe Wiki: (https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_crime)
Finland: According to official statistics, 21.0% of rapes have been committed by foreigners in Finland.[13] Foreigners comprise 2.2% of the population. (Deci de aproape 10 ori mai salbatici, gandeste cum ar arata statistica daca Finlanda ar avea 10% in loc de 2% imigranti)
Norway: The report shows that, of 131 individuals charged with the 152 rapes in which the perpetrator could be identified, 45.8% were of African, Middle Eastern or Asian origin while 54.2% were of Norwegian, other European or American origin. (Evident proportia grupurilor in populatia generala e cu totul alta).
Imi amintesc de un caz (din Norvegia paremise) in care un judecator l-a declarat pe violator nevinovat pt ca de unde venise obiceiurile erau altele si nu cunostea legea locala.
Dupa toate astea e perfect normal sa te gandesti ca n-are rost sa ne legam la cap daca nu ne doare si ca avem destule probleme (asa mai mici cum zici tu), nu aveam nevoie sa revenim la unele probleme pe care Europa si le-a cam rezolvat.
Sigur ca majoritatea imigrantilor nu sunt violatori ci oameni normali care nu isi doresc decat o sansa la o viata decenta. Dar nu vad de ce trebuie sa acceptam noi problemele aditionale care vin la pachet si nu pot fi separate.
Mihai(Citează)
19/08/2015 la 1:56 PM
Mda, vezi și ce-a zis Anonim mai sus. Oamenii vin dintr-o cultură în care femeia nu zice Nu. Apoi în europa văd femei ceva mai libertine și interpretează asta ca o invitație.
Nu e o scuză, dar e o posibilă explicație pentru statistici. Din partea mea, la închisoare cu toți violatorii, cum e și normal.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 2:11 PM
Nimic mai gresit.
Aia invatati pe la universitati din vest care invoca Coranul, il invoca pentru capital politic, nu onest.
Masele inculte, ca peste tot, folosesc religia fie sa isi suplineasca limitarile de intelegere, fie sa justifice lipsa lor de importanta.
Nu uita ca nu de mult, , majoritatea statelor fervent islamice de acum erau republici, chiar republici progresive. Lucrurile nu degenerat pentru ca intre timp l-au descoperit pe Allah.
alxzen(Citează)
18/08/2015 la 2:15 PM
Eu stiu ca islamul nu e o religie, dar nu prea vezi crestini islamisti… Bine, in afara de idiotii spalati pe creier care merg sa lupte pentru SI.
Dar islamul e mai mult sau mai putin legat de musulmani si de lipsa de educatie.
Musulmanii de la noi din tara care sunt de mult timp aici de ce n-au probleme ca imigrantii astia? N-am auzit de atentante sau alte chestii – slava domnului si bravo lor.
Ironia fina este ca tocmai eu, care urasc bisericile noastre si ce reprezinta ele (lacomie, manipulare si nesimtire), am ajuns sa o privesc ca o alternativa mai buna.
Pyro(Citează)
19/08/2015 la 1:57 PM
Sunt puțini la noi în țară, ca nu emigrează nimeni aici. Sunt și la noi însă pericole și discursuri asemănătoare, vezi pe Băsescu despre marea moschee plănuită în București.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 2:39 PM
Discutand la nivel global, avand in vedere nivelul tehnologic actual suntem prea multi pe Pamant. Resursele naturale neregenerabile sunt consumate intr-un ritm din ce in ce mai alert si nu peste multa vreme vom avea reale probleme cu cateva dintre ele (drinking water anyone ?).
Daca nu gasim in urmatorii 10-15 ani o solutie la problema energiei (fuziunea pare candidatul cel mai serios) inegalitatea sociala existenta va duce la scene din Germania anilor 30 pentru ca e mult mai simplu pentru politicieni sa gaseasca un tap ispasitor decat sa rezolve problema.
Fiecare locuitor al Terrei poate juca un rol determinant ca parinte al urmatorului Einstein care va avea o contributie decisiva la urmatorul salt tehnologic. Majoritatea celor refugiati insa nu au o educatie nemaipomenita, multi nu cunosc o limba de circulatie internationala, deci overall poate e mai bine daca mor decat daca traiesc, nu contribuie cu nimic semnificativ, dar consuma resurse.
Cristi(Citează)
19/08/2015 la 1:59 PM
Energia e cea mai mică problemă, soarele și vântul sunt nelimitate, nepoluante și ieftin de exploatat.
Mâncarea e altă problemă https://www.nwradu.ro/2015/07/cum-sa-hranesti-9-miliarde-de-oameni-cifrele-sumbre-despre-viitorul-agriculturii/
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 2:45 PM
Vezi, aici se vede avantajul Romaniei. Pentru ca e o tara de asemenea rahat, ne ocolesc pana si amaratii astia.
Giovani(Citează)
19/08/2015 la 11:42 AM
Voi ati mai iesit prin malluri si parcuri sa vedeti cate femei cu batic in cap sunt, si cu plozi. Nu prea vad ca ne ocolesc.
alex(Citează)
18/08/2015 la 3:17 PM
De curiozitate, fara legatura cu situatia actuala: din toata Grecia, cu insulele ei, de ce Kos? Ce e special cu insula asta?
Leo(Citează)
18/08/2015 la 5:52 PM
Pentru noi? Aia a fost la rând. Am văzut Corfu și Rhodos, Creta era cam mare și nu avea genul de hotel pe care-l căutam, mai erau Zakynthos și Kos pe lista de posibilități. Mykonos e prea scumpă, Santorini la fel.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 4:30 PM
Tu vrei sa integrezi vreo 10.000 de imigranti imputiti, nespalati si destinati sa devina in marte parte infractori si asistati sociali? Eu nu vreau ca banii adunati din taxele mele sa ajunga la catedrala prostirii neamului, daramite pe ingrijirea unor pagani si barbari.
In UE se traieste bine pentru ca am trecut prin ciuma, razboaie, cruciade, alte razboaie, tifos, alte razboaie si nevoia ne-a invatat sa ne civilizam. Ne-am alfabetizat, am invatat sa ne spalam, sa ne rezolvam problemele si altfel decat cu bata.
Acceptarea unor astfel de imigranti ar afecta negativ economia UE si ne-ar arunca civilizatia cu cativa ani in urma. Ne pare rau de ei, dar ne e mai mila de noi intai.
Gaelex(Citează)
19/08/2015 la 2:03 PM
Se trăiește bine pentru că marile state europene au exploatat colonii și au făcut de acolo averi imense cu care au finanțat artele, tehnologia, științele șamd.
Această bunăstare s-a amplificat ulterior, ba chiar acum multe țări trăiesc din turism, oameni care vin să vadă ce-au construit alții dinainte utilizând bogațiile acumulate de pe urma coloniilor.
Să nu uităm că cele câteva cruciade au fost, pe total, un eșec costisitor, că Imperiul Otoman cândva a asediat Viena, că maurii aveau nordul africii și Spania. Apoi europenii au făcut colonii, au adus averi din America de Sud, India, Orient și Europa a renăscut
nwradu(Citează)
19/08/2015 la 10:12 PM
Tocmai, Europa a invatat din astfel de esecuri. Coloniile n-au fost deca sursa de materii prime, tehnologia si descoperirile au venit toate din Europa. Imperiile colonial au adus civilizatie, apa calda si sapun, dezvoltare tehnologica in zone unde frunzele erau colectia de primavara iarna toamna vara.
Gaelex(Citează)
18/08/2015 la 4:33 PM
Ce mi se pare interesant este că toate comentariile extremiste de mai sus se plâng de extremismul ălorlalți :).
Când SUA mințea pe la ONU despe WDM-uri pe la ONU ca să ocupe Irak-ul, unul n-a zis nimic. Când s-au apucat sa-l omoare pe Gadhafi să le ducă democrația la libieni, a fost bine, Siria la fel. Când tot SUA îi susținea pe mujahedini erau freedom fighters, acum sunt teroriști. Toate problemele astea, de la Al Qaida la ISIS sunt creația unui Occident care acum nu e în stare să-și asuma responsabilitatea pentru haosul pe care l-a creat.
Combo(Citează)
18/08/2015 la 6:25 PM
“SUA mințea pe la ONU despe WDM-uri pe la ONU ca să ocupe Irak-ul, unul n-a zis nimic. Când s-au apucat sa-l omoare pe Gadhafi să le ducă democrația la libieni, a fost bine, Siria la fel. Când tot SUA îi susținea pe mujahedini erau freedom fighters, acum sunt teroriști. Toate problemele astea, de la Al Qaida la ISIS sunt creația unui Occident care acum nu e în stare să-și asuma responsabilitatea pentru haosul pe care l-a creat.”
Poti sa incerci Lefkada data viitoare.
PS: Am un comment mai sus sub “moderare”
Pyro(Citează)
19/08/2015 la 2:04 PM
Lefkada când oi avea copii și vreau să ajung rapid în Grecia, momentan preferăm niște insule care oferă un aspect ceva mai inedit.
nwradu(Citează)
18/08/2015 la 6:26 PM
Umm, cumva la comentariul de mai sus a ajuns amestecat autorul cu quote-ul…
Pyro(Citează)
18/08/2015 la 8:09 PM
Lefkada nu?
gabi(Citează)
18/08/2015 la 11:36 PM
hmmm… mă gîndesc la Giordano Bruno, ars pe rug, sau Galielo, aproape ars pe rug, de ceva ce nu e clar dacă e o religie sau o formă de dictatură – da, creştinismul de acum cîteva secole. Sau Ioana d’Arc, sau încă alte NNNNN exemple ?
de ce ar fi Islamul diferit ? da, e un pic în urmă, dar a şi apărut cu cîteva secole mai tîrziu…
alias(Citează)
19/08/2015 la 2:05 PM
Nu-i cu nimic diferit, e doar în urmă. Și creștinismul a avut cruciadele sale, când trebuiau înfrânți toți cei de altă religia, și papa a trimis misionari în toată lumea pentru a-i converti, uneori cu forța, pe oameni șamd.
Islamul urmează fix aceeași cale.
nwradu(Citează)
19/08/2015 la 7:26 AM
@Radu, te rog dacă ai timp și poți sa modifici afișarea videoclipului pt ca îmi apare doar jumate din el pe mobil(se vede jumate din ecranul de Youtube), deși scrisul din pagina este încadrat corect și apare complet.
Aceeași problema am mai găsit-o și la alte clipuri aici
Mulțumesc
Luci(Citează)
19/08/2015 la 2:06 PM
Nu cred că pot, codul de Embed e din YouTube, nu-l pot schimba. Încearcă să ții telefonul la orizontală sau deschide clipul în aplicația YouTube.
nwradu(Citează)
19/08/2015 la 12:49 PM
cred ca am vazut un articol cu un protest al imigrantilor care urma sa fie trimisi in ungaria sau bulgaria; oamenii erau suparati pentru ca ar fi vrut in uk, franta sau germania. o fi bine?…
ionut popescu(Citează)
19/08/2015 la 2:07 PM
Păi nu-i normal? Dacă tot alegi o țară nouă, măcar alegi una bună.
Dacă vine acum unul la tine și-ți zice “îți dau casă, mașină și salariu bun într-o țară aleasă de tine”, ce alegi, Ungaria, Bulgaria sau UK, Franța?
nwradu(Citează)
19/08/2015 la 2:52 PM
Nu ai dreptate, problema care trebuie rezolvata este energia, nu mancarea. Energia solara si cea eoliana nu sunt deloc nelimitate si nici ieftin de exploatat. In plus, nici una dintre ele nu este constanta.
E foarte usor sa spui de exmplu, ca problema energiei s-ar rezolva daca acoperim Sahara cu panouri solare, doar ca nu ai cum sa faci chestia asta intr-un timp relativ scurt, deoarece iti trebuie o anumita infrastructura, care nu apare cat ai bate din palme.
Cu suficienta energie, mancarea e simplu de rezolvat. Energia ieftina si din belsug ar face desalinizarea viabila, iar din acel moment tot ce ramane de facut e extinderea serelor.
Fuziunea ar insemna si posibilitatea de a ne extinde in sistemul solar. Exploatarea asteroizilor, colonii de Luna/Marte si multe altele ar deveni posibile. Al dracului de scumpe, dar totusi posibile.
Indiferent cat de bine am utiliza resursele existente e greu de crezut ca se pot impune la nivel global restrictii la nr de copii, pentru a tine populatia sub control in urmatoarele 2-3 decenii. Pana atunci insa destul de multe resurse vor fi extrem de greu de gasit si in consecinta foarte scumpe. 7 miliarde vor consuma mai putin de 10-11 miliarde, chiar daca nici macar un kg de mancare (alte resurse) n-ar mai fi irosit.
Cristi(Citează)
19/08/2015 la 4:17 PM
Radu, stii ca nu ai dreptate. Oamenii aia au fugit de undeva/ceva; daca le ”oferi” dreptul sa isi aleaga, atunci trebuie sa fii de acord si cu dreptul celor alesi de a refuza. In spiritul alegerii propuse de tine e ca si cum as spune eu ”vreau sa ma mut la Bucuresti, da` sa stau la tine acasa, altfel fac scandal!”
Europa face eforturi sa le gaseasca un loc. Surpriza: nu e loc pentru toti in Anglia sau Germania; casa comuna europeana are si ”camere” mai saracut mobilate ca Bulgaria sau Romania. Iar oamenii aia din insulele grecesti sufocate de refugiati chiar nu au nicio vina…
E clar ca dezbaterea e complexa si lunga, iar fata de faimoasa fapta cu ”masacrarea” leului… whatever macar are si un rost. Keep it up!
ionut popescu(Citează)
20/08/2015 la 5:38 PM
Pai nu a avut prea multe succese cu integrarea tiganilor.
Si nici cu aia a muslimilor fanatici sharia.
Si nici cu aia a marocanilor in franta.
Numa’ zic, cat timp se mai amagesc ca ar fi in stare sa-i integreze?
mac gregor(Citează)