un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Viața de hater și dialogul cinstit

27 May 2015  ·

GÂNDURI  ·

21 comentarii

Un magazin vede un comentariu aici pe blog. Autorul său, hater tradițional, povestea ceva nasol despre ei.

Cineva de la magazin îmi scrie și-mi cere adresa de email a respectivului. Ceva la modul “bă, vrem să-l contactăm și să aflăm mai multe detalii despre ce s-a întâmplat acolo”.

Cum nu dau altora adresele de email cu care comentați, îi scriu întâi respectivului un email prin care-i explic situația și-l întreb dacă e de acord să le dau adresa lui de email.

Mi se întoarce o eroare:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain yahoo.com.[…]

The error that the other server returned was:
554 delivery error: dd This user doesn’t have a yahoo.com account

Adresa de email este falsă, adică.

Cam așa este să fii hater, vrei să te plângi că s-a întâmplat ceva nasol și să înjuri în stânga și în dreapta, dar nu lași nici cea mai mică portiță deschisă pentru rezolvarea problemelor. E doar timp pierdut pentru toate părțile implicate.


Chestia asta o putem extinde. Văd că unii își doresc aici un dialog, vor să poată critica, sar imediat ce nu pot pune un rating la comentarii, acuză cenzuri, încep comentarii cu amuzantul “știu că probabil vei șterge comentariul meu pentru că ai fost plătit să scrii asta, dar vreau să zic că…“. Eu nu-l șterg (iar publicitatea tot marcată clar rămâne, când e cazul), dar însăși expresia asta îmi spune că suferi de mania persecuției, că te aștepți ca toată lumea să comploteze împotriva ta.

Nu poți avea dialog din anonimat. Eu personal nu înțeleg conceptul de anonimat. Câtă vreme îți spui părerea sau povestești ceva real, de ce n-ai “semna-o”? Ți-e rușine cu ce-ai spus? Aveam impresia că ne-am adunat aici un grup de oameni mari, nu de copii.

Eu sunt foarte “public”. Aveți fotografia mea, ce fac, cu cine fac, ce cumpăr, unde merg, ce fac pisicile mele și tot așa. Am răspuns mereu sincer întrebărilor normale. Mă aștept ca într-un “dialog” măcar să știu cine este persoana cealaltă, că altfel nu e dialog, ci un interogatoriu făcut de mascați din umbra unor reflectoare.

Eu stau în centru și din public unii aruncă în mine cu ouă, dar de la distanță, anonimi și foarte iuți când e de fugit de simpla răspundere de a spune cine ești. Acesta nu e un dialog. Nu poți arunca un ou și apoi să ceri să fii respectat pe motiv că “la naiba, suntem o comunitate!”

Mă gândesc tot mai serios să introduc un plugin ca acesta de înregistrare pe site, ca măcar să aveți nevoie de o adresă de email validă atunci când faceți cont. N-am făcut-o încă, după cum nu am reintrodus nici comentariile cu contul Facebook, pentru că mi se pare complicat pentru ideea de dialog simplu și rapid. Încep, însă, să-i văd avantajele dincolo de participarea la concursuri.

larry_wilmore

asus s5507

    21 comentarii

  1. Deseori sunt cu numele și adresa pe net zilele astea (dovadă acum), dar sunt momente în care prefer să fiu anonimă. Nu ca să înjur, ci pentru că subiectul e sensibil. Bine, nu știu ce subiect ar putea fi sensibil pe blogul tău, dar…

      (Citează)

  2. Radu, tu esti public pentru ca faci bani din asta. Noi suntem satui de spam pe adresele de email.

      (Citează)

  3. gogu:
    Radu, tu esti public pentru ca faci bani din asta. Noi suntem satui de spam pe adresele de email.

    Nu au mare legătură banii cu treaba asta, că probabil aș face și mai din anonimat. În plus, banii am făcut în 2011, dar pe blog scriu din 2006.

      (Citează)

  4. Am 2 adrese de mail… 1 pt bloguri/forumuri/etc. alta strict pt. functia lor de baza: email…. stii care e diferenta intre inboxurile lor? Una e plina de spam, am incercat sa scap de spam si pana la urma am renuntat, iar cealalta e curata … acum ghiciti voi care e cea folosita pentru inregistrarea pe bloguri …
    Hateri sunt peste tot, dar nu ne baga pe toti cei care nu suntem de acord cu tine la fiecare articol in aceasi oala … ca e de porc.

      (Citează)

  5. @cei care zic de spam

    Adresa de mail pe care o treceți aici nu e vizibilă decât pentru admin/moderatori. Eu n-am avut parte de spam din partea celor pe blogurile cărora comentez. Bine, că nici nu comentez la orice spammer…

      (Citează)

  6. Porcaria cu useri inregistrati de la arhi e o prostie, si i-am spus si lui asta. Bineinteles ca nu mi-a aparut comentariul, facut de altfel pe un ton si cu un limbaj decent. Ceea ce m-a determinat sa nu mai intru pe blogul lui.
    E inevitabil sa fie destui trolli si prosti pe bloguri. Nu vad de ce e o asa mare problema.
    Magazinul cu pricina sa-si faca mai bine treaba, eu nu cred ca face cineva o reclamatie pe-aici degeaba (ma rog, ar putea fi si cineva de la un magazin concurent, dar sa nu impingem teoria conspiratiei…).
    Sigur, daca ti-a creat tie probleme in relatia cu respectivul magazin, te inteleg sa fii suparat.

      (Citează)

  7. Emil:
    Porcaria cu useri inregistrati de la arhi e o prostie, si i-am spus si lui asta.

    De ce porcaria e o prostie?

      (Citează)

  8. Sean: De ce porcaria e o prostie?

    Haha… a fost un brainfade.

      (Citează)

  9. ”Cam așa este să fii hater, vrei să te plângi că s-a întâmplat ceva nasol și să înjuri în stânga și în dreapta, dar nu lași nici cea mai mică portiță deschisă pentru rezolvarea problemelor. E doar timp pierdut pentru toate părțile implicate.”

    Hai că nu e chiar așa. Dacă ai avut o problemă cu magazinul, fie te-ai plâns direct la ei și nu s-a rezolvat, fie te-ai săturat (da, când vrei să cumperi un obiect și durează 2 luni rezolvarea unei situații te saturi) și ai plecat în treaba ta. Ori când te plângi pe bloguri, forumuri etc. nu mai ai ce să rezolvi. Ce să caute un magazin după tine pe bloguri? ce să-ți mai rezolve? sau vrea să vadă care a fost problema în cazul tău pentru ca această situație să nu se mai repete? Dacă da, nu toți sunt dispuși să facă asta. Astea sunt povești cu PR – în mod normal oamenii vor să aibă parte de servicii de calitate, nu să fie cocoloșiți. Dacă am vrut să cumpăr un televizor și n-ai fost în stare să mi-l aduci, nu vreau să-mi scrii mailuri să povestim situația.

    Legat de anonimat, voi cei cu blogurile omiteți un lucru: numele atrage de la sine funcția/profesia. Atunci când oficializăm, iar eu am niște observații legate de informații din articol, sunt toate șansele să am și pretenții – adică ce contest să se rezolve. Sincer, nu cred că ar pica bine pentru unii treaba asta.

      (Citează)

  10. Mai amuzanti sunt cei care isi fac blog de genul prenumenume.ro

    Serios, daca nu sunteti vreun CTP, SOV, Gadea, Basescu sau Tudor Chirila, chiar nu ne intereseaza cum va cheama.

    “Buna ziua, sunt Prenume Nume de la siteul PrenumeNume.ro” Ce poate fi mai hilar decat asta?

      (Citează)

  11. Farfuridi: (cu tărie, impunător) Trebuie să ai curaj ca mine! Trebuie s-o iscăleşti: o dăm anonimă!
    Brânzovenescu: Aşa da, o iscălesc!
    Farfuridi: O iscălim: “Mai mulţi membri ai partidului”…

    (I.L. Caragiale – O scrisoare pierdută).

      (Citează)

  12. nashu_mare:
    Mai amuzanti sunt cei care isi fac blog de genul prenumenume.ro

    Serios, daca nu sunteti vreun CTP, SOV,Gadea, Basescu sau Tudor Chirila, chiar nu ne intereseaza cum va cheama.

    “Buna ziua, sunt Prenume Nume de la siteul PrenumeNume.ro” Ce poate fi mai hilar decat asta?

    Avantajul e ca te putem face “prost” si vei sti ca te-am facut prost noi, cei cu nume si prenume :) Altfel, mie mi se pare normal sa ma prezint cu nume si prenume, asa am fost educat ;)

      (Citează)

  13. costin: Avantajul e ca te putem face “prost” si vei sti ca te-am facut prost noi, cei cu nume si prenume :) Altfel, mie mi se pare normal sa ma prezint cu nume si prenume, asa am fost educat

    Ai inteles fix o laie.

    Nu a zis nimeni sa nu te prezinti cu nume si prenume (desi e irelevant, mi se cam falfaie ca stiu un nume si un prenume. Importante pentru cititor sunt, de fapt, repetabilitatea si constanta in utilizarea aceluiasi apelativ.). Ideea era ceea ce eu numesc Sindromul “Partidul Dan Diaconescu”, acest “brand personal” inteles gresit dar mestecat de experti de duzina pe la piscotareli. Aceiasi mestecator care i-ar numi irelevanti pe Bacovia sau Eminescu pentru ca nu s-au semnat cu numele din buletin…

    O carte are un autor dar in acelasi timp are si un titlu. Chiar si autobiografiile.

      (Citează)

  14. nashu_mare: O carte are un autor dar in acelasi timp are si un titlu. Chiar si autobiografiile.

    Asta cu ce nume dai unui site e altă discuție.

    Eu mă refer la identificare, chit că asta înseamnă o adresă de email validă, ceea ce pe Internet cam reprezintă loginul uzual.

      (Citează)

  15. Emil: Magazinul cu pricina sa-si faca mai bine treaba, eu nu cred ca face cineva o reclamatie pe-aici degeaba (ma rog, ar putea fi si cineva de la un magazin concurent, dar sa nu impingem teoria conspiratiei…).
    Sigur, daca ti-a creat tie probleme in relatia cu respectivul magazin, te inteleg sa fii suparat.

    Nu, nu e chiar așa. Magazinul poate nu știa de problemă, dar acum vrea mai multe detalii. Uneori și pe mine mă sună lumea să-mi ceară detalii despre ceva ce povestesc, gen când, unde și cu ce angajat s-a întâmplat. E o chestie normală să vrei să îmbunătățești lucrurile.

    Mie nu mi-a făcut probleme, discuția s-a terminat cu un “asta e, voiam să-i facem o surpriză plăcută, dar dacă nu putem da de el, nu putem”.

      (Citează)

  16. George: Farfuridi: (cu tărie, impunător) Trebuie să ai curaj ca mine! Trebuie s-o iscăleşti: o dăm anonimă!
    Brânzovenescu: Aşa da, o iscălesc!
    Farfuridi: O iscălim: “Mai mulţi membri ai partidului”…
    (I.L. Caragiale – O scrisoare pierdută).

    Excelent punctat, de unde se vede că astfel de probleme nu sunt deloc noi, ci doar s-a schimbat mediul în care iscălim.

      (Citează)

  17. dam167: Hai că nu e chiar așa. Dacă ai avut o problemă cu magazinul, fie te-ai plâns direct la ei și nu s-a rezolvat, fie te-ai săturat (da, când vrei să cumperi un obiect și durează 2 luni rezolvarea unei situații te saturi) și ai plecat în treaba ta. Ori când te plângi pe bloguri, forumuri etc. nu mai ai ce să rezolvi. Ce să caute un magazin după tine pe bloguri? ce să-ți mai rezolve? sau vrea să vadă care a fost problema în cazul tău pentru ca această situație să nu se mai repete? Dacă da, nu toți sunt dispuși să facă asta. Astea sunt povești cu PR – în mod normal oamenii vor să aibă parte de servicii de calitate, nu să fie cocoloșiți. Dacă am vrut să cumpăr un televizor și n-ai fost în stare să mi-l aduci, nu vreau să-mi scrii mailuri să povestim situația.

    Cred că mai puțin de 10% fac și o plângere reală. Majoritatea doar se vaită.

    De multe ori nu sunt chestiuni cruciale și e mai simplu să spui o vorbă decât să faci o plângere. Apoi oamenii găsesc feedbackul acesta pe net și vor mai multe detalii.

    De exemplu Matilda dă feedback unor magazine sau servicii când ceva nu merge. A sunat de câteva ori la pizza sau chinese sau sushi să le zică “știți, ne-ați adus o supă greșită. Nu, nu vrem nimic, o mâncăm pe asta, dar să fiți mai atenți pe viitor”. Cineva poate se uită în registru și vede că se cam greșesc supele alea și trebuie modificat ceva la fluxul de lucru.

    Feedbackul mi se pare mereu important în orice domeniu. În locul agențiilor de PR, eu aș cere feedback după orice eveniment, de la cum a fost lumina la cum a fost mâncarea și discursul, te ajută mult pe viitor.

    dam167: Legat de anonimat, voi cei cu blogurile omiteți un lucru: numele atrage de la sine funcția/profesia. Atunci când oficializăm, iar eu am niște observații legate de informații din articol, sunt toate șansele să am și pretenții – adică ce contest să se rezolve. Sincer, nu cred că ar pica bine pentru unii treaba asta.

    Dar nu vreau CV-ul tău. N-am nimic împotrivă să comentezi cu dam167 în continuare, dar măcar să pot da de tine pe email în caz că am vreo întrebare sau vrea altcineva să te întrebe ceva. E alegerea ta dacă răspunzi sau nu.

    Anonimatul complet nu are însă nici un scop. Până la urmă nu vorbim aici nici despre cucerirea lumii, nici despre trafic de cocaină. Dacă spui ceva, n-ai de ce să te ascunzi complet, decât dacă nici tu nu crezi ce spui.

      (Citează)

  18. Emil: Porcaria cu useri inregistrati de la arhi e o prostie, si i-am spus si lui asta. Bineinteles ca nu mi-a aparut comentariul, facut de altfel pe un ton si cu un limbaj decent. Ceea ce m-a determinat sa nu mai intru pe blogul lui.

    Pluginul e bun pentru concursuri, că poți da premiile doar cititorilor tăi, dar asta e un subiect pentru alt articol.

    Dincolo de asta, și acum și la alte articole despre publicitate, sfatul pe care l-am primit de la alți bloggeri a fost “de ce te chinui să explici, șterge direct și gata”. Aș putea să fac asta foarte ușor, dar îmi place să cred că un dialog poate rezolva lucrurile și le poți explica mai bine oamenilor ce-ai vrut să spui. Dacă-i duce mintea, poate și înțeleg; nu musai să fie de acord, dar măcar să fim de acord că nu suntem de acord unul cu celălalt, însă după o discuție logică.

      (Citează)

  19. nashu_mare: Mai amuzanti sunt cei care isi fac blog de genul prenumenume.ro

    Am inteles fix ce ai zis, ca ai facut economie de cuvinte. Ai pus totul in aceeasi oala prima oara, dupa care ai mai redus din ei, facand referire la “piscotari”.

      (Citează)

  20. nwradu: Pluginul e bun pentru concursuri, că poți da premiile doar cititorilor tăi, dar asta e un subiect pentru alt articol.

    Dincolo de asta, și acum și la alte articole despre publicitate, sfatul pe care l-am primit de la alți bloggeri a fost “de ce te chinui să explici, șterge direct și gata”. Aș putea să fac asta foarte ușor, dar îmi place să cred că un dialog poate rezolva lucrurile și le poți explica mai bine oamenilor ce-ai vrut să spui. Dacă-i duce mintea, poate și înțeleg; nu musai să fie de acord, dar măcar să fim de acord că nu suntem de acord unul cu celălalt, însă după o discuție logică.

    Ma bucur ca nu faci asa si apreciez mult asta. Faptul ca unii bloggeri nu posteaza multe comentarii care nu le convin e semn de aroganta, si ma jigneste. Pe linga asta, unii si-au format “gasti” si sar ca niste maidanezi toti pe cite un amarit.
    La tine se vede ca esti inginer, adica om cu cap. :)

      (Citează)

  21. 1) ce, ţi s-a urît cu cititorii mulţi, de vrei înregistrare cu adresa reală ? adresa reală e pt contacte personale, nu pt bloguri şi alte site-uri

    2) cum adică eşti public ? te citesc de mii de ani, nici pînă azi nu am înţeles de unde vine “nw” în “nwradu” cînd numele tău pare a fi “Dumitru”. Secretul este deplin.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus