►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Pizza Rancho de la Andy’s Pizza, Piața Universității
Cum stăm de fapt cu interzicerea fumatului în restaurante și alte spații publice »
Mă obișnuisem cumva cu ideea că în Europa zburăm în siguranță, că avioanele sunt verificate, securizate și că erorile de pilotaj practic nu mai există. Se pare că nu e chiar așa.
O cursă Germanwings, companie parte din Lufthansa, de la Barcelona la Dusseldorf s-a prăbușit acum 2 ore în Alpi, un pic mai sus de Monaco. Avionul era un Airbus A320, un model mare din gama aceasta, și transporta 148 de oameni.
Și mai groaznic mi se pare faptul că tehnologia modernă ne permite să vedem cum s-a prăbușit acest avion. Intrați aici și apăsați Play, îl veți vedea cum ajunge la plafonul 38.000 și apoi, pe o distanță de vreo 60-100 km, se vede cum îi scade altitudinea. Contactul dispare la 8250 de picioare și o viteză de 384 de noduri. În tot acest timp avionul n-a cotit, nu s-a îndreptat spre Marsilia, ci s-a dus drept spre munte. Scăderea vitezei pe măsură ce pierdeau altitudine îmi spune că au încercat să planeze cât mai mult, dar de ce n-au cotit spre un aeroport, ci au continuat spre munți, rămâne un mister.
Vor urma anchete și investigații. Se pare că piloții au apucat să declare stare de urgență, poate o depresurizare puternică, poate o lipsă de alimentare sau chiar și vreun atac terorist. Dar tot mi se pare groaznic să zbori 100 de km în picaj, și apoi să putem vedea cum s-a întâmplat asta.
Update: cea mai bună teorie arata o problemă asemănătoare cu cea a unui alt Airbus A321 din noiembrie, când doi senzori de detecție a unghiului de atac s-au blocat și avionul a intrat într-un picaj de vreo 4000 de picioare pe minut, exact ca aici. Acolo echipajul a avut timp să dezactiveze pilotul automat și să recapete controlul, corectând picajul. În cazul curent, deasupra munților, cine știe ce s-o fi întâmplat sau blocat. Sursa: avherald.
Mâine se întoarce Matilda cu un zbor de vreo 12 ore cu un A380. Abia aștept să o văd acasă.
sursa foto: Planespotters.
« Pizza Rancho de la Andy’s Pizza, Piața Universității
Cum stăm de fapt cu interzicerea fumatului în restaurante și alte spații publice »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
30 comentarii
24/03/2015 la 1:30 PM
Exista o teorie (emisa chiar de cei care se ocupa de investigarea accidentelor) care spune ca de regula, dupa un accident sau o serie de accidente se inaspresc conditiile de verificare si certificare a avioanelor. Apoi, dupa o perioada de timp lucrurile incep sa se relaxeze pana cand apar iarasi probleme. La momentul la care am vazut documentarul perioada era estimata cam la un deceniu.
bogdand(Citează)
24/03/2015 la 1:39 PM
mda, era unul din gandurile cu care ma linisteam la fiecare decolare, “zborurile in Europa de Vest si in State sunt cele mai sigure”. nopes.
de abia asteptul zborurile peste ocean de la vara…
stefan(Citează)
24/03/2015 la 1:40 PM
Am zburat de vreo 7-8 ori cu Germanwings si de fiecare data au dat dovada de profesionalism nemtesc. Mi-e greu sa cred ca fost vorba de o defectiune tehnica nedetectata la timp sau de eroare umana. As merge pe varianta atacului terorist pus la cale de cetateni UE, sustinatori ISIS
Raluca(Citează)
24/03/2015 la 1:51 PM
Poate e o intrebare idioata, dar de ce naiba zboara “prin munti” si nu pe langa, pe deasupra Lyon-ului. La intoarcere zboara pe deasupra Frantei, la dus fix pe deasupra muntilor (stiu ca zboara la altitudine foarte mare, dare totusi… ). Acesta este culoarul de zbor actual http://www.flightradar24.com/data/flights/4u9525/#5cc2480
Ciprian(Citează)
24/03/2015 la 2:02 PM
Zbura la 10 km altitudine când a început să cadă, nu mai contează că erau munți. Se zboară așa pe motiv de combustibil.
nwradu(Citează)
24/03/2015 la 2:03 PM
Teoria cea mai bună este o depresurizare în cabina piloților. Au leșinat și n-au mai controlat avionul.
A pățit-o cândva un avion grecesc, piloții au leșinat fără să apuce să facă ceva, pilotul automat a mai zburat vreo 2 ore până s-a înfipt într-un munte.
O altă teorie, care explică planarea de la final, este cu vreun incendiu sau o pierdere totală a motoarelor. Tot nu înțeleg de ce n-au cotit. Măcar încerci să planezi spre câmpie, nu în munți.
nwradu(Citează)
24/03/2015 la 2:08 PM
Update: cea mai bună teorie http://avherald.com/h?article=47d74074
nwradu(Citează)
24/03/2015 la 2:22 PM
Emisiunea “air crash investigation” (dezastre in aer) este relativ bine facuta si arata cauzele accidentelor, unele din ele foarte stupide (cum a fost ultimul Air France cazut in ocean dupa ce pleca din Brazilia). Totusi, cifrele nu mint, sint mai multi morti (statistic) in accidentele de masina (aici includem si taxiul pina la aeroport) decit cu avionul.
PS: nu cred in povestea cu teroristii. E usor sa dai vina pe teroristi, ca pe Acarul Păun.
alias(Citează)
24/03/2015 la 2:30 PM
cred ca te panichezi aiurea Radule. in lume mor anual cateva sute in accidente aviatice, in timp ce pe soselele din Romania mor cateva mii.
pana la urma trebuie sa ti se traga de la ceva.
gogu(Citează)
24/03/2015 la 2:40 PM
Statistic, cîţi oameni aţi cunoscut care au murit în accidente aviatice, şi cîţi care au murit de alte cauze (altele decît bătrîneţea): infarct, accident auto, etc ? asa aşa, ca să-l liniştim un pic pe nwradu
LE: eu nu cunosc pe nimeni dar un cunoscut de-al meu cunoştea pe unii care au murit la Baloteşti… deci la a doua mînă… şi ăla a fost un accident destul de neclar, nu a fost documentat la “air crash investigation”
alias(Citează)
24/03/2015 la 2:47 PM
Si eu traiam cu impresia ca cel putin la noi in Europa zborurile sunt destul de safe, iar avioanele suficient de verificate incat sa nu se intample tragedii de genul asta…
Raluca Enache(Citează)
24/03/2015 la 3:06 PM
voi va dati seama ca pana sa moara astia 148, au zburat in siguranta cateva zeci de milioane de pasageri? deci care e proportia de morti la mia de pasageri? ceva de genul 0,00000000001%
gogu(Citează)
24/03/2015 la 3:22 PM
Zborurile cu avionul sunt sigure dpdv statistic.
Singura problema este ca daca este ca desi probabilitatea sa ti se intample este mica, n-ai vrea sa fii totusi acolo …
In momentul ala nu cred ca te mai incalzeste faptul ca reprezinti 0.0000001%…
geretus(Citează)
24/03/2015 la 3:28 PM
Dacă ne gândim la statistici, acestea sunt în favoarea zborului cu avionul pentru că nr de morți din accidente aviatice e mult mai mic decat cel al persoanelor care mor in accidente auto.
Totusi, pare mult mai grav un accident aviatic pentru ca atunci mor 200-300 de persoane odata si toti cred ca avionul e super sigur, cand de fapt e tot o masinarie, dar cu mult mai multe functionalități decât un autovehicul, deci nu e imposibil să se strice.
Stefan(Citează)
24/03/2015 la 3:52 PM
Daca imi aduc aminte bine am zburat cu Germanwings Munchen – Reykjavík, Boeing 737, avion foarte nou, curat, fara turbulente. Pacat de oamenii care au murit azi. :(
alexEAT(Citează)
24/03/2015 la 3:58 PM
Sunt de acord cu tine si stiu ca sunt zilnic mii de accidente rutiere si cu toate astea ma urc zi de zi in masina si ma amagesc cu iluzia ca acolo detin eu o parte din control cand sunt la volan. Nu am zis nici ca nu mai plec cu avionul, nu sunt asa panicoasa, dar comentariul meu a fost doar o reactie spontana, ca na, nu se intampla des sa pice un avion cu atatia pasageri la bord.
Raluca Enache(Citează)
24/03/2015 la 4:42 PM
Germanwings nu are Boeing, foloseste doar Airbus si CRJ, cred ca ai zburat ci Air Berlin.
George M(Citează)
24/03/2015 la 6:48 PM
daca te uiti pe hotnews la comentarii ai impresia ca toti pensionarii de la Tarom s-au strans la discutii
stefan(Citează)
24/03/2015 la 8:16 PM
Eu cred ca totul se trage de la mediatizare. :)
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/11458363/Air-travel-safer-than-ever-in-2014-despite-MH370-and-MH17-disasters.html
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft
Numarul de accidente aviatice este IN SCADERE. Adevarat, numarul victimelor a crescut pentru ca de la multe accidente cu avioane mici am trecut la mai putine accidente dar cu avioane mari. Insa o ducem mult mai bine fata de cum o duceam acum 5-10-15 ani….
Revin la ce ziceam despre mediatizare. Eu pana la prabusirea MH370 nu am stiut nimic, dar absolut nimic despre avionul prabusit in Atlantic in 2009. Acoperirea data de catre media pentru acel incident si altele a fost mai redusa fata de ce se intampla acum. La ora actuala BBC, Guardian, etc. la fiecare incident au update-uri live si articole bine documentate care apar la scurt timp. Asa ca noi aflam mai mult despre incident. Sau sa ne gandim la avionul prabusit in Taiwan. Cred ca nu sunt persoane care sa nu fi vazut inregistrarea de la bordul masinii care arata prabusirea avionului. Nu prea aveam la dispozitie asta acum 4-5 ani :)
In concluzie, avem mai PUTINE incidente aviatice insa avem la dispozitie foarte rapid o cantitate destul de mare de informatii legata de incident, echipele de salvare, posibile cauze etc.
Tudor(Citează)
24/03/2015 la 8:50 PM
Dar nu în Europa.
nwradu(Citează)
24/03/2015 la 9:11 PM
Cred că nu te uitai tu, accidentul a fost foarte mediatizat, inclusiv au fost documentare.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft
nwradu(Citează)
24/03/2015 la 9:51 PM
@Raluca: e doar o iluzie că în maşină deţii controlul, sigur, acolo nu e pericol de moarte dacă ţi se opreşte motorul sau chiar ia foc, tragi pe dreapta şi gata… pe de altă parte, riscul să intre unul în tine, din lateral sau din faţă (şi deci să te facă praf) e muuuuult mai mare decît riscul de accident de avion. Sau să se strice ceva mecanic, să te lase frînele cînd eşti pe marginea prăpastiei, sau acceleraţia cînd eşti în depăşire, etc…
deci ai şi în maşină o grămadă de chestii asupra cărora nu deţii controlul şi care te pot ucide, din păcate.
alias(Citează)
25/03/2015 la 1:36 AM
Si totusi de ce nu vorbeste nimeni despre compania aeriana si despre faptul ca avionul a inceput sa zboare din 1991? Nu stiu cati ani poate un avion sa zboare fara sa dea probleme, insa 24 de ani mi se pare destul de multa vreme.
Daca nu li se va intampla nimic celor de la compania aeriana, celelalte companii vor primi un mesaj gresit.
Eu cred ca ar trebui sa fie luati la raspundere.
Adina(Citează)
25/03/2015 la 5:48 AM
Cred ca o fi ca la masini: o dacie din 1990 e mult mai buna decât un Logan din 2010. Astea noi sunt făcute sa se strice mai repede, adica schimbate mai des. Totusi, 24 de ani pare cam multișor, își cam scosese banii Airbusu ala.
Chiar ma gândeam ca la checkin să-ți spună vârstă avionului. Din cate știu, companiile low-cost nu prea își permit sa utilizeze epave pentru ca papa mult combustibil și se duce naibii tot low- ul.
Bb(Citează)
25/03/2015 la 8:51 AM
Nu știi cât ar trebui să zboare, dar trebuie să fie luați la răspundere? Bună asta.
Vârsta unui avion nu contează. Este doar vârsta metalului. Contează cât de des este modernizat și cât de des i se schimbă piese, dacă e nevoie.
Air Force One este tot din 1991, de exemplu.
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 10:02 AM
Nu aşa se pune problema, la avion contează numărul de compresii/decompresii (deci aterizări/decolări) dpdv al solidităţii/oboselii metalului care formează învelişul extern; în rest, în funcţie de nr. de ore, o grămadă de elemente se repară sau se schimbă, sînt nişte reguli stricte impuse de producător.
Avionul ăla avea avizul să zboare, punct. Nu asta e vina Germanwings, că avionul era “prea vechi”. Companiile sînt sancţionate cînd/dacă se găseşte vreo vină clară, o încălcare a legislaţiei, care în domeniul ăsta e destul de strictă (şi complicată)
alias(Citează)
25/03/2015 la 11:35 PM
Se mai defecteaza si mai cad ele chiar si farfuriile zburatoare, asta e!
Horia(Citează)
26/03/2015 la 2:10 PM
Are loc acuma o conferinta live la Marseille.
Copilotul a incuiat deliberat usa dupa ce pilotul s-a dus la buda si a indreptat avionul catre moarte sigura. Fuk mi >.<
http://www.bbc.com/news/world-europe-32062278
Tudor(Citează)