►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
În ultimul an (și trendul continuă și acum în ianuarie) am primit cam o dată la 2-3 zile întrebarea “cât costă un advertorial la tine pe site cu 2-3 linkuri?”. Majoritatea urmau să promoveze prin acele linkuri site-uri de pariuri sau jocuri de noroc, dar câțiva (puțini, ce-i drept) erau interesați de promovarea unor site-uri de alte tipuri.
Tot majoritatea mi-ar fi pus la dispoziție inclusiv textul, eu urmând să dau doar copy/paste și Publish. Ce simplu se fac bani pe net, nu? N-am răspuns acestor tipuri de cereri de ofertă și n-ați văzut astfel de articole aici pe site, în general eu preferând campanii pe subiecte pe care le cunosc și pe care pot dezvolta propriile idei, dar numărul mare al acestor cereri mă uimește. Așa succes au? Așa mult contează la ranking în Google?
(Am refuzat și câteva campanii normale, de obicei pe subiecte care nu mi se potriveau sau care includeau prea multă prosteală și prea puțină informație utilă pentru cititori – conform celor de aici)
O altă modă care rămâne la putere este cea a comentariilor “de formă”, care nu prea zic nimic și le-am putea considera ușor la limita spam-ului, dar semnate cu numele și adresa unui business. Iată câteva exemple mai jos:
Poate că unele sunt comentarii legitime și atât au avut oamenii de spus, dar ca practică SEO este una destul de urâtă și cu niște efecte nedorite pe termen lung: din când în când primesc emailuri de genul “salut, sunt adminul de la site-ul X și Google ne penalizează pentru că cineva a făcut spam prin comentarii la tine acum vreo doi ani. Poți să ștergi acele comentarii sau măcar URL-ul cu care s-a semnat respectivul?”. Niciodată nu adminul este de vină, ci alții care au făcut acest spam de capul lor, semnându-se pe bloguri cu “Gaură Hotă”.
(Este și o mică lipsă de respect pentru comunitate aici. Există un câmp de nume și un câmp URL când scrii un comentariu. În cel URL poți promova ce vrei tu, gen gaura-hota.ro, dar la nume nu te semnezi “Gaura Hota”, ci “Ionuț” sau cum te-o chema, că vorbim între noi pe nume).
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
19/01/2015 la 2:08 PM
Pai vezi, cand nu le aprobi comentariile la obiect, dar cu linkuri de betoane si pavele, le faci un bine si lor ( ca nu ii va penaliza Google peste 1 an), si tie (te scutesti de stresul de a primi mesaje plangacioase de genul “imi stergi si mie linkul?”)
Marius Matache(Citează)
19/01/2015 la 2:26 PM
Eu le editez comentariile, in sensul ca le las link-ul, dar in loc de Gaura Hota pun GH. Multi se potolesc.
Zicu(Citează)
19/01/2015 la 2:31 PM
Astia care vor sa iti dea ei ce text sa publici, sunt vulpoii mai mici din padurea celor ce platesc politicienii sa zica ce vor ei.
Radu(Citează)
19/01/2015 la 2:57 PM
Deci sa intelegem ca daca vrei sa faci rau unui site, este de ajuns sa comentezi aiurea pe alte site-uri?
De ex: nwradu.ro
Ma duc pe toate site-urile de spam si ma semnez Radu Onanistul si fac comentarii spam pe unde apuc da cu link spre site-ul tau.
In timp asta te va afecta? Google va zice ca nu esti ok?
Dragos(Citează)
19/01/2015 la 3:00 PM
Poate sa te afecteze pe termen scurt, vezi cum aparea Arhi dupa cautarea “taran prost” in urma cu niste ani, iar Mircea Badea dupa “onanist”.
Totusi, ai optiunea de disavow, care e mai avantajoasa decat sa te apuci sa dai mail-uri sa ti se stearga link-urile.
Whoabisabi(Citează)
19/01/2015 la 3:20 PM
mi se pare o practica inadmisibila. rusine!!!
livraripizzalabirou.com(Citează)
19/01/2015 la 3:48 PM
Eu le tai linkul când mi se pare „prea comercial”. x-ulețul ăla din dreptul linkului e foarte util.
eftimie(Citează)
19/01/2015 la 3:50 PM
baga rel=nofollow la comentarii si iti poti scoate din vocabular “spam in comentarii”
rats(Citează)
19/01/2015 la 4:44 PM
yam-yam
Google(Citează)
19/01/2015 la 7:06 PM
@Dragos
Daca profilul de link-uri (backlinks) ale lui Radu ar fi fost in marea majoritate format din comentarii, atunci ar fi putut sa-i dauneze o astfel de campanie. Insa nwradu.ro este citat de bloguri, ziare si alte site-uri cu autoritate, astfel ca un astfel de gest ar fi cel mult o pierdere de vreme.
Nick(Citează)
19/01/2015 la 7:08 PM
Doamne, cum am putut sa scriu! Va rog sa faceti abstractie de acest aspect :)
Nick(Citează)
19/01/2015 la 7:53 PM
Comentariile ar trebui moderate, parerea mea. Atunci cel care vine cu magarii nu va mai fi publicat asa usor, iar cel care vine cu o parere sau intrebare va avea mai multe sanse sa primeasca un raspuns.
doru ungureanu(Citează)
19/01/2015 la 8:34 PM
Auzi, cât costă un advertorial la tine pe site cu 2-3 linkuri?
nashu_mare(Citează)
20/01/2015 la 10:30 AM
Habar n-am. Eu comentez deja cu nwradu.ro la URL atunci când o fac. Nu știu ce și cum lucrează Google.
nwradu(Citează)
20/01/2015 la 10:32 AM
Păi așa e default din WordPress în comentarii și cu nofollow sunt și acum. Aparent nu toți știu asta. Bănuiesc că cei care m-au contactat să le scot niște URL-uri au văzut ei pe undeva prin Webmaster Tools că sunt penalizați.
nwradu(Citează)
20/01/2015 la 10:32 AM
Și eu sunt curios cât ar oferi. Cred că 20 de euro, la negru.
nwradu(Citează)
20/01/2015 la 8:02 PM
Mda…
Ailioaiei Constantin Gabriel(Citează)