►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dacă este un subiect ce nu trebuie discutat acum, este ce-am face noi românii în caz de război și dacă am merge sau nu pe front. În mod ironic, tocmai îl discutăm.
Totul a pornit după ce mai mulți oameni au spus că n-ar lupta nicicum pentru România, că n-au de ce: e o țară condusă de hoți, unde doar mafioții se îmbogățesc, iar cei săraci n-au nimic. Apoi, Lucian Mândruță s-a simțit dator să bată obrazul întregii generații 20-35, de parcă deja ar fi venit războiul și nu s-ar fi prezentat nimeni la oaste, așa că e cazul să-i înjurăm pe ai dracului hipsteri cu selfie-urilor lor.
Asta sună de parcă generația 20-35 ar fi vinovată pentru situația României din prezent (deși acești oameni, unde mă includ și eu, aveau la Revoluției maxim 10 ani), nu generația 44-65, adică cei care la Revoluție erau oameni maturi, cu drept de vot, și totuși în deceniile următoare au votat la putere toți hoții și mafioții de care suntem dezamăgiți acum. Ce vârstă are dl Mândruță? Sub ce patron a lucrat la Antene? E o limită la orice, inclusiv la subiectele despre care te poți da lupul moralist.
Sigur, acum veți spune că tocmai am înfierat și eu o întreagă altă generație. Observația mea se bazează însă pe niste date post-factum, în timp ce vorbele lui Mândruță vorbesc despre ceva ce nici nu s-a întâmplat, un război care n-a venit și o generație care încă n-a fugit nicăieri de acest război ce încă n-a avut loc. Și nici măcar nu dau vina pe nimeni pentru situația României, că motivele sunt numeroase și oamenii au diverse scuze. Ce-a fost a fost, să ne concentrăm pe viitor.
Cât despre război, păi hai întâi să vină la granițele noastre și apoi vedem ce-am face. Pentru că aceasta este genul de situația în care nu știi ce vei face până nu are loc. Este ca și cum ai spune că, în cazul în care te atacă un hoț pe stradă, îi lovești cuțitul cu piciorul, parezi pumnul cu stânga și cu dreapta dai tu, apoi îl prinzi pe la spate și-l dai cu capul de asfalt; până nu treci prin asta, nu știi ce vei face, că poate vei îngheța de spaimă și vei face pe tine.
Între timp sunt tot felul de vorbe aruncate, precum “eu fug în Germania”, “eu bat un ofițer, ca să mă bage la închisoare” și “eu am experiență de la Counter-Strike, mă descurc”. Dacă ar fi fost așa simplu, n-ar mai fi luptat nimeni în războaie, toți soldații ar fi fost la închisoare și toți ofițerii lor ar fi avut mâinile rupte.
De-a lungul istoriei foarte puțini oameni s-au dus de bunăvoie la luptă, împinși de patriotism. Și acum s-ar duce câțiva din aceleași motive, dar un procent mic. Restul, ca întotdeauna, se duc din alte motive: n-au de ales, așa este legea, nu au unde să fugă, le este teamă de consecințele dezertării, se gândesc că n-or muri chiar ei șamd. Câțiva vor fugi, câțiva vor emigra, câțiva vor da șpagă pentru a fi găsiți inapți, dar armata nu are nevoie de ultimul om din ultimul sat al României, ci de un anumit număr de oameni. Îl vor găsi.
Dau însă un pas în spate și revin la ce-am zis înainte, discuțiile acestea chiar nu-și au locul:
Cât despre selfie-uri și lipsa 4G-ului, eu mi-aș tine telefonul închis pe front. Nu de alta, dar e cea mai rapidă cale să te găsească o rachetă.
Sursa foto: Jumping T-90 tank de la Shutterstock.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
16/02/2015 la 11:26 AM
Nu se poate astepta pana ajunge razboiul la granita. Gandeste-te ca trebuie cam 6 luni sa antrenezi niste recruti daca vrei sa nu se impuste intre ei cum primesc arme pe mana.
thundermar(Citează)
16/02/2015 la 11:38 AM
Lucrurile complicate par simple și… invers, lucrurile simple par mai complicate decât sunt în realitate.
Plecatul la război în acest moment nu e nici o certitudine și nici o incertitudine… depinde doar din ce punct de vedere privești: rezerviștii au certitudinea că vor fi printre primii care vor ajunge în linia întâi (dacă va fi cazul) iar cei care au “scăpat” de armată au incertitudini și temeri dar pot dormi liniștiți, cel puțin o vreme, pentru că primii care pleacă la război sunt militarii activi urmați de rezerviști iar dacă războiul se prelungește se apelează și la generația 20 – 35 de ani.
Așa că tot patriotismul unora este doar mult zgomot pentru nimic… (probabil L.M. a terminat armata la FF)
Postolachi Dumitru(Citează)
16/02/2015 la 11:40 AM
Nu te pot chema la recrutari decat in momentul in care este decretat razboi. E lege.
Instructia in cazul de mai sus dureaza 14-21 zile.
alexEAT(Citează)
16/02/2015 la 11:42 AM
Dar te pot chema dacă ești rezervist pentru clarificarea situației și eventual distribuirea către altă garnizoană dacă între timp ți-ai schimbat domiciliul.
Postolachi Dumitru(Citează)
16/02/2015 la 11:44 AM
Preventiv, ar trebui niste cursuri de tras cu arma pentru cei de 18-35 de ani.
Baieti si fete, deopotriva.
Si ar trebui organizate asap.
Nu ai niciodata cele 6 luni de care zice @thundermar.
Roxana(Citează)
16/02/2015 la 11:48 AM
Războiul nu înseamnă doar trasul cu arma… pregătirea militară înseamnă mai mult decât tragerile cu arma deși acestea sunt poate cele mai apreciate de către tinerii recruți.
Postolachi Dumitru(Citează)
16/02/2015 la 11:51 AM
@Postolachi Dumitru
Da, ma refeream la generatia Facebook, cei care n-au tinut o pusca in mana in afara de Counter Strike si Battlefield.
alexEAT(Citează)
16/02/2015 la 11:52 AM
Ideea era sa nu ne impuscam singuri.
Eu m-as duce voluntara la recrutare/razboi/whatever.
Roxana(Citează)
16/02/2015 la 11:59 AM
Cateva corectii si considerente sper eu pertinente:
1) nu “s-a semnat pacea de la Minsk”, ci armistitiul de la Minsk. Al doilea armistitiu de la Minsk – ca (nici) primul nu a fost respectat. Iar diferenta dintre “pace” si “armistitiu” nu e una strict semantica. Pacea marcheaza sfarsitul unui razboi, pe cand armistitiul marcheaza doar o pauza (posibil urmata de un tratat de pace, probabil insa nu).
2) “Suntem în NATO, ne mai ajută și alții” – cam cat de naiv sa fii sa crezi ca francezul care te stie doar de hot de buzunare va veni sa moara in si pentru Romania in locul tau. Sa fim seriosi – articolul 5 e doar un paragraf scris pe o foaie de hartie. O foaie de hartie similara cu cea pe care a fost semnat memorandumul de la Budapesta – cel prin care Rusia garanta integritatea teritoriala a Ucrainei. Situatia geo-strategica va dicta, la momentul respectiv, daca trupe NATO vor lupta pe teritoriul Romaniei si cand o vor face, nu o foaie de hartie.
3) nu apuca nimeni sa te ajute daca ajungi sa capitulezi in 2 saptamani. Pur si simplu, cu toata buna-vointa, logistica deplasarii de suficiente trupe si echipament militar dureaza luni de zile – luni de zile in care trebuie sa rezisti cu ce ai.
Asadar, haideti sa fim mai putin naivi si sa nu ne mai incredem orbeste in altii. Aceeasi greseala au facut-o si ucrainienii si acum platesc pentru ea. Trebuie sa fim pregatiti pentru orice scenariu, ca si tara, oricat de putin probabil ar parea. Asta daca vrem sa mai ramanem tara independenta…
Cat despre cei care n-ar lupta pentru ca “aia fura”, nicio problema – ei n-ar lupta nici daca “aia” n-ar fura. Pur si simplu nu si-ar risca pielea fara vreun castig imediat si suficient de mare – asa le functioneaza intelectul. Buba e ca intr-un astfel de conflict trebuie sa lupti pentru ca alternativa e mai rea decat starea actuala.
Radu(Citează)
16/02/2015 la 12:04 PM
Foarte bun postul … si mai ales finalul! ;)
Pe mine m’a distrat totusi, CINE s’a gasit sa le bata obrazul celor in mijlocul carora era acum doua luni de zile, incercand sa isi traiasca o alta criza a celor 40 de ani cati o avea, dupa aia pe camp. :D Prea mic si sordid personajul … si da, ai dreptate, prea inutila discutia in rest.
Doamne fereste’ne de vreun razboi ca numa’ la el ne mai e speranta!
ice4you(Citează)
16/02/2015 la 12:29 PM
Lasa propaganda asta! Francezii si altii vor veni aici la fel cum s-au dus si in Afganistan si pe unde s-a mai pus problema. Si nu se deplaseaza recruti sau militari in termen ci armata profesionista, platita pentru asa ceva, ca de aia s-au inrolat.
nashu_mare(Citează)
16/02/2015 la 12:44 PM
Radule, eu zic ca nu trebuie sa asteptam sa vedem ce si cum, trebuie sa lovim dusmanul acum, cat are garda jos. Un atac fulger asupra Kremlinului si rezolvam cazu.
P.S. tocmai au bagat burgeri la popota.
gogu(Citează)
16/02/2015 la 1:28 PM
Gogu, eu zic sa ii atacam cu macaronuri si sa le bagam si vreo 3 eclere-n gura. A ajunge o parte a noului urss e probabil singuru lucru care mai poate scoate tara din cacat. Ca de obicei, ne-am aliat cu puterea gresita.
mircea (primul)(Citează)
16/02/2015 la 1:29 PM
imi si imaginez ce utila ai fi ! fara suparare nici tu nu crezi ce vorbesti sau esti inconstienta .
Radu(Citează)
16/02/2015 la 1:38 PM
da, ai dreptate, rusii traiesc mirific.
gogu(Citează)
16/02/2015 la 1:41 PM
Mandruta a devenit insuportabil de arogant in ultima vreme.
Ingrid(Citează)
16/02/2015 la 2:40 PM
a fost to timpul , dar trebuie inteles omul ca traieste din asta ….. problema e cu restul care se uita la emisiunile lui !
Radu(Citează)
16/02/2015 la 3:13 PM
L-am urmarit la prezidentiale pe facebook si m-am lasat. Unele comentarii ale lui sunt deplasate dar daca face parte din job description atunci se descurca foarte bine.
Ingrid(Citează)
16/02/2015 la 4:21 PM
Ca ce ?
gogudelascularie(Citează)
16/02/2015 la 4:22 PM
Din punct de vedere geografic Romania este usor de aparat. Vorbim aici de 2 mari cursuri de ape care vor opri fortele ruse: Prut si Siret. Nu mai zic ca pana la noi trebuie sa treaca prin toata Ucraina si Moldova, deci Nistru si Nipru. In mod normal podurile ar fi distruse iar altele noi vor fi observate si bombardate din aer de catre fortele NATO. Asta ar fi singurul ajutor pe care l-am obtine de la NATO (s-ar putea sa ne inchirieze si cateva avioane, dar cam atat; oricum sunt inutile pentru ca rusii au bombardiere mai rapide decat cele de vanatoare ale NATO). Desigur sunt si anumite vehicule ale rusilor care pot trece prin apa dar e greu sa le sustii apoi cu provizii. Ce vreau sa zic aici este ca Rusia, in eventualitatea unui “razboi” impotriva Romaniei, nu va trimite tancuri si blindate pana la noi. Vor lansa avioane si rachete, ori in acest caz nu ne ajuta cu nimic daca facem recurtari masive de tineri. Scutul de la Deveselu iarasi nu ne ajuta, nici daca ar fi operational. Ca fapt divers, daca va incepe un razboi va fi unul mondial (cu o Romanie nesemnificativa, ca doar nu ne aleg rusii cu zarul tocmai pe noi) si va incepe din aer. Satelitii vor fi primii care vor “cadea”.
Danyzus(Citează)
16/02/2015 la 4:46 PM
Mandruta, lansare de DSLR Nikon, afirma “in caz de lumina putina, scad ISO”. Asa poate un personaj ingamfat si p-afarist sa ingroape singur un eveniment.
Gaelex(Citează)
16/02/2015 la 4:47 PM
Pisa-m-as pe Siret, pe care il poti trece inot aproape fara sa te uzi. Armatele moderne au genisti si metode de a improviza un pod pentru tancuri in jumatate de ora.
mac gregor(Citează)
16/02/2015 la 5:04 PM
Pe tine te doare in cot, joci WoT, n-ai tu treaba pe front.
Boris(Citează)
16/02/2015 la 5:46 PM
Pt. România strategii rusi pregătisera alta soluție și era cat pe ce sa reușească în 2012. Dar nu e niciodată prea târziu sa pariezi pe elementul numit ‘prostie’ pentru a rezolva elegant cu instrumente democratice ceea ce ai face pe cale militara cu costuri mult mai mari
.
Scenariul a funcționat aproape 2 decenii în Ucraina și mai nou da roade în Bulgaria și Ungaria.
2Du(Citează)
16/02/2015 la 6:47 PM
In primul rând când se declară starea de război se închid granițele țării și nu mai pleci nicăieri.
Apoi dacă bați un ofițer pe caz de război dacă nu se aplică legea marțială in mod cert faci parte din detașamentele de condamnați care intră în prima linie.
La counter strike nu ai recul la arma ca la un AKM si nici zgomotul obuzelor reale nu e la fel ca in joc.
Paul Maxim(Citează)
16/02/2015 la 8:13 PM
LOL, ce nivel are discutia, parca o vad pe Roxana AKA Ecaterina Teodoroiu cu un AK-74 intr-o mana si un AG-7 in cealalta, aparand glia de inamic! Sau pe genisti, cum spune mac gregor, bagand la compresor un pod de vase gonflabile, facut din papusi resapate de la Moscova.
Pentru moment dorctrina militara a Romaniei are in centru o armata de profesionisti, nu de pifani si veterani. Intrebarea nu e daca in caz de conflict pe teritoriul nostru putem sa-i facem harcea-parcea pe bulangii, ciu cat rezistam si cat timp dureaza pana ajung aliatii in teatrul de operatiuni.
De obstacole naturale nu duce Romania lipsa, de informatii iarasi nu, si la nivel de strategie si tactica am un sentiment ca suntem bine pregatiti. O intrebare mai importanta ar fi cat de bine pregatiti suntem in zona ofiterilor si subofiterilor, cu o misiune ici si colo, in Kosovo sau Afghanistan sub comanda directa straina, nu se face primavara. Si, mai important, cu ce conducere politica ne va prinde urmatorul razboi, nu numai la varful statului, ci inclusiv la MApN si CSAT.
Intre timp, boborul isi da cu presupusul pe Facebook despre cum o sa fuga de arcan. Ma lasi?!
ipo(Citează)
16/02/2015 la 9:13 PM
Eram sigur ca sar cu biete si pietre unii la fraza: 2) “Suntem în NATO, ne mai ajută și alții”
Asta e mentalitatea care ne separa de occident, ideologii de genu’ “Ehh, ce avem noi nevoie de UE si de NATO, din cauza lor nu mai putem taia porcu’ folosind cutitul la noi in casa”.
Ganditi-va bine la un lucru: daca noi n-am fi fost in NATO si UE, Romania ar fi fost colonie ruseasca acum.
Lasa-ti ideologiile astea conspirationiste “tinfoil hat”.
Marius(Citează)
16/02/2015 la 9:28 PM
Ceea ce a spus Mandruta despre noi tinerii este total aiurea, cred ca noi am fi singurii care am lupta pentru tara asta
Bogdan(Citează)
16/02/2015 la 10:11 PM
Fi capitanul nostru!
ipo(Citează)
16/02/2015 la 10:47 PM
mersi ca mi-ai sters un post care nu avea nici o injuratura …… si e ultima data cant mai intru la tine pe blog !
estikk(Citează)
16/02/2015 la 10:57 PM
Pe asta sa-l bagi la BD.
ipo(Citează)
16/02/2015 la 11:40 PM
Scenariu de razboi simulat si calculat: 24h armata rusa cucereste tot pana la Arad. E pe bune, o stim si noi, o stiu si ei.
Dar evident ca o astfel de miscare are un impact ridicat in multe directii, nu cred ca se poate pune problema asa, cel putin in primele faze ale conflictului.
vladutz(Citează)
16/02/2015 la 11:47 PM
Simulat de cine? De abia faci de la București 7 ore pana la Arad depășind viteza legala.
Mai ușor cu propaganda rusească!
nashu_mare(Citează)
16/02/2015 la 11:59 PM
vladutz(Citează)
17/02/2015 la 10:10 AM
Poti sa intri un pic in detalii? Sa ne explici cum ai calculat si simulat?
ipo(Citează)
17/02/2015 la 10:13 AM
Te-as invata eu in particular cum se trage
Catalin(Citează)
17/02/2015 la 10:21 AM
Nu s-au orientat bine la varsta. Eu zic ca astia sub 20 de ani ar merita o grenada luata in mutra. Mai ales, minorele. Sa se invete minte ca \nu sunt niste zeitati, asa cum se cred, judecand dupa ce poze isi pun pe facebook.
alin(Citează)
18/02/2015 la 1:51 PM
Deh, o femeie ajuta si ea cu ce poate , in cazul de fata cu gura mare.
Iti dam o pusca de 3-4 kile si o ranita cu alte 20 in spate. Sa vedem cum iti place si daca mai esti asa vehementa in opinii. Sa stii ca un glont in cap nu se mai asorteaza cu nimic din pacate. Iar fata de CS in viata reala armele nu au tastaturi atasate.
Eroii sunt aia care si-o iau primii de obicei. Manduta poate fi capitanul vostru daca-l aprobati asa tare :)
Un om care traieste mai are o speranta, unu mort a terminat socotelile. Chiar si o viata de caine sub jugul rusesc e o viata. Regula de baza atunci cand esti prins e ca esti obligat sa evadezi spre ceva mai bine. Sa vina ca le lasam pamanturile goale si falfaim spre francezi :)
Mr.Gogu(Citează)
25/03/2015 la 9:30 PM
nu stiu de ce atata teama , daca vom fi guvernati de altcineva decat cei care ne-au luat tot, poate fi mai rau ? sau trebuie sa murim tot pentru ca asa vor ei?
delia(Citează)
25/03/2015 la 9:30 PM
nu stiu de ce atata teama , daca vom fi guvernati de altcineva decat cei care ne-au luat tot, poate fi mai rau ? sau trebuie sa murim tot pentru ca asa vor ei?
delia(Citează)