un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Câteva dintre tehnologiile de la bordul mașinilor BMW

21 Oct 2014  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

8 comentarii

Am zis de multă vreme că mașinile moderne sunt “cutii” pline de tehnologie ce au, întâmplător, și patru roți și un volan. Noile BMW-uri cam așa sunt, deși n-aș vrea să înțelegeți de aici că nu fac la perfecțiune și partea cu roțile și volanul.

Odată cu BMW i3, am văzut și câteva demonstrații cu tehnologiile incorporate în generațiile recente ale diverselor mașini. Industria auto nemțească a ajuns tare departe!

FARURI ADAPTIVE CU ILUMINARE INTELIGENTĂ

Faptul că farurile se rotesc pentru a ilumina mai bine curbele nu mai este de mult o noutate. Cele de pe noile BMW-uri pot direcționa fasciculul de lumină cu mare precizie și acesta poate inclusiv “ocoli” anumite ținte, de exemplu pentru a nu orbi mașinile ce vin pe contrasens sau mașinile pe care pe prinzi din urmă pe sensul tău.

Chestia asta nu te ajută în mod direct pe tine, dar este foarte mișto să o vezi demonstrată precum mai jos.

DETECTAREA OBSTACOLELOR ȘI ILUMINAREA LOR

Tot în clipul de mai sus puteți observa și cum farurile urmăresc oamenii și îi iluminează cu o rază foarte puternică.

Mașina are în bot o cameră termală și afișează imaginile de pe ea pe ecranul de pe consola centrală. Asta te ajută enorm pentru a vedea diversele obstacole mai ales în noapte, de exemplu animale, bețivi și căruțe, iar pe timp de ceață nici nu mai zic cât de utilă este.

Computerul de bord analizează automat imaginile de la cameră, detectează obstacolele de pe traiectoria ta și le iluminează puternic: fascicul intermitent pentru animale, continuu pentru oameni. După cum observați din clip, urmărește foarte bine și în timp real țintele.

SUNET BANG & OLUFSEN DE ÎNALTĂ CALITATE

Am stat în spate într-un BMW seria 7, în niște scaune foarte confortabile, și am ascultat muzică pe sistemul de sunet marca Bang & Olufsen.

Boxele nu doar că sunt foarte arătoase în integrarea lor în portiere, dar pe bord, în centru, se află un difuzor special ce poate proiecta sunete la 180 de grade pe mai multe canale, procesorul de sunet calculând precis totul pentru a asigura o audiție excelentă fiecărui pasager. Apoi un specialist B&O reglează în detaliu totul pentru că, zic ei, sunetul trebuie calibrat în funcție de pielea și lemnul ales pentru decorațiunile interioare.

Bănuiesc că, la cât costă un BMW seria 7, așa ceva nu pare exagerat.

Muzica se auzea impecabil pentru o mașină. Mai mult, un sistem bun de balans îți permite să alegi dacă vrei ca sunetul să se audă cel mai tare pe locurile din față, caz în care pasagerii din spate puteau vorbi între ei fără a urla și fără ca cei din față să le poată auzi dialogul, sau în întreaga mașină.

APLICAȚII LA BORD

BMW-urile se pot conecta la telefonul tău și invers, moment în care mașina devine un fel de ecran secundar și poți controla telefonul din comenzile de bord.

Aici nu mă refer doar la apeluri și mesaje, ci poți vedea inclusiv notificările de Facebook pe ecranul mașinii, în aplicația Facebook special dezvoltată pentru autovehicule BMW. Poți să scrii și mesaje, dar alegând din unele predefinite pe care mașina pe completează automat cu informații de pe traseul tău, de exemplu “mă îndrept spre orașul XXX pe autostrada YYY”.

După Facebook, au fost dezvoltate aplicații speciale și pentru alte servicii populare precum Deezer sau TuneIn Radio, Snippy și Audible pentru audiobooks, plus aplicații pentru circuit, cu care să-ți monitorizezi performanța.

Teoretic oricine ar putea dezvolta aplicații pentru sistemul BMW, dar practic ai nevoie de verificarea și aprobarea lor, iar regimul este destul de dur: trebuie sa funcționeze perfect și să nu pună în pericol șoferul distrăgându-i atenție.

PARCARE AUTOMATĂ

Aici BMW are ceea ce am mai văzut anterior și la Mercedes, adică mai multe camere video montate în jurul mașinii și care generează o imagine “de sus” a mașinii și împrejurimilor, plus detecția locurilor disponibile de parcare și manevrarea automată a mașinii acolo, cu asistență de la senzori cu ultrasunete și camerele video.

Puteți vedea mai jos cum mașina se parchează chiar și fără șofer. Asta a fost o improvizație, în mod normal nu te lasă să ieși din mașină și nici să decuplezi centura de siguranță în timpul manevrelor automate, dar cei de la BMW au știu ceva șmecherii și iată o demonstrație foarte interesantă.

asus s5507

    8 comentarii

  1. poate fac si o masina la care sa nu ii sara lantul de la distributie

      (Citează)

  2. epic n47 is epic !

      (Citează)

  3. mircea (primul)

    21/10/2014 la 12:53 PM

    sau una pe care sa n-o cumpere toti cocalarii.

      (Citează)

  4. antinevralgic

    21/10/2014 la 3:07 PM

    opel are de mult timp asta

    https://www.youtube.com/watch?v=LuCggAvo3Oc

      (Citează)

  5. Am mers cu un X5 nou în spatele meu de avea lumini din alea inteligente. Sincer mă cam deranja la ochi și eu am oglindă cu reglaj elecrtronic de intensitate. Dacă te uiți și în filmul tău, pe mijloc bate cam în sus.

      (Citează)

  6. Seria 7 are și un alt nume sub care o să-l găsiți pe piață „35UP”. 35+ are legătură cu vârsta și întreaga mașină este gândită, per ansamblu, în această idee.

      (Citează)

  7. @alex: Sa stii ca bmw fac si masini de-alea la care sa nu sara lantul de la distributie.
    La alea in schimb se deformeaza arborele cotit. De doua ori. Intercalate de distrugerea turbinei.

      (Citează)

  8. Soferii de BMW, sa nu te orbeasca intentionat cu farurile ? Pai atunci pentru ce naiba sa-ti mai iei o masina din asta ?! Asta da inventie inutila ! :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus