un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 la final de sezon

25 Nov 2014  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

Cursa de Formula 1 din Abu Dhabi, de duminica trecută, a fost și ultima a sezonului, iar britanicul Lewis Hamilton a ieșit învingător și a câștigat pentru a doua oară campionatul mondial. Colegul său, Nico Rosberg, a pierdut lupta pentru titlu când mașina a început să-i facă probleme, terminând totuși pe un loc general doi în campionat.

Astfel s-a terminat un sezon de cotitură în Formula 1, un sezon de trecere la noile motoare V6 turbo de de 1,6 litri. Ca orice moment ce aduce o astfel de schimbare majoră, plus câteva minore pe la puterea motorului, unele echipe s-au dovedit mai bine și altele mai slab pregătite, iar una s-a dovedit de neînvins: Mercedes GP, campioana mondială cu 701 puncte, în timp ce următoarea echipă, Red Bull Renault, are abia 405 puncte la final.

Abia pe 3-5 urmează clasicele Williams, Ferrari și McLaren. Așa cum am spus încă de la începutul sezonului, o astfel de schimbare majoră de regulament a dovedit și acum că poate schimba complet ceea ce se întâmplă în F1. Devin curios, teoretic vorbind, dacă Schumacher ar mai fi ieșit de 5 ori campion cu Ferrari dacă în acei ani am fi asistat la o schimbare atât de categorică a tehnologiei implicate în acest sport. Fără schimbarea din 2014, probabil că Vettel ar fi fost acum din nou campion cu Red Bull, zic eu.

Surpriza sezonului mi s-a părut Ricciardo. Schimbarea de la Torro Rosso la Red Bull și probabil și noile monoposturi mai potrivite felului său de a pilota l-au dus pe locul 3 în clasamentul acestui sezon. Anul trecut îl încheia cu 20 de puncte, anul acesta îl încheie cu 238 de puncte.

Pe total, spectacolul s-a reîntors în Formula 1, dar într-un mod destul de timid. Singurele dueluri de pe pistă au fost cele între Hamilton și colegul său Rosberg, unele periculoase care ar fi putut costa scump întreaga echipă. Depășirile din pluton parca nu au aceeași importanță, zic eu. Mai multe curse au fost chiar lipsite de orice element memorabil, în ciuda regulamentelor care duc, încet încet, Formula 1 înapoi spre era pre-eletronică, simplificând tot mai mult mașinile.

În 2015 vom asista la o nouă schimbare majoră, dar de data aceasta una pentru piloți. Vettel pleacă la Ferrari, unde va face echipă cu Raikkonen, care anul acesta a fost foarte șters, terminând pe locul 12, Button încă nu are echipă, Alonso se mută probabil la McLaren, Red Bull va miza pe Ricciardo ca pilot principal. Reorganizarea aceasta, plus trecerea McLaren la motoare Honda, mă face să cred că nu putem estima nimic pentru la anul: cu siguranță Mercedes va prezenta din nou o mașină puternică și aceiași doi piloți excelenți pe ea, dar este foarte posibil ca noile perechi din celelalte echipe și investițiile în cercetare din această iarnă să producă surprize la anul.

Din păcate, echipele mici stau prost de tot. Anul acesta Lotus, Sauber, Marussia și Caterham au făcut figurație în Formula 1, cele patru echipe au adunat în total 12 puncte. Este un sport costisitor și nu știu cât pot supraviețui, că sponsori care să nu ceară și rezultate, măcar o clasare în puncte, sunt tot mai puțini. Fără aceste patru echipe ar rămâne alte 7, adică doar 14 monoposturi pe circuit, o cifră la care te gândești dacă mai are rost întreg circul.

feat_formula_1_mercedes

asus s5507

    5 comentarii

  1. Un sezon extrem de slab dupa parerea mea. Macar in epoca dominatiei red bull mai interveneau surprize, mai schimbau diferite chestii prin regulament ca sa le puna piedici, era altceva totusi.

    Partea proasta e ca mai mult ca sigur cei de la mercedes nu vor fi de acord sa permita dezvoltarea motorului (engine unfreeze) pentru anul viitor si e clar ca vom asista la un repeat al sezonului asta.

    Fara o schimbare majora a modului cum se impart banii, cred ca ipoteza introducerii celei de-a treia masina devine din ce in ce mai probabila, asta referitor la ce ziceai tu de caterham, marussia si restul de echipe care participa “din placere”, sau “din pasiune ptr sport”….ca sa nu zic degeaba.

      (Citează)

  2. N-are cum să se fi întors spectacolul. Ba din contră, a cam dispărut.
    A dispărut sunetul deosebit al motoarelor, timpii pe tur sunt mai mari decât erau acum un an și muuuuuuult mai mari decât acum 10 ani (!!!), lupta pentru primul loc s-a dat doar între piloții de la aceeași echipă, echipele mici nu mai există, se merge la cosum (am văzut pilot penalizat pentru că a consumat prea multă benzină!!!), au fost multe curse în care ordinea la sosirea a fost aceeași ca cea de la start și multe altele. Și toate astea se văd în numărul enorm de telespectatori și spectatori pe care F1 i-a pierdut într-un singur an.

      (Citează)

  3. Spectacolul pe pista a fost ok si anul asta, singura mea problema este sunetul odios de urit si de slab pe care il fac masinile. Spre deosebire de ultimele sezoane cind era un singur favorit, anul asta au fost doi si titlul putea sa se duca la oricare dintre ei pina in ultima cursa.
    Nu sint insa de acord ca masinile se simplifica, ci dimpotriva, sint tot mai complicate, cu atitea sisteme de acumulare, regenerare si recuperare a energiei si milioanele de butoane si configuratii de pe volan.
    E trist ca echipele mici sint pe duca, si mai trist e ca nici nu se intrevad sperante sa apara finantari pentru ele. Singura speranta ar fi revizuirea impartirii banilor catre echipe si o limitare a bugetelor. Un campionat mondial cu echipele bogate aliniind 3 masini ar fi destul de nasol, dar macar ar salva temporar competitia.
    Noroc ca mai sint categoriile inferioare, unde spectacolul (si sunetul) e mai bun.

      (Citează)

  4. @Dan: timpii pe tur au fost in unele curse mai buni decit in ultimii ani, in Brazilia s-au batut recordurile din calificari. Verifica-ti datele.

      (Citează)

  5. @Emil recordurile din calificari nu pot fi luati in considerare, pentru ca sistemul lor de desfasurare difera de la an. De exemplu, au fost ani cand se foloseau motoare si anvelope speciale pentru calificari cu benzina doar pentru 2-3 tururi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus