►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Prima: curba ce taie rondul de la Piața Romană este destul de tare pentru cei ce merg cu viteză și condițiile meteo nu țin cu tine. În noiembrie 2009 două tinere au murit în situații similare după ce șoferul mașinii în care se aflau a intrat cu viteză mare în curbă, a derapat și s-a lovit de stâlpul unde acum este librăria Bastilia. L-am găsit chiar aici pe blog.
Situația este practic identică, diferă doar sensul de deplasare.
Poate că Poliția ar trebui să ia măsuri pentru a reduce viteza acolo. Cea mai simplă cale ar fi să transforme Piața Romană într-un sens giratoriu real, nu unul tăiat prin mijloc, astfel încât șoferii să fie nevoiți să încetinească. Cea mai complicată ar fi să facă Oprescu un pasaj subteran sau suprateran, desigur.
A doua: când vă mai bazați pe testele NCAP privind siguranța oferită de o mașină, nu uitați cum se fac aceste teste: cel frontal se face la 64 km/h și mașina lovește o barieră deformabilă, lată cât 40% din mașină; testul lateral se face la o viteză de 50 km/h; testul de impact cu un stâlp se face la 29 km/h.
Aceste viteze sunt mult prea mici pentru situații reale. NCAP ar trebui să facă și alte teste mai avansate, că deja cam toate mașinile din ultimii ani iau 5 stele, iar asta nu mai înseamnă mare lucru. E timpul să mărim domeniul.
Ați văzut imaginile din Piața Romană. Dacă o mașină care are 60 km/h lovește o altă mașină ce vine din sens opus tot cu 60 km/h, este echivalentul unui impact la 120 km/h cu o barieră deformabilă. Viteză dublă față de test, energie cinetică de patru ori mai mare! Dar dacă vorbim de 100 și 100 km/h? Energie de 9 ori mai mare! De ce nu se fac teste și în astfel de situații, ca să vedem cât de bine sunt construite mașinile și pentru astfel de situații.
NCAP a devenit un test simplu și producătorii de autovehicule nu sunt suficient motivați ca să ofere o protecție reală și la viteze mai mari și în situații mai grele.
Bonus: la jumătate de an după ce s-a introdus sens unic pe Calea Dorobanți, multe mașini încă intră pe acolo, deși este interzis, iar Poliția Rutieră n-are treabă cu asta, ei așteaptă coloane oficiale pe undeva.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
17/02/2015 la 12:12 PM
“Dacă o mașină care are 60 km/h lovește o altă mașină ce vine din sens opus tot cu 60 km/h, este echivalentul unui impact la 120 km/h cu o barieră deformabilă”
Si tu Radule ? Parca stiai bine fizica !!
thundermar(Citează)
17/02/2015 la 12:19 PM
Vedeti aici.
https://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4.
Stiu ca ai spus ca e o bariera deformabila (spre deosebire de zidul fix), dar nu e asa semnificativ acest fapt pentru ca masina se opreste pe loc.
thundermar(Citează)
17/02/2015 la 12:20 PM
Fix asta voiam sa zic si eu. Cam scartaie fizica pe alocuri :)
Testele EuroNCAP se fac si cu bariera nedeformabila, tot la 64 km/h
Dragos(Citează)
17/02/2015 la 12:27 PM
” Dacă o mașină care are 60 km/h lovește oaltămașinăce vine din sens opus tot cu 60 km/h, este echivalentul unui impact la 120 km/h cu obarieră deformabilă. ”
Asta este valabil doar daca o masina normala s-ar ciocni cu un tren. Astfel masina trece de la viteza +60 la viteza -60, rezultand o acceleratie extrema. Daca cele doua autovehicule au mase aproximativ egale si se ciocnesc frontal, se opresc la impact, la fel ca la ciocnirea cu un zid. Acceleratia este corespunzatoare schimbarii vitezei de la 60 la 0 km/h.
Din cauza asta este bine sa te aflii intr-un camion in caz de impact. Daca ai masa dubla fata de cealalta masina atunci variatia vitezei tale va fi de la +60 la +20, pe cand pentru masina mai mica o sa fie de la +60 la -20, sau pe undeva pe aroape.
Valentin(Citează)
17/02/2015 la 12:28 PM
Sofer (ita) care nu stie ce face masina cand tragi de volan peste o anumita viteza. Ca nu se face nimic de genul asta la scoala de soferi si nici nu s-a gandit vreodata la asta. Ca aia care trag sa ocoleasca un caine si au surpriza ca nu mai pot intra pe banda si omoara cativa oameni in schimb.
P.S. as vrea sa gasesc declaratia lui oprescu referitoare la calea dorobanti – idiotul sustinea ca nu merita sa stationeze acolo permanent un echipaj ca sa dea amenzi.
scipio(Citează)
17/02/2015 la 12:39 PM
Legat de bonus, circulatia pe un sector de drum pe care accesul este interzis este pedepsita cu doar 2 puncte amenda, de-asta se baga toti ghiolbanii si politia se preface ca nu-i vede.
furtuna(Citează)
17/02/2015 la 12:42 PM
Radu, nu se fac teste la viteze mai mari, pentru ca s-a constatat ca prin zona asta (64km/h) e cam limita de supravietuire.
Altfel spus, daca te lovesti cu 100km/h de un obiect, si masina in care esti tu reuseste sa se pastreze intacta ( consideram ca se construieste asa ceva ) tu o sa arati viu, dar organele interne se fac praf din cauza opririi bruste asa ca nu are rost un astfel de test.
Ar fi ca in bancul ala cu centura: “Uite-i zici ca-s vii!”
SYAOnline(Citează)
17/02/2015 la 1:08 PM
Eu’s tare curios care au fost vitezele in cazul celor 2 accidente precum si daca era sau nu polei. De asemenea, gradul de uzura al cauciucurilor. Detalii d`astea care tin de fizica.
Marian(Citează)
17/02/2015 la 1:15 PM
Deocamdata testele EuroNCAP frontale se fac doar cu o bariera deformabila la 64kph. In viitor (2016 parca) o sa se faca si cu un zid (bariera nedeformabila) la 55kph.
Alex(Citează)
17/02/2015 la 1:18 PM
In teste pana si manechinele poarta centura de siguranta. Unii insa nu considera acest lucru necesar si o fac pe barba lor. Un impact la 10km/h iti sparge nasul garantat. Nu exista rau mic.
razorsbk(Citează)
17/02/2015 la 1:33 PM
alxzen(Citează)
17/02/2015 la 1:51 PM
1) Lovește cu capul un perete cu viteza v și măsoară cucuiul;
2) Dă-te cap în cap cu un coleg care gândește ca tine (amândoi să aveți viteza v);
3) Când te doare mai tare? (sau măsoara cucuiele)
ps(Citează)
17/02/2015 la 2:06 PM
Da, discutăm varianta vectorială acum, fără a lua în considerare masele și unghiurile impactului.
nwradu(Citează)
17/02/2015 la 2:09 PM
Dar accidente în Formula 1 ai văzut?
Supraviețuirea este o ecuație complexă ce ține de numărul de sisteme de siguranță, calitatea șasiului, caroseriei, câte elemente deformabile sunt și cât de rezistente șamd.
Sunt atâtea accidente la viteze mari și de multe ori oamenii scapă fără probleme. Sau na, nu zic să ieși perfect intact de acolo, dar testul ia rezultatele și le ordonează.
nwradu(Citează)
17/02/2015 la 2:16 PM
Ba contează enorm. Să compari un impact la 50 la oră cu un zid cu un impact la 50 la oră cu o altă mașină sunt lucruri complet diferite.
Este ca și cum ai sări de la 3 metri pe niște perne sau cutii de carton și a sări de la 3 metri pe beton.
Energia disipată în elemente deformabile este imensă. Energia în sine crește cu pătratul vitezei, deci contează și câtă poate disipa mașina în acele elemente înainte de a te face pachet.
nwradu(Citează)
17/02/2015 la 2:34 PM
Citat din http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
” The test speed of 64 km/h represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. The difference in speed is due to the energy absorbed by the deformable face. ”
Deci in nici un caz bariera deformabila nu justifica dublarea vitezei.
thundermar(Citează)
17/02/2015 la 2:43 PM
Eu nu cred ca cei care abordeaza condusul la stilul din video si aleg sa intre intr-un rond cu viteza asa mare, se gandesc in vreun moment la teste NCAP si nici nu cred ca isi pun probleme de fizica. Se bazeaza mai ales pe asa zisele lor abilitati de a conduce si nu isi pun probleme de genul: ce se poate intampla in caz de impact.
Eu am fost socata acum 2 zile de ex, cand in timp ce depaseam o masina pe un drum national avand aprox 100 km/h, am constatat ca la volanul masinii respective era un copil de 12-13 ani, in dreapta caruia se afla tatal si in spate mama si o fetita (probabil sora). Cat de inconstient sa fii sa pui in pericol astfel viata intregii tale familii? Masina aia se deplasa cu > 70km/h. Crezi ca tatal respectiv s-a gandit vreun pic la ce se poate intampla si la teste NCAP si diverse scenarii in caz de impact?
Raluca Enache(Citează)
17/02/2015 la 4:32 PM
Sa nu comparam mere cu pere. F
SYAOnline(Citează)
17/02/2015 la 4:37 PM
Sa nu comparam mere cu pere. Dacia logan nu e masina de F1.
Oricum nu cred ca testate la viteze mai mari ajuta.
Dupa cum vezi ai nostrii ca brazii mor ca nu folosesc inventia de pe Dacia 1310 si pentru ca sunt berbeci.
Daca te uiti la cat de multe tehnologii au devenit obligatorii in standard in ultimul deceniu, si ei mor ca nu poarta centura… degeaba.
SYAOnline(Citează)
17/02/2015 la 4:43 PM
Incredibil accident, nu pot sa imi imaginez ce nebunie sa intri in curba cu o asemenea viteza.. Inconstienta la nivel maxim
Bogdan(Citează)
17/02/2015 la 9:11 PM
Nu e inconstienta, a fost un cumul de probleme (asfalt inghetat, cauciucuri poate nu foarte bune, putina viteza, putina neatentie) care in alte conditii (vara, primavara) nu ar fi avut loc. Cu siguranta suntem multi care am trecut cu o viteza mai mare prin intersectia aia la semnalul politistului, dar nu am avut aceleasi conditii de trafic.
ion(Citează)
17/02/2015 la 9:14 PM
Se pot face toate testele din lume, daca nu au pasagerii centuri tot degeaba :)
hoinaru(Citează)
21/02/2015 la 1:34 PM
Din ce imi aduc eu aminte nu era asa frig afara atunci, si in fine.. in conditiile spuse de tine prudenta trebuie sa fie la nivelul ei maxim, si atentia de asemenea
Bogdan(Citează)