►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mai țineți gluma de acum câteva luni când pe Google Maps undeva în Pakistan fusese trasată figurină Android urinând pe logo-ul Apple? Haha, am râs atât de bine atunci!
Ei bine, Google s-a supărat atunci și a blocat orice posibilitate de a edita Google Maps prin interfața Map Maker (care este serviciul lor de creare de hărți, unde utilizatori obișnuiți trasează drumurile peste imagini de satelit, le dau nume, le aranjează intersecțiile șamd – așa a fost făcută și harta României acum câțiva ani, eu de exemplu mi-am trasat cartierul și alte câteva zone din București).
Asta se întâmplă pe 28 aprilie, când Google a descoperit că mai multe astfel de glume au fost făcute sau măcar încercate de către utilizatori cu vechime, de încredere, fiecare cu mai mult de 1000 de editări aprobate la activ. Nu oricine poate să editeze hărțile, ci modificările trebuie aprobate de utilizatori foarte activi, adică de niște oameni în care algoritmul Google are încredere; fix acești oameni au trădat acum sistemul.
Toate editările au trecut în moderare pe 28 aprilie, fiind necesară aprobarea lor de către un angajat Google. Pe 8 mai Google a anunțat că s-au strâns atât de multe editări în moderare încât nu mai permite deloc editările, nicăieri în lume, trecând practic Map Maker în modul read-only.
De atunci totul este blocat. Nu s-a mai făcut nici o modificare în Google Maps. Am văzut asta ieri, când am căutat dacă noua autostradă Arad-Nădlac este deja pe hartă. Încă nu este, evident. Tot ieri, dar 5 ore mai târziu, cei de la Google Maps au venit cu un anunț nou, precizând că în august se va redeschide Map Maker, dar în etape încă neprecizate.
În tot acest timp au analizat ce posibilitate de moderare ar fi cea mai potrivită. Îmi place decizia lor finală: în loc să spună că angajați Google vor trebui să aprobe orice modificare, au pus puterea în rândul comunităților locale. În cuvintele lor:
The reason for this change is that every time we observed someone attempting to vandalize the map, many of you acted quickly to remove the offending feature and demonstrated real ownership for maps within your region. We have come to the conclusion that of all the defenses available to keeping our maps clean, the interest of a community of well-intentioned users, is among the most reliable and fast. (sursa)
Asta sună foarte mișto. O comunitate de utilizatori bine intenționați este cel mai bun mijloc de a ține lucrurile sub control. Foarte mișto spus!
Cei care vor cea mai recentă versiune a hărților din România ar trebui să utilizeze Waze. Deși cumpărat tot de Google, Waze folosește o hartă proprie, iar acolo autostrada deja este trasată.
Acum să ne închipuim un pic ce impact pot avea astfel de glume cu Google Maps: dacă un utilizator “de încredere” șterge dintr-o dată o secțiune de autostradă (sau, mai rău, trasează una fictivă prin câmp) sau modifică un bulevard din Capitală în sens unic, cam câte mașini credeți că vor fi sfătuite de navigația din Google Maps să aleagă o altă rută, să ajungă cine știe pe unde și să piardă timp și combustibil? Cam acestea sunt implicațiile unei astfel de puteri/glume, nu logo-uri ascunse undeva pe hartă. Cu putere multă vine și responsabilitate multă, ca la Spiderman!
Apropo, am găsit într-un articol din 6 august 2009 cum arăta Piața Universității în Google Maps pe atunci. Era doar drumul național care trecea prin ea și atât. Cam așa arăta tot Bucureștiul, o simplă intersecție de două drumuri, fără nimic în rest. Acum parcă nici nu am concepe ca Google Maps să nu aibă toate străzile, numerele corecte, ba chiar și puncte de interes și numele business-urilor acolo, ca în loc de adresă să introduci direct numele restaurantului unde vrei să ajungi.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
14/07/2015 la 2:10 PM
Inițial anunțaseră că vor permite editarea hărților la jumătatea lui iunie, dar când am vrut să adaug un magazin nou (job related), am văzut că e deja iulie și nu schimbaseră notificarea. Mno, not good.
Ionut Bunescu(Citează)
14/07/2015 la 2:21 PM
Eu folosesc Waze, e mai ok asa se pare.
Roxana(Citează)
14/07/2015 la 2:42 PM
Maps e unul din produsele excelente de la Google. Nu stiu de ce nu e nativ pe toate masinile inca.
add(Citează)
14/07/2015 la 2:48 PM
Pentru ca QNX.
Sabotor(Citează)
14/07/2015 la 3:14 PM
Îmi vine atât de greu a crede ca asa arata în 2009 zona de la Universitate în Google maps.
razorsbk(Citează)
14/07/2015 la 3:44 PM
Astazi, 14iulie, la ora 15:40 autostrada A1 cu punctul de frontiera Nadlac 2 apare pe Google Maps, varianta android. Inclusiv traficul. Bineinteles ca este cu rosu in zona respectiva.. Chiar, oare cum “stie” Google care este situatia traficului in zona respectiva? Banuiesc ca nu are acces la camerele CNADR-ului. Oare sa fie Waze?
Coco Moll(Citează)
14/07/2015 la 4:41 PM
S-a mai explicat asta si e destul de simplu: google se foloseste de telefonul tau sa afle cat ai facut pe o sectiune de drum din punctul A pana la punctul B, apoi compara datele cu alte persoane care trec pe acolo. Daca google afla ca 10 masini au facut 15 min de la gorjului pana la lujerului, isi da seama ca e aglomerat respectivul segment.
BeBe(Citează)
14/07/2015 la 4:45 PM
Determină traficul și ei, independent de Waze, prin analiza celor care au acceptat să trimită către Google date privind localizarea lor atunci când folosesc Maps sau Navigation.
nwradu(Citează)
14/07/2015 la 4:38 PM
Asta e din categoria ‘first world problems’.
Mai de interes mi se pare a fi stirea asta: “The Mozilla Firefox web browser now blocks Flash by default.”
gigi(Citează)
14/07/2015 la 4:43 PM
Deci Firefox blocheaza Flash in conditiile in care el este praf la HTML5 si CSS3? Seems fair. Chrome FTW!
BeBe(Citează)
14/07/2015 la 4:46 PM
De interes ar fi că Flash a dispărut și nu se va mai întoarce. Altfel, câtă vreme site-urile încă îl folosesc, e un rău necesar și nu cred că decizia Mozilla îl va termina, dacă încă n-a făcut-o Apple.
nwradu(Citează)
14/07/2015 la 10:03 PM
Am vazut multe cazuri intre timp in care au editat cei de la google si au pus drumuri super gresit .
Conspicuous(Citează)
14/07/2015 la 11:01 PM
Google Trafic este mai mult decat relativa. Se spune ca actualizarea este in timp real! Am stat ca pieton de mai multe ori langa un semafor atunci cand pe rosu se forma coada de 10-15 masini. Culoarea din legenda de culoare a vitezei de circulatie nu avea nicio legatura cu realitatea din teren nici pe rosu, nici ulterior pe verde.
Altceva: pe aleea Foisorului, langa mine, de multe ori noaptea cand nu e trafic deloc, pe zone lungi, Google Trafic imi arata rosu confundand (oare?) masinile parcate pe o banda una langa alta cu un trafic lent.
Nicu(Citează)
15/07/2015 la 3:35 PM
Păi statul la semafor nu înseamnă că e trafic, ei prin culori arată o viteză medie și o indicație generală despre cum se desfășoară traficul. Important este sa nu fie blocaje.
Le poți vedea în timp real instalând Google Earth și activând layer-ul trafic, vei putea vedea puncte individuale și viteza lor de deplasare.
Noaptea nu are ce confunda, decât dacă respectivii și-au lăsat telefonul în mașină.
nwradu(Citează)
15/07/2015 la 12:50 PM
O varianta ar fi OpenStreetMap. Eu personal o folosesc pentru ca are multe detalii (chiar si WC-uri publice ;) )
Andrei Kolozsvari(Citează)
15/07/2015 la 11:23 PM
Am peste 193 editari in Google Maps Maker, aveam de gand sa trec toate restaurantele/cluburile din centrul vechi, chiar aveam speranta sa rezolve problema cu editarea la sfarsitul lui iunie asa cum au anuntat initial.
Din cate stiu exista deja o comunitate care verifica ce s-a sters sau adaugat, a trebuit sa fac 5 editari pentru a pune pe harta Clubul Atelier Mecanic de pe Covaci, editarea era refuzata pe motivul ca Atelierul Mecanic nu poate fi trecut la categoria Club.
silvius(Citează)