►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am trecut în decembrie pentru prima oară pe la Piața Sudului de când s-a deschis șantierul de acolo. În caz că nu știați, la Piața Sudului se va face un pasaj subteran între Mihai Bravu și ieșire dincolo de intersecție, ca să fluidizeze traficul în zonă. În opinia mea este total inutil, acolo nu-i o problemă așa mare cu traficul, iar banii respectivi ar fi putut fi alocați pe alte proiecte.
E tragic ce-i acolo. După câțiva ani de chin în trafic în zona pasajului suprateran care este un kilometru mai la vale, peste Dâmbovița, recent finalizat, acum urmează câțiva ani de chin în trafic pe același bulevard. Am stat vreo 20 de minute în trafic, s-a îngustat de la 4 benzi la două, gropi, muncitori șamd.
Pasajul subteran de la Piața Presei ar trebui să fie finalizat la primăvară. Hai vară, să zicem.
Ca să nu scăpam de șantiere nici în centru, în 2015 Primăria va începe lucrările la pasajul subteran pietonal de la Piața Romană. Acesta va avea 5 guri de acces (2x ASE, una la coloane, una la Mendeleev și una la Dacia) și va fi legat și cu stația de metrou, ceea ce-l face o idee excelentă pentru fluidizarea nu doar a traficului rutier, ci mai ales a celui pietonal. Închipuiți-vă pasajul de la Universitate, dar la Romană, iar posibilitatea de a ieși din metrou direct pe trotuarul unde ai treabă este binevenită.
Problema? Lucrările vor dura un an și jumătate, conform planurilor, ceea ce probabil înseamnă doi ani și ceva în timpul real al lucrărilor din România. Planurile făcute pe hârtie sunt ca deplasarea cu viteza luminii, timpul trece mult mai încet acolo, pe când în realitate se dilată.
Eu nu sunt împotriva acestor tipuri de lucrări. Am mers prin străinătate, am văzut cât de fluent se circulă prin înlănțuiri de pasaje, am văzut și rețele de kilometri întregi, precum în Madrid. Sunt conștient că și acele țări s-au luptat cu șantiere și inconveniente atunci când le-au construit.
Singura problemă este când apar întârzieri din cauza incompetenței, a manevrelor de atribuire și a lucrărilor începute fără a avea toată finanțarea necesară. Când bugetul spune “avem bani doar pentru 6 luni de șantier, dar hai să-l începem oricum și în restul anului stăm degeaba”, nu mai am înțelegere.
Ah, iar pentru lărgirea Fabricii de Glucoză se pregătesc expropieri și bani mulți, zice Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
07/01/2015 la 5:18 PM
O corectie, pasajul subteran de la Piata Sudului va fi intre Calea Vacaresti si Strada Nitu Vasile.
Mihai Bravu e la capatul celalalt al caii Vacaresti, acolo unde s-a construit pasajul suprateran.
Catalin(Citează)
07/01/2015 la 5:38 PM
pai sa vezi subteranul facut la iasi de un primar psd-ist normal. dupa atitea indicatii pretioase ce au distrus proiectul (in buna cutuma socialista, ca se stie primarul e un fel de baronel taumaturg, care stie el ce stie si nu e bine sa ii spui ca indicatiile sale sunt catastrofale) faceau teste noaptea sa vada daca pot trece masini prin ea fara sa se agate. normal fiecare intirziere inseamna de fapt o noua licitatie privind proiectul, cu cica alta firma si normal alti bani, de te intrebi daca piatra aia nu e poleita. acu opozitia e nitel gripata ca doar sunt tot oamenii aia care tineau in brate usl-ul si e cam dificil sa explici de ce toamna usl-ul era bun si iarna brusc e o uritenie de idee. chiar se vorbea de o stringere de semnaturi privind un mic referendum pt demiterea catastrofei de primar. pnl-ul local a iesit repede sa explice ca ei nu vor sa se sinucida politic (si e normal pentru ca o legenda locala spune ca juma de firmele alea au actionari mari liberali – o mica coincidenta, normal).
zippo(Citează)
07/01/2015 la 6:11 PM
Pasajul de la pta Sudul este necesar, pana sa inceapa santierul, cand se circula normal, coada de masini seara se intindea pana la inceputul pasajului Mihai Bravu.
@Catalin: o corectie, pasajul nu se afla la capatul celalalt al Caii Vacaresti (capatul acela se afla la metrou la Timpuri Noi), ci la intersectia Calea Vacaresti – MIhai Bravu.
bogdan c.(Citează)
07/01/2015 la 6:11 PM
E f.util pasajul respectiv la Piața Sudului, la oră de vârf e blocat totul acolo.
Eu locuiesc prin zonă și chiar cred că ar fi util.
Alexandru Savu(Citează)
07/01/2015 la 6:31 PM
E cea mai buna investitie in zona aia, asta trebuia sa se faca inca de prima data, in loc de pasajul obosit si fara sens de la Asmita.
alexEAT(Citează)
07/01/2015 la 7:02 PM
Dupa parerea mea bucurestiul se transforma intr-un mare santier….santier in piata sudului, Bucuresti noi, piata presei, si prin drumul taberei peste tot sunt santiere care nu stiu cand o sa se incheie!
portal turism(Citează)
07/01/2015 la 9:24 PM
Oprescu continua macelul orasului; lucrarea de la Romana este o prostie. Initial au si retras-o fiindca nu are sens ca intr-un oras (cu atat mai mult capitala) , in centru, sa fortezi oamenii sa mearga in subteran in favoarea masinilor care deja sunt privilegiate in centru (vezi Victoriei, Universitate, Unirii).
Bucurestiul nu are centura completa de atatia ani iar ‘doctorul’ betoneaza un spatiu istoric pentru si mai multe masini care sa se duca unde? In blocajul din urmatoarea intersectie?
In orice tara cu apa calda, masinile se ‘scot’ din oras nu invers fiindca pur si simplu nu functioneaza: faci rute ocolitoare, mai multe centuri, transport eficient, etc…
Boala grea, Oprescu.
C(Citează)
08/01/2015 la 9:52 AM
Pasajul de la Pta Romana mi se pare util dar este deosebit de riscant cu metrou in zona si cladiri vechi. Daca lucrarea este atribuita unui constructor serios lucrarea va fi terminata mai devreme.
Danyzus(Citează)
08/01/2015 la 10:01 AM
Nu sunt mare fan Oprescu dar mi se pare fascinant cum gandesc romanii. Traim intr-un oras care e foarte departe de orice capitala europeana, stam in trafic, pierdem timp. Cand incep lucrarile : incredibil ce fac astia, acum stau mai mult in trafic, ce nevoie avem domne de lucrarea asta.
Eu cred ca noi trebuie sa invatam sa avem rabdare. Lucrurile se fac in timp. Fata de alti ani macar se inainteaza
Dorin(Citează)
08/01/2015 la 4:42 PM
Faptul ca se construieste este un semn bun, de normalitate.
Uneori apar probleme neprevazute ce nu produc disconfort doar pentru locuitori, ci aduc si pierderi insemnate firmelor implicate in constructie. Inchipuie-ti cat costa sa muti utilajele intre doua santiere de constructii.
Din pacate nu se invata din experienta, nimeni nu si-a propus sa elimine riscurile din planul de executie.
Blockbox(Citează)
08/01/2015 la 7:55 PM
@Catalin: știu, dar pentru majoritatea celor care nu știu zona, Mihai Bravu este mai ușor de plasat, lumea cam știe asta drept bulevardul ce începe la Obor și se termină în Piața Sudului.
E ca la Ștefan cel Mare, putini știu ca există și un Iancu de Hunedoara pe acolo.
nwradu(Citează)
09/01/2015 la 1:01 PM
Ca de obicei, esti usor lent la cap. Daca ala nu este util, probabil ca nici curent nu iti trebuie in casa.
Johnny(Citează)