un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

Două idei despre afiliere pe fashion

15 May 2015  ·

GÂNDURI  ·

26 comentarii

Am stat ieri până târziu în noapte la o întâlnire organizată de Profitshare despre afilierea în domeniul fashion. Două teme au avut parte de discuții încinse și vreau să vi le spun și vouă.

AFILIEREA PRIN CONȚINUT DE CALITATE

De la o vreme cam toate magazinele vor să atragă afiliați care să-i promoveze prin intermediul unor articole “de calitate”. Adică tu, blogger, ești pasionat de respectivul domeniu și fie scrii despre produsele lor, fie le cumperi chiar tu și apoi le faci niște review-uri senzaționale, pui linkuri afiliate și de aici toată lumea câștigă.

De ce vor asta? Pentru că în special pe fashion clienții vor ceva mai multe informații decât fotografiile frumoase de pe site-ul magazinului. Vor fotografii reale de la oameni obișnuiți, vor poate un clip video, vor imagini detaliu cu anumite aspecte, vor să afle de la o persoană reală cum sunt cusăturile, cum se simte materialul, dacă talpa e suficient de moale sau nu (în IT, din același motiv, eu în review-uri folosesc doar fotografiile mele, nu cele oficiale, iar de exemplu routerele le testez pe un abonament uzual ca al oricărui alt client, nu cu software special de testare).

Clienții cumpără mai cu spor (crește conversia, cum s-ar spune) atunci când văd opiniile altor cumpărători sau articole detaliate despre un produs. De asta unele magazine (precum Sevensins) oferă inclusiv vouchere de reducere dacă, după ce cumperi ceva de la ei, le trimiți o fotografie cu tine purtând respectivul produs.

De ce mai vor magazinele afiliere prin conținut? Pentru că o foarte mare parte din afiliere se face prin reclame Google Adwords sau Facebook Ads, unde afiliatul investește în targetare bună, remarketing, longtail search și alte drăcii și generează vânzări unui magazin trimițându-i clienți potențiali. Investește și el bani, dar scoate de două ori mai mulți din comisioane.

Magazinele au început să investească și ele în astfel de metode de publicitate. Au văzut că pot și ele să facă AdWords și FB Ads, așa că încep să se întrebe de ce să plătească ceva mai mult afiliaților pentru fix același lucru. Rămâne varianta conținutului, practic imposibil de creat de către magazin.

Problema este că din discuția de ieri a reieșit că magazinele ar vrea ca oamenii să creeze acest conținut de calitate doar pentru câștigul din linkurile de afiliere. Acesta nu este suficient. Este prea mult de muncă și, în plus, după cum bine spunea altcineva de la întâlnire, piața fashion e destul de volatilă, azi e magazinul, mâine nu mai este sau iese din rețeaua de afiliere; or afiliatul ce face atunci? Rămâne cu multe articole scrise despre un magazin care fie nu mai există, fie nu-l mai plătește nici măcar prin comisioane? Nu-i bine.

Conținutul de calitate are întotdeauna un cost. Stimate magazine, este o uriașă blogosferă de fashion/beauty, de la acele femei deja foarte populare și foarte urmărite pe toate rețelele de socializare posibile și până la mici bloguri de oameni pur și simplu pasionați.

Pe primele probabil trebuie să le plătiți cu mai mult decât comisioane, trebuie să vedeți asta ca pe o publicitate clasică, ceva tip brand ambassador. Dacă vreți să condiționați suma de rezultate concrete, atunci dublați comisioanele pentru acea domnișoară, dar e mai simplu să o plătiți direct și să beneficiați de linkuri “în clar”, care vă ajută suplimentar și la indexare în Google, decât de unele trecute prin afiliere.

Pe a doua categorie puteți intra mai ușor. Oferiți-le niște produse la test; fetele respective probabil că vor fi încântate că un magazin le acordă o atenție și vor înțelege că au de câștigat din această colaborare nu doar bani prin comisioane, ci și un pic de renume.

Faceți orice, dar puneți produsele respective în mâinile altor oameni! Chestia asta este cea mai importantă, indiferent de gama de produse, acolo unde există așa numitele branduri proprii, fie ele de electrocasnice, haine, televizoare șamd. Dacă sunt brandurile voastre proprii și nu le pot vedea în alte magazine, de unde să știu la ce să mă aștept? Ajutați-vă clienții să treacă peste neîncrederea inițială într-un brand nou (deseori asociat cu noname-uri din China fabricate pe comandă) punându-l în mâinile unor oameni care să-l prezinte mai departe altor oameni.

Cea mai simplă analogie este cu brandurile supermarketurilor. Ați luat din prima produse marca Winny, Carrefour, 365 și altele atunci când le-ați văzut la raft sau v-a fost susținută decizia de un mic sampling făcut pe la raft sau de un prieten care v-a spus “am luat eu, sunt foarte bune sucurile alea”?

Ce să nu faceți: nu așteptați să vină afiliații la voi cu asemenea propuneri. Să nu uităm despre cine vorbim: femei de obicei tinere, populare, care încă nu au și cunoștințe de business, de planuri de afaceri, propuneri, obiective, statistici șamd. E vorba despre femei care arată bine și de asta și vrei să poarte hainele tale și să-și spună părerea sinceră despre ele, pentru că ziua se fotografiază prin parcuri, se distrează la mare, merg prin magazine, se dau pe Instagram și blog, nu stau să facă rapoarte, să afle ce-i afilierea și cum să convertești linkurile.

OFERIREA DE INFORMAȚII DESPRE MAGAZINUL TĂU

Sunt magazine care intră în afiliere, plătesc taxa lunară și gata, se așteaptă ca o mulțime de afiliați să-i promovezi din prima zi și vânzările să iasă prin tavan, cum ar spune americanii.

Sunt vreo sută de magazine fashion și beauty în rețelele de afiliere, de ce credeți că v-ar promova fix pe voi?

Și de aici apar zeci de discuții diferite pe care le văd zilnic: ascunderea numerelor de telefon de pe site pentru clickurile ce vin din afiliere (și răspunsurile obraznice ale unor magazine), flux greoi de comandă șamd, dar acum vom vorbi despre lipsa de informații.

Sunt extrem de puține magazine care le spun direct afiliaților niște informații utile despre vânzări:

  • ce se vinde bine (“vindem poșete, pantofi, costume de baie, dar pe poncho-uri avem cele mai bune prețuri din piață, promovați poncho-urile, toată lumea își dorește în secret un poncho!” sau “cele mai bine vândute produse sunt X, Y și Z, începeți de acolo promovarea magazinului“).
  • când începe o promoție (“dragi afiliați, fiți pe fază mâine la ora 7, dăm drumul la o nouă campanie de reduceri”).
  • care este profilul clienților (“femei, 35-49, din afara bucureștiului”).

Atât, nu vrem mai mult, nu vrem acces la ERP-ul firmei. Sunt și câteva magazine care oferă de la sine astfel de informații, dar marea majoritate nu doar că nu spun nimic, ba chiar au impresia că afiliații ar trebui să ceară astfel de informații și poate, atunci, ele vor analiza oportunitatea convocării unei ședințe prin care să se decidă dacă are rost să facă un memo prin care directorul să aprobe transmiterea acestor informații.

Cam asta e atitudinea, în mare parte. Este complet greșită.

Sunt cam o sută de magazine de fashion și beauty în rețelele de afiliere. Sunt cele mai numeroase, iar categoria aceasta aduce cei mai mulți bani. Uneori te uiți peste întreaga listă și te gândești “ce să mai promovez eu astăzi?”; păi vă zic eu, îl vei promova pe cel care e mai cu moț, pe magazinul care ridică singur două degete în sus și strigă “pe mine, pe mine, stai că-ți spun și de ce să mă promovezi și cui!”.

Doi la mână, afilierea pe fashion ar putea părea o situație many-to-many, că sunt multe magazine și mulți afiliați în sistem, dar nu-i chiar așa.

Tu, director de magazin, ai un singur business; dacă magazinul nu mai merge bine, se închide și-ți cauți de muncă.

Afiliatul, în schimb, are o listă mare de unde să aleagă ce să promoveze pentru a scoate comisioane. Săptămâna aceasta va promova magazinul X. Să presupunem că nu merge treaba. Nu face comisioane poate pentru că n-a știut că poncho-urile au prețuri bune sau că trebuie să promoveze în segmentul 35-49 și a făcut-o în 25-35 cu o conversie mult mai slabă. Păi nu-i nimic, după o săptămână oprește reclamele și începe să promoveze alt magazin din rețea, că are de unde alege.

N-a mers? Next!

Tu, ca magazin, chiar îți permiți să spui “dacă vor afiliații ceva de la mine, să ceară, altfel eu nu ies în întâmpinarea lor cu nimic!”? Până când o vei spune?

Pentru că rezultatele acestor alegeri se văd deja, că doar sunt atâția ani în spatele afilierii în România și avem suficiente exemple din urmă. Sunt magazine care intră în rețea și ies după 4 luni, fără comisioane înregistrate, și magazine care renunță la metodele proprii de promovare și se bazează exclusiv pe afiliați, motivându-i prin informații bine puse la punct, concursuri, bonusuri și un site bine optimizat pentru afiliere. Unii stau și se întreabă de ce nu le generează afiliații vânzări, alții plătesc sute de milioane de lei vechi lunar comisioane.

În alte știri, Profitshare a introdus feed-urile de produse pentru magazinele care oferă așa ceva. Găsiți opțiunea în meniul principal.

feat_euro

asus s5507

    26 comentarii

  1. eu cand am criticat ceva pe emag, la un produs (fara injurii) mi s-au blocat comentariile. acum, cand comand un produs de la ei, repede vin cu email sa imi exprim opinia. ok, or fi dand email automat, dar tot nesimtiti raman.

      (Citează)

  2. Stii cum se vinde fashion in Romania? Se cumpara de pe lightinthebox, sammydress, rosewe sau alt site chinezesc produsul cu 5$ si se vinde la noi cu 99 de lei pret promotional, redus de la 149 sau chiar 199 de lei.

    Site-urile de fashion in Romania sunt o bataie de joc! Ia sa vedem, cat iti ia sa gasesti modelele vandute declub.ro cu 90 de lei: http://www.lightinthebox.com/c/swimwear-2013_5570

      (Citează)

  3. Vezi ca PS nu a introdus inca optiunea de preluare feeduri la toata lumea, ci doar la o mana de afiliati. Nu de alta dar sa nu pui oamenii sa caute aiurea :D

      (Citează)

  4. Serban Cristian

    15/05/2015 la 11:15 AM

    Gaelex: esti cel mai bun exemplu de habarnist :) Cam orice textila pleaca din fabrica la 5,6 sau 10 dolari. Transportul, taxe vamale, tva in vama pe produs+transport, tva la vanzare, impozit pe venit, impozit pe dividende, costurile operationale ale magazinului unde crezi ca sunt incluse ? Ah, da, dupa astea mai doreste si magazinul un adaos sau ceva profit, ca nu este organizatie non profit.

    Se numeste comert :)

    Ca tu, ca si persoana fizica, vrei si poti sa ti cumperi un nimic din china cu 5 dolari si la posta nu se face vama, este foarte foarte ok, go for it. Restul, cei care opereaza comercial si legal, se “bucura” de taxele alea directe de mai sus.

      (Citează)

  5. Inca nu am folosit pana acum produse de afiliare, dar se pare ca este o treaba tare buna. Am sa ma bag si eu si va spun impresii.

      (Citează)

  6. @ Galex a punctat perfect Sebastian , comentezi des pe aici dar in 80 % din cazuri gresesti grav , chiar ieri ma uitam cum ai comentat la articolul cu ssd-ul portabil ca tut iti iei rac etc .

    As adauga ca businessul de haine este unul foarte subiectiv ( pentru clienti ) , nu toate hainele din colectie se vand asa ca marja de profit trebuie sa fie destul de mare ca dupa toate taxele sa acopere si costul de productie a produselor ce nu se vand .

      (Citează)

  7. Foarte bun articol, felicitari!
    Promovarea agresiva a numerelor de telefon (am intalnit inclusiv in bannerele puse la dispozitia afiliatilor! :) ), fluctuatia mare a advertiserilor in retelele de afiliere, lipsa comunicarii, site-uri prost realizate, fara a fi adaptate si pentru mobil, site-uri care nu functioneaza sau careau disparut, fiind inlocuite de o simpla pagina cu un numar de telefon si o adresa de e-mail (a fost un caz), te fac sa ai senzatia ca te lupti cu morile de vant.
    Sa nu mai zicem de site-uri la care codul de tracking nu functioneaza pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp. :)

      (Citează)

  8. Sadrinistyle:
    Inca nu am folosit pana acum produse de afiliare, dar se pare ca este o treaba tare buna. Am sa ma bag si eu si va spun impresii.

    Baga-te, baga-te, iti garantez ca o sa te umpli de bani….
    Asteptam impresiile!!!

      (Citează)

  9. Stiu ca sunt offtopic, dar nu ma pot abtine sa nu postez poza zilei. Cam asa arata noul ambalaj de la Danone: http://i.imgur.com/3Y7A2is.jpg
    Iaurtul cu 0% fructe de padure. Pur si simplu genial! :))

      (Citează)

  10. Serban Cristian:
    Gaelex: esti cel mai bun exemplu de habarnist :) Cam orice textila pleaca din fabrica la 5,6 sau 10 dolari. Transportul, taxe vamale, tva in vama pe produs+transport, tva la vanzare, impozit pe venit, impozit pe dividende, costurile operationale ale magazinului unde crezi ca sunt incluse ? Ah, da, dupa astea mai doreste si magazinul un adaos sau ceva profit, ca nu este organizatie non profit.

    Se numeste comert :)

    Ca tu, ca si persoana fizica, vrei si poti sa ti cumperi un nimic din china cu 5 dolari si la posta nu se face vama, este foarte foarte ok, go for it. Restul, cei care opereaza comercial si legal, se “bucura” de taxele alea directe de mai sus.

    prietene, de la 5$ la 200 de lei e o mare diferenta, mai ales ca transportul e gratis si taxele nu sunt chiar asa de mari, din aia 5$.

      (Citează)

  11. Farcas Gelu Danut: Foarte bun articol, felicitari!

    Și totuși, când am zis aceleași lucruri ieri la întâlnire, mi-au sărit toți în cap.

      (Citează)

  12. gigi:
    Stiu ca sunt offtopic, dar nu ma pot abtine sa nu postez poza zilei. Cam asa arata noul ambalaj de la Danone: http://i.imgur.com/3Y7A2is.jpg
    Iaurtul cu 0% fructe de padure. Pur si simplu genial!:))

    Sigur nu-i 0 grăsime?

      (Citează)

  13. Catalin: prietene, de la 5$ la 200 de lei e o mare diferenta, mai ales ca transportul e gratis si taxele nu sunt chiar asa de mari, din aia 5$.

    Nu sunt chiar 200 de lei, majoritatea rochiilor costă în jur de 100 sau mai puțin.

    Pe lângă ce-a zis Șerban Cristian, se adaugă multe alte costuri (contabil, procesare comenzi, consumabile, publicitate, marketing, fotomodelele care fac acum fotografii în rochii, fotograful șamd), dar lumea tot spune “produs plus taxe plus transport” de parcă asta ar fi tot.

    Până la urmă nici nu contează. Se vând bine, deci merge. Când nu se vor mai vinde, vor scădea și ei marja de profit. Dacă cineva vrea să cumpere direct din China și știe cum, mult noroc, dar majorității oamenilor nu le pasă de această variantă.

      (Citează)

  14. Serban Cristian:
    Gaelex: esti cel mai bun exemplu de habarnist :) Cam orice textila pleaca din fabrica la 5,6 sau 10 dolari. Transportul, taxe vamale, tva in vama pe produs+transport, tva la vanzare, impozit pe venit, impozit pe dividende, costurile operationale ale magazinului unde crezi ca sunt incluse ? Ah, da, dupa astea mai doreste si magazinul un adaos sau ceva profit, ca nu este organizatie non profit.

    Se numeste comert :)

    Ca tu, ca si persoana fizica, vrei si poti sa ti cumperi un nimic din china cu 5 dolari si la posta nu se face vama, este foarte foarte ok, go for it. Restul, cei care opereaza comercial si legal, se “bucura” de taxele alea directe de mai sus.

    Doar ca siturile indicate de Gaelex vand produse contrafacute in China. Produse care luate de la producatorii reali costa ceva mai mult de 5 dolari. Dar e bine ca ești un smecheraș cu spirit antreprenorial și faci comerț cinstit.

      (Citează)

  15. Ma amuza astia care comenteaza de pretul de achizitie din China si pretul de vanzare din Romania. Dar se duc la mall si-si cumpara adidasi Nike facuti in India (da, au ~30.000 de angajati acolo si vreo 20 fabrici) cu 10$, apoi vanduti cu ~100$ in magazine. In online e jaf la drumul mare, la mall n-au nimic impotriva.

      (Citează)

  16. “Dacă vreți să condiționați suma de rezultate concrete, atunci dublați comisioanele pentru acea domnișoară, ***dar e mai simplu să o plătiți direct și să beneficiați de linkuri în clar***… ” -> ai spus asta si la intalnirea organizata de o retea de afiliere? Mi se pare un sfat cel putin “interesant” pentru ecosistemul afilierii… :)

      (Citează)

  17. Un articol bun. Felicirtari! Ca de obicei in Romania, apar si carcotasii.

      (Citează)

  18. nwradu: Și totuși, când am zis aceleași lucruri ieri la întâlnire, mi-au sărit toți în cap.

    Eu ? :) Moi? Je? :)

      (Citează)

  19. Unii e certati cu matematica dom’le
    pret de site in China – la care DEJA exista profit si transport gratuit inclus
    +5% cost de transport
    +24% TVA
    +10% cheltuieli de operare
    fac vreo +40%
    89 de lei inseamna vreo 22.5$, adica >300% adaos fata de 5$

    Frumos profit, >250%…

      (Citează)

  20. Ai dracului mârlani, vor să facă profit mare, nu 10%.

      (Citează)

  21. Blogaritele care arata bine de care spuneai tu la intalnairea profitshere, n-or sa pozeze niciodata in rochiile celor de la declub.ro pentru ca nimeni nu isi strica reputatia cu “o perdea” de 5 $. Ah erau si cei de la Kurtmann, ok produsele Zara ajung si la 400 RON, deci pentru ei este valabil propunera ta!

      (Citează)

  22. Cateva completari:
    – livrarea prin curier rapid din China reprezinta cam 50% din valoarea transportului
    – uitati de costurile destul de mari ale promovarii: CPC (AdWords, Facebook), comisioane afiliere, etc
    – conversiile repezinta doar 3-5% din trafic
    E usor de facut calcule facand doar browsing…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus