►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Un articol din Business Insider vorbește despre brandurile pentru “super rich”, o categorie de oameni ce au averi de miliarde și pentru care mărcile tradiționale scumpe nu mai sunt suficient de exclusiviste pentru a le arăta statutul social în fața banalilor milionari.
Louis Vuitton, for instance, is considered a “brand for secretaries” by many wealthy Chinese.
“Louis Vuitton has become too ordinary,” a billionaire woman told China Market Research Group managing director Shaun Rein in 2011. “Everyone has it. You see it in every restaurant in Beijing. I prefer Chanel or Bottega Veneta now. They are more exclusive.”
Ca posesor de LV, mă simt chiar jignit!
Poate că vă întrebați de ce zic chinezii asta. Chinezii sunt noii cumpărători de branduri de lux. În 2012, de exemplu, când am fost în Paris la Lafayette aproape toți cumpărătorii erau asiatici. Magazinul Prada se închisese, cu pază la intrare, pentru cei vreo 15 asiatici care răscoleau prin rafturi. Îi puteai vedea apoi cu multe sacoșe în mână, ca-n filme.
Soluția este simplă: e nevoie de branduri și mai scumpe. Chestia asta este un pic mai dificil de pus în practică pentru brandurile tradiționale gen Gucci sau Louis Vuitton, că nu poți veni cu o gamă nouă de produse despre care să zici că sunt super-exclusiviste după ce, ani în șir, ai spus deja același lucru despre produsele tale de până în acel moment. Așa că apar noi branduri. Bottega Veneta, despre care se zice mai sus, este un brand deținut tot de Gucci, doar că plasat mai sus. Nu trebuie să fie mai bun, ci doar mai scump – este suficient.
La ceasuri situația stă cel mai bine, acolo poți veni mai simplu cu game noi și mult mai scumpe. Chiar și așa, observați că Rolex, de obicei un sinonim pentru “cel mai scump ceas și cel mai cunoscut brand”, este trecut la categoria Premium, dar există mărci super-premium precum IWC, Patek Philippe și Breguet. Am văzut un Breguet la Paris, costa 744.000 de euro, plus că te poți lăuda că aceeași marcă au purtat și Ludovic al 16-lea, Napoleon, Churchill, Washington sau regina Victoria.
În același timp, nu pot să nu observ un alt trend care vine în special din America, zonă unde oamenii s-au obisnuit cu bogăția și nu mai au de ce să o arate public, să epateze cu ea. Zuckerberg, avere 18 miliarde, poartă niște tricouri simple de zici că-s de 3 dolari bucata. Steve Jobs purta aceleași haine mereu, blugi și bluza pe gât; e drept, era un model Issey Miyake, dar câți știau asta? De Buffet nu mai zic, e cunoscut pentru zgârcenie. Probabil că pentru ei contează mai mult recunoașterea în societate sau poate că extravaganțele se consumă în cerc restrâns, nu se arată în public.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
01/04/2015 la 11:05 AM
S-ar putea să fie un pic de mit urban în treaba asta, dar din câte știu costumația aleasă de Jobs și Zuckerberg are legătura cu procesul decizional. Garderoba e formată din aceleași haine pentru a nu pierde timp în fiecare zi gândindu-se cu ce să se îmbrace. Cam cum avea Dexter din “Dexter’s Laboratory” aceleași haine mereu în dulap.
Bogdan Popa(Citează)
01/04/2015 la 11:36 AM
Ce ratat trebuie sa fie ca fiinta umana ala/aia care isi cumpara ceas de 744.000 de euro.
Redgrave(Citează)
01/04/2015 la 12:41 PM
La Jobs, e o ditamai povestea, caut-o pe Google, e mişto. Legat de americani, eu pun pariu că toţi zgîrciţii ăia au în casă, măcar pentru plimbat la evenimente, cel puţin un Vacheron :)
Alex Mihăileanu(Citează)
01/04/2015 la 12:44 PM
E o carte, Milionarul de langa noi, realizata in urma unor cercetari/interviuri extinse pe mai multi ani cu oameni bogati. Spre surprinderea tuturor, mare parte a milionarilor americani sunt foarte chibzuiti cu banii, fac cheltuieli bine gandite si nu prea epateaza. Cam asa si-au strans averile.
Cei care cumpara chestii luxoase sunt persoane cu venituri si averi mult mai mici, care apeleaza la cardul de credit pentru ele si pentru a arata un anumit nivel de trai (pe care de fapt nu prea il au).
Habar n-am cat adevar e aici, dar asa spune cartea :)
Iulia S.(Citează)
01/04/2015 la 1:51 PM
Oameni îndobitociți de comunism.
gogu(Citează)
01/04/2015 la 2:51 PM
Deci daca am cateva zeci de miliarde de dolari si prefer sa ma imbrac casual, ca orice alta persoana de varsta mea, inseamna ca sunt zgarcit? Zuckerberg nu e vreun actor sau cantaret, nu il urmaresc paparazzi prin Los Angeles in timp ce se duce la Whole Foods. Probabil vrea sa aibe o viata normala ca tot omul, fara a fi afectat de bani.
BeBe(Citează)
01/04/2015 la 3:23 PM
trebuie sa fii putin ipocrit sa stai pe niste bani (top 100 in lume) si sa ai pretentia ca ai o viata “normala”. ca sa nu zic ca esti de-a dreptu nesimtit daca vii si declari o treaba de genu asta, tu avand capacitatea de a cumpara cu banu jos, cum ar zice romanu, jumatate din Africa (incluzand si populatia).
mircea (primul)(Citează)
01/04/2015 la 4:47 PM
Pentru oamenii prea bogati, inca nu s-a inventat un brand prea luxos. Cam asta e atitudinea lor…
Andreea(Citează)
01/04/2015 la 5:10 PM
Inca un articol despre noua clasa de miliardari din China: http://www.gq.com/news-politics/201501/chinas-richest. Cica proprietarul celui mai scump yacht vandut acolo, vreo 45 de milioade de dolari, nu a iesit niciodata cu el din port.
Claudiu(Citează)
01/04/2015 la 6:49 PM
Comentariul meu e din nou in moderare, din nou din motive puerile si pudice
mircea (primul)(Citează)
01/04/2015 la 10:04 PM
Arătau în chinez miliardar care nu mai știa ce sa ia. Avea sute de perechi de pantofi placați cu aur, platina și diamante. Oameni care necesita perfuzii în cap.
gogu(Citează)
01/04/2015 la 10:38 PM
Eu zic totusi ca pentru oamenii prea bogati care “sufera” de astfel de grandomanie, sunt destui care inventeaza branduri si le vand foarte scump si le face “limited”.
Cătălin Corozanu(Citează)
02/04/2015 la 8:01 AM
Pasul următor la ceasuri este apelarea la un ceasornicar independent, care produce doar 3-4 ceasuri pe an, în întregime manual şi apoi schimbă mecanismul :)
Revo(Citează)
02/04/2015 la 9:46 AM
Subscriu. Am citit-o si o recomand cu caldura. Este o carte pe care ar trebui s-o citeasca multi romani.
Mimanu(Citează)
04/04/2015 la 12:36 PM
Mai frumos arata ceasul meu de 29 de lei decat ala din poza.
alin(Citează)
15/04/2015 la 12:30 PM
deseori sticla straluceste mai mult decât diamantul. pentru ca sticla are ceva de demonstrat.
ionut popescu(Citează)