►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Pantelimon
Lucrările de refacere a bulevardului au fost suspendate până la Primăvară. Inițial lucrarea trebuia terminată în noiembrie, dar lucrările sunt doar 25% gata.
Locuiți în Pantelimon? Ghinion! Vă așteaptă o iarnă în care trebuie să vă strecurați printre gropi, pe lângă zonele decopertate, să rețineți de acum unde sunt zonele periculoase, că apoi după ce se depune zăpada nu le mai știe nimeni, iar cu parcarea vă descurcați voi cum puteți, zonele rămân blocate de șantier.
Piața Charles de Gaulle
După trei amânări, lucrările tot nu sunt gata. Pe 27 octombrie Oprescu promitea că pe 30 octombrie va fi totul finalizat, dar încă se toarnă asfalt.
Cathedral Plaza
Instanța a decis că Primăria București, nu constructorul, trebuie să demoleze turnul construit ilegal în centru, lângă catedrala Sf Iosif. Asta costă 17 milioane de euro, dacă măcar s-o putea face fără riscuri pentru zona din jur.
Oprescu spune că nu are bani. Îl cred, bugetul e mic. Dar când a fost de luat o șpagă pentru a da autorizații de construcție ilegale, când a fost de ignorat faptul că acolo a început șantierul, când s-a ridicat un turn de 20 de etaje fără actele necesare, toți cei din Primărie nu s-au mai gândit la asta. Ce-i luat ca șpagă este bun luat.
Oprescu scoate la înaintare figura de victimă și vocea plângăcioasa prin care spune că totul va fi bine și cei care au întârziat lucrările vor fi amendați. Ne aburește cu vocea aceasta de ani de zile.
În practică, însă, chiar și acordându-i prezumția de nevinovăție, deși rămân la ce-am zis cândva (că nu se poate să fii înconjurat de directori șpăgari, iar tu, ca primar, să nu știi deloc asta), dar chiar și considerându-l complet nevinovat, Oprescu nu poate scăpa de acuzația de incompetență.
Când toate firmele cu care faci lucrări din banii publici îți dau țeapă, când te amână de trei ori pentru asfaltarea unui rond și nici a patra oară nu e gata la timp, când trebuie să blochezi bulevardul Pantelimon până la primăvară, când abia se vor relua lucrările, că de finalizat cine știe ce și cum, în timp ce bulevardul Iancului oricum este blocat de vreo doi ani, este clar că primarul orașului este un incompetent.
Un om pe care-l fraierește orice partener de afaceri conduce Bucureștiul.
Sau e corupt și înțeles cu ei, desigur.
Lucrările la Teatrul Național se vor finaliza cu 2 ani întârziere. Podul de la Mihai Bravu a avut tot vreo doi ani întârziere înainte de a fi deschis zilele trecute, dar mai e de lucrat pe sub el, la trotuare și bretele de ieșire. Lucrările pe Calea Victoriei avansează în ritm de melc. Peste o sută de clădiri istorice stau să cadă. Sediul vechi al primăriei trebuia renovat de vreo doi ani. La sediul nou s-a plătit în 3 ani chirie cât prețul întregului turn de birouri. Să vedem câți ani de întârziere va aduna și șantierul de la Casa Presei.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
05/11/2014 la 2:31 PM
Metroul din Drumul Taberei…
Filipz(Citează)
05/11/2014 la 2:32 PM
Ma intreb care dintre autorii acestui blog l-au votat.
nashu_mare(Citează)
05/11/2014 la 2:50 PM
Ar mai fi si lucrarea din zona Muncii de mentionat de exemplu.
Apoi faimosul bulevard Berzei ramas in stadiu de proiect…
Si cate altele.
Noroc ca merge repede constructia Catedralei.
Cipper(Citează)
05/11/2014 la 2:55 PM
Eu ma intreb daca voi trai sa-l vad pe unul dintre astia (primar,ministru) ca-si respecta macar 25% din promisiuni.Dar cred ca sunt prea optimist…
Radu(Citează)
05/11/2014 la 3:14 PM
e corupt si inteles cu ei, asta e clar !!!
acum vreo 2-3 ani cand in primavara au aparut gropile pe niste bulevarde pe care le asflatase toamna anteioara, Oprescu a iesit la televizor si a spus ca taie si spanzura cu firmele constructoare.
in schimb cand s-a dus la sedinta cu aia, se ruga de aia “haideti mai baieti, mai reparati si voi gropile, ca se iau astia de mine”. l-a inregistrat cineva cu un telefon si a pus inregistrarea pe net, daca nu ma crezi poti sa cauti inregistrarea, trebuie sa fie pe undeva pe net.
speedy.gonzales(Citează)
05/11/2014 la 3:17 PM
Metroul din Drumul Taberei? Metroul din Otopeni?
Andreea(Citează)
05/11/2014 la 3:34 PM
@Andreea: metroul nu știu dacă ține de Primărie sau de Ministerul Transporturilor. Am uitat la cine este, dar cum se bagă și Guvernul în ecuație, nu cred că-i doar pe plan local făcut.
Oricum, acolo se lucrează, că altfel se pierd banii de la UE și trebuie dați înapoi. Să vezi atunci scandal.
nwradu(Citează)
05/11/2014 la 3:31 PM
Ce s-ar intampla daca o femeie ar ajunge presedinte in Romania
După câteva luni România ar fi lovită pe toate graniţele şi doamna preşedinte va declara că “aşa am găsit-o în parcare”;
Carla(Citează)
05/11/2014 la 3:33 PM
Ușor cu prostia aia majoră “metrou spre otopeni”. Spre otopeni e nevoie doar de 1km de șină nouă și un peron amărât in aeroport.
http://www.gandul.info/stiri/seful-directiei-infrastructura-din-primaria-capitalei-retinut-de-dna-pentru-lucrari-date-cu-dedicatie-el-dirija-pe-ascuns-doua-firme-si-a-luat-mita-un-mercedes-si-un-bmw-x6-12700384
nea_caisă(Citează)
05/11/2014 la 4:00 PM
Am vazut cum se lucreaza in Drumul Taberei. Cu siguranta, se pierd bani sau, de fapt, nu se pierd, cineva beneficiaza de ei.
ProtectiaMuncii(Citează)
05/11/2014 la 4:12 PM
1) Cathedral Plaza: confiscata de primarie, inchiriata pe 2-3 ani pana isi scoate banii de demolare si dupa la pamant cu ea.
2) Metroul tine de ministerul transporturilor ceea ce pe de o parte e nasol (banii ministerului sunt investiti doar in capitala, ceea ce nu e ok), insa pe de alta parte e ok (primaria Bucuresti a aratat ce bine stie sa gestioneze o retea de transport – vezi RATB; si cu siguranta banii aferenti metroului de la transporturi nu s-ar translata complet la primarie din nenumarate motive). Intr-o tara ideala, insa, ar fi normal si logic s apartina de primaria locala.
Flo(Citează)
06/11/2014 la 12:03 AM
@Flo: metroul curent este pe pierdere, trăiește doar susținut de subvenții.
Iar RATB-ul este prost gestionat, se face blatul la greu, dar cu toate acestea nu vor să aplice măsuri de îmbunătățire a situației: urcatul doar pe la șofer și doar după ce achiți, ca în orice altă țară.
În Amsterdam restul ușilor aveau bariere, puteai doar să cobori pe acolo, nu și să te urci.
nwradu(Citează)
05/11/2014 la 4:33 PM
@Flo, ai impresia ca metroul o duce bine financiar? Rezista pentru ca pompeaza ministerul bani, dar sunt pe minus bine, nu se intretin din incasari.
alex(Citează)
05/11/2014 la 4:45 PM
metroul ca si porturile nu sunt gestionate de primariile locale ci de ministerul transporturilor. nu ca mazare nu ar vrea si el o felie…
Catutzi(Citează)
05/11/2014 la 5:10 PM
@alex: cum citesti tu comentariile? Unde am zis eu ca metroul o duce bine?
Flo(Citează)
05/11/2014 la 5:48 PM
Pai atunci incearca sa iti expui mai bine ideeile.
“insa pe de alta parte e ok (primaria Bucuresti a aratat ce bine stie sa gestioneze o retea de transport – vezi RATB; ” Din exprimarea asta reiese ca acum metroul isi scoate singur banii si daca se muta la PMB o sa aiba probleme.
@Catutzi, da asta in Romania. In Germania de ex metroul e gestionat de o companie la care actionari sunt orasul respectiv, orase din apropiere si guvernul landului respectiv. Cum e in Romania nu e normal.
alex(Citează)
05/11/2014 la 6:54 PM
Metroul ar putea sa o duca bine – se scot o groaza de bani din publicitate si nici cu pretul biletelor nu mi-e rusine. Dar deh, ai servicii de mentenanta preferential, baniii de reclama se duc la ‘preteni’ – practic toate serviciile sunt contractate cu dedicatie.
Si uite asa – ramai fara bani. De angajati nici nu mai vorbesc – ai statii unde ai cate doi paznici si o casiera pe intrare cu afisul pus mare (cumparati bilete de la automat).
C(Citează)
05/11/2014 la 6:59 PM
Eu locuiesc în Pantelimon şi confirm, e de groază ce-i pe aici.
Emilian(Citează)
05/11/2014 la 7:01 PM
Oprescu ca si restul primarilor a invatat ca poate sa faca ce vrea.
Repet, lucrarile din Pantelimon sunt ilegale – au fost multe articole pe tema asta. Au defrisat ilegal peste 200 de arbori ca sa faca o lucrare in locul lor – cum nu aveau aviz de defrisare, nu aveau nici autorizatie.
Primaria generala a dat vina pe cea de la Sectorul 2 si asta inapoi. Apoi la anul sau peste 2 ani ar trebui sa inceapa lucrarile la metrou care clar o sa distruga iarasi intregul bulevard.
Nu uitati, Oprescu e cel care pe cod rosu de iarna, cand scolile erau inchise, demola ilegal Piata Matache, noaptea, in spatele zidurilor! Vorbim de Primaria Generala s-a comportat ca un borfas, dupa chipul si asemanarea lui Oprescu: sa faci lucrare de infrastructura fara sa ai avizele necesare – tu primarie?
Mai tineti minte pasajul de la Pipera – care a fost amanat ca intrau cu el intr-un stalp electric. Asta de la Mihai Bravu ca iarasi nu au socotit bine unde pica un picior, etc…
Lucrarile au pornit acum ca sunt alegeri si e nevoie de bani. Asa cum au avut un imbold inainte si imediat dupa alegerile de sector. Si apoi gata, raman asa pana la urmatoarele alegeri.
C(Citează)
05/11/2014 la 8:34 PM
Da, da, dar urmeaza cel de-al treilea mandat. Romanul e milos, acorda cel putin trei sanse.
Nicu(Citează)
05/11/2014 la 11:28 PM
Comparativ cu videanu, halaicu, lis & co. e geniu oprescu.
Boris(Citează)
05/11/2014 la 11:33 PM
@Boris:
Da, niciunul dintre ceilalti nu si-a batut-o la fel de mult de bucuresteni.
nashu_mare(Citează)
05/11/2014 la 11:36 PM
De aceea esti si primul primar reales in bucuresti dupa ’89, si singurul sustinut (chiar daca neoficial) de catre ciuma rosie (fsn->pdsr->psd) desi capitala a fost mai mereu pamant interzis pentru bolsevici.
Asta de bine de rau a inaugurat pasaje supra si sub terane, bulevarde noi, etc. Alde videanu ce a facut? a inceput un pasaj pietonal la eroii revolutiei, a tinut intersectia blocata 2 ani, dupa care a inchis santierul. Nu exista absolut nici un proiect nou predat la cheie de oricare din fostii primari din bucuresti (da’ basarabul a fost inceput de basescu, neterminat de videanu si “doar” terminat de oprescu)
Boris(Citează)
06/11/2014 la 12:06 AM
Singurul proiect inițiat și finalizat de Oprescu este pasajul suprateran de la Mihai Bravu. În rest a finalizat ce începuseră alții.
Și Băsescu parcă a fost reales primar, dacă țin bine minte, dar nu mai contează asta.
nwradu(Citează)
05/11/2014 la 11:45 PM
Oprescu – inauguratorul.
Oprescu a fost medaliat cu premiul “forfecuta de aur” pentru cele mai multe panglici taiate din proiectele altora. Inceput de altii, depanglicat de Oprescu.
Lui Oprescu i-a fost decernat premiul “Clepsidra cu cuarț” pentru cele mai multe amanari ale datelor finale pentru propriile proiecte.
Oprescu cel alb – pentru ca nu au murit dăcât vreo 3 oameni pe șantierele pe care el le-a tărăgănat pentru ca nu erau cu firme agreate. Si toți erau conlocuitori.
Oprescu – pentru ca cineva trebuie sa dea 60 kEUR pe o pagodă.
Si sunt glumet azi, cu toate ca un prieten de al meu a murit din cauza unei gropi de pe Splai la doar cateva saptamani dupa ce el le zicea constructorilor sa se facă ca muncesc.
nashu_mare(Citează)
05/11/2014 la 11:49 PM
Sa il compari pe Oprescu cu Videanu din punctul de vedere al proiectelor realizate inseamna ca esti cel putin retardat. Nu zic de spagi incasate, ca nu am contabilizat, insa Videanu a refacut bulevarde si sosele de la zero, cu intersesctii majore si linii de tramvai: Colentina, Mosilor, Magheru. Cacat, a fost urat de moldovenii veniti in oras sa faca bani tocmai ca deschisese prea multe santiere simultan.
nashu_mare(Citează)
05/11/2014 la 11:54 PM
@alex: Prietene, ești analfabet. Dacă primăria gestionează prost RATB nu înseamnă că Ministerul Transporturilor face o treabă mai bună cu Metrorex. Înseamnă doar că schimbarea de autoritate nu-și are sensul dacă nu este o dovadă clară că s-ar îmbunătăți radical situația. Sper că ai înțeles de data asta, că mai simplu de atât mi-e greu să-ți explic fără să îți gesticulez.
Flo(Citează)
06/11/2014 la 12:06 AM
Amsterdam e un sat comparativ cu densitatea Bucureștiului. Nu mai face comparația asta!
nashu_mare(Citează)
06/11/2014 la 12:46 AM
Da, dar acolo se folosește transportul în comun, nu ca la noi.
nwradu(Citează)
06/11/2014 la 12:49 AM
La noi se folosește mai intensiv. La noi e nevoie de un sistem de prevalidare pentru mase. Dacă ajungi sa o faci în autobuz, e prea târziu.
nashu_mare(Citează)
06/11/2014 la 12:51 AM
De adaugat in lista: lucrarile de pe bd. Liviu Rebreanu (sect. 3). Se mosmondesc de ani de zile si nici acum n-au terminat.
xyz(Citează)
06/11/2014 la 1:09 AM
E misto la voi, important e cine incepe nu cine livreaza proiectul. Pai e ok atunci, ca daca nu termina oprescu pasajele de la piata sudului, PPL, strapungerile de pe splai (est si vest), etc important e ca le-a inceput.
Ce a livrat videanu asta in afara de dn1 blocat la pasajul baneasa?
” insa Videanu a refacut bulevarde si sosele de la zero, cu intersesctii majore si linii de tramvai: Colentina, Mosilor, Magheru”.. refacut de la 0? pai atunci berzei de la ce a fost (re)facut? de la -100?
Sincer nici macar nu imi aduc aminte ce asfaltari o fi facut videanu pe bulevardele alea, dar magheru cel putin nu l-a refacut nici de la 99% la 100% pentru ca tocmai avusese basexu’ marea asfaltare in care fusese prins si magheru. D-altfel pe vremea aia defrisatul unui strat de asfalt si turnatul altuia reprezenta un santier de importanta nationala.
Si din nou, cum plm sa compari turnatul unui strat de beton sau schimbatul unei sine de tramvai (pe care poti sa le executi cu toti moldovenii si ceferistii beti) cu o lucrare de arta gen pasajele facute in ultima vreme.
S-a facut pasajul 2 de la mihai bravu in 9 luni, dar saracu videanu nu a putut sa finalizeze nimic in doar 4 ani de primarie (nici macar ce luase gata inceput) si a trebuit sa vina oprescu sa taie panglica.
Boris(Citează)
06/11/2014 la 1:21 AM
Stii cam cat trebuie (macar) sa sape pentru refacerea de la zero a sinei de tramvai? Probabil ca nu. Altfel nu ai abera aici.
I s-a spus ca “lucrarile de arta” in Bucuresti se fac subteran, dar el stia mai bine. Pentru suprateran avea nevoie de pregatire in prealabil a terenului, pentru ca suntem romani si nu avem planuri de acum 40 de ani. Singura pregatire s-a facut la Doamna Ghica, de catre Videanu, unde au fost reamenajate utilitatile pentru un pasaj suprateran. Pe care “doctorul” nu l-a facut, ca nu avea proiect. Sau nu cu o firma prietena. A ales sa faca unul la Miha Bravu. Unde, vai, nu se stia ce e in subteran. Si deci “sex oral” pentru cei din zona!
Sa amintesc de autostrada suspendata? Cum i s-a spus din partea PM-ului insarcinat cu studiul de fezabilitate ca nu se poate face, ca trebuie trecut peste un cimitir? Si el a dat-o inainte, ca a spus-o la televizor ca o va face? Dar ca acolo s-a oprit?
Despre memoria ta, nu pot comenta. Baga lecitina daca nu iti amintesti! Altfel, te asigur ca gasesti in mine pe cineva care are are si pregatirea si motivatia si informatiile sa ti-o dea pe la bot.
nashu_mare(Citează)
06/11/2014 la 1:30 AM
Prietene, cand eu stateam la cozi de 45 de min. sa ajung din Pipera in oras ca nu erau nici unul dintre pasajele actuale tu mancai snitzel expirat in jeg. Hai du-te si te plimba cu tramvaiul pe magheru refacut de la zero de porcisorul rozaliu.
Boris(Citează)
06/11/2014 la 10:39 AM
@Boris:
Du-te si impusca-te! Cand am zis eu ca a facut tramvai pe Magheru?
Esti votantul tipic al lui Oprescu: da ala niste spoieli si cazi pe spate. Dupa care ii si zici sa ti-o indese mai tare ca nu ti-a ajuns. Auzi, sa lauzi ca s-a facut pasajul de la Mihai Bravu repede! Ba, esti copac? Zici ca a dat el cu trafaletul mai cu spor! Ce daca a facut ultimul pasaj suprateran rapid? Problema nu e sa ridici un pasaj ci sa pregatesti terenul de dedesubt, sa nu ai cabluri, canalizare peste care sa pice picioarele. Asta nu avea pregatit. A dat lucrarea ca un analfabet tehnic ce e. Dupa care, a frecat-o ani de zile. Si acum vii si imi spui ca ce repede s-a facut.
Videanu i-a lasat o zona pregatita pentru un pasaj suprateran: intersectia de la Doamna Ghica. Au fost modificate trasee de tevi si cabluri ca sa se poata face pasajul, ca e zona cu probleme si in fiecare zi se face ambuteiaj. Dar nu, nu a facut acolo. A facut o supratraversare pe Mihai Bravu unde nu era nici dracu de problema.
In continuare, de la Doamna Ghica la Delfinului, au fost toate componentele pasajului gata si trebuiu doar montate, dar nu i-a placut firma, asa ca l-a lasat de izbeliste 4 ani de zile (si acolo a murit un om strivit de o traversa). Dupa care a facut un contract nou si a mai platit o data lucrarea. Ca da de la el.
Dupa ce ca toate lucrarile au fost mega-intarziate, au fost si momente in care le-a intarziat suplimentar ca sa le taie panglica inainte de alegeri… Vezi pasajul din Aviatiei care a stat aproape o luna inchis, desi era gata. Si pelicanii il aplauda.
nashu_mare(Citează)
06/11/2014 la 12:32 PM
+1 pentru nashu_mare.
De incidentul de la strapungerea cu Doamna Ghica am uitat; lucrarea aia chiar a stat nefacuta 4(!) ani. Nu doar ca s-a platit, ca si chiria primariei, inca o data lucrarea, dar a murit un om aiurea. SI din pacate nu a fost singurul…
C(Citează)
06/11/2014 la 7:43 PM
Lasa ca Oprescu se afisa tare mandru cu Poanta la alegeri , zicand ca are un bun companion ! Ftul in gura cu Ponta al lui … atunci am inteles ce hram poarta si in ce tabara este … pacat de el … incepuse sa arate bine Bucurestiul .. (Am mers zilele trecute pe M. Bravu pasaj si chiar s-a mers foarte repede in raport cu aglomeratia uzuala .
Liviu(Citează)