►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Metrorex vrea să schimbe sistemul de taxare și să elimine cartelele magnetice existente în favoarea unora contactless în 41 de stații.
Citez din caietul de sarcini:
Sistemul de control al accesului de calatori va realiza controlul accesului cu ajutorul unor validatoare pentru cartele magnetice si module RFID pentru contactless. Validatoarele si modulele RFID vor fi încorporate în dispozitivele de acces din zonele taxate.
Oare vor folosi aceleași carduri ca la RATB, astfel încât o eventuală integrare a celor două sisteme să devină doar o problemă software, sau vor adopta o tehnologie nouă, ca să fie balamucul complet? Nu am caietul de sarcini și nu știu exact ce se cere.
Din ce spune Digi24, motivarea ar fi următoarea:
“Sistemul automat de taxare al Metrorex bazat pe cardul magnetic, deşi încă funcţional, este la limita perioadei eficiente de utilizare datorită uzurii fizice şi morale, precum şi datorită epuizării capacităţilor de dezvoltare. În aceeaşi măsură, aplicaţiile software de management al tranzacţiilor funcţionează pe reţele de transmise date de tip ATM, care necesită mentenanţă la costuri foarte mari pentru echipamente scoase din fabricaţie. Tranzacţiile călătoriilor, colectate în sistem, sunt procesate în majoritatea situaţiilor de computere din generaţia Pentium II (an 1997) la care de asemenea mentenanţa şi procurarea de piese de schimb sunt cel puţin deficitare, dacă nu imposibil de executat în anumite situaţii”
Toate acestea se vor întâmpla în următorul an, dacă nu apar contestații. Termenul de trimiterea a ofertelor este 23 iunie, iar după acordarea contractului termenul de implementare este de 260 de zile.
În alte știri, ministrul Rus spune că are toți banii pentru magistrala spre Otopeni, trebuie doar aprobată ordonanța de urgență privind construcția ei. Tot ministrul spune că aceasta va face Bucureștiul capitala europeană cu cea mai bine structurată rețea de metrou, făcându-mă să mă întreb dacă a văzut vreodată Londra, cu 11 magistrale și 270 de stații, sau Parisul cu 303 stații, Madrid 301 stații, Berlin 173 stații, Barcelona 141 stații și mă voi opri aici.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
13/05/2015 la 11:06 AM
pe cat facem pariu ca licitatia asta o sa fie castigata tot de UTI & friends ?
speedy.gonzales(Citează)
13/05/2015 la 11:20 AM
Niste bârfă: In Olanda aveau contactless si la transportul in comun (cartele valabile national) si la feroviar. De ceva vreme au unificat treaba si in momentul asta cu o cartela rfid de transport in comun poti si calatori national pe toate liniile feroviare.
LxF(Citează)
13/05/2015 la 11:20 AM
Decat sa monteje aparatele UTI care sunt si pe ratb, mai bine lasa sistemul actual care functioneaza din prima, ai bagat ai intrat.
Marius M(Citează)
13/05/2015 la 11:27 AM
ai cota subunitara sa castigi
costin(Citează)
13/05/2015 la 12:07 PM
Mai bine ar desfinta shaormeria din statia de metrou Piata Sudului. Nu stiu cati bani au primit de la ei, dar este un miros groaznic pe peron la orice ora din zi si din noapte..
Emilian(Citează)
13/05/2015 la 12:23 PM
La marirea pretului de abonamente oamenii si-au cumparat cartele mai multe, pentru a resimti mai tarziu cresterea de pret. Un sistem cu RFID ar preveni posibilitatea achizitionari in avans.
Daca ar dori sa fie revolutionari ar face precum in Praga: treci liber la metrou, exista verificari de cartele si se acorda amenzi, care sunt usturatoare.
Cosmin(Citează)
13/05/2015 la 12:32 PM
Valabil si in Germania si Austria ce spui tu despre Praga.
La orasele din Germania poti adauga si S-Bahnul, care completeaza U-Bahnul, de exemplu in Berlin sunt 15 linii si 166 de statii.
bogdan. c(Citează)
13/05/2015 la 12:44 PM
Și noi aveam pe ratb și metrorex, dar le-au scos.
nwradu(Citează)
13/05/2015 la 12:45 PM
Rămâne de văzut, aveau intrare bună la metrorex, dar și competiția avea.
nwradu(Citează)
13/05/2015 la 12:47 PM
Teamnet, Siveco?
costin(Citează)
13/05/2015 la 12:47 PM
Cine sa dea amenzi? Nici pe ratb nu sunt în stare, de aia pierd o grămadă de bani. Metrorex e deja pe pierdere, plus că la orele de vârf nu s-ar putea face controale.
Eu aș fi fericit cu soluție contactless cu care sa intri într-o secunda prin turnichet.
nwradu(Citează)
13/05/2015 la 12:48 PM
Oricine cu relații, ca sunt permise asociațiile. Depinde și ce se cere în CS.
nwradu(Citează)
13/05/2015 la 1:06 PM
Avand in vedere ca vorbim despre Metrorex aici, probabil a 2-a varianta.
BeBe(Citează)
13/05/2015 la 2:03 PM
Erai intr-un moment de solitudine matinala cand ai scris articolul asta?
– titlul corect era “Metrorex vrea sa dea un tun de 40 de milioane de Euro” pentru ca atat este bugetul anuntat.
– garniturile de tren sunt jegoase pentru ca nu au vazut spalat in viata lor, intarzie constant, cu asta Metrorex nu are nici o problema.
– integrare cu RATB? era deja facuta, pana s-au certat anul trecut de la bani incasati de RATB dar neplatiti catre Metrorex.
– ce aplicatii software de management al tranzactiilor abereaza astia, nu se trimite nimic, totul se scrie pe cartela magnetica.
– ce tranzactii, ce prelucrare, nu are loc nimic de genul acesta, totul e pe cartela
– Pentium II? geme piata de SH-uri si ei saracii nu stiu unde sa gaseasca, vai
O licitatie facuta cu dedicatie, ca sa mai praduiasca 39 de milioane de euro pe langa milionul cat costa in realitate 400 de puncte contact-less.
Gaelex(Citează)
13/05/2015 la 2:30 PM
Vine RCS & RDS și câștigă! :) (asta a propos de intrarea pe piața de energie electrică la Oradea)
Alx MAX(Citează)
13/05/2015 la 4:41 PM
@Galaex: pentiumurile probabil nu-s așa o problemă, dar validatoarele alea electromecanice sigur sînt. Mecanismul ala are o grămadă de piese în miscare care se uzează, și este extrem de vechi – cît pot să-l mai țină ?
dacă vroiau să facă economie, îl extindeau pe cel de la ratb (și unificau din start taxarea) dar, evident, nu vor să facă.
alias(Citează)
13/05/2015 la 10:27 PM
Ratb a pus vreo 3 validatoare din acelea in FIECARE autoboz, troleu, tramvai. Au facut cumva licitatie pentru 8~10.000 de validatoare? Au vreo 1300 de autobuze,cred ca peste 200 de tramvaie si aproape 300 de troleibuze.
Total le-ar trebui vreo 6000 de unitati, fata de 800 cat este nevoia maxima a Metrorex.
Gaelex(Citează)
14/05/2015 la 4:57 PM
Bugetul depinde de ce se cere în CS, l-am primit și eu și-l voi citi cu atenție.
Spălarea garniturilor nu are legătură cu asta. Există echipe care le spală, să știi, dar nu fac față. Apropo, metroul nostru e mult mai curat decât cel din multe alte capitale.
Integrarea era făcută de RATB, care lua banii și pentru Metrorex și apoi nu i-a mai dat. Pe mine mă interesează ca și cardurile pe care le va lua Metrorex să fie compatibile cu cititoarele din RATB, ca poate cândva le vine mintea la cap și refac integrarea aia.
Nu știu ce sistem informatic au, dar @alias are dreptate, validatoarele sunt problema mare, probabil că nu se mai găsesc piese, nu se știe dacă le mai fabrică cineva șamd. Mai ai să spui că ar fi mers bine accesul cu monede, ce atâtea cartele și cheltuieli.
Aia cu “e plin de pentium 2 pe piața SH” este o glumă bună. Lăsând la o parte faptul că nu-i așa, o companie de stat nu cumpără de pe Okazii piese.
Dar serios, a mai văzut cineva vreun Pentium 2? Ala mare, ditamai cartușul?
nwradu(Citează)
14/05/2015 la 5:01 PM
Din ce știu, nu mai există nici validatoare ca-n RATB. Așa că sistemul poate fi extins doar asigurându-se compatibilitatea, dar nu cu fix același tip de validatoare.
nwradu(Citează)
15/05/2015 la 8:59 AM
Te pierzi in detalii, RATB a pus de 7-8 mai multe validatoare si nu a avut nevoie de patrujdemilioane de Euro.
Gaelex(Citează)