►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Wizz Air, doar astăzi: cumperi un bilet și primești încă unul gratuit
Cele mai vizualizate clipuri din România pe YouTube în ultimii 10 ani »
Am văzut la Mobifest și prima mea demonstrație a tehnologiei iBeacon, pe care o consider acum foarte utilă în diverse aplicații comerciale.
iBeacon este ceva dezvoltat de Apple, dar funcționează și pe Android 4.4 și mai sus și în curând probabil și pe Windows Phone. Beacon-urile sunt niște mici aparate ce transmit un identificator prin Bluetooth Low Energy către telefoanele din jur, care, evident, trebuie să ruleze o aplicație ce este pe recepție.
Odată ce aplicația recepționează ID-ul transmițătorului, se conectează la net și întreabă baza ei de date “băi, eu am primit un ID de la un beacon, ce-i cu el?”, iar serverul se prinde astfel unde ești tu (că știe unde a fost plasat beaconul de către cei care au configurat totul) și-ți transmite niște informații.
De exemplu poți pune câte un beacon la intrarea în mall, telefonul tău îl detectează, iar de la server primește o listă cu ofertele speciale din acel mall, o hartă și alte informații. La noi, AFI Palace va implementa în curând tehnologia prin firma Zoniz, care au demonstrat-o și la Mobifest, iar un mall din Cluj deja o utilizează. Noul Orange Shop high-tech din Cluj folosește și el beacon-uri pentru a oferi clienților o experiență superioară. În străinătate este disponibil și pe multe stadioane, iar acum hai să ne imaginăm că aterizezi undeva sau intri la metrou și primești pe telefon harta și alte eventuale informații.
Ca tehnologie este bine gândită:
În plus, iBeacon ar putea fi utilizată nu pentru transmiterea de oferte sau informații despre ceva, ci pur și simplu pentru localizare precisă în interiorul clădirilor.
Problema este alta: nu există o aplicație unică de telefon cu care să interacționeze beaconurile. De exemplu Zoniz este una dintre firmele care le montează, care menține servere ce transmit informația către aplicația Zoniz de mobil, care vinde apoi magazinelor posibilitatea de a-și face reclamă prin beaconurile lor. Orange Shop-ul din Cluj utilizează însă aplicația Contul Meu Orange pentru sistemul de beacon-uri din magazin.
La Mobifest totul a fost simplu. Cu aplicația lor instalată, în momentul în care am pornit bluetooth-ul am și recepționat un beacon și mi-au apărut imediat pe ecran chestiile de la Mobifest, adică fiecare stand și ce oferea el, un concurs local șamd. Dacă sunt în piață și alte beaconuri ale altor companii, nu știu.
Seamănă cu NFC-ul? Da, dar NFC-ul funcționează doar pe distanțe de ordinul centimetrilor (dacă v-ați jucat cu două telefoane NFC, ați văzut că trebuie să le atingeți), pe când iBeacon poate transmite ID-ul chiar și la zeci de metri. Chiar și cititoarele mai mari de tip RFID, precum cele utilizate pentru taxarea automată pe autostrăzi sau pentru acces auto, au o rază mult mai mică decât un iBeacon.
sursa foto: “An assortment of iBeacon from different vendors” by Nonokunono – Several iBeacons were purchased from various vendors. Nexus 5 cellphone was used for picture taking.. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons.
« Wizz Air, doar astăzi: cumperi un bilet și primești încă unul gratuit
Cele mai vizualizate clipuri din România pe YouTube în ultimii 10 ani »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
19/05/2015 la 2:40 PM
cam asta ne mai lipsea, sa ne umplem telefonul cu spamuri la intrarea in fiecare mall.
gogu(Citează)
19/05/2015 la 3:00 PM
la fel ca @Gogu. Ce avantaje imi aduce aplicatia? Trebuie sa tin si bluetooth pornit permanent, deci bateria se consuma mai repede, pentru a primi reclame pe telefon. Daca merg la magazine inseamna ca am ales deja sa vad marfa fizic nu sa pipai ecranul telefonului.
In forma curenta sistemul nu imi aduce nici un avantaj, nu sun interesat.
Valentin(Citează)
19/05/2015 la 5:02 PM
La mall evident ca o sa primesti reclame, dar pe stadion sau in metrou poate iti arata unde esti si te orientezi mai bine.
Om bun(Citează)
19/05/2015 la 5:43 PM
Ai citit articolul? Sunt scrise acolo suficiente avantaje, e drept că nu în clar.
Cât despre mall, foarte bine, să trimită. Prefer să aflu unde sunt oferte decât să iau la pas fiecare magazin. Când merg la cumpărături chiar vreau să aflu astfel de lucruri. Când sunt acasă, poate că nu.
nwradu(Citează)
19/05/2015 la 6:50 PM
Reticienta voastra Valentin & Gogu este justificata in conditiile in care toata ziua suntem bombardati cu diverse reclame si oferte care nu au relevanta pentru noi personal.
Avantajul major al aplicatiei este faptul ca primesti informari sau oferte in functie de locatia in care te afli, si strict pe categoriile de interes pe care ti le-ai ales. Astfel aceste informatii iti vor fi intr-adevar relevante si utile.
Legat de consumul bateriei, sistemul se bazeaza pe o noua tehnologie de Bluetooth (BLE = Bluetooth Low Energy) care consuma foarte putin din bateria telefonului. Poti verifica acest lucru cu aplicatii free tip Batery Doctor.
Annamaria de la Zoniz(Citează)
19/05/2015 la 7:30 PM
@ nwradu
Ceea ce face chestia asta se poate face si cu un Qr code si o pagina web care prezinta informatii legate de o anumita zona. Daca simti nevoia sa consulti scanezi codul.
Tehnologia de care spui cred ca o sa poate sa impinga notificari in tel fara consimtamantul tau. Ma si vad plimbandu-ma pe la mall iar la capatul culoarului sa am un set de 50 notificari de verificat.
Pe scurt: don’t call me, I call you.
Valentin(Citează)
19/05/2015 la 10:11 PM
Da… ar fi un avantaj dacă tehnologia ar fi integrată într-o formă de hartă, şi pe măsură ce ţi se completează harta, să apară fiecare notificare ca un balon, cu un simplu nume (scurt). Dacă vrei să citeşti dai click, dacă nu, nu. Altfel, e spam, cum zic cu toţii. În malluri, în centrul vechi, în orice vad comercial, va fi de nefolosit… va trebui dat explicit “turn off”
alias(Citează)
19/05/2015 la 11:29 PM
Personal nu imi place nimic care este inventat dupa era motoarelor cu aburilor dar din cate am auzit, de la vecinul, ii ca applicatile de mobile nu pot sa faca ceva fara consimtamantul userului. Asa ceva este numit virus si nu ar sa treaca prin Apple review si nici prin teste pe GooglePlay .
Pentru mine chiar si technologie inainte de 2000, cum este QR code si websites, ii prea prea fancy. Eu sugerez o tanti care striga si ne povesteste ce este pe rafturi si ce promoti sunt valabile cand intri in magazin. Dupa cativa ani tanti ar sa stie ce vreau sa cumpar si ar sa se adreseze numai cu oferte care stie ca imi place.Experienta inclusiv pipaitul, ar sa fie mai placuta si humana.
retroman(Citează)
20/05/2015 la 12:06 PM
Eu nu simt niciodată nevoia să consult coduri QR, să potrivesc camera pe ele șamd.
De asemenea, nu vreau să mă duc să caut coduri. Vreau ca informația să vină la mine, că de asta am telefon și tehnologie modernă în jur.
În plus, nu te spamează nimeni. Trebuie să ai bluetooth pornit și aplicația lor instalată. Atunci când o instalezi bănuiesc că ești de acord să primești mesajele informative, că altfel de ce ai face-o?
nwradu(Citează)