►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Știri despre tehnologie – 6 ianuarie 2015
La flote auto mari nu mai rentează să faci asigurări CASCO »
nVidia a anunțat ieri lansarea noului lor chipset mobil, numit Tegra X1. Are o putere de procesare de peste 1000 Gigaflops, în timp ce generația anterioară K1 atingea în jur de 365 Gigaflops, spun testele.
Chipsetul este construit pe arhitectura de 64 de biți și are 8 nuclee ARM în configurația big.LITTLE, ceea ce ar înseamna că la un moment dat sunt utilizate fie cele 4 nuclee puternice, când ai nevoie de performanță, fie cele 4 nuclee economice, pentru modul stand-by. Există și alte variante de big.LITTLE (diverse împerecheri de nuclee rapide și nuclee economice), dar nVidia n-a anunțat ce-a implementat în X1.
În rest, procesorul suportă ieșire video 4K x 2K, memorie LPDDR4 și partea grafică este asigurată de 256 de nuclee Maxwell, adică aceeași arhitectură ca în cele mai noi plăci video.
Singura problemă pentru X1 este să și apară în dispozitive. Tegra 3 a fost un procesor foarte popular. Tegra 4, însă, nu l-am văzut implementat decât în vreo 2-3 dispozitive, probabil parteneri nVidia de lansare, iar Tegra K1 a fost o pasăre la fel de rară.
nVidia, însă, a anunțat că va intra tare cu X1 pe piața auto.
Piața auto este foarte importantă și nu mă mir că nVidia vrea o cotă cât mai mare pe ea. V-am mai spus și cu alte ocazii că industria automotive înseamnă vânzări de milioane de autovehicule pe an. Mai mult, aici este nevoie de certificări serioase, ceea ce înseamnă componente de calitate și investiții în testele de certificare, ceea ce nu orice producător concurent chinez de chipseturi mobile își permite.
Odată făcute certificările și parteneriatele cu producătorii auto, vinzi volume mari și fără cursa de a te lupta pentru fiecare cent din preț pentru că altfel oamenii se orientează pe HiSilicon, Rockchip, Mediatek și alte astfel de variante.
Acum ceva vreme și Texas Instruments a ieșit complet din piață de SoC-uri pentru telefoane și a mers mai puternic pe piața auto, unde se fac bani mai mulți.
De ce este nevoie de procesoare multimedia puternice în autovehicule? Nu-i vorba doar de rulat interfețe mai frumoase și eventual filme pe ecranul din bord, dar mașinile moderne îmbină imagini de la multiple camere video pentru a crea o scenă 360 de grade panoramică, fac analiză video/senzori pentru parcare automată, au sisteme de recunoaștere a semnelor de circulație, analizează imagini și controlează faruri șamd. Cum toate acestea se întâmplă și la 130 km/h, este nevoie de o putere de procesare tot mai mare. nVidia zice și de mașini cu pilot automat ca țintă pentru Drive PX.
« Știri despre tehnologie – 6 ianuarie 2015
La flote auto mari nu mai rentează să faci asigurări CASCO »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
1 comentariu
06/01/2015 la 1:48 PM
http://electrek.co/2014/10/14/tesla-model-s-gets-ihs-teardown-treatment-unlike-any-car-ever-made-more-like-an-ipad/
nea_caisă(Citează)