►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Parlamentul român a apărat încă o dată corupții din interiorul său, refuzând ridicarea imunității lui Dan Șova printr-un vot cel puțin dubios (l-a dat una cu mir pe frunte, a fost show adevărat). Se întâmplă mult prea des asta și arată că primii hoți ai țării se apară între ei, excepție fiind cazurile cu parlamentari din opoziție, care sunt aruncați de cei de la putere “câinilor”.
Haideți să repetăm ce-i cu imunitatea asta. Imunitatea parlamentară este gândită doar pentru declarații. Altfel spus, dacă cineva încearcă să instaureze o dictatură, tu ca deputat sau senator ai garanția că poți urla ca din gură de șarpe atrăgând atenția asupra neregulilor, având prin mecanismul imunității garanția că nu vei fi arestat abuziv pentru a fi redus la tăcere.
Atât. De ce se amână cercetările procurorilor prin intermediul imunității pentru oameni care nu au urlat de dictatură, nici n-au arătat nereguli ale vreunei clase politice, ci din contră, au luat șpăgi de milioane, au averi imense pe care nu le pot explica, au îngropat industrii întregi, au întârziat lucrări critice de infrastructură sau au plătit de 3 ori mai mult decât face pentru ele? Pentru că cei corupți decid și vor decide întotdeauna în favoarea lor.
Ridicolul situației este și mai bine înțeles atunci când vă gândiți că parlamentarii, adică oameni fără pregătire juridică, decid dacă există suficiente probe la dosar pentru a ridica sau nu imunitatea cuiva în vederea continuării cercetărilor. De ce se uită ei pe probe și decid dacă cineva pare nevinovat sau nu? Nu știu. Normal ar fi ca ei să ridice imunitatea, procurorii să continue ancheta, iar un judecător să spună apoi dacă probleme sunt suficiente sau nu pentru mers la bulău.
Cam nimic.
Eliminarea imunității sau măcar limitarea ei în mod clar doar la declarații politice nu poate fi ușor făcută. Indiferent de forma sub care s-ar face asta (legi, modificarea Constituției), mecanismul este același, parlamentarii trebuie să voteze eliminarea ei, iar parlamentarii nu vor asta și o dovedesc caz după caz.
Alegeri anticipate pentru schimbarea parlamentului? În primul rând, președintele nu poate dizolva parlamentul așa ușor, trebuie niște motive bine întemeiate, iar faptul că aceștia nu votează cum dorește el sau noi nu este un motiv suficient de bun. Asta e realitatea.
Doi la mână, în caz de alegeri anticipate, cu cine am vota pentru a avea un Parlament cinstit? Jumătate dintre candidați, dacă nu și mai bine, ar fi tot cei vechi, cei actuali. PNL-ul arată bine în sondaje, dar n-au oameni prea curați nici ei. În plus, ar intra baronii locali în acțiune, s-ar împărți pui și făină, ar fi făcute voturile tot pe bază de interese, care apoi trebuie plătite.
Alegerile parlamentare conform calendarului normal vor fi în 2016, peste un an și jumătate. Este foarte posibil ca unele anticipate să nu-și mai aibă rostul, că până s-ar pune în practică ar trece anul.
Protestele publice ar fi singura cale. În noiembrie au schimbat multe chestii, au schimbat opinia indecișilor, au focalizat îndârjirea spre un țel comun. Parlamentarii corupți se tem cel mai tare că nu vor mai fi aleși pentru un nou mandat, că-și vor pierde astfel imunitatea perpetuă și vor cădea pradă justiției. Au văzut și ei acum ce condiții sunt prin penitenciare, nu vor acolo… Cea mai mare amenințare pentru ei este să le spui “bă, fă ce trebuie că altfel nu te mai votez!”.
Punând în balanță asta cu mașinăria imensă de partid ce dă pui, făină și bani pentru voturi, plus toți cei neinteresați de viața politică pe motiv că nu-i influențează deloc, misiunea este dificilă. Trebuie să treacă ani buni, probabil decenii, până când tot mai mulți oameni să iasă de sub tentația puiului primit gratuit, să înțeleagă că toți acești hoți fură de la ei, de la bunăstarea și viitorul lor, și să ceară o țară curată.
Metehnele Parlamentului nu pot fi schimbate de pe o zi pe alta.
Nu foarte multe. Toți cei care așteaptă minuni de la Iohannis poate că vor fi dezamăgiți, dar ar fi bine să înțeleagă ce prerogative are președintele, ce poate face și ce nu. În acest caz, nu poate face altceva decât să protesteze ca și noi. Sistemul politic este făcut astfel încât Parlamentul are, de fapt, puterea principală în stat, asta fiind un fel de garanție a democrației țării.
Iohannis ar putea începe un război la nivel declarativ cu hoții și corupții, dar asta l-ar transforma într-un soi de Băsescu. Ar însemna să dea continuu în “tatăl lor”, adică Ponta, ceea ce s-ar traduce prin mișto-uri gen “Victor Viorel”, împungeri, scos de la naftalină tot felul de documente clasificate, “era ofițer acoperit” și tot așa. Însuși Iohannis a declarat ca nu va fi genul acesta de președinte și eu personal cred că nici n-a fost votat pentru a fi genul acesta de președinte.
A se observa, apropo, ce bine a ieșit “cel mai cinstit guvern” făcut de Ponta și cum arată un Parlament controlat de PSD și complicii lor din UNPR, UDMR și PC. Oameni unul și unul, toți!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
35 comentarii
26/03/2015 la 7:36 AM
Mai tii minte de la orele de istorie cine a facut revolutia din 1848? De unde si de la cine a pornit?
Ei bine, ia-ti gandul de la o Romania cinstita, pentru ca astia de acum isi invata copiii de mici sa fie corupti, sa incalce legea. De la condusul ca bezmeticii, cel putin pana la primul copac sau zid, cu bolizii luati din banii fraudati statului pana la implicarea directa in coruptie gen Hrebenciuc Jr. si rasaritul de afaceri de “succes” cum Bon Ton din Herastrau al lui Nastase Jr., care nu are nici o explicatie pentru banii investiti si nici pentru ce proprietati si bunuri detine.
Gaelex(Citează)
26/03/2015 la 8:46 AM
Sint efecte care nu se vindeca niciodata. O tara condusa de hoti, practic nici nu se cheama tara, ci e doar un teriotoriu pe care isi desfasoara activitatea hotii, evident avand o organizare ierarhica bine pusa la punct, foarte asemanatoare cu sistemul ierarhic birocratic al zilelor noastre, un teritoriu care poarta diverse denumiri, in functie de situatie, teritoriul fiind impartit in zone de influenta. In cadrul societatii hotomane se practica la rindul ei hotia, adica hotii isi fura unii de la altii voturile si zonele de influenta, se fac socoteli si trebusoare marunte, de la cel mai mic la cel mai mare. In limbajul zilelor de azi se cheama afaceri. Si uite asa, sint pus in situatia de a nu realiza daca totusi ma aflu intr-o tara, intr-o tara adevarata sau in lumea hotilor. Ce mai ti-e si cu Matrixul asta…
Sorin(Citează)
26/03/2015 la 9:00 AM
Imunitatea nu e un lucru așa rău. O mică demonstrație prin reducere la absurd: dacă mâine se votează să ieșim din EU și să intrăm în USA și parchetul nu e de acord, ar putea aresta toți parlamentarii care votează pentru și s-ar respinge propunerea.
E ca diferența între Newton și Einstein, pentru situații uzuale funcționează destul de bine dar nu mereu.
Și în plus, imunitatea merge doar la arestare, adică oricum cercetarea merge înainte, pot fi trimiși în judecată, condamnați sau achitați.
Combo(Citează)
26/03/2015 la 9:29 AM
Cred ca lucrurile ar trebui explicate ceva mai bine. Cred c-ar trebui ca lumea sa stie ca in urma votului de ieri Sova nu scapa de procurori, asa cum a scapat spre exemplu Vosganian, scapa doar de-un probabil arest preventiv. Arest preventiv excesiv din punctul meu de vedere. Dar asta-i alta discutie. Asadar parlamentul nu s-a impotrivit ieri justitiei, si doar a impiedicat-o sa-l aresteze preventiv pe Sova pentru o fapta de acum 7-8 ani. Ancheta merge mai departe, procurorii isi fac treaba, si cu siguranta vor trimite dosarul in justitie, unde Sova, in functie de probe, va fi condamnat sau achitat. Dar discutam strict principial, da, ieri parlamentul ar fi trebuit sa dea un vot pozitiv.
Ce ma nedumireste pe mine e reactia. E involburarea asta si dorinta de-a iesi in strada. Dorinta pe care o impartasesc in mare masura. Doar ca e ciudat. De ce e ciudat? Ca atunci cand Vosganian a fost SCAPAT DE INCEPEREA URMARIRII PENALE, si nu o data, ci de 2 ori, n-am vazut reactia asta vehementa. Si in cazul lui Vosganian discutam de-o presupusa subminare a economiei nationale din postura de ministru al economiei, nu de-o complicitate la abuz in serviciu, cum e la Sova. Si Vosganian e bine mersi, impotriva lui procurorii nici macar n-am putut sa inceapa urmarirea penala. Aici nu discutam de starea de libertate sau de arest in care acesta este sau va fi anchetat, discutam de faptul ca el nu e si nu va fi anchetat, punct. Ori asta mi se pare o chestie mult mai grava decat in cazul Sova. Si totusi, reactiile si iesitu-n strada se intampla acum, nu acum 2 luni. Sa fie oare din cauza ca Vosganian era din mult imaculatul PNL si nu din coruptul PSD?
zetu(Citează)
26/03/2015 la 9:44 AM
Eu am o observatie aici. Votul de ieri pentru Sova se referea la “arestarea sa preventiva”. Parlamentarii au stabilit ca nu. Insa, Sova poate fi cercetat in continuare de catre DNA, dar in libertate. Adica dosarul poate fi trimis in instanta (daca sunt dovezi solide) iar Sova poate fi chemat la judecata oricand. La finalul procesului poate sa intre in puscarie, depinde ce hotaraste judecatorul. Nu contest faptul ca procesul poate sa dureze mult iar Sova sa influenteze cumva mersul anchetei. Sa o luam altfel: daca maine face careva plangere impotriva mea zicand ca am furat, nu-mi convine sa stau 24 de ore in arestul politiei ca la final procurorul sa zica “pleaca ma, esti nevinovat”. Oricum, in cazul lui Sova lucrurile sunt relative, nu stim ce contine dosarul, nu stim ce dovezi sunt, hai sa nu aruncam cu pietre deocamdata. Un lucru e cert, Parlamentul a faultat justitia in acest caz, are un galben. La al doilea se da rosu! Pe de alta parte sa nu uitam cateva lucruri esentiale: dintre toti parlamentarii arestati in ultimele luni nici unul n-a fost condamnat definitiv. Nici un proces nu a ajuns la final. Hai sa ne bucuram doar atunci cand vor aparea deciziile de “inchisoare cu executare”.
Danyzus(Citează)
26/03/2015 la 9:59 AM
DNA-ul lucreaza la foc automat, in trei schimburi. Nu trece saptamana si mai baga unu-doi granguri la racoare. Perceptia electoratului este foarte buna in cazul DNA si se imbunatateste pe zi ce trece.
Ceea ce face acum DNA-ul este ceea ce se cheama dilema prizonierului. Il baga la audieri pe X. Daca X toarna, sta acasa, arestare la domiciliu. Daca se tine tare, sta triplu la racoare. Canta ca privighetoarea, ii da cu suspendare.
Ponta trebuie sa arate ca face si el ceva, sa echilibreze cumva, pentru ca altfel pierde rapid din increderea electoratului. Asta este motivul pentru care a emis celebra ordonanta de urgenta si a asmutit ANAF-ul exclusiv pe comerciantii stradali, care nu sunt afiliati multinationalelor. N-o sa vedeti in vechi controale ANAF la McDonalds, KFC, Mega Image, Cora, etc.
Ordonanta de urgenta permite amendarea cu 10.000 lei si suspendarea activitatii pentru comercianti ale caror contributii lunare catre bugetul de stat depasesc cuantumul amenzii. Scopul acestei ordonante si a loteriei cu bonuri fiscale nu este sa diminueze evaziunea fiscala, ci sa-i imbunatateasca lui Ponta perceptia publica si sa-i aduca niste procente in plus la sondaje. E o fenta in stilul lui Frank Underwood. Din cate am auzit, Ponta e mare fan.
Tac-su lu’ Tudor(Citează)
26/03/2015 la 10:09 AM
” De ce se amână cercetările procurorilor prin intermediul imunității…” – Te uiti prea mult la Digi24. In tara noastra in care televiziunile sunt patimase toate, daca vrei sa te aproprii cat de cat de adevar va trebui sa te uiti la toate canalele de stiri, altfel risti sa crezi astfel de aberatii. Nu se amana nimic, doar ca nu se aresteaza preventiv.
Marius M(Citează)
26/03/2015 la 10:15 AM
“PNL-ul arată bine în sondaje, dar n-au oameni prea curați nici ei.”
Pe bune??????
Credeam ca sunt ca lacrima…
Inainte schimbau culorile, anu’ trecut schimbara si denumirea dupa uniune.
GHINION!
samE(Citează)
26/03/2015 la 10:27 AM
Trăim în ţara lui Papură Vodă.. numai că în ziua de azi papura se dă cu şpagă.
Cătălin Corozanu(Citează)
26/03/2015 la 11:22 AM
Ai dreptate, dar vine o vreme în dezvoltarea unui stat când șansele de instaurare a unei dictaturi sunt mult mai mici decât acum 50-100 de ani, când statele vecine te trag de mânecă, când veghează și UE și americanii șamd. În momente din astea mai ridici și tu legile astea vechi și inutile.
nwradu(Citează)
26/03/2015 la 11:23 AM
Da, dar arestul preventiv are un rol bun, stai 3 zile acolo și apoi spui tot ce știi, că n-ai uscător de păr și veceul este groaznic.
Cât despre Șova, este o imagine a corupției “in your face” și mai face și pe prostul în declarații, pe când Vosganian nu era așa.
nwradu(Citează)
26/03/2015 la 11:25 AM
Acu serios, care din voi are impresia ca astia s-au dus in parlament pentru salarii si atita tot ???
moca(Citează)
26/03/2015 la 11:26 AM
Referitor la asta, cei numiți de tine dădeau deja bonuri fiscale. Au și ei parte de controale periodice, hipermarketurile chiar acum sunt implicate în ceva aranjament de prețuri, dar scopul chestiei cu bonurile era să-i sperie pe cei mici, nu pe Cora.
nwradu(Citează)
26/03/2015 la 11:26 AM
Din ce citesc mai sus in comentarii, Sova poate influenta un intreg Parlament dar nu ar trebui sa fie arestat preventiv in timpul anchetei, care ancheta s-ar desfasura normal cu el in sanul Parlamentului. Da, suna logic.
nashu_mare(Citează)
26/03/2015 la 11:28 AM
Sova face parte din conducerea partidului de la Putere si este prieten apropiat al presedintelui acestui partid (care intr-o viata paralela este si premierul acestei tari).
nashu_mare(Citează)
26/03/2015 la 12:01 PM
Te-ar fi prins bine o cariera de procuror comunist. Plus ca daca privatiunea de uscator si WC nu erau suficiente, un pulan doua pe cocosa sigur i-ar convinge.
Boris(Citează)
26/03/2015 la 12:02 PM
Da, că trebuie sa se duca personal unde nu a fost în ultimii 8 ani, că n-o avea niște avocați, prieteni, dușmani, etc
Eu problema o văd la modul următor: vine nea Gogu Procuroru la mine și zice arest 30 de zile că n-ai șapcă. Se fac și niște percheziții pe la toți partenerii de afaceri, că de, căutăm dovezi. Vreo 2 ani mai tărziu sunt achitat, dar surprise, afacerea s-a dus dracu’, nici nu poți s-o mai începi, că oamenii ăia care au stat să fie percheziționați te iubesc acum, bani nu mai ai, o bucurie.
Combo(Citează)
26/03/2015 la 12:13 PM
‘se amână cercetările procurorilor prin intermediul imunității’ – o dai in ziare de scandal, nu se amana nimic, dosarul merge pe fagasul normal si daca e condamnat ajunge la bulau, simple as that. S-a refuzat un amarat de arest preventiv, care ce sa vezi, e util in cazul persoanelor periculoase sau care pot influenta martorii, dar aici faptele s-au petrecut acum ceva ani, a avut timp sa aranjeze tot ce putea, faptul ca l-ar aresta preventiv acum ar fi pur si simplu un spectacol de televiziune si atat.
Ce voiau sa previna prin acest arest, dadea foc la documente care oricum nu mai exista? Sa-l aresteze daca e vinovat, si probabil e, dar deocamdata vad mult show la tv cu arestari preventive dar condamnari pe fond cam slabut.
FlorinM(Citează)
26/03/2015 la 12:15 PM
Adica, dupa tine, arestul preventiv nu e pentru a te impiedica sa faci si alte nasoale, ci e un soi de tortura. Pai eu zic sa-i torturam direct, sa-i batem cu biciul, si sa-i lasam nemancati si fara apa vreo saptamana, ca dupa sigur or sa recunoasca si-or sa spuna tot.
zetu(Citează)
26/03/2015 la 12:18 PM
A, si inca ceva, e misto cum Vosganian, care era suspectat de SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE, chestie mult mai grava, daca e sa ma intrebi pe mine, fata de complicitatea la abuz in serviciu, pentru ca e baiat bun, a scris niste carti, nu pare arogant, poate scapa de inceperea urmaririi penale. In schimb Sova, pentru o fapta de acum 7-8 ani, sigur tre’ sa stea 30 de zile in arest.
zetu(Citează)
26/03/2015 la 12:32 PM
O lectura obligatorie pentru toti cei care urla acum ca Sova a scapat de procurori, dar n-au nicio problema ca Vosganian nici macar n-a ajuns in fata lor http://www.vice.com/ro/read/romanii-nu-stiu-diferenta-dintre-arest-si-judecata-452?utm_source=vicefbrom
zetu(Citează)
26/03/2015 la 1:02 PM
Aia risca sa ii fie complici.
Nea Gigi Procuroru doar face cererea de arest. Nu stai retinut 30 de zile fara incuvintarea unui judecator.
nashu_mare(Citează)
26/03/2015 la 1:04 PM
Vezi:
nashu_mare(Citează)
26/03/2015 la 1:26 PM
Nu e asa. Arestul preventiv nu este o masura punitiva ci, asa cum ii spune numele, una preventiva. Este o masura exceptionala, menita sa-l impiedice pe inculpat sa infulenteze martorii, sa distruga probe sau sa fuga. Nu este deasupra prezumtiei de nevinovatie, inculpatul fiind declarat vinovat doar de un judecator, care dispune si o pedeapsa, proportionala cu fapta, cu scopul de a readuce starea de dreptate, a compensa in cazul in care e nevoie si a duce la indreptarea faptuitorului. N-am studii juridice serioase, dar cam asta ar fi pe scurt. Articolul indicat de zetu mai sus explica situatia.
Acum, in cazul lui Sova, existau anumite indicii ca ar fi distrus probe (inscrisuri, har disk-uri etc) si, de pe pozitia lui politica ca ar fi putut incerca influentarea martorilor. Asta ar fi trebuit sa decida judecatorul, nu Camera. In schim, camera si-a exercitat dreptul de a mentine imunitatea, iar Sova sa fie cercetat in libertate. Acum sper doar ca politia si parchetul sa stea cu ochii pe el, in caz ca va incerca in continuare sa distruga probe si sa influenteze martori. Sau, doamne fereste, sa fuga in Coreea de Nord.
ipo(Citează)
26/03/2015 la 1:30 PM
Nashu, de la comiterea faptelor, din 2007, Sova a avut niste pozitii cheie in stat, pozitii din care putea sa aiba grija ca acum sa nu aiba nicio problema. Pana si DNA-ul n-a avut o problema cu asta. Asa cum n-a avut cu Bica, Udrea, Fenechiu etc. Asadar despre ce discutam?
Oricum, repet, firesc era ca imunitatea sa-i fie ridicata, la fel cum ar fi trebuit sa se intample si-n cazul Vosganian. Atat doar ca, cazul Vosganian e de 1.000 de ori mai revoltator si mai flagrant. Ori atunci nimeni nu prea a avut vreo problema. Atat.
zetu(Citează)
26/03/2015 la 2:42 PM
Tu ori te faci ca nu intelegi, ori nu intelegi, ori esti de la antena3. Parchetul, in speta DNA, solicita arestarea parlamentarilor pentru fapte care sunt considerate infractiuni de actualul cod penal. Nu exista in RO nici o lege care sa-ti interzica sa iesi din UE si sa intri in USA.
Logica din asta absurda si care nu are nici un fundament gasesti doar la idiotii aia de la antena3.
George M(Citează)
26/03/2015 la 3:36 PM
Probabil pentru ca prima este o infractiune extrem de greu de dovedit si are conotatii politice, aici din cate am inteles e mult mai transparenta problema.
alxzen(Citează)
26/03/2015 la 3:51 PM
Tot prin absurd parlamentul ar putea modifica legea DNA, modifica bugetul pentru a ii taia finantarea, scoata procurorii din magistratura; si multe alte metode crete de a schimba echilibrul de forte, presedintele nu poate opri o lege aberanta. Ca si in cazul OUG pentru primarii traseisti efectele ar fi ireversibile chiar daca situatia s-ar corecta folosind mecanisme democratice.
Ar trebui introdus dreptul de veto pentru presedinte asupra oricarei legi?
In exemplul dat de tine prerogativele prezidentiale sunt de ajuns pentru a bloca o tentativa de abuz.
alxzen(Citează)
26/03/2015 la 4:49 PM
Asta în cazul în care președintele nu e de la minoritate :).
Oricum, singura chestie cu respingerea arestării, dpmdv, este că nu vedem la tv săptămâna asta pe sova cu cătușe. Cum nu mă uit la tv, n-am pierdut nimic. Dosarul merge înainte, dacă e făcut cu cap, DNA o să obțină și o condamnare.
Și partea mișto e că și oameni deștepți nu știu diferența între arestare și condamnare. Mi se pare foarte tare cum poți să prostești un internet întreg. În condițiile în care informațiile sunt la îndemână și durează 5 minute să găsești la ce se referă imunitatea parlamentarilor. Singurul om din țară imun la aproape orice este președintele României, pe care doar parlamentul îl poate pune sub acuzare pentru înaltă trădare cât timp este în funcție.
Combo(Citează)
26/03/2015 la 6:44 PM
Aveti dreptate, zic sa il lasam liber. Deja a antedatat niste acte ca sa para toata treaba in regula. Nu mai are altceva ce face in continuare, deci arestul preventiv e degeaba.
nashu_mare(Citează)
27/03/2015 la 9:45 AM
Boss, cred ca tu nu prea intelegi de ce ii zice arest preventiv, sau care ar fi problema oamenilor mai egali decat altii in fata legii.
alxzen(Citează)
27/03/2015 la 10:07 AM
Da, dar ce ziceam eu este un efect secundar binevenit.
nwradu(Citează)
27/03/2015 la 10:08 AM
Poate că ar trebui, dar asta se poate face prin modificarea Constituției, ceea ce nu este posibil.
Doi la mână, președintele este ales de oameni, dar la fel și parlamentul. E greu să zici care ne reprezintă mai bine.
nwradu(Citează)
27/03/2015 la 10:49 AM
Cred ca gresiti in a tot insista in povestea cu “votul pentru un pui si un litru de ulei”
Oamenii nu voteaza asa. Nici macar cei mai saraci, de la tara sau din orasele mici si sarace. Am auzit asta de la sociologi care imi par credibili. Eu chiar trec prin astfel de medii, cel mai des prin satul sarac din Oltenia unde s-au mutat parintii mei dupa pensionare.
Oamenii aceia chiar cred sincer ca PSD-ul are mai multa grija de ei decat ceilalti. Ca le da mai multe ajutoare, ca nu ii cauta la venituri suplimentare ca sa le taie ajutoarele si tot asa. In cel mai rau caz, voteaza de frica, ca ii ameninta primarul ca una si alta, daca nu are majoritate PSD-ul in comuna de peste 70%. Dar nu voteaza pentru pui sau ulei. In mare, ei chiar cred ca voteaza bine si sunt socati de modul in care gandesc si voteaza rudele “de la oras”
Nu spun asta ca sa ii scuz pentru felul cum gandesc, doar voiam sa clarific asta.
Voturile cumparate “pur” sunt cele prin turism electoral, dar discutam pana la urma de doar cateva procente (2-3-5, in functie de prezenta la urne), pana la urma. Nici macar PSD-ul nu are capacitatea de a plimba o jumatate de million de oameni prin tara.
Si, la obiect: tara se poate schimba doar odata cu “media”. Cum adica cu “media”? Adica cand se va schimba cea mai mare parte a populatiei la nivel de mentalitate. Sau macar sa se faca o masa critica: atunci cand se va schimba cea mai mare parte a populatiei active politic. Discutam de cam 5-6 milioane de oameni. Ce se va intampla atunci (si se intampla acum doar partial)? De exemplu: un partid tine in brate in personaj dubios, il sustine pana in panzele albe, plange dupa el la TV ca are dosare politice, ii acorda imunitate parlamentara. Rezultatul ar trebui sa fie un scandal monstru, iar, ca bonus, acel partid ar trebui sa scada dramatic in sondaje, cu fiecare zi in care face asta. Lucru care inca nu se intampla acum.
Asta e doar un exemplu, evident. Eu zic ca ne apropiem totusi, incet-incet, si de faza aia. DNA-ul a ajutat la asta, dezvoltarea clasei urbane medii ajuta si ea la asta, si, surprinzator sau nu, migratia masiva din zonele sarace ale tarii catre vest (Italia, Spania, mai ales) ajuta si ea la asta.
Dar mai e mult de tras. Si, un punct critic si greu de rezolvat: intrarea oamenilor “normali” in politica. Foarte greu de realizat. Piedicile de intrare sunt mari, plus ca si sacrificiile personale sunt si ele la fel de mari. Politicienii actuali stiu asta si evident ca situatia le convine, caci in acest fel nu au concurenta: ei se simt bine balacindu-se in mocirla :)
P.S. Si Iohannis cred ca e ok pana acum, o spun eu care l-am votat fara mari sperante. Adica nu e nici prea-prea, nici foarte-foarte. Inca nu e clar cum anume o sa fie mandatul sau, dar timpul are inca rabdare cu el.
silicon_v(Citează)
29/03/2015 la 1:09 PM
Cred ca toata lumea e revoltata si cu privire la Vosganian. Doar ca la momentul respectiv era un singur caz. Cand vezi ca incep sa se adune, intr-o perioada atat de scurta, incepi sa vezi rosu in fata ochilor. Daca era Sova primul, probabil nu se mai criza nimeni la fel de tare. Eu sunt incantata de faptul ca romanii incep sa iasa in strada si sa-si revendice drepturile. E singurul mod in care poti face autoritatile sa te mai asculte. Daca stai inchis in casa si tipi pe internet, nu te baga nimeni in seama.
Matilda(Citează)