►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Le-a luat doar câțiva ani, dar iată că guvernul Ponta are și idei bune. Propunerile pentru noul Cod Fiscal mi se par în marea majoritate binevenite și sper să fie implementate. Să le luăm pe rând:
TVA redus de la 24% la 20% de la 1 ianuarie 2016 și la 18% începând cu 2018. Asta ar însemna reduceri de preț la orice produs și o scădere a manevrelor făcute pentru a evita TVA-ul. Am reveni, de fapt, la situația dinaintea crizei, când TVA-ul era de 19%.
TVA de 9% la carne, pește, legume și fructe începând cu 1 ianuarie 2016. Mâncare mai ieftină! Adunat cu scăderea la 20% ce intră în vigoare de la aceeași dată, prețurile la raft pentru aceste produse ar trebui să fie și mai mici.
Introducerea obligației de plată a CAS și CASS pentru toate persoanele fizice care realizează venituri. Teoretic asta este o veste proastă deoarece o întreagă categorie de venituri nu plăteau aceste contribuții și rămâneau mai mulți bani în contul respectivilor oameni. În practică, eu o văd ca pe o veste bună: sistemul de asigurări sociale și sănătatea au nevoie de mai mulți bani, toate tipurile de venit devin “egale” și sunt taxate similar, se reduce evaziunea fiscală făcută prin declararea veniturilor ca fiind de tipul celor netaxate.
Îmi vin iarăși în minte momentele ridicole când circarii de pe la diverse televiziuni plângeau în talk-show-uri de grija bătrânilor pentru care sistemul de sănătate nu are bani și pentru care pensiile sunt micșorate (practic, îi ucidea Băsescu cu propria mână), în timp ce chiar ei erau plătiți pe drepturi de autor și nu plăteau, pe vremea aceea, contribuțiile respective. Ah, și erau plătiți regește, vorbim de mii de euro pe lună.
CASS nu mai este deductibil în calculul impozitului pe venit. Până acum CASS era considerată cheltuială deductibilă. Statul va încasa mai mulți bani după această măsură.
Reducerea CAS la angajat de la 10,5% la 7,5% și la angajator de la 15,8% la 13,5% de la 1 ianuarie 2017. Asta înseamnă salarii un pic mai mari pentru angajați și un efort financiar un pic mai mic pentru angajator. În sistemul curent, ca un angajator să-ți plătească un salariu in mână de 1000 de euro, el scoate din cont cam 1700 de euro, diferența fiind contribuția angajatului (diferența dintre ce iei în mână și salariul brut) și a angajatorului (care pentru că-ți plătește salariu mai are de plătit și alte taxe proporționale, care nu sunt incluse în salariul brut și de obicei angajatul habar nu are de ele). Acum o parte dintre aceste taxe scad puțin. Teoretic, ar trebui să încurajeze angajările și să micșoreze munca la negru.
Se estimează că 1,1 milioane de salariați sunt în economia ascunsă, ceea ce mie mi se pare o cifră imensă.
Microîntreprinderile vor fi impozitate 1% dacă au peste 2 salariați, inclusiv, și 3% pentru un singur salariat și 3% plus 1530 lei pentru cele fără salariați. Asta interesează mai mult pe cei care lucrează pe cont propriu, dar prin firmă la care sunt administratori și poate și propriii lor salariați.
O altă statistică ce arată că economia României nu stă bine: microîntreprinderile reprezintă 78,3% din totalul societăților comerciale active, dar au numai 2,4% din cifra de afaceri totală realizată de societățile comerciale din România. 47,2% dintre microîntreprinderi se declară pe pierdere.
Eliminarea impozitului pe dividende începând cu 1 ianuarie 2016. Probabil cea mai importantă măsură, zic eu, dincolo de cele populiste privind TVA-ul, este aceasta. Dacă ai firmă, poți scoate legal banii încasați de la clienți fie dându-ți salariu, caz în care plătești taxe de te rupi, fie plătind dividente acționarilor, adică tot tu.
Dividendele sunt în prezent impozitate, ceea ce este o mârlănie, că statul deja te impozita pentru profitul din care ulterior plăteai dividende, așa că era o dublă impozitare. Eliminarea aceste impozitări ar elimina evaziunea prin tot felul de facturi fictive și înregistrarea pe firmă a oricărei cheltuieli realizate, chit că-ți luai o ciocolată. Pentru companiile mari, ar putea să elimine manevra cu offshore-uri prin care se trag banii în țări cu impozite mici.
Reducerea cotei de impozit pe profit și pe venit de la 16% la 14% începând cu 1 ianuarie 2019. E bună măsura, foarte bună, dar până în 2019 mai avem mult, nu are rost să o discutăm de acum.
Scăderea cu 20% a accizei la motorină, cu 18,62% la benzina fără plumb, cu 15,38% a accizelor pentru bere, cu 70% pentru vinuri spumoase, cu 30% pentru alcool etilic. Doamne ce minune, a înțeles guvernul că mărirea accizei la combustibil a dus la scăderea consumului și de fapt la încasări mai mici! Acum vor încuraja consumul! Minune!
Da, 2016 este an electoral, se fac alegeri pentru parlament și primării. Da, sunt măsuri populiste, cum a mai dat Ponta înainte de alegerile prezidențiale. Asta nu e problema; câtă vreme măsurile sunt în favoarea mea, le aplaud, indiferent cu cine votez.
Problema este că statul trebuie să ia în paralel și măsuri pentru cheltuirea cu cap a banilor luați prin taxe și impozite. Majoritatea măsurilor de mai sus micșorează încasările bugetare, dar pe de altă parte s-ar putea să le crească prin micșorarea evaziunii fiscale. Important este ca banii încasați să fie cheltuiți cu măsură, fără dedicație, fără contracte umflate și fără cadouri pentru baronii locali. Bani ar fi suficienți pentru a asigura o dezvoltare frumoasă țării, câtă vreme nu sunt irosiți prin prostie și corupție.
Totul este o propunere. Să sperăm că vor fi puse și în practică.
sursa: prezentarea Powerpoint a Ministerului de Finanțe, via Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
19/02/2015 la 8:03 AM
La dividende tot va fi un fel de dublă impozitare, măcar pentru persoane fizice – vor fi venit și se plătește CAS și CASS la ele.
În rest… om trăi și-om vedea. E cale lungă de la proiect la Monitorul Oficial și intrarea în vigoare.
George(Citează)
19/02/2015 la 8:06 AM
2016?
2017 ?!?
hahaha pana atunci o sa fim condusi de martieni, gargara tipica de plagiator.
gogu(Citează)
19/02/2015 la 8:13 AM
Nu sunt măsuri populiste cum spui. Sunt promisiuni de măsuri populiste. Nu merită absolut nicio atenție
Cristi(Citează)
19/02/2015 la 8:23 AM
Nu cred ca or sa scadă preturile la raft o data cu scăderea TVA-ului, dar cel puțin or sa ajute producătorii locali de alimente si agricultorii.
Promisiunile sună bine, spre să fie și aprobat proiectul.
Mihai(Citează)
19/02/2015 la 8:26 AM
Se pare ca prezentarea lu Udrea în arest zi de zi nu mai are efect, ca au trimis-o judecătorii acasă cu tapetul ei cu tot, așa că oamenii au scos bling bling ul cu PowerPointu cu scăderi de taxe. Dacă nu merge nici asta, vor scoate hărțile cu autostrăzi.
Victor, fă-te ca faci ceva, ca e groasa!
nashu_mare(Citează)
19/02/2015 la 8:56 AM
Am o nelamurie:
“3% plus 1530 lei pentru cele fără salariați” Daca venitul este 0 se mai adauga acei 1530 lei pe Q?
y430076(Citează)
19/02/2015 la 9:19 AM
La microintreprinderi, 1530 sunt pe trimestru, deci 6120 pe an. Fofetarul s-a intors! S-a scos impozitul pe dividende pentru ca se va plati 16%+CAS+CASS ca pentru orice venit.
Vad ca nu zice nimeni nimic de “pactul” pentru aparare, cel cu 2% din PIB pentru bugetul apararii. De unde bani pentru cresterea asta? Mai ales ca trebuie aplicata treptat, nu direct din 2017.
alunelu(Citează)
19/02/2015 la 9:22 AM
“CASS nu mai este deductibil în calculul impozitului pe venit.” Asta e cea mai mare prostie. E o cheltuiala facuta in interesul firmei de a obtine profit si nu are motive sa fie nedeductibila. Nu e ca si cum e o cheltuiala optionala. Oricum va anula efectul scaderii CAS-ului.
“Dividendele sunt în prezent impozitate, ceea ce este o mârlănie, că statul deja te impozita pentru profitul din care ulterior plăteai dividende, așa că era o dublă impozitare.” Aici gresesti, Radu. Impozitul pe profit impoziteaza veniturile firmei, iar impozitul pe dividend impoziteaza venitul actionarilor. Sunt persoane diferite ! Oricum o metoda clasica de a nu plati taxe salariale e sa scoti bani prin dividende. Va fi mai usor sa faci evaziune.
thundermar(Citează)
19/02/2015 la 9:27 AM
Daca iesim din manipularea clasica pe net, aia care urla in toamna c-o sa ne ia dracu cu Ponta in 2015, si c-or sa creasca taxele in draci, lucru care, iata, nu s-a intamplat, ar trebui sa ne aducem aminte cine a introdus plata TVA-ului la incasarea facturii, nu la emiterea ei, TVA-ul de 9% pentru paine sau CAS-ul scazut. Bine, astea nu pot sa faca uitate gherlele pe banda rulanta cand vine vorba de autostrazi sau de acciza mizerabila pusa pe combustibili.
De bani la buget eu nu mi-as face problema, in tot contextul de acum cu DNA-ul. E clar c-o sa se fure mai putin, lucru care se va oglindi perfect in incasarile bugetare si-n modul in care se vor cheltui banii publici. Fireste ca nu-mi fac iluzii ca nu se va mai fura, dar totusi trebuie sa ai ceva sange rece sa manaresti niste achizitii sau sa faci evaziune fiscala la scara mare cand vezi zilnic pe TV zornait de catuse.
zetu(Citează)
19/02/2015 la 9:36 AM
In principiu cei 2% pt aparare se vor intoarce in economie pentru ca tot firmele romanesti sunt cele care vor produce armament (exceptand avioanele f16). De la autostrazile care vor fi incepute pe bani europeni iarasi vom castiga ceva la buget. In plus, banuiesc ca au redus la minim pierderile cu companiile de stat, exemplu Oltchim sau Hidroelectrica s.a.md. O parte din aceste companii chiar au intrat pe profit. Sincer, cred ca daca s-ar face curatenie la CFR Calatori, CFR Marfa si Romsilva am avea un buget maricel.
Danyzus(Citează)
19/02/2015 la 9:37 AM
da. 6000 pe an.
mihai(Citează)
19/02/2015 la 9:55 AM
Acum presupunand ca nu e cum zic eu si ca nu se plateste nici un leu pentru dividende, nu mai bine ramaneau banii aia in firma pentru investitii, si sa scuteasca de impozit profitul reinvestit? Asa, banii aia ies ca dividende si se duc… nu se stie unde.
alunelu(Citează)
19/02/2015 la 10:17 AM
Asa cum sta situatia la ora actuala, PSD o sa piarda alegerile parlamentare in 2016, exact asa cum le-a pierdut pe cele prezidentiale in 2014. Din calculele pe care si le-au facut, probabil vor lua undeva in jur de 15-20%. Asta i-a speriat suficient de tare incat sa recurga la masuri disperate, o “scamatorie” ca sa determine poporul sa-i voteze, indiferent de costurile pe care le-ar presupune “scamatoria” asta.
Strategia lui Ponta este urmatoarea. Cu scaderile de taxe, litru de benzina o sa ajunga undeva la 2,5 – 3 lei. Votantul cu mintea scurta o sa spuna “Ponta a scazut pretul la benzina.” si in noiembrie o sa puna stampila in casuta PSD.
In rest, tot ansamblul de masuri prevazute in “noul cod fiscal” se reduce la a lua banii dintr-un buzunar, arunci o parte din ei pe fereastra iar restul ii pui in celalalt buzunar.
Ponta n-are cum sa scoata un iepure din joben pentru ca iepurele nu exista si atunci, Ponta scoate niste foi de hartie pe care e desenat un iepure in speranta ca o sa pacaleasca oameni de buna credinta.
Restul e gargara.
Tac-su lu’ Tudor(Citează)
19/02/2015 la 10:28 AM
Nu mai platesti impozit pe dividende dar platesti cass. E mai putin dar tit platesti.
add(Citează)
19/02/2015 la 11:29 AM
Promisiuni desarte si masuri populiste, nesustinute de date clare.
A scazut TVA la paine – efect zero la raft. Doar painea cea mai ieftina care costa 1 leu acum costa 90 de bani doar sa fie acolo, restul preturilor nu s-au miscat. La celelalte categorii de alimente se va intampla la fel – preturile finale nu se vor diminua.
Supraimpozitarea PFA – se vor inchide jumatate, cealalta jumatate va gasi doi “angajati” pe 2 ore/zi pentru a se incadra la 1% impozit. Scriptic creste numarul de angajati, faptic nu se schimba mare lucru.
Cota unica – de stabilitate fiscala a auzit cineva? De unde se va suplini gaura bugetara de 2pp? Vise umede.
Accize – scade nivelul cu 20% nominal, dar cursul la care se calculeaza se manareste din nou. Efect zero in buzunarul nostru.
As vrea sa vad masuri clare in privinta:
– cresterea gradului de colectare al impozitelor;
– recuperarea prejudiciilor in urma sutelor de procese deschise (evaziune fiscala, retrocedari ilegale, subevaluarea proiectelor de privatizare);
– redirectionarea corecta a fondurilor obtinute din taxa de mediu / de drum;
benea(Citează)
19/02/2015 la 11:58 AM
N-o sa vezi nici o scadere de pret la raft. Importatorii vor factura cu TVA mai mic, dar revanzatorii vor mari pretul fara TVA ca sa faca mai multi bani. Pentru ca oamenii, in esenta lor, sunt rai, egoisti si limitati.
De ce sa platesc CAS si CASS la toate veniturile? Imi da statul servicii corespunzator si proportional? Imi repara masina de taxi pe gratis, imi face revizie gratuita? Imi varuieste apartamentul inchiriat pe gratis, imi face dezinsectie in el, mi-l curata de mucegai?
NU!
Atunci de ce dracu’ as plati impozit in plus, la niste venituri realizate din bunuri care DEJA sunt taxate si impozitate, care au fost cumparate folosind bani care au fost taxati cu TVA cand i-am platit si impozitati cu impozit pe profit cand am facut rost de ei?
Rezultatul va fi si mai multa economie subterana, pentru ca avem un guvern de cretini.
Gaelex(Citează)
19/02/2015 la 1:35 PM
Ponta e deja pe faras. Mai are cam o saptamana.
Radu(Citează)
19/02/2015 la 1:37 PM
Unii oameni sunt de-a dreptul idioti. :)
Basescu a marit TVA de pe o zi pe alta cu 5 procente (in state normale lucrul asta se intampla progresiv in decurs de cativa ani) si nu-mi aduc aminte sa fi fost ceva proteste, totul s-a luat ca atare, ca si cand ar fi fost perfect normal.
Ponta vrea sa reduca TVA-ul si toti il iau la puta ca ce nemernic e.
alexEAT(Citează)
19/02/2015 la 2:17 PM
Ponta crede ca s-a intalnit hotul cu prostul. De asta il ia toata lumea la puta.
Radu(Citează)
19/02/2015 la 2:43 PM
Legal da, dar logic vorbind, firma plătea deja impozit că obținea profit. Apoi, ceea ce le rămâne acționarilor ar trebui să fie al lor, fără să mai plătească alte taxe pe asta.
nwradu(Citează)
19/02/2015 la 2:45 PM
Da, dar periodic acționarii vor și profit, că vor să-și ia A8 și prezentatoare TV. Dacă nu-i lași să scoată ușor profitul, apar două fenomene:
1. profitul se reinvestește în investiții de formă, de exemplu un A8 luat pe firmă și deplasări în Dubai în interes de serviciu, care de fapt sunt concedii.
2. se trage prin offshore-uri în paradisuri fiscale, iar statul nu mai câștigă nimic.
nwradu(Citează)
19/02/2015 la 2:47 PM
Nu chiar, va fi mai mic impactul, nu cred că ajunge nici sub 4 lei.
Alegerile din noiembrie au arătat că electoratul nu prea mai pune botul la măsuri populiste. A dat Ponta atunci tot ce-a avut și n-a rezolvat nimic.
Alegerile parlamentare sunt ceva mai complexe. Acum l-am votat pe omul Iohannis, dar atunci câți vor vota PNL-ul plus PDL-ul?
nwradu(Citează)
19/02/2015 la 2:48 PM
Not really. Amintește-ți de Boc, pe care toată lumea îl ura pentru măsurile dure luate, dar a stat ca prim-ministru până când nu a mai avut susținerea în parlament.
Momentan Ponta are susținerea parlamentului și cred că o va avea până în 2016, minim. O să stea la guvern chiar dacă 80% din țară nu-l vrea acolo.
nwradu(Citează)
19/02/2015 la 5:11 PM
As avea mai multe sa spun, dar am impresia ca batem campii.
Ponta preconizeaza masuri care suna impresionant, dar PE CARE NU LE VA IMPLEMENTA EL.
Probabil ultimele miscari de trupe (DNA ajuns la cumnat, Ghita – sponzor, firmele familiei) a aratat clar PSD-ului ca Ponta nu se proteja nici pe el de DNA, dar baronetul PSD. Asa ca Ponta o sa fie mazilit destul de rapid. Iohannis & Co or sa preia guvernarea.
PSD o sa piarda guvernarea destul de repede, asa ca s-au gandit sa lasa guvernelor viitoare niste bombe in brate. “Cum, nu vreti sa reduceti TVA-ul, nemernicilor? Nici cota unica? Nici taxele sociale? De ce ati intrat la guvernare? Uite, popor, cine vrea sa traiti rau, noi puteam sa reducem taxele”
Care e rostul unor masuri preconizate pentru 2016 (adica peste 10 luni) sau, si mai comic, 2017 sau 2018? Cum e posibil ca un guvern sa faca politica fiscal pentru urmatoarele 12-24-36 de luni? A uitat ceva ca intr-un an avem algerei generale?
Si, atentie, ca Ponta e prim-ministru de aproape 3 ani. Timp in care a frecat menta in materie de relaxarea fiscala (din contra, as zice privind la regimul fortat de micro impozit pe venit – ul atl fel de forfetar, de coborarea plafonului pt microintreprindere de la 100.000 de euro la 65.000 de euro, de taxa pe stalp, de cursul matrasit la accize, de acciza suplimentara la combustibil, de impozitarea suplimentara a chiriilor, etc)
Acum, pe faras fiind, arunca bombele asta cu reduceri in 1-2-3 ani de acum. Lumea uita de acuzatiile recente de coruptie, iar viitoarea guvernare o sa isi smulga parul din cap, cu asa chestii in brate (niste calcule sumare ale acestor masuri duc pe la 15-16 miliarde de lei deficit suplimentar anual)
Asemenea perversitate politica ii face pe unii ca Vacaroiu sau Tariceanu sa para personae responsabile.
Si, ca sa nu par complet Giga Contra, sunt de acord cu scaderea taxelor, in principal pe salarii, acolo e buba mare. Apoi treptat la TVA. Si sunt de accord si cu impozitarea uniforma a PFA-urilor si drepturilor de autor, similar salariilor. Inca ceva: fara PFA cu impozit pe norma de venit in cazul gulerelor albe (de ex IT-isti). E rusinos ca un IT-ist sa plateasca ca taxe de 2000 de lei pe an.
silicon_v(Citează)
19/02/2015 la 5:18 PM
Pai asta e problema cu Ponta, ca doar vrea. E de 3 ani la guvernare, de ce nu mai reduce TVA-ul ala odata? “Tineti-ma, fratilor, ca fac TVA-ul praf, ma urc cu picioarele pe el, de nu mai ramane nimic. Tineti-ma, ca sar pe el”
Frate, mai lasa gogosile astea. Daca Ponta vrea sa reduca TVA-ul, o face a de 10 ori pana acum, ca are o majoritate stabila. Ia sa il vad, sa modifice Codul Fiscal prin OUG si sa faca TVA-ul 20% de la 1 aprilie.
Aoleu, am zis 1 aprilie?
silicon_v(Citează)
19/02/2015 la 5:58 PM
Citind multe din comentariile de mai sus, nu pot decat sa ma crucesc. Si asta pentru ca punand lucrurile cap la cap, lasand gargara si manipularea de o parte, situatia e absolut amuzanta. Asadar guvernul care a scazut CAS-ul, chit ca anul trecut era mare fierbere peste tot, ba ca nu vor avea de unde sa acopere gaura de anul asta, ba ca se duce dracului bugetul etc. Basescu, om de dreapta, a fost impotriva. Masura s-a implementat, si iata ca s-a facut bugetul si pe 2015, fara maririle alea de taxe ce erau trambitate prin campania electorala (apropo, isi mai aduce aminte cineva de documentul obtinut “pe surse” de mediafax, conform caruia guvernul urma sa bage o taxare progresiva? s-a mai auzit ceva de documentul ala? Nu, fireste, trebuia sa se manipuleze atunci cateva zile, sa se creeze o stare de panica, sa iasa la vot cine trebuie). Guvernul care a luat cea mai fireasca si normala masura cu plata TVA-ului la incasare, guvernul care a scazut TVA-ul la paine, vine acum si propune ca din 2016 sa scada TVA-ul plus alte cateva masuri bune pentru economie. In schimb, unii sunt gata sa dea jos guvernu asta, si sa instaleze la guvernare, atentie!, tocmai p-aia care au dus TVA-ul la 24%! Superb, nu?
As mai vrea sa lamuresc ceva, ca tot se bate moneda pe asa zisele pomeni electorale de anul trecut, prezentand doua date. In 2009, cand am avut campania electorala si PDL-ul guverna, economia duduia si nici vorba de criza prin Romania, deficitul bugetar a fost de aproape 8% si nu tin minte sa se fi ultragiat cineva ca s-au dat pomeni electorale. In schimb, anul trecut, cu toate asa zisele pomeni electorale ale lui Ponta, deficitul bugetar a fost undeva la 2%. Cam asta-i diferenta cand te uiti pe cifre, nu cand pui botu la toate manipularile unora si altora.
zetu(Citează)
19/02/2015 la 5:58 PM
@Radu, vezi ca am nu unul, ci 2 comentarii in moderare.
zetu(Citează)
19/02/2015 la 6:03 PM
Sigur ca Ponta putea sa faca ce voia, atata vreme cat n-avea un acord cu FMI, acord facut d-aia care or sa vina acusi la guvernare, tot aia care au crescut TVA-ul.
zetu(Citează)
19/02/2015 la 7:33 PM
Da, tot FNI-ul e ala care l-a tinut sa se faca autostrazile alea marcate cu carioca pe harta si prezentate cu acelasi tam-tam ca si in cazul de fata acum ceva vreme.
nashu_mare(Citează)
19/02/2015 la 7:40 PM
Sorry, de când cu sistemul acesta cu citate, inclusiv eu citesc comentariile din pagina web, nu din interfața de admin.
nwradu(Citează)
19/02/2015 la 7:41 PM
Dar în același timp, este simplu să iei măsuri bune după ce înaintea ta au luat alții măsuri dure. Tu vei fi mereu privit ca salvator, ceilalți ca niște bulangii.
nwradu(Citează)
19/02/2015 la 7:51 PM
Anul trecut a fost un an dezastros pentru orice inseamna investitie sau cheltuieli de mentenanta. De aia e deficitul bugetar mic. Chestia asta populista este contra-productiva si nu poate dura la infinit. Ne vom trezi intr-o ruina. (Bine, in afara de cacaturile alea de lucrari de amenajari de canalizari si alimentare cu apa de pe la sate, facute pe fonduri europene si date cu dedicatie. Si, daca ai vedea calitatea lor…)
nashu_mare(Citează)
19/02/2015 la 8:04 PM
Sa fim seriosi, Radule! ponta nu a dat oamenilor nimic, poate doar unor primari niste legitimatii psd si cam atat, Chiar nu vreau sa cred ca sunt cititori ai acestui blog care pun botul la minciunile plagiatorului.
Bb(Citează)
19/02/2015 la 8:42 PM
Te referi cumva la PDL si la Basescu care in 2009, toamna, spuneau ca 2010 va fi an cu crestere economica, si ca deja economia a intrat pe-un trend ascendent, ca in 2010 sa se trezeasca ca n-au bani pentru salarii si pensii si ca trebuie crescut TVA-ul cu 5 procente? Nu se ajungeau la masurile alea dure daca exista un dram de predictibilitate, dar in 2009 cand peste tot se vorbea despre criza, Basescu ne garanta ca pe noi o sa ne ocoleasca. Repet, in 2009, an de campanie electorala deficitul bugetar a fost 8%, anul trecut a fost 2%. Asta dupa ce s-au dat reintregit salariile, dupa ce s-au dat toate pomenile electorale etc.
zetu(Citează)
19/02/2015 la 8:44 PM
Aici cu autostrazile cred ca-i o nebuloasa-n tara asta. O nebuloasa pe care se pare ca n-o rezolva nimeni. Cum dracu or fi avut tupeu, sau ce sa fi fumat sa vina cu proiectu pentru comarnic – brasov de 8 miliarde de euro? Este peste puterea mea de intelegere.
zetu(Citează)
20/02/2015 la 11:47 AM
Eu sunt uimit de ideile pe care le are guvernul asta. Masuri mai proaste ca astea si mai populiste nu cred ca puteau sa gaseasca.
Scoti impozitul la dividende dar obligi orice persoana fizica sa plateasca CAS si CASS (adica de fapt cresti impozitele pt dividende si impozitezi suplimentar orice alt venit)
Majoritatea masurilor nu vor avea ca efect decat cresterea economiei subterane sau reducerea de platitori de taxe.
Eu deja platesc foarte multi bani la stat, de ce sa platesc si mai mult ? Imi da statul ceva in plus ?
Presiunea economica in Romania a fost intotdeauna pe clasa medie. Noi am platit mereu pt incapacitatea lor de a aduce incasari din economia subterana.
Daca acest cod fiscal o sa treaca de parlament eu ma mut in alta tara desi mi-am dorit dintotdeauna sa raman aici si sa reusesc in tara mea. Macar acolo o sa beneficiez de ceva in urma taxelor platite.
Mentionez ca platesc zeci de mii de euro anual taxe unui stat care nu face decat sa ma umileasca cu fiecare masura pe care o aplica
Dorin(Citează)
21/02/2015 la 5:49 AM
Vorbele sunt iefine, faptele conteaza. Ponta e ministru de 3 ani si nu a facut decat sa mareasca taxele pe total: a introdus CASS-ul pe chirii si a introdus inca o taxa pe combustibil. De taxa pe stalp, o tampenie cap coada nu mai zic – si asta sunt cele cunoscute; vorbiti cu un contabil sa vedeti ce haos legislativ si cate modificari negative au aparut.
A si a crescut si salariul minim pe economie – nu din grija pentru amariti ci fiindca la el se raporteaza multe taxe si amenzi.
Ati uitat de marea experta fiscala, Ioana Petrescu? Iar acum promite povesti pentru 20xx dupa ce a ras bugetul anul trecut cu pomeni (vedeti milioanele de EUR date lejer de fiecare data cand se ducea pe la o manastire).
C(Citează)
21/02/2015 la 1:25 PM
Ponta incearca sa mai castige niste voturi in urmatoarea campanie cu aces “nou cod fiscal”..
Bogdan(Citează)