►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
20 May 2015 ·
GÂNDURI ·
Avem următoarele statistici făcute recent public:
Folosesc datele lor pentru că ambele rețele de afiliere includ zeci de magazine online de toate felurile și în special multe din categoria fashion, deci pot obține date statistice foarte bune privind vânzările.
Ar trebui să-i pese cuiva despre zilele când se înregistrează mai multe vânzări? Poate că veți spune că e important în planificarea campaniilor publicitare, dar nu este așa. Fiecare magazin știe mai bine ce perioadă de decizie are, adică timpul trecut de la prima vizită pe site a unui viitor client și momentul când lansează o comandă. Poate că statisticile spun că perioada de decizie este de o zi, dar în ce măsură au dreptate și cum se poate urmări comportamentul clienților într-o vreme în care cu toții folosim multiple computere, ba chiar 30% din vizite se fac de pe dispozitive mobile – asta e o altă discuție.
Altfel spus, zilele sunt mai multe o ciudățenie, un “știați că?”, nu o informație pe baza căreia să poți optimiza magazinul. În opinia mea, singurul lucru care trebuie reținut este că în weekend se dau mai puține comenzi. Oamenii stau mai puțin la calculator, mai mult pe afară, se gândesc la alte lucruri, descoperă atunci ce trebuie să comande în restul zilelor. Bănuiesc că niște reguli automate (sau manuale) de micșorat bugetul campaniilor AdWords sau FB Ads în zilele de sâmbătă și duminică n-ar strica.
O altă statistică este însă ceva mai interesantă și ambele rețele spun aceleași lucruri: cele mai multe comenzi se dau în intervalul orar 21-23. Chestia asta a fost ajutată foarte mult și de creșterea vizitelor de pe telefon sau tabletă, că acum te uiți după oferte inclusiv din pat sau din fața televizorului.
Morala aici e alta: dacă nu numai că se dă un număr mare de comenzi la ore târzii, dar acest număr este chiar peste alte ore ale zilei, atunci magazinele trebuie să se asigure că oferă un suport comercial bun și la aceste ore, o veste nu tocmai bună pentru angajații lor. Fiecare magazin știe mai bine în ce măsură ia comenzi telefonice sau convertește un chat online sau un om pregătit să răspundă la orice întrebare despre stoc.
Cu așa multe comenzi în orele 21-23, ultimul lucru pe care ar trebui să-l vadă clientul este, însă, un mesaj de “ne pare rău, nu putem fi contactați acum, revino mâine” precum cel de mai jos, care nu-i de la un magazin, dar mi se pare genial formulat.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
20/05/2015 la 2:25 PM
chiar citeam dimineata pe Yahoo Finance ca marii retaileri din America sunt disperati ca oamenii nu mai cumpara multe bunuri in general si haine in special. dar si mai intersante erau comentariile la articol. normal, au trecut si ei prin perioada de boom consumerist si cica au dulapurile si debaralele ticsite cu bunuri cvasi-inutile. cica acum investesc in experiente care sa le lase amintiri frumoase. plus ca se dezvolta tare minimalismul, preferatul meu :)
ce chestie…
gogu(Citează)
20/05/2015 la 2:38 PM
Cred ca mult mai important (cel putin pentru mine, ca afiliat) este cand a dat click pe link-ul afiliat cel care a cumparat, indiferent cand a facut comanda finala.
Clientul poate sa cumpere si 2 – 7 zile dupa ce a dat click pe link. Cand a facut comanda e relevant doar daca a dat click cu 2 minute inainte.
cartus(Citează)
20/05/2015 la 7:36 PM
Da, dar la afiliere e ceva mai ciudat și de asta n-am pomenit nimic în articol despre afiliere.
De exemplu, în ce promovez eu eMAG are perioada de decizie de 0-1 zile, iar alte magazine din 2 Parale de obicei de ordinul minutelor.
În afiliere sunt câteva chestii specifice:
– se promovează oferte speciale, iar acestea se cumpără de multe ori pe loc.
– se promovează produse unor oameni care caută acele produse, așa că din nou perioada de decizie este mică.
– unele clickuri se dau special înainte de o comandă
nwradu(Citează)