►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Despre bloguri, bloggeri și pișcotari
Rezultate financiare Vodafone și alte noutăți de-ale companiei »
Acum vreo două săptămâni (sorry about that) am fost invitat la Centrul de Pregătire în Gastronomie Metro, care se găsește deasupra magazinului din Militari. În caz că nu știați, Metro este un furnizor important pentru industria horeca din România, având o gamă imensă de vinuri, de carne și aproape toate ingredientele necesare într-o bucătărie, indiferent de rețetă.
Și pentru că Metro este acest gen de furnizor, acum ceva vreme au făcut și acest Centru de Pregătire în Gastronomie, unde bucătari din toată țara pot veni pentru a învăța de la niște chefi experimentați cum să gătească mai bine aproape în orice tip de bucătărie, de la pizza la chateaubriand, ba chiar există și o zonă de pregătire pentru barmani și barista. Cei de la Metro îți perfecționează îndemânarea, îți dau sfaturi, vorbești cu profesioniști, prepari cu mâna ta, înveți rețete noi și trucuri noi.
Eu am stat 30 de minute acolo și am învățat chestii utile în bucătărie, îmi închipui că în 1-2 zile se pot face minuni. Dacă fiecare pub și restaurant de cartier și-ar trimite oamenii o tură acolo, probabil că am fi mult mai fericiți cu ce se poate mânca în oraș, plus că am scăpa de meniuri kilometrice, fiecare bucătar specializându-se pe câteva preparate, dar bune rău.
Mi-au fost date următoarele exemple de module ce pot fi făcute la Centrul Metro: bucătărie internațională, mediteraneană, italiană – pizza/ paste/ desert sau românească; module de fast-food; module de bar; module de cafea; module fine dining; module aperitiv; modul eveniment; modul desert; cofetărie; modul aperitiv; fructe de mare, carne, legume-fructe, pește șamd.
Bucătăria lor este exemplar dotată, ai tot ce ți-ai putea dori acolo și utilajele sunt adaptate modulelor, de exemplu există o masă de pizza. Din ce-am înțeles, cursurile sunt gratuite, scopul lor este să încurajeze restaurantele să gătească mai bine.
Ca demonstrație, ne-au pregătit și o rețetă destul de complexă, dar nu mai mult de 30 de minute ca timp, iar rezultatul a fost atât de bun încât am cerut-o și eu ca să v-o arăt. Intenționez să o repet pe acasă, sosul a fost genial.
Carnea este un file de vițel ce-a fost în prealabil curățat de toate pielițele și zonele mai puțin fragede pentru a păstra doar cea mai bună carne. A fost tăiat medalioane și pus pe grătar bine încins, cât să prindă o crustă atrăgătoare, dar în interior a rămas rozaliu. Vițelul este o carne foarte fragedă, genul acesta de file îl poți tăia și cu furculița.
În paralel au făcut paste tagliatelle. Le-au făcut pe loc, să faci paste nu-i ceva complicat, dar ia timp șî-ți cam trebuie mașină de făcut paste, că altfel dai cu sucitorul până leșini de oboseală. Având mașină, chefii de la Metro au amestecat pe loc făină, ou, apă și ce se mai pune pentru a face paste, le-au rulat, pus prin mașină de câteva ori și tăiat pentru a obține tagliatelle proaspete.
Sosul-garnitură a fost minunat și, de fapt, punctul forte, motivul pentru care preparatul final mi-a plăcut foarte mult. Aveți nevoie de roșii cherry, capere, măsline (din cele maro; mie nu-mi plac măsline, dar aici dădeau o aromă foarte bună), ulei de măsline, usturoi, busuioc proaspăt, oregano, sare și piper. Usturoiul și măslinele se taie rondele, roșiile cherry în două sau patru bucăți fiecare. Se sotează roșiile cherry în ulei de măsline, apoi se adaugă marinada obținută din ulei de măsline, capere, usturoi, măsline și condimente. Atenție cu timpii pe foc, usturoiul trebuie ținut ulterior doar până devine un pic auriu, dar mai mult de atât devine amar și strică și sosul în care se află.
În farfurie se pun bucăți de vițel, paste fierte și sosul obțînut din cele de mai sus. O lingură de paste plus sus = perfecțiune!
Declar asta săptămâna culinară pe blog. Cea trecută a fost despre Expo 2015, acum în fiecare zi plănuiesc câte un articol despre mâncare. Poate va fi chiar și un nou burger pe acolo.
« Despre bloguri, bloggeri și pișcotari
Rezultate financiare Vodafone și alte noutăți de-ale companiei »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
27/07/2015 la 3:28 PM
La METRO e problema legitimațiilor. Nu ai firmă nu intri! Sau mergi cu cineva care are firmă! În schimb la Selgros și persoană fizică fiind poți să faci cumpărături și legitimație gratuit!
Din punctul meu de vedere, cei de la METRO au rămas în urmă, cel puțin la METRO 2 Brașov. Tipul de marfă e monoton. Ceilalți comercianți se mișcă mult mai bine! Selgros aduce produse din Germania (milka de exemplu) și diverse lucruri. Recent au adus cartofi dulci albaștrii (mov)
La Kaufland se mai fac și acolo modificări, cel mai mult la stocul de legume-fructe
MEGA IMAGE iarăși tot actualizează stocurile
De Auchan nu mai zic, cea mai diversificată gamă de produse și prețurile cele mai mici (cel puțin la Brașov). Panificația și dulciurile proprii sunt delicioase (gogoșile, croissantele cu cremă, amandinele, carpați, tiramisu etc.)
BILLA, profi, LIDL, XXL MEGA DIscount sunt și ei mai domoliți, aproape tot așa monotoni sunt.
De cora nu știu că îmi e peste mână, merg rar.
Și pe la Carrefour se mai mișcă lucrurile
D-Nblog(Citează)
27/07/2015 la 3:30 PM
Recent m-a bucurat METRO că au adus Boci și că au dat niște pume cu 80 lei (pantofi sport). În rest, nu am ce să iau de acolo. Poate niște cartofi pai congelați (2,5 kg la 7 lei și-ți faci acasă ca la MC Donald’s).
D-Nblog(Citează)
27/07/2015 la 5:53 PM
Aia cu legitimațiile mă enervează și pe mine, dar le înțeleg modelul de business, vor doar clienți persoane juridice, nu gură-cască.
Am o legitimație pe o firmă, am înțeles însă că le-am cam dezactivat pe cele nefolosite, trebuie reactivate, ceva așa.
Metro nu cred că vrea să concureze Auchan sau Carrefour, ci au alte principii. Horeca e un business mare, dar acolo presupune cantități mari, oferte la bax, o gamă foarte mare de vinuri, de carne și tot așa.
nwradu(Citează)
27/07/2015 la 7:15 PM
La noi în târg, pe la metro e pustiu mai tot timpul. Io merg acolo ca e singurul loc unde găsesc homari vii și mușchi de vita argentiniana.
Bb(Citează)
27/07/2015 la 8:36 PM
Metro nu concureaza cu Auchan sau Cora, ai dreptate. Exista si modele mai puternic orientate catre horeca, unde se plateste o taxa anuala, dar nu in Romania. In fond e precum un club, care-si selecteaza membrii.
KMean(Citează)
27/07/2015 la 8:47 PM
Radu,
ai un contact unde se poate intreba, daca la acest Centru de Pregătire în Gastronomie, poate participa/instruii, orice bucatar ? In ce conditii, stii ?
Am un amic bucatar, momentan somer si ma gandeam sa se foloseasca in mod util de “repaos” !
Multam,
Ovidiu
ovidiu(Citează)
28/07/2015 la 12:47 PM
Vezi aici, trebuie întrebat chiar în magazin http://www.metro.ro/public/Cursuri%20pentru%20clienti%20HoReCa
nwradu(Citează)
30/07/2015 la 12:06 AM
Ar trebui sa mai trecem pe acolo pentru stocul de vinuri daca sunt mai ok la pret. Macar mai vedem ce altceva au, fata de alte magazine.
Matilda(Citează)
30/07/2015 la 1:33 PM
Da dar și față de Selgros sunt mai în urmă; același tip: cash&carry. Au un stoc de marfă monoton, parcă al fi chioșcul de lângă casa mea și de prețuri nu mai zic! Poate să aibă mici reduceri pentru comercianți, dar pentru mine persoană care nu mai are firmă sau cumpără sub denumirea de persoană fizică, nu mă ajută cu nimic! Și de aceea e aproape gol pe acolo! Cel puțin METRO 2 Brașov e în urmă rău! La Ghimbav e diferit destul de mult, însă, acolo îmi e greu să ajung pentru că n-am automobil. E mai mare acela, ceva mai diversificată gama de produse. La alimente sunt dezamăgit. La alcool nu știu cum e, dar din puntul meu de vedere pe aceeași nișă Selgros e peste ei (locație unde poți intra ca persoană fizică), apoi Auchan e cel mai diversificat cu cele mai mici prețuri, urmând MEGA IMAGE (nu neapărat cu cele mai mici prețuri, dar ai ce alege; sunt și distribuitori ori chiar importatori de anumite produse gen Ferrero, OREO etc.) și restul.
Li se adresează doar anumitor categorii de oameni și așa dau faliment! Recent am auzit că s-a închis unul, METRO punct parcă. În ziua de azi concurezi cu toți marii retaileri, tot mai puțini sunt cei care cumpără de la revânzătorii de lângă casă; firme care nu sunt mari corporații (lângă casă poate mai ai profi ori MEGA IMAGE). La METRO e bine că sunt deschiși la minte, ai cu cine vorbi. Am primit acceptul că pot merge să le arăt ce fac, să le mai fac vreo propunere la unul din șefii din Brașov. O să merg într-o zi și pe acolo, poate așa se mai schimbă ceva și vor avea mai mulți clienți, parcarea va fi plină și vor vinde mult mai mult ca și acum!
D-Nblog(Citează)