►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Fotografii din București: defilarea cu torțe și luminile de Crăciun
Despre acoperirea wireless, cel mai puternic router și repetoare de semnal wifi »
În sectorul 6 nu se vor mai putea ridica autovehiculele parcate ilegal, a decis tribunalul.
Decizia a fost obținută de avocatul Gheorghe Piperea, același care, anul trecut și cam tot pe vremea asta în decembrie, făcea tribunalul să decidă că este nelegală ridicarea autovehiculelor și din sectorul 4 (disclaimer: e cu schepsis, vezi mai jos).
Singura măsură rămasă la dispoziția autorităților este amenda clasică. Practic, decizia spune că în sectorul 6 șoferii pot parca oriunde, inclusiv pe trotuar, pe trecerile de pietoni, în grădina blocului sau în mijlocul străzii – amenda este mică, iar procentul celor care plătesc amenda este și mai mic. Pe majoritatea îi doare undeva de amenzile încasate, le lasă neplătite pentru că nu există sancțiuni suplimentare.
În numele pietonilor, aș vrea să-i mulțumesc domnului Piperea!
Din câte știu, în sectorul 5 oricum nu se ridicau mașini, deci atenție pe unde parcați în sectoarele 1-4. Cel puțin aici între Șincai și Timpuri Noi se ridică de câteva ori pe zi mașini parcate, inclusiv pentru depășirea cu 30 de cm stâlpului ce indică sfârșitul zonei cu parcarea permisă.
Sursa: Avocatnet. Acolo scrie că e prima hotărâre cu efect general de anulare, dar anul trecut a circulat aceeași știre despre sectoarele 4 și 6. În 4 autoritățile au zis apoi că respectiva hotărâre a tribunalului nu are efect general, așa că ridică în continuare mașini.
« Fotografii din București: defilarea cu torțe și luminile de Crăciun
Despre acoperirea wireless, cel mai puternic router și repetoare de semnal wifi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
02/12/2014 la 6:18 PM
in 2, nu prea se ridica. Ii salta doar pe primii patru-cinci de linga treceri, care ocupa banda de dreapta, iar asta foarte rar, si niciodata pe cei care ocupa locuri platite. Pe de alta parte, amenzile pentru ocuparea locurilor platite sint intre 500 si 2000 lei, mai mare mai ales daca face scandal cel ce plateste chirie
Alex Mihăileanu(Citează)
02/12/2014 la 6:21 PM
da. dar si cand iti iau aia 8 milioane si stii ca se imbogatesc niste nenorociti pe banii tai…
add(Citează)
02/12/2014 la 6:43 PM
Problema mea cu ridicatul este ca amenda care ajunge tot la stat este aceeasi, 80-160 lei, diferenta de pret ajunge la un privat!
Stefan J.(Citează)
02/12/2014 la 6:43 PM
Poti parca legal si atunci nu se mai imbogateste niciun nenorocit, doh :)
Radu(Citează)
02/12/2014 la 6:51 PM
Inteleg sa se ridice masina daca blocheaza traficu, tramvaiu, vreo iesire spital, o intersectie, etc.
Dar de ce trebuie ridicata o masina care a parcat pe b1 pe un drum cu cel putin 2 benzi chiar daca e semn de interzis acolo? amenda sau blocarea rotii nu se poate?
Trebuia musai sa vina niste baieti, sa ti-o ia si sa ti-o sechestreze la ei in curte pana le platesti taxa de parcare de cateva milione pe zi pentru 3mp ocupati? dupa cum spunea cineva mai sus, castiga cam mult privatu pentru cat incaseaza statul pentru o actiune eminamente in atributile statului.
Se parte ca furtul legal de masini nu era chiar asa legal.
Adrian(Citează)
02/12/2014 la 7:35 PM
Decizia este definita? Este vorba de un anunt nou sau acelasi de anul trecut de pe 4 decembrie? Tocmai mi-au ridicat masina saptamana trecuta si as vrea sa fac o plangere.
Sursa este sigura, poti da mai multe detalii.
Mersi
Cristi(Citează)
02/12/2014 la 8:06 PM
Mi-au ridicat masina in primavara, dimineata, inainte sa apuc sa plec la serviciu. A stat 30 de minute la ei si am plătit 700 de lei la ilcor, firma care ridica in sect 6. La politie am mai plătit încă 150 (cam mare diferența). De încurcat, nu incurcam pe nimeni (pietoni sau soferi), doar ca eram ultima masina din sirul celor parcate in dreptul indicatorului de parcare. Cauza: Am parcat la mai puțin de 25 de metri de intersecție (o intrare pe lângă o scoală). Sfatul avocatului: Lasa de la tine ca nu face timpul pierdut in tribunal cei 700 de lei pe care probabil o sa-i recuperezi in 2 ani.
Acum, in zona Gorjului din Militari, se fac lucrari la nu stiu ce instalării. Câteva zeci de locuri de parcare (semnalizate) au dispărut de mai bine de o luna… Sa-mi urc masina in casa?
costin(Citează)
02/12/2014 la 8:19 PM
Daca e parcata “nasol” si blocheaza trecere , intrare , trotuar samd ridic-o , caseaza-o , da-i foc , fa-i ce vrei , dar nu poti ridica masini unde nu ai locuri de parcare (vezi sectorul 5 s-a conformat) , si unde ai ridicat masini pui semne cu parcare permisa 1 luna mai tarziu (si spui ca ai creat locuri noi – Iuliu Maniu) iar dupa alte 2-3 luni iti dai seama ca mai mult incurca si iar scoti semnele . Asta e alba-neagra tipica la romani , si pe langa treaba asta , exact cum zice toata lumea si mai sus , primaria castiga 10% din cuantumul platit , MAI cuantumul amenzii si nimic mai mult , grosul ajungand la niste umflati plini de afaceri de cacat cu statul / primaria !
Liviu(Citează)
02/12/2014 la 8:41 PM
O prostie, zici ca mașina e în drepturile omului.
Eu de mult vreau să-mi iau cal și apoi să mă vait că nu-mi face primăria grajd la universitate. Plus că e bio, nu poluează, nu produce gaze de seră, consumă o dublă de porumb la 100km.
Combo(Citează)
02/12/2014 la 8:55 PM
Cand nu am loc pe trotuar din cauza masinilor parcate ilegal de proprietari nesimtiti sau zgarciti, trebuie sa merg pe carosabil. Si nu imi convine!
Din partea mea sa le ridice masinile si sa nu le mai dea inapoi, sunt prea multe.
Gaelex(Citează)
02/12/2014 la 9:42 PM
Asta pentru ca nu erau destule masini parcate in statia de autobuz de la gorjului si pacii.
BeBe(Citează)
02/12/2014 la 10:09 PM
@Combo, cat ai da tu pe impozitul pe cal?
costin(Citează)
02/12/2014 la 10:31 PM
@costin: impozitul este calculat pentru vehicole cu tracțiune mecanică. Deși s-ar putea argumenta că tot după legile mecanicii funcționează și calul, cred că intră într-o categorie scutită. :) În alta ordine de idei, și eu am două mașini în familie, dar încerc pe cât posibil să parchez unde este permis. Iar pentru cei care se vaită că nu există locuri de parcare disponibile, nu este o situație pe care să nu o fi cunoscut la achiziționarea mașinii (cu excepțiile de rigoare).
Combo(Citează)
02/12/2014 la 10:45 PM
Da, Combo, corect. Tocmai d-asta sunt seri in care parchez la 5-10 minute de mers pe jos pana acasa. Si, de cand mi-au ridicat masina, evit sa fiu ultimul/primul in sirul de masini parcate (vezi ce am comentat mai sus) sau sa parchez unde e stationare interzisa.
Faza e ca, oricat as vrea eu sa nu ma vait ca nu sunt locuri de parcare, nu am cum cand ma uit pe geam si vad o groaza de locuri de parcare blocate cu “parking blockers” de nesimtiti care au primit locul de parcare de la dumnezeu…
costin(Citează)
02/12/2014 la 10:58 PM
Cine pielea mea tot da downvoturi celor care zic ca problema nu e ridicarea in sine, ci faotul ca se imbogatesc ghertoii?
Daca toti banii ar intra la bugetul local, din partea mea sa continue ridicarile, dar nu sa se umple de bani clanul de tigani care si-a cumparat un teren la marginea orasului si doua platforme.
Flo(Citează)
03/12/2014 la 12:57 AM
vazand comentariile, zic si eu: huoo,bah.. huoo chiaburilor, huoo, ce vreti mah? sa va dea statul locuri de parcare? nu vedeti ca nu e? v-ati luat masini, luati-le in spate, bagati-le in buznar, descurcati-va, ce, nu se poate/ apai daca nu se poate, acu`platiti! huo..
deci bah, vreau sa va anunt, contrar parerii unor idioti congenitali:
masina ( aka. automobilul, pentru cei care nu sunt din provincie) NU E UN LUX! ia cauta-ti-va un pic, s-ar putea sa aveti macar vreo doaga in plus..
sau in minus, depinde de unde privesti..
Somezand coma(Citează)
03/12/2014 la 7:03 AM
vreau sa mi-o ridice …..o blonda !
ovidiu(Citează)
03/12/2014 la 7:10 AM
Best decision ever. :cat meme:
Somezand coma: esti semianalfabet
mircea(primul)(Citează)
03/12/2014 la 9:48 AM
Da ba, sa plateasca chiaburii cu masini!!!
Disclaimer: n-am nimic cu ridicarea masinilor in general. Nu parchez aiurea si n-am avut masina riicata niciodata. Still, ce se intampla nu e corect. As vrea ca banii colectati astfel sa se intoarca in amenajarea trotuarelor si locurilor de parcare.
add(Citează)
03/12/2014 la 11:24 AM
eu as vrea mai degraba ca toti pizdetii carora le e lene sa mearga 5 minute pe jos in loc de 2 cu masina cand se duc si isi cumpara tigari sau saorme, blocand statii, trotuare si alte alea, sa se trezeasca cu permisul suspendat pe perioade din ce in ce mai mari. vine militianu, a luat numaru, vede pe numele cui e si-l suspenda. ca nu i-l suspenda aluia care a parcat ca el (recte ca prostu), ghinion, lucrurile se vor autoregla.
mircea (primul)(Citează)
03/12/2014 la 12:05 PM
Nu vad nicio problema ca Primaria sa incaseze o taxa mai mica decat cea platita celor care ridica masini. Pana la urma, Primaria doar incaseaza niste bani, nu intreprinde vreo activitate, nu a cumparat si nu intretine echipamente etc.
Faptul ca incaseaza o taxa mai mica nu inseamna ca face mai putini bani decat ceialalti.
nashu_mare(Citează)
03/12/2014 la 2:23 PM
@nashu_mare, cu fiecare platforma care ridica umbla si o masina de politie. deci costuri cu salariile alora + combustibil + consumabile.
costin(Citează)
03/12/2014 la 3:03 PM
@nashu_mare: Știu că tu ești troll, dar în caz că tu chiar vorbești serios îți voi explica.
Teren în afara Bucureștiului: practic pe degeaba;
Două platforme: maxim 10.000€ bucata (sunt darnic);
Salariile puleților care plimbă mașinile: fii serios;
Dacă o ridicare e 180€ (800 lei), înseamnă că din 100 de ridicări ți-ai acoperit investiția inițială (3-4 luni de ridicări, dacă ar fi să considerăm că ia o oră întreagă ridicarea și transportul). Firma lucrează de cel puțin patru ani. Cam ce costuri de întreținere ar putea justifica prețul ăla? Și ce datorie are cetățeanul de a îmbogăți garoii cartierului? Repet, amenda e ok (chiar să o mărească, fuck it!). Chiar și ridicarea e ok în cazul în care încurcă cu adevărat (blochează căi de acces, linii de tramvai/troileibuz, împiedică trecerea poliției/salvării/pompierilor etc.). Ceea ce nu e OK e că proprietarul firmei de ridicări din sectorul 6 are Ferrari.
Flo(Citează)
03/12/2014 la 3:46 PM
@Flo
http://politia6.ro/planse-fotografice-24-11-2014/
Doar pe 24.11 au ridicat 21 de masini… intr-o saptamana au peste 100 de ridicari. In cat timp ziceai ca-si acopera investitia?
Care aveti curiozitatea, uitati-va cate ridica de pe stradute si cate de pe strazi unde chiar ar incurca circulatia auto sau pietonii. La un mom dat in linkul de mai sus e un matiz alb (a 4a ridicare) la 10 metri de blocul in care stau eu. In spatele matizului lucreaza baietii de la radet de pe 15 septembrie (tin minte ca atunci a inceput si scoala). De cateva saptamani nu i-am mai vazut prin zona, dar soseaua a ramas sparta si asa s-au dus vreo 7-8 locuri de parcare “bune” (unde exista chiar si indicator de parcare).
costin(Citează)
03/12/2014 la 3:46 PM
@Flo
http://politia6.ro/planse-fotografice-24-11-2014/
Doar pe 24.11 au ridicat 21 de masini… intr-o saptamana au peste 100 de ridicari. In cat timp ziceai ca-si acopera investitia?
Care aveti curiozitatea, uitati-va cate ridica de pe stradute si cate de pe strazi unde chiar ar incurca circulatia auto sau pietonii. La un mom dat in linkul de mai sus e un matiz alb (a 4a ridicare) la 10 metri de blocul in care stau eu. In spatele matizului lucreaza baietii de la radet de pe 15 septembrie (tin minte ca atunci a inceput si scoala). De cateva saptamani nu i-am mai vazut prin zona, dar soseaua a ramas sparta si asa s-au dus vreo 7-8 locuri de parcare “bune” (unde exista chiar si indicator de parcare).
costin(Citează)
03/12/2014 la 3:46 PM
Eu stau pe bd basarabia, viz-a-vis de celebrul stadion national. II invit pe cei care dau sfaturi sa parcam unde e loc si nu incurca pe nimeni sa isi incerce norocul in una din multele zile cu meci/miting sau alt balamuc. Mi-a ridicat o firma privata angajata de dl negoita betonel masina in 2 ocazii de pe trotuarul din fata ansgt diham. In ambele ocazii a trebuti sa merg cu un taxi in afara Bucurestiului [in Voluntari unde pe un camp de linnga un service Dacia] sa imi recuperez masina din noroiul unde o lasasera hingherii. Nu sunt impotriva amenzii de parcare neregulamentara data de politie [desi este imposibil seara de gasit loc in zona], dar sunt impotriva celor 600 ron + taxi pana pe campul unde le duce. Ce bani isi amortizeaza cu acel loc? este pur si simplu un spatiu in camp cu gard de plasa, nici macar beton nu au pe jos [macadam pana la iesirea in DN inapoi…].
alina(Citează)
03/12/2014 la 10:19 PM
Pana la urma e un cerc vicios.
Nu sunt (si nu se vor face) locuri de parcare pentru ca soferii romani considera ca locul de parcare este un dar dat de la Dumnezeu si ar trebui sa fie gratuit si la 5m de casa.
Ca sa se faca niste locuri de parcare – trebuie in primul rand sa merite investitia.
Cum sa merite atata timp cat oricat ar costa parcatul, soferii prefera sa parcheze tot in mijlocul strazii. Ca doar e gratis.
Dan(Citează)
03/12/2014 la 10:33 PM
@Costin si @Flo:
Pentru ca un militian de proximitate este platit atat de bine…
Altfel, imi place cum scoateti din burta costurile. Voi ati trebui sa va faceti firma.
Si, daca aveti un teren la marginea Bucurestiului, unde sunt inpoundurile, sa mi-l vindeti mie pe degeaba, cum spuneti pe aici. Multumesc in avans.
Ah, iar taxele de ridicare sunt purtatoare de TVA (ca nu sunt amenzi) si de impozit pe profit, deci mai taiati din ele cand calculati ROI-ul, bre contabililor!
Si nu, nu am zis ca ridicatorii nu traiesc bine, zic doar ca din toate evidentele pentru cineva care chiar are firma si plateste impozite, Primaria nu iese prost din afacerea asta. Pot sa pun pariu ca iese pe an cu mai multi bani decat de un Ferrari.
nashu_mare(Citează)
04/12/2014 la 1:18 PM
Sunt indignat de cei care parcheaza total aiurea, dar si de acesti talhari care se ocupa cu ridicatul masinilor. Problema pleaca de la politia rutiera care nu mai stie sa patruleze pe strazi, ci doar sa se bage cu radarul prin nu stiu ce boscheti unde se poate circula mai cu viteza. E legea junglei prin Bucuresti, se trece pe rosu, se depasesc coloanele, se stationeaza si in intersectii, blocand uneori banda dreapta cu verde intermitent, etc,etc. Este bine stiuta treaba ca locurile de parcare sunt mult mai putine decat numarul de masini din oras. Deci este practic imposibil ca sa nu existe masini parcate ilegal, insa acesti talari nu fac diferenta dintre unul care a parcat pe o straduta unde nu deranjeaza pe nimeni, insa stationarea este interzisa (cam peste tot) si unul nesimtit care a parcat chiar in fara unei treceri de pietoni sau a unei intersectii. Pe ei ii intereseaza sa ridice cat mai multe masini ca sa faca profit, iar politistul comunitar de ii insoteste ii serveste in tocmai. Gradul de nesimtire al unor soferi a crescut de la an la an, aproape ca este imposibil sa mai pleci cu masina si sa nu dai de nesimtiti in trafic care te depasesc in coloana sau care stau pe avarii pe banda a doua. S-ar putea da amezi pe banda rulanta si aduce bani la buget, insa politia nu vede aceste lucruri.
Marius(Citează)
04/12/2014 la 1:40 PM
mie imi plac aia care se lamenteaza ca nu au locuri sa-si parcheze cele 2-3 masini in fata blocului :) dupa mine deja de la a doua masina in familie ar trebui sa te arda la impozit in orasele mari. Ca doar nu trebuie sa-ti muti fundu’ si tu si prietena/nevasta doar in masina. Da, sunt unele zone ale Bucurestiului de unde e mult mai greu sa ajungi fara masina dar pana la urma te poti descurca.
Locuri de parcare “la liber” fara alocare nominala ar fi iarasi un plus pentru orasele aglomerate. N-ar mai fi discutii, n-ar mai fi tot felul de anomalii de genu’ ( proprietarul ia loc pe numele lui si il cedeaza chiriasilor dar in acelasi timp poate mai are si in alt sector loc platit sau proprietarul are loc platit si ocupa alt loc “la liber” pentru ca il subinchiriaza altcuiva )
Tara lui P.-Voda…ce sa zic!
AdrianX(Citează)
05/12/2014 la 9:27 PM
Radu, ai dreptate ca nu e tocmai ok sa parcheze oriunde cei care locuiesc sau trec prin Sectorul 6. Atunci cand nu parchezi chiar oriunde si totusi ai bun simt e ok. Nu cred ca iti convenea sa platesti super taxa pentru ridicarea de la terenul de depozitare al autoturismului + amenda ceva gen 5-700 de lei in total.
Evident, vestea o sa produca o stare de relaxare pentru majoritatea care vor parca oriunde insa exista si exceptii.
Ma bucur ca s-a gasit o solutie pentru a suspenda contractul super bine pus la punct pentru ridicarea autoturismelor.
Victor Dulu(Citează)