►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
8 Sep 2014 ·
AUTO ·
Noua Mazda MX-5 (numită Miata în SUA) a fost prezentată în Europa și eu am fost invitat la lansare.
Această a patra generație păstrează toate atributele caracteristice seriei MX-5: mașina este un roadster, un model decapotabil cu două locuri, devenit celebru nu prin numărul cailor putere, ci prin greutatea sa redusă și ținuta plăcută de drum. Este o mașină pe care o conduci cu zâmbetul pe buze, cu care pleci cu plăcere la drum, indiferent că te duci în concediu la malul mării sau că urci serpentine pe o șosea de munte sau că faci naveta zilnică spre muncă.
Așa zice Mazda. Având în vedere popularitatea modelului, îi cred. Știam că MX-5 se vinde bine, inclusiv în România o poți vedea pe stradă, dar am aflat că în anul 2000 au primit din partea Guinness World Record titlul de cea mai vine vânduta mașină sport cu două locuri, iar acum se apropie de 1 milion de unități vândute de la introducerea modelului. Review-urile primite de la toate numele mari din presa internațională sunt excelente.
Noul MX-5 păstrează calitățile ce-au făcut populare generațiile anterioare și aduce la zi design-ul exterior și tehnologia din interior. Design-ul îl puteți vedea în clipul de mai sus și în fotografii. Noul MX-5 are linii mai agresive, clasicele faruri ovale sunt aplatizate, apar proiectoare cu LED-uri, capota este mai ondulată spre aripi, iar grila față, care pe generațiile anterioare părea o gură zâmbitoare, este mărită și seamănă un pic cu un bot de rechin.
Mașina pare mai cool, mai rea, dacă vreți să o caracterizăm în astfel de adjective. Spatele mai înalt are parte de același tratament, dispar stopurile ovale și sunt înlocuite de unul rotund, prelungit apoi spre lateral. Design-ul atrage imediat privirile celor din jur.
Interiorul este unul modern. În fața șoferului se ridică un afișaj tip HUD, numit Active Driving Display, pe care sunt afișate viteza și instrucțiunile de navigare. Pe bord, în centru, se găsește un ecran color de 7 inchi, iar cu ajutorul unui comutator rotativ controlezi toate funcțiile de comunicație și entertainment. Ai navigație, informații despre mersul mașinii, iar prin conectivitatea la internet ai acces la radio online și rețele sociale. Mașina suportă comenzi vocale, iar sistemul sonor este asigurat de Bose și include difuzoare și în tetieră (cine a condus decapotabile știe deja că aceasta este o idee excelentă).
Nu s-au dat încă detalii despre motorizare și performanțe. Zvonurile vorbesc despre motoare între 1,5 și 2 litri, normal aspirate, și mă aștept la 160-180 de cai-putere. Nu sunt mulți, dar MX-5 nu este făcută pentru curse și performanțe extreme și nici nu costă atât de mult (mă aștept să fie sub 30.000 full-option). Mazda a reușit să reducă greutatea noului model cu 100 de kilograme, până la 1050 kg masă totală cu soft-top, ceea ce va asigura un raport CP/tonă foarte bun.
Tehnologia “nevăzută” a mașinii se numește SkyActiv și este numele dat de Mazda întregului set de îmbunătățiri: motor performant, transmisie cu schimbare rapidă, împărțirea egală a greutății între cele două punți, stabilitatea dată de suspensii și restul lucrurilor care, până la urmă, sunt la fel de importante pentru a determina succesul mașinii ca și design-ul și prețul său. Pe toate acestea sper să le văd în viitor și la un test-drive.
Uitați mai jos și primele trei generații Miata/MX-5. Prima, lansată în 1989, avea faruri escamotabile la care s-a renunțat apoi în favoarea unora fixe. Comparând fața, spatele și interiorul cu ce s-a lansat acum puteți vedea că a patra generație a adus cea mai semnificativă modificare de design, în ton cu vremurile.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
08/09/2014 la 2:10 PM
weird, par ca au pus volanul gresit.
add(Citează)
08/09/2014 la 4:13 PM
Da, era versiunea adusă din Marea Britanie.
nwradu(Citează)
08/09/2014 la 6:43 PM
Nu-mi pare deloc nici rea nici moderna in design.
alexEAT(Citează)
08/09/2014 la 11:35 PM
Mă gândeam ca ar fi un moment bun pentru criza vârstei de mijloc.
CristiX(Citează)
09/09/2014 la 10:20 AM
Miata este exceptionala prin ce reprezinta, este cu adevarat o masina pentru placerea condusului, fara fitele si figurile masinilor de cocalari. Primul model i-a adus renumele de “masina de coafeze”, avind trasaturi prea “feminine” pentru unii. Dar acum reprezinta deja un cult in rindul iubitorilor de masini, ceea ce putine modele de serie mare au reusit in ultimii 20 de ani.
Din pacate, odata cu generatia actuala se cam apropie de masini mai agresive prin design si pierde un pic din caracterul de “fun-car” de pina acum. Insa greutatea redusa si tractiunea spate garanteaza o experienta placuta.
Pentru mine masina asta reprezinta inca un vis (nu ca e scumpa, se vinde chiar ieftin second hand) singurul lucru care m-a oprit sa-mi iau una pina acum e lipsa aspectului practic (va trebui sa o folosesc fie doar cu nevasta, fie doar cu copilul).
Emil(Citează)
09/09/2014 la 11:33 AM
@Emil: da, dar dacă o făceau în continuare prea rotunjită și cu farurile alea mari în față ar fi părut prea demodată.
Cred că e genul de mașină pe care trebuie să o folosești singur, tragi câte o plimbare ca să te bucuri de condus. Sau na, din când în când și cu nevasta, dar 4 locuri deja e prea mult.
nwradu(Citează)
09/09/2014 la 5:17 PM
in poza asta mazda mx 5 gen 1 02 205×136 pedala de acceleratie e plina de glod uscat sau rugina ?
Catalin(Citează)
09/09/2014 la 5:50 PM
Pare tocit metalul ăla, probabil rugină. Are 25 de ani, totuși.
nwradu(Citează)