►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Mâine poți primi 3 înghețate Magnum pentru 6 lei, livrate pe adresa ta
Paralela 45 lansează vacanța în care nu știi când pleci și nici unde te duci »
Zoniz și AFI Palace mall au lansat ieri sistemul interactiv pentru clienții mall-ului bazat pe tehnologia iBeacon dezvoltată de prima companie.
V-am mai vorbit despre ea și, pe scurt, în mall au fost instalate niște mici emițătoare Bluetooth Low Energy, iar când telefonul tău detectează un astfel de emițător, întreabă serverul Zoniz ceva de genul “am descoperit emițătorul xyz!”, iar serverul își dă seama deci unde ești tu (că știu unde au montat fiecare emițător) și-ți trimite în aplicația respectivă niște oferte speciale din zonă.
Înainte de a spune din nou că e spam, nu este. Trebuie să ai aplicația Zoniz instalată pe telefon și activată, trebuie să ai bluetooth-ul pornit, abia apoi vei primi oferte. Mai mult, din aplicație poți alege frecvența lor și ce categorii te interesează, că poate le vrei doar pe cele legate de încălțăminte. Și nu știu cum gândiți voi, dar eu când intru în mall chiar vreau să aflu ofertele de la fața locului.
Acum, se pare că sistemul este ceva mai mult decât cu oferte. Magazinele vor oferi niște discounturi exclusive celor care folosesc aplicația Zoniz, în schimbul unui share pe Facebook. Chestia asta se face chiar mișto, dai share la mesajul magazinului și se activează un voucher de reducere pe care-l poți prezenta la casă pentru a beneficia de el. Ei câștigă ceva expunere în social media, tu un discount.
Aplicația este utilă și magazinelor, acestea pot vedea în timp real câți clienți află de oferta lor, ce rată de conversie are, pot activa concursuri, pot face extrageri automate șamd. Ca magazin în mall, m-aș interesa rapid să intru în sistem, sunt studii de caz ce arată o creștere substanțială a vânzărilor după astfel de promoții.
M-am plimbat un pic prin mall și două magazine mi-au trimis mesaje, Aldo și Otter. iBeacon este o tehnologie dezvoltată de Apple și dispozitivele pot fi reglate să-și anunțe prezenta de la un metru distanță și până la câteva zeci de metri. Astfel ele pot fi folosite pentru oferte punctuale (“ești la raftul de bere? Ia și alune, 20% reducere”) sau generale (“ai intrat în mall, vezi că la Desigual avem 30% reducere”).
În particular pentru AFI, mall-ul și Zoniz încep de acum să convingă cât mai multe magazine să-și înscrie în sistem diverse aplicații. Sunt câteva sute de beaconuri instalate (într-o fotografie de mai jos puteți vedea unul descoperit pe mine lângă Douglas). Nu știu despre voi, dar eu cu siguranță voi deschide bluetooth-ul de câte ori intru în AFI – de ce să nu am parte de reduceri doar pentru că folosesc acea aplicație?
Am demontat și un beacon. Este o micuță cutie cu un cod QR pe spate (ca să știe instalatorii unde l-au pus), lipit undeva, alimentat cu o baterie ce ține mult și bine, iar circuitul său este chiar mic. S-ar putea să mai aibă și vreo antenă ce nu era și în cel văzut de mine, pentru a emite mai puternic.
Beacon-uri au mai instalat și alte companii: noul Orange Shop din Cluj are așa ceva, iar Carrefour a anunțat recent implementarea în hipermarketuri, dar nu cu cei de la Zoniz. Nu știu detalii, dar revin cu ceva mai multe informații.
« Mâine poți primi 3 înghețate Magnum pentru 6 lei, livrate pe adresa ta
Paralela 45 lansează vacanța în care nu știi când pleci și nici unde te duci »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
24/07/2015 la 8:42 AM
Foarte interesant Radu. Am instalat si eu aplicatia. Trimite push notifications sau trebuie sa te uiti tu in aplicatie ?
Dorin(Citează)
24/07/2015 la 9:36 AM
Trimite aplicația, tu trebuie să o ai instalată și să te loghezi o dată în ea, plus să ai BT activat când intri în mall. Părerea mea este că mai durează câteva săptămâni până vor apărea multe oferte.
nwradu(Citează)
24/07/2015 la 11:43 AM
Iată un exemplu de 1+1 de la Starbucks găsit pe FB la Victoria
nwradu(Citează)
24/07/2015 la 11:46 AM
Nu avea antenă!? Ia vezi chestia aia dreptunghiulară albastră. Ce facultate ziceai că ai facut ? Știu audio video…..
nea_caisă(Citează)