►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 7 noiembrie 2014
Filme: Interstellar, science-fiction-ul de calitate al anului »
Ieri a circulat pe net declarația lui Victor Ponta că în 1990 l-a votat la alegeri pe Ion Rațiu, deși cârcotașii s-au repezit să arate că la data alegerilor Ponta avea doar 17 ani și 8 luni. Huo, încă o minciună de la Ponta.
Nu chiar. Legea electorală adoptată pentru alegerile din 1990 permitea votul și celor care urmau să împlinească 18 ani în acel an calendaristic
ART. 9 din DECRET-LEGE nr.92 din 14 martie 1990, Monitorul oficial 35 / 18 martie 1990.
Au dreptul de a alege cetatenii romani care au implinit 18 ani sau care, in anul alegerilor, implinesc aceasta virsta.
Practic vorbind, era legal pentru Ponta să voteze la acele alegeri și poate că a și făcut-o, cum chiar susține, că atunci a fost o prezență la vot uriașă.
Campania asta electorală a fost una a minciunilor aruncate fără nici o jenă în spațiul public și preluate imediat de mass-media ce nu se mai obosește de mult timp să și verifice veridicitatea unor afirmații; asta devine treaba publicului sau a celor jigniți cu respectivele minciuni, mass-media fiind un fel de Jerry Springer ce doar aruncă dintr-o parte în alta servite.
Nici netul nu e mai bun, că oamenii dau mai departe orice. Iar când dai mai departe că planeta Marte va fi mare cât Luna pe cerul nostru, că NASA a anunțat 6 zile fără lumină (nu a anunțat) sau că poți vindeca orice cancer cu lămâie, chestii care ar trebui să-ți bată un pic la clopoțelul logicii tale, ce să te mai obosești să gândești dacă o bârfă politică este adevărată sau nu?
Să nu credeți că îi iau apărarea lui Ponta. Nicidecum, majoritatea minciunilor zise au fost aruncate de PSD și deci de el, ca președinte al partidului și beneficiar direct al lor.
În cazul de mai sus însă, al votului din 1990, nu este o minciună. Și când le arăți oamenilor “uite cum minte ăsta”, ca apoi să se arate că de fapt nu mințea, îți pierzi tu credibilitatea și, mai important, data viitoare când semnalezi o minciună reală oamenii se vor gândi “stai, poate și asta este de fapt reală”.
Așa cum o minciună este mai ușor strecurată și înghițită când e prezentată între multe adevăruri, la fel și un adevăr între minciuni le aruncă pe toate sub o umbră de îndoială.
Dacă vreți să arătați minciuni mari spune în campanie, uitați aici câteva:
“Iohannis va micșora pensiile” – nu, nu a declarat niciodată asta. Probabil că pensiile vor crește la fel indiferent cineva fi președinte. Asta este important de lămurit cu bătrânii pe care-i cunoașteți, că altfel ei se informează în piață și de la Antena 3 și din fluturașele primite de la Poșta Română odată cu pensia, ceea ce sună foarte oficial, nu?
“Iohannis va da ungurilor Ardealul” – cred ca putem fi siguri că nici un președinte nu va accepta așa ceva, iar Iohannis în mod sigur nu are un astfel de program electoral.
“99% dintre voturile de pe listele suplimentare au fost pro-Iohannis” – asta nu o poate calcula nimeni. Indiferent pe ce listă este trecut un alegător, buletinul său de vot ajunge în aceeași urnă de vot ca și toate celelalte, deci nu se știe cum s-a votat. Dacă vorbim de diasporă, unde de multe ori se votează astfel, Iohannis a obținut 46% dintre voturi, Ponta 16%, Macovei 15%. Diferența uriașă ar trebui să dea de gândit tuturor că poate românii plecați din țară văd situația așa cum trebuie.
În țară, cele mai multe voturi pe liste suplimentare au fost în sud, unde Ponta a câștigat.
Vorbiți-le altora despre aceste minciuni. Vorbiți despre corupția din partid, despre baronii locali PSD, despre promisiunile electorale fără acoperire, despre blocarea votului din diasporă, despre cum Ponta i-a făcut hoți pe toți cei ce se plângeau că nu pot vota, ca apoi a doua zi să apară tot el cerând rezolvarea situației, despre cei trei premieri posibili, ca să audă fiecare votant ceea ce-i place, despre analizele străinilor privind democrația regimului PSD șamd.
« Știri despre tehnologie – 7 noiembrie 2014
Filme: Interstellar, science-fiction-ul de calitate al anului »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
60 comentarii
07/11/2014 la 12:06 PM
Într-o comună vecină cu a mea comună natală, primarul psd-ist a mers la fiecare pensionar în parte şi a împărţit pliantele cu Iohannis care taie pensiile. Nu a fost de ajuns şi i-a speriat pe oameni cu vorba, spunându-le că doar pe Ponta trebuie să pună ştampila. În comuna respectivă, una foarte mare, cu vreo 5 mii locuitori în două sate, a ieşit Ponta câştigător cu vreo 80%. Mamei i s-au plâns câteva babe că o venit primarul şi că le e frică de Iohannis că iar o să le taie cineva pensiile.
Astfel de cazuri nu ar trebui să fie penale? Cu DNA-ul pe capul mincinoşilor? Nu e şantaj? Nu e nimic? Nu înţeleg cum îşi permit să facă aşa ceva. De fapt înţeleg, dar ei nu pricep că într-o zi o să le vină rândul.
Pavel(Citează)
07/11/2014 la 12:17 PM
Internetul era de blamat daca nu se recunostea greseala, dar la cateva minute a aparut si linkul cu articolul 9.
Dan(Citează)
08/11/2014 la 10:17 PM
@Dan: “Internetul era de blamat daca nu se recunostea greseala, dar la cateva minute a aparut si linkul cu articolul 9.”
Sigur, și toată lumea de pe net citește și eratele și alte articole de răspuns la o problemă. De asta încă apar și acum articole care anunță că Facebook va introduce o taxă de 2,99 dolari.
nwradu(Citează)
07/11/2014 la 12:30 PM
@Pavel
Eu nu inteleg de ce babele alea asa de usor de speriat, mintit, manipulat au drept de vot. Aici e cea mai mare problema a Romaniei, care ne-a tras si ne va mai trage in jos. Daca nu intelegi ce votezi stai dracu acasa
Adrian(Citează)
08/11/2014 la 10:16 PM
@Adrian: “Eu nu inteleg de ce babele alea asa de usor de speriat, mintit, manipulat au drept de vot. Aici e cea mai mare problema a Romaniei, care ne-a tras si ne va mai trage in jos. Daca nu intelegi ce votezi stai dracu acasa”
Așa e democrația. Altfel, dacă cineva decide că o categorie socială nu are drept de vot din cine știe ce motiv, deschizi ușa pentru ca altcineva să decidă că nici tu nu ai drept de vot din alt motiv.
nwradu(Citează)
07/11/2014 la 12:55 PM
@Dan: probabil au copiat de la Radu :))
horia(Citează)
07/11/2014 la 12:59 PM
Nu toată lumea a zis că ar fi o minciună, ci mulți s-au arătat iritați de faptul că Ponta are tupeul să se compare cu Ion Rațiu.
Stefan(Citează)
07/11/2014 la 1:14 PM
Nu prea inteleg pe internet , cam toata lumea cu care vorbesc spune ca a votat iohanis chiar nu inteleg cum tot ruscnacu are mai multe voturi ! Si faptul ca nu au lasat pe cei care nu sunt in tara sa voteze ….. urat . Dar ne meritam soarta pentru ca toleram asemenea fapte . Respect pentru unguri ca au iesit mii in strada pentru un amarat de trafic de internet ! Fermieri Francezi azi au pus tone de kko in jurul institutilor publice ….. Noi stam si spune lasa ca poate fi si mai rau . Istoria de alfel arata ce fel de popor suntem , milogi si asupriti de nimeni ” nu avem coaie ”
Radu(Citează)
08/11/2014 la 10:20 PM
Radu: “Nu prea inteleg pe internet , cam toata lumea cu care vorbesc spune ca a votat iohanis chiar nu inteleg cum tot ruscnacu are mai multe voturi”
Din 10 milioane de votanți, 4 milioane au votat cu Ponta, dar nu cei din cercul uzual de net. Sunt în alte părți. Și pe net, dar în grupurile lor, unde ei nu știu pe nimeni care să fi votat cu Iohannis sau restul.
nwradu(Citează)
07/11/2014 la 1:17 PM
deci cum…oamenii care sunt in afara tarii si revin doar de sarbatori vad mai bine situatia decat aia care traiesc in tara tot anul si pleaca in afara doar de sarbatori? pe bune?
mircea (primul)(Citează)
07/11/2014 la 1:33 PM
Pe bune mircea primul. Noi nu sintem influentati de propaganda de la tv-uri, dar sintem la curent cu toate stirile. Si minciunile mai ales. Si contribui la economia romaneasca poate mai mult decit unele satuce din romania (cind te gindesti ca sint unele pline de asistati sociali)…
Noi, cei plecati in afara nu sintem cumparati cu un kil de faina, nu merg la noi promisiunile ca ni se mai dau 10 lei la pensie. Pe bune.
Pa, te pup, ne vedem la Craciun…
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 1:35 PM
Ce nu-și dă seama multă lume e că Ion Rațiu, pe atunci, candida împotriva lui Iliescu, actual coleg de partid cu Ponta.
Toma(Citează)
07/11/2014 la 1:40 PM
Eu ma mir ca nu s-a trezit niciunul sa le dea cu rezultatele in cap alora de la Antena 3, care au tot repetat faza cu votul de la Paris din 2009 de s-a ajuns sa fie axioma ca “s-a votat la 3 secunde”.
Comparativ:
– in 2009 au votat 3785 oameni
– in 2014, cand procesul de vot a fost foarte greoi, lucru recunoscut si de ponta, au votat 2194 la ambasada si 2181 la consulat
Deci nu prea era asa imposibil sa fi votat cu 70% mai multi…
Cipper(Citează)
07/11/2014 la 2:09 PM
mircea 2: poate esti tu un caz aparte, dar eu nu cred ca se percepe corect ce e in tara de catre cei care stau afara.
Contributia ta la economia romaneasca este contabilizata doar la alegeri, in rest tot pentru tine si familia ta aduci bani… si circotesti la casa in supermarket ca “la noi in Italia e mult mai misto, aia e mai ieftina, aia asa si pe dincolo”.
Toata diaspora ESTE influentata de televiziunile din Romania (ca toti aveti un digi sau mai stiu eu ce) si de pe net ce e in Romania, sau din povestiri. Si inca o chestie: asa cum s-a facut socoteala ce studii au votantii din tara, as vrea sa vad ce studii au si cei plecati pe-afara, sa mai demontam inca un mit.
Emil(Citează)
07/11/2014 la 2:12 PM
Cipper: la Paris in 2009 s-a votat la 3 secunde incepind de dup-amiaza, nu a stat nimeni la coada… acolo e problema. Dar, ma rog, daca Basescu a obtinut rezultatul dorit, nu a mai fost nici o discutie, nici DNA, nici sesizari la parchet, doar o mare batista pe tambal.
Emil(Citează)
07/11/2014 la 2:50 PM
Nu Emil, nu am digi, chiar refuz gunoaiele de tv-uri de la noi din tara. Nu urmaream tv nici cind eram in tara, nu ca as fi un hipsterist, pur si simplu nu inghiteam gunoaiele si am reusit sa gasesc altceva cu care sa imi umplu timpul liber. Nu m-ai ghicit cu italia.
“Pentru mine si familia mea aduc banii”, de parca tu ai aduce banii direct pentru Ponta. Banii adusi de tine tot la familia ta se duc, si tot in cheltuieli pe care le impoziteaza statul roman cu 24 la suta (vezi ce la curent sint, da? stiu cit e tva-ul) ca sa aiba ponta ce sa fure*, la fel ca si banii mei. Da, ai tai sint impozitati inca o data, inainte de a ii vedea tu in mina, dar ai mei vin in a contrabalansa deficitul bugetar, ca toata romania importa mai mult decit produce. Ai mei sint contabilizati la “investitii straine”, menite sa ascunda haul in care se duce economia romaniei. 5 miliarde de euro anual de la diaspora ti se pare o bagatela? Pentru BCR tariceanu a luat 3.5 miliarde, si i-a bagat in dublarea pensiilor. Marele liberal. Si nu avem cite un BCR sa il vindem anual.
Nu m-as lega de studiile celor care voteaza, m-as lega insa de dependenta de tv, de capacitatea de a gasi solutii concrete, nu de a astepta de la stat o solutie, sa vina un tatuc sa iti spuna ce sa faci. Tot respectul pentru un capsunar care nu a stat la ajutorul social de la stat si a plecat in spania sa puna un ban deoparte. Voteaza si el si vecinul lui asistat social, nu cred ca studiile sint relevante aici. Sau dupa tine toti afaceristii sint intelectuali…
Cu Parisul… asa o fi. Cu totii devenim atit de impatimiti ca nu vedem furturile alor nostri, dar totusi cit s-a furat la paris si cit a furat Dragnea? De ce nu se ofera o solutie civilizata de vot electronic sau prin corespondenta, eliminindu-se astfel voturile pe liste speciale? Ca nu vor, ca nu mai pot fura dupa aia cit si-ar dori.
De ce au fost probleme cu declaratiile alea taman unde se stia ca ponta nu e votat? De ce de 25 de ani de cind avem alegeri nu am auzit o singura data sa fie probleme cu votul in diaspora?
*Trebuie sa recunosc ca si cei de dinainte au furat, dar macar nu au incercat sa darime democratia, macar au inceput sa pice citiva granguri, sa mai tremure chilotii pe ei cind se gindesc sa mai fure.
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 2:52 PM
Emile, stiu ca esti fixat pe o idee si ca o sa votezi cu ponta, dar nu prea intelegi multe lucruri legate de modul in care un om primeste informatiile. Multi au impresia ca o televiziune are dreptate daca vorbeste pe “limba lor”, daca le spune ce le place sa auda. Altii se informeaza din surse multiple, astfel pot vedea diferente mari, imense, intre ce zic ambele parti.
Nu stiu cum poti sa zici ca daca esti plecat in strainatate nu ai cum sa fii la curent cu ceea ce se intampla in tara, mai ales cand astazi aflam aproape instant despre invazia de lacuste din Australia, ce a facut Justin Bieber acum 2 minute s.a.m.d.
Si nici daca traiesti in Romania tot e posibil sa nu vezi adevarul, el fiind bine cenzurat, denaturat sau modificat pentru a servi diferite scopuri.
Marian(Citează)
07/11/2014 la 2:57 PM
“Toata diaspora ESTE influentata de televiziunile din Romania (ca toti aveti un digi sau mai stiu eu ce)”
Emil, sincer, care televiziune ne-a influentat sa votam impotriva lui Ponta? uite eu ma consider informat, dar am lacuna asta, neurmarind televiziunile din romania.
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 3:12 PM
@mircea 2 , ca tot esti foarte informat. Cine a marit TVA-ul la 24%?
alex(Citează)
07/11/2014 la 3:17 PM
@ mircea 2. explica-mi si mie, cum vine asta: “Noi nu sintem influentati de propaganda de la tv-uri, dar sintem la curent cu toate stirile. Si minciunile mai ales.”. cam de unde esti tu la curent cu toate stirile? ce i-ar impiedica pe aia care au televiziuni si fac propaganda la tv sa nu o intinda si in ziare, siteuri de net si ale alea? nimic, pentru ca asta si fac. cam de ce esti tu asa de sigur ca esti la curent cu toate minciunile si nu esti influentat? stai la fundu tutor alora care? hai sa fim seriosi. cat timp nu esti aici sa simti ceea ce se intampla in jurul tau, nu doar sa “fii la curent cu stirile”, esti rupt de realitate.
pe acelasi principiu bolnav si superficial ai putea spune ca stii si prin ce au trecut evreii in al doilea razboi mondial, ca doar esti la curent cu toate stirile.
tu n-ar trebui sa fii atat de vocal pentru simplu fapt ca nu stii ce se intampla aici in mod direct. dar e grele tare…
mircea (primul)(Citează)
07/11/2014 la 3:26 PM
@Marian ca sa intelegi de ce aia care traiesc in afara n-ar trebui sa conteze in economia alegerilor:
aia se pot informa, la fel ca mine, care locuiesc in tara, de diverse fapte. se informeaza din niste surse la care am si eu acces. deci in practica si eu cat si aia din afara beneficiem de aceleasi informatii (ca nu traim in coreea de nord). Urmeaza un DAR mare cat toata prostia romaneasca tipica: DAR eu traiesc aici si ma lovesc de niste realitate, de care aia nu se (mai) lovesc. poate le-au uitat sau poate nu, nu conteaza, nu mai sunt de actualitate.
mircea (primul)(Citează)
07/11/2014 la 3:34 PM
*…se lovesc de niste realitati…* :facepalm:
mircea (primul)(Citează)
07/11/2014 la 3:47 PM
Alex: daca tot era o masura atit de nepopulara si injusta, cine l-a mentinut la 24%, culegind roadele? Ok, Boc a fost un nenorocit, care a taiat pensii si a marit taxe. Ponta e de 2 ani si tva-ul e tot acolo. Nu era just sa il schimbe in ziua 2 a guvernarii? Mai stii si ce de a fost marit, da? pentru ca in 2008 pensiile au fost dublate cu banii de pe bcr. In 2009 si 2010 cam cu ce bani crezi ca se putea acoperi gaura?
Dar cine a introdus inca un tva la combustibili anul acesta, cu justificarea ca vom face autostrazi? ca mai apoi sa nu faca nimic, dar banii ramin la ei… Asta nu mai e o simpla promisiune electorala, asta e furt: promit si eu ca de banii pe care ii fur eu din portofelul tau o sa iti renovez casa. La sfintu-asteapta…
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 3:57 PM
Mircea primul – esti cam rude nitel, dar trecem.
Deci noi cei din diaspora sintem neinformati si trebuie sa nu votam. Bine ca ţaţ catinca de la tara stie cu cine sa voteze, ea urmareste toate tv-urile care detin adevarul. Sau aia iti convin, voteaza cu cine trebuie, ii lasam. Halal democratie…
Ce ar trebui un roman sa faca sa fie la curent cu ce se petrece in romania? Tata catinca care nu a calcat la oras de vreo 4 ani stie? Care e etalonul? sa urmareasca stirile la tvr? sau latrina 3? Sa merg la sectia de vot cu minim 10 ziare din ultimele 10 luni? Vreun test de cunostinte inainte de vot? Oh, wait, eliminam cam multi pontaci in felul asta…
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 4:07 PM
de ce pleci automat de la premiza ca daca traiesti in afara esti mai inteligent? poate esti mai prost decat catinca de la tara. nu tu personal, in general vorbind.
cat despre ce trebuie sa faci, e simplu. traiesti in tara si treci prin toata agonia si extazul care decurg din asta. si atunci simti ce trebuie schimbat si descoperi ca nu are cine sa realizeze schimbarile.
eu n-am zis ca esti neinformat ca esti in diaspora. am zis ca faptul ca esti plecat si te informezi de pe bbc sau cnn (la care am si eu acces, duh) nu inseamna automat ca stii ce se intampla in tara sau ca esti neinfluentabil. asa, am si eu informatii despre ce se intampla in siria, dar ma doare-n cot ca nu sufar langa ei.
pricepi?
mircea (primul)(Citează)
07/11/2014 la 4:12 PM
“@mircea 2 , ca tot esti foarte informat. Cine a marit TVA-ul la 24%?”
Si cine a taiat salariile bugetarilor? Si cine a facut terenuri de fotbal in panta? Cine a bagat forfetarul?
Nene, hai sa ne intelegem. Politicienii romani sunt asa cum sunt. Incapabili si hoti, cea mai mare parte.
Dar PSD-ul e varf de lance. Priveste la campania asta, cata mizerie au scos despre contracandidatul lor principal: nu e un om intreg, ca nu are copii, o sa taie pensile (fluturas distribuit odata cu pensia??!!), vrea sa rupa Ardealul, parintii au casa asta de 1 million de euro (in fapt, aia stateau cu chirie la mansarda), Iohannis nu e un roman, e un lucru, etc etc etc
Wow! Un presedinte care uneste, nu?
Dar sa revenim.
Au mai fost politicieni naspa si cand nu era PSD-ul la putere, dar niciunii nu au incercat ca PSD-ul sa creeze un sistem care sa calareasca tot ce misca in tara asta: media, justitie, institutii descentralizate, etc
Cine aranja procesele direct la judecatorii de la ICCJ? Iti aduci aminte de asta?
“Cand nu am dat cu anulare, am dat cu suspendare! Pana si pe proasta aia de Shultz am scapat-o”. Shultz asta era un fruntas PSD din Dolj care a furat ca proasta, lasand o gramada de dovezi in urma.
Nu, nu era Videanu, era Catalin Voicu, azi in puscarie, asteptand si el cuminte legea aia de amnistiere, negociata de Hrebenciuc si Sova acum cateva saptamani in urma.
PSD-ul a dovedit in acesti aproape 3 ani de guvernare ca nu s-a schimbat. Nu merita puterea totala in stat (guvern, majoritate parlamentara si presedinte).
Doar pentru asta si tot merita sa merg sa il votez pe Iohannis.
Si. nu, nu vorbesc din ziare si site-uri. Eu traiesc in Romania.
silicon_v(Citează)
08/11/2014 la 10:40 PM
@silicon_v: foarte bun comentariul tău, mulțumesc!
nwradu(Citează)
08/11/2014 la 10:46 PM
Repet ce am spus:
Cei din diasporă văd și mai bine situația României din simplul fapt că o pot compara foarte ușor cu a altor țări, unele care s-au eliberat de comunism în același timp cu noi.
Ceea ce le reproșați lor, că nu au experiența vieții din România atunci când votează, poate fi spus și invers, că noi cei de aici nu știm cât de bine pot fi făcute lucrurile dacă cei de la putere n-ar fura pe rupte pentru că nu am locuit în alte țări unde asta nu e o problemă la fel de mare..
nwradu(Citează)
07/11/2014 la 4:22 PM
Mircea primul – am avut o problema, am gasit o rezolvare, deci din start sint mai destept decit catinca de la tara care se plinge de probleme si nu cauta o solutie, o asteapta de la tatucul sau de la tv. De ce tragi tu concluzia ca ma uit numa pe bbc si cnn? Cu celelalte argumente te faci ca nu le vezi? sau nu pricepi? Cum poti insista pe diaspora neinformata care sa nu voteze dar nu ai nici o problema cu satele abia conectate la romania reala dar care decid soarta tarii, a copiilor nostri?
Nu cred ca are rost sa continui dialogul (hehe) cu tine…
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 4:45 PM
@ mircea 2
daca toti care pleaca din tara sunt ca tine, e bine ca plecati. n-am zis ca esti TU prost, reciteste. n-am zis ca te uiti DOAR pe bbc sau cnn, era un exemplu. RECITESTE. n-am zis ca nu esti informat. RECITESTE!!!!!!
am zis ca NU ESTI NEINFLUENTABIL PENTRU SIMPLU FAPT CA TRAIESTI IN ALTA TARA.
bine dracu ca ai plecat d-aici. ia-i si pe ceilalti cu tine.
mircea (primul)(Citează)
07/11/2014 la 4:47 PM
O sa plec si eu daca iese ponta si raman cu d-astia ca tine, mircea (primul). Voi considera ca o sa fiu inconjurat doar de oameni manipulati, negativisti si prostiti. Nu vreau sa fac parte din aceasta categorie de oameni care atrag doar raul de partea lor si imi influenteaza viata in mod negativ.
Marian(Citează)
07/11/2014 la 4:56 PM
@ silicon_v: +100. Foarte bine punctat. Am sustinut mereu ca nu trebuie sa cautam candidatul care e imaculat, nu exista, toti fura. Trebuie sa vedem cine ne va putea garanta functionarea statului si a justitiei, ca de justitie se tem toti politicienii si fura mai putin doar de teama justitiei, nu pentru ca ar fi ei buni la suflet si nu sint capabili sa fure. Tentatia puterii e mare…
Si ultima fraza… eu daca sint in afara tarii si am vazut exact aceleasi lucruri ca si tine… de ce ar trebui sa nu votez? ca vezi chipurile eu nu sint informat, nu sint conectat la societatea romaneasca… Bine ca satenii amintiti de Pavel sint foarte conectati.
@radu: am un comentariu in lista de asteptare dn cauza unui cuvint foarte cuminte, in comparatie cu ce a folosit un alt comentator aici.
mircea 2(Citează)
07/11/2014 la 4:57 PM
Tind sa-i dau dreptate lui Mircea(primul). Cum nu prea exista presa independeta, obiectiva si nepartinitoare e cam complicat sa te crezi informat doar prin prisma faptului ca urmaresti niste siteuri sau televiziuni de stiri. Ex.: una este sa citesti stiri despre Siria si alta este sa traiesti acolo. Nu-mi permit sa-i spun unui sirian din Siria ca eu cunosc foarte bine situtia in care el se gaseste doar pentru ca eu citesc stirile pe care mi le serveste presa. De fapt sunt sigur ca in realitate sunt mai mult dezinformat decat informat. Iar asa cum din varii interese economice Occidentul il diabolizeaza pe Al Assad, la fel si la noi o buna parte din presa de dreapta il diabolizeaza pe Ponta. Sa fim seriosi, nici Ponta nu e chiar atat de negru pe cat vor unii sa ni-l arate si nici Iohannis nu cred sa fie de un alb imaculat. Daca e sa ne intoarcem putin in timp vedem ca pana nu de mult Ponta si Iohannis au fost colegi de coalitie iar la un moment dat chiar au complotat la suspendarea lui Basescu din functia de presedinte.
gigi(Citează)
08/11/2014 la 10:39 PM
@gigi: “Tind sa-i dau dreptate lui Mircea(primul). Cum nu prea exista presa independeta, obiectiva si nepartinitoare e cam complicat sa te crezi informat doar prin prisma faptului ca urmaresti niste siteuri sau televiziuni de stiri. Ex.: una este sa citesti stiri despre Siria si alta este sa traiesti acolo. Nu-mi permit sa-i spun unui sirian din Siria ca eu cunosc foarte bine situtia in care el se gaseste doar pentru ca eu citesc stirile pe care mi le serveste presa.”
În principiu ai dreptate și ai zis-o foarte bine și cu un exemplu bun.
Din păcate, însă, politica e ceva mai complexă. Inclusiv trăind aici nu poți spune că știi mai bine realitatea, că unii trăiesc bine și alții rău. E greu de comparat cu o stare de război care e disruptivă pentru toată lumea.
Ce vreau să zic, însă, e că cei din diaspora își iau informațiile din mass-media, însă asta nu-i face cumva inferiori pentru că le lipsește experiența “din teren”. La cât de mare e România, nici eu n-aș putea susține că știu cum e viața celui din alt oraș sau dintr-un sat sau dintr-un sat uitat de lume sau a maghiarilor sau chiar și a vecinului.
Așa că, în mare măsură, cei din diasporă nu sunt cu nimic inferiori doar pentru că nu merg pe drumurile proaste de aici.
Mai mult, aș spune că este un avantaj. Cei din diasporă au văzut cu ochii lor cum stau aceleași lucruri într-o țară normală, unde nu se fură atât de mult. Mulți sunt plecați în țări care au scăpat de comunism odată cu noi, dar diferențele devin deja uriașe.
nwradu(Citează)
07/11/2014 la 5:03 PM
Tuturor pare a le fi frica de Iohannis. Poate e mai corect ca ei si le e frica ca e posibil sa ne placa.
In ceea ce priveste votul pe liste, mai ales in judetele din sud, sunt curios daca datele oamenilor sunt reale. Banuiala mea e ca nu. Asta pentru a nu detecta ca au votat de mai multe ori. Si, sincer, nu conteaza daca au fost pt un candidat sau altul. Eu cred ca astfel de situatii ar trebui investigate. Si cred ca actualul scandal cu votul in strainatate le convine ca sa distraga atentia de la ce se intampla in tara. Furtul mare acolo se face, nu in diaspora.
horia(Citează)
07/11/2014 la 7:15 PM
De 25 de ani avem impresia ca la 4-5 ani putem face o schimbare ,dar daca ne uitam in trecut toti au impartit acelasi ciolan si noua ne-a ramas doar nota de plata. Sa imi explice si mie careva cum se face ca daca ai muncit la stat in ultimi 20 de ani ai casa de 300 mp, 2-3 masini de 60.000 euro fiecare si cate un 1 milion ( euro, dolari… ) in cont si cei care muncesc in mediul privat dupa aceeasi perioada au o masina de 20.000 si un apartament de 70 mp la care tot mai au de platit inca 15 ani rate.
s4finla(Citează)
07/11/2014 la 8:26 PM
@gigi, ai grija ca aici cine nu il injura de-l spurca pe ponta ia vot negativ la comment (uau, ce lovitura!). inteligentii (a se citi “prostii”) astia nu isi dau seama ca situatia inversa e perfect aplica lor si de fapt, fac acelasi lucru pe care-i fac ceilalti. dar se cred superiori.
dumnezeule, stau sa ma gandesc care votanti sunt mai prosti: aia care voteaza cu ponta sau aia care voteaza cu iohanis. cred ca de fapt, nu sunt diferente.
mircea(primul)(Citează)
07/11/2014 la 10:29 PM
O statistica interesanta marca CTP si o chestie trista dar adevarata:
“De mai bine de o jumătate de secol, românul statistic nu a renunţat vreo clipă la opţiunea roşie.”
http://m.gandul.info/puterea-gandului/secera-rosie-13493131
horia(Citează)
08/11/2014 la 10:33 PM
@horia: e un pic exagerat articolul lui CTP.
Am și eu ceva în draft despre motivul pentru care românii încă preferă PSD după atâtea probleme avute cu ei, îl voi finaliza zilele astea.
nwradu(Citează)
08/11/2014 la 12:59 AM
Imi place ca unui sadic sa citesc opinii inflacarate ale unora (foarte greu a face diferentiere intre propaganda …de doi lei si opinii proprii ale unora care par… informati….).
Am constatat la inceput de an ca s-au mutat opinatorii (nu pot demonstra ca sunt postaci) de pe HotNews … pe Mediafax. Acum constat ca sunt o groaza de gagii care posteaza aici la tine, punand tot sufletul in a sustine, sau a te injura de tot rahatul daca nu ii convine opinia ta.
Eu cu cine votez?
Cu toate voturile negative pe care mi le veti da, va readuc aminte o vorba pe care nu multi o pricep…. NUMAI PROSTUL NU STIE CA E PROST, cel (mai) destept stiind deja.. ca este.
Deci, nu ma deranjeaza diversitatea opiniilor, dar pe unii… dintre postaci (care au de castigat sau de pierdut, ca de aceea sunt postaci) i-as pune putin fata in fata cu… dreptul… Pentru ca incearca aceeasi manipulare belicoasa si nociva de care ( poate) doar unul care nu e dus cu capul nu se prinde…
A cui lupta o duceti, ceilalti? Pariu ca v-ati da in cap cu halbele la bar…
Macar daca am avea cunostinta de jumatate din informatiile reale pentru a discuta pe bune…nu idei, ci fapte…
dupa cum spuneti…unul va proteja, altul va sustine statul .. DE DREPŢI ?!?!?!? (au omorat si expresia asta …la cat o poarta unele prin gură….), in spate sporovaitori, TRADATORI (diversiuni si minciuna la nivel european), multi penali (unii vechi, altii neprinsi inca, altii protejati) si multe interese .. monetare.
@nwradu-emailul dat este real, nu aiurea, so… let the post.
hai noroc, române!(Citează)
08/11/2014 la 8:30 AM
@Mircea (primul): Sa luam un exemplu: eu merg la serviciu zi de zi, iau metroul, vin apoi acasa si stau la tv / pe internet / ies in oras. Acelasi lucru il faci si in afara tarii.
Care-i diferenta? Ca merge mai prost metrou? Asta e problema lui Oprescu, nu a lui Ponta. Ca ai sefi nasoi? Astia sunt oamenii din Romania.
In Romania cum te lovesti de realitate, vine Ponta sau Iohannis si iti fura din buzunar?
Tot la aceleasi televiziuni te uiti si in tara si in strainatate, tot pe aceleasi site-uri intri. Astept de la tine o lista cu surse credibile de informare.
bogdan c.(Citează)
08/11/2014 la 8:34 AM
@bogdan exact, diferenta dintre romania si norvegia e ca la moi merge metroul mai prost si ai sefi mai naspa.
De unde pm iesiti si cum de supravietuiti?
mircea(primul)(Citează)
08/11/2014 la 8:39 AM
@ mircea (primul): Am dat 2 exemple. Vrei sa ma apuc sa insir TOATE diferentele intre tara si afara sau intelegem si noi ideea generala?
bogdan c.(Citează)
08/11/2014 la 9:34 AM
in continuare nu inteleg cum pm supravietuiesti si nu uiti, de exemplu, sa respiri.
vrei realitati care depind in mod direct de politic, deci de ponta, basescu, iohanis, orpescu si alte lepre?
-drumurile (indeosebi autostrazile) sunt proaste sau inexistente. apoi, infrastructura in general este la pamant. bucurestiul e o epava din punctul asta de vedere si nu e singurul oras. asta conduce la investitori mari care prefera sa se duca la unguri decat aici. in plus, preturile pe produse, indiferent ca vorbim de apa plata sau de automobile sunt mai scumpe decat ar putea fi. pana si pizza pe care o comanzi acasa ar putea fi mai ieftina daca infrastructura n-ar fi, practic, inexistenta.
-educatia este la pamant pentru ca persoanele cu spirit didactic nu sunt incurajate in primul rand financiar sa presteze si sa destupe minti. din punct de vedere al potenatialului si al performantelor intelectuale insa, tinand cont de lipsa crasa de interes a unor persoane cu functii, exista niste cetateni romani de toate varstele care intr-o tara civilizata ar revolutiona domenii.
-sistemul medical este practic inexistent. daca n-ai bani, mori cu zile. ceea ce n-ar fi o tragedie, ca in lume sunt tari cu sistem gratuit sau cu plata. treaba e ca nu prea o sa mai aiba cine sa te vindece in romania, indiferent cati bani ai tu.
-birocratia te mananca de viu. sigur, nu suntem tara care a inventat birocratia dar la noi e sigur cel mai rau din punctu asta de vedere (comparand cu tarile civilizate, ca asa ne consideram, nu cu Burkina Faso sau Laos). nu numai ca te lovesti de niste situatii contradictorii sau absolut absurde cand vrei sa iti platesti impozitul sau o amenda sau cand vrei sa inmatriculezi o masina, dar statul lucreaza impotriva ta si cand investitori straini mari sunt descurajati sa faca investitii in tara cand vad ca dureaza de 5 ori mai mult sa isi inceapa afacerea aici decat in Maroc.
-transportul in comun este o mizerie si pentru asta trebuie sa multumesti tot politicului, ca nu il gestioneaza tata.
-tinerii sunt incurajati sa fure, nu sa invete si sa munceasca, pentru ca altfel mor de foame, n-au unde sta, etc. aici contribuie si minunata educatie care lipseste. pentru ca da, educatia se face (si) in scoala.
-etc, etc, etc
De toate realitatile astea te lovesti zilnic in tara si toate se datoreaza in primul rand politicului. Acum spune-mi si mie cum te lovesti de ele daca traiesti in Norvegia sau Olanda? iti spun eu, nu te lovesti si nu pentru ca e distanta mare, ci pentru ca acolo realitatile sunt altele.
Acum pricepi de ce tu, care traiesti in strainatate, n-ai nici o treaba cu realitatea din tara, pana n-o simti pe pielea ta?
mircea(primul)(Citează)
08/11/2014 la 9:51 AM
Si ar trebui sa nu mai voteze sau sa nu voteze cu Iohannis sau cu Ponta fiindca locuieste in strainatate si nu se loveste de toate problemele din Romania, deci nu este indreptatit sa aiba o parere si drept de vot. WTF?
Marian(Citează)
08/11/2014 la 9:53 AM
Crezi ca astea nu le stiam. Erau prea evidente ca sa ti le zic. Dar eu sunt ala care uita sa respire.
Si tu crezi ca cei care au plecat nu stiu/stiau care e realitatea in tara? Crezi ca nu s-au lovit de problemele astea? Crezi ca nu de aia au plecat? Ti se pare ca s-au schimbat multe in ultimii ani? Avem mai multe autostrazi, scoli mai bune sau spitale mai bune? Crezi ca cei de afara nu mai au familie sau prieteni in tara sa le povesteasca cum e in tara?
Ce exemple ti-am dat eu sunt si pentru niste oameni din Romania care traiesc in bula lor, rupti de realitate si nu vad situatia generala. Un corporatist platit cu peste 1000 de euro isi permite spitale private si scoli private si vacante cu avionul. Crede-ma, am intalnit cazuri.
bogdan c.(Citează)
08/11/2014 la 9:57 AM
O alta chestie pe care multi oameni nu o inteleg: poate sa iasa si Dumnezeu presedinte si sa-si doreasca numai binele pentru Romania, dar nu o sa realizeze nimic daca guvernul ii pune numai piedici si e tot timpul in “opozitie”; la noi opozitia este tot timpul gica-contra, d-aia traim asa prost.
Numai cand presedintele si ceilalti o sa lucreze impreuna si o sa-si doreasca binele tarii, de abia atunci o sa inceapa sa fie bine. Pana acum doar o parte sau niciuna si-a dorit sa faca bine…
Marian(Citează)
08/11/2014 la 10:06 AM
@bogdan n-am rabdare cu tine, efectiv nu pot. Te contrazici de la post la post. Pai in pm, tu scrii ironic si revoltat ” ce dif e intre aia si noi, ca mrrge mai prost metroul? ” iar ca argument suprem aduci ca tu te duci doar la servici si acasa, lucru pe care il faci si in strainatate.
La fel e si in coreea de nord, se duc aia doar la servici si acasa. Ce diferenta e?
Simt cum ma paste un atac cerebral discutabd cu tine.
mircea(primul)(Citează)
08/11/2014 la 10:15 AM
mircea(primul): pun pariu ca sentimentul este reciproc.
Deja discutia a deviat de la ideea principala, iar mircea primul considera ca cei care nu traiesc in Romania ar trebui sa taca din gura ca nu stiu ei mai bine decat el, romanii plecati sa nu voteze ca traiesc pe alta planeta sau in alt secol si nu au acces la informatie, noi ceilalti care vrem sa votam suntem prosti pt ca vrem asta fiindca toti sunt la fel, iar cei care voteaza cu Iohannis sunt retardati pentru ca Iohannis e la fel ca ceilalti, numai Ponta e cel mai bun fiindca suntem mandri ca suntem romani si am ramas in Romania, deci sunt deasupra tuturor si merita ce-i mai bun.
Da mircea, eu voi vota (sunt prost pt tine), voi vota cu Iohannis (sunt si retardat), vreau ca toti romanii din strainatate sa voteze (sunt si tradator de tara), fiindca nu vreau sa iasa Ponta presedinte (sunt si batut in cap). Asta este ceea ce vreau sa fac, tu fa ce vrei, cearta-te cu noi si spune-ne ca tu stii mai bine decat toti, nu te duce la vot pt ca te duci degeaba sau voteaza cu Ponta ca e mai bun decat Iohannis. Tu esti atot-cunoscator!
Marian(Citează)
08/11/2014 la 10:27 AM
S-a ambalat tare lumea, mediul virtual e “de dreapta”… :)
Eu nu zisesem ca n-are voie sa voteze diaspora, sa voteze citi vor ei, dreptul la vot e fundamental!
Doar ca sa nu mai creada ca ei detin adevarul si ca “prostii” din tara sint doar “asistati sociali” (o sintagma oribila) si nu stiu nimic, si sint manipulati de antenele lui Voiculescu. Nu toti oamenii au votat pentru un kil de ulei sau cum place celor de “dreapta” sa zica. Au primit si votantii lui Iohannis pomeni, ca si ceilalti, nici nu stiu daca asa ceva chiar influenteaza votul oamenilor.
A… si eu nu votez cu Ponta, n-am votat niciodata decit cu PNL, si votez de multi ani, am votat si in 1990 (cu Ratiu la prezidentiale, dar cu PNL). Lucrul care ma deranjeaza cel mai tare la Iohannis este spectrul lui Basescu din spatele lui.
Emil(Citează)
08/11/2014 la 11:12 AM
Pana una alta sunt curios daca astia doi vor avea macar un minim de bun simt fata de alegatori si sa o dea la pace in fovoarea unei dezbateri publice televizate. Dar la cum evoluiaza lucrurile/negocierile presimt ca o vor da cotita pana in ziua alegerilor.
gigi(Citează)
08/11/2014 la 11:17 AM
Da, asa este, sentimentul e reciproc. Dar o sa te las in pace, e ultimul reply care il dau, ca altfel o sa te lovesti de realitate si o sa ai nevoie de sistemul medical din Romania.
Tot ce vroiam sa zic era:
1. Si in Romania pot sa fii dezinformat, traind in bula ta. Cum am mai zis, stiu oameni care chiar au recunoscut asta: ca e bine in Romania, ca ei au bani sa poata sa mearga in locuri frumoase (iesit in oras etc) si care nu s-au lovit de sistem.
2. Si romanii din strainatate stiu despre ce e vorba in tara, ca de acolo au plecat si nu s-au schimbat multe.
Stiu, sunt 2 idei care se bat cap in cat, poate acum le intelegi mai bine.
Nu sunt de acord cand zici ca cei din afara sunt prosti. Te invit sa traiesti macar o luna sa vezi cum e. Sa inveti o limba straina si sa te descurci intr-un loc complet necunoscut, printre staini, nu este pentru oricine, si de aia vezi oameni care se intorc si zic ca tot mai bine e acasa.
Nu vad diferenta intre cel plecat afara, care e decuplat de realitatea romaneasca, si cel de la sat, care nu a iesit din statul lui, si nu stie ce inseamna drumuri bune, la ce folosesc autostrazile, cum arata un spital curat etc etc.
Dar tu poti sa te iei de mana cu Ponta si sa fii mandru ca esti roman, sa sustii ca stii tu mai bine cum trebuie facute lucrurile fata de un strain (desi tu zici ca sunt mult in fata noastra si te plangi ca nu sunt investitii staine). E parerea ta pe care o respect si cu care iti zic ca nu sunt de acord. We agree to disagree. Fiecare cu libertatea lui de a avea o parere.
bogdan c.(Citează)
08/11/2014 la 11:25 AM
Ce rost avea articolul asta?
Bb(Citează)
08/11/2014 la 1:17 PM
N-am zis ca aia din strainatate sunt prosti. Am zis ca doar pt faptul ca sunt acolo nu inseamna ca sunt si destepti. Ca voi va atacati, ma bucura.
Nu am zis ca iohanis e prost si ponta e bun. Am zis ca amandoi sunt niste cretini si nici unu nu merita sa fie unde va ajunge, cu exceptia puscariei.
Nu vorbeam nici de informare buna sau proasta. Am admis ca si astia din tara si astia din strainatate pot fi la fel de informati sau de dezinformati, la fel de influentati sau nu. Diferenta e ca astia din tara simt pe pielea lor niste treburi iar aia din afara nu.
Dupa cum vedeti, sunt infinit mai obiectiv si impaciuitor decat voi.
Repet, pe blogul asta, ca in toata media scrisa, televizata sau radiodifuzata, trebuie sa alegi o tabara ca sa poti fi injurat. Daca esti ca mine, impotriva tuturor, ti se atribuie o tabara dupa cum redusii de cuviinta si apoi esti injurat.
Hai sictir
mircea(primul)(Citează)
08/11/2014 la 5:55 PM
Nu stiu de ce nu mi-a aparut comentariul, nu avea in el nici o exprimare necuvenita. A inceput sa nu-mi mai placa blogul asta.
Emil(Citează)
08/11/2014 la 7:46 PM
@nwradu: Salut. Nu crezi ca ar trebui moderat nitel tonul unor commenturi? Ca lipsa argumentelor ii face pe unii comentatori sa o dea in injuraturi la tot cartierul, si e pacat. Chiar nu vreau sa coborim acolo.
mircea 2(Citează)
08/11/2014 la 10:32 PM
@mircea 2: discuțiile politice sunt mereu ceva mai aprinse și le las ceva mai libere. Când consider că încep oamenii să se înjure între ei pentru că altceva nu-i duce mintea să spună, le tai.
Altfel, păreți cu toții oameni inteligenți, treceți peste eventualele înțepături și aluzii fine din unele reply-uri (deși un semn de inteligența și mai mare ar fi absența lor completă, că sunt doar o pierdere de timp – aviz amatorilor) și să discutăm în continuare despre politică.
nwradu(Citează)
09/11/2014 la 2:32 PM
@Radu, nici eu si nici Mircea(primul) nu am spus ca romanii plecati din tara ar fi inferiori romanilor din Romania. Cred ca ai concluzionat gresit. Trebuie doar sa admitem faptul ca un roman care isi duce veacul aici e ancorat mult mai bine in realitate comparativ cu un roman care traieste in Londra sau Roma. Spre exemplu eu ma confrunt aproape zilnic cu tot felul de situatii, intru in contact cu diferite persoane de la care aflu tot felul de intamplari pe care de cele mai ulte ori nu le aud la tv sau in presa. Apoi, vietuind aici ,am ocazia sa observ ce se intampla in jurul meu, sa iau pulsul strazii, al cartierului, al orasului si de multe ori observ ca situatia reala a noastra, a romanilor din Romania, de multe ori e diferita de ceea ce ne prezinta mass-media. Daca ar fi sa ma iau dupa presa, as spune ca romanii o duc din ce in ce mai bine. Consumul e in crestere, somajul e in scadere s.a.m.d. Realitatea insa nu este atat de roz si probabil ca acest lucru se va vedea mult mai bine odata cu finalizarea alegerilor. Eu si altii ca mine(care au diverse afaceri) obsevam ca romanii sunt tot mai stransi la punga si asta pentru ca taxele sunt tot mai multe, preturile sunt in continua crestere, locurile de munca sunt din ce in ce mai putine si mai prost platite si asta pentru ca cei care cauta un loc de munca sunt tot mai multi (motiv pentru care romani sunt dispusi sa accepte joburi prost platite). Multinationalele nu-si externalizeaza munca aici pentru ca am fi noi mari genii, ci pentru ca, in primul si in primul rand, suntem ieftini. De asta spun ca de multe ori realitatea este diferita de ceea ce ne spune presa.
gigi(Citează)