►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Mă obișnuisem cu ideea că zborurile sunt sigure
Intel prezintă în România primele dispozitive de monitorizat activitatea fizică »
24 Mar 2015 ·
GÂNDURI ·
Ca urmare a articolului de ieri, am căutat ce se face pentru interzicerea fumatului în restaurante, baruri, cafenele și în general orice loc public, pe modelul celorlalte țări europene (până și Bulgaria, Rusia – țara exceselor – și Turcia – țara narghilelei – au interzis fumatul). Nu multe, se pare.
După cum mi-au arătat cititorii, în acest moment la Camera Deputaților există un alt proiect de modificare a legii 349/2002, proiect ce are numărul 399/2011 la Camera Deputaților și L321/2011 la Senat. Senatul l-a adoptat, dar de atunci stă blocat la Camera Deputaților, care se face că nu există, pentru că banii de la companiile de tutun sunt buni în campaniile electorale.
Proiectul în sine este inutil pentru noi. Interzice fumatul în câteva situații, dar prevede modificarea legii inițiale astfel:
La articolul 3, alineatul 3 va avea următorul cuprins:
Fumatul este permis în baruri, discoteci, restaurante și în alte unități cu destinație similară, organizate exclusiv pentru fumători, în care accesul tinerilor cu vârsta sub 18 ani este interzis.
Prin urmare, e apă de ploaie.
O inițiativă reală de interzicere a fumatului în spații publice îi aparține deputatei PSD Aurelia Cristea și o felicit pentru ea. Textul acestei inițiative poate fi văzut pe site-ul doamnei deputat, iar acolo spune așa:
5. La articolul 3, alineatul (3), se modifică și va avea următorul cuprins:
„Fumatul este interzis complet în baruri, cluburi, discoteci, cafenele, restaurante și în alte unități de alimentaţie publică.”
Asta vrem! Momentan este doar la stadiul de inițiativă, încă nu a fost depusă la Camera Deputaților (în activitatea doamnei deputat nu apare), deci mai avem mult și bine până se va face, dar măcar este un start.
Dacă vreți să sprijiniți această inițiativă, iată cum o puteți face:
Ca să ne amuzăm un pic, Adelina Mihai de la Ziarul Financiar a scris că gata, s-a interzis fumatul în restaurante, baruri, discoteci și orice altceva.
Ea a dat ca fiind adoptată de către Senat inițiativa despre care vă spuneam mai sus, cea a Aureliei Cristea, care nici măcar nu a intrat pe traseul legislativ. De fapt, a fost adoptată o altă propunere ce interzice fumatul doar în instituții publice, școli și spitale, după cum vă spuneam ieri.
Textul exact cu ce-a adoptat Senatul este disponibil pe site-ul Senatului (linkurile de jos, “Forma adoptată de Senat”). O fi așa greu să ne așteptăm ca un ziarist să cerceteze astfel de lucruri, înainte să scrie la ziar? Și nu vorbim de Mica Gazetă de Brănești, ci de Ziarul Financiar.
« Mă obișnuisem cu ideea că zborurile sunt sigure
Intel prezintă în România primele dispozitive de monitorizat activitatea fizică »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
51 comentarii
24/03/2015 la 3:58 PM
Mie unul mi-ar conveni sa faca barurile si cluburie doar pentru fumatori, dar sa-i oblige sa puna un semn mare la intrare, sa vezi de la 50 de metri ca acolo e pentru fumatori. Asta ca sa nu ma apropii :-)
Danyzus(Citează)
24/03/2015 la 6:20 PM
pai asa nu o sa te mai apropii de nici un club sau bar, ca nu o sa fie aia prosti sa faca bar de nefumatori si sa piarda clienti.
speedy.gonzales(Citează)
24/03/2015 la 6:51 PM
S-ar putea sa fie unii destepti sa faca bar sau in special restaurant de nefumatori. Ca trebuie si astia sa manance, nu ?
thundermar(Citează)
24/03/2015 la 7:02 PM
Inca un articol pe tema asta? OK, celelalte au avut un anumit succes, cel putin prin prisma numarului de comentarii, dar ma mira insistenta si tonul folosit. Ori sunt nervi si exagerare, ori provocare la flame si troll bait. Au torul blogului imi pare un om calm, calculat si inteligent, deci.
Sa spunem ca, impotriva bunului simt care spune ca oamenii, atat consumatorii, cat si antreprenorii sunt liberi sa aleaga unde sa consume mancare sau bautura, respectiv ce tip de afacere vor sa dezvolte, se va decide interzicerea fumatului in orice ” baruri, cluburi, discoteci, cafenele, restaurante și în alte unități de alimentaţie publică”. Poate chiar ar oricarui spatiu public. S-a mai vazut. Urmatorul pas va fi redefinirea a ceea ce este public si a ceea ce este privat. Masina mea, atunci cand ruleaza pe mandrele sosele ale patriei, e spatiu public, ori privat? Sunt destul de sigur, avand in vedere precedentele din anumite regiuni, ca va deveni spatiu public. Dar casa mea, aflata intr-o comunitate, intr-un bloc, intr-un cartier? In afara de fumat, ce altceva mai deranjeaza o semnificativa parte a societatii?
Stati un pic, sa urmarim de unde porneste chestia cu antifumatul. De la o minoritate vocala de activisti [nu de nefumatori, ori de oameni deranjati de fumul de tigara], ricosand apoi in legiuitor care, atunci cand masa de votanti sustinand respectiva idee va fi suficienta, va specula initiativa.
Revenind, ce uraste marea masa de votanti din Romania? Uitati-va un pic pe distributia socio-demografica a prezentei la vot, dar daca nu aveti timp, va dau eu niste idei: pornografia, gandirea stiintifica, pluralismul. Desi ele toate paradoxal fac deliciul divertismentului vulgar de succes de pe marile canale de comunicare.
Ce va urma? Cafeneaua, loc de intalnire al tinerilor din ziua de azi, pierde-vara, nu oameni seriosi, ca pe vremea noastra? Mall-ul pe care saracimea votanta nu si-l permite decat ca loc de promenada? Ce urmeaza, uniformizarea? Incetarea luptei de clasa prin stapanirea mijloacelore de productie de catre clasa muncitoare?
Veti spune ca exagerez, e vorba de fumat, un simplu obicei daunaor noua, fumatorilor si celoralalti mai degraba suparator. Dar poate e mai mult decat atat. Citand din Flynt, libertatea de expresie nu e libertatea gandului pe care il iubesti, ci pe a celui pe care-l urasti. Daca vreti sa apuc intr-un sens teologico-filozofic, ma revendic la Sf. Toma si liberul arbitru. Daca tu, ca nefumator acum, ai libertatea de a merge intr-un local de nefumatori [care exista], lasa-mi si mie libertatea de a alege sa merg intr-unul de fumatori, care, in scenariul tau, nu va mai avea dreptul sa existe. Lasa-ma in pace, sa imi petrec timpul meu liber cu ai mei viciosi, si toti ceilalti neviciosi care aleg, in deplinatatea facultatiilor mintale, sa isi riste sanatatea, viitorul si pachetul de balsam de rufe insotindu-ma.
Inchei ducand pana la capat o idee care nu cred ca s-a inteles in comentariile mele anterioare. Aveti nevoie de tatuci. If you build it, they will come; if you want someone else to build it for you, press 1. Nu vreti sa munciti pentru ca societatea cu adevarat sa isi doreasca sa nu se mai fumeza, sau sa se delimiteze de leprosii care fumeaza. Vreti sa va faca cineva regulile, chiar daca meciul nu a ajuns inca nici la pauza.
Am parut foarte serios, asa-i? N-am fost. Ironia in acest subiect meschin, adica mic, minor [si aici sunt ironic, cu sinonimele], e ca releva modul de gandire al unei generatii care poate numai a supt tzazta in comunism. Deh, necunoscute sunt caile ADN-ului. Sa mergem inainte, sa interzicem ceea ce nu putem contola!
ipo(Citează)
24/03/2015 la 7:29 PM
De fapt, problema cea mai simpla pe care o rezolva aceasta lege este a protectiei muncii. Nu poti obliga un angajat sa stea in fum in spatii inchise, in conditii improprii pentru sanatate.
Aparent, in starea in care este acum in Parlament legea, sunt ajutati doar angajatii la stat, ca aia is mai cu moț.
nashu_mare(Citează)
24/03/2015 la 7:52 PM
@ipo – spui niste prostii, atat cat am reusit sa inteleg din ce spui. Ce treaba are libertatea de expresie cu interzicerea unor produse nocive ? Dupa tine ar trebui sa fie legale si drogurile si armele de foc si DDT-ul si azbestos-ul si asa mai departe.
Problema e ca multi (chiar foarte multi) fumatori sunt nesimtiti. Am 2 exemple personale:
– petrecere de Craciun la firma cu copii destul de mici intr-un salon separat dintr-un restaurant de fumatori. Crezi ca fumatorii (din firma) s-au abtinut ?
– La locul de munca, fumatorii au confiscat abuziv si ilegal o camera separata in care se strang sa piarda timpul si sanatatea. Problema e ca, afara fiind frig, tin geamul inchis si o mare parte din fum intra in restul biroului si in plus hainele lor imbibate de fum imput orice alta camera in care intra.
Unde e libertatea mea sa stau intr-un mediu sanatos ?
thundermar(Citează)
24/03/2015 la 8:00 PM
La noi se fumeaza si in cladirile universitatii si in biblioteca, nu se poate face nimic cu asta. Nu se poate fi interzis fumatul…
Eugen(Citează)
24/03/2015 la 8:04 PM
@nashu_mare: sigur ca nu il poti obliga! Ii poti oferi alternative: protectie la agentii daunatori; 2 optiunea de a lucra in alt mediu; 3 optiunea de a lucra in alta parte. Optiunea de a sta pe ajutor de somaj i-o ofera oricand guvernul :wink:
@thundermar: cred ca ori te-ai impotmolit in stilul meu abracadabrant de a scrie, ori te-ai speriat de nea Tomita. Sau, ca sa folosesc stilul tau de a conversa, esti pur si simplu prost. Hai sa incerc sa iti raspund, desi, vorba lui Cocosila, nu meriti pentru ca… Hai, macar cartea asta ai citit-o in liceu. Macar comentariul.
– exemplu irelevant, ma doare in cot;
– GOTO “-” THEN RETURN
Unde nu ai avut libertatea de a alege al mediu, mai sanatos, sau de a face ceva pentru a-l insanatosi pe cel in care te desfasurai? Hai, e usor, e BASIC knowledge.
ipo(Citează)
24/03/2015 la 8:05 PM
De ce nu se poate fi interzis?
ipo(Citează)
24/03/2015 la 8:45 PM
Sunt un fost fumator. Sunt pentru interzicerea fumatului in baruri, cluburi, restaurante etc. De ce? Simplu. Tigara te omoara pur si simplu. Cand o sa realizezi asta va fi prea tarziu!!! Stiu persoane care au fumat peste 20 de ani, iar acum nu mai pot respira cum trebuie, probleme cardiace etc.
Degeaba va agitati cei care fumati pentru ca mai devreme sau mai tarziu veti ajunge si voi sa aveti astfel de probleme daca veti continua sa aveti acest viciu atat de parsiv.
Mai rau este ca nefumatorii s-ar putea sa aiba fara voia lor asemenea probleme de sanatate din cauza ca se fumeaza peste tot in tara asta, asta e adevarul! Intr-o gasca vor exista intotdeauna atat fumatori cat si nefumatori, asadar e inutila existenta spatiilor pentru nefumatori atunci cand acestia ies impreuna in oras. Unde credeti ca vor merge? La fumatori bineinteles! In cluburi nu mai vb oricum se fumeaza peste tot!
Cand ii aud pe unii care spun ca nu le pasa sau ca avem doar o viata imi vine sa rad! Pai tocmai… daca ai doar o viata trebuie sa ai grija de corpul tau! Cand fumezi ai impresia ca pe tine nu te poate atinge nici o boala dar este fals! Vine peste tine cand ti-e mai mare dragul si atunci o sa fie prea tarziu.
Dan(Citează)
24/03/2015 la 9:18 PM
1. masca de oxigen?
2. pai da, e vina lor ca au terminat facultatea de istorie la Titu Maiorescu. Asta e, sa moara acolo!
3. vezi punctul 2.
nashu_mare(Citează)
24/03/2015 la 9:20 PM
@ipo, asa e, omul cand nu are argumente, injura!
thundermar(Citează)
24/03/2015 la 9:23 PM
@Dan: eu sunt un inca fumator. Iti spun asta cu tot regretul si cu inima deschisa catre tine. Sunt absolut de acord cu tine ca acest viciu strica oamenii si, nu numai ca loveste in noi toti, ci in cei mai buni dintre noi: cei tineri, cei cu un viitor stralucit in viata si, mai ales, in cei cuminti, dar care nu au stiut cum sa se apere de aceasta boala groaznica, adusa intre noi de ..
[scuze de pauza, am aruncat scrumiera]
Fumatorii vor sa le-o traga nefumatorilor, pentru ca sunt rai, si pentru ca sunt…
Bun, nu vrei a fuma [esti din Vaslui, am ghicit?] Au un plan malefic. Nenicule, citeste pe litere: nu intra in carciuma de fumatori! E greu? Hopa! E vina mea?
Discutia cade previzibil in derizoriu. Droguri, aiureli, e vorba de a avea dreptul de a fuma in zone publice recunoscute, sau a fuma in zone publice recunoscute trisand regulile. Daca vreti [vreti, hehe, nu mai e pentru vasluian numai], ne vedem la Obregia la ambulatoriu sa dicutam Sintalgon. Cine a fost acolo pentru cineva, vede aici ridicolul prostiei.
Dar tu esti din Vaslui si nu o sa intelegi. Sau esti mai lent, din Cluj? Sa numa’ lent.
Argumentle serioase le-am epuizat.
ipo(Citează)
24/03/2015 la 9:26 PM
@nashu_mare: Da, exista furnale, pe la Oltenita erau cateva. Exista lucru in mediu toxic. Exista vopsitorii. Bine platiti oamenii calificati de acolo. Nu ii admir, nu ii desconsider, ma lasa rece.
ipo(Citează)
24/03/2015 la 9:55 PM
Nici aia nu au voie sa stea in fumuri toxice. Legea si standardele iti spun ca trebuie sa le dai detectoare portabile pentru gaze toxice si/sau masti de gaze.
nashu_mare(Citează)
24/03/2015 la 10:02 PM
@nashu_mare: corect. Sa scrie la intrare: ATENTIUNE, AICI SE FUMEAZA. Niciun salaraiat nu a fost angajat importriva vointei lui sau ei.
ipo(Citează)
24/03/2015 la 10:11 PM
Cam toti sunt angajati impotriva vointei lor. De aia li se dau bani. Si de aia se impun norme de protectie a muncii. Inclusiv pentru birouri.
nashu_mare(Citează)
24/03/2015 la 10:21 PM
LOL. Angajati impotriva.. CE? II F&$# cineva? Hai ca o dam in desene animate.
[ma retrag cu o palarie in mana]
[scoasa pentru proprietarul blogului unde am avut sansa sa ne contram]
Cele bune,
ipo(Citează)
24/03/2015 la 10:37 PM
Pai cred ca majoritatea ar avea altceva mai bun de facut acasa, dar sunt mituiti cu bani. Gen.
In orice caz, atat timp cat exista macar un somer, nu poti spune ca toti chelnerii/chelneritele fac ceea ce fac pentru ca au de ales.
nashu_mare(Citează)
24/03/2015 la 10:58 PM
@nasu_mare: nu vrea sa ii las lui @nwradu edgadgement-ul prea sus. Pentru restul, poa sa ma cheme consultant. asta costa.
ipo(Citează)
24/03/2015 la 11:03 PM
Fii linistit! Nu e plata buna aici. @nwradu e scârțar.
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 12:44 AM
@ipo: comentariu lung, dar l-ai dus prea departe.
Nu-ți ia nimeni nici o libertate. Nici nu se va extinde privarea (care oricum nu există) de libertate la alte drepturi sau activități de-ale tale. Chiar nu are rost un raționament cu astfel de pași mărunți.
Nu-ti ia nimeni nici o libertate. Ți se cere doar, dacă vrei să fumezi, să o faci la ușa localului. Atât.
Pe același principiu, ți se cere că, dacă ai nevoie la toaletă, să te duci la WC-ul amenajat pentru asta, nu să o faci la masă.
Nu are legătură asta cu alte drepturi sau activități. Vorbim acum de una dăunătoare nu doar fumătorului, ci și celor din jur, așa că este normal ca statul să intervină. Statul intervine constant în astfel de activități pentru protecția oamenilor, de exemplu în protecția muncii sau în limitarea vitezei în oraș la o valoare care să micșoreze rata de accidente.
De ce taie de tot fumatul, dar nu taie de tot și mașinile? Pentru că problema nu are aceeași mărime, plus că trebuie privită și prin prisma categoriei, fumatul fiind o plăcere facultativă, transporturile o necesitate a societății, că trebuie plimbată marfa.
Alternative date angajatului? Să nu mai lucreze acolo, să nu mai în bar, doar pentru că tu vrei să fumezi pe scaunul din barul respectiv, nu la ușa sa?
Nu există angajați care să-și dorească să stea în fum!! Nimeni, niciodată, n-a zis “da, eu vreau să stau în fum 8 ore pe zi, îmi place asta!”.
Angajații stau acolo pentru că este singura metodă de a face bani. Așa e sistemul. Dacă n-ar fi ei, ai sta degeaba pe scaunul de restaurant, n-ar avea cine să-ți aducă mâncarea. Și din respect pentru dreptul la sănătate al unor oameni care sunt obligați de societate sau circumstanțe să facă respectiva meserie, poți să mergi și tu afară și să fumezi.
Chiar nu-i mare lucru! Ți s-a părut o tragedie în străinătate?
Dincolo de angajați, aș vrea să pot intra și eu, ca nefumător, în diverse localuri fără să fumez pasiv, ceea ce dăunează grav sănătății. Nu pot alege întotdeauna alte localuri, că uneori trebuie sa mă întâlnesc și cu fumători, iar de multe ori localurile sunt unice, nu există și aceeași versiune, dar de nefumători. Și discuția asta în sine este la fel de ridicolă, se ajunge tot la “ce-ar fi dacă…” science-fiction.
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 12:45 AM
Bine spus!
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 12:48 AM
@Ipo: Ce fumezi?! Zi-mi si mie ca poate ma apuc iar! :)))
Dan(Citează)
25/03/2015 la 4:23 AM
Angajatii din fabricile de mobila inhaleaza vapori toxici. Minerii lucreaza cateva ore pe zi in subteran in conditii nu tocmai prielnice pentru plamani sau pentru corpul uman. Cei care lucreaza prin rafinarii au toate sansele de a intra in contact cu vaporii carburantilor. Si tot asa. Exista zeci de medii de lucru deloc prietenoase. Medii care sunt reglementate prin lege, astfel incat cei care lucreaza acolo primesc diverse sporuri si posibilitatea de a se pensiona mai devreme decat cei care lucreaza in conditii normale. Ca atare ar fi firesc ca angajatii dintr-un local de fumatori sa beneficieze de-o legislatie asemanatoare. As intelege daca produsele service intr-un astfel de local ar fi cu 20-30% mai scumpe decat intr-un local pentru nefumatori. Dar mi-e tare greu sa-nteleg mentalitatea unora prin care ti se ia fix optiunea de a alege.
Iar a spune ca cei care lucreaza pe partea de servicii in baruri/localuri/cluburi etc sunt angajati impotriva vointei lor, e de noaptea mintii. Cred ca e prostia anului citita pe undeva pe bloguri. Ah, c-ar prefera sa faca altceva, c-ar prefera sa stea acasa si sa primeasca acei bani pentru a nu face nimic, c-ar prefera sa faca o mie alte lucruri decat ceea ce face in acel moment. Da. Dar asta nu inseamna ca cineva l-a amgajat impotriva vointei sale. Inseamna doar ca are un anumit numar limitat de optiuni. Dar din fericire, acel angajat nu e obligat sa lucreze acolo.
zetu(Citează)
25/03/2015 la 6:01 AM
@zetu
Tu ai fost vreodată în vreo rafinărie sau doar îți place sa te auzi vorbind?
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 6:59 AM
mama ce tare, deci de fapt frustratii vor sa interzica fumatul pe motiv de sanchi, protectia muncii pentru angajati. Sa nu va auda minerii ca vin dupa voi fara sa ii mai cheme iliescu.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 7:11 AM
Ba, e simplu. Se fumeaza in local? Iesi si du-te in altu sa mananci burgeri pentru ca ulterior sa iti plateasca statu tratamentu de cardiac. Piata se regleaza singura daca toti astia din secta voastra fac treaba asta. Dar cum in continuare restaurantele rezista, ori sunt foarte multi fumatori ori voi sunteti masochisti si in acelasi timp generosi sa le tineti alora restaurantele pe profit chiar daca mancati in mediu toxic.
Ceea ce este si mai grav este ca daca se va interzice cu adevarat fumatu, fumatorii vor veni in continuare in restaurant fara sa se planga, in acelasi numar. Iar trepanatii astialalti din secta lu Tereza vor zice: am avut dreptate, se poate sa nu se fumeze in local si totusi sa faca bani.
Hai sictir de la unu care n-a fumat si n-o sa fumeze dar care a injurat si o sa mai injure.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 8:37 AM
Nu, UE vrea să facă asta din aceste motive. Eu susțin asta și pentru confortul meu personal. S-a discutat ieri asta.
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 8:38 AM
Și atunci care este problema?
E așa greu de ieșit afară când vrei să fumezi?
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 8:59 AM
@nwradu: corect, comentariul a fost lung.
ipo(Citează)
25/03/2015 la 9:08 AM
este atat de greu sa nu intri intr-un local unde se fumeaza? nu e ca si cum intri acolo sub amenintarea armei.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 9:10 AM
problema e ca o sa se umfle in pene toti hipiotii ca si-au luat tara inapoi cand de fapt ei nu semnifica nimic
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 12:22 PM
Lol, autorul blogului nu mai e de mult un om, calculat si inteligent ci s-a transformat intr-un rechin ahtiat de trafic si bani. Daca ar fi legal probabil ca ar face reclama si la heroina.
Si da stiu, nu imi place, nu trebuie sa citesc, lucru pe care probabil il voi si face de acum incolo.
Radu(Citează)
25/03/2015 la 1:29 PM
Cam asta este diferenta dintre gandirea actuala occidentala (UE + SUA) si cea orientala (Rusia + China si statele din zona): pentru occidentali, siguranta muncitorului se pune in fata afacerii. Occidentalii investesc in sisteme de protectie a muncii si fac legi in directia asta. Daca se poate desfasura o activitate fara sa te supui riscului imbolnavirii, atunci se va desfasura. Daca nu, se dau masti de protectie, detectoare, casti, ghete cu botul intarit sau alte solutii adecvate. Si de aia, speranta de viata este mai mare acolo.
Pentru orientali, nu exista problema asta, merge si asa (ca altfel nu ar scoate pretul cel mai mic).
Este o problema de mentalitate. Muncitorul roman se crede mai barbat daca nu poarta casca de protectie. Daca nu il foo te seful la cap sa poarte echipamentul, se suie pe schela in șlapi si maiou. Aici, in comentarii, aia care isi pun problema protectiei muncii sunt hipsteri.
Se mai intelege gresit si ca exista meserii periculoase. Da, sunt periculoase ca pot apare accidente de munca. Inhalarea vaporilor de benzina, spre exemplu, este un accident de munca nu o certitudine de zi cu zi. (Mai mult, nimeni nu vrea sa piarda acei vapori si exista sisteme/skiduri de recuperare vapori). Nimeni nu inhaleaza rumegus sau aburi in fabrici de mobila decat daca nu sunt respectate normale de protectie a muncii (masca si ochelari pe fata). Iar in mine concentratia de gaze periculoase este permanent monitorizata, sa fie in parametri. Cand e depasita, se inceteaza activitatea.
Toate astea sunt accidente de munca si se soldeaza cu amenzi iar ulterior este obligatoriu sa se ia masuri. Ca nu sunt suficienti inspectori ITM este alta poveste.
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 2:38 PM
@Ipo
bravo Ipo, i-ai “killerit” pe toti! Dupa ce au citit ce ai scris tu, toti o sa se apuce de fumat :)) feeling proud? Eu zic sa-ti bagi 2 tigari in gura si sa le dai exemplu de “Asa da, fraierilor! Fumator pana la moarte!”
georgia(Citează)
25/03/2015 la 3:29 PM
@nashu da misto, dar ai inteles gresit. am zis ca motivatia aparenta impotriva fumatului era sa protejeze angajatii, cand de fapt aia care vocifereaza vor de fapt sa nu mai stea in fum si cel mai probabil ii doare-n rect de angajati, ca n-au baut apa din acelasi lighean.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 3:32 PM
inca o data, repet si astept un raspuns. ce va impiedica sa NU va cheltuiti banii intr-un local unde se fumeaza? asa cum nu va impiedica nimeni sa NU va cheltuiti banii intr-un club unde nu se asculta genul muzical care va place voua. reglati voi piata, daca sunteti atat de multi si potenti financiar.
voi, in schimb, vreti sa interziceti un lucru pentru ca nu va convine voua. vreti nu vrei, sunteti mai ignoranti decat aia pe care-i criticati.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 4:00 PM
Păi, încă o dată, nu se interzice nimic. Trebuie doar să te ridici de pe scaun și să fumezi în fața localului, cum se face deja în multe alte țări.
Ce mă împiedică? Păi vreau să ies în oraș și cu fumători, de exemplu. Nu toți prietenii mei sunt nefumători. Aș vrea să stau cu ei, ei să poată fuma, eu să pot să nu fumez pasiv.
Alteori sunt invitat în diverse locuri de fumători. E ziua cuiva, e petrecere, ne mai vedem și noi etc. Unde? Păi hai acolo, că-i marfă! Hai! Și se fumează… Pe multe le refuz, nu am chef să stau în fum, dar aș prefera să nu fiu pus în situația asta.
Locuri fără fum? Care-s alea? Ai văzut ce servesc? Au ceva bun? Majoritatea sunt o glumă, că le știu.
Cândva mi-am dat demisia dintr-o firmă unde se fuma în birouri. Genul IMM, puțini angajați, toți fumători care pufăiau în birouri, că aparent nu-i deranja. Am stat o vreme, am plecat, dar nu toți au luxul de a face asta sau pur și simplu nu știu pericolele la care se expun (de asta se intervine prin lege).
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 4:02 PM
Bine, dar ce legătură are asta cu subiectul?
Îl cunosc personal pe Ipo, mă știe și el, nu trebuie să-i zici tu cum sunt.
Bonus: luna aceasta am refuzat vreo 3 campanii, probabil în total pe o sumă mult peste salariul mediu din Ro. Nu erau la heroină, ce-i drept.
nwradu(Citează)
25/03/2015 la 4:04 PM
Motivatia personala o fi aia. Insa intr-o lume occidentala, lozinca safety first ar trebui sa primeze. Nici macar nu s-ar pune problema de discutii. Si daca se pune problema pentru protectia muncii, de ce sa nu se puna problema si pentru locuri supuse oricum legislatiei ca fiind cu destinatia publicului general. Conditia impusa de minim 18 ani este hilara. Nu toti trebuie sa fie informati ca fumatul este daunator.
Oricum, postul era mai mult pentru cei gen @zetu
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 4:36 PM
@nashu de acord. pe de alta parte, iti asumi, nu-ti convine, pleci. sunt meserii mult mai importante si mai nocive sanatatii decat chelner intr-un bar.
@nwradu
aia e problema ta, pe care trebuie sa o rezolvi tu fara sa ii afectezi pe altii, obligandu-i sa iasa afara sa fumeze. daca prietenii tai te deranjeaza, debaraseaza-te de ei. daca nu gasesti restaurante unde se mananca bine dar in care nu se fumeaza, asta e. daca majoritatea sunt ca tine, restaurantul fie va da faliment fie va schimba politica. dar nu sunt multi ca tine, si-atunci restaurantul e bine mersi. totul are o motivatie copilareasca: nu-mi convine mie, deci trebuie sa se schimbe cumva astfel incat sa-mi fie mie bine. cum a zis iohanis, ghinion.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 4:39 PM
Nu poti spune “iti asumi, poti pleca” atunci cand este cazul unei slujbe. Oricum, vorbim aici de slujbe fara mare pregatire, unde concurenta este mare.
Si daca sunt meserii mult mai nocive, ce? Nu vad logica. Nu trebuie sa imbunatatim nimic? Poate nici pe alea nu le putem imbunatati, ca atunci ar deveni mai putin nocive decat meseria de chelner.
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 4:41 PM
pentru ca eu ma duc la servici ca sa iau bani dar ma duc la restaurant ca sa dau bani. si-atunci, daca la servici n-am de ales si trebuie sa ma duc (dupa cum ai zis si tu), la restaurant pot sa aleg unde sa ma duc sau pot sa aleg sa nu ma duc. n-am nevoie ca statul, pe timpul meu liber, sa aiba grija de mine prin reglementarea unor actiuni ce tin de mine.
adica: am nevoie de stat sa nu lase dementi pe strazi care sa ma fure, bata, omoare, calce cu masina, etc.
n-am nevoie de stat sa aiba grija de mine daca stau sau nu in fum in restaurantul unde intru complet benevol. oricat as fi impotriva regulilor de viteza si oricat de mult le-as incalca, tot le consider mai fondate. pentru ca daca unu merge tare cu masina ma poate calca pe mine, care n-am nici o vina. nu acelasi lucru se poate spune despre unu care fumeaza, ca ala nu ma alearga cu tigarea pufaind sa imi sufle fum in nas. eu pot sa aleg daca IMI CHELTUIESC BANII MEI intr-un local care mie imi convine sau nu. dar nu ma apuc acum ca nwradu, sa schimb restaurante si legi ca nu imi convine mie nu stiu ce aspect. hai sa reglementam atunci ca toata muzica din spatiile publie sa fie de un anumit fel, ca poate nu le place vamaiotilor.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 4:45 PM
Pai da, dar tu stii ca fumatul iti dauneaza sanatatii. Altii, dintre nefumatori, poate nu stiu dar intra intr-o zona reglementata oricum de catre Stat.
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 4:48 PM
logica este ca un inginer petrolist care lucreaza in extractie sau rafinare este expus unor riscuri mai mari si are o activitate mult mai importanta pentru societate decat un chelner, dar pe ala nu-l plange nimeni ca ne place sa ne aduca fan curieru de la emag spuma de ras si un bax de apa la botu calului. sigur ca ala are niste sporuri, dar nici pe ala nu-l obliga nimeni sa presteze asta. ba din contra, ni se pare normal, ia bani in plus, sa munceasca. revenind la chelneru nostru care inhaleaza fum, sa ii fie platite sporuri si daca nu-i convine, sa plece, cum a facut nwradu cand si-a dat demisia.
in aceeasi ordine de idei, nu te obliga nimeni sa te apuci de box si sa devii leguma pana in 40 de ani, dar la fel ca ala din rafinarie si chelnerul din bar, ala din ring isi asuma ca poate inclusiv sa moara in timpul luptei. si-atunci ce facem? reglementam si boxu? sa dea astia cu palma, nu cu pumnu.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 4:54 PM
aha, la fel cum poti sa te uiti la un post de televiziune sau poate cna-ul sa il inchida. poate doar daca ar exista un dispozitiv cu care sa poti schimba canalul…noroc cu statul asta ca are grija de noi.
mircea (primul)(Citează)
25/03/2015 la 7:07 PM
Ai ratat ironia.
ipo(Citează)
25/03/2015 la 7:58 PM
Inginerul petrolist este supus riscului de accident. Riscul de acccident este similar cu riscul oricarui sofer, spre exemplu. Poate pocneste o teava, poate face el sau altcineva o manevra gresita. Nu este supus actiunii constante a mediului in care lucreaza (poate doar cand lucreaza afara si bate vantul, ploaia, zapada). Industria petrolului este foarte bine reglementata. Se certifica orice intra in zona cu pericol de explozie (ciocan, echipamente, genti, haine etc – vezi ATEX) iar oamenii sunt protejati atat fizic cat si chimic, cu salopete si incaltari speciale dedicate pentru fiecare tip de zona in care intra, precum si detectoare personale de gaze toxice cu alarmare (iarasi, pentru fiecare gaz in parte)+ trusa de prim ajutor in caz de accident cu masca de gaze (daca e cazul).
nashu_mare(Citează)
25/03/2015 la 8:01 PM
Eh, hai sa nu comparam factorii periculosi pentru organism cu factorii subiectivi, cum ar fi parerile exprimate in public!
nashu_mare(Citează)
26/03/2015 la 5:32 AM
tu zici catre mine, fumator- e asa greu sa fumezi la usa?
eu zic catre tine, nefumator- e asa greu sa te opresti la usa?
adica tie iti strica feng shuiu faptul ca mergi cu mine, fumator, intr-un local in care se fumeaza.
– mie nu mi se strica feng shuiu plimbandu-ma la fiecare tigara la usa, fie soare, fie vant, ploaie, zapada? ca am o mare indoiala ca o sa fie loc de fumat amenajat IN AFARA LOCALULUI ?
Traducere: sa te simti TU bine. fumatorii, din pla de unicorn de aur, ia mai da-i in bijdoc, ce, tu i-ai invatat sa fumeze, nu pot sa se simta bine daca beau berea la usa? ca doar de aia au iesit in oras.. sa stea cu prietenii si sa se simta bine…in usa localului,
pai nu mai bine isi cumpara o bere de la abc si o beau intinsi pe bordura? ca e tot aia, ba chiar mai ieftin .
APP, la prietenu` ala fumator al tau, daca te invita la un burger sau un pahar de vorba, ce faci? il pui sa iasa afara din casa?
sa zicem ca te duci, chiar daca prietenul ala al tau da pe afara de bun simt si nu va fuma in casa cat esti tu acolo, vor fi cel putin 2 oameni care se vor simti prost…..
parerea mea, mai bine nu te duci si va vizitati pe net. nelimitat, la oferta
Some(Citează)