►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Acum câteva luni v-am scris despre țeapa cu Fuel Shark Saver, un aparat de înfipt în bricheta de la mașină și care chipurile îți scade consumul cu 2-3 litri/sută pentru că reglează și balansează consumul electric al mașinii.
În practică, cineva a demontat aparatul și a descoperit că înăuntru nu are decât un LED care se aprinde pentru a-ți da impresia că ceva lucrează acolo. Site-ul care le vinde nu permite returul decât dacă aparatul primit este defect și dacă nu l-ai desigilat din ambalajul său, ca să nu le poți da în cap cu el ulterior.
Cineva de la ECC România mi-a scris următoarele:
Consumatorii au reclamat faptul că acestea nu sunt eficiente, însă problema cea mai gravă este faptul că pe site-urile www.fuelsharksaver.com și www.fuelsharkchip.com nu există informații despre comerciant, unde ar putea fi făcută o cerere de rambursare a contravalorii produselor, conform legislației europene.
În urma colaborării cu ECC Bulgaria, am reușit să aflăm însă mai multe detalii. În momentul primirii produselor prin curier, consumatorii primesc și o chitanță pentru suma plătită. Compania care încasează aceste sume este o firmă de curierat din Bulgaria. Din câte se pare, compania de curierat din Bulgaria are un contract semnat cu o societate comercială din SUA, aceasta fiind practic vânzătorul produselor.
Din păcate, șansele recuperării sumelor plătite pentru aceste produse sunt foarte mici. Din acest motiv, sfătuim consumatorii români să evite cele două site-uri. Reclamele pentru acest Fuel Shark Saver sunt prezente și pe rețelele de socializare sau pe alte site-uri.
ECC Romania vă sfătuiește să cumpărați online de la comercianți care își prezintă datele de identificare pe site (denumire companie, număr de înregistrare, date de contact unde poate fi transmisă o reclamație), care informează consumatorii asupra drepturilor pe care le au, în special dreptul de a renunța la contract și care au clar stabilită o procedură de returnare a produselor. (sursa)
Ocazie cu care am aflat că există ECC România, Centrul European al Consumatorului – România, cofinanțat de statul nostru și de Comisia Europeană și care încearcă să rezolve probleme și plângeri ce apar în cazuri de comerț transfrontalier. Uitați-vă pe eccromania.ro, e bine să știți de ei și ce fac.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
28/08/2014 la 11:18 AM
Nu se pot recupera banii! Acestia nu reprezintă contravaloarea obiectului ci sunt taxa pe prostie!
bogdand(Citează)
28/08/2014 la 12:00 PM
Haide măi, 2-3 litri la sută? Chiar crede cineva asta?
Claudiu(Citează)
28/08/2014 la 12:22 PM
Lumea crede in biserica si ca ii salveaza dumnezeu de rele, sa nu creada in asa aparate? Ca si ala de goneste soareci, gandaci, animale.
mario(Citează)
28/08/2014 la 1:29 PM
Looool: am vrut sa vad daca se vinde si pe afara.
Pe ebay.de nu e dar la britanici da dar cu textul:
WE HAVE NO IDEA WHETHER IT WILL LIVE UP TO THE CLAIMS OR NOT BUT FOR THE PRICE OF ABOUT TWO GALLONS OF FUEL IT SHOULD BE WORTH A TRY.
Acuma si sa fi idiot ca euglena albastra daca totusi cumperi dupa ce citesti aia iti cam meriti soarta.
ioexist(Citează)
28/08/2014 la 3:16 PM
Chiar ma intrebam daca exista o autoritate la care te poti adresa cand ai probleme cu un produs achizitionat din spatiul intracomunitar. Multumesc
horia(Citează)
28/08/2014 la 3:23 PM
Si eu mi-am luat in sistem dinasta, si chiar se simte o diferenta.
Inainte, cand intram dimineata in masina mirosea intens a fum de tigara.
Acuma, bricheta fiind ocupata cu acest dispozitiv, mirosul incepe sa dispara.
Recomand cu incredere.
George(Citează)
28/08/2014 la 3:57 PM
mie chiar mi-a scazut foarte mult consumul. mai ales de cand circul cu bicicleta.
gogu(Citează)
28/08/2014 la 4:00 PM
Este normal sa existe ECC si in Romania, trebuie sa existe in toate tarile UE. Presimt ca imi va fi de folos pentru ca sunt magazine online din UE care refuza sa livreze in Romania. Si asta nu mai este o chestie optionala, sunt obligate prin lege sa livreze in toate tarile UE.
Gaelex(Citează)
28/08/2014 la 4:26 PM
@Gaelex: prin lege magazinele sunt obligate să livreze peste tot?
nwradu(Citează)
28/08/2014 la 7:37 PM
@Gaelex daca imi deschid un resturant cu delivery si nu vreau sa livrez in anumite zone , ma poate obliga legea ?
s4finla(Citează)
28/08/2014 la 11:00 PM
Asta ar merita o vizită de la politie http://www.teleshop-online.net/www-teleshop-online-net/eshop/0/0/5/196-Fuel-Shark-Saver-pentru-reducerea-consumului-de-combustibil are număr de România pe site.
Cosmin Zodilă(Citează)
29/08/2014 la 1:01 AM
@nwradu @gaelex
Evident ca nu. Eu am contract cu un curier care lucrează doar în România, Bulgaria și Ungaria. Cine ma obliga sa îmi fac contract cu firme care lucrează și în alte state? Da, nu pot refuza clienți cu sediul fiscal sau reședința în alte state, însă nu ma poate obliga nimeni sa livrez, spre exemplu, în Portugalia / Azore.
nashu_mare(Citează)
29/08/2014 la 1:03 AM
Oare va obliga UE pe Dristor Kebap sa livreze la domiciliu în Cluj?
nashu_mare(Citează)
29/08/2014 la 1:26 AM
ECC Ro e o gluma, am avut o cerere la ei legata de un zbor care a intarziat mai mult de 4 ore (caz tipic pt. ECC), si concluzia lor a fost ca au vorbit cu cei de la ECC Franta (zbor cu companie franceza) si ca nu se poate rezlva nimic, daca vreau sa dau in judecata pe cont propriu compania aeriana. Am prezentat acelasi caz la getairhelp.com si respectivii au scos aprox. 400 de eur de compania aeriana.
Boris(Citează)
29/08/2014 la 12:24 PM
Pui în balanță două servicii diferite. ECC Romania lucrează în rețea cu Centrul din statul unde își are sediul comerciantul (în cazul tău ECC Franța), Centru care contactează comerciantul și încearcă să ajungă, pe baza unei minime negocieri, la o soluție. Dacă acel comerciant refuză dialogul sau nu vrea să dea niciun fel de compensație, atunci cazul nu poate fi rezolvat. Iar serviciile ECC sunt gratuite.
Pe de altă parte, serviciile getairhelp sunt plătite, dacă este obținută compensația. Nu știu care e mecanismul din spatele procedurii lor de lucru, dar presupun că nu este una pe cale amiabilă, ci se bazează pe o poziție de forță, lucru care nu e valabil în cazul ECC, unde comerciantul nu e constrâns.
Și dacă te întrebi care e rostul existenței Centrelor, să știi că, în primul rând multe cazuri sunt soluționate pe cale amiabilă (în jur de 60%), apoi chiar dacă nu sunt rezolvate, oamenilor le sunt explicate drepturile, li se spune ce pot face în continuare, poți găsi la noi informații și oameni care să ți le ofere, fără să plătești ceva.
Îmi pare rău că în cazul tău nu a existat o soluție favorabilă, dar asta nu înseamnă că și în alte cazuri se întâmplă la fel.
Laura Pascu(Citează)