►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
« Cadou un selfie stick la orice telefon cumpărat
Altex caută să-și repornească programul de afiliere și alte știri din domeniu »
Mă amuză un concurs de promovare a kebab-urilor de la noul Divan Express din Centrul Vechi. Pe scurt, trebuie să iei un kebab, să-ți faci o fotografie mușcând din el și să o postezi pe net cu hashtag-ul #sexykebab pentru a câștiga diverse.
Acum, promovare prin fotografii cu produsul în mână am mai văzut, hashtag-uri cu “sexy” în ele am mai văzut. Ce n-am mai văzut, însă, este amănuntul sesizat de Luminița: cea mai sexy poză va fi premiată cu un sejur de 2 persoane în Turcia, la 5 stele cu avionul, și un card de reducere de 50%, pe viață.
Adică în anul domnului 2015 se fac concursuri pe net în care premiul se dă celei mai frumoase femei. În fond asta e, un concurs de “Miss”, că altfel nu văd cum ai putea fi sexy mușcând dintr-o shaorma decât dacă “materialul de bază” (așa le zic eu femeilor…) este sexy. Miss Kebab. Miss “sunt sexy când bag chestii lungi și groase în gură”. Sorry, nu m-am putut abține.
Cam care o fi fost planul? Din start elimini o mare parte din clienții tăi din concurs, campania adresându-se femeilor. Asta e doar parțial o problemă, Divan Express are niște rețete interesante de kebab, să zicem că vor să se adreseze și femeilor. Dar cum le încurajezi să-și facă poză, dacă spui din start că șanse au doar cele mai sexy? Dacă articolul tău începe cu “Ești o tipă sexy? Vino la Divan Express…”? Lipsește un “Iar dacă nu ești sexy, stai acasă, nu ne deranja vizual cu aspectul tău banal!”
Nu știu, o campanie cu #HealthyKebab și tragere la sorți nu se putea? #KebabBun? #bestKebab? #divan? Ceva care să nu spună “dacă ești urâtă n-ai șanse”, ci doar ceva care să comunice “suntem și noi în Centrul Vechi și facem shaorma”?
Campania a fost lansată cu Laura Cosoi. Ea a fost o doamnă, are o fotografie în care bea discret din suc și ține un kebab în mână. Poate că-l va mânca, poate că-l va da câinelui, nu știm ce face. Cu siguranță, însă, nu și-l îndeasă în gură!
Apoi e promovată cu alte domnișoare mai apropiate de lumea digitală. Mi s-a șoptit că pe una o cheamă “Fabuloasa” (sper că nu cea care și-a tras fusta sau ce-i aia până peste buric), ceea ce, mă gândesc, este un branding personal grozav. Orice om care reușește să facă o astfel de poreclă să prindă merită felicitat!
Acum puteți să vă uitați pe hashtag-ul #sexykebab și să râdeți. E cu femei care-și bagă un kebab în gură și încearcă să pară sexy, iar fotografiile sunt publice, că așa cere concursul. Ca rezultate nu știu dacă e ceva de lăudat, sunt 14 fotografii în 8 zile de campanie (faith in humanity restored!), dar în fond asta înseamnă mai multe șanse pentru cele înscrise la un sejur în Turcia, considerând că “fabuloasele” erau parte din campania de promovare și nu o înscriere legitimă.
Încă un pic și poți face meme-uri cu “uite așa de mare îmi place!”
Știu că nu sunt multe femei pe aici, dar aș vrea să aud părerea voastră despre asta.
Și da, văd și eu că este totul inspirat dintr-o campanie de la ruși cu doner girls, după cum arată și Luminița. Aia însă s-ar putea să fie o colecție de fotografii, nu o campanie, iar dacă este, nu înseamnă că o idee proastă repetată devine mai bună. În fond, e plin netul și de hashtag-uri și pagini cu femei goale pozându-se cu iPhone-ul, dar până la a cere oficial asta ca metodă de promovare e o cale lungă.
« Cadou un selfie stick la orice telefon cumpărat
Altex caută să-și repornească programul de afiliere și alte știri din domeniu »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
08/07/2015 la 7:28 AM
Haters gonna hate ;) BTW Sex sales better than phat ;)
Legioner(Citează)
08/07/2015 la 9:25 AM
Nu știu ce să zic. Dacă te uiți pe hashtag și vezi femei sexy mâncând shaorma, iar tu nu ești slabă sau sexy precum ele, cred că vei concluziona că mai bine te abții astăzi.
nwradu(Citează)
08/07/2015 la 7:50 AM
daaa, Laura Cosoi e o doamna, cum tine ea paiul ala, probabil are o gaurica sexy in obraz prin care soarbe. Cred ca si cu “obiectul muncii”, pana il baga in gura, ti se moaie de atata domnie. nu mai pot cu pozele astea “artistice”.
baga fata kebabul ala pana in gat, sau nu te mai apuca de el! :)
gogu(Citează)
08/07/2015 la 9:32 AM
Simt că nu mai vorbim despre kebab aici…
nwradu(Citează)
08/07/2015 la 8:31 AM
mi se pare aiurea că le îndeamnă să muște.
vali(Citează)
08/07/2015 la 9:44 AM
aici e mana de piarizda
mihai(Citează)
08/07/2015 la 8:37 AM
Sa curga meme-urile cu “I regret nothing… Nothing!”. :))
Aleka Sarah(Citează)
08/07/2015 la 10:16 AM
#noregerts lol
1/2 man(Citează)
08/07/2015 la 8:39 AM
Pe vkontakte.ru e nebunie cu trendul ăsta :D http://dangerousminds.net/comments/pretty_girls_sexy-eating_doener_kebabs_are_the_new_thing_on_russian_social_
Petruş(Citează)
08/07/2015 la 8:56 AM
prostioara de concurs, la care premiul e toata valoarea. in rest cam atat, pentru ca daca e sa cauti nod in papura, gasesti, la orice campanie.
cam asta se intampla cand lucrezi cu pr-isti convertiti in advertiseri si care nu prea au habar de meserie, dar din diferite motive au acces la o serie de vedete.
nasol e ca fara sa-si dea seama, lovesc in alte business-uri care au folosit aceleasi vedete in campanii.
Liviu R.(Citează)
08/07/2015 la 9:35 AM
Habar n-am, nu se știe cine l-o fi gândit.
nwradu(Citează)
08/07/2015 la 12:43 PM
nu-i greu de aflat. :)
Liviu R.(Citează)
08/07/2015 la 9:44 AM
Ideea unui concurs de genul asta nu e sa atraga prin premiu.
Hai sa dam timpul inapoi cam 10 ani de zile. Suntem in clubul bucurestean Twice, unde se organiza in fiecare seara de weekend concurs avand ca premiu o sticla de whikey. Ce trebuia sa faci pentru ea? Trebuia sa fii fata si sa urci sus pe bar. Dintre toate, aia care ramanea cu cele mai putine haine pe ea, castiga sticla. (de multe ori se ajungea pana la capat) Crezi ca vreunul dintre cei de jos erau nemultumiti ca nu nu sunt fete sa castige si ei cate o sticla?
nashu_mare(Citează)
08/07/2015 la 5:17 PM
Ba da, de asta dau un premiu mare și nu ceva simbolic.
Ce face lumea în club, cu ceva alcool la bord și cu modul distracție activat, e altă treabă.
nwradu(Citează)
08/07/2015 la 6:14 PM
Ala e premiu mare? Zici ca dau vreun Mercedes cadou…
nashu_mare(Citează)
08/07/2015 la 9:46 AM
Cum dracu face Laura Cosoi (care e vegetariana) reclama la shaorma?!? Ca și cum ar face Cruduța reclamă la abstinență
Glue(Citează)
08/07/2015 la 5:19 PM
Au 6 kebab-uri vegetariene în meniu, e ok ideea.
Plus că majoritatea habar n-am că L.C. e vegetariană. Femeile se vor uita și vor spune “arată bine și totuși mănâncă și kebab, hai și eu”.
nwradu(Citează)
08/07/2015 la 10:20 AM
Funny guy, Radu :))
Legat de ce ne ceri parerea? Partea cu memeurile?
Chiar nu poti sa pui paragraful ala si apoi sa ceri parerea femeilor despre concursul in sine :))
Mihaela(Citează)
08/07/2015 la 11:02 AM
Mie, din punct de vedere al marketingului, mi se pare fabuloasa. Pentru ca toate femeile astea cu shaorma intre falci cheama de fapt barbatii la Divan, adevaratii devoratori de shaorma. O campanie cu femei, pentru barbati, de tipul plai cu boi si cu shaorma, la pret minim.
Asa caterincoasa cum e, si eu ma gandeam daca ma pot baga in hora la un misto cu-o poza, dar n-am gasit inca modul cum pot implini toate cerintele briefului (shaorma-n gura), fara sa rada fostii-mi in cor. Cred ca ma abtin.
Diana(Citează)
08/07/2015 la 11:46 AM
Poate atrage o parte din target, barbatii infometati, cum spui tu, dar exclude o alta. Pai grasele devoratoare de shaorma crezi ca vor mai alege Divan, cand el se promoveaza cu exact ce ele nu pot sa fie?!
ipo(Citează)
08/07/2015 la 12:51 PM
@Diana: lol, din punct de vedere al marketingului e complet fara tinta. de fapt, nu are nimic de-a face cu marketingul. e o prostioara de concurs, cu premiu, creat pentru a atrage like & share si eventual ceva earned media.
ca sa obtina prin marketing ceea ce zici tu, gen vanatorii de caprioare, nu era nevoie de chestia asta, o puteau face mult mai simplu.
Liviu R.(Citează)
08/07/2015 la 5:23 PM
Nu mi se pare că Divan Express este pentru bărbații înfometați. Vizavi de ei este Dristor Kebab, acolo bagi o shaorma clasică, simplă, dar mare.
Ei concurează mai degrabă cu Calif și au diverse rețete, dar kebab-ul în sine e mai mic. Am mâncat cândva la Romanâ, la câteva zile după ce l-au deschis acolo pe primul. Am zis că trebuie să mai mănânc cu altă ocazie înainte să trag o concluzie, nu așa imediat la deschidere, dar n-am mai avut ocazia.
nwradu(Citează)
08/07/2015 la 12:55 PM
Daca ai strans de un cor, e ceva…
gogu(Citează)
08/07/2015 la 2:57 PM
@gogu, uf, asa-mi trebuie daca ma bag in discutii de barbati! Le iau mot-a-mot!
M-am intors la salatica, am zis!
Diana(Citează)