un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Venituri, vânzări și comenzi la principalele magazine de Black Friday 2014

26 Nov 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

32 comentarii

Adun mai jos rezultatele financiare și alte date anunțate de câteva magazine. Actualizez lista pe măsură ce primesc mai multe cifre.

Magazin Venituri 2014 Venituri 2013 Comenzi / produse vândute 2014 Comenzi / produse vândute 2013
logo_evomag / Evomag 2 mil euro 1,98 mil euro 15.500 comenzi, 20.000 de produse 14.800 de produse
logo_f64 / F64 2,95 mil euro 2,02 mil euro 10.000 de comenzi
logo_marketonline / Marketonline 2,04 mil eur 1,8 mil euro 8000 de comenzi 10.000 de comenzi
logo_emag / eMAG 34 mil eur (estimat) 23 mil euro 450.000 de produse 250.000 de produse
2parale / 2Parale 2,68 mil euro valoarea comenzilor prin afiliere 1,82 mil euro 35.000 de comenzi generate 17.983 de comenzi
logo_profitshare / Profitshare 9 mil euro valoarea comenzilor prin afiliere 3,37 mil euro 86.318 de comenzi generate 25.000 de comenzi

Asta e tot momentan. Am mai primit câteva date de la diverse magazine, dar lipsesc cele două cifre importante: valoarea vânzărilor și numărul de comenzi! Ca să fie clar pentru magazine, nu vă adaug în listă și nici nu public altceva (precum fac mai jos) fără aceste două informații, venituri și număr de comenzi. Nu-mi pasă câte poșete s-au vândut și nici ce sex au majoritatea cumpărătorilor, în absența acestor informații.

Mai jos citiți alte detalii trimise de magazine, că multe dintre ele sunt interesante ca nivel de bârfă.

logo_f64 – F64
În primele 24 ore, pe F64.ro 284.613 vizitatori și-au căutat produsele preferate de Black Friday 2014
Record de trafic: 403.668 vizite pe site-ul F64.ro de-a lungul weekend-ului prelungit în care s-a desfășurat Black Friday
Cele mai populare produse au fost DSRL-urile Nikon D7100 și Canon 650D
F64 a vândut de peste 9 milioane de lei în primele 24 de ore dedicate Black Friday 2014 și de peste 13 milioane de lei în toată campania
În orele de vârf au fost înregistrate peste 1.000 de comenzi pe oră
S-au înregistrat peste 10.000 comenzi, iar cel mai important, aproape 8.000 au ajuns deja sau sunt în drum către clienți, restul urmând să plece astăzi.

logo_marketonline – Marketonline
MarketOnline.ro a epuizat 80% din stocurile pregatite pentru evenimentul Black Friday inca din prima zi, cele mai vandute produse fiind televizoarele cu diagonale mari, laptopurile, produsele electrocasnice si cele de ingrijire personala.

Intr-un top al celor mai vandute repere care au prezentat interes pentru clientii MarketOnline.ro in cadrul evenimentului Black Friday 2014, pot fi mentionate: storcatoarele semi-profesionale Hurom, televizoarele Smart LED LG 3D cu diagonala de 200 cm, LED Philips de 127 cm, laptopul Asus cu procesor Intel Core i7-3537U, telefonul Samsung Galaxy S4 i9506, placile video GTX970 si routerele wireless, fruntas fiind modelul RT-N14U care a avut o reducere de 50%.

“In prima zi de Black Friday, stocurile MarketOnline.ro au fost epuizate in proportie de 80% iar 40% din comenzile inregistrate in ziua de 21 noiembrie au ajuns la clienti chiar a doua zi, sambata, 22 noiembrie. Astfel ca in acest moment avem expediate toate produsele comandate in cadrul acestui evenimet. Asa cum am anticipat, valoarea medie a comenzii a crescut cu 30% fata de anul trecut, depasind pragul psihologic de 1000 ron. De asemenea, am observat ca in acest an 20% din comenzi au fost plasate de pe Smartphone-uri si tablete, semn ca romanii au inceput sa faca achizitii online si de pe astfel de dispozitive .”

logo_evomag – evoMAG
Black Friday 2014 la evoMAG:

  • Peste 20.000 de produse vândute
  • Peste 30.000 de conturi noi pe evoMAG.ro joi, 20.11.2014
  • Trafic total: 910.710. Cu 120% mai mult față de 2013
  • În cele 3 zile de Black Friday am suplimentat stocul cu 66%
  • Utilizatori noi: 355.643. Cu 134% mai mult față de 2013
  • Comenzi: 15.500
  • Valoare totală reduceri 900.000 Euro
  • Primul client care și-a ridicat comanda de Black Friday a fost vineri, la ora 8:00 din showroom-ul evoMAG
  • S-au generat vânzări de 2.000.000 Euro
  • Am început să procesăm comenzile de Black Fridat de vineri, ora 01:00, iar prima mașină de curier care a preluat coletele a fost la ora 09:00
  • S-a lucrat vineri, sâmbătă, duminică în intervalul orar 08:00 – 20:00 (sau până la ultimul client)
  • Am fost singurul magazin online care a adăugat produse din categoria Resigilate în oferta de Black Friday. Acestea s-au vândut în proporție de 77%
logo_sensodays – SensoDays
Cele mai vandute produse de Black Friday au fost cele pentru casa, peste 15.000 de echipamente si accesorii pentru bucatarie, baterii, cazi, sisteme de dus, lavoare si televizoare.
Si categoria IT a performat foarte bine, vedete fiind ultrabook-urile, care s-au vandut de trei ori mai mult fata de anul trecut. O alta campioana a fost categoria Ingrijire personala si Parfumerie din care s-au vandut peste 5.000 produse.
Structura vanzarilor, cu multe produse esentiale pentru casa din categoria baie si bucatarie, alaturi de analiticele care ne indica un timp foarte mare petrecut de vizitatori pe site si un bounce rate foarte mic, ne confirma faptul ca SensoDays este corect perceput, fiind cel mai potrivit loc pentru amenajarea casei, site-ul unde clientii gasesc tot ce au nevoie atat pentru ei cat si pentru caminul lor.
O alta caracteristica a vanzarilor de Black Friday de anul acesta este preferinta clientilor pentru produsele unor producatori de top pe care SensoDays le-a listat la preturi accesibile. Cele mai apreciate branduri au fost Liebherr, Philips, Hansgrohe, Geberit, Babyliss, Samsung, Apple.
Din oferta flash de autoturisme prezenta anul acesta in premiera pe SensoDays, s-au vandut cupoane pentru masini in valoare de 40.000 euro.
(din câte țin minte, ei vindeau cupoane de 500 sau 1000 de euro ca avans la mașini la preț bun)logo_elefant – Elefant
În acest an, de Black Friday, elefant.ro a înregistrat peste 35.000 de comenzi, cele mai cerute produse fiind ceasurile, parfumurile, produsele home-deco și jucăriile. Cartea Președintelui Klaus Iohannis, Pas cu pas, a înregistrat și ea un record absolut în vânzări, peste 2.000 de exemplare digitale fiind achiziționate de români.
Traficul mall-ului online a crescut de peste șase ori față de 2013, când în aceeași perioadă s-au înregistrat aproximativ 300.000 de vizite. În momentul lansării campaniei de Black Friday peste 20.000 de vizitatori unici erau online așteptând reducerile.
Doar în ziua de 21 noiembrie, în cele 24 de ore de Black Friday s-au vândut peste 5.000 de ceasuri, cel mai apreciat de doamne fiind modelul Fossil Georgia, în timp ce preferatul domnilor a fost Perigaum Ceramic.
Mii de parfumuri în toate variantele de gramaj s-au comandat de Black Friday de pe elefant.ro, chiar și la prețuri mai mici de 100 de lei. Brandurile preferate au fost Bvlgari și Cerruti, iar cel mai vândut parfum a fost Cerruti 1881.
În aceeași zi s-au vândut pe elefant.ro mai mult de 100 de canapele și mii de accesorii de bucătărie, cele mai apreciate produse fiind din gama Mobexpert Outlet.
Din catalogul de genți și accesorii s-au vândut peste 1.500 de produse, iar în fiecare minut de Black Friday, pe elefant.ro s-au comandat peste 1.000 de cărămizi LEGO. În afară de LEGO, jocurile de societate au fost și ele printre preferințele amatorilor de reduceri.
Într-o singură zi, pe elefant.ro s-au vândut mai mult de 100.000 de cărți tipărite și digitale.

emag_cumpara – eMAG
Nu am rezultate finale, ci doar pe cele de la ora 18 din ziua de vineri

  • 420.000 de produse vândute până la ora 18:00
  • 1,1 milioane de vizite de pe dispozitive mobile
  • 4.000 de tichete pentru toate tipurile de carburanți Rompetrol
  • Cel mai scump produs vândut vreodată online: BMW X6, la 66.500 de euro
  • Cel mai mare discount aplicat unui produs: 20.000 de euro
  • Timpul total petrecut de toți vizitatorii site-ului eMAG.ro astăzi, până la ora 18:00 – 47,5 ani

La ora 16:50, când am fost eu pe acolo (privirea recepționerei, când i-am spus că am venit să ridic produsele, a fost priceless), site-ul ajunsese la 32 de milioane de afișări în varianta desktop și 11,8 milioane de afișări pe mobil, cu peste 80.000 de vizitatori simultan în acel moment pe site și 1,2 + 0,6 milioane de unici de-a lungul zilei. Vânzările tocmai depășeau 141 de milioane de lei, de unde estimarea din tabel.

2parale – 2Parale

  • 1370 de vânzări/oră, înregistrate la 10:00 AM
  • peste 40.000 Lei valoare a celei mai mari vânzări pentru 2 sisteme 3D Cinema
  • cea mai mare vânzare din Fashion a fost de 830 de lei
  • peste 300 de requesturi/secundă la ora 12:06 AM
  • 500.000 lei valoarea comisioanelor generate de afiliați, creștere de aproape 50% față de 2013
  • 11,8 milioane de lei este valoarea vânzărilor generate de afiliați, dintre care 7,5 milioane doar în data de 21 noiembrie
  • 99,98% uptime în perioada 20-23 noiembrie, cu 1 minut de downtime programat de 2Parale
  • 100% uptime în 21 noiembrie

Ca număr de vânzări, categoria Fashion depășește rezultatele IT&C, care se afla pe primul loc în 2013, și crește spectaculos ca număr de vânzări – de la 4.800 la peste 10.500. Suma vânzărilor în IT&C reprezintă un procent de peste 60% din totalul vânzărilor de Black Friday.

Cele mai cumpărate produse de Black Friday, prin 2Parale, au fost din categoriile IT&C și Fashion. Însă, în casele românilor au ajuns produse din categorii diferite prin 2Parale, de la sarmale, parfumuri, brazi și costume de Crăciunițe la cărți (printre care și cartea Președintelui Klaus Iohannis, care a fost intens căutată în această perioadă) la sisteme home cinema, televizoare de peste 8.000 de Euro și pachete turistice.

logo_profitshare – Profitshare
Aici e și mai interesant, numai 51 de afiliați au făcut peste 1000 de lei comisioane, iar 23 de afiliați au generat peste 1000 de vânzări.

  • aproape 40.000.000 de lei vânzări pentru magazinele partenere (aproape triplu față de 2013),
  • 2.717.946 de click-uri livrate,
  • 86.318 comenzi pentru advertiseri (mai mult de triplu față de anul trecut),
  • 1.798 de afiliați au câștigat comisioane din afiliere,
  • 616 comenzi trimise simultan de către clienți pe 21 noiembrie la ora 07:02 (minutul de aur),
  • 55 de comenzi pe minut în prima zi de reduceri,
  • 51 de afiliați cu câștiguri de peste 1.000 de lei într-o singură zi (21 noiembrie, prima zi Black Friday),
  • 23 de afiliați cu cel puțin 1.000 de vânzări într-o zi (21 noiembrie, prima zi Black Friday),

…și 20.967 lei, cea mai valoroasă comandă adusă de rețea!

FAN Courier mi-a spus câteva date despre flota achiziționată suplimentar pentru Black Friday 2014: 140 de autovehicule, dintre care 17 tiruri, 15 camioane de 20 tone, 15 remorci de 18 tone, 50 autoutilitare mici, 25 autoutilitare de 3,5 tone. Acestea se adaugă flotei de mii de autovehicule ce erau deja în uz. Asta așa, ca să vă faceți o idee privind volumul de mărfuri plecat din București spre restul țării, pentru a fi acolo împărțit local, și gândiți-vă că nu toată marfa a plecat în aceeași zi, ci aceste autovehicule fac zilnic drumurile respective.

1 euro = 4,4 lei pentru calculele mele. Nu luați tabelul de sus ca pe un clasament; unele magazine raportează vânzările cu TVA, altele fără, iar din experiența de anul trecut știu că e greu de determinat cine și cum face.

asus s5507

    32 comentarii

  1. Cum ai putut sa-ti ridici produsele? Eu cand am dat comanda nu puteam bifa ridicare personala din show-room.

      (Citează)

  2. Zi cat ai facut tu din afiliere mai bine..

      (Citează)

  3. Se vede clar ca eMag stie ce face.
    Pe cand celelalte magazine nu prea…cel putin cresterea evoMAG e jenanta, nici Marketonline nu sta prea bine…

      (Citează)

  4. Aia cu profitshare imi miroase a inselatorie, au si dat ban la cateva conturi inainte de BF.

      (Citează)

  5. Trafic nu gluma la Emag.

      (Citează)

  6. Raportarea trebuie facuta fara TVA, este logic ca daca nu iti ramane tie pentru ca se da la stat nu il incluzi in cifrele de Black Friday. Dar unii trebuie sa muste la cascaval.

      (Citează)

    • @Gaelex: nu neapărat, se poate exprima și cu TVA în diverse cazuri, dar aici da, majoritatea speră să prezinte o cifră mai mare.

        (Citează)

  7. Scuze, eu sunt un pic atehnic, dar daca eu fac o comanda plecand de pe blogul tau , tu stii ce user a facut comanda si valoarea ei?!

      (Citează)

  8. Ma bucur ca sunt printre aia 51 de la PF. :D

      (Citează)

  9. Radu, chiar ti se pare o crestere buna 20.000 de euro?

      (Citează)

  10. @radu
    Mi se par mici cifrele pentru afiliati, dar posibil sa fi avut 1000 conturi cu 999ron profit. Mai bine zis, nu scoti banii din afiliere daca ai trafic mare de BF pe blog, cica Zoso se lauda cu 300 euro cheltuieli, dar nici nu si-a luat nici o masura de securitate pentru a prevenii traficul aiurea :)) In fine fiecare pe fundul lui.

    Sunt curios ce a facut cel.ro , cu reputatia lor mega proasta cred ca sunt la pamant. Desi eu nu am avut probleme la singura comanda facuta acolo.

    Se poate sa pregatesti un topic pentru adevaratul BF de vinerea asta? Eu unul sunt cu ochii pe newegg si amazon :)

      (Citează)

  11. @nwradu – anul trecut in Profitshare au fost 46 afiliati cu peste 1.000 lei comisioane, anul acesta 51. Cresterea la aceste indicator nu este atat de mare precum ne-am fi dorit-o insa multi dintre cei 46 de anul trecut se regasesc si acum pe lista si au livrat foarte mult, dovada faptul ca Profitshare are 21(!!!) afiliati care intr-o singura zi au avut cel putin 1.000 comisioane inregistrate.

    @Ovi – Numarul de blocari este mult mai mic decat in 2013, am sesizat ca a fost un progres semnificativ in privinta abordarii afiliatilor, ceea ce este un pas mare pentru toata industria.

      (Citează)

  12. Cifre astronomice la care nici nu ne-am gandit vreodata. Cum sa faci atata trafic in doar 1 – 2 zile? Dar si munca mi se pare pe masura si reducerile unele chiar daca au fost fake au fost si reduceri reale, trebuia sa stii ce sa selectezi.

      (Citează)

  13. Eu zic sa va uitati de maine pe site-uri din strainatate sa vedeti si acolo reduceri bune . Azi vorbeam cu niste colegi plecati in SUA ce se intorc de Craciun in tara si deja aveau niste oferte ochite de exemplu :

    Ultrabook Hp http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16834257686&Tpk=34-257-686?cm_mmc=TRA-PR-_-NA-_-NA-_-NA

    Plus discountrui mari la produse apple .

      (Citează)

  14. speedy.gonzales

    26/11/2014 la 10:24 PM

    deja nu ma mai mira ca blogul tau a devenit un fel de reclama ambulanta la emag si alte site-uri de afiliere. n-am mai vazut un review bun pe site-ul tau cam de muuuuult, in schimb reclame cu link-uri profitshare si 2parale cu duiumul.

      (Citează)

  15. @Andreiexe
    Mai avem pana acolo dar ne indreptam in directia buna. Cu cat creste puterea de cumparare si numarul de cumparaturi on-line (paradoxal :) ) o sa creasca si numarul ofertelor fiindca o sa fie mai multa lichiditate si marfa in piata.
    Emag are de 15-20x mai multe comenzi si profit decat restul magazinelor – de aceea poate isi si permit sa aiba oferte mai multe si mai ‘generoase’ decat restul (din tabel).
    Piata din US e cunoscuta prin reducerile sale (gen 50% la un laptop business cum ai pus tu in link); ar mai fi Amazon, etc… E o piata gigantica insa, comparativ cu noi insa cum de la an la an par sa fie cresteri de 10-50% (cel putin la emag) e de bine…

      (Citează)

  16. @radu, vazand ce-a zis @claudiu, imi pare rau ca nu m-am implicat mai mult ca sa fac si eu parte din randul celor cu 1.000 de lei din comisioane, am ratat la mustata cu vreo 50-60 de lei :(

      (Citează)

  17. am vazut ca nu sesizeza nimeni pe net in legatura cu magaria Samsonite Romania, care au reduceri fictive complet. Eu am sesizat treaba din intamplare, cautand o servieta si urmarind preturile de acum vreo 3 saptamani. Acum de ex. o servieta care era 180 lei pret intreg, apare redusa de la 300 lei la 225 lei. deci E MAI SCUMPA LA REDUCERE!!! WTF!!! si asa e la toate produsele. eu marlanie mai mare ca asta nu am am vazut de mult pe net.

      (Citează)

  18. nwradu, cat ai castigat din linkurile de afiliere de bf? daca ne poti spune :)

      (Citează)

  19. Nu ne zice ca ne bagam unghia in gat. Numai de la mine a facut vreo 500 de euro, da lasa ca e baiat bun :)

      (Citează)

  20. daca zice o sa aiba de pierdut.

      (Citează)

  21. Pregatesti si pentru maine un cover?

      (Citează)

  22. Ar fi interesant daca ne poti da si niste site-uri straine care fac reduceri serioase. Eu n-am apucat sa ma uit…

      (Citează)

    • @Cartonar: nu știu decât de Amazon, pe care mă uit și eu. Mulți străini fac reduceri, dar nu toți trimit aici și nu sunt reducerile atât de mari încât să renteze transportul.

        (Citează)

  23. Autocare Grecia

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus