un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am aflat ce se mănâncă la clasa business la TAROM (update: și alte fotografii!)

11 Apr 2015  ·

TURISM  ·

15 comentarii

Mă întrebam acum vreo lună ce se mănâncă la clasa business la TAROM, având în vedere că la Economy am primit mereu mâncare bună, caldă, practic o masă completă, la cursele lungi. TAROM stă mai bine decât alte companii la acest aspect; unii dau doar un sandviș trist chiar și la cursele de trei ore.

Am aflat.

Imaginea de mai jos mi-a fost trimisă de cititorul Etravel. Este un prânz mai complex, preparat nu doar să te hrănească, ci și să arate bine. Se servește din farfurii reale, ai un șervet și ustensile normale, salată, desert, iar băuturile sunt servite în pahare de sticlă. Primești ceva de băut imediat ce urci în avion, apoi pe toate durata cursei, la cerere. Cafeaua este cafea, nu ness, din câte am înțeles.
tarom_business

A doua imagine mi-a fost trimisă de Ciprian Bălțoiu, corespondentul Digi24 în Spania, și este făcută de un steward de pe zborul București-Madrid, clasa business. Văd acolo un pui cu sos de brânză, salată, brânzeturi, desert, probabil și nelipsitele băuturi.
tarom_business_1

Mulțumesc amândurora pentru fotografii! Dacă doriți să vedeți cum se zboară și ce se mănâncă la un zbor Singapore Airlines unde biletul costă 23.000 de dolari, citiți acest articol.

Merită diferența de preț pentru clasa business? Am făcut o simulare pentru iunie și un bilet Buc-Madrid costă 238 euro la Economy, iar la Business 893 de euro. Aș spune că nu, poți rezista trei ore fără mâncare mai bună și scaun mai mare și loc mai mult. Clasa Business se adresează celor pentru care diferența de cost este nesemnificativă pentru că oricum câștigă mult mai mult și managerilor pentru care plătește compania și unde, prin contract, așa se zboară.

 

Update: mai multe fotografii de la clase business. Mai jos aveți tot TAROM pe cursa Paris – București, fotografie din 2008. Observați cafeaua frumos servită și în general aspectul îngrijit al platourilor.

tarom_business_cafeatarom_business_paris_buc_2008

Iată și Lufthansa pe București – Munchen, clasa business. Pare puțin, dar e un zbor relativ scurt, iar la clasa Economy probabil primești un croissant sau o napolitană.

mic_dejun_lufthansa_buc_mun

Luxair din Munchen în Luxemburg, un zbor șî mai scurt, dar la business primești ceva bun.

mic_dejun_luxair_mun_lux

asus s5507

    15 comentarii

  1. 18.000 usd, 23k singaporezi.

      (Citează)

  2. O să vezi mâncare la Tarom spre Istanbul: un pachet de biscuiți și un ness. :)

      (Citează)

  3. ce întrebare… dacă merită diferenţa de preţ de aproape 400 euro ca să-ţi dea o porţie un pic mai mare în farfurie de ceramică, şi băutură mai multă… tu chiar crezi ce spui ????

    Dacă chiar vrei băutură, iei de la un duty-free (ca să te lase cu ea în cabină, deşi e lichidă) băutură cu cîteva zeci de dolari şi bei de N ori mai mult decît ţi se dă la business !!!!

      (Citează)

  4. @Alias: mai pune in diferenta de pret si business lounge intre zboruri (sau pana la decolare), zero stat la cozi si-o seama de discounturi deloc neglijabile pentru cine zboara cel putin saptamanal. Apropo, pe Singapore Airlines (Europa-Asia) ai la dispozitie bar nelimitat la business class cu specificarea ca totusi daca observa ca sunt sanse sa te faci muci te atentioneaza.

      (Citează)

  5. @LxF: n-o fi rău în “business lounge” dar multe aeroporturi au pus, deja, scaune foarte comode, inclusiv un fel de şezlonguri în care poţi să şi dormi dacă ai mult de aşteptat… Despre cozi, nu prea ştiu la ce cozi stai ? cele 3-4 minute în plus la îmbarcare, în ideea că cei de la business se bagă în faţă ? Discounturi ? cine zboară la economic săptămînal nu primeşte discounturi ?

    orice ai spune, chestiile astea nu justifică sute de euro în plus pt un om normal. Cu banii ăia îţi iei un super-telefon sau mănînci la N restaurante de lux… normal că dacă eşti mare şmecher şi îţi plăteşte firma, nu zici nu, dar să scoţi din buzunar… mai greu… este un blog în care se descriu activităţi normale ale unui om normal şi cititorii sînt şi ei “normali”, oameni care caută variante economice la orice, care mai au în vedere companiile low-cost, care profită de discounturi, de black friday, etc… oameni care dacă au 400 de dolari nu-i aruncă pe fereastră pt. a mînca din farfurie de ceramică într-un zbor de 3 ore.

      (Citează)

  6. @alias Price vs affordability: intrebarea era daca merita. Parerea mea e ca merita. Merita si daca ai salariu de € 100 si daca ai salariu de €20,000 pentru ca e un pret justificat. Ca nu oricine isi permite (eu intrand in categoria asta) e cu totul alta discutie. Rolls Royce sau Ford?

      (Citează)

  7. alias: @Alias: mai pune in diferenta de pret si business lounge intre zboruri (sau pana la decolare), zero stat la cozi si-o seama de discounturi deloc neglijabile pentru cine zboara cel putin saptamanal. A

    Problema nu se pune apropo de valoarea mâncării sau a băuturilor și unde poți lua mai ieftin.

    Problema se pune dacă diferența de preț între bilete este neglijabilă pentru tine, în contextul a cât câștigi. Sunt oameni pentru care diferența aia nu contează, e infimă, insesizabilă. Sunt oameni care spun “ce bilet e mai bun? Business! Iau din ăla, atunci”, fără să le pese cât costă.

      (Citează)

  8. Business transatlantic : http://m.imgur.com/a/Gfh16

      (Citează)

  9. nwradu: Problema nu se pune apropo de valoarea mâncării sau a băuturilor și unde poți lua mai ieftin.

    Problema se pune dacă diferența de preț între bilete este neglijabilă pentru tine, în contextul a cât câștigi. Sunt oameni pentru care diferența aia nu contează, e infimă, insesizabilă. Sunt oameni care spun “ce bilet e mai bun? Business! Iau din ăla, atunci”, fără să le pese cât costă.

    Radule, clasa biznis e pentru persoanele care nu se uita la bani. Nu e vorba dacă merita sau nu. Pentru noi, muritorii de rand, nu cred ca merita în veci asa ceva, dar pentru ai noștri care s-au tot iscalit pe la DNA e alta poveste.
    Nu cred ca exista un om normal care câștigă banii muncind și sa dea diferența de clasa

      (Citează)

  10. Bb: Nu cred ca exista un om normal care câștigă banii muncind și sa dea diferența de clasa

    Ba da, foarte mulți. Tocmai cei care muncesc vor să fie tratați astfel. Să vezi în străinătate cât de mulți sunt, de obicei pe segmentele de întoarcere are TAROM-ul clienți.

    Apoi, cunosc multe companii la noi care au politica de a trimite angajații cu business, dincolo de un anumit nivel ierarhic.

    Și asta e business. Când vorbim de clasa 1, aia se adresează celor cu foarte mulți bani, gen milionari care zboară.

      (Citează)

  11. la business, tipic biletul e platit de companie si costul intra la cheltuieli deductible din venit. prin urmare calatoresti mai bine si platesti si impozit pe profit mai mic :-)

    disclaimer: nu sunt contabil, deci nu luati bilete la business bazate pe scenariul de mai sus, anaf-ul vegheaza

      (Citează)

  12. @LxF:
    WTF ? dacă ai salariu de 100E cum naiba să merite să dai 400E în plus pt avantajele enumerate în articol ? cît ai luat la aritmetică în clasa a 2-a ?

    Eu cunosc inclusiv patron de firmă (nu foarte mare, dar nici foarte mică) care nu plătea business pt el-însuşi… 400E nu este o cheltuială neglijabilă cînd e propria firmă. Sigur, dacă eşti manager (nu patron) la Orange sau la Oracle, şi nici nu ştii cine-s acţionarii şi la cine ajung exact banii, atunci… e altă poveste…

      (Citează)

  13. parerea mea este ca pentru cursele in europa, unde cel mai lung zbor este de vreo 4 ore (dublin sau lisabona), nu merita business. pentru oamenii normali. cei care isi fac banii pe bune, nu din contracte negre.
    catre shanghai prin moscova am vrut sa imi cumpar business (vreo 9-10 ore pe segmentul lung). diferenta nu era chiar uriasa, la un anumit moment economicul era vreo 600 € si business vreo 1,600 €. dar m-am oprit o secunda si m-am gandit ce pot face cu 1,000 € in 5 zile in shanghai si… am mers la economic ;).
    corporatiile au politici ciudate; am lucrat cu unii care acceptau bilet business doar pentru zboruri mai lungi de 10 ore. un amic a primit odata de la linia aeriana un free upgrade (sau chiar mai ieftin decat la economic), ceva recompensa frequent flyer, si a iesit scandal pana a reusit sa demonstreze ca era de fapt ieftin…

      (Citează)

  14. “Ce aveti?”
    “Pui si peste, dar ia un peste ca pui nu mai este…”
    Discutie cu un steward de la Tarom.
    Si la AirFrance/KLM intri cu “economicul” la lounge dupa ce aduni 40k/an mile pe card. Insa alta era viata inainte sa scurteze cursa de Paris-Jakarta pina la Singapore.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus