►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum vreo jumătate de an, poate chiar mai mult, pe bulevardele Regina Elisabeta și Kogălniceanu a fost montată piatră cubică în dreptul stațiilor RATB, pentru a le delimita pe carosabil.
Îmi închipui cum o fi sunat ședința de la Primărie:
Doar că nu a fost o idee așa genială.
Decopertarea și montarea pietrelor a durat vreo 3 zile. Nisipul folosit pentru a prinde pietrele a fost luat de vânt și vreo lună de zile a fost plin de praf în zonă, intrând în ochii trecătorilor și depunându-se pe mașini și ferestre.
Mă uitam la acel praf și mă gândeam de ce-o fi vrut cineva să facă asta. Nu avem destul în București? Majoritatea prafului este produs accidental sau din nepăsare, dar acesta este printre puținele cazuri în care putea fi evitat acest deranj.
O altă consecință nefastă a fost zgomotul de rulaj, care-i mult mai mare pe piatră decât pe asfalt. Noaptea se auzeau mașinile ce treceau prin dreptul stației, în timp ce înainte era mai liniște.
După încă o lună câteva pietre cubice au început să se desprindă. Nu doar că au apărut mici gropi în locul lor, dar respectivele pietre erau tocmai bune pentru o bătaie stradală. Și știți cum se întâmplă cu astfel de drumuri: după ce iese o singură piatră, celelalte se slăbesc și ies mult mai ușor.
Așa că au apărut iarăși muncitorii și au pus la loc pietrele și au turnat un nou strat de liant între ele. Nu mă pricep la drumuri, nu știu sa vă spun exact ce și cum s-a pus, dar arăta ca mai jos și genera foarte mult praf în zonă. După ce s-a uzat și șlefuit acest strat suplimentar, am crezut că se termină epopeea stației.
N-a fost să fie. Vreo 3 luni mai târziu, cineva a descoperit că au fost puse prea multe pietre, stația fiind lungită cu vreo 3 metri. Ai fi zis că nu-i vreo mare problemă asta; ce mi-e 13 metri de piatră cubică în loc de 10 metri? Pentru cineva a fost o problemă, așa că au apărut muncitorii care au scos pietre cubice și au asfaltat la loc ce era în plus.
Treaba asta a durat vreo 3 zile, timp în care mașinile treceau prin “groapa” artificial produsă sau o ocoleau cu gesturi bruște pe un bulevard unde se circulă cu viteză. S-a terminat cu o cârpeală de asfalt.
Ca orice cârpeală, n-a ținut mult. Îmbinarea între asfaltul vechi, asfaltul nou și piatra cubică a stației n-a fost bine făcută, iar pe undeva apa s-a infiltrat și a distrus o mică porțiune la una dintre îmbinări. Odată distrus primul centimetru, următorii au fost mult mai ușor de măcinat. Ulterior au fost puse alte găleți de bitum pe acolo, ca să acopere găurile.
Multă vreme așa a rămas totul. Zgomotul constant al autovehiculelor ce treceau peste piatra cubică de pe acei 10 metri a rămas singurul lucru care-ți aducea aminte constant de ideea genială a cuiva din primărie.
Zilele trecute, însă, stația a fost din nou decopertată. Toată piatra cubică a fost scoasă și luată de acolo, zona fiind îngrădită. Chiar mă întrebam ce va urma. Probabil că vor pune marmură sau o fac din borduri îngropate de tot sau din coarne de unicorn zdrobite împreună cu aur și praf de stele.
Nu! Nici un unicorn n-a fost vătămat până la urmă. Spre surprinderea… nimănui, stația a fost reconstruită ca la început: a fost pusă din nou piatră cubică, a fost pus nisip, a fost dubios acoperită zona din stație care oricum nu trebuia pietruită. Puteți merge din nou sus, la începutul articolului, și veți citi ceea ce va urma în lunile care vin. Deja vreo două pietre sunt desprinse.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
19/08/2014 la 7:40 AM
In cele 555 de idei zilnice pe care le au consilierii iti spun eu ca s-au gandit cum sa faca sa nu se mai lase asfaltul in statii asa ca ideea #442 cea cu piatra cubica a fost aleasa.
555 de ani si Bucurestiul arata cum arata. Recunosc, putea sa arate mai rau, dar totusi…
Cristiczc(Citează)
19/08/2014 la 7:44 AM
În esență, ideea cu piatra cubică în stațiile RATB nu e rea. În esență… Din păcate, ca întotdeauna, pe noi practica ne omoară.
George(Citează)
19/08/2014 la 9:42 AM
@Cristiczc: problema cu asfaltul e clasica, se taseaza si apar denivelari in timpul verii atunci cand autobuzele stationeaza. Dar de ce piatra cubica si nu placi de beton?
@nwradu: nu am observat daca statiile sunt pe ambele sensuri. Zic asta pentru ca spre Universitate accesul este permis doar mijloacelor de transport in comun, nu vad de unde atata deranj pentru “masini” (doar autobuze si taxiuri). Oare taxiurile sunt catalogate ca mijloc de transport in comun?
Danyzus(Citează)
19/08/2014 la 9:55 AM
Cauza este o lucrare PROST facuta de catre societatea de constructii care are contract cu Primaria.
In mod normal astfel de contracte pot fi chiar reziliate, dar pentru asta Primaria trebuie sa aiba oameni competenti care sa verifice calitatea lucrarilor edilitare.
Din pacate, bani aruncati pe fereastra, in cel mai bun caz o vor lua de la capat cu alta firma! :(
Imi spunea deunazi un prieten ca nu mai avem oameni care sa stie meserie si s-o faca BINE si RESPONSABIL ca “pe vremurile normale”, si avea dreptate, din pacate.
Probabil ca multi din cei aprox. 2mil. de meseriasi romani din SP si IT stiu meserie si o fac bine acolo, dar aici, pe banii asta de nimic la salarii, n-a mai ramas nimeni capabil.
LucianD(Citează)
19/08/2014 la 10:16 AM
Am mai vazut statii de genul asta cu piatra cubica (nu in Romania). Mai mult, nivelul era ridicat pana in dreptul bordurii.
Mihai(Citează)
19/08/2014 la 10:19 AM
@Danyzus: Da, taxiurile sunt considerate transport public local, de exemplu au voie sa circule ca si autobuzele pe Dacia, intre Mosilor si Romana.
ipo(Citează)
19/08/2014 la 10:40 AM
@ipo: doar cele înregistrate în București. Sunt și multe taxi-uri înregistrate în Ilfov care lucrează în București (că s-a ajuns la numărul maxim pe Buc) și acelea teoretic nu au voie să urce pe acolo.
nwradu(Citează)
19/08/2014 la 10:54 AM
Este un model de business.
Silviu(Citează)
19/08/2014 la 11:02 AM
asta vezi ca simplu cetatean, schimbata perceptia putin de la inaltimea unuia din biroul primariei totul se vede asa: 5 facturi primite de la firma de constructii, in decurs de 6 luni de zile, pentru o chestie ce trebuia facuta o data si bine.
daca schimbam imaginea de ansamblu putin mai sus si vedem toate proiectele facute prost, in mod voit si uneori inutile, in care o primarie e partener, vedem o frauda imensa. multiplicam planul asta de afaceri la toate primariile din tara si intelegem in sfirsit cum un senator coboara dintr-un suv pe la inundatii prin tara desi jobul ala nu are cum sa ii asigure costul masinii, vilele de vacanta, nevasta etc.
zippo(Citează)
19/08/2014 la 11:21 AM
@zippo: am lucrat o vreme cu Primăria. De obicei astfel de lucrări se fac pe garanție și cu scandal, că nu le-ai făcut bine de prima oară. Firmele nu vor să iasă din grațiile PMB-ului și corectează pe barba lor diverse astfel de probleme.
nwradu(Citează)
19/08/2014 la 11:28 AM
sa vezi ce misto e sa vii cu 40+ pe cursiera, de pe elisabeta, si sa intri pe piatra cubica.
animal00(Citează)
19/08/2014 la 11:29 AM
Asfaltul care se taseaza in statiile de autobuz cind acestea stationeaza acolo e tot o lucrare proasta. Deci inlocuim o lucrare proasta cu o alta lucrare proasta si ne minunam ca avem probleme tot timpul, probabil ca la un moment dat o sa dam vina pe karma, dar nu vom accepta ca de fapt trebuia sa se asfalteze la standard acolo si gata problema. Stiti ca se pot adopta solutii tehnice speciale bazate tot pe un start de asfalt la suprafata…
mircea 2(Citează)
19/08/2014 la 2:39 PM
Soluții împotriva ”tasării” sunt multe. Depinde de câți bani vrea societatea să cheltuie.
Astăzi de dimineață am avut o revelație: ce-ar fi dacă s-ar face ca obligatoriu niște încercări Proctor la toate lucrările astea de reabilitare? Rezultatele lor să fie trecute în PV-ul de recepție a lucrării. Iar aceste PV-uri să fie publicate pe site-ul primăriei, că doar din bani publici se fac lucrările acestea. După ce m-am bucurat ca un copchil, mi-am revenit repede și mi-am dat seama că totuși suntem unde suntem și nimic nu se va schimba prea curând.
George(Citează)
19/08/2014 la 3:29 PM
O imagine care se potriveste: http://www.cotidianul.ro/primaria-municipiului-bucuresti-1864-1944-serviciul-tehnic-245215/
tiby(Citează)
20/08/2014 la 8:27 AM
E mai simplu: niște băieți deștepți aveau piatră cubică de vândut iar Primăria s-a arătat „generoasă” și i-a scăpat de ea. În mod repetat. Identic e sistemul „tăiem copaci mari, de 30-40 de ani, ca să plantăm în loc arbuști piperniciți care nu se vor prinde niciodată”.
Camil(Citează)
21/08/2014 la 10:42 AM
Cel mai nasol este cand treci cu bicicleta peste ele. mai ales cu o cursiera. trebuiau sa puna placi din beton, mai ales ca au observat si ei ca aceste pavele nu rezista.
nici cu asfaltul denivelat nu era asa nasol cum este cu pavelele
Dragos(Citează)