►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Tocmai ce-am scris despre visul inutil al RATB de a introduce tarifare în funcție de zona în care călătorești, ceea ce presupune o investiție în modificarea sistemului de taxare, iar în acest timp RATB-ul are o alta problemă: nu are bani să tipărească noi cartele de călătorie!
Din acest motiv ridicol nu se găsesc carduri de călătorie la ghișeele RATB, spune un articol: “nu au avut bani sa demareze licitatia pentru tiparirea titlurilor de calatorie”. Dacă e cu licitație, asta înseamnă că întâi trebuie făcută licitație, adjudecată, sperăm că nu vor exista contestații, apoi se va trece la tipărirea noilor bilete.
Până atunci nu știu cum se umblă cu RATB-ul în mod legal (eu am card nominal și-l încarc pe net), dar în acest timp RATB-ul visează cai vezi pe pereți, tarife diferențiate și noi sisteme de taxare, când ei nu au bani de tipărit bilete. Ce urmează? Tramvaie care rămân fără frâne? Linii retrase din circulație pentru că nu mai sunt mașini pentru ele? Greve pentru salarii? Colaps total.
Mă întreb ca John Oliver în emisiunea sa “how is this still a thing?”. Cum de întreaga conducere RATB n-a demisionat sau n-a fost dată afară în clipa în care s-a aflat că au dus compania în situația de a nu avea bani pentru tipărirea cartelelor?
Și mă gândesc că eu ceream autobuze mai bune pentru linia de Otopeni. Semnele spun că asistăm la moartea companiei, pe modelul CFR, ținută forțat în viață de infuzii de capital de la Primărie, bani plătiți direct de bucureșteni pentru a susține conducerea defectuoasă a companiei și manevrele lor.
sursa: Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
26/02/2015 la 2:41 PM
Tot nu inteleg de ce nu s-a putut integra sistemul cu cartele magnetice de la metrou si la RATB, era multi mai elegant, mai simplu si evident mai ieftin de implementat.
Singurul raspuns pe care il pot imagina este ca au avut un buget mare de aruncat pe echipamente scumpe si acum ne gasim cu un sistem extrem de greoi atat de administrat cat si de folosit, cel cu carduri…
Nu era mai elegant sa pui automate de cartele ca in tarile cu apa calda si sa poti sa iti iei cartela si sa o treci printr-un aparat asemanator cu cel de la metrou unde sa iti arate linia pe care ai compostat, data si ora ?
L!nuX(Citează)
26/02/2015 la 2:47 PM
Citisem undeva că au făcut rost de bilete/cartele și vor fi disponibile în următoarele zile. Oricum e mega penibil
matthers(Citează)
26/02/2015 la 2:49 PM
Tu l-ai votat.
nashu_mare(Citează)
26/02/2015 la 3:01 PM
In Iasi au scos sistemul de plata prin SMS fara sa anunte. Sau cel putin eu nu am vazut pe undeva un anunt cu nu mai e valabil sistemul de plata.
Si la 5 dimineata cand sunt deschise foarte putine tonete de bilete, era sa iau amenda.
Controlorii o tineau ca sunt afise in mijloacele de transport si in statii, dar cand i-am intrebat clar unde sunt au tacut.
Cu alte cuvinte in Iasi daca vrei sa circuli dimineata(pana in 7) si seara dupa 8-9 ai sanse mari sa nu ai de unde sa iei bilet.
Ca sa nu mai spun ca de la Aeroportul Iasi e linie spre centru dar nu ai de unde lua bilet din Aeroport.
Razvan C(Citează)
26/02/2015 la 3:05 PM
RATB-ul e victima propriului succes.
Alx MAX(Citează)
26/02/2015 la 3:32 PM
Nici in Bucuresti nu ai de unde cumpara bilet la orele alea :)
Pe mine ma irita faptul ca sistemele de taxare din Ratb functioneaza cand vor ele si cum vor ele. Cand apropii cartela scot un bip ciudat si e posibil sa nu iti fi luat calatoria. Mi s-a intamplat in troleu si imediat dupa a venit controlul..normal, nu aveam cardul validat dar aveam destui bani pe el. Dupa multa vorba si amenintari cu politia(care politie tocmai ce trecea pe langa) din partea controlorilor le-am spus sa ia inregistrare pe pe camera troleului sa vada ca am taxat… M-au lasat sa plec apostrofandu-ma ca ” nu e frumos ce am facut, ca par om serios etc.”
ce rost avea sa nu taxez cand aveam bani pe card si in plus stiam ca ei sunt controlori :))
O mare problema este suprataxa pentru 783/780 care merge spre aeroport. Cand faceam “naveta la aeroport” am intalnit multi straini care cereau la ghiseul din oras o calatorie fara sa stie ca 783 e mai scump si se trezeau cu controlorii pe cap acuzandu-i ca merg fara bilet cu toate ca ei taxau cand se urcau dar abia apoi vedeau(daca nu disprea repede mesajul) ca nu au bani suficienti…
Alexandru C.(Citează)
26/02/2015 la 4:26 PM
Pesemne că, vizionari fiind, au anticipat sosirea Uber şi ca atare, nu a mai fost necesar să se investească aiurea.
Sau te pomeneşti că vor să pună Uber şi pe autobuze?
Krantzro(Citează)
26/02/2015 la 4:45 PM
Am mers si eu fara bilet din cauza asta, din ce am inteles firma care se ocupa de asta nu a mai trimis banii la RATP de cateva luni.
Alex(Citează)
27/02/2015 la 12:44 PM
Pe b365 era un articol despre soferii RATB care pleaca de la munca cu caniste pline de benzina\motorina iar vara cand le ceri sa dea drumul la aerul conditionat spun ca e scump combustibilul.
In fiecare an RATB-ul este subventionat de primarie pentru ca se cunoaste ca acolo sunt gauri negre.
De ce nu renunta la vanzatoarele de bilete ? in tari civilizate, sa nu mai vorbesc de capitale europene, exista automate de bilete, este o investitie serioasa dar s-ar amortiza pentru ca nu mai trebuie sa platesti salariile vanzatoarelor.
florin.comsa(Citează)
27/02/2015 la 7:45 PM
@Linux: sistemul cu cartele magnetice este extrem de vechi, depășit moral dar si fizic (sînt costuri mari cu schimbarea consumabilelor mecanice din acele validatoare, au tot felul de role presoare, curele și alte chestii care trebuie schimbate periodic). Costul unui validator electromecanic este mult mai mare decît al unuia electronic (presupunînd că restul pieselor sînt la fel, pt. că evident validatorul de la ratb e generație mult mai nouă de procesor ș.a.m.d.) Principial vorbind, nu are sens să pui un sistem mai vechi. În curînd metrorex e cel care va trece la varianta contactless, și nu invers. Peste tot în lume sistemele cu cartelă magnetică sînt în curs de înlocuire.
@Alexandru: trebuie un pic de responsabilitate și din partea călatorilor. Argumentul “nu știu ce are automatul”, dacă ar fi acceptabil, ar trebui acceptat peste tot – nu bagi bine pin-ul, ce dacă, tu ai încercat să plătești…
E drept că validatoarele sînt cam dereglate pe partea de antenă și dau cam multe rateuri (e vina Ratb că-si bagă picioarele în mentenanță), dar, în general, e destul de clar, apropii de mai multe ori dacă e nevoie, dar vezi dacă ai validat sau nu.
Iar cu străinii… am călătorit în diferite orașe străine, peste tot era responsabilitatea turistului să-și cumpere titlul corect, și cam peste tot tariful de aeroport e mai mare decît cel orășenesc. Nici controlorii lor nu acceptă argumentul “sînt turist și nu am știut”. Da, RATB ar putea să scrie ceva mai clar la aeroport care sînt tarifele, cu asta sînt de acord.
alias(Citează)
01/03/2015 la 4:46 PM
Alias nu am zis sa le fupa fix pe acelea ci unele moderne care oricum sunt prezente in toate autobuzele din tarile vestice. Sunt sigur ca sunt mai ieftine decat chestile astea portocalii de merg doar cand si cum vor ele.
Discutam degeaba oricum, investitia e facuta acum, vor merge inainte pe sistemul asta, sistem ce il gases greoi
L!nuX(Citează)