un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Noul Renault Talisman își face apariția, înlocuiește Laguna și Latitude

6 Jul 2015  ·

AUTO  ·

58 comentarii

Renault a dezvăluit astăzi noua sa mașină din segmentul D: Talisman. Aceasta va înlocui modelul Laguna (segmentul D), cât și modelul Latitude (segmentul E), pe care eu personal l-am văzut foarte, foarte rar pe străzile noastre.

În caz că vă întrebați ce-i cu segmentele astea, citiți despre clasificarea europeană a automobilelor.

În segmentul D noul Talisman se va bate cu Passat, Mondeo, Mercedes clasa C (știu, denumiri dubioase), BMW seria 3 și Audi A4. Nivelul de preț variază, așa că nu trebuie musai ca Talisman să ofere aceleași lucruri ca și un Mercedes C.

Talisman are în gamă două motoare pe benzină și 3 pe motorină, consola centrală utilizează o “tabletă” cu noua interfață Rlink 2, are faruri LED, grilă cromată, 4,85 metri lungime și 1,87 lățime, interior luxos, transmisie automată. Aș zice că seamănă cu un Audi, dar cred că apoi toți cei de la Renault ar vrea să-mi dea o mare palmă pentru asta.
renault_talisman_24

renault_talisman_19

renault_talisman_4

renault_talisman_12

Nu știu prețuri, intră la vânzare spre sfârșitul anului.

asus s5507

    58 comentarii

  1. Arata bine. Seamana cu Passat/Audi. Dar sigla lor enorma din fata lasa de dorit, strica toata imaginea.

      (Citează)

    • mario: Dar sigla lor enorma din fata lasa de dorit, strica toata imaginea.

      Cred că-i o tendință modernă în design-ul auto. Plus că o grilă supradimensionată are nevoie și de o siglă pe măsură, că altfel arată dubios.

        (Citează)

    • cred ca i-au gresit denumirea, trebuiau sa-i zica renault sauron, cu ochiu ala mare in fata desi nu foarte disproportionat. din pacate desi arata mai bine ca un passat in fata si decat unele versiuni de audi, spatele lasa de dorit desi nu complet. in plus mi se pare ciudat ca au pus diata mai sigla si o sigla miniscula pe jante; pur si simplu puneau niste jante bestiale sport si fara logo-ul ala pricajit pe ele, ar fi dat mult mai bine ca prezentare.
      in functie de pret pe mine chiar nu m-ar deranja sigla romb in locul cerculetelor.

        (Citează)

    • Forma este de Audi A4 2009-2013. La care s-au modificat grila, farurile si stopurile. Pentru a reduce frecarea cu aerul trebuie sa foloseasca aceeasi forma aerodinamica.

        (Citează)

  2. Arata bine, dar niciodata Renault. Zici ca sunt imprimante, scumpe la intretinere.

      (Citează)

  3. Cred ca Vali are erectie acum…

      (Citează)

  4. Enervante pozele cu echiparea de top. De ce nu ar arata si varianta de echipare standard? Se tem de reactii naspa la bara fata-spate nevopsita, jante de tabla si butoane de AC manual?

      (Citează)

    • Așa se face marketingul. Poze cu echiparea de top, prețul anunțat pentru varianta de bază, eventual și cu tichete Rabla scăzute.

      Mi se pare normal să te facă să visezi sau să fii interesat de varianta “cu de toate”, ca să vezi ce poți pune pe mașină. Ce alegi apoi e altă discuție.

        (Citează)

    • Parca era un proiect de lege ca nu mai ai voie sa faci publicitate la model de top cu pret afisat cel standard. Dar se pare ca lobby-ul a fost suficient de bun incat sa fie uitata propunerea.
      Mi se pare inutila treaba respectiva – pretul modelului “cu de toate” depaseste pragul psihologic al segmentului si cine e dispus sa plateasca atat nu alege un Renault, indiferent cat de “talismatic” ar fi.

        (Citează)

    • Da? Nu știu nimic, nici despre proiect de lege și nici despre eventuala sa împiedicare. Văd însă frecvent prețuri cu “începând de la…”, iar undeva mic jos scrie de obicei pentru ce variantă este, chiar dacă numele respectiv nu-ți spune multe.

      Renault are planuri mari cu mașina asta pe alte piețe, de exemplu în China și restul Asiei, unde stă bine prin alianța cu Nissan și Samsung. Dintr-o piață mondială de 8 milioane de vehicule anual, în Europa se vând doar un milion, așa că grosul nu e aici.

      În plus, sunt multe firme care au niște contracte cu Renault sau sunt franțuzești și trebuie să cumpere mașini franțuzești pentru șefi, așa că aceștia pot alege un model de top.

      În final mai depinde și de preț. Sunt mulți oameni care zic “e confortabilă? are dotarea X, Y și Z? un Audi cu aceleași dotări e cu T euro mai scump? atunci iau Renault!”. Nu toți gândesc că trebuie să fie vreun brand super-cool, să agațe femei și să se vadă valoarea.

        (Citează)

    • S-ar putea sa nici nu existe optiunea jante de tabla. Probabil, versiunea cea mai de jos ar avea aliaj de 15″‘, daca nu chair de 16″

        (Citează)

  5. Copilul lu nenea Pasat cu tanti Peugeut 508.
    Nu-i urat deloc, dar deloc.

      (Citează)

  6. Reusite randarile.

      (Citează)

  7.   (Citează)

  8. Ce pozitionare oribila are schimbatorul de viteze

      (Citează)

  9. Arata super fain dar are un minus pentru lipsa android for auto

      (Citează)

  10. HeavyD:
    Arata super fain dar are un minus pentru lipsa android for auto

    Pentru ca fara aia, e ca si cum ai conduce o Lada 1500

      (Citează)

  11. Ai enumerate cateva modele cu care o sa concureze Talisman dar l-ai omis pe cel mai interesant model de anul acest, tocmai ce a iesit pe locul 2 la motoare categoria 2.0-2.5L….. ;)

      (Citează)

  12. mircea (primul)

    06/07/2015 la 10:34 PM

    Ce viteza prinzi pe wifiul din masina?

      (Citează)

  13. Radu ,de Land Rover Discovery Sport ce parere ai ? Eu zic ca e cel mai frumos SUV de pe piata si fara indoiala cel mai bun pt. Off-road undeva la egalitate cu Land Cruiser .Mai ales modelul HSE Luxury la 56 000 E e cea mai buna masina fara indoiala.

      (Citează)

  14. Tot skoda superb arata mai bine

      (Citează)

  15. Sunt curios aia care au spus niciodata Renault, doar asa ca e Renault, ca au auzit ca e scumpa la intretinere :))). ca idee o caseta de directie de laguna 2, e mai ieftina cu vreun milion si ceva decat una de passat. dar na, daca nu are sigla Wag, nu o ia :))). Nu vreau sa generalizez, dar sunt foarte multi habarnisti care isi dau cu parerea despre ce aud. Si multi se iau unii dupa altii si aleg Wag sau BMW. Am mers cu multe masini, dar confortul ca in frantuzesti nu am gasit la nici o masina(nu zic neaparat Renault). Documentati-va si faceti un test cu mai multe masini, inainte sa va alegeti una. Sa nu mai zic de japoneze , mazda, honda cu acura, toyota cu lexus, nissan cu infinity, si chiar si coreenele. Dar na, romanul nu mai are altceva in cap decat ” nemteasca”, chiar daca da o carca de bani pe ea si nu justifica banii…..

      (Citează)

  16. Cică va avea și 4Control, adică toate cele 4 roți sunt directoare, ca la Laguna Sport.

    Parcare automată, 5 niveluri de echipare, motor 1,6 de 200 CP, nici măcar un cuvânt despre preț.
    http://www.automarket.ro/stiri/renault-talisman-primele-imagini-cu-inlocuitorul-lui-laguna-63975.html

      (Citează)

  17. Observ ca pe toata lumea “enerveaza” sigla. Deci sa inteleg ca daca avea w, cerculetea sau altceva era cea mai reusita masina!

      (Citează)

  18. Probabil sunt singurul care considera ca in ultima vreme din punct de vedere al designului arata foarte bine cam toate masinile de la Renault , nu stiu cum stau din punct de vedere calitativ .

      (Citează)

  19. Cineva:
    Sunt curios aia care au spus niciodata Renault, doar asa ca e Renault, ca au auzit ca e scumpa la intretinere :))). ca idee o caseta de directie de laguna 2, e mai ieftina cu vreun milion si ceva decat una de passat. dar na, daca nu are sigla Wag, nu o ia :))). Nu vreau sa generalizez, dar sunt foarte multi habarnisticare isi dau cu parerea despre ce aud. Si multi se iau unii dupa altii si aleg Wag sau BMW. Am mers cu multe masini, dar confortul ca in frantuzesti nu am gasit la nici o masina(nu zic neaparat Renault).Documentati-va si faceti un test cu mai multe masini, inainte sa va alegeti una. Sa nu mai zic de japoneze , mazda, honda cu acura, toyota cu lexus, nissan cu infinity, si chiar si coreenele. Dar na, romanul nu mai are altceva in cap decat ” nemteasca”, chiar daca da o carca de bani pe ea si nu justifica banii…..

    e VAG (ca si exprimarea ta, de altfel…), nu Wag… zic!

      (Citează)

  20. Si totusi, Renault nu e firma de automobile, oricat s-ar stradui ei…
    E firma de aparate de transport din punctul A in punctul B, cu piese care costa de 5 ori mai mult decat ar merita.

    Sunt putine firme care chiar produc AUTOMOBILE(si nu ma refer la bmw, cocalarilor).

    Ce om cu minte isi cumpara Renault?

    Hahahhaha.

      (Citează)

  21. Pt Masinutzu – Un om caruia nu imi place sa arunce cu banii aiurea. Am avut Megane 2, si acum am Laguna 2 facelift. Am mers cu multe masini, toata gama VW, cu Bmw, Toyota, Citroen, Peugeot,Opel, Hyundai, toata gama Skoda, Mercedes, Ford. Confortul din frantuzesti, si din Laguna nu il compari cu prea multe masini, si unde mai pui cu noul Talisman, afirma ca s-au concentrat in continuare pe confort si mai ales calitate. Va recomand sa mergeti cu hyundai oricare din ele i20, i30, si mai ales i40 sau i35x, sau mazda 6. De ce am ales laguna 2 din multitudinea de masini pt ca vreau rafinament.
    -Renault Laguna 2 a fost prima din clasa ei care a avut card, nu cheie.
    -A fost prima masina impreuna cu mercedes C class, care a obtinut 5 stele la impact.
    -Confortul e la alt nivel.
    – nu au avut probleme la motoare si tabla, ma refer strict cele fabricate in Franta, ci doar la unele chestii electrice, neimportante.
    – raport calitate/pret imbatabil.
    – dotari
    – pisele after market sunt foarte ieftine (asta ca au zis unii de mai sus ca sunt scumpe la intretinere)
    Sa fim seriosi, nu mai exista masini proaste. Sunt doar masini bune si foarte bune(cele premium) Deocamdata masina perfecta nu s-a inventat.

      (Citează)

    • si eu am un Renault Scenic grand II… si sunt foarte multumit de el, inainte am avut o mazda, dar ca Renault nu se compara si sincer nu prea am treaba cu service sau reparatii, mi-e imi place mult gama Renault…

        (Citează)

  22. “Va recomand sa mergeti cu hyundai oricare din ele i20, i30, si mai ales i40 sau i35x, sau mazda 6. ”

    Nu stiu prietene, eu am observat cateva lucruri:

    Masinile japoneze sunt foarte, foarte fiabile, dar interiorul e de rahat(plastice ieftine, consola de bord oribila), iar la exterior fie sunt unele care arata beton(mazda 6) fie prea feminio-futuristic( toate de la toyota de ex).

    Astea nemtesti ofera confort, arata bine, aspect exterior de nota 10, nu-s neaparat cele mai fiabile(Vw sunt de rahat, Opelurile sunt best-buy pret-calitate, bmw/mercedes – fiabilitate foarte buna dar totusi nu chiar atat de mare pe cum li s-a dus vorba).

    Renault/Peugeot/Citroen – masini scumpe, exteriorul arata urat, in interior se pune accentul pe confort, intr-adevar, de fapt cam pe asta marjeaza francezii , confortul calatorilor, nu prea conteaza ca dupa 50.000 km iti pica diverse chestii si le iei la suprapret, asta e , totul pentru confortul tau.

    De 15.000 euro tu ce masina ti-ai lua? Dar de 20.000?
    Garantez ca pentru orice model de frantuzeasca, de fix aceeasi suma de bani gasesc alternativa mai ieftina si mai buna!

      (Citează)

  23. Sincer chiar au reusit cei de la Renault cu acest model! Intradevar seamana foarte mult cu anumite modele din gama VAG, dar pana la urma ce mai conteaza, important este sa fie o masina fiabila si rezistenta pentru ca design-ul mie unul mi se pare mult mai ok fata de alt model de la Renault.

      (Citează)

  24. Masinutzu: De 15.000 euro tu ce masina ti-ai lua? Dar de 20.000?

    Tu realizezi ca masina asta nu costa 15 000? 20 poate… cu o super oferta si cel mai mic motor sau vreo configuratie care sta pe stoc de 6 luni pe la vreun dealer.

    Masinutzu: Renault/Peugeot/Citroen – masini scumpe, exteriorul arata urat, in interior se pune accentul pe confort, intr-adevar, de fapt cam pe asta marjeaza francezii , confortul calatorilor, nu prea conteaza ca dupa 50.000 km iti pica diverse chestii si le iei la suprapret, asta e , totul pentru confortul tau.

    Masini scumpe comparativ cu ce? (nu da nume de coreene!)

      (Citează)

  25. Masinutzu: E firma de aparate de transport din punctul A in punctul B, cu piese care costa de 5 ori mai mult decat ar merita.

    Daca ai lucra la un producator de piese auto (industria pe orizontala) ai sti ca productia unei piese de origine Dacia / Renault este mai scumpa decat orice alta piesa similara pentru orice alt fabricant si asta din cauza auditului de calitate (care este mult mai strict – verificarile de-a lungul liniei de productie se fac in mai multe puncte si mai des).

      (Citează)

  26. Masinutzu:
    “Va recomand sa mergeti cu hyundai oricare din ele i20, i30, si mai ales i40 sau i35x, sau mazda 6. ”

    Nu stiu prietene, eu am observat cateva lucruri:

    Masinile japoneze sunt foarte, foarte fiabile, dar interiorul e de rahat(plastice ieftine, consola de bord oribila), iar la exterior fie sunt unele care arata beton(mazda 6) fie prea feminio-futuristic( toate de la toyota de ex).

    Astea nemtesti ofera confort, arata bine, aspect exterior de nota 10, nu-s neaparat cele mai fiabile(Vw sunt de rahat, Opelurile sunt best-buy pret-calitate, bmw/mercedes – fiabilitate foarte buna dar totusi nu chiar atat de mare pe cum li s-a dus vorba).

    Renault/Peugeot/Citroen – masini scumpe, exteriorul arata urat, in interior se pune accentul pe confort, intr-adevar, de fapt cam pe asta marjeaza francezii , confortul calatorilor, nu prea conteaza ca dupa 50.000 km iti pica diverse chestii si le iei la suprapret, asta e , totul pentru confortul tau.

    De 15.000 euro tu ce masina ti-ai lua? Dar de 20.000?
    Garantez ca pentru orice model de frantuzeasca, de fix aceeasi suma de bani gasesc alternativa mai ieftina si mai buna!

    boss mai intra si tu pe site-uri, mai cere si tu oferte la dealeri, de unde ai scos-o pe asta cu frantuzele scumpe? vezi pe renault.ro care sunt scorurile, vezi pe citroen.ro ca se roaga aia de tine sa iei cu tot felul de oferte, la fel si la fratii pejo etc. etc. La masinile frantuzesti nu pretul de achizitie e mare, daca e sa ne luam dupa pret sunt chiar de saraci, ci scorurile pe care le platesti ulterior pe tot felul de cacaturi care iti crapa (si inevitabil o sa-ti crape).

    mazda 6 are un interior foarte bun, nu de passat, dar foarte aproape, are cel mai bun interior dintre toate japonezele actuale. total de acord cu tine la fiabilitate, te cam rogi de ele sa crape.

    opelul avea candva poate cel mai bun raport calitate/pret, nu cred ca-l mai au in ultima vreme, partea a doua a raportului a cam crescut, iar prima se cam duce, si oricum au inceput sa scoata niste modele cu un design exterior extrem de ciudat, par copiii bastarzi ai unei impreunari nereusite saxo-nipone, iar la interior gasesti mai mult plastic decat in raionul de pustani din carrefour.

    la 20000 ia-ti un duster, daca toate celalalte sunt de rahat, masinile romanesti sunt numarul 1.

      (Citează)

    • zet: La masinile frantuzesti nu pretul de achizitie e mare, daca e sa ne luam dupa pret sunt chiar de saraci, ci scorurile pe care le platesti ulterior pe tot felul de cacaturi care iti crapa (si inevitabil o sa-ti crape).

      Mai există mașini ieftine la întreținere?

      Anul acesta am dat 430 de lei pe un bidon de antigel la Mondeo. 430! N-a găsit mecanicul niciunul aftermarket și aveam nevoie de mașină, așa că mi-am vândut un rinichi pentru un borcan de plastic.

      Rulmenți? 1000 de lei, că-s cu senzor ABS pe ei sau ceva. Termostat? Tot vreo 400. Și cică Ford nu e printre alea scumpe.

        (Citează)

  27. zet: mazda 6 are un interior foarte bun, nu de passat, dar foarte aproape, are cel mai bun interior dintre toate japonezele actuale

    Iti recomand un drive test la Mazda 6, dar pe lumina. Cand e noapte afara omiti sa vezi bavurile plasticelor. Si are o groaza de plastice, inclusiv prin usi in genul cum erau la Matizurile echipari superioare (nu alea la care se vedea tabla la interior, ca alea-s alta mancare de peste)

    In rest, ai dreptate.

      (Citează)

  28. Mi-aduc amintea la Mazda 6 ca se deschidea o usita in stanga volanului ca sa ai acces la 2 butoane (nu mai tin minte pentru ce erau). Cred ca nici la SupeRNova nu erau asa plastice ca ala din care era facut ușița.

      (Citează)

  29. nwradu: Mai există mașini ieftine la întreținere?

    Anul acesta am dat 430 de lei pe un bidon de antigel la Mondeo. 430! N-a găsit mecanicul niciunul aftermarket și aveam nevoie de mașină, așa că mi-am vândutun rinichi pentru un borcan de plastic.

    Bidon de antigel gasesti si in Cora.

    Cred ca ai vrut sa spui “vas de expansiune”

      (Citează)

  30. nashu_mare: Iti recomand un drive test la Mazda 6, dar pe lumina. Cand e noapte afara omiti sa vezi bavurile plasticelor. Si are o groaza de plastice, inclusiv prin usi in genul cum erau la Matizurile echipari superioare (nu alea la care se vedea tabla la interior, ca alea-s alta mancare de peste)

    In rest, ai dreptate.

    eu nu am zis ca nu are plastice, are si plastice, dar hai sa nu exageram ca nu-s chiar de matiz. sunt intr-adevar unele zone, putine, in care au facut compromisuri, altfel sareau cu pretul probabil si mai mult, dar fata de vechile generatii sunt un mare salt inainte si sunt pe drumul cel bun. eu personal apreciez la mazda faptul ca au trecut spre un interior mai european, mai pamantean, nu spatial/boem gen honda si nici ciudat/bizar ca la toyota (subliniez partea cu personal aici, unii poate apreciaza interiorul celorlalte doua japoneze) :)

    iar la frantuze nu neaparat pretul stricaciunii socheaza, ci cat face stricaciunea aia raportat la cat ai dat pe masina, cred ca la asta se refera mai mult cei care se opun atat de mult frantuzelor, iar cum bine zicea cineva mai sus, acolo platesti extra pentru confort :)

      (Citează)

  31. Mazda 3 :x

      (Citează)

  32. nwradu: Tot un bidon este. Stă antigelul în el? Stă. Că variază volumul de lichid e altă treabă.

    De fapt, nu. Vasul de expansiune al masinilor moderne (adica nu dacia berlina) contine supapa de suprapresiune (in capac) care tine presiunea optima in instalatia de racire. Nu poti sa pui un borcan in loc.

      (Citează)

  33. Ca fost posesor de Megane din prima generatie imi exprim rezervele privind fiabilitatea marcii Renault. Nu-mi ajung caracterele pentru lista de defectiuni/erori de fabricatie pe care ar fi trebuit sa o insir, totusi francezii au invatat din greselile trecutului si au crescut enorm in ceea ce priveste calitatea. Insuficient insa : masina franceza este buna doar pentru Franta, pret mai mic comparativ cu marcile germane la dotari asemanatoare (dotarile speciale pe Renault nu vor mai functiona dupa un numar relativ mic de km) – prin urmare diferenta intre un model full Renault si unul kel este insignifianta. Valoarea marcii Renault la revanzare este teribil de mica, undeva la 30 % din pretul de achizitie de nou – cu conditia sa-ti gasesti fraierul care s-o cumpere.

      (Citează)

  34. mircea (primul)

    07/07/2015 la 10:16 PM

    Cat de frustrat sa fii sa spui ca lexus e sub renault la confort? Se pricepe romanu la masini, politica si sport, d-aia tara asta nu exceleaza la nimic din astea 3

      (Citează)

  35. mircea (primul):
    Cat de frustrat sa fii sa spui ca lexus e sub renault la confort? Se pricepe romanu la masini, politica si sport, d-aia tara asta nu exceleaza la nimic din astea 3

    Fiecare lauda ce are.
    Saracii care n-au bani de altceva, isi iau Dacia si o lauda pe unde apuca(“ce, neamtul e prost cand isi ia Dacia?” – raspuns: nu e prost, dar da o suma insignifianta pe o flegma de masina pe care o tine un an, doi, si il doare in fund daca dup-aia pica tot de pe ea sau rugineste tabla dupa al treilea an).

    Altii care au ceva banutzi dar nu suficienti ca sa-si ia o masina adevarata, isi cumpara Peugeot, Renault, Citroen, Fiat, Seat/Skoda(gen rapid) cu dotari minimalistice dar pot sa se laude ca totusi si-au permis o masina care nu e Dacie :))

    Cei cu mai multi bani (pe la 20k in sus) deja isi permit masini bune, chiar daca pretul nu reflecta tot timpul calitatea ( cine draq ar da 25k pe o Octavia 3 cu DSG care nici macar n-are material textil pe partea de interior a usilor, e numai plastic, ca la Logan). Sau cine naiba e prost sa dea 18.000 pe o Jetta echipare medie(macar daca era Highline-ul, mai ziceam…)? Adica pe un golf transformat in sedan. Dar prostu’ zice ca are VW si e firma buna ca… asa i-a ramas numele…

    Vorbim strict de masini noi, nu-s adeptul SH-urilor.
    O cunostinta de-a mea are Peugeot 207 si era foarte incantat ca i-au facut “reducere” la piese, ca e client fidel a platit “numai” 550 lei pe acumulatorul auto. Si preturi de preturi la revizii, la Opel dai 350 lei filtre+ulei+manopera, la Peugeot dadea aproape dublu :)

    Concluzia e ca nicio masina nu-si merita pretul 100%, pana si pe masini de 100k euro vezi ca au facut compromisuri de calitate ca sa iasa mai ieftin… a se vedea Tesla S de ex.(care e o masina superba totusi).

    PS: cautati pe mobile.de sa vedeti depreciere masiva la toate Renault-urile(dupa doar 3 ani). N-am mai vazut niciunde asemenea scaderi de preturi. De bune ce sunt le dau asa ieftin :))

      (Citează)

    • Tu ai bani de masina?

        (Citează)

    • @Alin.c

      Nu, muncesc pe gratis.
      Mi-am luat masina noua, anul trecut.
      In niciun caz frantuzeasca si in niciun caz din grupul VAG(care suge grav, exceptie – Audi).

      PS: si nici Dacie :))

        (Citează)

    • E aiurea ca esti hate pe restul masinilor care nu sunt marca masinii tale.
      “cine dracu ar da banii pe o octavia?”. Octavia este cel mai vandut model de import din Ro, chiar atat de multi romani isi iau teapa?

        (Citează)

  36. De 15.000 euro tu ce masina ti-ai lua? Dar de 20.000?
    Garantez ca pentru orice model de frantuzeasca, de fix aceeasi suma de bani gasesc alternativa mai ieftina si mai buna!

    Garantez ca pentru orice angajat european gasesc alternativa mai ieftina si mai buna in Asia. Ia spune, dupa ce ramai fara serviciu ce masina iti cumperi?
    Vezi ca “de fix aceasi suma de bani ” nu se pupa cu “alternativa mai ieftina”.

      (Citează)

    • Da, daca muncesti la fabrica de pantofi si izmene, atunci poti fi inlocuit cu un chinez. Practic, acolo unde locurile de munca necesita fix 2 neuroni, poti sa fii inlocuit si cu un robot, e acelasi lucru. Daca ar fi mai ieftini chinezii, n-ar mai fi romani casieri la Carrefour.

      In alte situatii, nu vad cum s-ar intampla asta.

      Diferenta e ca o masina frantuzeasca de 20.000 euro are dotarile X, si pe termen lung la mai adaugi inca YYYY euro pentru reparatii.
      Daca iei o masina nemteasca la acelasi pret(20.000 euro), ai dotarile X sau poate X+1 , dar suma platita pentru reparatii este doar YYY.

      Deci de “fix aceeasi suma de bani” ( suma initiala de cumparare) poti sa gasesti o alternativa mai ieftina, pe termen lung. Pentru ca dupa 10 ani de folosinta un Renault de 20.000 euro o sa te coste 30.000 in revizii si piese, iar un Opel doar 25.000.
      Deci e mai ieftin Opelul chiar daca amandoua au avut acelasi pret de achizitie ;)

        (Citează)

  37. Pentru ca pretul de achitie la Renault, e mic, cel putin pana in noua generatie. normal ca daca dai 18.000 scade la o treime dupa 3-4, la fel si un S class, e fix aceeasi treaba, o masina de 12000, scade la 40000 maxim 50000 dupa 3 ani. Deci tot o treime, pe acolo. Calculeaza la toate masinile si o sa vezi ca am dreptate.

    Cand dai 35k pe un A4. dupa 3-4 ani e la 12-13000 euro. deci tot 1 treime. Deci cu cat e masina mai scumpa de noua cu atat pierzi mai mult la revanzare daca stai sa calculezi in suma. daca calculezi in procente, o sa vezi cam la orice masina se va devaoriza la 1 treime, dupa 3-4 ani.
    Normal ca Renault daca costa un megane maxim 15k, dupa 3-5 ajunge pe la 5-6k. Oricum si Talismanul si Meganul nou care urmeaza sa iasa, nu o sa mai aiba pret mic la revanzare, pentru ca o sa coste mai mult, pretul de achitie va fi aproape la fel cu concurenta, doar foarte putin mai ieftin. Uitate la Latitude cat costa! de ce nu costa cat o laguna III? Pentru ca pretul de achitie este mai mare, sare chiar si de 30k in varianta full.

      (Citează)

  38. Da, daca muncesti la fabrica de pantofi si izmene, atunci poti fi inlocuit cu un chinez. Practic, acolo unde locurile de munca necesita fix 2 neuroni, poti sa fii inlocuit si cu un robot, e acelasi lucru. Daca ar fi mai ieftini chinezii, n-ar mai fi romani casieri la Carrefour.
    In alte situatii, nu vad cum s-ar intampla asta.
    Diferenta e ca o masina frantuzeasca de 20.000 euro are dotarile X, si pe termen lung la mai adaugi inca YYYY euro pentru reparatii.

    In afara de o mana de ingineri care trebuie sa aibe ceva educatie si formare profesionala ( mai mult formare profesionala , ca stiu eu si d-aia care au terminat facultatea cu 6 si lucreaza in auto – nu ca ar fi toti asa ) in rest poti lucra si cu maimute ( care au trainingul necesar)
    Iar eu n-am zis nimic de chiezi, cum c-ar fi mai ieftini decat romanii pe industria auto. E mai complicat pentru ca exista taxe de import in UE prohibitive care fac cat diferenta.

    Dar vezi ca BMW , Mercedes VAG (SWAG :P ) produc masini in China, care-s ok, mai bune decat alea proiectate de chinezi, gen GWM, pentru ca asta conteaza, planul. Nu executia problema.

    Si poate stii ca Renaullt il produce pe Dusterila in Maroc si in Rusia , mai ceva decat in Romania si ca singurul motiv pentru care inca se produce la noi este politica anticoncurentiala practicata de statul roman in domeniul auto , mascata sub diverse idei “eco”, de la timbrul de mediu la impozitarea in trepte aberante a capacitatii cilindrice. Si nu ma plang , doar zic.

    Legat de alternativa , da are sens daca folosesti toate cuvintele in exprimare. Nu ca as fi neaparat de acord cu ce spui.
    Intr-adevar am observat ca Opel e dat dracu’ de fiabila si ieftin de intretinut, chiar ma gandeam sa imi iau unul fix pentru asta.
    Au ei o mica problema pe piata legata de tehnologii, care-s cam mereu cu 4-5 ani in spatele pietii
    , dar atat. Si vezi ca diferenta de costuri exploatare nu e asa de mare, gen 100%. Nici la Opel, cand faci reviziile la repezentanta costurile nu sunt fantastic de mici. Adica in primii 3 sau 5 ani, cat au aia garantie. Iarasi , la Opel , motoarele pe benzina , care nise baga pe gat acum, nu sunt acelasi lucru cu legendarele dizeloase, ba sunt , as zice comparabile , ca fiabilitate , cu cele de la Renault.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus