►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
20 Mar 2015 ·
Conferința Flanco de ieri a fost mai deschisă decât credeam că va fi și s-au spus multe informații interesante despre magazin și despre piață.
De exemplu, creșterea dolarului va atrage în curând scumpiri în tot ce ține de IT și electrocasnice, aproape toate produsele fiind cumva legate de China, unde se lucrează cu dolari americani. Astfel, ne spunea CEO-ul Flanco Dragoș Sîrbu, prin aprilie ar trebui să ne așteptăm la scumpiri de 10-15%. Momentan magazinul încă ține de prețuri folosind stocuri luate când dolarul era în jur de 3,9 lei; acum este 4,12 lei.
Cifra lor de afaceri pentru 2014 a fost de 150 de milioane de euro, cel mai bun an din istoria de 20 de ani a magazinului. Vedeți mai jos evoluția. Am întrebat ce procent din această cifră este făcută în campanii de reduceri, că v-am spus anterior ideea mea, că în țara noastră se cumpără doar când apar campanii de reduceri, iar în rest comerțul este mort. După cum mă temeam, mi s-a spus că procentul este de cam 55-60% din vânzări; de Black Friday 2014, de exemplu, Flanco a vândut de 20 de milioane de euro, adică 13% din tot ce-a fost în 2014.
Chestia asta este foarte importantă. Se cumpără mai mult în campaniile de reduceri, când profitul magazinelor este mult mai mic, ceea ce înseamnă că magazinele trebuie să-și eficientizeze foarte bine costurile pentru a obține, la final de an, un profit suficient de mare care să permită continuarea investițiilor și fericirea acționarilor. Pe termen lung, opinia mea este că treaba asta formează o piață nesănătoasă în care magazinele vor fi mereu “pe linie” și vom vedea în viitor diverse alte închideri sau măcar stagnări în dezvoltare.
Revenind la Flanco, 2014 a fost anul investițiilor masive în online (au făcut Black Friday, au intrat în eMAG Marketplace, au automatizat procesele de comandă), iar dezvoltarea componentei online continuă și în 2015: au crescut numărul firmelor de curierat cu care lucrează de la 3 la 5, implementează o soluție de management a clienților, angajează oameni în principal în departamentul online.
Magazinele din orașe (brick & mortar, cum se zice în industrie), 88 la număr, se dezvoltă prin instruirea personalului pentru a oferi consiliere mai bună clienților, plus sisteme de fidelizare și servicii adiționale. Vor deschide în curând un Flanco în Coresi Brașov, altul în viitorul Mega Mall din București, plus magazine tradiționale în Tulcea și Slatina. Nu sunt excluse nici închiderile de magazine, acolo unde nu sunt profitabile.
Flanco pregătește și un brand propriu pentru multe categorii de produse. Ar trebui să-l vedem prin iunie, deși s-a spus că și acum se găsesc câteva produse în site. M-am uitat rapid prin câteva categorii și n-am văzut decât brandul Star-light al lui eMAG; nu știu dacă-i acesta sau Flanco dezvoltă un brand complet nou, dar s-a spus ca nu va fi de “cele mai ieftine produse”, ci se dorește un nivel calitativ bun la un preț acceptabil. Vedem în iunie.
S-a spus că în România comerțul merge ceva mai bine, lumea prinde din nou încredere în forțele proprii și cumpără produse direct sau prin credit, mai ales că mulți au de înlocuit diverse electrocasnice cumpărate acum mulți ani. Evoluția întregii piețe din 2013 în 2014 a fost următoarea:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
20/03/2015 la 1:21 PM
Ce investitie a fost ca “au intrat în eMAG Marketplace”? In loc sa faca dreapta pe etajul pe care il impart cu eMAG, au facut stanga ca sa discute cu cineva?
Gaelex(Citează)
20/03/2015 la 1:29 PM
Daca personalul tot la fel de slab instruit ramane si cu aceeasi nepasare, nu ma vor mai prinde prea curand de client. Am asteptat 30 de minute intr-un magazin practic gol( cu 3-4 clienti) din momentul in care am anuntat ca vreau un consultant pana a si venit unul si asta pt un amarat de Aspirator. Apoi am asteptat 10 minute ca un gigel sa gasesca firma in aplicatia lor si abia apoi sa printeze factura/chitanta/etc.
Profesionisti.
Mars(Citează)
20/03/2015 la 2:17 PM
Bănuiesc că interconectarea sistemelor costă chiar și în aceeași firmă.
nwradu(Citează)
20/03/2015 la 5:40 PM
Chiar este bine ca valoarea dolarului urca pentru ca foarte multe produse vor fi mult mai ieftine ca inainte. Mai multi oameni vor cumpara produse IT
Maya(Citează)
20/03/2015 la 6:47 PM
Spune-ne si noua ce fumezi, pare un produs de calitate.
stefan(Citează)
20/03/2015 la 8:25 PM
http://sclavielaflanco.blogspot.ro/?m=1
rafael(Citează)
21/03/2015 la 2:21 AM
Cine-ar fi crezut că dacă nu închizi site-ul de Black Friday vinzi mai mult?
Revo(Citează)
21/03/2015 la 4:38 PM
Acum scumpesc și ei, tocmai când m-am hotărât să devin minimalist? Nu ii vad bine…
gogu(Citează)
23/03/2015 la 8:47 PM
Acum sau gasit sa scumpeasca….. clar..
Dinca Alexandru(Citează)