►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am dat zilele trecute o tură cu noul Ford Focus cu facelift (la propriu, o singură tură) și a făcut câteva fotografii în interior.
Mașina a devenit și mai bună. Sunt tot mai convins că este o alegere foarte bună pentru oraș și drumeții în 2 persoane sau 2+1. Îl văzusem deja la Barcelona, anul trecut, unde Ford l-a adus chiar înainte de salonul auto unde a fost prezentat oficial.
Diferența cea mai mare în design-ul exterior este în partea frontală, unde botul clasic și deja oarecum banal a fost înlocuit cu cel “Aston Martin”, la fel ca pe noul Mondeo, pe Fiesta și, de altfel, și pe Focus electric. Iată în stânga un Focus pre-facelift și în dreapta pe cel nou. Capota a căpătat și câteva linii aerodinamice pentru un aspect mai sportiv, farurile sunt mai plate și altfel stilizate șamd.
Spatele n-a suferit mari schimbări. În mare arată la fel, sunt mici modificări subtile ce aplatizează diverse linii.
O schimbare majoră a avut loc în interior, pe consola centrală. A dispărut unitatea Sony, care mie nu-mi plăcea deloc (și nu doar mie, am văzut multe opinii care o dădeau drept punctul slab al experienței) pentru că aveau butoane mici, multe și ieftine ca aspect, iar în locul ei a fost introdus sistemul multimedia Sync 2 pe care l-am văzut deja pe noul Ford Mondeo.
Acest nou sistem include un touchscreen mare de 8 inchi, color, din care poți controla rapid cele 4 funcții importante: telefonul conectat, navigația, muzica și climatizarea. Ecranul nu are un timp de răspuns ca o tabletă și este făcut pe tehnologie rezistivă, dar este un mare pas înainte față de Focusul anterior, arată bine, este viu colorat și util pasagerilor.
Integrarea cu telefonul este excelentă. Am ascultat muzică pe care telefonul mobil o lua prin streaming de pe Deezer. Butoanele sistemului audio comandau schimbarea melodiei în telefon, iar toate informațiile necesare erau, desigur, afișate pe ecran.
Tot similar este integrată climatizarea în sistemul SYNC 2. O poți controla din butoanele ei dedicate, din partea de jos, sau din ecranul tactil. Asta pare ca și cum n-au avut ce să includă în al patrulea ecran color și deci au inclus climatizarea acolo, pentru că este totuși mult mai rapid să o reglezi din butoanele ei dedicate decât din ecranul tactic.
În cotieră ai un port USB și un slot de card SD care cred că avea instalată navigația (include România), dar pe care la o adică îl poți înlocui cu unul cu muzică și, ar trebui cercetat, poate unul cu filme.
În varianta facelift au apărut și câteva lumini de veghe în interior în portiere și pe plafon. Lumina poate fi albă sau colorată și poți alege din vreo 6-8 culori.
N-au lipsit sistemele deja uzuale precum cheie contactless, auto start-stop, parcare automată (am lăsat mașina să detecteze un loc potrivit și a parcat singură, învârtind ea volanul iar eu controlând-o doar din frână), difuzoare Sony, încălzire în volan și scaune, scaune cu un aspect segmentat.
Motorul aceste mașini era cel de 1,5 litri și 150 de cai-putere. Focusul se mișcă foarte bine cu acest motor, accelerează imediat până la 100 km/h și probabil că se duce la 180-200, sună bine, nu pare că se forțează. Nu știu dacă este cel fabricat la Craiova și, sincer să fiu, rămâne de studiat ce înseamnă ca bani față de motorul de 1 litru și 125 CP, pentru că diferențele nu sunt așa mari. Există și o variantă de 1,5 litri și 180 CP pe care da, aș prefera-o.
Mai multe informații găsiți pe ford.ro. Prețurile pornesc de la 14.000 euro.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
23/02/2015 la 11:07 AM
Am testat si eu masina asta un weekend si chiar mi-a placut, faina masina..
eBogdan(Citează)
23/02/2015 la 11:11 AM
Au facut ceva modificari la claxon,se aude mai tare? In bucuresti ai nevoie de un claxon mai strident care nu se regaseste pe modelele anterioare
PSG(Citează)
23/02/2015 la 11:31 AM
Nu exista stopuri mai urate decat la masina asta in toata industria. :)
alexEAT(Citează)
23/02/2015 la 11:34 AM
designul cam lasa de dorit. mai are mult pana sa ajunga Fusionul, ala a fost cu adevarat reusit.
gogu(Citează)
23/02/2015 la 1:09 PM
pentru ca da, Focus este exact pe platforma lui fusion facut, pare logic
cismaru(Citează)
23/02/2015 la 1:19 PM
Păcat că fabrica de la Craiova se închide sau este deja închisă…
Coco Moll(Citează)
23/02/2015 la 2:20 PM
Sper că te referi la Fusionul american, nu la cel european.
nwradu(Citează)
23/02/2015 la 2:20 PM
Merge în continuare în același ritm, dar oricum n-are legătură cu Focus-ul.
nwradu(Citează)
23/02/2015 la 2:21 PM
Uite că n-am claxonat :)
nwradu(Citează)
23/02/2015 la 3:57 PM
iti dai seama ca rad americanii si cu fundul cand vad cum arata Fusionul european.
gogu(Citează)
23/02/2015 la 8:02 PM
Iluminarea ambientala multicolora era și pe vechiul Focus. Făcea parte din packul cu Xenon. Pot sa confirm :)
Dam(Citează)
23/02/2015 la 8:34 PM
Si eu sper la fel, altfel o sa-l gasesc si o sa-i bag educatie cu forta! :))
Si o intrebare pe linga: de ce se vinde ford focus atit de mult? Ma refer la SH. Orice filtre pun, focus si fiesta sint simtitor mai multe la vinzare decit orice alte marca si model. Excluzind loganul, of course.
jules(Citează)
23/02/2015 la 8:55 PM
Pentru ca are destul de multe optionale iar pretul SH este mic.
Eu cand am cautat sa iau masina, singurele variante dupa criteriile selectate erau Peugeot 307 sau Citroen.
Unii mai zic ca e cel mai bun raport pret si ceea ce ofera.
Daniel(Citează)
23/02/2015 la 10:59 PM
Pot să îți spun din perspectiva unui proaspăt posesor de Focus 2 (o am de 5 luni abia) că mașina face toți banii pe care îi investești în ea ca si SH. Eu am ieșit cu a mea în 3900 € cu timbrul de mediu și cu tot ce ține de înmatriculare, iar în banii ăștia am un diesel de 110 CP care consuma puțin și trage excelent (ok, mi-ar fi plăcut varianta de 136 CP, dar n-a fost să fie), cu opțiuni precum: volan din piele cu comenzi multimedia, pilot automat, scaune încălzite, parbriz, oglinzi și stropitori parbriz degivrate electric (o adevărată plăcere iarna, trust me), clima automata pe două zone, bluetooth, comenzi vocale și alte mărunțișuri de care nu știai inițial, dar pentru care ajungi să te feliciți că ai ales Ford pe măsură ce le descoperi :)
seba18(Citează)
24/02/2015 la 9:21 AM
Pe cand un test si cu noul Mondeo, in varianta de productie? Stiu ca ai testat hibridul, sunt curios cum ti-ar placea noul model, eventual cu EcoBoost, mai ales ca am vazut ca esti fan Ford.
Eu unul m-am jucat cu Mondeo si mi-a placut asa de mult ca am comandat unul, doar ca mai am cam 3 luni pana imi ajunge… :)
alexduduman(Citează)
24/02/2015 la 10:11 AM
@seba18 mersi de info, oricum multe maruntisuri nu intra in calculele mele. Clima dual zone, comenzi vocale si alte nimicuri mai bine nu.
Observam doar ca se vind foarte multe. Si e o optiune de considerat, desi nu prea m-as baga la Ford.
jules(Citează)
24/02/2015 la 1:38 PM
Datorita job-ului, le furnizam anumite piese, ceva cabluri pt motorasele de la geamuri, de prin Portugalia, acum a picat treaba si discutia generala este ca se inchide fabrica. Cica mai ramane cea din UK care continua modelul fabricat la Craiova.. Acum daca zvonurile sunt mincinoase, nu fac decat sa raspandesc si eu minciuna mai departe.
Coco Moll(Citează)