►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Filme: Mad Max Fury Road / unul dintre cele mai bune filme de acțiune
Mâine încep oferte aniversare la eMAG și vin cu un BMW Z4 premiu pentru cumpărători »
Știam deja că suntem conduși de incompetenți, dar uneori primești câte o dovadă atât de clară încât te mai minunezi odată.
La două săptămâni după introducerea impozitului pe bacșiș, ministrul finanțelor a anunțat că se va renunța la acest impozit pentru că e greu de implementat și deschide calea altor metode de a evita taxele. Serios, Sherlock?
Oare cum lucrează Guvernul? Cineva a decis așa pe moment că vrea evidența bacșișului și impozitarea lui, fără a face însă cel mai mic studiu despre asta, despre cum s-ar putea implementa eficient, care ar fi implicațiile, cum vor face restaurantele, taxiurile și inclusiv magazinele uzuale să țină evidența bacșișului?
Care au fost urmările? Două săptămâni de haos, tipărirea unor registre de ciubucuri, apoi depunerea unei declarații la ANAF că unitatea comercială pe care o administrezi le va utiliza. Cât o fi costa ca fiecare local să cheme pe cineva ca să le modifice softul pentru a putea emite bonuri de bacșiș? (cineva de la televizor plângea și pentru taximetriștii care au fost nevoiți să facă același lucru, dar mă îndoiesc că vreunul a emis bon de bacșiș).
Mai mult, până și magazinele unde de obicei nu dă nimeni bacșiș, gen buticul de la colț, și-au făcut tot sistemul de evidențiere a bacșișului pentru a explica astfel diferențele de câțiva bani sau lei ce apar de obicei la finalul zilei. Pentru diferență se emite un bon de bacșiș și gata.
După două săptămâni s-a anulat totul. Cine plătește pentru toate aceste prostii birocratice? Cine răspunde pentru o modificare a codului fiscal anulată practic imediat? Cine răspunde pentru că, în ciuda numeroaselor avertismente din partea analiștilor că o astfel de impozitare este o complicație inutilă, lucrurile au mers mai departe – iar după două săptămâni s-au răzgândit?
Nu o pot spune suficient de tare: cât de incompetenți sunt cei din guvern și cum putem scăpa de ei?
« Filme: Mad Max Fury Road / unul dintre cele mai bune filme de acțiune
Mâine încep oferte aniversare la eMAG și vin cu un BMW Z4 premiu pentru cumpărători »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
18/05/2015 la 2:13 PM
nu spui, te intrebi.
foarte incompetenti, mai mult decat atat, sunt hoti. cum sa scapi de ei? pleci din tara. pentru ca “ei” sunt exponentiali. urmatorii sunt la fel, deci nu scapi din ei prin vot, dupa cum o sa vina maicile tereza pe aici sa zica.
dar vezi ca intri pe un teren periculos, nici antena 3 nu a privit cu ochi buni tevatura asta cu bacsisul. daca as putea si ar conta, ti-as da vot negativ la post pentru ca, chiar daca aparent ai dreptate, sa ai aceeasi parere cu aia mi se pare pur si simplu gretos. #stiicezic?
mircea (primul)(Citează)
18/05/2015 la 2:42 PM
“dar vezi ca intri pe un teren periculos, nici antena 3 nu a privit cu ochi buni tevatura asta cu bacsisul. daca as putea si ar conta, ti-as da vot negativ la post pentru ca, chiar daca aparent ai dreptate, sa ai aceeasi parere cu aia mi se pare pur si simplu gretos. ”
Dar nu e mai sanatos sa nu te uiti absolut deloc pe Antena 3 si sa judeci cu capul tau daca Radu are sau nu dreptate? De ce ar trebui sa ne raportam in judecatile noastre la Antena 3? Tocmai la Antena 3? Intreb si eu asa.
Si relativ la aceste reglementari, un articol care mi se pare foarte bun: un avocat care despica tacticos noile reglementari si felul in care se pot “aplica”. In fapt, felul in care devine practic imposibil/inuman/anticonstitutional sa aplici ce scrie acolo. Critica mai buna nu am vazut pana acum. De aici:
http://www.hotnews.ro/stiri-dosare_de_fiscalitate-20140221-despre-bacsis-amenzi-robie-birocratica.htm
silicon_v(Citează)
18/05/2015 la 3:40 PM
“cum sa scapi de ei? pleci din tara” Dă-i drumul și scapă tu. Sigur o să ne fie dor, fan “antena 3”.
O să ne scape cine ne-a scăpat şi de Tonta preşedinte. Adică poate vom avea şansa unei mobilizări ca în noiembrie şi va ieşi sictiritul de român la urnă şi poate nu-şi va bate joc, aşa ca-n 2012.
Kap(Citează)
18/05/2015 la 3:44 PM
Silicon si kap, nu prea ati inteles nimic din ce am scris.
mircea (primul)(Citează)
18/05/2015 la 4:02 PM
“Ce o uimea pe Regina Maria la „poporul ei”, la acest neam de latini încrucișați cu Levantul, „sceptici și cinici”, „invidioși și egoiști, lacomi și meschini în scopurile lor” și la care „vocea șperțului este revoltător de predominantă”, era tocmai resemnarea. Românii se demobilizau repede, incapabili să ducă la capăt un lucru odată început.”
De aici http://www.contributors.ro/editorial/dans-din-buric-pe-lehamitea-noastra/
Aghid(Citează)
18/05/2015 la 4:11 PM
Da, suntem condusi de niste idioti, niste idioti care prin astfel de balbe reusesc sa anuleze toate lucrurile bune pe care le fac. Nu discuta nici dracu de cea mai mare crestere economica din Europa, cu mult peste estimarile economistilor, sau despre viitorul TVA de 9% la alimente, care va intra in vigoare peste 2 saptamani, o masura istorica in Romania. Nu, se discuta de-o balba a unui guvern care se pricepe de minune sa-si traga cate-un glonte-n picior.
zetu(Citează)
18/05/2015 la 4:35 PM
Asta cu crestere economica intr-o perioada in care cea mai mare companie din tara anunta scaderi de profit de 60%+ fata de anul trecut pare cam din pix.
nashu_mare(Citează)
18/05/2015 la 4:59 PM
În opinia mea, e rău că se dau legi fără consultare cu agenții economici, fără studii, fără analize detaliate, etc. A fost evident o gafă introducerea legii.
Dar eliminarea ei e o gafă? Mi se pare de bun simț ca dacă ai făcut o gafă, cel puțin să o corectezi. Da, încurci oamenii, îi pui pe drumuri, creezi isterie și panică, superi, când dai o lege proastă. Dar nu mi se pare o idee bună să persiști în greșeală și să lași legea să meargă, doar pentru a nu admite că ai greșit.
Olivian Breda(Citează)
18/05/2015 la 5:46 PM
Dacă s-a înțeles asta e greșeala mea, dar desigur că eliminarea nu este o gafă, ci din contră.
nwradu(Citează)
18/05/2015 la 6:03 PM
Nu pot sa nu remarc cati oameni de aici se uita la antena 3, care, intocmai ca cei de aici, a criticat dur legea asta cu declaratea bacsisului.
mircea (primul)(Citează)
18/05/2015 la 6:20 PM
Trebuie implementat un mecanism prin care politicienii care-si umilesc cetatenii prin legi aberante, sa raspunda personal pentru eroare; in cazul de fata ministrul de finante impreuna cu staff-ul sau. Asta i-ar face sa gandeasca de doua ori inainte sa propuna o lege.
Ovi(Citează)
18/05/2015 la 6:57 PM
În principiu, cel mai rău era să rămînă impozitul ăsta. Faptul că s-a introdus si s-a scos este mai puțin rau decît dacă nu se scotea. Este o greșeală scumpă, știu, dar e mai bine să-ți recunoști si corectezi greșeala decît să persiști în ea.
Nicăieri în țările civilizate nu se aplică așa ceva (pe unde am fost eu și am văzut Tip Box-uri sau am dat “tip” la restaurant… nu am fost în toată lumea dar, am fost destul), era absurd să se încerce aplicarea tocmai la noi.
alias(Citează)
18/05/2015 la 7:31 PM
poti sa imi arati unde e cresterea economica de care vorbesti? sau doar trollezi?
stefan(Citează)
18/05/2015 la 7:32 PM
Lol, sigur sunt aia de la INS pe-o mana cu Ponta, asa cum au fost in toti astia ultimi 3 ani.
Pe de alta parte
zetu(Citează)
18/05/2015 la 7:36 PM
In scaderea CAS-ului, in TVA-ul de 9% la paine sau in turim, in cresterea salariului mediu etc.
zetu(Citează)
18/05/2015 la 10:44 PM
Da, ca ar fi prima data cand INS da sau actualizeaza ceva pe plus desi teoretic ar fi imposibil.
Pe de alta parte, nu stiu ce vrei sa spui cu citatul din activitatile Petrom. Vrei sa imi dai dreptate sau cum?
Hai sa iti fac un rezumat: cei mai bine platiti salariati din Romania sunt aia din Petrol si Gaze si industriile conexe (echipamente de extractie si de masura & co). Implicit, astea sunt si motoarele economiei ( + automotive) Ca bonus, toti astia din industriile conexe nu lucrau numai cu Petrom. Alti clienti importanti ai lor erau in zona Rusiei. Ghici carui stat i s-a instituit embargou si ce industrii au fost afectate in Romania.
Cupleaza si cu investitiile Statului aproape de zero in infrastrcutura.
Dar da, TVA la carne, turism… LOL!
nashu_mare(Citează)
19/05/2015 la 9:59 AM
asta cu impozitarea bacsisului a fost una dintre cele mai mari smecherii facute de guvernul actual. au reusit sa legitimeze spaga si sa fiscalizeze coruptia, chiar si pt putin timp, venind in ajutorul celor care incaseaza bani din asa ceva. pentru ca da, bacsisul este o forma de coruptie, la fel ca spaga.
bine ca nu au insistat si au scos porcaria asta de lege. s-a vorbit despre bacsisul taximetristilor, al celor ce livreaza pizza, dar nu s-a vorbit deloc despre bacsisul celor din horeca, acolo unde chiar se lasa bacsis (in medie intre 10 si 20% din valoarea comenzii).
Liviu R.(Citează)
19/05/2015 la 10:50 AM
Nu e o formă de corupție. Nu dai bani pentru a obține foloase necuvenite, ospătarul nu acceptă bacșișul pentru a face trafic de influență.
De asta se dă la final, după ce deja ai primit ce trebuia să primești.
nwradu(Citează)
19/05/2015 la 12:20 PM
Radu, coruptia nu inseamna doar trafic de influenta. Banuiesc ca stii asta.
De ce dai bacsis la ospatar, spre exemplu? Ca semn de multumire pentru serviciile sale, corect?! Serviciile sale pe care oricum le platesti, in nota de plata pe care o achiti.
ps: – Pavlov a dovedit chestia asta, a conditionarii, acum vreo suta si ceva de ani. ;)
Liviu R.(Citează)
19/05/2015 la 4:18 PM
Dar aia cu supraacciza pentru a face autostrăzi cum e? Exact asta a fost motivarea și vorbele care au ieșit pe gurița lui Ponta: băgăm supraacciza ca să facem autostrăzi. Avem vreun metru de autostrăduță făcut din acei bani? Cîtă vreme nu avem o modalitate a a-i trage la răspundere pe idioții ăștia… nu văd scăpare.
mircea 2(Citează)
19/05/2015 la 4:56 PM
mnoah, eu zic ca in continuare e sfidare pe fata. ceva gen: – va place sau nu, sunteti de acord sau nu, platiti acciza.
ciudat e ca astia de la petrom si alte companii din industrie nu schiteaza nimic contra. in fond, profitul lor se duce in cap, de cand cu ieftinirea barilului de petrol.
din pacate, mai avem inca un an cu guvernul actual….
Liviu R.(Citează)
19/05/2015 la 9:37 PM
Barilu de petrol a scazut din cauze care depasesc mult mizeria asta de tara, aceleasi cauze pentru care petrolul se masoara in barili
mircea (primul)(Citează)
19/05/2015 la 11:51 PM
Si asta contrazice statistica si logica?
nashu_mare(Citează)