►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 28 octombrie 2014
Aeroportul Otopeni pe mobil: monitorizarea curselor și discount 10% în localuri »
Cred că v-ați săturat despre discuții privind anvelope de iarnă, așa că eu vreau să vă spun următoarele lucruri oarecum adiacente subiectului.
Nu uitați ce zice legea: anvelopele de iarnă sunt obligatorii când drumul este acoperit cu zăpadă, gheață sau polei, indiferent de dată. Nu de la 1 octombrie, nu de la 1 decembrie, ci singura condiție este starea drumului.
Dacă ninge în iulie și se depune zapadă pe jos, Poliția te poate amenda că nu ai anvelope de iarnă pe mașină când treci pe acolo. Acum nu știu cum se interpretează legea în condițiile drumurilor curățate de zăpadă (adica zăpada e pe trotuar, dar pe carosabil și-au făcut datoria plugurile sau s-a topit), dar nu riscați.
Vindeți anvelopele de iarnă uzate înainte de a fi complet tocite.
Acesta este un truc foarte bun. Să zicem că anvelopele pe care le ai acum pe mașină te-ar mai ține și această iarnă, iar peste un an intenționezi să le arunci și să iei unele noi, ceea ce te-ar costa vreo 250 x 4 = 1000 lei.
Cumpără-le de acum pe cele noi, dacă ai banii, iar pe cele vechi vinde-le cât încă mai sunt bune de ceva. Este o piață uriașă pentru anvelopele second-hand, doritori fiind mai ales cei cu buget mic sau care circulă foarte puțin cu mașina, dar au nevoie de ele pentru a fi în legalitate.
Dacă le vindeți pe cele vechi cu 75 de lei bucata, câștigați în total 300 de lei și mai dați alți 700 de lei pentru un set nou. Practic doar devansând cumpărăturile cu un an, beneficiați de un discount făcut cu mâna voastră și de anvelope în stare și mai bune. Evident, le puteți vinde pe cele vechi după ce achiziționați unele noi, că tot aia e.
Puteți cumpăra online.
Poate că nu aveți timp să umblați între service-uri auto și magazine de anvelope pentru a căuta exact modelul pe care-l vreți. Sar în ajutor magazinele online.
Dintre cele pe care mai mult ca sigur toată lumea are cont, eMAG are o gamă mare de produse auto:
Puteți găsi anvelope auto și la Garage Mall, magazinul celor de la PC Garage, plus pe alte site-uri.
sursa foto: Anvelope de iarnă via Shutterstock.
« Știri despre tehnologie – 28 octombrie 2014
Aeroportul Otopeni pe mobil: monitorizarea curselor și discount 10% în localuri »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
28/10/2014 la 11:41 AM
Daca e trecut de 1 noiembrie, insa nu e zapada pe carosabil, sunt obligat sa circul cu anvelope de iarna?
Ed(Citează)
28/10/2014 la 11:44 AM
Pai si acel lichid de parbriz pana la ce temperatura rezista ca pe site vad ca nu se specifica.
Madalin(Citează)
28/10/2014 la 12:24 PM
@Madalin: care, alea de la vinde eMAG-ul? Pe unele scrie -20, pe altele -30. În România nu prea ajungi la așa ceva decât în toiul nopții. Eu am turnat mereu și alt lichid peste el în bidon și n-a înghețat niciodată. Mai poți adăuga puțin spirt, care scade mult punctul de îngheț.
nwradu(Citează)
28/10/2014 la 12:06 PM
Ed, nu te supara, dar mai citeste inca o data , dar cu atentie articolul, si vei gasi raspunsul la intrebarea ta.
horia(Citează)
28/10/2014 la 12:13 PM
@ Horia, din articol se intelege ca indiferent de data, atat timp cat este zapada, esti obligat sa ai anvelope de iarna. Intrebarea mea era daca exista si o obligatie strict in functie de data, nu si de conditiile carosabilului.
Multumesc.
Ed(Citează)
28/10/2014 la 12:29 PM
@Ed: nu are legătură cu data.
“În propunerea legislativă din 2010 a fost menţionat intervalul 1 noiembrie – 31 martie, însă ulterior s-a renunţat la el, în condiţiile în care se poate la fel de bine să ningă în lunile octombrie sau aprilie. Mai mult, se poate întâmpla ca la 1 noiembrie să ningă la munte iar în alte oraşe să fie vreme frumoasă. Cadrul legal s-a mulat pe condiţiile reale, astfel că şoferii sunt obligaţi să aibă cauciucuri de iarnă oricând ar circula pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Legea a intrat în vigoare de la 1 noiembrie, astfel că s-a produs o confuzie în rândul şoferilor”, a declarat pentru REALITATEA.NET comisarul-şef Lucian Diniţă, Directorul Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/anvelope-de-iarna-legea-obligatoriu_1310038.html#ixzz3HQzGwWDm
nwradu(Citează)
28/10/2014 la 12:36 PM
@Nwradu – eu ma refeream la acestea http://www.emag.ro/tablete-abro-pentru-lichid-de-parbriz-85-g-5948834012668/pd/DMRMZBBBM/ pe care le-ai pus tu in articol. Nu vad sa scrie nicaieri temperatura de inghet…
Madalin(Citează)
28/10/2014 la 2:17 PM
@Madalin: nu, sorry. Când am făcut eu articolul, acolo apărea lichid de iarnă, dar l-au delistat. Mă refeream la produse precum acel JetXpert, dar pentru iarnă.
nwradu(Citează)
28/10/2014 la 12:42 PM
@ Radu
Mersi mult de raspuns.
Ed(Citează)
28/10/2014 la 12:47 PM
@Madalin:
In descriere scrie destul de clar “La temperaturi scazute poate fi folosit doar ca aditiv pentru imbunatatirea puterii de curatare a lichidului spalator parbtiz special pentru temperaturi joase.”
Adica nu protejeaza la inghet.
nashu_mare(Citează)
28/10/2014 la 1:04 PM
pai si “temperatura joasa” nu inseamna inghet si chiar sub 0 grade?
deplictis(Citează)
28/10/2014 la 1:37 PM
Sa va faceti o idee despre performante, cam toti spun ca pe primul loc ar fi Conti TS850.
http://www.tyrereviews.co.uk/
http://translate.google.com/translate?hl=en&rurl=translate.google.com&sl=de&tl=ro&u=http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx
FlorinM(Citează)
28/10/2014 la 9:22 PM
Multe sfaturi, dar lipseste al mai bun. Cumparati anvelope de iarna noi, dar chiar noi :)
O anvelopa neutilizata, dar care are 5 ani de la data fabricatiei e ca si dusa. Cauciucul imbatraneste, chiar daca nu e utilizat si anvelopa arata bine. Anvelopa trebuie schimbata la maxim 5-6 ani, chiar daca profilul e corespunzator.
Verificati codul DOT de pe anvelopa, care e de forma DOT ND OF JBLR 4708.
Ultimele 4 cifre dau saptamana de fabricatie si anul de fabricatie. Adica frumusetea de mai sus a fost fabricate in saptamana 47 din anul 2008. Numai buna de cumparat in 2014 ;)
silicon_v(Citează)
28/10/2014 la 9:26 PM
Si inca ceva, ca zice cineva de lege, altul de conditiile meteo.
Sub 7 grade temperatura, cauciucurile de iarna isi fac treaba mult mai bine decat cele de vara. Chiar daca e soare, chiar daca asfaltul e uscat brici. Cu atat mai mult asta e valabil la 0 grade sau -15 grade. Anvelopa de vara e beton la temperatura foarte scazuta si franeaza ca naiba, chiar daca asfaltul e curat si uscat.
silicon_v(Citează)
30/10/2014 la 9:14 PM
@silicon_v: ai dreptate, când temperaturile scad este mai bine să schimbi pe anvelopele de iarnă oricum, chiar dacă nu e zăpadă pe jos.
nwradu(Citează)
28/10/2014 la 10:08 PM
Sfatul cu vandutul anvelopelor cand mai au putin e chiar binevenit, multumesc.
KPY(Citează)
30/10/2014 la 6:50 PM
Daca e gheata sau polei pe carosabil nu prea mai conteaza ce anvelope “porti”, cred ca cei amendati ar trebui sa fi responsabilii de intretinere a drumurilor.
Marius(Citează)
30/10/2014 la 9:13 PM
@Marius: corect, iar iarna poți să ieși pe stradă în bermude și tricou cu mânecă scurtă. Dacă mori de frig e vina statului că n-a venit să-ți pună un palton.
nwradu(Citează)
05/12/2014 la 1:21 PM
Apropo de anvelope, masini… Majoritatea uita sa verifice geometria sau nu acorda importanta suficienta…
Unghi de Fuga Pret(Citează)