►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Cumperi un hard disk și poți câștiga o tabletă Prestigio
Renovare: canapele bune și bibliotecă frumoasă pentru sufragerie »
Am fost ieri la prima zi de Innovation Labs Boost Day și am ascultat prezentarea proiectelor din categoriile Disrupt Retail și Mobile. Lucrurile au mai avansat, echipele au dus mai departe ideile de la început și le-au nișat mai bine, iar prezentările lor au fost scurte și la obiect, orientate bine de tot pe “ce face, cui ne adresăm, cum facem bani, de ce avem nevoie”.
Mi-a plăcut și că pregătirea lor se face chiar și în astfel de momente de prezentarea. Aveau 3 minute pentru prezentare, iar când suna alarma se opreau și spuneau “mulțumesc, aveți întrebări?”, fără să mai ceară “încă 20 de secunde, vă rog!”. De asemenea, prezentările au fost ținute în engleză pentru a-i obișnui cu acest lucru, având în vedere că le vor prezenta și în fața unor investitori sau mentori străini la final.
Încep cu cele care mi-au plăcut mie:
Vitabox.me – o aplicație care-ți recomandă dieta și mai ales suplimentele nutritive în funcție de activitatea ta fizică.
Au prezentat niște statistici foarte interesante: piața românească de suplimente nutritive este în mare creștere, pe măsură ce tot mai multa lume este interesată de ele și de activitatea fizică, dar mulți nu știu cum și ce să ia. Mai mult, diversele site-uri fac reclamă agresivă unor anumite produse, dar asta nu înseamnă că sunt și bune pentru tine.
Vitabox vrea să preia date despre activitatea ta fizică de la diverse dispozitive de monitorizare și să-ți recomande ce să mănânci și când. Dacă scrii în aplicație că ai alergat și apoi ai mâncat paste, ei îți vor recomanda o banană și anumite suplimente. Lucrează cu nutriționiști pentru asta și sunt pe cale să încheie un parteneriat cu o sală de fitness, probabil World Class.
Newzeum – un soft care te ajută să găsești muzee și apoi te ajută în timpul vizitei acolo.
Pun pariu că inclusiv aici în oraș sunt o grămadă de muzee de care nu știm, iar din când în când descoperim câte unul pe câte o stradă. Newzeum le va pune pe hartă, iți arată programul, îți face un tur, include imagini și alte funcții.
E un soft bine gândit și ar fi de folos inclusiv turiștilor străini, plus că poate fi ușor configurat pentru orice alte oraș, deci ideea poate fi vândută oriunde.
Alte proiecte:
Buyerbrain – o unealtă de cercetare a pieței ce integrează inclusiv funcții biometrice de măsurare a răspunsului la diversele reclame.
FindThat – aplicație de mobil care-ți spune de unde poți cumpăra produse pe care le-ai fotografiat tu. Mi se pare greu de făcut.
ShopIt – aplicație care-ți spune unde se găsesc anumite produse într-un magazin. Probabil că ați fost printr-un hipermarket și v-ați întrebat “băi, dar un lighean găsesc la produse de curățare, la menaj sau la veselă?”. Aplicația lor îți arată direct unde se găsesc produsele. Ca dezavantaj văd faptul că trebuie lucrat foarte aproape cu magazinele respective și că hipermarketurile ar putea instala vreo 2-3 ecrane tactile prin magazine, un fel de puncte de informații, și gata.
Veiled – aplicația promovează diverse magazine/produse prin gamification, un termen care înseamnă că totul se face sub forma unui joc sau ceva la fel de distractiv. Exemplul dat a fost că poți merge pe stradă, aplicația îți spune de o ofertă în zonă și despre bonusurile pe care le poți câștiga în aplicație, te duci acolo, pornești un fel de realitate augmentată care-ți arată magazinul și faci vreun mic gest care-ți deblochează oferta.
Coinfetti – o aplicație interesantă și cu potențial succes. Vrea să convertească Bitcoin în bani reali, direct pe cardul tău de debit. Cel care a prezentat-o știa bine sistemul bitcoin și spunea că orice conversie în bani durează cam mult sau se face prin niște procesatori de carduri, iar mulți posesori de bitcoin vor să-i cheltuiască pe loc și într-un mod simplu. Așa că serviciul lor vrea să facă rapid conversia și banii să intre direct pe cardul proprietarului.
Jamstudy – un fel de platformă/rețea socială ce se adresează tinerilor între 17 și 25 de ani, gândită doar pentru studenți. Este un loc de întâlnire pentru studenți, unde pot întreba și afla informații despre diverse programe și facultăți de la oameni care sunt acolo sau le-au terminat. Nu sună rău, ca idee. Mă uit uneori la știri de genul “are de ales între trei facultăți din străinătate” și mă gândesc că bine ar fi să poți întreba pe cineva cum este acolo sau ce se face mai exact la diverse cursuri.
Ready, Steady, Shop – o aplicație care vreau să te ajute să economisești bani. Pentru asta vei fotografia bonurile tale, iar aplicația face automat detecție de ce-ai cumpărat și câți bani ai plătit. Îți setezi lunar niște bugete, îți zice aplicația că ai cheltuit cam mult pe anumite chestii etc. Eu sunt foarte sceptic că produsele de pe bonurile fiscale vor putea fi identificate doar pe baza unei fotografii, fiecare magazin are alt format, diverse prescurtări, case de marcat proaste șamd.
SOSgift – o platformă ce te ajută să alegi cadoul potrivit introducând niște informații despre persoana pentru care cauți. Asta e o idee bună, de exemplu poate că vrei sa iei un parfum, dar ai nevoie de sfaturi privind care parfum este acum la modă sau care e potrivit pentru bunică-ta. În același timp, am senzația că există destule astfel de site-uri și că, pentru a fi cu adevărat funcționale, este nevoie de zeci de consultanți sau oameni pricepuți în diversele domenii pentru care recomandă produse. Nu de alta, dar bănuiesc că persoana care-ți recomandă o bluza mișto pentru o femeie nu-ți poate recomanda informat și un ceas bun pentru bărbați pentru un buget de 2000 de lei.
« Cumperi un hard disk și poți câștiga o tabletă Prestigio
Renovare: canapele bune și bibliotecă frumoasă pentru sufragerie »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
2 comentarii
21/04/2015 la 1:16 PM
Multe lucruri pe care le incearca si altii sau care au fost deja incercate, multe alte chestii dragute dar pornite de la principiul “vreau sa fac un app” nu “am identificat o piata”.
alxzen(Citează)
21/04/2015 la 2:08 PM
Da, ei s-au dus cu idei în prima fază. Câteva idei au trecut mai departe și mentorii le-au zis fix astea: gășește piața, vezi ce concurență ai, ce puncte slabe, cum scoți bani șamd.
Acum răspund și la aceste lucruri în paralel. La final se alege aplicația care pare să aibă cea mai bună șansă.
nwradu(Citează)