un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Oare când va începe Poliția Rutieră să-și facă datoria?

7 Aug 2014  ·

AUTO, GÂNDURI  ·

20 comentarii

Poliția Rutieră pare a avea doar două sarcini: să stea la pândă și să escorteze coloane oficiale. La naiba cu restul problemelor din trafic, pentru ei nu contează altceva.

Ambele îndeletniciri sunt logice și justificate, dar nu în condițiile în care traficul, cel puțin în București, se desfășoară ca-n junglă, iar polițiștii stau de cele mai multe ori pasivi și nu se sesizează din oficiu pentru a rezolva anumite situații.

În imaginea de mai jos vedeți multe autoturisme parcate ilegal pe pod la Eroilor. Polițiștilor nu le pasă, ei erau acolo pentru a opri traficul în momentul trecerii unei coloane spre Cotroceni, după care s-au urcat râzând în Passat-ul de serviciu și au plecat la treaba lor. Dacă am fi fost în America aș fi spus “după gogoși”, dar nu știu echivalentul românesc. Era așa dificil să lipească și câte o amendă în geam celor care blochează trotuarul?

politie_1

Intersecția de la Șincai, sensul de pe care nu se poate face stânga. Nouă mașini fac stânga ilegal, blocând banda 2. Un Logan MCV de Poliție, aflat în spatele lor, credeți că i-a tras pe toți pe dreapta să le rupă câte o amendă? Nu, s-a rugat de cei de pe banda 1 să-l lase să se bage acolo și și-a continuat nepăsător drumul mai departe.

Trecerile de pietoni sunt aproape mereu blocate de taximetriști; Poliția îi lasă în pace. Șoferii forțează semafoarele sub ochii agenților și aceștia se fac că nu observă. Anumite intersecții sunt mereu blocate, dar Poliția nu sosește niciodată să facă ordine. Motocicletele fac zgomot de trezesc tot cartierul; Poliția nu face nimic. Mârlanii opresc pe prima bandă în zone aglomerate, iar Poliția îi ocolește, în loc să le ceară socoteală.

Câte 10 mașini pe minut urcă pe interzis pe Regina Elisabeta, pe banda destinată doar transportului public, cât e ziua de lungă. Poliția, de multe ori aflată sus la Cercul Militar, se uită impasibilă la ei. S-a dat liber pe acolo? Că aș merge și eu dacă e așa, că altfel ajungi de la Eroilor la Universitate ocolind pe la Unirii.

La Hanul lui Manuc stația de autobuz este folosită drept parcare, cu tot cu parcagii care te dirijează acolo de față cu Poliția, care nu zice nimic.

În Piața Victoriei sunt mereu câteva echipaje, în caz că-i nevoie la Guvern de ele. Tot în Piața Victoriei, la intersecția Titulescu/Buzești, întotdeauna se blochează traficul pentru că șoferii forțează inutil semaforul. Nu știu cum rezistă locuitorii de acolo când aproape non-stop răsună claxoane de indignare. Poliția nu intervine niciodată.

Uitați-vă la cel de mai jos, care după câteva manevre a parcat fix în dreptul ieșirii de la metrou. Din tot acel trotuar, chiar dacă poate avea treabă în Metrou, fix în dreptul gurii a parcat, doamne ferește să facă vreun pas în plus. Unde era Poliția? 30 de metri mai departe, la taclale.

politie_2
politie_3

Când veți începe, domnilor polițiști, să vă faceți datoria? Este deja al doisprezecelea ceas!

asus s5507

    20 comentarii

  1. La mai multe articole de genul!

      (Citează)

  2. Şaorma e echivalentul gogoşilor! Aia cu “de toate”.

      (Citează)

  3. Salut,

    Ai comparat cu Americanii :)) Vai, pai acolo daca ai respirat in alta parte decat trebuie si politistului i s-a parut numai ceva, esti legat cu catuse si apoi esti intrebat de sanatate !

    La noi orice p^&frici sta de vorba cu politistul parca ar fi neamuri / rude, explicand si justificand, pentru a indupleca agentul. Culema e ca de multe ori merge!

    La noi in tara sunt prosti cei care respecta legea, nu cei care o incalca si pentru care riscul de sanctiune e aproape inexistent.
    Adica daca eu ma opresc la culoarea rosie a semaforului si un nenorocit merge inainte pe rosu, rezultatul final nu va fi decat acela ca eu ajung cu 5 min mai tarziu acasa la copiii mei.

    De vina e politia ca nu-si face treaba. Ei lucreaza doar la norma, amenzile date, permise luate si coloane oficiale.
    Daca s-ar impune corespunzator, aceeasi cetateni respectabili care incalca legea ar fi mielusei. (vezi exemplu soferi in Romania si aceeasi soferi in Austria, Franta, Germania…)

    Merci

      (Citează)

  4. Eu cred ca ne-ar prinde bine sa se schimbe toata politia cu, corespondentii lor din germania sau ceva.

      (Citează)

  5. Când veți începe, domnilor polițiști, să vă faceți datoria? Este deja al doisprezecelea ceas!

    Dana Grecu, tu esti?

      (Citează)

  6. Politistii sint si ei oameni ca noi. Unii cu respect fata de lege si fata de ceilalti, altii nesimtiti. Procentajul e probabil acelasi si la civili si la ei, asa ca nu sint sanse sa-si faca datoria. Ar trebui schimbat din temelii tot efectivul, sa puna oameni cu toleranta zero la ilegalitati si cu bun-simt (bunul simt este cea mai mare problema, ca de-aia unii parcheaza unde vor, trec pe rosu si fac tot felul de chestii pe care le semnalezi aici). Bunul simt ii poate spune militianului si ca nu e frumos sa stea doar la pinda si sa amendeze fraieri, in timp ce smecherii fac ce vor pe strazi.

      (Citează)

  7. Pai, Radu, nu ne ofereai tu sfaturi sa raportam abuzurile autoritatilor. De ce nu faci acest lucru acum si ne spui apoi cum amers.

      (Citează)

    • @Un_Cetatean: păi ce abuz să raportez? Că un polițist NU a făcut ceva?

      Știu deja motivele: era în misiune, aștepta coloana. Era în misiune, dirija traficul în intersecție, nu are loc și timp să-i oprească pe cei care fac stânga unde nu trebuie.

      OK.

      Dar mai terminăm și cu misiunile astea și ne uităm și la restul problemelor, nu? Eu vrea să modifice poliția strategia de combatere a problemelor, nu să raportez abuzuri.

        (Citează)

  8. Eu i-am intrebat pe unii in timp ce-mi scriau amenda pentru viteza si au zis asa:
    “Sefii nostri si sefii lor se uita la cauzele accidentelor, locul 1: viteza, locul 2: alcoolul. Rezultatul e ca avem misiuni pt radar si filtre pt alcool.” And that’s about it.

    restul contraventiilor… daca sunt prea flagrante…

      (Citează)

    • @add: e cu dus și întors. Pentru viteză poate iei de două ori pe an amendă. Dacă ai lua săptămânal câte una pentru motive precum cele enumerate de mine, eu zic că toată lumea ar circula calm, liniștit, fără viteză șamd. Te învață cu respectarea tuturor normalor, nu doar a vitezei.

      Viteza oricum e vax. Toți circulă cu 139, că acolo e limita de amendă. Alții circulă cât să dea doar bani de amendă, nu să li se ia permisul (+ 50 km/h), pentru că-și permit o amendă sau poate nici nu o plătesc. Aș modifica legile să fie ca în vestul europei, unde la câteva abateri stai pe bară sau te execută silit sau îți ia de tot permisul. Alte țări s-au civilizat doar cu amenzi.

      V-am mai zis, în Paris umblau hoarde de polițiști pe fiecare stradă și lipeau amenzi tuturor celor care parcau unde nu trebuie.

      Un englez îmi povestea că la ei poliția a investit în mașini mici cu camere video pe ele, le parchează în locuri strategice și filmează o zi întreagă pe toți cei care trec pe galben, întorc unde nu trebuie etc. Apoi se apucă de trimis amenzi prin poștă. Folosesc același radar și DVR ca și la noi, dar nu-l folosesc doar pentru viteză.

        (Citează)

  9. Domnule Radu, ati dat cateva exemple foarte bune cu fotografii relevante in acest inspirat articol.
    Din pacate, cei de la Rutiera, daca ii veti intreba, va vor raspunde ca masinile parcate in special pe trotuar, care incurca traficul pietonal, blocheaza pistele de biciclete, etc, nu intra in responsabilitatea lor, ci a celor de la Polita Locala, de sector, care la randul acesteia tine de Consiliul Local (votat de noi :)).
    Ei bine, unde sunt acesti politisti locali?
    Va spun eu, cu un exemplu perpetuu din Sectorul 6 al Bucurestiului:
    – patruleaza pe stradutele dintre blocuri, cu metrul de croitorie si aparatul foto la brau, asigurand prosperitatea unei firme obscure, cu un parc de masini ridicate undeva la granita intre Sectorul 6 si Comuna Chiajna,care firma incaseaza cel putin 700 Lei de la fiecare nefericit care incearca sa-si gaseasca cu greu un loc prin jungla dintre blocuri.
    Asadar, pe zona parcarilor aiurea in locuri deschise gen Podul Eroilor, nici nu veti vedea sa-si faca datoria vreun politist local, unu pentru ca in Sectorul 5 NU se ridica masinile de pe trotuare si doi pentru ca Domnii Politisti Locali au treaba sa ingrase firme de partid precum cea pe care v-am descris-o, din Sectorul 6 bucurestean.

      (Citează)

  10. toti politistii sunt in misiune, asta i scuza clasica de cate ori sun sa raportez ceva (0219544), sau sa ma duc eu la prima sectie de politie sa fac o plangere; eu as lua carnetul la toti nesimtitii care parcheaza aiurea, care stau si ocupa banda cu avariile puse (am fost mereu curioasa sa stiu care i avaria, frate, de stai ca bou si incurci circulatia asteptand pe cineva) si am atatea exemple…… daca si ar face politia treaba, si n ar mai sta la umbra prinyre blocuri (mereu ma iau de ei ca nu au chipiu pe cap, care i obligatoriu, si mereu rad de fastaceala lor); sunt o specie aparte politistii de la noi; in anglia se folosesc si imaginile din camerele din trafic (inclusiv o simpla oprire ca sa coboare cineva din masina, daca se face intr o zona interzisa, a ta e amenda, prin posta, in cateva luni)

      (Citează)

  11. mircea(primul)

    07/08/2014 la 10:37 PM

    Toate ca toate dar mersul cu viteza nu dauneaza sanatatii

      (Citează)

  12. Stiti unde cred eu ca Politia Rutiera ar trebui sa lucreze un pic mai mult?

    – La depistarea si sanctionarea celor care depasesc COLOANA AFLATA LA SEMAFOR.

    Sunt nenumarate cazuri, cel putin in Bucuresti, cand multi soferi “grabiti” (de parca noi ceilalti, mai “prosti”, care stam in coloana cuminti, n-am fi deloc grabiti) depasesc coloana pe linia de tramvai (un exemplu foarte bun e B-dul Vasile Milea, semaforul de sub Pasajul Basarab, directia catre Pod Grozavesti, orele 17.30-19.30 in timpul saptaminii) si se baga in fata celorlalti. Daca,din intamplare, vine din spate tramvaiul, cu mult tupeu, incearca sa reintre in coloana “cu forta”, “la limita” mizand pe frica de accident a celor cuminti din coloana si pe bunavointa acestora.
    Un alt exemplu, Str. Fabrica de Glucoza spre semaforul cu Politia Ilfov, aceleasi ore, depasire PRIN CURBA si asezat frumusel in fata, depasind coloana pe rosu.

    Mai sunt multe intersectii pe care nu le stiu eu bine, le puteti da exemplu, ca poate citeste vreun domn colonel mai cu influenta de la Rutiera si pe acest blog, si poate vedem si noi vreo schimbare in sensul asta.
    Multtumiti: TOTI, politia ca ia bani din amenzi, noi “vitele din coada, prostii” ca reusim sa ajungem putin mai repede la familiile noastre acasa, si poate mai castigam vreo 30min in loc sa-i petrecem in teatrul de strada absurd al traficului infect bucurestean.

      (Citează)

  13. niciodată. :)

      (Citează)

  14. Propunere: 100 de motocicliști de la Rutieră pe străzi între 7 și 22 care să amendeze orice abatere (vezi pe youtube acțiunile periodice cu echipaje de 1 sau 2 moto și 1 echipaj în mașină cu radar și cameră video, DAR care nu e marcată). Rezolvi misiuni, ajuți ambulanțe blocate, descurajezi parcarea la mișto, agresivitatea la volan, intervii instant la accidente, semnalezi gropile și gurile de canal descoperite etc.

      (Citează)

  15. Amice, care ar fi in opinia ta contravenientul care a parcat masina pe troturar?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus