►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Ce pretenție mai ai la banii donați cuiva?
Electronic Beats este un nou festival de muzică în București (update: cine și unde) »
Blue Air a anunțat că începând cu 25 octombrie va avea două curse zilnice între București și Iași și retur.
Vestea este deosebit de bună deoarece TAROM-ul era singura companie ce opera un astfel de zbor și monopolul de facto le permitea să introducă niște prețuri fantastice, de ajungeai la 800 de lei pentru un zbor dus-întors luat cu vreo 2-3 săptămâni înainte. Cu Blue Air servind aceeași rută, probabil și TAROM va micșora tariful.
Cine se duce la Iași cu avionul? Păi Matilda, care s-a săturat să facă 8-9 ore cu trenul până acolo, în căldură, aglomerație, mizerie și companie dubioasă. Am dus-o la gară de câteva ori și ai parte de niște situații absolut fantastice, de exemplu de Paști nu erau suplimentate vagoanele, așa că trenul era extra-plin, la fel și în preajma pelerinajului la Sf Parascheva (că s-a nimerit să plece fix atunci). Trenul este mai ieftin (vreo 170 de lei), dar când te duci o dată pe an să-ți vezi familia, mai bine plătești mai mult și câștigi 8-9 ore de stat cu ei, practic o zi întreagă.
Apoi, multe călătorii se fac pentru afaceri. Pleci dimineața, revii seara, ai timp suficient în Iași ca să inspectezi o lucrare, să ții o ședință sau să dai afară mulți oameni și să fii înapoi acasă la timp pentru cină.
Vestea bună este că Blue Air va face această cursă, cel puțin la început, cu Boeing 737, adică niște avioane mari, încăpătoare și cu mentenanța făcută conform cerințelor Boeing. TAROM operează cursa cu avioane ATR, de care mie mi-e cam frică. Se zvonește că ulterior Blue Air va cumpăra avioane Embraer pentru cursele interne.
Am făcut o simulare de costuri pentru 19-22 noiembrie: Blue Air 413 lei, TAROM 670 lei (149 euro) la ore asemănătoare. Blue Air urcă la 578 lei după ce adaugi bagaj de cală, care la TAROM este inclus în preț. Pleci 4 zile, ai nevoie.
Prețurile sunt la fel și pentru o singură zi, 413 lei versus 670 lei, dar aici zic că nu mai ai nevoie de bagaj de cală, așa că avantajul Blue Air crește.
Observați însă că TAROM nu trebuie să lase mult la preț pentru a fi competitiv în ofertă și observați un alt avantaj (sau dezavantaj, depinde cum vedeți lucrurile) al companiilor “low-cost”, unde poți opta pentru fiecare serviciu de care ai nevoie. TAROM îți ia banii pe bagaj de cală până la Iași deși probabil că mulți pasageri nu aduc unul.
Orarul arată niște planuri viitoare pentru Blue Air. Mă așteptam să fie o singură aeronavă care să vină de la Iași la Otopeni, stă 30 de minute, pleacă înapoi pe segmentul Otopeni-Iași. Se utilizează însă două aeronave, orarul fiind cel de mai jos.
Probabil că aeronavele pleacă apoi pe alte segmente și e vorba de poziționarea lor în București și Iași pentru alte curse.
« Ce pretenție mai ai la banii donați cuiva?
Electronic Beats este un nou festival de muzică în București (update: cine și unde) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
09/07/2015 la 2:07 PM
Da, aici mi se pare normal sa conteze bagajul de cala, ca doar pleaca lumea in si dinspre Moldova cu papornițe: rosii, oua, tuica, porcul de Craciun…
Altfel, pentru haine pentru 4 zile, BlueAir are bagaj de mana mare inclus in pret.
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 2:11 PM
Altfel, de 250 de lei (cat e diferenta de bani) cred ca transmiti un metru cub de haine prin curier si ajunge peste noapte.
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 2:32 PM
M-am gândit și la curierat, dar trebuie împachetat bine și trebuie să-i zici unde să ajungă. Ai putea să-ți trimiți bagajul cu o zi înainte la rude, da.
nwradu(Citează)
09/07/2015 la 2:13 PM
Blue Air-ul zice ca pentru cursele interne bagajul de cala va fi inclus in pret.
alex(Citează)
09/07/2015 la 2:33 PM
În simularea făcută de mine nu era inclus. O fi o chestie promoțională pentru primele zile, nu știu. De asta am simulat în noiembrie.
Poate n-au actualizat site-ul cum trebuie, dar asta e problema lor.
nwradu(Citează)
09/07/2015 la 3:02 PM
Banuiesc ca nu au actualizat inca site-ul. Din comunicat nu reiese ca ar fi promotie doar pentru inceput.
Prima stire: http://www.blueairweb.com/informatii-utile/ultimele-noutati
alex(Citează)
09/07/2015 la 3:53 PM
Sau la hotel.
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 9:37 PM
Absolut, parcă și aud replicile: “nu știu șefu, eu n-am primit nimic, nu știm unde o fi”.
nwradu(Citează)
10/07/2015 la 11:08 AM
As zice ca nu ai folosit pana acum niciodata serviciile de curierat.
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 5:39 PM
Sa fiu idiot să dau juma’ din salariul meu pe un bilet de avion pana la Iasi! o.O
Asta-i pentru oamenii cu “cheş” mult!!! :)
Florin(Citează)
09/07/2015 la 5:40 PM
4 zile și nu îți ajunge bagajul de mână? Am zburat de zeci de ori cu Ryanair fără bagaj de cală și ei au aceleași dimensiuni la bagajul de mână ca și Blue Air (au tot Boeing 737, doar că mult mai noi decât Blue Air), uneori city-breakuri de 4-5 zile. Tu ce cari într-un city break de 4 zile? Oricum, mie mi se pare scump, cu 100 de euro în noiembrie zbor la Londra, Madrid, Roma sau chiar în Maroc dacă leg zboruri prin Bruxelles Charleroi…
Roxana(Citează)
09/07/2015 la 9:40 PM
4 zile, deci 4 tricouri, ceva în care să dorm, 4 șosete, 4 chiloți, ustensilele de baie, un aparat foto, un încărcător pentru el și pentru telefon, laptopul, încărcătorul său, pelerina de ploaie și cam atât.
De obicei iau +1 la tricouri și șosete, ca poate cad într-o baltă.
Plus loc de luat ceva la întoarcere, ca să nu vin cu mâna goală.
Tu cu ce pleci pentru 4 zile.
Da, dar vorbeam de Iași, prețurile nu sunt în funcție de distantă, ci de concurență.
nwradu(Citează)
09/07/2015 la 5:46 PM
voi rupe massaro in continuare. in 7-8 ore sunt in iasi in schimbul a mai putin de 100 de lei. si conditiile sunt super ok :)
duby(Citează)
09/07/2015 la 6:03 PM
Și cu Regiotrans tot atât de mult costă trenul? Ia ceva până la Ploiești și de acolo ia trenul de Iași (Regiotrans). Am un amic care vine din Buzău cu el, ieftin și rapid. E cu vreo 10 lei mai puțin (adică plătește cam 12 lei până la Brasov) ca la CFR și ca timp e chiar mai rapid! Cu aerul condiționat pe acea ramă nu știu cum e, dar căldură iarna da! Uneori e aglomerat, dar n-a dat de persoane dubioase. Eu la București/Constanța cu ei am mers de zeci de ori. Foarte mulțumit și ieftin! Am mai utilizat și Softrans când am venit de la mare! Cu CFR a fost dezastruos! Era să fac pe mine; lipsă toalete, aer, lumină. Și am fost recent cu un CFR, pe la sfârșitul lui februarie.
D-N blog(Citează)
09/07/2015 la 6:04 PM
Dar care e conexiunea spre Iasi de la Charleroi?
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 6:06 PM
Sunt de acord. Mergi cu nashu!
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 6:25 PM
Nu era vorba de Iași, ci de Maroc.
La Iași o să merg cu nașu’, m-ai convins, deși nu am mai mers cu CFR-ul de vreo 10 ani, când făcea 6 ore până la Costinești…
Roxana(Citează)
09/07/2015 la 6:27 PM
Ah, si eu care credeam ca subiectul este despre zborul la Iasi iar tu ne propui o ruta aeriana mai ieftina spre acolo prin alta parte…
nashu_mare(Citează)
09/07/2015 la 7:00 PM
E mai ieftin decat Taromul. Pentru turismul de business e foarte ok, mai ales ca deobicei ei calatoresc cu bagaj putin iar orele sunt bune.
Poti prinde tarif mai mic daca o sa bage promotii de genu Reduceri de week-end 14.99% iar daca fac baza la Iasi si baga mai multe destinatii este posibil sa mai scada tarifele ca au mai multe manevre.
Leg si eu Otopeni – Bergamo – Londra/Porto/etc cu 50 Euro/dus-intors iar Otopeni -Iasi cu Massaro, dar daca intre tren/autocar si zbor din Bucuresti am prea multe ore de stat parca prefer sa dau cativa euro in plus ca sa nu mai pierd timpul prin aeroport.
Razvan C(Citează)
09/07/2015 la 7:01 PM
mai bine vii cu masina, treci prutul, faci plinul cu benzina ieftina si te umpli de tigari si bautura.
Bb(Citează)
10/07/2015 la 10:23 AM
O sa fie mare lucru daca o sa tina mai mult de 6 luni. 2 frecvente zilnice cu un B737 nu se justifica pentru o cursa interna in Romania, la momentul asta, cu atat mai mult pentru un Bucuresti – Iasi. Blue Air a mai avut o tentativa acum vreo 5 ani cu niste Saab-uri (tot turbopops ca si ATR-urile, mai mici) intre Bucuresti si Cluj si nici atunci nu au fost in stare sa-si optimizeze costurile ca sa faca din cursa asta ceva permanent.
Ar fi ideal totusi ca cineva sa sparga monopolul Tarom pe curse interne, deci sper sa puna mana pe niste Embraeruri, cum se zvoneste.
luczian(Citează)
10/07/2015 la 10:28 AM
Aeronavele probabil că pleacă ulterior pe segmente externe din Iași și București, așa că nu mai contează un zbor intern, mai ales că tariful permite.
Observ că la noi nu sunt folosite Fokker-uri sau Bombardier-uri, care cică sunt așa de eficiente încât ajungi la break even cu jumătate din avion plin.
nwradu(Citează)