un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Uber n-a fost interzis; era deja ilegal

7 May 2015  ·

GÂNDURI  ·

75 comentarii

A fost ieri ceva vâlvă pe net pentru că Parlamentul a modificat legea taximetriei și Uber a devenit ilegal.

Personal nu văd ce-i atâta vâlvă: Uber era deja ilegal, legea oricum prevedea că transportul de persoane în România se poate face doar de către șoferii ce au autorizație pentru asta. (citiți acest articol scris de un avocat)

Ce s-a schimbat, prin urmare, ca să nu vorbim din auzite? Proiectul de modificare a legii are numărul 551/2013 și modifică legea 38/2003 astfel: la articolul 55, punctul 3 se introduce o nouă formulare pentru situația în care se ia amendă între 1000 și 3000 de lei, adică pentru persoanele fizice sau juridice ce efectuează transport public de persoane fără a respecta articolele 7 și 8.

Ce zic articolele 7 și 8?

Articolul 7
Transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere se poate executa numai de transportatori autorizati.
Articolul 8
Autorizatia de transport se elibereaza de catre autoritatea de autorizare pe durata nedeterminata si este valabila cu conditia vizarii acesteia la fiecare 5 ani de catre aceasta, odata cu verificarea indeplinirii conditiilor care stau la baza emiterii unei astfel de autorizatii.

Adică in lege s-a introdus exprimarea aceasta cu “persoane fizice sau juridice ce execută transport de persoane”, în timp ce până acum legea se referea doar la “transportatori” (și se referă și în continuare la ei, de altfel, prin alt alineat din același punct 3 art 55).

Nu cred că “transportatori” era vreo chichiță prin care șoferii Uber ar fi putut scăpa de amenzi; depinde cum era definit termenul, dar încă de la lansarea serviciului în România am văzut avocați spunând că este ilegal pentru că nu are autorizație și că, mai mult, șoferii riscă nu doar o amendă, ci suspendarea talonului mașinii pe o perioadă de 6 luni, o sancțiune foarte-foarte mare.

Proiectul de modificare a legii mai introduce și alte chestii, precum amenzi mai mici pentru lipsa unor autorizații. Bănuiesc că proiectul a trecut și de Camera Deputaților, chiar dacă site-ul încă nu spune asta.

Recapitulând, Uber părea ilegal și până acum și pare ilegal în continuare. Tu, ca pasager, nu riști nimic mergând cu Uber – după cum v-am spus ulterior interviului cu un manager de-al lor, dacă asigurarea RCA a șoferului nu te acoperă în caz de accidente prin cine știe ce astfel de chichițe de “terms and conditions”, are Uber oricum o asigurare pentru clienții săi. Șoferii Uber riscă niște amenzi, posibil și suspendarea talonului. După cum spunea același manager, legea are nevoie de modificări pentru a se adapta acestor noi tipuri de servicii, chestie valabilă în toată lumea.

Citiți și acest articol de pe Vice, este scris de un șofer Uber.

Am mers de 15 ori până acum cu mașini Uber. Experiențele au fost întotdeauna plăcute, mașini bune (de vreo două ori Logan-uri), șoferi chiar politicoși sau “normali” (adică ascultau muzica lor, și-au văzut de condus și nu m-au impresionat nici prin vreun condus deosebit de atent, dar nici n-am ieșit urlând de groază din mașina lor), iar faptul că nu dau deloc bacșiș și tarifele sunt foarte mici îmi place enorm de mult. 16 lei de la Buzești până în Tineretului, 20 de lei un Centrul Vechi – Șincai – Colentina, 7 lei din Armenească până în Tineretului. Noroc cu bonusurile date de Uber șoferilor, că altfel doar cei cu mașini mici și economice ar ieși pe profit. În străinătate nu degeaba este Priusul popular pentru astfel de activități.

Am întrebat pe Facebook și cei care mi-au răspuns merseseră de și mai multe ori cu Uber. Acum e rândul să întreb și aici: ați mers cu Uber? Cum a fost? Ce părere aveți de serviciu, ce experiențe ați avut?

BTW: fă-ți cont prin acest link și primim amândoi o cursă gratuită de vreo 40 de lei.

Update: răspuns scurt de la Uber
uber_raspuns

asus s5507

    75 comentarii

  1. Si cam cum ii va gasi politia pe infractorii soferi de pe Uber? Sa nu intram in dezbateri etice si filosofice, despre faptul ca Uber este bun pentru ca mai multa concurenta este intotdeauna mai buna.

    Si cam care este infractiunea? Pentru ca regim de taxi si regim de inchiriere este greu de dovedit, cand toate operatiile se fac electronic.

    O sa faca politistii comenzi pe Uber, sa le faca flagranturi (sau este flagrante?) Pai este simplu de evitat, daca il vezi pe client ca e pana in 50 de ani, burtos, cu mustata si posibil linie ecuatoriala de la chipiu o tai de acolo.

      (Citează)

  2. Da am vazut ce utile sunt enspe mii de autotizatii si taxe pentru taximetristi. Calitate nene. Si respect. Si masini decente. NOT.
    Pana la urma Uber (sau concurenta in general, aia pe bune) aduce mult mai multa calitate in actul transportului decat tot felul de autorizatii si hartii inutile bagate pe gat un stat care se trezeste din cand in cand sa creada ca e atotimportant.

    Cum dracu taximetristii cu tot felul de autorizatii au o calitate a serviciului mai slaba decat altii care chipurile ocolesc tot felul de norme?
    Raspuns: De utile ce sunt normele, hartile si birocatia in general.

    Dar nu ma astept sa inteleaga statul nostru asa ceva.

      (Citează)

  3. Ma cum plm autorizatie pe termen nedefinit si reinnoire la 5 ani?

    Am mers o data cu Uber, intr-un taxi, cu un taximetrist. Nu am mai luat de atunci. Am auzit ca-s eu ghinionist, dar na…

      (Citează)

  4. Toata situatia era inofensiva si amuzanta cu Uber, pana murea cineva intr-un accident si sareau toti in sus.

      (Citează)

  5. Cand am fost recent in Bucuresti cu Uber l-am prins pe tipul cu Logan alb din primul tau articol. Ca experienta a fost bine, dar nu pot compara cu situatii “critice”, pentru ca mereu cand am mers cu taxiul in Bucuresti am dat comanda din aplicatie si a fost decent. Nu am vazut diferente intre soferii de taxi din Iasi si cei din Bucuresti comandati prin aplicatie. Decenta toata treaba.

    Singurul avantaj il vad plata prin aplicatie la Uber, desi am vazut ca si Clever Taxi suporta plata prin aplicatie. Culmea ca am intrebat un taximetrist din Iasi daca a platit cineva prin aplicatie si s-a uitat la mine de parca i-am spus ca n-am bani sa-i platesc cursa. :))

      (Citează)

  6. Am folosit UBER (chiar si pentru prieteni ce au plecat de la mine am facut comenzi) si nu as mai trece inapoi la taxi-urile galbene. Motivul diferenta mare de masini (centuri in spate , oameni mai relaxati soferii lor).

    Ar fi pacat ca mafia taximetristilor in loc sa faca pe politicieni sa le ceara o taxa celor de la Uber pentru licenta de transport la orice sofer luat sub umbrela lor acestia sa inchida cu forta acest serviciu util .

      (Citează)

  7. Sub ce formă desfășoară Uber afaceri în RO? Sunt înregistrați ca persoană juridică (SRL/SA)? Și dacă da, care este obiectul de activitate, ce scrie în statut?

    Abia apoi putem trage concluzii cu privire la ilegalitatea activității desfășurate de companie.

      (Citează)

  8. Gaelex:
    Si cam cum ii va gasi politia pe infractorii soferi de pe Uber?

    Si cam care este infractiunea?

    1. ANAF și Poliția îi va găsi pe șoferii Uber urmărind transferurile bancare. ANAF va calcula impozitele și penalizările iar Poliția va verifica dacă s-a respectat legea 38/ 2003.
    2. Nu este infracțiune este contravenție. În cazul în care transportatorul (șoferul) nu are licență și nu respectă legea va primi o amendă ce poate merge până la 25.000 de lei (puțin probabil, în realitate se va da amenda minimă de 5000 lei)

      (Citează)

  9. Gaelex: Si cam care este infractiunea? Pentru ca regim de taxi si regim de inchiriere este greu de dovedit, cand toate operatiile se fac electronic.

    Tocmai pentru ca se fac electronic sunt simplu de urmarit.

      (Citează)

  10. George:
    Sub ce formă desfășoară Uber afaceri în RO? Sunt înregistrați ca persoană juridică (SRL/SA)? Și dacă da, care este obiectul de activitate, ce scrie în statut?

    Firma nu este înregistrată în România, nu plătește impozite în România și nu are nicio obligație față de nimeni. Firma culege 20% din Cifra de Afaceri a transportatorului în schimbul folosirii aplicației.

      (Citează)

  11. acum cateva luni nu aveai chiar aceeasi parere ca astazi

    nwradu

    25/02/2015 la 5:03 PM

    oreste:
    Nu s-a adoptat o lege care interzice calatoria la “ia-ma nene” ?
    Nu poti sa zici ca aplicatia UberX este o chestie chiar reglementata

    Desigur că este totul legal, nici nu ar veni altfel. Probabil funcționează în același regim ca și Black Cab, închiriere auto la comandă.

      (Citează)

  12. Eu as vrea sa faca si o optiune unde sa poti lasa bacsis. Am mers o singura data cu uber, acum 2 saptamani, din militari pana undeva pe centura bucurestiului, in ilfov. A costat 15 lei parca, super ieftin, insa soferul apoi s-a intors in militari ca nu putea sa ramana aici, ca nu avea pe cine sa ia. M-am simtit putin aiurea, ca el acum se intoarce in bucuresti si mai consuma benzina, deci poate chiar a iesit in pierdere :)) mereu cand am luat taxi-ul, mergeau fara aparat si ziceau sa le mai dau 5-6 lei in plus ca se intorc gol pana in bucuresti, ceea ce am si facut. Daca era o optiune de a lasa bacsis, ii mai lasam 5 lei omului si gata, ma simteam mai bine. Ce nu imi place e ca nu prea sunt masini prin militari decat in weekend. Am vrut sa iau uber cand eram la lujerului, la gorjului, chiar si la afi, insa nu era nici o masina, toate stau prin centru. La afi se duce toata lumea, ar trebuii sa fie 2-3 masini acolo mereu. In weekend insa erau peste tot. O alta chestie care mi-ar place ar fi sa pot chema o masina oriunde, si eventual daca e prea departe, sa platesc ceva. De exemplu daca e masina la chibrit si eu vreau sa vina in chitila sa ma ia, i-as da 5-10 lei pentru drumul asta, apoi sa platesc si cursa pana unde am eu nevoie sa ma duca. Nu asa face asta zilnic, dar poate sunt situatii cand chiar ai nevoie urgent de o masina insa nu este nici una in zona, iar prin bucuresti sunt 15 care stau degeaba. Eu de exemplu stau la marginea bucurestiului, nu cred ca o sa vad niciodata o masina in zona, deci pentru mine ar fi utila optiunea asta.

      (Citează)

  13. Gree: Firma nu este înregistrată în România, nu plătește impozite în România și nu are nicio obligație față de nimeni. Firma culege 20% din Cifra de Afaceri a transportatorului în schimbul folosirii aplicației.

    Nu ii opreste nimeni sa-si declare veniturile si sa plateasca impozit si alte taxe pentru ele. Fie ca sunt PFA sau PF… (ma refer la soferi)

      (Citează)

  14. Bun, deci înțeleg că Uber nu funcționează ca societate comercială în RO. Atunci pun întrebarea – dupa ce legi o judecăm? Și până la urmă exact ce este ilegal din serviciile prestate de Uber?

    P.S. – nici ING nu este înmatriculată în RO.

      (Citează)

  15. George: Nu ii opreste nimeni sa-si declare veniturile si sa plateasca impozit

    Desigur, Șoferii Uber pot intra în legalitate dacă își obțin licențe, au asigurare pt persoane și își plătesc impozitele. Până la urmă UBER e un dispecerat de taxi ca și Pelican sau Cobalcescu doar că e mai tehnologizat.

      (Citează)

  16. George:
    Bun, deci înțeleg că Uber nu funcționează ca societate comercială în RO. Atunci pun întrebarea – dupa ce legi o judecăm? Și până la urmă exact ce este ilegal din serviciile prestate de Uber?

    Compania mamă se spală pe mâini, nu răspunde legal pentru că are grijă să se strecoare printre legi. Șoferii vor cădea de fazani pentru că ANAF le va calcula impozite pe venit, CASS pe salariul minim dacă nu au alte venituri, samd. Nu mai vorbim de revizii pentru mașini care nu sunt ieftine deloc. Asta dacă funcționează legal și nu primesc amendă.

      (Citează)

  17. Ce-mi place mie pe net, acolo unde se militeaza pentru respectarea legii doar atunci cand ne este convenabil. Altfel, nu-i nicio problema sa faci evaziune sau sa incalci legea in mod flagrant.

      (Citează)

  18. Uber-ul nu este in regula din cauza concurentei neloiale.
    In orice mediu concurential sanatos ar trebui sa jucam dupa aceleasi reguli.
    Ce platesc eu (taxi) iar Uber-ul nu:
    – taxa autorizare : 600 lei/ 5 ani
    – taxa viza : 80 lei/an
    – rca cu 50 % mai scump (regim taxi), desi am maxim de bonus : 1.400 lei/ an
    – 2 verificari tehnice / an (Uber 1 la 2 ani) – aprox 200 lei
    – ceas taxi – 1.000 lei investitie initiala, plus service aprox 200 lei / an
    – analize si psiho anual – aprox 270 lei
    – buletin metrologic si agreare taxi – aprox 100/an
    – parcari – 120 lei / an
    – carte de munca si contabil : aprox 6000 carte munca si contabil aprox 2000 / an
    – impozit 3 % dun tot ce incasez si 16 % din profit.
    – psi si protectia muncii – 120 lei / an
    Sunt sigur ca am omis cateva cheltuieli, ideea este ca avem aceste cheltuieli, Uber-istii nu le au. Fara aceste cheltuieli, va asigur, ca mi-as permite sa fac si eu taximetrie cu o masina mai scumpa, nu pot sa zic ca mai bine intretinuta caci am atata respect pt. mine sa imi intretin tehnic si vizual masina.
    Dar este ca si cum am juca fotbal 2 echipe, din care una are in spate cate un rucsac de vre-o 30-40 kg. E normal sa iti fuga ochiul la cel fara rucsac, caci (probabil) se misca mai bine.

      (Citează)

  19. oreste: acum cateva luni nu aveai chiar aceeasi parere ca astazinwradu25/02/2015 la 5:03 PMoreste:Nu s-a adoptat o lege care interzice calatoria la “ia-ma nene” ?Nu poti sa zici ca aplicatia UberX este o chestie chiar reglementataDesigur că este totul legal, nici nu ar veni altfel. Probabil funcționează în același regim ca și Black Cab, închiriere auto la comandă.

    Nu i-au mai dat călătorii gratuite. La început laudă orice, doar doar pică ceva. Acum brusc s-a sesizat Radu că Uber este ilegal.

      (Citează)

  20. Arpad:
    Ce platesc eu (taxi) iar Uber-ul nu:– taxa autorizare : 600 lei/ 5 ani
    – taxa viza : 80 lei/an
    – rca cu 50 % mai scump (regim taxi), desi am maxim de bonus : 1.400 lei/ an
    – 2 verificari tehnice / an (Uber 1 la 2 ani) –aprox 200 lei
    – ceas taxi – 1.000 lei investitie initiala, plus serviceaprox 200 lei / an– analize si psiho anual – aprox 270 lei– buletin metrologic si agreare taxi – aprox 100/an – parcari – 120 lei / an
    – carte de munca si contabil : aprox6000 carte munca si contabil aprox 2000 / an
    –impozit 3 % dun tot ce incasez si 16 % din profit. –psi si protectia muncii – 120 lei / an

    Pentru cateva ai dreptate, pentru altele mi se pare ca nu. “Ceas taxi”. Nu cred ca e concurenta neloiala faptul ca vin unii care au o tehnologie superioara si nu mai e nevoie de ceas. Verificarile tehnice, sa ma ierti, dar am fost in zeci de taxiuri care aveau urme de accidente sau cutia de viteze suna mai rau decat la un tractor vechi de 30 de ani. La Uber nu o sa vezi asta pentru ca evaluarea soferului sta ca o secure deasupra capului.

    In mare ai dreptate, Uber trebuie sa intre cumva in legalitate daca vor sa continue in Romania. Dar daca fac asta, oare nu ti-ar conveni sa investesti intr-o masina noua sau relativ noua si sa treci la uber?

      (Citează)

  21. Sa luam regulile pe rand si sa vedem utilitatea fiecareia

    Arpad:
    Uber-ul nu este in regula din cauza concurentei neloiale.In orice mediu concurential sanatos ar trebui sa jucam dupa aceleasi reguli. Ce platesc eu (taxi) iar Uber-ul nu:– taxa autorizare : 600 lei/ 5 ani

    autorizare ca sa ce? cu ce ajuta? serios intreb, ce calitate dovedeste autorizarea asta in afara de faptul ca ai platit banii aia? Daca nimic altceva atunci problema e la lege, protest -> schimbare (stiu, prea simplist, nu-i asa usor. Nu-i problema mea ca si client daca nu-mi ofera nici un beneficiu. Daca e doar pentru incasat bani JOS cu ea)

    – taxa viza : 80 lei/an

    idem

    – rca cu 50 % mai scump (regim taxi), desi am maxim de bonus : 1.400 lei/ an

    corect, aici intradevar ai un dezavantaj

    – 2 verificari tehnice / an (Uber 1 la 2 ani) –aprox 200 lei

    e oarecum legata cu cea dinainte, se presupune o utilizare mai intensa si ca atare logica. Dar vin si te intreb, e pe bune verificarea. Ca am vazut niste taxiuri de imi era frica sa ma urc in ele. Cum dracu au trecut verificarile? Si atunci, daca nu se fac pe bune eu unu ca si client nu dau 2 bani pe verificarile astea.

    – ceas taxi – 1.000 lei investitie initiala, plus serviceaprox 200 lei / an

    Aici e simplu, ei incaseaza banii altfel nu au nevoie de ceas. Tehnologia face diferenta nu legea. E ca si cum te-ai supara (desigur un exemplu pur ipotetic) ca ei au masini electrice si ii costa curentul electric mai putin decat pe tine benzina si ceri protectie de la stat.

    analize si psiho anual – aprox 270 lei

    Aceeasi intrebare cu privire la rigurozitatea lor. Ca am vazut niste specimene in spatele volanului….
    In alta ordine de idei toti soferii ar trebui sa faca testele astea periodic

    buletin metrologic si agreare taxi – aprox 100/an

    cum adica agreeare taxi? pentru ce? vezi primul comentariu.
    buletin metrologic – da, pentru ca ceri pe kilometru si nu folosesti ceas nu harta. Uber nu are ceas, din nou tehnologia.

    parcari – 120 lei / an

    presupun ca te referi la parcarile pentru taxiuri. Ce-i de la uber nu au voie acolo, nu beneficiaza, nu platesc.
    Din nou problema e la lege, nu ar trebui sa fie obligatorii, platesti si pui un sticker pe parbriz si ai voie sa folosesti. Daca nu vrei nu platesti si nu ai ce cauta acolo.

    – carte de munca si contabil : aprox6000 carte munca si contabil aprox 2000 / an

    Aici nu e vb de taximetrie, ci de impozite pe munca in general. Legea e aceeasi si pt taxiuri si pt uber. Si sa nu deschidem discutia cu evaziunea in taximetrie ca nu e in avantajul taximetristilor. La uber totul e electronic si usor de verificat, trebuie doar statul sa aiba bunavointa. Pe cand la taximetrie D-zeu cu mila.

    –impozit 3 % dun tot ce incasez si 16 % din profit.

    Esti sigur? Stiam ca e ori una ori alta. Si din nou e egal. Nu e ca si cum ei ar avea impozit 1% dar special pentru voi taximetristii e mai mult. Aceeasi discutie cu statul si evaziune.

    –psi si protectia muncii – 120 lei / an

    Din nou ajungem la vorba celor de la Morometii: ‘Va luam banii si va dam chitante’. Vezi punctul 1. Sau lamurestema cu ce pana mea ajuta asta. si ANUALA.

    Sunt sigur ca am omis cateva cheltuieli, ideea este ca avem aceste cheltuieli, Uber-istii nu le au. Fara aceste cheltuieli,…

    In concluzie, unele sunt inutile si e problema taximetristilor ca inghit. Ar trebui sa ceara desfintarea lor nu sa ii bage si pe ailalti in kkt cu aceleasi prostii.
    Altele sunt la fel, daca statul si-ar face treaba. Si culmea ca ar avea o munca mai usoara c cei de la Uber
    Putine care fac intradevar o diferenta, dar nu foarte mare

      (Citează)

  22. Mihai: Sa luam regulile pe rand si sa vedem utilitatea fiecareia

    autorizare ca sa ce? cu ce ajuta? serios intreb, ce calitate dovedeste autorizarea asta in afara de faptul ca ai platit banii aia? Daca nimic altceva atunci problema e la lege, protest -> schimbare (stiu, prea simplist, nu-i asa usor. Nu-i problema mea ca si client daca nu-mi ofera nici un beneficiu. Daca e doar pentru incasat bani JOS cu ea)

    idem

    corect, aici intradevar ai un dezavantaj

    e oarecum legata cu cea dinainte, se presupune o utilizare mai intensa si ca atare logica. Dar vin si te intreb, e pe bune verificarea. Ca am vazut niste taxiuri de imi era frica sa ma urc in ele. Cum dracu au trecut verificarile? Si atunci, daca nu se fac pe bune eu unu ca si client nu dau 2 bani pe verificarile astea.

    Aici e simplu, ei incaseaza banii altfel nu au nevoie de ceas. Tehnologia face diferenta nu legea. E ca si cum te-ai supara (desigur un exemplu pur ipotetic) ca ei au masini electrice si ii costa curentul electric mai putin decat pe tine benzina si ceri protectie de la stat.

    Aceeasi intrebare cu privire la rigurozitatea lor. Ca am vazut niste specimene in spatele volanului….In alta ordine de idei toti soferii ar trebui sa faca testele astea periodic

    cum adica agreeare taxi? pentru ce? vezi primul comentariu.buletin metrologic – da, pentru ca ceri pe kilometru si nu folosesti ceas nu harta. Uber nu are ceas, din nou tehnologia.

    presupun ca te referi la parcarile pentru taxiuri. Ce-i de la uber nu au voie acolo, nu beneficiaza, nu platesc.Din nou problema e la lege, nu ar trebui sa fie obligatorii, platesti si pui un sticker pe parbriz si ai voie sa folosesti. Daca nu vrei nu platesti si nu ai ce cauta acolo.

    Aici nu e vb de taximetrie, ci de impozite pe munca in general. Legea e aceeasi si pt taxiuri si pt uber. Si sa nu deschidem discutia cu evaziunea in taximetrie ca nu e in avantajul taximetristilor. La uber totul e electronic si usor de verificat, trebuie doar statul sa aiba bunavointa. Pe cand la taximetrie D-zeu cu mila.

    Esti sigur? Stiam ca e ori una ori alta. Si din nou e egal. Nu e ca si cum ei ar avea impozit 1% dar special pentru voi taximetristii e mai mult. Aceeasi discutie cu statul si evaziune.

    Din nou ajungem la vorba celor de la Morometii: ‘Va luam banii si va dam chitante’. Vezi punctul 1. Sau lamurestema cu ce pana mea ajuta asta. si ANUALA.

    In concluzie, unele sunt inutile si e problema taximetristilor ca inghit. Ar trebui sa ceara desfintarea lor nu sa ii bage si pe ailalti in kkt cu aceleasi prostii.Altele sunt la fel, daca statul si-ar face treaba. Si culmea ca ar avea o munca mai usoara c cei de la UberPutine care fac intradevar o diferenta, dar nu foarte mare

      (Citează)

  23. Mihai, eu vorbeam din pinctul meu de vedere. Nu pot sa vorbesc in numele altora.
    Cat despre impozit – sunt 100%. Eu asa platesc : 3 % din tot ce incasez, 16 % cand scot dividente. Daca tu stii altfel, probabil ma fura contabilul.
    Analizele si itp-ul – pe bune !
    1. Ma intereseaza starea mea de sanatate
    2. Am avut acum cativa ani un aurolac ce mi-a sarit in fata masinii. Nu s-a intamplat nimic grav, dar daca cadeam la examinarea tehnica a Politiei (dupa accident) aveam probleme.
    Cum spuneam: ma respect destul incat sa nu-mi bat joc de mine si conditiile in care muncesc.
    Iar despre inutilitatea actelor : de acord !
    Dar astea sunt regulile, eu le respect.

      (Citează)

  24. Gaelex:
    Si cam cum ii va gasi politia pe infractorii soferi de pe Uber? Sa nu intram in dezbateri etice si filosofice, despre faptul ca Uber este bun pentru ca mai multa concurenta este intotdeauna mai buna.

    Si cam care este infractiunea? Pentru ca regim de taxi si regim de inchiriere este greu de dovedit, cand toate operatiile se fac electronic.

    O sa faca politistii comenzi pe Uber, sa le faca flagranturi (sau este flagrante?) Pai este simplu de evitat, daca il vezi pe client ca e pana in 50 de ani, burtos, cu mustata si posibil linie ecuatoriala de la chipiu o tai de acolo.

    Nu, în alte țări s-a făcut la modul următor:

    – se interzice firmei Uber să mai funcționeze în țară deoarece intermediază servicii ilegale.
    – se dau amenzi firmei

    Pe șoferi îi prinzi ușor, că-i vezi pe aplicație. Da, merge și cu flagrant.

    În alte țări au și confiscat câteva mașini
    http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_status_of_Uber's_service

      (Citează)

  25. Mihai: Cum dracu taximetristii cu tot felul de autorizatii au o calitate a serviciului mai slaba decat altii care chipurile ocolesc tot felul de norme?
    Raspuns: De utile ce sunt normele, hartile si birocatia in general.

    Da, iar dacă îi asculți pe patronii firmelor de taxi toți se laudă că ei au autorizații și oferă calitate și servicii bune și plătesc taxe.

    Cred că e cea mai mare evaziune fiscală.

      (Citează)

  26. Jim:
    Toata situatia era inofensiva si amuzanta cu Uber, pana murea cineva intr-un accident si sareau toti in sus.

    Comparativ cu taxiurile, unde citez din memorie, dar:
    – un taximetrist a omorât o turistă în pădure.
    – un taximetrist a violat o tânără.
    – mai mulți pasageri au murit în accidente.

      (Citează)

  27. oreste:
    acum cateva luni nu aveai chiar aceeasi parere ca astazi

    nwradu

    25/02/2015 la 5:03 PM

    oreste: Nu s-a adoptat o lege care interzice calatoria la “ia-ma nene” ? Nu poti sa zici ca aplicatia UberX este o chestie chiar reglementata

    Desigur că este totul legal, nici nu ar veni altfel. Probabil funcționează în același regim ca și Black Cab, închiriere auto la comandă.

    Am reluat în următoarele articole subiectul, mai ales după ce am vorbit cu cineva de la Uber, plus că a apărut și asta http://www.legalway.ro/care-este-diferenta-dintre-uber-si-taxi/

      (Citează)

  28. Marius M: “Ceas taxi”. Nu cred ca e concurenta neloiala faptul ca vin unii care au o tehnologie superioara si nu mai e nevoie de ceas.

    Cine zice ca e o tehnologie superioara? E doar o alta tehnologie pe care insa cei care profita de pe urma ei nu o supun omologarii.

      (Citează)

  29. George: Bun, deci înțeleg că Uber nu funcționează ca societate comercială în RO. Atunci pun întrebarea – dupa ce legi o judecăm? Și până la urmă exact ce este ilegal din serviciile prestate de Uber?

    Desfășori activitate în România, respecți legile de aici, că altfel și-ar face toți firme în străinătate.

    Au birouri aici, angajau un manager etc. Nu-i asta problema, amenzi se pot da oricând inclusiv firmei mamă.

    Pentru firma mamă amenda e un nimic, șoferii riscă cel mai mult. Ei vor fi și primii amendați pentru că transportă persoane fără autorizație; cum au aflat de acele persoane, folosind aplicația Uber, e o altă discuție.

      (Citează)

  30. nwradu: Comparativ cu taxiurile, unde citez din memorie, dar:
    – un taximetrist a omorât o turistă în pădure.
    – un taximetrist a violat o tânără.
    – mai mulți pasageri au murit în accidente.

    Pentru ca de zeci de ani sunt zeci de mii de taximetristi in tara iar uber doar o mana. Este vorba in principal de statistica.

    Si nu este vorba ca exista accidente (de toate tipurile) ci ce se intampla dupa aceea.

      (Citează)

  31. Ion: Nu i-au mai dat călătorii gratuite. La început laudă orice, doar doar pică ceva. Acum brusc s-a sesizat Radu că Uber este ilegal.

    Nu mi-au făcut niciodată cadou călătorii. Nu-i grea viața când ești atât de paranoic?

    Doi la mână, chiar eu m-am dus la Uber și i-am întrebat cum stă treaba, după care am scris că operează într-o zonă gri https://www.nwradu.ro/2015/03/interviu-la-uber-am-intrebat-ceea-ce-doream-cu-totii-sa-aflam/

    E linkul în acest articol, în care de altfe scrie mare că erau ilegali.

      (Citează)

  32. nashu_mare: Cine zice ca e o tehnologie superioara?E doar o alta tehnologie pe care insa cei care profita de pe urma ei nu o supun omologarii.

    De fapt aici este o problemă a statului. Se pare că și cliențîi Black Cab și cei Uber sunt mulțumiți cu un calcul bazat pe GPS, Google Maps și o estimare grosieră. Pentru taxi-uri, statul vrea însă metrologie la milimetru.

    Mă uit că Uber rotunjește mereu în jos tariful. La o cursă de 19,86 lei mi-a spus 19 lei după rotunjire. E clar că nu vor precizia maximă și nici clienții nu o cer.

      (Citează)

  33. Radu, daca respecta legile (diar cele legate de fiscalitate,nu vorbesc de autarizari), soferul de pe Uber moare de foame.
    Uber-ul îi opreste 20% din suma pentru echivalentul serviciului de dispecerizare.
    Daca si-ar plati contributiile si cei 16 % impozit , chiar nu e rentabil, caci nu se poate scadea cu nicio cheltuiala (carburant,service auto,spalatorie,etc)
    Acest serviciu a fost gandit pt. situatii de genul : eu merg zilnic de la Bucuresti la Ploiesti, sa mai imi scot parleala cu carburantul mai iau 1 persoana (care are aprox. acelasi traseu) cu mine .
    De aceea nu-i vad un viitor legal, la asa fiscalitate impovaratoare.

      (Citează)

  34. Imi place cum apar taximetristii corecti mereu uitand complet de raziile politiei care mereu transmit un 50 % din soferi erau in ilegalitate , fara licente, fara permis, bauti, masini busite etc.
    Speed Taxi nu mai are licenta de 3 luni si circula asa , probabil nu si-au verificat nici aparate si nici alte alea din moment ce nu au licente, deci mai usor cu cheltuielile pe scari.
    Te uiti la masinile de taxi si la soferii lor si te sperii.. te miri cum de nu ii salta cu totul.. si sa nu incep acum cu perceptia lor despre codul rutier…

      (Citează)

  35. Arpad:
    Mihai, eu vorbeam din pinctul meu de vedere. Nu pot sa vorbesc in numele altora.Cat despre impozit – sunt 100%. Eu asa platesc : 3 % din tot ce incasez, 16 % cand scot dividente.Daca tu stii altfel, probabil ma fura contabilul. Analizele si itp-ul – pe bune !
    1.Ma intereseaza starea mea de sanatate
    2. Am avut acum cativa ani un aurolac ce mi-a sarit in fata masinii. Nu s-a intamplat nimic grav, dar daca cadeam la examinarea tehnica a Politiei (dupa accident) aveam probleme.Cum spuneam: ma respectdestul incat sa nu-mi bat joc de mine si conditiile in care muncesc.Iar despre inutilitatea actelor : de acord !Dar astea sunt regulile, eu le respect.

    Ce descrii tu este situația de care s-a lovit Uber în țări mult mai civilizate precum Germania. Acolo taxiurile arată perfect, merg bine, toți șoferii sunt normali la cap, plătesc taxele șamd.

    E normal să nu-și dorească deci concurența Uber, care are costuri mult mai mici.

    La noi, însă, nu se dau bonuri fiscale. Majoritatea mașinilor arată rău, șoferilor nu le pasă de client, lipsește orice metodă de a-i elimina din sistem pe cei necivilizați șamd.

    Sigur, străinii au și tarife pe măsură, dar simți că sunt justificate. La noi, lupta taximetriștilor împotriva Uber nu pare bazată decât pe “vin ăia și-mi iau clienții pentru că fac totul mai bine”, dar nimeni nu vreau să îmbunătățească serviciile.

      (Citează)

  36. nwradu: Se pare că și cliențîi Black Cab și cei Uber sunt mulțumiți cu un calcul bazat pe GPS, Google Maps și o estimare grosieră. Pentru taxi-uri, statul vrea însă metrologie la milimetru.

    Nu este vorba de precizie. Metrologia nu presupune neaparat masuratori precise ci sa stipulezi exact care e abaterea, sa vezi si sa documentezi cat de repetabila e masuratoarea etc.

      (Citează)

  37. Arpad:
    Radu, daca respecta legile (diar cele legate de fiscalitate,nu vorbesc de autarizari), soferul de pe Uber moare de foame.Uber-ul îi opreste 20% din sumapentru echivalentul serviciului de dispecerizare.Daca si-ar plati contributiile si cei 16 % impozit , chiar nu e rentabil, caci nu se poate scadea cu nicio cheltuiala (carburant,service auto,spalatorie,etc)Acest serviciu a fost gandit pt. situatii de genul : eu merg zilnic de la Bucuresti la Ploiesti, sa mai imi scot parleala cu carburantul mai iau 1 persoana (care are aprox. acelasi traseu) cu mine .De aceea nu-i vad un viitor legal, la asa fiscalitate impovaratoare.

    Asta e altă problemă. Momentan șoferii Uber trăiesc din bonusurile oferite de rețea, că altfel da, nu și-ar mai permite să facă meseria asta cu mașini scumpe sau consumatoare.

    Dar e treaba lor, dacă nu rentează pot ieși din sistem. Cred că Uber are strategia de a da bonusuri până când vor intra mulți în sistem, astfel încât să găsești ușor mașini și eventual în timp să se trieze și să rămână doar cei care ies pe profit.

      (Citează)

  38. Tac-su' lu' Tudor

    07/05/2015 la 11:50 AM

    In ultimii 3-4 ani, aud din ce in ce mai des “este interzis”, “este ilegal”, “este infractiune”, “este contraventie”, este una sau este alta.
    Din senin sau peste noapte, tot mai multe lucruri devin interzise, ilegale, infractiuni sau contraventii. Trebuie sa platesti din ce in ce mai mult, atat numeric cat si valoric, taxe, impozite sau amenzi ca sa poti functiona in continuare ca agent economic, fie ca ai un taxi pe care-l conduci, fie ca ai o firma, fie ca tii un blog.
    _____________________
    “Problema” cu Uber este ca a gasit o solutie care ocoleste toate reglementarile legale (in majoritatea lor stupide ca numar, forma si continut) in materie de transport al persoanelor. De fapt, aceasta creativitate este ceea ce deranjeaza. Pe Uber nu prea il mai poti controla asa cum controlezi taximetria. Daca l-ar putea controla, amenda, taxa si impozita, Uber ar deveni legal cat ai spune peste.
    _____________________
    Asta se aplica la orice altceva. Daca nu il putem taxa, atunci e ilegal. Nu e ilegal pentru ca te poate imbolnavi, pentru ca iti poate pune viata in pericol sau similar. In primul si in primul rand, este ilegal pentru ca nu il putem amenda.
    _____________________
    Ieri era legal, astazi e ilegal. Ce s-a schimbat de ieri pana astazi?
    _____________________
    V-ati intrebat vreodata de ce legile din Romania sunt proaste? Sunt proaste pentru ca reflecta nivelul de cultura, educatie, inteligenta si simt practic al celor care compun aceste legi. O adunatura de maimute turbate n-are cum sa picteze La Gioconda.

      (Citează)

  39. Nu înțeleg de ce românii cu pregătire au tot timpul ceva de comentat în ceea ce privește respectarea legilor. De ce să respect legea? Dar chiar trebuie să respect legea? Dar, uite are masina curată! Dar fără revizii și fără asigurare nu se poate,? Dar ce că sunt americani, Dar… Legea e Lege, se respectă, nu se comentează. Aveți altă mentalitate balcanică?! îmi pare rău pentru voi dar sunteți pe același palier cu un tigan bulgar cu 4 clase. ,

      (Citează)

  40. Mi-am uitat laptopul in Uber fara ca macar sa realizez asta si tot l-am recuperat dupa 2 zile (!!!) de la managerul Uber Romania.
    Spune-ti-mi acum astia care sunteti impotriva Uber si mari aparatori ai legii in ce poveste S.F. mai recuperezi vreodata ceva uitat in Taxi in Bucuresti…

      (Citează)

  41. Mihai:
    Da am vazut ce utile sunt enspe mii de autotizatii si taxe pentru taximetristi. Calitate nene. Si respect. Si masini decente. NOT.
    Pana la urma Uber (sau concurenta in general, aia pe bune)aduce mult mai multa calitate in actul transportului decat tot felul de autorizatii si hartii inutile bagate pe gat un stat care se trezeste din cand in cand sa creada ca e atotimportant.

    Cum dracu taximetristii cu tot felul de autorizatii au o calitate a serviciului mai slaba decat altii care chipurile ocolesc tot felul de norme?
    Raspuns: De utile ce sunt normele, hartile si birocatia in general.

    Dar nu ma astept sa inteleaga statul nostru asa ceva.

    pai e foarte usor ca cineva sa faca bani din asta si sa tina pretul ca al taximetristilor daca ei nu platesc impozite, taxe, autorizatii. Problema taxiurilor mizere e din cauza pretului mic pe km, populatie zgarcita plus nu se inteleg firmele intre ele, ridica una pretul si altii vor da teapa si atunci in urmatoarele 6 luni trebuie sa lucrezi cu tariful ala.

      (Citează)

  42. *Spuneti-mi.

    ^_* scuze

      (Citează)

  43. George:
    Bun, deci înțeleg că Uber nu funcționează ca societate comercială în RO. Atunci pun întrebarea – dupa ce legi o judecăm? Și până la urmă exact ce este ilegal din serviciile prestate de Uber?

    P.S. – nici ING nu este înmatriculată în RO.

    Hai hai mai usor cu legislatia pe scari, o sa ziceti ca si guvernul Romaniei nu este inregistrat in Romania, ca sta la Bulgari. Ce nu mai este inregistrat in Romania? Metrorex? RATB? BitDefender? Emag? astia is in cosmos?

      (Citează)

  44. nwradu: Se pare că și cliențîi Black Cab și cei Uber sunt mulțumiți cu un calcul bazat pe GPS

    In cazul Black Cab este clar ca nu se face taximetrie in sensul propriu al cuvantului (adica taxarea nu se face la kilometrul parcurs). Acolo se face transport de persoane (sau cum l-or numi ei) pe baza unei oferte de pret urmata de comanda din partea clientului.

    E ca diferenta intre plata cu ora si plata pe proiect.

      (Citează)

  45. Tac-su' lu' Tudor

    07/05/2015 la 12:10 PM

    Gree:
    Nu înțeleg de ce românii cu pregătire au tot timpul ceva de comentat în ceea ce privește respectarea legilor. De ce să respect legea? Dar chiar trebuie să respect legea? Dar, uite are masina curată! Dar fără revizii și fără asigurare nu se poate,? Darce că sunt americani, Dar… Legea e Lege, se respectă, nu se comentează. Aveți altă mentalitate balcanică?! îmi pare rău pentru voi dar sunteți pe același palier cu un tigan bulgar cu 4 clase. ,

    Mi-ar fi placut sa port o conversatie fara sa fiu numit sau comparat cu un “tigan bulgar cu 4 clase”. In propria mea opinie, eu cred ca ai avea destul de multe de invatat de la un “tigan bulgar cu 4 clase”. De multe ori, ala se descurca mai bine decat o faci tu care ai 12 clase si facultate.

    Treaba cu democratia este in felul urmator: majoritatea decide. Insa majoritatea voteaza cu burta, nu cu creierul. Daca tu nu vezi nici o problema aici, inseamna ca si tu votezi cu burta.

      (Citează)

  46. nashu_mare: Cine zice ca e o tehnologie superioara?E doar o alta tehnologie pe care insa cei care profita de pe urma ei nu o supun omologarii.

    Intr-o parte ai o tehnologie bazata pe gps si in cealalta ai ceasul omologat pe care il pacalesti usor cu o “maimuta”. Cam atat cu omologarea.

      (Citează)

  47. nashu_mare: In cazul Black Cab este clar ca nu se face taximetrie in sensul propriu al cuvantului (adica taxarea nu se face la kilometrul parcurs). Acolo se face transport de persoane (sau cum l-or numi ei) pe baza unei oferte de pret urmata de comanda din partea clientului.

    E ca diferenta intre plata cu ora si plata pe proiect.

    Legea se aplică și pentru transport în regim taxi și pentru transport în regim de închiriere, cum face Black Cab.

    Teoretic și Uber tot în regim de închiriere cred că operează, chiar dacă tariful este calculat în funcție de distanță.

      (Citează)

  48. @Tacsu: legile în România nu sînt atît de proaste, problema e mai ales aplicarea lor. Metrologia s-a inventat pt că atunci cînd ceva e pe bani, este altă “miză” decît atunci cînd e pt. tine acasă; una e cînd ţi se defectează cîntarul de bucătărie şi alta cînd se defectează cîntarul cu care vinzi produse clienţilor…

    Deci nu mi se pare exagerat să se ceară aviz metrologic pt ceasul ăla; dacă e să foloseşti o aplicaţie Android oarecare, neverificată (fără aviz metrologic), ce te împiedică să plăteşti un programator să ţi-o modifice un pic a.î. să afişeze un Km în plus la fiecare 10Km reali ?

    Că poliţia a permis multora să umble cu ceas mînărit sau fără ceas, este vina poliţiei, nu înseamnă că e legea proastă !

    Orice s-ar spune, mi se pare pur şi simplu necinstit ca Ubser să facă taximetrie în alte condiţii legale decît orice firmă de taxi din Ro.

    Oricum, problema de fond în Ro e că oamenii îşi dau cu părerea pe forumuri, la coadă, în lift, oriunde numai pe căi oficiale şi legale nu… există taxiuri şi şoferi de taxi cu mari probleme pt că populaţia e apatică, pt că oamenii se plîng pe forum în loc să se plîngă la opc sau măcar la firma de taxi ! Cum se spune, avem ce merităm. De la conducătorii ţării, pînă la taxiuri.

      (Citează)

  49. Nu, am vorbit numai de modalitatea de taxare catre client. Black Cab iti spune dinainte cat costa calatoria pe care i-o transmiti tu (practic, iti face o oferta ca urmare a cererii tale de oferta). Prin acceptarea costului, practic dai comanda daca esti de acord cu pretul propus. Pana la urma, ei nu trebuie sa iti demonstreze in vreun fel cum au calculat respectivul pret si e treaba furnizorului pe ce drum te duce la destinatie.

    Pe de alta parte, taximetristii si uber te taxeaza in functie de distanta pe care o parcurg cu tine in masina. Daca te ocolesc sau daca tu vrei sa te ocoleasca, iti iau mai multi bani. E un cost final variabil.

      (Citează)

  50. nashu_mare:
    Nu, am vorbit numai de modalitatea de taxare catre client. Black Cab iti spune dinainte cat costa calatoria pe care i-o transmiti tu (practic, iti face o oferta ca urmare a cererii tale de oferta). Prin acceptarea costului, practic dai comanda daca esti de acord cu pretul propus. Pana la urma, ei nu trebuie sa iti demonstreze in vreun fel cum au calculat respectivul pret si e treaba furnizorului pe ce drum te duce la destinatie.

    Pe de alta parte, taximetristii si uber te taxeaza in functie de distanta pe care o parcurg cu tine in masina. Daca te ocolesc sau daca tu vrei sa te ocoleasca, iti iau mai multi bani. E un cost final variabil.

    Și la Black Cab dacă vrei un ocol ce crezi că fac?

      (Citează)

  51. Marius M: Intr-o parte ai o tehnologie bazata pe gps si in cealalta ai ceasul omologat pe care il pacalesti usor cu o “maimuta”. Cam atat cu omologarea.

    Asa-i ca habar nu ai despre ce vorbesti?

    Pe de o parte ai un software inclus intr-un telefon mobil (cu multitudine de chip-uri) care iti calculeaza un pret si pe cealalta parte alt software inclus in alte dispozitive (sigilate) care iti calculeaza alt pret.

    De unde stii tu cum functioneaza respectivele software-uri? De unde stii care e rata de refresh la pozitionarea tintei pe harta? De unde stii ca se face calcul corect?

    Pe de alta parte, cand trecem in partea cu maimuta (care nu are nici o legatura cu principiul omologarii – in limbaj tehnic denumit de fapt “aprobare de model”): de unde stii ca nu exista o maimuta software sau vreo modalitate de bruiaj GPS? Probabil ca asemenea presupuneri ca “n-are cum, domne, se vede ca e mai precis” au fost si la trecerea de la aparatul de taxat mecanic la cel electronic.

      (Citează)

  52. nwradu: Și la Black Cab dacă vrei un ocol ce crezi că fac?

    Atunci au si ei o problema cu taxarea.

      (Citează)

  53. alias: Deci nu mi se pare exagerat să se ceară aviz metrologic pt ceasul ăla; dacă e să foloseşti o aplicaţie Android oarecare, neverificată (fără aviz metrologic), ce te împiedică să plăteşti un programator să ţi-o modifice un pic a.î. să afişeze un Km în plus la fiecare 10Km reali ?

    Vezi, nu-i chiar așa simplu. Sistemul GPS este foarte precis și nu are nevoie de metrologie ca să zică asta.

    Aplicația este server-side. Șoferul poate folosi o aplicația modificată pentru a transmite serverului un traseu mai lung, dar serverul are și traseul înregistrat de mine pe aplicația mea, nu?

    În plus, e suficient ca doi clienți să facă o sesizare și probabil că Uber s-ar prinde de manevra și i-ar da afară din sistem. E o siguranță suplimentară aici.

    Ce vreau să spun este că e greu de arătat un caz clar în care ar fi nevoie de metrologizare.

      (Citează)

  54. nwradu: Vezi, nu-i chiar așa simplu. Sistemul GPS este foarte precis și nu are nevoie de metrologie ca să zică asta.

    Nu pentru sistemul GPS se cere metrologie ci pentru receptoare si software.
    Sau crezi ca cei care emit facturi 100% pe baza determinarilor bazate pe GPS (de exemplu cei cu cadatre) folosesc aparate GPS din telefoane mobile?

      (Citează)

  55. nwradu: În plus, e suficient ca doi clienți să facă o sesizare și probabil că Uber s-ar prinde de manevra și i-ar da afară din sistem. E o siguranță suplimentară aici.

    Sesizare pe baza a ce? Are aplicatia de client uber calculator de pret?

      (Citează)

  56. Cristian Bica

    07/05/2015 la 2:47 PM

    Desi tehnic e posibil de realizat o maimulta digitala este mai mult decat improbabil sa realizeze cineva asa ceva. Fata de maimuta “analogica” ce trebuie doar sa modifice un numar (pretul de pe aparat) o maimulta digitala ar trebui practic sa pacaleasca aplicatia cum ca s-ar afla pe alt traseu, sa pacaleasca ceasul telefonului a.i. aplicatia sa “vada” o ora astfel incat coreland pozitiile GPS si ora exacta (la secunda) cand a fost inregistrata pozitia GPS sistemul (de pe serverele uber) sa nu calculeze viteze imposibil de realizat. In mod sigur cei de la Uber fac astfel de verificari. Gaditi-va la un traseu de genu Piata Victorie -> AFI Cotroceni. Drumul pe care va merge soferul este podul basarab, iesiera spre apaca si drept pana la AFI (7-8 minute). Ca sa pacaleasca aplicatia maimuta digitala ar trebui sa simuleze un traseu ocolitor unde soferul ar fi prins numai verde pe la semafoare si ar merge in medie cu 80-100 kmph.

    In plus clientul are si el aplicatia si aplicatiile de pe serverele Uber pot verifica daca device-urile soferului si clientului urmeaza acelasi traseu.

      (Citează)

  57. De maine nici eu nu mai platesc taxe.
    Imi mut afacerea intr-un paradis fiscal
    Eliberez facturi electronice din insulele virgine

    Imi angajez muncitorii pe baza de contract valabil in insulele virgine.
    O sa le platesc salariul intreg (net + toate taxele de mergeau la stat)
    Produsele mele o sa le vand pe piata la un pret mai mic cu cel putin 30% decat concurenta avand acelasi profit ca si acum.
    Adio TVA, adio CAS, adio somaj, adio taxe anuale de mii de euro la diverse institutii, adio taxe la primarie.

    Pentru mine asta e un scenariu ideal.
    Insa pentru cei
    19milioane romani – 4 milioane de angajati din privat – 400 mii oameni de afaceri
    o sa fie cel mai mare cosmar posibil.
    Adio taxe platite de firme
    adio taxe platite de muncitorii din privat
    adio pensii
    adio alocatii
    adio subventii de caldura
    adio orice urma de investitie publica (spitale, scoli, drumuri, etc.)

    insa 14,5 milioane de romani se vor bucura de “sharing economy” – uber style

    Scenariul asta e pentru copiii care nu inteleg cum merge economia,
    ei viseaza starkraft cu skili +12 invincibilitate si +120 spell :))))

      (Citează)

  58. Cum ziceam, omologarea/aprobarea de model nu te protejeaza de maimute ci asigura publicul ca indiferent de exemplarul de aparat de masura din cadrul respectivei aprobare de model, masuratoarea se va face la fel.

    Iar aici avem o multitudine de dispozitive (telefoane sau tablete) cu o multitudine de chip-uri GPS.

      (Citează)

  59. Cosmin:
    De maine nici eu nu mai platesc taxe.
    Imi mut afacerea intr-un paradis fiscal
    Eliberez facturi electronice din insulele virgine

    Știu niște țigani prin Sintești care lucrează după același principiu. Și ei sunt tot mici și negri ca Rob asta de la UBER. Au la fel de mulți bani dar nu sunt invitații la ICEFest în calitate de investitori revoluționari. Ei nu sunt cărăuși de oameni, ei sunt cărăuși de haur și fer.

      (Citează)

  60. nashu_mare

    de unde stii ca nu exista o maimuta software sau vreo modalitate de bruiaj GPS?

    De unde stii ca n-o sa aterizeze maine o nava extraterestra pe pamant?

    Exista aproape orice in lumea asta, la fel cum exista maimutele alea care nu-ti afecteaza dispozitivul omologat, dar clientul plateste mai mult in unele cazuri. Si n-a interzis nimeni taximetria pana acum ca sa vedem cum facem sa fie totul bine.

    Soferul poate sa trimita ce traseu vrea, clientul are si el un traseu pe telefonul lui. Tind sa cred ca pana acum nu au fost cazuri cand distantele au fost diferite.

    Construiesti un dispozitiv care bruieaza ambele telefoane si afiseaza acelasi traseu, sunt sigur ca obtii bani buni pe el.

      (Citează)

  61. De maine RDS, Vodafone si Orange isi inchid firmele din Romania, si se muta intr-un paradis fiscal. Plata serviciilor le vei face in cadrul unei aplicatii din playstore, si automat pretul o sa-ti scada cu 24%, ca doar atat e TVA-ul. Or sa-si concedieze si angajatii, doar RDS are vreo 9.000, si situatiile de interventie le vor oferi unor echipe de ingineri, cu care vor semna un soi de contract online, cum e ala dintre UBER si soferii din Romania. In functie de numarul de interventii realizate vor primi in cont niste bani, fireste ca la negru, asa cum ii primesc si “angajatii” UBER. Si uite asa scad cheltuielile cu plata salariatilor si a taxelor catre stat vertiginos. Stiu, e un exemplu exagerat si utopic, dar cam asta face UBER, si doar pentru ca segmentul taximetrelor e vai mama lui, si nu se respecta legea, culmea tot prin nerespectarea legii, unii sunt de acord cu UBER si-l aplauda. E ca si cum as incerca sa concurez eu c-o firma de IT c-o duzina de freelanceri care n-au nici macar un PFA, care lucreaza de acasa, si sunt platiti la negru.

      (Citează)

  62. Telefon pierdut in taxi, sunat pe el, trimis SMS… nimic, a disparut. Pentru ca taxi. Bine ca nu era un model prea scump.

    Cand soferii umbla la tarife, sa fie unele “speciale” pentru straini sau amaratii veniti la rude sau la spital in Bucuresti, acolo ce mai zicem de taxi? Asta nu vedem? Sau kilometrii in plus, traseele ocolite?

    Breasla taximetristilor e tinuta ca sa ia spaga cativa din primarii pentru autorizatii transferate, ca noi nu mai exista de cativa ani. S-ar putea mari numarul de autorizatii maxime ce se poate acorda, dar nu vor sa accepte populatia reala a Bucurestiului. Ar insemna sa scape un monpol banos din mana.

      (Citează)

  63. problema de fond nu e ca ce bun e uber, ci ca ce proasta e taximetria la noi.

    eu mai degraba nu beau o bere si iau masina decat sa fiu nevoit sa ma sui in carutele galbene cu cimpanzei la volan.

      (Citează)

  64. http://www.hotnews.ro/stiri-international-19681818-uber-interzisa-tribunal-germania-amenda-uriasa-pentru-orice-incalcare-legii.htm
    E doar o chetie de timp pana cand se va intampla asta si in Bucuresti.
    In masina mea particulara pot transporta pe oricine / oricand / oriunde ca de asta e masina mea. In momentul in care trasportul reprezinta o activitate economica (exista o plata pentru transporul in cauza) acrivitatea e ( ar trebui sa fie ) supusa unei licente ( de trasport /taximetrie).
    Faptul ca taximetria in Bucursti e una dezastruoasa trebuie rezovat prin elimiarea dezatrului de acolo si nu prin elimiarea ideii de taximetrie.

      (Citează)

  65. Marius M: Exista aproape orice in lumea asta, la fel cum exista maimutele alea care nu-ti afecteaza dispozitivul omologat, dar clientul plateste mai mult in unele cazuri. Si n-a interzis nimeni taximetria pana acum ca sa vedem cum facem sa fie totul bine.

    Cine mai face vreo legatura intre necesitatea aprobarii de model si tehnicile de furt ale soferilor dovedeste ca este habarnist.

    Marius M

    Construiesti un dispozitiv care bruieaza ambele telefoane si afiseaza acelasi traseu, sunt sigur ca obtii bani buni pe el.

    Vezi ce am zis mai sus!

    Marius M
    Soferul poate sa trimita ce traseu vrea, clientul are si el un traseu pe telefonul lui. Tind sa cred ca pana acum nu au fost cazuri cand distantele au fost diferite.

    Faci presupuneri despre modul in care functioneaza sistemul uber de parca l-ai fi analizat in detaliu. E ca si cum l-ai fi omologat tu…

    La fel ca si banuielile ca soferii uber nu violeaza calatoare, ceea ce deja s-a dovedit a fi neadevarat. Dar fiti fara grija, ca aia s-a intamplat in India. In Romania nu exista violuri decat daca violatorul e taximetrist. Cu maimuță. Dar de fapt, toti taximetristii au maimuță, e dotare standard. Deci taximetristii violeaza.

      (Citează)

  66. maimuţe digitale… GPS…”In mod sigur cei de la Uber fac astfel de verificari.”

    după logica asta, nici ceasurile de taxat clasice nu se pot falsifica, şi n-ar trebui nici un fel de aviz metrologic, pt că patronul firmei de taximetrie în mod sigur face verificări ?

      (Citează)

  67. Intr-o economie sanatoasa, orice taximetrist ( o sa-i spun traditional sau clasic), ar trece a doua zi de la lansarea Uber in Romnia la serviciul lor. Pai de ce sa stau eu si sa ma cert cu ei cand mai bine sa intru la ei si sa ma bucur de toate avantajele oferite de ei ? Avantajul ar fi ca eu deja sunt profesionist, am experienta si intru intr-o gasca de amatori, avantaj eu, pentru ca o sa am clienti mai multi si mai multumiti de serviciile mele.
    Asa suna teoria. Practic insa, 90% din taximetristii asa zisi traditionali nu ar trece de filtrele puse de Uber in sistem. De ce spun asta ? pentru ca 90% din ei au cazier „greu”, mai exact, a iesit omu din puscarie, a incercat una alta pe afara, evident ca nu l-a primit nimeni si atunci a ajuns sa fie taximetrist, pentru ca patronii de firme de taxi sunt interesati mai mult de profit decat de modul in care se face profit.
    Asta e o mare diferenta intre Uber si restul firmelor de taxi. La Uber se pune mare pret pe client, sa fie el multumit, sa beneficieze de tot confortul, mai mult exista un istoric (cazier intern al lui Uber) unde este inregistrata fiecare cursa si chiar cotata (celebrul sistem unde se acorda punctaj de client si de sofer reciproc).

    Am vorbit de faptul ca nu-i primeste Uber in sistem pe taximetristii traditionali, dar sa vorbim si de ce nu trec ei la Uber. Pai la Uber nu se poate sa negociezi cursa inainte. „Daca mergi la aeroport frate te costa 50 lei fara aparat, ca ai bani, nu?”. Mai mult, la Uber nu ai curse fara aparat, la Uber nu pimesti deja traditionalul bacsis. La Uber nu poti sa te ratoiesti la client pe nedrept, trebuie sa ai o anumita conduita, care e greu de obtinut acum dupa ce ai activat in sistem asa mult timp. Mai dresezi tu calul la batranete ?

    Si ce e cel mai important lucru, dar de care toata lumea se fereste sa vorbeasca, pericolul Uber este altul: taximetristii trebuie sa se schimbe ca sa reziste in continuare. Problema nu este ca Uber vine si nu respecta legile tarii, problema este ca Uber vine ca o corectie aplicata taximetristilor clasici. Ei vin cu un plus pe toate liniile, plus pe care taximetria traditionala nu este in stare sa le asigure. Si atunci ce fac ? Baga strambe, ca nu se respecta legea.
    Si atunci vin eu si intreb: Legea este facuta pentru a respecta dorintele contribuabililor intr-o tara? Sau pentru a scoate bazma curata masinile expirate, comportamentul grosolan si evaziunea din taximetria clasica?

      (Citează)

  68. De ce sa nu folositi Uber? ‪#‎uberilegalinRomania‬

    Pentru ca nu e suficient sa spui ca oferi un serviciu prin intermediul unei aplicatii, pentru ca niste norme legale sa nu se mai aplice. Pana la urma si companiile de taxi folosesc aplicatii, dar tot se autorizeaza pentru a practica transportul.

    Pentru clienti:
    – Orice sofer poate deveni taximetrist ‪#‎uber‬, indiferent de experienta;
    – Uber nu are deschis in Romania niciun fel de entitate juridica (srl, pfa s.a.), asadar orice problema aparuta se solutioneaza direct cu soferul, care nu este angajatul acestei companii. Practic, intre sofer si pasager exista numai o responsabilitate civila, supusa legilor in vigoare;
    – Sistemul de triere, respectiv masina mai recenta de 2004 si lipsa cazierului sunt aspecte irelevante in garantia oferita pasagerilor de a calatori in siguranta;
    – Pentru a te inregistra ca si utilizator in aplicatie, inca de la inceput trebuie sa introduci datele de securitate de pe cardul bancar (dar sa nu uitam ca cei de Uber nu au un istoric foarte curat in a proteja datele securizate).

    Pentru soferi:
    – Acest serviciu nu este legal, iar practicarea acestor activitati atrage dupa sine contraventii. Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, a stabilit sanctionarea persoanelor fizice sau juridice care efectueaza activitati neautorizate de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor, cu cu sume intre 1.000 si 5.000 de lei;
    – Riscul la care se supun este extrem in momentul in care aleg sa ia in masina persoane necunoscute. Una dintre prevederile legii taximetriei stipuleaza ca soferul de taxi nu este obligat sa poarte centura de siguranta cand are un client in masina, dintr-un singur motiv: acesta poate fi strangulat de pasager. Soferii Uber nu au niciun fel de derogare de la lege privind acest aspect.

    Uber a fost interzis in Berlin si Hamburg, motivul invocat de catre autoritatile locale fiind incalcarea normelor privind siguranta pasagerilor prin folosirea unor soferi neautorizati si a unor automobile fara licenta de transport. In India, Uber a fost interzis dupa ce un sofer a violat o pasagera. In acelasi timp, in California, procurorii au inceput o investigatie fata de modul in care Uber isi selecteaza soferii, spunand ca firma a facut declaratii false privind seriozitatea cu care-i verifica pe acestia.

      (Citează)

  69. http://blog.gsmarena.com/uber-begin-tracking-location-even-youre-actively-using-app/

    Welp, felicitari Uber, doar isi sapa singuri groapa acu :/

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus