►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 22 iunie 2015
Seriale: True Detective sezonul 2 / Detectivii din California »
N-am mai călătorit cu Wizz de pe 10 aprilie 2010, dar am făcut-o acum spre Nuremberg și Coburg și am rămas chiar încântat de experiență. Când spui low-cost, te aștepți cumva și la servicii mai slabe, dar aici serviciile au fost excelente, iar partea de low-cost se reflectă numai în faptul că nu plătești de la început un bilet ce include totul, ci achiziționezi separat opțiunile de bagaj, check-in, mâncare șamd.
Aeronava a fost un Airbus A320, ca toate avioanele Wizz Air, mare, frumos, foarte curat. Serviciul la bord a fost ireproșabil, personalul a fost în permanentă profesionist, politicos, exact ca la orice linie aeriană mare.
La îmbarcare am zâmbit văzând ca pilotul are un pahar de ceai sau cafea pe fereastră, într-un cup holder. O fi un avion, dar e condus tot de oameni.
Întreg meniul este contra-cost, desigur, și l-am fotografiat pentru voi. Se poate plăti în euro sau lei (4,5 lei/eur) și chiar și cu carduri embosate. Am dat 2 euro pe un pahar imens de ceai și vă spuneam că personalul a fost extra-politicos, mi l-au dat cu două pahare pentru că era fierbinte apa, s-au zis mulțumesc și politețuri de vreo 4-5 ori etc. Nu mă mir că au o cotă de piață de 32% în România.
O cafea costă tot atât, dar era din cea solubilă. Apă 2 euro, Nestea 3 euro, Pepsi 2 euro, Heineken 0,33 litri costă 4 euro, dar două beri costă 6 euro, sandvișurile sunt 4-5 euro, supa 3 euro și mai au și niște combinații prin care economisești 1-2 euro.
Partea low-cost intervine efectiv doar la spațiul dintre rânduri, care este mai mic, iar spătarele scaunelor nu se pot lăsa pe spate deloc. Dacă vrei un bilet ieftin sau zbori spre destinații operate doar de Wizz, precum Nuremberg, suporți și asta.
Când e vorba de bilete, spre Nuremberg se zboară doar joi seara și se revine duminică seara. Am făcut o simulare pentru finalul lunii iulie și biletul dus costă 229 lei, iar cel retur 269 lei (dacă te înscrii în Wizz Discount Club, prețurile devin 189 și respectiv 224 lei). De aici adaugi opțiunile de bagaje și check-in-ul și prețul mai crește. Dacă vrei, poți alege încă de la început bilete de tip Plus, care costă 500 + 540 lei și-ți oferă bagaje de mână și cală, prioritate la îmbarcare, locuri prioritare în față, unde cică ar fi unele cu mai mult loc, și flexibilitate în schimbarea zborurilor. Vă puteți juca cu simularea pe site-ul wizzair.com
Asta cu prioritatea la îmbarcare este mai dubioasă. Mă jur că toți cei ce urmau să se îmbarce s-au ridicat și s-au dus la poartă cu vreo 40 de minute înainte de îmbarcarea propriu-zisă, când avionul abia sosise la terminal și debarca pasagerii pe care-i adusese în București. Mult noroc să te cerți cu toată ceata de pasageri spunându-le că tu ai prioritate.
Ca mărime este undeva între Băneasa și Otopeni, adunând acolo diverse curse locale și internaționale pentru a-l face suficient de bine dotat, dar nu deranjant de aglomerat.
Dacă-ți plac avioanele, sunt două locuri de unde poți privi pista aeroportului: parcarea de vizavi de terminal, care are ultimul nivel în aer liber și oferă o priveliște de la înălțime, și terasa unui restaurant chiar din aeroport, care are vedere panoramică direct spre pistă.
Dacă vreți ceva mai mult decât restaurantele din aeroport sau aveți de petrecut acolo mai multe ore, încercați Noris Sky Lounge, un lounge unde se poate intra contra-cost pentru 16,5 euro de persoană, ceea ce în prețuri de aeroport nu este deloc mult, având în vedere că aici ai băutură nelimitată (sucuri, tărie, bere germană, chiar și șampanie), snackuri, un televizor, fotolii confortabile și prize, plus toaletă chiar acolo.
Citiți toate articolele din serie sub eticheta Nuremberg.
« Știri despre tehnologie – 22 iunie 2015
Seriale: True Detective sezonul 2 / Detectivii din California »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
22/06/2015 la 11:21 AM
Pentru plata cu cash in avion nu trebuie sa ai card embosat ci sa aiba activa optiunea de tranzactii offline. Trebuie sa intrebi la banca.
La optiunea de imbarcare prioritara, e simplu si nu trebuie sa te certi cu nimeni. De obicei, cei care fac imbarcarea intai intreaba daca sunt posesori de astfel de bilete (sau calatori cu copii). Si chiar daca nu fac asta, te duci direct si aia e.
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 11:27 AM
La wizz sunt 2 bube pentru care eu nu mai zbor cu ei decat daca sunt ultima solutie:
1. locurile pentru care lumea se bate ca-n rata de 12 spre Pucheni;
2. dimensiunea bagajului de mana ce e diferita fata de orice alta companie.
Desi personalul e super ok si avioanele sunt decente, nu pot sa accept ca tre sa stau la coada 1 ora si ceva ca sa fiu sigur ca prind 2 locuri unul langa altul. Si nici atunci nu e 100% sigur, ca vin tuciurii si se baga in fata.
costin(Citează)
22/06/2015 la 11:28 AM
Acum biletele sunt cu locuri.
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 11:32 AM
Am zburat acum 1 luna jumate cu ei si nu erau cu locuri. Cand s-a schimbat?
costin(Citează)
22/06/2015 la 11:35 AM
Cand a fost oferta de 1 bilet gratis la unul cumparat, m-au pus sa imi aleg locul. Nu am zburat inca, dar tin minte ca am ales.
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 11:35 AM
Ma rog, e mult spus “am ales”, mi-a fost indicat locul. Ca sa alegi, mai dai un ban.
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 11:35 AM
În Timișoara cei care au prioritate la îmbarcare se duc la altă poartă decât restul, în felul ăsta nu trebuie să dai din coate :)
Nicolae CHEDEA(Citează)
22/06/2015 la 11:35 AM
Am facut check-in online (1 sapt in avans), iti asigneaza automat locurile doar ca platesti daca vrei sa le schimbi (gen vrei la fereastra/culoar, mai in fata/spate). Mie mi-a dat cele 2 locuri unul langa celalalt.
cris(Citează)
22/06/2015 la 11:38 AM
Din mai 2015: http://airlinestravel.ro/wizz-air-introduce-locuri-alocate.html
Mihai(Citează)
22/06/2015 la 12:50 PM
eu le-am ales…nsper sa ramana tot alea langa aripa…
Dave(Citează)
22/06/2015 la 1:05 PM
Serviciul va fi lansat pe rute selectate din 4 mai 2015 și în toată rețeaua WIZZ din 19 mai 2015. Clienții vor avea la dispoziție în mod gratuit un sistem de alocare automată
Dap, de o luna au trecut si ei in mileniul 3. Mai ramane doar bagajul o problema, dar aici e posibil sa treaca alte companii la dimensiunile nasoale de la wizz…
costin(Citează)
22/06/2015 la 2:32 PM
Da, daca te zgarcesti pentru 3 Eur, meriti sa te bati pe loc. Am zburat de cel putin 10 ori cu ei si de fiecare data am luat priority boarding si totul a decurs perfect.
La fel si cu bagajul – poti sa platesti suplimentar pentru bagaj mare de mana sau pentru bagaj de cala.
thundermar(Citează)
22/06/2015 la 3:01 PM
Dar sa ma pis la baie cu prioritate pot? Adica, as da bani pentru asta…
Asa prefer eu, fiind sarac, sa nu dau bani aiurea pe servicii aiurea. D-aia merg cu low cost, ca e low cost. Altfel, iau direct bilet la o companie de linie, ca oricum ajung la aceiasi bani. Si prefer sa economisesc 3 euro la dus, 3 la intors, 5 la mancarea din avion, 10 la bautura etc. Ca sunt sarac si ma zgarcesc sa merg cu low cost.
costin(Citează)
22/06/2015 la 5:11 PM
Când am fost eu era buluc la poartă dinainte să apară personalul :)
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 5:14 PM
Biletele sunt cu locuri acum.
Gratuit ai bagaj de mână cât o poșetă sau ghiozdan mic. Dacă plătești vreo 63 de lei, poți lua bagaj de mână de 56 x 45 x 25 cm.
Se dau bilete cu locuri acum, nu mai e goana după ele.
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 5:15 PM
Probabil a fost cu alt microbuz îmbarcarea, nu?
La OTP și la Nuremberg ne-am îmbarcat prin tunel conectat la avion, toți pe o parte.
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 5:18 PM
Păi nu-i vreo problemă, de asta costă mai puțin biletele, că nu mai ai parte de anumite servicii decât opțional.
De multe ori se merge cu low-cost pentru că doar ei asigură respectiva rută (vezi Wizz Air, doar ei merg în vreo jumătate din destinațiile disponibile din Bucuresti), așa că faptul că poți plăti pentru mai mult este o chestie mișto pentru cei care vor asta. Se zboară de multe ori în interes business cu low-cost.
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 5:22 PM
Ultima oară când am fost, la Timișoara nu era disponibilă îmbarcarea prin “burduf”, ci urcai tu cu piciorușele tale pe scara avionului…
Roxana(Citează)
22/06/2015 la 5:35 PM
O solutie buna, de buget. Si preturile mici in avion. Ca sa nu stai la coada la toaleta, sari peste ceaiul de 2 euro :)
Gasesti bilete spre Nuremberg si prin KLM si alte companii, dar la alte preturi. (de la 189 euro in sus).
Mihai(Citează)
22/06/2015 la 5:42 PM
Si eu am o parere buna despre Wizz Air, chiar nu am ce sa le reprosez ! Este un raport extrem de echitabil pret – calitate.
Marian(Citează)
22/06/2015 la 6:04 PM
Corect. Când eram mic, exista o rată plină de praf cu care mă mai duceam la țară și care, de cele mai multe ori, era plină ochi. Asta pentru că nu mai exista o altă rată și toată lumea era obligată să meargă cu aia.
Asta am zis și în primul comentariu, ”eu nu mai zbor cu ei decat daca sunt ultima solutie”.
Ca exemplu, către Londra, dacă iei priority boarding, bagaj de mână de dimensiune rezonabilă, bagaj de cală și ceva de mâncat/ronțăit/băut în cele 3 ore de zbor, prețul va fi mai mare decât la British Airways. Și te mai și lasă la mama naibii, pe un aeroport mai urât decât Gara de Nord…
costin(Citează)
22/06/2015 la 7:41 PM
In practica, este cat un ghiozdan mare de laptop umflat si cu haine. (Pe testate – chiar prin toamna, cand hainele sunt mai groase)
Am chiar un troller de dimensiunile astea. In timpul verii, imi ajunge pentru haine pentru 3-4 zile si camasile nu stau presate. Il folosesc in mod uzual si pentru delegatii in care merg cu masina si, teoretic, n-as avea probleme de volum.
Altfel, in concediu de vara, 2 persoane cu doua astfel de ghiozdane am avut nevoie si de un bagaj de cala. Nu de alta, dar nu intrau labele de inot si snorkelele in bagajul de mana. Si am avut loc si de sticle de vin la retur.
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 7:44 PM
Si bagaj de mana mare si bagaj de cala? Te muti?
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 8:32 PM
Dar cu escală în Amsterdam, ceea ce adaugă vreo 3-4 ore.
Singura soluție mai ieftină ar fi să zbori la Munchen și să iei trenul, că tot în Bavaria e și Nuremberg, dar nu cred că faci vreo economie mare și doar adaugi 2 ore în ecuație.
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 8:34 PM
Așa merg și eu de obicei. În bagajul de cabină trebuie să pun electronicele, iar pentru mai mult de 2-3 nopți nu mă descurc cu spațiul rămas.
În plus, dacă vreau să aduc acasă ceva bun (vin, o cafea, ceva produse locale) e nevoie de bagajul de cală, că altfel nu încap sau nu am voie să iau produsele în cabină.
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 8:35 PM
Chiar, să-mi iau un troller nou de cabină, că umblu cu un jaf vechi de 12 ani și care deja se destramă. Aveți ceva recomandări? Aș prefera să aibă 4 roți.
nwradu(Citează)
22/06/2015 la 9:36 PM
Nu stiu daca am fost foarte explicit dar exemplele mele se refereau la bagajul mic, ala inclus in pretul standar la wizz. In care intra toate electronicele. (nu toata lumea trebuie sa care un DSLR cu geanta de protectie) Si haine pentru 2-3 zile. Si, daca nu iti aduci aminte, cred ca nu sunt multi care sa aiba laptop mai voluminos decat al meu.
Ok, nu te incadrezi in bagajul standard daca esti p.. femei, dar daca vrei chestii speciale, gen lichide, chiar nu are rost sa iei bagaj de mana mare. Pentru ca toate chestiile incap in ala de cala.
nashu_mare(Citează)
22/06/2015 la 9:38 PM
Troller de cabina cu 4 roti? Tu chiar vrei sa iesi din standardele previzionate de IATA doar pentru roti?
nashu_mare(Citează)
23/06/2015 la 7:47 AM
Chiar, geanta dslr-ului e deja bagaj de mana.. deci nu mai pot inca un rucsacel… damn low cost :) sper sa nu miscoreze dimensiunile astfel incat nici asta sa nu mai intre.
Wizz oricum e celebra ca are standardele cu 1cm sub etaloanele Samsonite.
cris(Citează)
23/06/2015 la 11:07 PM
Samsonite de la Ryanair, e fix in dimensiunile lor. Si Ryanair e cea mai mare companie low-cost de la noi, eu am avut vreo 50 de zboruri cu ei in ultimii 10 ani…
Roxana(Citează)
26/06/2015 la 9:06 PM
Depinde de bani vrei sa dai : o varianta ieftina si destul de buna sunt cele Mirano (varianta mai de top) sau Samsonite dar deja vorbim de alte preturi.
MihaiDin84(Citează)