►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
“În 2014, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit 3.168 de reclamaţii de la consumatori care au făcut cumpărături online.”
Păi e bine. Înseamnă că avem un comerț online bine pus la punct sau, desigur, că oamenii nu fac reclamații, deși e tare simplu să faci asta. 3168 de reclamații anual înseamnă un pic sub 9 pe zi, în medie, în condițiile în care în România se dau probabil 9 comenzi pe secundă pentru un total de câteva milioane de comenzi pe an.
Dacă te uiți pe bloguri, ziare și pagini de Facebook, e plin de reclamații. Oamenii fie sunt doar zmei de monitor și se vaită din orice, însă nu fac și efortul de a depune o plângere reală, fie nu știu cum, ceea ce iarăși nu dă bine, că cine vrea să depună o plângere se descurcă să afle și cum poate face asta. 90% dintre sesizări au fost întemeiate, s-au dat amenzi de 107 milioane de lei și despăgubiri de 6,84 milioane lei, spune ANPC citat de B365.
Și 2 Parale are niște statistici despre comerțul online, bazate pe datele ce trec prin platforma lor. Astfel, valoarea medie a unei comenzi este de 161 lei, deși media aceasta ar trebui făcută pe fiecare domeniu în parte, că la IT&C comanda medie este mult mai mare, în timp ce cărțile sau cosmeticele trag media în jos. Ca intervale orare, cel mai mult se cumpără între orele 22 și 23, apoi între 15 și 17.
Apropo de magazine online, pe 11-13 mai are loc GPeC Summit. Dacă lucrați în domeniul e-commerce sau marketing, probabil că vă interesează. Eu nu lucrez, dar până și eu am auzit de Neil Patel, fondatorul KissMetrics, blogger de marketing și om decorat de Barack Obama, care l-a inclus într-un top al antreprenorilor sub 30 de ani.
Mai vin, apoi Chris Sullivan, Chris Goward și Matthew Woodward, toți mari experți în analytics, testare și optimizarea pentru creștere conversiilor și îmbunătățirea experienței clientului. Probabil că au lucruri bune de zis în prezentări și apoi în seminariile din zilele doi și trei, poate mai aud și magazinele noastre despre customer satisfaction și cum să reacționezi când apare o problemă. Pe lângă Patel, care pare genul de om pe care vrei să-l auzi ce are de spus, indiferent de domeniu, m-aș duce până și eu acolo pentru Matthew Woodward, care este printre altele și affiliate marketing expert; m-aș duce doar ca să văd ce zice și apoi să întreb pe cei de la noi “voi de ce nu faceți asta?”
Biletele sunt ceva mai ieftine până pe 10 aprilie, costă 59 de euro pentru o zi sau 147 euro pentru toate cele trei zile. Detalii găsiți pe site-ul oficial GPeC Summit.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
09/04/2015 la 12:28 PM
O tendinta pe care am observat-o la conferintele de la noi: cu cat speaker-ul e anuntat cu mai mult tamtam, cu atat ala spune cele mai putin interesante lucruri si de obicei vine sa iti vanda ceva PE BANII TAI.
Speaker de la Google anuntat cu mult tamtam la ICEE Fest – a venit sa vanda AdWords si sa ne zica ce minunata e platforma
Speaker de Facebook anuntat cu mult tamtam tot la ICEE Fest – a venit sa vanda Facebook Ads si dadea ca imbecilul ca “studii de caz” Starbucks si BMW. Sa nu cumva sa dai exemple “studii de caz” cum ajuta Facebook Ads business-urile mici sau mijlocii, cu bugete limitate
Speaker de la SKype – a venit sa vanda Skype pentru business-uri
Pai dau niste bani ca sa vina unu’ sa-mi vanda ceva?!?! In loc sa-mi dea ala bani sa-mi pitch-uiasca?!?!
Glue(Citează)
09/04/2015 la 2:05 PM
Totuși, de la speakerul de Facebook ce te așteptai să vândă, dacă nu Facebook Ads? Asta e și ideea, să-l auzi pe unul expert recomandând respectiva treabă. O pot recomanda și eu, dar nu are aceeași valoare.
Probabil Patel va vorbi despre Kissmetrics sau va spune cum ajută și asta în conversii.
Important este să-l auzi cum vorbește, ce zice, ce răspunsuri dă la întrebări șamd, ca la orice din ăsta mare.
Aia cu studiile de caz se întâmplă și mai rău la noi, unde vin românii și arată ce campanii mișto au făcut străinii. Dacă mai văd o dată despre ce mișto face Oreo social media, vomit. Românești nu au, că nu-s așa multe.
nwradu(Citează)
10/04/2015 la 8:38 AM
Nu merge deloc bine, cel putin nu la eMAG pe parte de client support.
1. Am comenzi date, livrate si care in sistem apar inca la curier. De 3 luni de zile, tot la curier.
2. Am comanda data de 3 zile, din aplicatia lor de mobil, am inchis fereastra cu datele cardului. De atunci e comanda inregistrata, plata in procesare, nici un semn de la ei.
3. Am pus eu intrebare la eMAG pentru fiecare din chestiile de mai sus, cu numar comanda in cauza. Nu ma asteptam sa primesc deja raspuns, aglomeratie mare, inteleg. Dar un mail automat pe adresa mea, ca au primit intrebarea mea, textul ei si ca se ocupa, asta de ce nu-s in stare sa faca?
Ar trebui sa fie obligativitate de serviciu pentru toti cei care lucreaza in magazine online sa puna cel putin o comanda pe Amazon din Europa si una pe un site concurent din Romania. Ca sa vada care-i diferenta de livrare, relatie cu clientul si cum se rezolva problemele daca apar.
Gaelex(Citează)
05/05/2015 la 7:23 AM
Acum un an te-am auzit, fara sa vreau, spunand chestii nu prea de lauda despre GPeC. Ma rog, era o discutie privata de a ta cu inca cineva. E interesant ca acum zici despre ei ca e fain si recomanzi.
Cred ca se intelege gresit. Chiar imi place evenimentul, meg de mai multi ani la evenimentele GPeC. Nu incercam sa fiu naspa doar eram curios ce te-a convins sa-i mai dai o sansa. :)
(anonim)(Citează)