un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

Experiment: cât trafic aduce postarea unui link în multe grupuri de Facebook

6 Oct 2014  ·

GÂNDURI  ·

50 comentarii

postariA devenit un obicei pentru mulți bloggeri să-și promoveze articolele scrise în cât mai multe grupuri de Facebook, chipurile pentru a atrage trafic și noi cititori.

În practică, nu dă nimeni click pe ele în acele grupuri. Nimeni! Efectul este zero barat! Pentru a demonstra asta, în ultima săptămână m-am înscris în vreo 10-15 grupuri de bloggeri (și nu numai) și i-am spamat și eu cu linkuri către articole, doar că linkurile erau special făcute pentru a contoriza câte clickuri se dau în fiecare grup în parte și câți vizitatori noi îmi vin pe site. Rezultatele le vedeți mai jos (vă zic de acum, practic zero).

De ce se dau atunci aceste linkuri, dacă rezultatul este zero? Pentru că Facebook socotește ca un share diferit fiecare postare a unui articol într-un grup. Este o metodă artificială, complet falsă, de a raporta mai multe like-uri și share-uri la ce scrii, impresionând astfel cu cifre mai mari diversele agenții care ar putea băga publicitate pe site-ul tău.

Iată un exemplu edificator mai jos. Observați numărul de share-uri Facebook înainte de a posta articolul în grupuri:
share_inainte
și iată-l 5 minute mai târziu, după ce am aruncat acel articol în câteva grupuri cu un simplu copy/paste de link.
share_dupa

Boom, de la 7 la 24! Să mai vină o sută de euro! Aici este toată miza.

De ce mă deranjează?

  1. Pentru că este spam. Dacă sunt prieten pe Facebook cu respectivul om și membru în aceleași grupuri ca și el, văd 10, 20, 60 de notificări despre cum a scris același lucru în fiecare grup în parte. Este enervant și umple meniul de notificări. Facebook de mobil ți le arată pe toate chiar și dacă nu ești membru în acele grupuri. Pățesc asta cu vreo 10 persoane.
  2. Pentru că este un fals. Practica nu e corectă, nu atunci când încep să te lauzi cu câte share-uri ai la fiecare articol și ceri mulți bani pentru asta și apoi clienții nu câștigă nimic și a doua oară decid că mai bine nu investesc deloc în bloguri, că prima oară s-au ars.

Și acum, rezultatele experimentului.

CÂTEVA IDEI DESPRE GRUPURILE ROMÂNEȘTI DE FACEBOOK

Am intrat în vreo 15 grupuri, le aflați mai jos. Numărul de membri diferă mult de la unul la altul, dar în principiu toate sunt mari, de la câteva mii la câteva zeci de mii de oameni strânși acolo.

Multe grupuri “populare” mi s-au părut de-a dreptul dubioase. Le-ai putea numi un “honey pot”, adică un loc de atras fraieri și după ce strângi un număr mare te apuci să-l vinzi unor firme cărora le ceri bani pentru a posta articolele lor acolo, pe motiv că astfel vor fi citite de cei 20.000 de membri ai tăi. Țeapă, după cum puteți vedea mai jos nu le citește nimeni.

Aproape toate aceste grupuri nu oferă nici o plus-valoare pentru membrii lor. Nu se discută nimic, nu există o interacțiune între oameni, nu există nici cel mai mic semn că cei de acolo au ceva în comun. Se postează doar linkuri, uneori chiar și câte 10 pe oră, creând un volum imens de mesaje noi pe zi.

Un grup avea drept cover photo o reclamă la masaj erotic. Un alt grup anunță prin cover photo că acceptă reclama ta în cover sau mesaje pinned începând cu 5 euro. Vă dați seama ce mișto trebuie să fie grupul dacă se vinde pe 5 euro.
masaj_eroticreclama_5_euro

Pe un grup n-au reușit să scrie corect cuvântul “business”.
busniess

În vreo două grupuri n-am fost primit deoarece mi se cerea întâi să dau like și share pe profilul meu personal unui anumit articol de pe nu știu ce site. Restul de mii de membri probabil că făcuseră asta și acum puteau spama grupul cu ce voiau ei.

În alte trei grupuri mesajele mele trebuiau întâi moderate de un administrator. Cu zeci de mii, poate sute de mii de membri, vă dați seama câte are de moderat respectiva persoană? Unele posturi de-ale mele n-au apărut niciodată, dar nu știu dacă nu le-a plăcut articolul sau nu le mai moderează nimeni, iar cei ce publică totuși zilnic pe acolo alte linkuri sunt toți admini care le dau membrilor doar ce vor ei să se vadă.

Specificul grupului este complet neglijat. Grupul “Alianța Creștin-Liberală”? Nu contează, se pun linkuri la orice acolo, inclusiv eu am pus către articolul meu despre viitorul Windows 10. Grupul “Legal marketing”? Cineva promova un articol despre cât a stat blocat pe autostradă venind de la mare. “Bloggeri de top” are aproape 6000 de membri; vă dați seama câte bloguri sunt în România, dacă numai cele de top sunt vreo 6000?

În unele grupuri se poartă titlurile înșelătoare. Vezi o imagine cu o tipă seminudă și mesajul “wow incredibil ce porcos este acest costum de baie!” și când dai click ajungi pe un site care vrea să-ți vândă odorizante auto mai ieftine.

În mai multe grupuri am fost “aprobat” de aceeași persoană, semn că este admin în toate. Nu știu dacă aceeași persoană a creat grupurile sau doar a ajuns admin în ele, dar începe deja să se contureze o rețea de “honey pot-uri”, ca să raportăm către clienți și mai mulți membri și să dăm o promovare în cerc.

Există grupuri numite “schimb de like-uri” sau “promovare reciprocă” unde nimeni nu promovează pe nimeni. Te-ai aștepta ca toți membrii să dea like la orice se postează, beneficiind apoi de aceeași susținere din partea celorlalți atunci când au ei ceva de promovat. Nimic. Zero like-uri, zero clickuri.

Să vă spun chiar acum o scurtă concluzie: dacă sunteți membru în vreun grup, întrebați-vă acum “când este ultima oară când am vorbit aici cu cineva, un dialog real despre un subiect?” și “când este ultima oară când am dat click pe un articol de aici?”. Dacă nu vă convine răspunsul, ieșiți acum din ele, nu merită să fiți asaltat pe FB de mesajele și notificările lor, mai ales dacă nu știți cum să le opriți.

Dintr-un singur grup m-au dat afară de fiecare dată când am dat un link. Culmea, o făceau și alții, dar poate că eu eram prea nou pentru a mi se permite spam-ul cu linkuri. Era, însă, singurul grup care chiar trimite un număr de oameni pe site; nu mulți, dar trimite, semn că acolo oamenii nu erau chiar nepăsători.

EXPERIMENTUL

Am testat în două feluri:
1. am luat același articol și l-am postat în fiecare grup în parte cu link prin bit.ly, ca să văd exact numărul de clickuri. Am făcut chestia asta de două ori, în zile diferite, cu articole care s-au dovedit populare pe blog în acea zi. Unul era cel despre aniversarea PC Garage și unde poți câștiga un laptop, lucru zis chiar în titlul său, ceea ce mă așteptam să atragă oameni. Al doilea a fost articolul despre viitorul Windows 10, un subiect, zic eu, de interes indiferent de domeniu.

2. am publicat în fiecare grup câte un alt articol de pe blog, simulând astfel o varietate mare de subiecte, ca și cum ai face asta în mod normal. Unele articole erau mai populare, altele mai nepopulare, dar în principiu am urmărit să se potrivească un pic cu specificul grupului respectiv. De exemplu în “Grupul IT-iștilor” am postat de ce se îndoaie iPhone 6, în grupul Alianța Creștin-Liberală am pus articolul despre imbecilitatea de la Jurnalul Național.

Rezultatele sunt următoarele:

Articolul 1 – Tu cum ai evoluat în ultimii 9 ani?
În 12 grupuri a înregistrat ZERO clickuri
În 3 grupuri a înregistrat 1 click
În 1 grup a înregistrat 14 clickuri

 

Articolul 2 – Cifra 9 stă acum la colț și plânge în hohote
În 9 grupuri a înregistrat ZERO clickuri
În 2 grupuri a înregistrat 1 click
În 1 grup a înregistrat 2 clickuri
În 1 grup a înregistrat 3 clickuri
În 1 grup a înregistrat 42 de clickuri

 

Diverse articole din ultimele zile
În 7 grupuri au înregistrat ZERO Clickuri
În 3 grupuri au înregistrat 1 click
În 1 grup au înregistrat 75 de clickuri

 

Și iată-le defalcate pe grupuri, ca să vedeți discrepanța uriașă între numărul de membri din grup și câți au dat click pe un articol.

Numele grupului Membri Total clickuri
Comunicare și promovare online 10.907 0
Comunitatea Bloggerilor din Romania 1.553 0
Toți bloggerii din România 1.545 0
Romania Online Publicitate 195.480 1
Romania 7.442 0
Stiri mondene, vedete, bârfe, celebrități, paparazi 49.803 0
Condica blogosferei 2.869 2
Bloggeri de top 5.836 4
RO bloguri 6.097 1
Promovare online 10.609 0
Și eu am blog! 4.230 3
Alianța Creștin Liberală PNL-PDL 14.188 2
Romania 300 k 373.903 0
Acel moment 0
Sunt Roman 6.835 0
Grupul IT-iștilor 12.300 131

 

Este ok să tragem o concluzie din doar 3 linkuri postate în fiecare grup? Nu știu ce-ar zice un statistician, dar mie mi-e suficient. M-am retras apoi din toate.

O mică observație despre Grupul IT-iștilor, singurul de unde au venit câțiva vizitatori pe site: m-am dat afară după fiecare link pus acolo și cred că l-au și șters. Cineva vrea să-l țină funcțional, deși alții dădeau fără probleme link-uri către alte articole “IT” și un pățeau nimic.

Nu uitați: întrucât nu vin cititori noi pe blog, singurul motiv pentru care un articol se postează în multe grupuri diferite este pentru a crește artificial numărul de share-uri și like-uri la respectiva pagină, Facebook contorizând apariția în fiecare grup ca pe un share.

Vă provoc să postați acest articol în cât mai multe grupuri de Facebook! :P De asemenea, dați un Like paginii de Facebook a blogului.

asus s5507

    50 comentarii

  1. Presupun ca depinde foarte mult si de titlul articolului, daca faci baiting prinzi mai multi sigur :d

      (Citează)

  2. bă teodor, uneori ești atât de nesărat…

      (Citează)

  3. dar ce viewrship ai avut?

      (Citează)

  4. Știu, știu :/

      (Citează)

  5. Daca tie nu-ti merge asta nu inseamna ca nu merge la toata lumea. Daca n-a intrat nimeni pe blogul tau de pe vreun grup inseamna ca nu scrii lucruri de interes. Eu imi promovez un articol pe maxim 2 grupuri, nici mai mult, nici mai putin, iar din astea doua imi vin cam 40-50 vizitatori in total.

    Dar, din nou, conteaza si ca subiectul sa fie de interes, sa-l atraga pe cititor. Daca tu ai promovat o laba de articol publicitar lumea n-o sa-ti dea click in veci. Eu folosesc grupurile de facebook ca pe un agregator de articole si un feedreader si tare imi place ca descopar bloguri noi, unele chiar bune si subiecte aprinse. Desigur, tu vezi doar spam si atat, ceea ce e trist.

      (Citează)

  6. Foarte util articolul, mai ales pentru incepatorii ca mine. Faceam si eu greseala asta la inceput cu grupurile de fb.

      (Citează)

  7. “În mai multe grupuri am fost “aprobat” de aceeași persoană, semn că este admin în toate.”

    Nu trebuie să fii admin într-un grup ca să accepţi un membru nou. Asta am descoperit-o relativ recent şi am fost şi eu surprins.

    M-ai pus pe gânduri când ai spus că este o metodă de a creşte artificial numărul de likeuri şi am făcut şi eu un test, şi se pare că merge doar dacă foloseşti widgetul de pe pagină. Dar cine ar avea răbdare să posteze zilnic pe 15 grupuri? Good old “post by e-mail” e mult mai eficient.

    Sunt deacord că este o metodă cât se poate de puţin elegantă de a te promova, până şi pe mine mă scoate din sărite spam-ul pe care îl generez când postez pe un grup, dar dacă le grupezi şi le postezi pe toate odată în toate grupurile în acelaşi timp, îţi apare o singură notificare şi mai puţini oameni te înjură.

    Cât despre traficul generat nu prea ştiu ce să zic, am trafic atât de mic încât nu pot să trag nişte concluzii concludente. Iniţial am întrat în grupurile astea în speranţa că oamenii o să schimbe idei, să învăţ ceva nou, dar, după cum spuneai şi tu, acolo nimeni nu citeşte nimic, toţi îşi postează doar articolele şi dispar.

    Şi m-am întins la vorbă!

      (Citează)

  8. Un experiment interesant.

    FYI, postul tau nu a fost aprobat in “Comunicare si Promovare Online”. De fapt, nu l-am vazut nicaieri. Probabil, a fost sters de unul dintre ceilalti admin-i, pentru ca era un articol ce nu se potrivea cu profilul discutiilor de acolo.

      (Citează)

  9. Nu m-am gandit niciodata asa…insa nici nu am reusit sa masor rezultele astfel. Folosesc Google Analytics si de acolo pot sa vad sursa vizitelor, si intr-adevar, ai dreptate.

      (Citează)

  10. Daca ne poti explica si cine te tine cu forta in grupurile alea pentru a fi spamat…chiar ca am inteles tot. Cum nu am inteles nici revolta lui Radu (piticigratis) ca nu stiu cine il spameaza cu promovari pe facebook. Da-i, frate, block. Cine te obliga sa ii accepti spamul?

    Trebuia un articol intreg cu tot felul de poze pentru a exprima o treaba absolut evidenta si binecunoscuta? E treaba clientilor daca nu se preocupa ce trafic real au cei in care baga bani. Banuiesc ca la atata lucru stiu si ei sa se uite. Nu-i mai banuiti pe cei care va dau bani ca sunt mai prosti ca voi si asteapta iluminarea din partea voastra.

      (Citează)

  11. Vezi, Radu, daca nu scrii si tu ceva interesant precum Vasile Manu…

      (Citează)

  12. În mai multe grupuri am fost “aprobat” de aceeași persoană, semn că este admin în toate. – NU.

    Dar totusi, ce si cum ai postat in grupurile respective?
    Plus: Cat de relevant este pentru tine grupul Stiri mondene, barfa bla bla sau Alianța Creștin Liberală PNL-PDL? :)

      (Citează)

  13. @KorinaMS: păi în afară de cele două articole deja menționate, am luat la rând niște articole din ultimele zile și le-am postat la întâmplare, ca atunci când ai promova orice scrii în acele grupuri.

    Au fost, printre altele, de ce se îndoaie iPhone – explicația mecanică, review LG G3, RCA-urile pot fi utile doar dacă sunt scumpe, un ceas care nu ticăie șamd, toate având pe aici destule comentarii și generând interes.

    Grupurile le-am ales dintre cele în care-i văd pe alții postând, după sugestii privind cunoscuți care sunt acolo, după numărul de membri.

      (Citează)

  14. Si eu incerc sa dezvolt un grup de facebook dar se pare ca majoritatea blogerilor vor doar sa isi lase linkul catre postarea din acea zi. ( nu am sa dau numele grupului pentru ca nu vreau sa fac promovare). Ma intreb cat timp le ia sa faca acest lucru….Grozav articol si eu ma gandeam sa fac un test dar m-am gandit ca nu are rost.

      (Citează)

  15. Întâlnesc practica asta și la oameni care n-au treabă cu statisticile și analizele de trafic. Exact cum spui, poluează spațiul virtual cu spam ofuscând comunitate, fără ca măcar să câștige și ei ceva.

    Faza-i că totuși ar putea merge, dar nu așa mecanic. Dacă ar fi o reciprocitate, dacă oamenii ăștia ar participa la discuții, ar veni cu material de pe urma căruia nu beneficiază, ar da un like din când în când să mimeze măcar că vor să se integreze în comunitatea aia, atunci ar atrage atenția membrilor grupului și altfel ar le-ar fi primite postările. Dar aproape de fiecare dată când am încercat să le explic lucrul ăsta am primit răspunsuri agresive.

      (Citează)

    • @Alin R.: nu merge, dacă o iei pe calea “dați linkuri, da’ le și discutăm” va fi un număr prea mare de linkuri pentru a mai avea orice discuție.

      Grupurile de FB ar trebui să fie precum camerele de pe IRC: aduni oameni ce au ceva în comun, dar apoi aceștia doar discută, nu dau linkuri și atât, de parcă ar fi revista presei.

        (Citează)

  16. @mihai
    Dacă ai în lista de prieteni oameni care pun articole în grupuri de facebook, o să vezi că au făcut asta chiar dacă nu ești în grupurile respective.

    @nwradu
    Anul trecut, când am început cu blogul, puneam și eu articolele în grupuri de facebook. O singură dată am reușit să prind 10% din locatarii grupului România (ăla de 300K) cu un articol ce putea să apară foarte bine în can-can/libertatea.
    Cam ăsta e nivelul grupurilor de facebook. Articolele pe care le scrii tu nu vor prinde niciodată tracțiune pentru că nu asta vor să citească oamenii de acolo. Dă-le în schimb subiecte de tabloid și vor veni buluc.

      (Citează)

  17. @NwRadu: – chiar eram curios de rezultatele testului, pentru ca iti observasem in Condica Blogosferei linkul de test. (de fapt un click cred ca e al meu :)) )
    Uite o intrebare de baraj. :D
    Care a fost plusul de valoare adus de tine in comunitatile respective, dupa ce ai “aderat” la acestea, in afara de a posta linkuri spre articolele tale, asa cum face majoritatea, de obicei?
    Subliniez, este doar o intrebare care sa duca mai “profund” toata chestia asta cu grupurile facebook. Nimic care sa provoace suparare, inutila.
    Nu cumva ne-am obisnuit sa avem asteptari de la comunitate (fie ea si de facebook) fara a contribui cu nimic la intretinerea acesteia?! (nu-i nevoie de raspuns, presupun ca esti de acord)
    Ideea este ca, daca NwRadu intra pe Condica Blogosferei (ori alt grup) si dadea un like sau comenta la un link/articol, comunitatea primea un mic boost de interactivitate, returnand mai apoi avantaje de rigoare.
    Sigur, eu ma refer aici strict la comunitati, fara nici cea mai mica intentie de a proteja pe cei care spameaza cu linkuri.
    Iti propun alt test. Vino pe Condica, citim, like-uim, comentam articole. Noi si altii care vor implicare. Analizam rezultatele dupa 2 saptamani de activitate zilnica (10 min/zi). Probabil, poti deja anticipa rezultatul.

      (Citează)

    • @Liviu R.: am contribuit cu fix atât cât contribuie și ceilalți care aruncă acolo un link, apoi repetă asta în alte 50 de grupuri.

      Ca să-ți răspund serios, eu nu voiam să testez contribuția mea și cum sunt primit într-un grup sau altul, ci câți dau link pe ceva relativ de interes general. Analizam ce obține site-ul meu din asta. Altfel, dacă ar fi nevoie să petrec zilnic timp acolo vorbind și discutând și “contribuind”, ok, poate e plăcut, dar același timp mai bine l-aș investi scriind ceva în plus pentru blog, din moment ce discutăm doar despre interesul de a atrage trafic.

        (Citează)

  18. Fratila Mircea

    06/10/2014 la 11:47 AM

    Pana la urma e de bun simt sa vezi ca daca faci o campanie de promovare prin postarea pe grupuri pe care o faci la intamplare nu te vei alege cu nimic, Din ce am vazut functioneaza doar daca postezi pe grupuri active si foarte nisate, altfel in rest e pierdere de timp.

      (Citează)

  19. Hai sa zic eu un mit care circula pe net, sa-mi spui cat de adevarat este. Mie mi-au spus chestia asta vreo 2 persoane. Asadar: daca tu distribui un articol la tine pe profil si la tine pe pagina va ajunge la un numar de persoane (mic). Daca, insa, il distribui apoi pe 30 de grupuri, aceasta informatie va ajunge la un numar mai mare de persoane.

    Unele persoane au recunoscut ca n-ar fi vazut link-ul meu daca nu-l dadeam pe grupuri (lor le-a aparut ca l-am distribuit in 10 grupuri, fara a fi membre pe acele grupuri).

    In plus, ai ales total gresit grupurile (parerea mea). Iti dau 3 exemple personale:
    1. Sunt grupuri ale televiziunilor de stiri (cel putin in teorie). Acolo articolele politice fac trafic, iar daca postezi INVERS risti stergerea art. De ex, pe GRUPUL TELESPECTATORILOR B1TV postasem un articol nu prea favorabil “fanilor”, motiv pt care a fost sters. Pe grupul telespectatorilor RTV articolele politice fac trafic bun (poti incerca).
    2. Grupurile de filme aduc trafic bun. Unii intra pe grupuri sa vada ce s-a mai scris despre filme, pt ca-s pasionati. CUm a zis cineva mai sus, functioneaza bine ca agregator.
    3. La teatru e si mai marfa: grupurile sunt frecventate de actori, care vor sa vada ce se scrie despre ei si despre spectacolele lor. Traficul e bunicel si acolo.

    Exact cum ai observat tu cu IT-ul: pe grupul tinta, de IT-isti, pana sa te baneze, ai avut trafic. Pt ca articolele tale despre asta sunt. Daca X nu le are cu tehnica, de ce ar citi un articol despre Windows 10?

    Legat de grupul Aliantei Crestin Liberale, iti dau un sfat: scrie un articol despre Sibiu, in care sa vorbesti despre cat de curat e orasul. Pui acolo si despre Iohannis & stuff. Iti zic eu ca poti avea nu doar vizite, ci si like-uri ori share-uri. E normal sa ignore articolele spam, dar daca e articol RELEVANT pt tematica, il vor aprecia.

    Morala e simpla: grupurile de fb trebuie folosite, insa cu cap. Tu le-ai folosit fix cum NU trebuie! Ca multi fac asa e adevarat, dar asta e alta discutie.

      (Citează)

    • @Emil Călinescu: da, dar rezultatele obținute spun altceva. Poate că Facebook va arăta articolul respectiv mai multor persoane, din moment ce sesizează atâtea share-uri pentru el, însă numărul de clickuri nu minte: zero!

      Dacă 20 de milione de români văd pe Facebook un link către articolul tău și totuși nici unul nu dă click, ce-ai câstigat? Cu ce-ar fi diferit dacă l-ar fi văzut doar 10 oameni?

      Cât despre morala ta, așa zic și eu. Am vrut să arăt că cei care-și promovează astfel articolele folosesc așa cum nu trebuie grupurile de Facebook ȘI NICI MĂCAR NU OBȚIN NIMIC!

        (Citează)

  20. Grupurile alea mari sunt facute in perioada in care mergea mass create fb accounts, peste 80% din conturile din grup sunt fake. Cei care postam zilnic in grupurile alea postam automat, de ex. eu am postari programate pentru restul anului in 1000+ grupuri. It’s all about quantity

    bpopa
    Afirmatia de mai jos e falsa oricum ai lua-o
    O singură dată am reușit să prind 10% din locatarii grupului România (ăla de 300K) cu un articol ce putea să apară foarte bine în can-can/libertatea.

      (Citează)

  21. Mai da cineva click pe linkuri scurtate ? :)
    Decat sa faci astfel de experimente nu e mai simplu sa verifici sursele de trafic in analytics ?

      (Citează)

    • @Petre: îți zice în Analytics din ce grup de Facebook a intrat cititor al unui articol?

      Linkurile scurtate în Facebook îți arată o imagine din articol și un prim paragraf de text, ca la orice alt link, așa că știi pe ce dai click.

        (Citează)

  22. Și eu am obiceiul de a posta în grupuri, câteva și din cele pe care ai experimentat tu. Sau, mai degrabă aveam , că în ultimul timp am preferat să lucrez la pagina de Facebook a blogului și să îmi formez o comunitate acolo. E singurul spațiu pe Facebook unde oamenii urmăresc postările. Până la urmă e o alegere proprie să dea like și înseamnă că sunt interesați, măcar majoritatea.
    Despre grupuri…pe cele de recenzii filme/cărți, cum spunea și Emil Călinescu, găsești mai mult interes.

      (Citează)

  23. Cred ca pe Grupul IT-iștilor nu te dadeau afara daca vorbeai cu unul dintre admini. :D zic si eu.

      (Citează)

  24. Eu cand postez link catre un articol interesant de pe blog in Grupul IT-iștilor, imi vin cateva sute de unici pe ziua respectiva de pe facebook. Se simte si a doua zi, dar slabut.

    Am postat un link catre un articol cu subiect interesant pentru cei din RomBel si Anunturi Belgia si am avut aproximativ 1500 vizite de acolo. Vreo doua zile s-a simtit acel link.

      (Citează)

  25. @NwRadu:- de acord cu tine. Ti-am zis mai devreme, eu comentasem luand in calcul alte considerente decat cele ce tin strict de trafic.
    Totusi, am ajuns amandoi la acelasi raspuns. Interesul conteaza. Fiecare cu treaba lui, cu ce vrea sa obtina si mai ales cum vrea sa obtina. :)

      (Citează)

  26. Până la urmă m-am prins cum e cu spamul pe facebook. căci spam se numeste postarea în țâșpe mii de grupuri.
    Ăia de dau click, vin o dată pe blog. De exemplu, pe vremurile când postam în toate grupurile (peste 100 – deh, ăsta mici care n-au cautare nu stiu alte metode de promovare decat multe grupuri de facebook, deci multe persoane ce pot fi interesate de un articol), la articole cu tâțe și buci veneau sute. Sute de gura casca, se uitau la poze și plecau. Din ăia, 100 să zicem, dacă am rămas cu 3 cititori fideli, e ok. Însă, chit că-mi pun pe 10 sau 100 de grupuri un articol fara nimic sexual, numarul de cititori e acelasi.
    De aia, in ultima vreme, am renuntat la a mai posta acelasi articol pe 40-90 de grupuri. Acel trafic (care vine oarecum fortat) este egal cu zero.
    Acum postez pe 10, maxim 20 de grupuri. Metoda clasică, copy paste. Și asta la articolele pe care, cred eu, ca vor avea succes.

    Asta o fac toti bloggerii astia mai mici, crezand ca asa se vor face cunoscut. e gresit, insa n-ai cum sa-l faci pe om sa pricepa asta. Mie mi-a luat destul de mult.

      (Citează)

  27. Cineva a zis mai sus, și are dreptate: poți configura un grup în așa fel încât orice membru să poată aproba cereri de înscriere. Deci nu-i musai că cine ți-a dat ok era admin (pe toate).

    Articolul e bun. Cu precizarea că spamul mai este definit și de relevanța/adecvarea textului pe care-l postezi, nu doar de locul și frecvența cu care o faci. Altfel spus, dacă vrei să promovezi storcătorul de fructe cutare, atunci vei face spam chiar și când îl vei da pe peretele tău, că nici un prieten nu va fi interesat de el. Dacă, din contră, ai un text super, poți să-l dai liniștit pe câte grupuri vrei, că mie de exemplu dacă-mi apare în feed, voi fi încântat să ți-l citesc (fiind un text fain).

    Cât privește statisticile și cei care se iau după ele…

      (Citează)

  28. Grupul Romanian Startups se pare ca l-ai sarit :) https://www.facebook.com/groups/romanianstartups/

      (Citează)

  29. @nwradu -si atunci ce sa facem??? daca nu avem bugete mari de reclame mai serioase..sa ne cunoasca lumea…ms

      (Citează)

  30. Cred ca experimentul are “vicii de procedura”. De aici parerile atat de controversate. Poate daca postai ceva cumva mai la obiect obtineai alte rezultate.

    Eu de pilda pun fotografii cu fauna pe diverse grupuri de fotografie. La unele obtin rezultate chiar spectaculoase.

    Si sunt convins ca bloggerii care posteaza in toate grupurile de profil, punand orice la share sunt fie la inceput, fie de-a dreptul naivi, fie spammeri notorii care si-au luat block/kick/ban peste tot.

      (Citează)

  31. Interesant articolul si aproape adevarat.
    Eu am constat ca daca nu postez in grupuri am trafic foarte putin venit de pe pagina oficiala de facebook. Chiar si la postarile promovate cu bani. Facebook limiteaza impactul postarilor ceea ce este foarte frustrant.
    Grupurile raman o solutie buna daca le alegi cu grija. Daca postezi intr-un grup unde nu exista activitate gen comentarii, like-uri, distribuiri atunci o faci degeaba. Dca ai interactiuni la postari si nu interactionezi tu cu oamenii carora le-ai atras atentia, ai de pierdut in mod garantat.

      (Citează)

  32. Salut stiu ca este pe langa subiect dar am si eu o intrebare eu am un blog facut cu platforma blogspot si cand dau share pe feacebook la o postare de pe blog imi apare ceva de genu
    nume blog : titlu postare
    Sti cumva cum pot sa fac sa imi apara doar titlul postarii la care am dat share ???

      (Citează)

    • @catalin: trebuie să te joci un pic cu URL-ul Facebook și să generezi pentru butonul de share un link de forma facebook.com/sharer.php? sau cum se numesc variabilele alea din Blogspot. Dacă utilizezi setările default sau pluginurile default, nu prea ai cum să le modifici.

        (Citează)

  33. Multumesc pentru experiment. Ca si multi altii am incercat si eu asta la inceput dar, la fel cum ai descoperit si tu, nu am avut aproape nici o vizita de pe grupurile astea.

      (Citează)

  34. Daca intr-adevar doresti sa cunosti potentialul unui blog nu ai decat sa-i faci reclama pe Facebook utilizand serviciul lor.

      (Citează)

  35. Eu sunt inscris in 10 grupuri ce au nisa bancuri,caterinca si chestii de amuzament!
    Nu vreau sa exagerez dar zilnic aceste grupuri imi aduc trafic pe blog bunicel zic eu!
    cam 300-400 vizite zilnic la un post!
    eu zic ca e bine, deci asa cum zicea si nenea de mai sus…..daca se posteaza pe nisa corespunzatoare treaba merge ca pe roate!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus