►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Nespresso deschide magazinul online românesc
Ironie: Rompetrol ne va învăța despre spiritul civic și implicarea în problemele comunității »
Probabil ați văzut că parlamentarii au votat ieri să-și acorde pensii mai mari, mult mai mari. Astfel, cei care au avut un mandat de parlamentar vor primi în plus pe lângă pensia pe care ar fi avut-o oricum încă 1500 de lei în fiecare lună. Bonusul acesta este oricum mai mare decât majoritatea pensiilor din România. Pensia medie în țara noastră este de doar 890 de lei, un gând care ar trebui să sperie oricum orice salariat de acum.
Suma primită de parlamentari crește cu numărul de mandate. Cei care au avut 3 mandate vor primi în total 4600 de lei/lună suplimentar pe lângă ce pensie ar fi primit oricum. Bonusul acesta este mai mare nu doar decât salariul mediu din țară, dar se pare că doar vreo 3% dintre salariați primesc lunar această sumă (revin altădată cu detalii, caut sursa lor).
Cam așa e cu parlamentarii. Eu sunt dintre cei care consideră că parlamentarii și miniștrii și președintele trebuie plătiți bine, dar cu două condiții mari și late:
Știți deja că asta nu se întâmplă. Personal am cea mai mică încredere în Parlament, ba chiar consider că președintele, om ales prin votul direct, ar trebui să aibă puterea de a-l dizolva oricând și de a cere noi alegeri parlamentare, dacă sesizează că treaba nu merge.
Uitați ce primesc oricum parlamentarii pe durata mandatului:
Majoritatea sunt deja băgați în tot felul de afaceri și firme sau au grijă să scoată bani ajutând prietenii cu diverse relații și legi cu dedicație, dar acum sunt tendențios. uitați-vă la cifrele de mai sus și comparați cu ce câștigați voi. Acum gândiți-vă că, pe lângă pensia pe care urmează să o primească oricum pentru munca din afara mandatelor, vor mai lua minim încă 1200 de lei pe lună.
De ce nu protestează acum pensionarii? Unde sunt cei 5 milioane de pensionari? De ce nu-i văd bătându-se la intrarea în Parlament cu aceeași forță cu care se bat pe tigăi la magazine sau la intrarea după cardul de sănătate sau pentru drepturile maidanezilor?
De ce nu le pasă de astfel de lucruri, în condițiile în care eu unul nu știu cum se descurcă bătrânii cu 500-900 de lei pensie, din care trebuie să plătească întreținerea, curentul, medicamente și mâncare?
sursa: Hotnews.
Altă afacere murdară: România are rezerve de cărbune estimate la 56 milioane de tone, iar Complexul Energetic Hunedoara, un ansamblu de termocentrale, consumă cam 1,5 milioane tone pe an.
În 2011, C.E. Hunedoara cumpără cărbune din străinătate direct, fără licitație publică, cu 99,2 euro/tonă. ANAF spune că a fost cu 20 euro/tonă mai scump decât cârbunele produs în Valea Jiului.
În 2012, C.E. Hunedoara cumpără din nou cărbune din străinătate, tot prin negociere directă, în valoare de alte 18 milioane de euro, din nou la un preț mai mare decât cărbunele românesc.
Situația din Valea Jiului o cunoașteți măcar de la știri, majoritatea minelor s-au închis, zona este săracă, are statut de defavorizată, totul e la pământ. O companie românească de stat a dat bani străinilor, în loc să finanțeze mineritul românesc, în condițiile în care situația acolo este nasoală.
Pe cei de la C.E. Hunedoara de ce nu-i bat minerii? Poate că minele rămase n-ar fi putut produce atât de mult cărbune, dar când faci o achiziție directă, fără licitație, se ridică mereu semne de întrebare privind legitimitatea ei. La ăștia la poartă de ce n-au fost minerii, să-i întrebe de sănătate?
sursa: Digi24.
« Nespresso deschide magazinul online românesc
Ironie: Rompetrol ne va învăța despre spiritul civic și implicarea în problemele comunității »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
17/06/2015 la 2:16 PM
Stiu ca sunt cinic si o sa imi primesc binemeritatele minusuri dar as vrea sa spun ca ma bucur pentru situatia minerilor. Asta pentru tot raul facut Romaniei prin mineriade. Ca tot comunisti pe care i-au sustinut (Iliescu & Co) sunt de vina (direct sau indirect) pentru situatie (in cea mai mare parte) nu e decat cireasa de pe tort.
Sariti cu minusurile.
Mihai(Citează)
17/06/2015 la 2:16 PM
Vorbim discutii. Romanii nu vad decat sub nas, pe termen scurt.
add(Citează)
17/06/2015 la 2:21 PM
http://www.tele3.ro/srl-ul-de-apartament-nu-a-platit-carbunele-ceo/
Și răspunsul e că nu protestează nimeni pentru că foarte mulți își doresc pe ascuns să fie ei nomenclaturiștii de tip nou, băieții deștepți. Metehnele comunismului mor greu. Uită-te la babele la moaște cum se calcă în picioare între ele, fiecare încercând să ia fața celorlalte. După aia adu-ți aminte că statistic fiecare a crescut copii și nepoți. Și pentru că oamenii nu sunt goa’uld, nu avem memorie genetică. Totul se învață. Oricât de scârbă mi-e prim propagandistul bolșevic Brucan, a avut dreptate
nea_caisă(Citează)
17/06/2015 la 2:23 PM
Toate discutiile astea n-au niciun sens in contextul in care pentru campania electorala a unui presedinte se cheltuie pana-n 10 milioane de euro, in contextul in care el ajunge sa castige din salarii vreo 60.000 de euro in tot mandatul. La fel se-ntampla si in cazul parlamentarilor sau al primarilor. Si-atunci, ia spune-mi tu mie, de ce dracu ar investi cineva niste zeci sau sute de mii de euro, fara a avea siguranta c-o sa castige, adica cu mult peste veniturile pe care urmeaza sa le incaseze lunar din leafa, daca nu pentru a ajunge in acea functie c-un scop precis, si anume aceea de-a se capatui.
zetu(Citează)
17/06/2015 la 2:23 PM
Nu stiu ce pensionari vrei sa iasa sa protesteze. Care? Aia care te citesc pe tine? Ei au alta treaba, ori sa se uite pe vizor, sa vada cine-ce-cum-la cine intra, sa se plimbe prin farmacii, musai la 40jde grade, ca atunci isi gasesc pastilele, sa se uite la Capatos si Mircea Badea, ca e baetzi destepti, and so on… Tu ii vrei in piata, cu bidonul de plastic?!
De mineri, nu discut si nu ma bag, dar de obicei, zonele asa-zis defavorizate sunt intretinute politic in situatia asta. De ce s-ar vrea independenta unei paturi care oricum nu vrea asta? Nu mai bine stau ei degeaba, si iau ajutoare pe spinarea altora care chiar muncesc, si dupa 4 ani voteaza pe cine trebuie?
Andreea(Citează)
17/06/2015 la 2:28 PM
Dar, oare de ce parlamentarii au mai mult de doua mandate?
Tzipi(Citează)
17/06/2015 la 2:34 PM
De aia Radule țelul articolului de ieri cu panourile solare trebuia să fie despre eliberarea de băieții deștepți. Da panourile solare sunt scumpe, bateriile la fel, dar sunt costuri comparabile cu celelalte tehnologii și mai important, stabile și previzibile. Degeaba zice cineva că din cărbune, nuclear și petrol iese mai ieftin dacă periodic ne împrumutăm la FeMeI ca să producă pe pierdere și la intervale regulate mai inventezi o criză ca să stergi datoriile pe cheltuiala populației. Tot atât plătești, doar că nu vezi.
nea_caisă(Citează)
17/06/2015 la 2:35 PM
media spagii pt un mandat de parlamentar era la ultima strigare cam o suta de mii de euro, deci se justifica pensiile, ba chiar sunt cam mititele, se amortizeaza greu investitia.
gogu(Citează)
17/06/2015 la 2:51 PM
Pensionarii sunt cei care au votat PSD-ul,mai cu punga de malai,mai cu urna mobila,mai cu scleroza,mai ajutati de mortii din cimitirele gliei si uite-asa s-a obtinut majoritatea pt. sustinerea jafului din parlament ,ca doar s-au dus acolo sa se procopseasca ,nu sa-si bata capul cu supusii sa intre-n surmenaj cronic.Totusi cei de la oras,mai molipsiti de informatii ,in loc sa se planga unii altora prin parcuri de lipsuri,ar fi cazul sa ia atitudine ,ca cei de la tara mai merg si pe la muncile campului.
Ricavio(Citează)
17/06/2015 la 3:56 PM
De acord cu tine, si aia de la antena3 au adus asta in discutie. Esti cumva latrinist?
Cazul rarinca il abordezi sau ti-e frica sa nu semeni prea mult cu badea? Paranoia e atat de mare incat, chiar daca perfect valabile, anumite subiecte nu sunt abordate de unii din cauza oamenilor care le-au initiat.
E ca atunci cand lumea buna nu si-a mai luat m3 ca sa nu fie catalogata cocalara si si-a luat rs4. De fapt si-ar fi luat m3.
mircea (primul)(Citează)
17/06/2015 la 4:00 PM
Caz mai concret: Galatiul nu are apa calda din primavara si pana in toamna cel putin va sta tot asa, sunt sanse sa ramana fara for ever.
Intre timp primarul contracteaza studii de fezabilitate de 5 mil de euro pentru un tunel pe sub Dunare, no shit. Tot primarul construieste cu 25 mil locuinte sociale din tabla pe sistemul cartierului facut de Mazare, mda.
Societatea civila in schimb doarme, nici macar un minim de miscare.
alxzen(Citează)
17/06/2015 la 4:05 PM
Nu trece saptamana si avem un nou articol securist. Pai ar mai fi democratie daca presedintele ar dizolva parlamentul dupa cum ii pofteste sufletelul? Iti imaginezi ce facea Basescu daca pe langa imunitate totala si diversele puteri o mai avea si pe asta?? Pai vota poporul de n ori ca pana nu iesea cum vroia el nu il pastra.
Referitor la pensii, cati bani ar face statul daca le-ar da pensie parlamentarilor salariul minim pe economie? Nici pe hartie nu iese prea multi bani, insa daca socotim la cat se fura si cat se va fura in plus din cauza unei decizii ca aceasta in mod sigur am iesi pe minus. Consider ca singurul in tara asta care are un salariul corelat cu importanta postului este Mugur Isarescu (peste 10.000 euro lunar). Eu care sunt inginer si am sub 30 de ani castig in tara asta castig mai bine ca un parlamentar ale carui decizii imi hotarasc viitorul nu cred ca este tocmai normal. Nu stiu cum de a sarit Radu ca fript cand el castiga cel putin dublu fata de un parlamentar (no offence, insa nu pot sa nu observ zecile de excursii, cumparaturi extravagante, restaurante, etc).
Marius M(Citează)
17/06/2015 la 4:19 PM
Nu vorbi despre ce nu stii, carbunele din Valea Jiului este un lignit de o calitate foarte proasta. Puterea calorica pe care o poate da nu-l recomanda nici pentru folosit la facut gratar.
De pe la ora de Geografie:
“In general, carbunii din Oltenia au continut ridicat in cenusa, la Aanh media plasandu-se la peste 25 %, umiditatea este de 20-42,5 % (Wt), iar puterea calorifica initiala este cuprinsa intre 1330 si 3558 Kcal/kg.”
Asa ca este posibil sa fi importat oamenii carbune de calitate mai buna, care polueaza mai putin, da mai multa caldura dar costa si ceva mai mult.
Gaelex(Citează)
17/06/2015 la 4:58 PM
” articol securist…. nu pot sa nu observ zecile de excursii, cumparaturi extravagante, restaurante, etc / Cazul rarinca il abordezi sau ti-e frica… “.
basistule, securistule, chiaburule…. huoo…
oricum e de notat ca votantul psd e suficent de prost sa ramina sarac, capusat de altii, sa ii se para chiar normal asta, dar uitindu-se cu invidie la realizarile altuia. ce nu ii spune antena 3 sau psd-ul: cum gindesti – e important. altfel o sa se uite timp la un gigi agramat ce il bate pe ceafa si ii explica ca salariul lui devine din ce in ce mai mic, pentru ca un parlamentar e mai special.
” La ăștia la poartă de ce n-au fost minerii..”
Sejurul minerilor a fost sponsorizat (cu tot cu logistica si ghizi prin bucuresti) de saracutii care si-au luat parlamentul inapoi.
zippo(Citează)
17/06/2015 la 5:09 PM
Datorita acestei gandiri toti suntem in kkt. Boule!
alex(Citează)
17/06/2015 la 5:16 PM
“Personal am cea mai mică încredere în Parlament”
Lasa-ma sa ghicesc in cine ai cea mai mare incredere: in SRI si in Prea Alesul!
Zgabeartza(Citează)
17/06/2015 la 6:35 PM
nu stiu daca din cauza asta suntem in kkt. Dar sunt 100% sigur ca din cauza mineriadelor am pierdut cel putin 10 ani de dezvoltare.
Pt cei care se uita cu admiratie (cat de cat) la Polonia. Acolo am fi fost si noi daca in ’90 nu votau 85% Iliescu.
Cum era sloganu? “sa se oftice Ratiu si Coposu” (sau ceva de genu).
Au murit tineri la revolutie (si mineriade) pentru ca tara sa fie de comunisti sprijiniti de prosti.
Mihai(Citează)
17/06/2015 la 7:44 PM
Privește contextul: vorbim de oameni simpli, fără educația, manipulați în cel mai propice moment pentru asta. Vina ălora e că au dat cu bâta pentru că aveau poftă să bată pe cineva, dar dincolo de asta nu cred că minerii, per ansamblu, sunt vinovați pentru mineriade.
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 7:45 PM
Da, dar obiceiul este să protestezi când nu ești tu la vârf, chiar dacă în situația inversă n-ai mai face-o.
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 7:47 PM
Nu man, partidul îi finanțează campania pentru că un președinte trage după el și rezultatul la alegerile parlamentare, iar partidul câștigă de acolo.
Situația nu e perfectă, dar e cea mai bună formă a democrației care a putut fi găsită până acum. Peste tot în lume se investesc sume mari în alegeri, deși dacă iei în calcul doar salariul evident că nu sunt justificate.
Totuși, în alte țări nu se și fură la fel de mult, așa că hai să ne întoarcem la discuția noastră, iar pentru chestii din astea de bază cred că-ți poți răspunde singur dacă te mai gândești o dată înainte de a întreba.
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 7:48 PM
Eu vă întrebam pe voi de ce credeți că nu protestează pensionarii :)
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 7:50 PM
N-am nici cea mai mică idee cine este Rarinca și ce-a pățit, deși am tot auzit numele în ultima vreme. O sa aștept să văd întâi situația pe un canal de știri pe care-l urmăresc.
Nu mă miră opiniile tale generale, văd că ești mare fan Antena 3.
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 7:52 PM
Au importat prea puțin, dacă așa ar fi cazul, vreo 20%. Singura explicație verosimilă ar fi că din Valea Jiului nu se poate extrage în ritmul necesar termocentralelor, dar explicația mai plauzibilă este că cineva a cumpărat scump și a luat un comision pentru asta, că altfel n-ar fi ANAF-ul și DNA-ul pe fir.
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 8:00 PM
Bănuiam că e la mintea cocoșului că se poate pune și un mecanism de control, de genul “dizolvi Parlamentul și poporul alege altul, iar în schimb Parlamentul poate decide să te suspende și se ajunge iarăși la votul poporului, care decide dacă ai făcut bine sau nu”.
Băsescu a trecut prin astea de două ori și, dacă al doilea referendum a fost controversat cu prezența la urne, la primul s-a văzut că poporul ținea cu președintele, iar Parlamentul a greșit suspendându-l și a plătit apoi asta printr-o altă majoritate parlamentară.
Asta cu să fim toți egali este o atitudine comunistă. Nu mai zic că în general în lume parlamentarii câștigă foarte bine, pe măsura deciziilor pe care le iau, și am zis în articol cum stau lucrurile aici în opinia mea.
În rest, oricât aș câștiga eu, o fac prin muncă cinstită, ceea ce este mai mult decât pot spune parlamentarii. Și pe viitor îmi propun să câștig ce 5, 10, 20 de ori mai mult decât ei, dacă e posibil. Bănuiesc că nu sunt singurul care-și dorește asta.
Excursiile extravagante și restaurantele scumpe sunt motivul pentru care citești blogul, că bănuiesc că la Spring Time știm cu toții ce au în meniu și n-ar fi vreo mare lectură.
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 8:00 PM
Nu, în Biserică și în Becali!
nwradu(Citează)
17/06/2015 la 8:04 PM
Eu sunt de acord cu măsura. If you’re gonna pay peanuts, you’re gonna hire monkeys.
Că tot suntem ingineri majoritatea pe aici văd, să folosim metoda reducerii la absurd. Să spunem ca un om devine parlamentar la 24 de ani, când termină facultatea. Și e foarte bun, și are 10 mandate si vrea să se retragă la vârsta de 64 de ani. Pensia cuvenită după 40 de ani este fix 0. Sau poate am înțeles eu greșit.
O campanie electorală costă câteva zeci/sute de mii € . Cumva avem un sistem unde candidatul să vină careva cu banii ăștia de acasă, la fiecare 4 ani și să-l plătim mai puțin decât entry-level la o companie mai serioasă. Eventual să stea în gazdă cu încă 2 studenți.
Plus toată perioada nu poate face altceva, că e conflict de interese.
Și pe urma să ne mirăm: “Dar vai, avem numai șpăgari.” Păi procesul de selecție de mai sus se asigură că doar ăia pot să ajungă acolo. Poate mai scapă vreunul, Iliescu style, dar puține șanse.
Și cum apare vreo măsură să facă posturile mai atractive pentru alții, sare toată lumea în sus. Unul n-ar gândi pe un orizont de timp mai mare de o săptămâna.
Combo(Citează)
17/06/2015 la 8:36 PM
Daca ar durea prostia, ai urla nonstop.
gogu(Citează)
17/06/2015 la 9:23 PM
Nimeni nu cheltuie banii proprii pentru campania electorala. Lasand asta la o parte, cred ca problema mai mare e ca noi ca romani ne ostracizam asa, pe interior si pe Facebook. In schimb cu protestele in strada stam cam slabut. Din pacate doar alea transpar la politicieni.
Matilda(Citează)
17/06/2015 la 9:27 PM
Stiti ce e amuzant? Ca si europarlamentarii au pensii speciale. De la Parlamentul European, pe care nu le platim noi, e drept, decit intr-o mai mica masura.
Emil(Citează)
17/06/2015 la 9:30 PM
Eu ma uit 5 minute pe rtv, 5 pe realitatea si 5 pe antena3. Fiecare latra la stapanii celorlalti, deci ma prind repede care sunt principalele subiecte ale zilei. Faptul ca voi va uitati exclusiv la o televiziune de stiri dar faceti pe profesionistii si ziceti ca o stirr trebuie verificata din mai multe surse sunteti redusi grav de tot.
Asteapta radu pana cand ajunge stirea la emisiunile fantoma la care te uiti. In principiu, e doar o tipa care a fost la puscarie niste luni bune cam degeaba. In locul ei ai fi putut fi tu, ceea ce mi se pare mai de interes decat ca 500 de insi din romania si-au marit nitel veniturile oricum imense.
Mi se rupe de rarinca doar ca subiectul e important, indiferent cine l-ar fi semnalat.
mircea (primul)(Citează)
17/06/2015 la 9:31 PM
Gogu, ma doare-n rect de opinia ta. Si ca sa te ajut ca sa intelegi, rectul e ceea ce vezi atunci cand te uiti in oglinda.
mircea (primul)(Citează)
17/06/2015 la 11:13 PM
Pentru a schimba ceva la nivel politic in Romania, ar trebui mai intai sa renasca acea unitate a romanilor pe care unii dintre noi au trait-o in decembrie ’89.
Prin urmare propun (ca noi tinerii) sa ne schimbam mentalitatea si sa nu-i mai uram pe pensionari. Nu pensionarii au guvernat Romania postdecembrista. Ei au fost doar o alta masa de manevra a politicienilor asa cum Iliescu s-a folosit de mineri in anii ’90 si cam la fel cum Basescu s-a folosit de bugetari aratandu-i cu degetul ca fiind oaia neagra a Romaniei, cu scopul de a atrage de partea lui pe cei din mediul privat. Divide et impera.
gigi(Citează)
18/06/2015 la 12:39 AM
Sa inteleg ca ne place doar dreptul de a vota? Responsabilitatea nu ne-o asumam? (ma refer la cea morala ca oricum consecintele le suportam)
Mihai(Citează)
18/06/2015 la 5:15 AM
In comunism minerii erau platiti foarte bine pentru ca erau masa de manevra, erau multi , needucati , usor de manevrat. Armata era ceva mai educata si putea sa sara de partea cealalta a baricadei si nu poti scoate armata in strada asa usor.
Nu vreau sa le tin partea dar multi nici nu stiau pe ce lume sunt , hai sa ne amintim prin anii 90 ce usor sarea lumea la bataie fara motiv in cate sate a fost nevoie de interventia jandarmilor si mai apoi chiar a mascatilor.
dw(Citează)
18/06/2015 la 8:19 AM
As adauga si faptul ca in timpul celor doua mineriade, in fruntea minerilor se aflau securisti si politisti deghizati/imbracati in mineri. Lucrul asta s-a observat ulterior pe imaginile si inregistrarile video realizate in acele zile (ceasuri scumpe la mana, incaltaminte s.a.).
Concluzia ar fi ca tara asta a fost intotdeauna condusa din umbra de catre securitate, atat inainte cat si dupa 1989. Iar, dupa parerea mea, serviciile (si o parte dintre fostii securisti) controleaza in continuare cam tot ce misca in Romania..
gigi(Citează)
18/06/2015 la 1:03 PM
Poate că, ştiind că deocamdată legea nu are girul preşedintelui, spiritul civic aşteaptă finalul. După aia, mai vedem noi.
Oricum, pentru ca o astfel de mişcare să pornească, trebuie catalizată de către un partid. Şi cum niciunul nu are vreun interes să o facă, e greu de crezut că se va mobiliza careva. Pentru că, se pare, am ajuns în stadiul ăla de civilizaţie în care nu ne mai uităm peste gard în curtea vecinului…
Krantzro(Citează)
18/06/2015 la 5:32 PM
Foarte de acord cu tine vizavi de beneficiile supra-dimensionate, dar as adauga doua conditii:
1. (de fapt e 1 al tau reformulat) – toate beneficiile se pierd in momentul condamnarii definitive pentru orice fel de fapta penala in exercitiul functiunii. (avem de ex. judecatori in puscarie, care incaseaza bine-mersi pensii speciale).
2. pedepsele sa fie proportionale. Adica mai mari decat cele generice din codul penal.
Culmea, sunt de acord si cu nefericitul ala care a zis ca parlamentarii nu se compara cu oamenii obisnuiti. Daca isi alegea mai bine cuvintele poate lumea chiar incerca sa gandeasca, nu sarea in sus ca “se crede special”.
PKL(Citează)
19/06/2015 la 10:52 AM
Pt.Gaelex.Da macar un search pe google daca tot vrei sa pari a sti ceva.In Valea Jiului se extrage huila nu lignit si daca ai te uiti pe Maps ca o carte de geografie e greu de citit Valea Jiului nu e in Oltenia.Nu esti nici macar semidoct esti doar un prost care prinde franturi de la tv.
liviu(Citează)