un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Roamingul național Digi Mobil cu Vodafone este gratuit până în septembrie

23 Jul 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

53 comentarii

Dan Dragomir a scris un articol destul de vehement la adresa RCS-RDS și roamingului național de date care s-a dovedit a fi limitat la doar 100 MB/lună, acuzându-i că au făcut un “cal troian” și că au dat țeapă clienților.

Eu nu sunt chiar atât de vehement momentan, dar discuția anterioară de pe blog a arătat un aspect important: în contractul semnat de clienții Digi Mobil nu se menționează nimic despre roamingul național cu Vodafone. Nici un cuvânt.

Aceste beneficii au fost anunțate încă din martie. În opinia mea, sunt principalul motiv pentru care unii utilizatori au migrat (și probabil încă migrează) spre Digi Mobil, pentru că altfel prețuri mici aveau și înainte. Oamenii au trecut la Digi Mobil pentru prețurile mici suprapuse peste acoperirea Vodafone, acolo unde este nevoie, combinația aceasta fiind cea câștigătoare pentru Digi Mobil.

Combinația aceasta nu figurează în contract, spun abonații. Altfel spus, există doar ca promisiune verbală, spusă de agenții de vânzare și citită în ziare și bloguri, dar atât. Cum motivul principal pentru care oferta Digi a fost dintr-o dată foarte bună nu este trecut în contract, înseamnă că cei din RCS-RDS pot face ce vor cu ea, să o întrerupă oricând, să o limiteze, să ceară bani pentru beneficiul suplimentar de a beneficia de roaming național șamd. Prin contract, tu nu ai dreptul legal decât la rețeaua Digi și acoperirea ei.

Un articol din Ziarul Financiar spune că tocmai acest lucru se va întâmpla în viitor. Momentan clienții beneficiază gratuit de 100 MB trafic făcut în rețeaua Vodafone, atunci când cea Digi nu este disponibilă. Din septembrie clienții Digi Mobil vor plăti pentru acest roaming național de date cu Vodafone, iar despre cel de voce nu s-a precizat nimic.

Tarifele și condițiile se pot modifica oricând. Dacă ar fi fost trecute de la început în contract, ar fi fost sfinte. Legal nu poți crește tarifele dintr-un contract semnat fără a anunța în prealabil clientul, dându-i opțiunea să renunțe la contract dacă nu-i convin noile tarife. RCS-RDS a învățat asta pe propria piele când a adăugat niște taxe de mentenanță pe telefonia fixă acum câțiva ani, iar mai nou UPC-ul a dat peste aceeași problemă introducând direct o taxă suplimentară pentru Look TV și meciurile din Liga 1.

Dar aici roamingul național nu este menționat în contract. Și dacă a fost nevoie de un articol din Ziarul Financiar pentru ca RCS-RDS să ofere oficial clarificări (100 MB/lună care devin contra-cost din septembrie) și să modifice site-ul companiei cu aceste informații, în continuare nu cunoaștem toate detaliile unui simplu abonament de telefonie. Este al doisprezecelea ceas și abonații tot nu știu dacă roamingul de voce va costa sau nu, cât va fi tarifat roamingul de date după septembrie 2014 și alte asemenea detalii.

Teoretic acum s-ar putea spune că ai luat o mică țeapă, fiind atras cu o ofertă bună fără a-ți fi comunicate toate condițiile ei, dar văd că majoritatea abonaților Digi rămân mândri oricum și merg pe ideea “dau doar 5 euro pe lună și vorbesc cât vreau eu, ba chiar am net mobil în majoritatea locurilor”, așa că treaba cu țeapa este, evident, foarte relativă. De asemenea, majoritatea nu par supărați de faptul că vitezele pe care le prind sunt între 0,2 și 3 Mbps, departe de teoreticul 21 Mbps. Ziceți voi dacă-i țeapă sau “chiar și așa, oferta Digi este bună”, eu prefer să nu mă pronunț, după cum spuneam.

Cert este că acesta nu este modul corect de a-ți face intrarea în forță pe piață și nu mi se pare soluția bună pentru a concura cu tripleta Vodafone/Orange/Cosmote.

asus s5507

    53 comentarii

  1. Ai mare dreptate, dar cu viteza mi se pare pitiponceala. Adică pe mine ma interesează sa am acces la internet, nu neapărat viteze de GB /s. Pana la urma pe telefon nu descarci filme, poate și dacă faci asta tot nu ai nevoie de super calitate. Dacă nu va mai fi roaming de voce vă fi tare greu… Cel puțin momentan… Pana se mărește infrastructura.

      (Citează)

  2. Este teapa clara din partea RDS! Fără discuție

      (Citează)

  3. Martorii lui Digi parca spuneau ca e 2 euro abonamentul.

      (Citează)

  4. mircea(primul)

    23/07/2014 la 9:31 AM

    asta e din ciclul “imi iau la digi cu 5 euro si stau numa in roaming cu vodafone”.

    propun concurs pentru prosti: aia carora li se pare normal sa faca ce-am zis mai sus vs aia care au impresia ca abonamentul nu merita banii aia chiar si fara netul din roaming – presupunand ca nu esti absolut cretin si iti faci abonament la digi in zone unde stii ca nu ai acoperire.

      (Citează)

  5. @nashu_mare: “de la 2 euro”

      (Citează)

  6. Radu, m-as astepta din partea ta sau a unui ziarist la niste documentari legate de acest roaming national, care desi e o premiera in romania, prin alte tari e un lucru obisnuit. Pe de alta parte constat din nou amuzat ca mereu cei care n-au abonament Digi sunt nemultumiti atat de semnal, cat si de date. Eu ca si abonat, n-am nicio problema, ba chiar sunt multumit. Dar sa trecem peste asta. Domnul Dan Dragomir e tendentios si nici macar nu face diferenta dintre roaming-ul de voce si cel de date. Presupunerea mea ar fi ca ANCOM-ul reglementeaza doar roaming-ul de date, obligand un operator mai mare sa-i ofere acces unui operator mai mic la reteaua sa, in anumite conditii, fara niciun cost. Tocmai de asta, inca de cand a fost lansat, roaming-ul de voce n-a costat niciun cent si nici nu cred ca va costa.

    In alta ordine de idei, e putin amuzant sa mergi pe ideea ca o companie care la 22 de lei iti ofera nelimitat national si international + 5GB de trafic, iti ofera si posibilitatea de-a achizitiona cele mai scumpe smartphonuri cu plata in rate direct pe factura, incearca sa dea teapa legat de roaming-ul national.

      (Citează)

    • @zetu: ANCOM nu cred că are treabă aici, ei forțeaza operatorii mari sa ofere roaming național timp de 3 ani operatorilor care acopera mai puțin de 30% din populație, practic o metodă de a da posibilitatea altor companii să intre pe piață.

      Digi acoperă 70% din populație, așa că cel mai probabil au negociat cu VDF din propria lor dorință de colaborare mutuală.

      Am senzația că dacă ar fi costat 10 lei, nu 22 de lei, mai că le-ai fi făcut și un suc și un masaj, ca să nu zic mai rău, așa încântat ești de câțiva lei.

        (Citează)

  7. @Mircea (the first one): Bai, nu chiar. Eu eram sustinatorul lor, chiar ii apreciez pentru ce fac de ceva vreme, dar la faza asta cred ca au gresit. Eu stau pe orange prepay cu vreo 9-10 euro pe luna. Eram foarte decis sa trec pe Digi. Dar acum e o problema.
    Nu, nu intentionez sa imi fac abonament la digi cu 5 euro/luna si sa stau pe roaming in vodafone nonstop. Dar locuiesc in Sibiu si 2 zile pe saptamana le mai petrec si la tara pe langa un orasel. Ce fac cand ajung acolo? Platesc roamingul pentru traficul de net? Sau, trecand peste asta, ca ma pot lipsi de net, dar nu imi garanteaza nimeni ca n-o sa vina baietii de la Digi intr-o dimineata si o sa zica “Hai, ia platiti voi si roamingul pentru voce”. E cam greu sa iti pui semnatura pe un contract in care se poate adauga oricand un cost suplimentar pentru ca asa vor ei.

      (Citează)

  8. mircea(primul)

    23/07/2014 la 10:39 AM

    @Marius Moga: tu faci parte din categoria alora sanatosi la cap care au ajuns la concluzia ca acest abonament nu e pentru ei, in primul rand pentru simplu fapt ca nu ai semnal digi in anumite zone in care iti petreci un anumit timp. dar sunt altii putin inapoiati mintal care stau in zone in care nu au semnal digi, dar isi fac abonament digi pentru ca e ieftin, are convorbiri nelimitate si au pretentia sa stea in roaming pe vodafone. ceea ce nu e tocmai normal.

    treaba cu costurile suplimentare care vin pe parcurs e intr-adevar o treaba care se poate intampla, dar la fel de bine poate constitui un motiv legal sa renunti instantaneu si fara nicio problema la abonament.

    eu am inlocuit o cartela prepaid vodafone cu 5 euro fara tva in care aveam vreo 3000minute/smsuri in retea, 50minute/sms-uri nationale si 50 mb cu un abonament digi de 5 euro cu tot cu tva pentru nelimitat voce, sms-uri la preturi de nimic si 5gb net in digi la viteze care mie imi convin. in conditiile in care 95% din timp mi-l petrec in zone cu acoperire digi, iar in ceilalti 5% sunt in locatii cu wifi sau folosesc abonamentul mai gras de pe vodafone.

      (Citează)

    • @mircea(primul): problema este că mulți oameni nu au putut ajunge la concluzia că acest abonament nu este și pentru ei deoarece nu s-au dat de la început toate informațiile necesare. Am stat la conferință acolo, s-a zis că va fi gratuit, nelimitat etc.

        (Citează)

  9. @nwradu, esti tendentios si rautacios in mod gratuit. Eu imi permit sa platesc pentru un abonament de telefonie mult mai mult decat cei 22 de lei. Ca dovada c-am platit 29 de euro pana la portare. Sunt incantat de cei de la RDS din foarte multe motive. Putem incepe cu partea de internet, contiuam cu televiziunea, si ajungem la telefonia mobila, acolo unde cei de la Digi au spart oligopolul celor tre i operatori care, desi sunt chipurile intr-o concurenta acerba, practica in mare parte cam aceleasi preturi. Digi e singura companie care-ti accepta ca fiind in perioada contractual sa beneficiezi de noile oferte, ceea ce nu se intampla la nicio alta companie. Digi e singurul operator care-ti ofera telefonul in rate pe factura, fara nicio dobanda. Nici Vodafone, nici Oranga si nici Cosmote nu fac asta. Digi ofera gigabitu la pret de nimic. Astea toate sunt argumente care sustin faptul ca Digi e cam singura companie de la noi care si-a adaptat preturile la puterea de cumparare din Romania, si singura companie de la noi care e destul de pritenoasa atunci cand vine vorba de clientul aflat in perioada contractuala. Din pacate nu e deloc prietenoasa cu blogherii si jurnalistii, iar asta se vede din atitudinea acestora fata de ei. Sunt dispus oricand sa discutam strict pe argumente de RCS&RDS vs. ceilalti.

      (Citează)

    • @zetu: nu trebuie să-mi zici cât de prietenoasă e compania cu clientul în perioada contractuală, am contracte cu ei de mai bine de 10 ani. Și cred că-i netul plin oricum de povești despre “prietenia” legendară.

      Sigur, nu sunt nici alții mult mai buni, orice companie are procedurile ei bizare. Dar nu-i nimic de lăudat la vreuna dintre ele.

        (Citează)

  10. mircea(primul)

    23/07/2014 la 1:22 PM

    @nwradu inseamna ca sunt prosti, sau cel putin fraieri. pentru ca s-au pus singuri in situatia de a-si lua abonament de la o companie care nu are acoperire in aria lor, la pret de nimic. pentru ca roamingul trebuia privit ca o chestie secundara, nu principala atractie.

    pe mine personal ma doare-n pix, am acoperire, sunt multumit de pret si de ceea ce am inlocuit, cu 24% mai putin, de la vodafone.

      (Citează)

    • @mircea(primul): nu cred că-și lua cineva fără pic de acoperire, dar până la urmă e un telefon mobil, nu te poți gândi că-l folosești doar acasă la tine.

      @Emil: Eu sunt de acord să plătesc mai mult pentru garanția unui serviciu care funcționează întotdeauna fără suprize. De exemplu unul din principalele motive pentru care am rămas pe Vodafone, deși pe Orange e ceva mai bună oferta, este roamingul pe zi. Am nevoie de roaming de date practic nelimitat în străinătate, așa că plătesc lunar un abonament mai mare și plătesc și taxa lor de roaming pe zi pentru acest beneficiu.

      Nu-mi permit să nu-l am. Au fost momente când telefonul și datele în roaming au fost critice pentru a face anumite lucruri în acel moment, din stradă. Pentru astfel de momente rămân pe ceea ce știu că funcționează, că dacă n-aș fi avut la dispoziție aceste opțiuni aș fi pierdut mult mai mulți bani și timp și efort de luni de zile, cei câtiva euro în plus pe lună fiind nesemnificativi pe lângă asta. Au fost și momente când în România n-am avut semnal pe modemul RDS și am alergat prin vârf de munte după modemuri de la alte companii, că era o urgență.

      Plătesc mai mult, dar în asta văd o metodă de a micșora un risc, ca și în cazul asigurărilor. Pur și simplu sunt dispus să plătesc mai mult pentru ca în acele 12 ore pe an în care ajung în zone unde Digi nu are semnal și alt operator are, eu să fiu pe acel operator care are semnal sau viteză sau roaming șamd.

      Nu zic că trebuie toți să facă asta, fiecare cu nevoile lui. Dar să nu rămâneți cu impresia că toți clienții din România au aceeași mentalitate și vor doar tarife mici.

        (Citează)

  11. @nwradu: bine ca esti tu “blogar bazat” si nu te uiti la un cacat de citiva lei.
    Ai dat rau cu mucii-n fasole cu postul ala, in locul tau l-as modifica, sau poate vrei sa intri in divizia alora de se injura cu cititorii lor…
    Mircea primu’ si zetu au perfecta dreptate, te sfatuiesc sa recitesti ce-au scris.
    Probabil au dreptate si in ce priveste “prietenia” cu alde bloggerii, ca vad ca tuturor le cam pute, ceea ce mi se pare o atitudine… nu prea bine gindita.
    Singura problema la oferta asta a fost lipsa de precizari in ce priveste roaming-ul (de voce, ca cel de date e complet secundar). Si va tot repetati cu marile viteze din super-retelele celelalte, dar prin jurul meu nu am auzit ca ar fi ceva de vis.

      (Citează)

  12. mircea(primul)

    23/07/2014 la 1:59 PM

    inca o treaba. ma indoiesc profund (si astept niste dovezi, caz in care retractez ce-o sa zic) ca rds a garantat nelimitat voce si net indiferent de zona in care te afli in tara. oferta lor nu cred ca a sunat asa.

    adica, oferta rds-ului este nelimitata in aria lor de acoperire, duh. in plus, iti ofera niste beneficii ca sa nu ramai complet cu curu-n balta, gen roaming national. dar asta e pe post de backup. oferta lor este, de la sine inteles pentru oricine (de fapt nu pentru oricine, se pare) valabila in reteaua lor.

    e ca si cum vodafone sau orange sau cosmote ar scrie cu asterisc la fiecare retea: * VALABIL DOAR IN ZONELE DE ACOPERIRE

    despre ce pm vorbim aici?

      (Citează)

  13. Iata cum justifica Radu faptul ca Vodafone lansa un abonament de 29 de euro cu doar 500MB de trafic, adica doar de 5 ori mai mult decat are un abonat Digi Mobile in ROAMING acum. http://i.imgur.com/xIc5lu1.png . Asta se-ntampla in urma c-un an.

      (Citează)

  14. @Radu, e firesc sa fie clienti nemultumiti la toate companiile. Nu exista una care sa-i multumeasca pe toti. Dar, si ma repet, cei de la RDS sunt singurii care accepta ca abonatii aflati sub contract sa se bucure de noile oferte. Si-am sa-ti dau un singur exemplu. Sunt abonati care au luat la retentie o tableta gratuita cu conditia de a-si prelungi toate serviciile pe doi ani. In acelasi timp acel abonat si-a facut un vechi abonament de telefonie mobila la 10 euro cu 1.500 de minute nationale si internationale + 5GB de trafic. Odata cu lansarea noului abonament de 5 euro, chiar daca acei abonati erau in perioada contractuala si semnasera contractul pe un abonament de 10 euro, li s-a permis sa faca trecerea la cel de 5 euro cu minute nationale si internationale nelimitate. In acelasi timp li s-a permis sa beneficieze si de noua oferta cu dublarea vitezei de net. Chiar daca, repet, erau c-un contract in derulare valabil pe 2 ani. Arata-mi unde la Vodafone, Orange sau Cosmote se-ntampla asta. La Vodafone inca mai exista clienti care si-au facut RED de 29, care au 500MB de internet, ca au contractul pe 2 ani. Asa ca diferenta dintre RDS si restul e una semnificativa.

      (Citează)

    • @zetu: de acord, fiecare companie cu politica ei de retenție. Eu sunt foarte multumit de televiziunea și de netul de la RDS, dar momentan discutăm despre clauze contractuale spuse și nespuse la telefonie, unde situația mi se pare dezamăgitoare.

      Nu pot să cred că nimeni de acolo nu s-a gândit că va urma o astfel de dezamăgire cauzată de secretomania lor, moment care va frâna evoluția companiei pe partea de mobil.

        (Citează)

  15. Sunt abonat VDF de peste 10 ani, si in ultimii 2 ani mi-am schimbat foarte mult parerea despre ei. Sunt in goana dupa clienti noi iar multumirea clientilor vechi nu mai este o prioritate pentru ei.
    Voi astepta sa vad cum se comporta Vodafone in urmatoarea perioada si ma voi hotari daca raman sau ma portez la RDS sau de ce nu la T-mobile…..ideea e sa nu te arunci la inceput cu capul inainte cand apare un produs/serviciu nou, ci sa-l lasi sa vezi cum evolueaza si ce pareri/critici atrag in timp

      (Citează)

  16. Am fost abonat Vodafone Inca din 2004, deci de 10 ani. Am fost multumit de ei, atat de multumit ca am fost si angajat la ei cativa ani. Reteaua a mers bine in majoritatea situatiilor. Cateva puncte slabe:
    1. De fiecare revelion nu puteam suna pe nimeni, sormea de pe Orange ma suna fix la 12:05 fara probleme, si am folosit si nokia si samsung si iphone.
    2. La metrou Vodafone inca pica. Intre statii stau si ma uit ca prostu la pagina cum se incarca la nesfarsit.
    3. Ofertele lor cresc putin cate putin. Am asteptat ca mortu colacii de la an la an sa mai dea cate 100mb in plus, sa mai dea cate 50minute nationale in plus. M-am saturat sa tot fac calcule matematice complexe. Adevarat, e reteaua care te ajuta sa treci bacu la mate: ai 2750minute/sms-uri in retea, plus 50nationale/internationale pe fix si mobil doar in 7 state, 200mb net, plus bonus ca suni inca 30mb, bonus ca esti sunat inca 45mb, si sa nu uitam ca vorbesti si net primesti dublu daca chemi si un prieten. Oricum mai mult de 75mb/luna n-am scos niciodata din prostia asta de oferta si vorbesc la greu. Cautam promotiile ascunse asa cum caut cupoanele la GoDaddy, sa pot sa beneficiez si eu de mai multe totusi. Si la final ma laudam la prieteni ia uite frate cate minute imi ies mie daca incarc cu minim 9 euro si imi iau bonusurile… marfa nu?
    Pana intr-o zi cand vad reclama de la rds, intru pe site si aflu ca de acum incolo cand ma intreaba cineva ce optiuni am la telefon, le zic simplu, fara sa mai calculez nimic: nelimitat fratica, si net si minute, oriunde.

    Stau in Bucuresti si nu am probleme cu semnalul. Am plecat si prin tara si a mers bine. La metrou credeam ca voi fi mai rau ca cei de la Cosmote. Spre surprinderea mea am mereu 4-5 liniute la semnal chiar si intre statii. Ma uit la altii din alte retele care asteapta sa se incarce pagina, eu vad clipuri pe youtube sau mai uit la TV (digi online) fara intreruperi. Nu mi-a venit sa cred. Plus ca sunt singurii care ofera si optiunea de VoIP. Pleci undeva in lume, te duci la un McD intri pe wifi moka si suni moka in tara, pe telefon nu pe skype. Adica nu tre sa o pun pe mama sa-si instaleze skype sa putem vorbi moka. Nu ca tarifele de roaming ar fi mari. Nu sunt, dar asa ca chestie, vorbesti moka din italia in romania.

    De cand sunt abonat am inceput sa ma apropii mai mult de rudele de peste hotare. Imi sun niste veri in america, moka. Imi sun o matusa in italia, moka. Am sunat si in Elvetia, si in Olanda, moka. Nelimitat si moka. SI pe mobil si pe fix.

    Ma amuza cand o vad pe nevasta-mea care e pe vodafone ca imi zice: nu mai intru acum pe net, intra tu ca mai am putin si-l termin. Deh. Sta putin ea pe net, dar si cand sta i se incarca clipu pe youtube la 4G. Amandoi vedem clipul fara intreruperi, diferenta e ca ei i s-a incarcat clipul inainte mea. Mda, cand va trage filme de pe torrenti direct pe telefon o sa o ajute asta… Go Vodafone…

      (Citează)

  17. E GRATIS !!
    .. in Belgadistan :))

      (Citează)

  18. @Radu, eu tocmai ti-am dovedit ca spre deosebire de ceilalti operatori, care odata ce te prind in cele 12 sau 24 de luni de contract, nu-ti mai accepta nicio noua oferta, decat daca alegi una superioara ca pret, cei de la RDS accepta asta, chiar daca au de pierdut ca incasari. Asa ca da-mi voie sa cred ca in ceea ce priveste acordul de roaming cei de la Digi sunt de buna credinta, atat doar ca nu depinde doar de ei, din pacate, ci si de Vodafone. Repet, as citi cu mare interes un articol bine documentat legat de roaming-ul national din alte tari. Daca acel roaming e reglementat de institutia care reglementeaza piata telecom din acea tara, daca acel roaming reglementeaza doar partea de voce, care e esentiala, nu si cea de data, aceasta ramanand la intelegerea dintre cei doi operatori etc. In felul asta am putea intelege ce se intampla intre Digi si Vodafone. Ca eu nu cred ca Digi are acces nelimitat la datele din reteaua Vodafone, si-au ales ei sa ofere doar 100MB. N-are niciun sens, nicio logica. Anyway, eu sper sa se scoata o extraoptiune de 1-2 euro pentru 1GB de date in roaming.

    Radu, chiar si fara roaming-ul cu cei de la Vodafone, cu acoperirea proasta a celor de la Digi, tot ar fi atras o sumedenie de abonati. Si-ti dau doua argumente. Primul ar fi beneficiile abonamentului raportat la pret. Sa nu uitam ca avem peste 2 milioane de romani plecati la munca pe dincolo. Iar acest abonament iti ofera minune nelimitate internationale. Iar al doilea e achizitia de telefoane cu plata in rate direct pe factura. Ceea ce, din pacate, ceilalti operatori nu ofera. Oferta de telefoane despre care n-ai scris nimic, si care iata c-a prins, dovada sutele de mii de comenzi. https://pbs.twimg.com/media/BtI_Aw5CAAIOj5f.jpg:large

      (Citează)

    • @Zetu: informații clare nu se pot afla, contractele sunt confidențiale, ANCOM nu va zice mai mult și nu cred că-i treaba lor, așa că nu putem decât să facem presupuneri.

        (Citează)

  19. ”vitezele pe care le prind sunt între 0,2 și 3 Mbps”

    http://i58.tinypic.com/34rc2lc.jpg

      (Citează)

  20. Faza cu telefoanele in 12 rate fara dobanda mi se pare misto si mie. Practic decat sa iau telefonul de la emag cu banii jos, il iau de la digi cu aceiasi bani dar in 12 rate. E ca si cum m-as imprumuta de la un prieten de banii pentru iphone cu conditia sa ii returnez banii intr-un an de zile fara sa ii mai dau nimic in plus. La vodafone daca vrei sa iei iphone 5s 16gb, ti-l da cu abn de 59euro pentru 24 luni. Ajungi sa dai 7000ron pe telefonul acela in 2 ani de zile. Chiar daca iti iei un abonament de 2 euro/luna de la digi si stai numai in Roaming National si platesti minutele cu 1cent/minut si tot nu ajungi sa dai 59euro pe luna, ceea ce ar insemna 5900 de minute vorbite folosind reteaua vodafone doar. Deci practic ai profita de reteaua vodafone exact ca abonatii lor si tot n-ai plati atat de mult ca abonatii lor. Exista insa posibilitatea sa nu coste minutele in RN pe viitor. Pe site oficial ei zic doar de internet ca va costa in RN din septembrie, de minute zic ca vor fi exact ca cele din abonamentul tau, adica daca ai minute nelimitate, asa vor fi si in RN. Ramane insa de vazut care va fi adevarul.

    Nu ma deranjeaza ca nu prind mai mult de 3Mbps in DIGI atat timp cat tot contentul video care il vad online merge fara intreruperi. De ce ai nevoie de 4G daca nu-l folosesti la nimic? Sa initiezi apeluri video HD? Oh, wait, nimeni nu face videocalluri cu toate ca exista optiunea asta de 10 ani. Eu cel putin n-am vazut pe nimeni sa-si sune vreun prieten prin videocall, ever. Doar in filme.

    Nu neg ca marketingul digi nu este cel mai fair-play, dar nu ar fi prima data. Ati uitat de cele 2000 minute la Cosmote, si reteaua nu mergea cu zilele pe vremea aceea? Nu mai zic de acoperire. La vodafone si in ziua de azi cand plec din tara si activez optiunea Vodafone Daily Roaming cu 4 euro/zi ca sa pot folosi extraoptiunile din tara si afara, imi verific mailul si intru 3 minute pe FB si imi ia 100MB. Si nu zice nimeni nimic…
    Revolta aceasta din ultimele zile referitoare la faptul ca DIGI nu au comunicat toate detaliile de la inceput e nascuta din doua motive:
    – la cativa clienti DIGI deoarece au avut parte de un soi de asteptare frustrata, Au crezut ca va fi intr-un fel si au aflat dezamagiti ca nu va fi chiar asa. S-au bazat pe zvonuri si nu pe chestii oficiale.
    – la cei care nu sunt clienti din bucuria meschina ca au si astia de la DIGI un defect. Vezi doamne netul nu va fi moka in RN. Nu putem insa sti sigur de apelurile de voce si de sms-uri, care inca pot fi moka in RN, vom vedea.

    Daca as fi in locul celor de la DIGI as face o noua campanie publicitara in care as spune: Nu conteaza ca te costa sa stai in reteaua celor de la Vodafone, pe abonatii lor ii costa mai mult decat pe abonatii nostrii.

    Calcule clare vor putea fi facute dupa ce se va comunica oficial daca va costa vocea sau nu, si cat va costa megabytul de date.

      (Citează)

    • @Stefan: calculele le vom face după ce vor comunica și cât costă traficul suplimentar în roaming, că dacă dau 1 GB cu 2 euro, tot rămâne o ofertă bună.

        (Citează)

  21. Cel mai probabil e o lucrătura de la Vodafone. În contractul de roaming național dintre cei doi operatori sigur e vreo clauza care stipulează ca pot da restricționeze traficul abonaților dacă se depășește un nivel. Ăștia s-or fi trezit cu clauza băgată pe gat și n-au avut de ales decât sa o accepte. Smecheri Vomafone!

      (Citează)

    • @Alex: probabil că este o limitare prin contract, dar problema rămâne că n-au spus-o de la început, ca să știi la ce te bagi.
      Mă îndoiesc totuși că prin contractul dintre operatori roamingul este gratuit până în septembrie și apoi se plătește. Probabil că se plătește mereu, cine știe prin ce calcule, tarife fixe sau în funcție de trafic, dar limitarea la 100 MB, “septembrie” și lipsa de comunicare sunt doar în curtea RCS-ului.

        (Citează)

  22. @Stefan:

    Ciudat sa spui:

    “De cand sunt abonat am inceput sa ma apropii mai mult de rudele de peste hotare. Imi sun niste veri in america, moka. Imi sun o matusa in italia, moka. Am sunat si in Elvetia, si in Olanda, moka. Nelimitat si moka. SI pe mobil si pe fix.”

    mai ales ca Olanda nu este in lista tarilor unde poti vorbi gratuit pe mobil:

    http://www.rcs-rds.ro/asistenta/tarife-apeluri-internationale#cmbTara

    poti sa vorbesti GRATUIT NELIMITAT catre o serie de destinatii internationale. Ai apeluri gratuite catre principalele retele fixe din UE, principalele retele fixe din UE, SUA si Canada, precum si catre principalele retele mobile din: Austria, Belgia, Bulgaria, Republica Ceha, Cipru, Danemarca, Estonia, Franta, Germania, Grecia, Italia, Irlanda, Islanda, Luxemburg, Lituania, Marea Britanie, Malta, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Ungaria.

      (Citează)

  23. Daca ceva nu e scris in contract si nici nu va fi semnat act aditional contractului…nu trebuie platit. Nicaieri in contract nu scrie de roaming si daca digi l-ar baga la plata se va arde grav.

    Orice modificare de contract care impune ca utilizatorul sa plateasca ceva trebuie anuntata, semnata de parti. etc

    Eu am doua abonamente digi de 5 euro si deja mi-a fost emisa prima factura in care costul este cel normal, fara absolut nici un cent in plus(lasand la o parte magaria de a factura o luna in avans)

      (Citează)

  24. @Alexandru C.

    Ceea ce spui tu ar presupune ca de acum inainte Digi (sau orice alt furnizor) nu ar putea introduce alte optiuni decat cele incluse in contract, ceea ce ar fi o gogomanie.

    Contractul se refera la anume servicii sau bunuri si prevede obligatii pentru ambele parti pentru acele bunuri sau servicii. Din cate inteleg, contractul nu spune nimic de roaming, caz in care sunt valabile toate informarile publicate sau trimise ulterior de catre furnizor, dupa cum e specificat si agreat intre parti.

      (Citează)

  25. ia uite nasule:
    Destinatie apelata: Netherlands – Fixed
    Pret: 0.0000 Euro
    Poti incerca cu orice numar pe site la calculatorul de preturi….

      (Citează)

  26. Eu am 2 abonamente de Digi Mobil Nelimitat si sunt foarte multumit de servicii. Avantajul este ca stau intr-un oras in care foarte rar intru in roaming national. Dar si cand se intampla imi aduc aminte ca platesc 5 Euro, o nimica toata daca te gandesti ca vb cu sora mea in Anglia cred ca si 10 ore in fiecare luna pe mobil. Totul inclus in abonament.

      (Citează)

  27. @NetuLiber

    Vezi ca ai dat pretul pentru fix. Eu am zis de mobil.

    Ar trebui sa scrie cum imi da mie cand incerc numerele colegilor mei de acolo:

    Destinatie apelata: Netherlands KPN – Mobile

    Cred ca e din cauza ca fixul in Olanda incepe in lista aia cu 0031, la fel ca toate celelalte numere de mobil.

      (Citează)

  28. Bai, esti nebun, martorii lui Digi dau minus la niste fapte confirmate chiar de catre Digi.

    Aici deja cred ca este necesara o medicatie speciala.

      (Citează)

  29. mircea(primul)

    24/07/2014 la 1:59 PM

    ramane de referinta ce a zis zetu. persoanele cele mai nemultumite de abonamentele de la digi sunt aia care nu au abonamente la digi. daca pentru ailalti se recomanda medicatie speciala, pentru astia se recomanda direct eutanasie.

      (Citează)

  30. Iti dai seama ca multi suntem clienti RCS/RDS/digi si cam stim ce le poate pielea, cum e customer care-ul, care e viteza de transfer pe 3G etc. Eu am chiar si abonament business care vine cu modem 3G si SIM separat pentru voce. Ai zice ca acolo e altceva dar nu, sunt la fel de praf.

    Dar sa contrazici evidenta si datele prezente pe site la ei, ca stii tu mai bine, deja e paranoia. Cum sa contrazici afirmatia “Olanda nu e inclusa intre tarile unde poti vorbi gratis pe mobil” cu dovada “ba da, uite ca pe fix e gratis”?

      (Citează)

  31. mircea(primul)

    24/07/2014 la 3:03 PM

    du-te si fa-ti contracte bizniz la alte retele daca stii mai bine ce le poate pielea si nu mai bantui pe-aici ca imi consum aiurea netu sa incarc posturile tale.

      (Citează)

  32. De ce, esti pe roaming national? :D

    Altfel, astia aveau “infrastructura” in cladirea asta de birouri cand m-am mutat. Nu a meritat investitia sa ii aduc pe altii. Dar am modem 3G de backup de la cei 2 operatori seriosi.

      (Citează)

  33. @nashu, tu riscul de a ma eticheta si pe mine ca unul din “martorii lui Digi”, asta daca n-ai facut-o deja, eu as tine sa te contrazic. Si vorbesc aici strict de experienta mea legata de RC Digi vs. Vodafone. Anul asta, dupa multa, multa vreme, am avut doua incidente cu cei de la RDS, unul legat de internet, al doilea legat de televiziune. A doua zi de paste nu mi se mai sincroniza modemul deloc, pus mana pe telefon, sunat la ei pe la 12 ziua. Tipul de la RC mi-a comunicat ca situatia va fi trimisa inspre rezolvare. Nici nu speram sa se rezolve in aceeasi zi. La 1 ora distanta 2 angajati Digi imi sunau la poarta. Dupa alta ora in care mi-au schimbat cabluri, ba chiar s-au urcat si prin pod pentru a schimba un splitter, netul zbarnaia. Din discutia cu ei am aflat ca ar fi intervenit si-n ziua de paste, chiar si seara sau noaptea, daca era vreun incident legat de TV. La internet n-au echipe care sa se deplaseze la clienti non-stop. Al doilea incident a fost intr-o sambata dupa masa cand am pierdut de tot semnalul TV. Sunat la ei, intr-o jumatate de ora era un angajat de-al loc cocotat pe stalp. Am iesit in strada la el, am discutat cu omul, crapase de la caldura un echipament din cutia lor. In 15 minute aveam din nou semnal TV. Astea sunt experientele mele cu RDS. Sa trecem la cele cu Vodafone unde am fost client platinium, sunam la ei pentru o renegociere si mi se spunea ca sesizarea a fost trimisa, si voi fi contactat in maxim 6 zile? Noroc ca-mi aduceam eu aminte dupa 1 saptamana si ceva, si ii bazaiam pe twitter, de ma suna un angajat plictisit si fara chef care ma trata in doru lelii. Sau sa-ti povestesc cand am sunat la ei pentru afla daca telefonul achizitionat de la ei e sau nu blocat in retea? Iar dupa raspunsul clasic “toate telefoanele vandute de catre Vodafone sunt blocate in retea”. A trebuit s-o informez eu ca nu-i asa, ca Nexusurile nu-s blocate, si eu stiam aproape sigur ca nu e blocat, dar voiam un raspuns care sa-mi garanteze ca nu e blocat. Solutia domnisoarei de la RC, care chipurile ofera servicii premium n-a fost “scuzati-ma 2 minute, iau legatura cu departamentul abilitat sa-mi ofere aceasta informatie” sau “lasati-mi o adresa de mail, si revin c-un mesaj in scris in momentul in care aflu si eu informatia sigura de la colegii mei”. Nu, solutia a fost “incercati o alta cartela de la un alt operator in telefon”. Toti cei de a RC Vodafone sunt studenti platiti mai prost, culmea, decat cei de la Digi.

      (Citează)

  34. Am si eu vreo doua povesti in care cei de la RDS au raspuns in aceeasi zi sesizari. E Ok,

    Am si o caruta de altfel de povesti: ca de curand, cand a trebui sa sun de 3 ori intr-o ora ca sa imi aloce un alt port in switchul cu mentenanta si cum mi-a explicat tipul (de fapt unul dintre cei trei) de la serviciul clienti biznis ca nu e nevoie, ca el nu vede nimic si ca “eroarea s-a autoremediat”. Si cum le-am explicat eu ca eroarea autoremediata se automanifesta iar. Sau cum ma intrebau de modelul switchului, il spuneam si ei ziceau “nu se poate, trebuie sa fie Huawei sau ZTE (era CTE, montat tot de ei). Sau cum ieri au atribuit un port din acelasi switch, switch aflat la mine in birou, pentru o alta firma din cladire si cum m-am trezit cu un Gigel care voia sa vina sa traga cablu catre ceilalti. Sau cum te lasa fara tv acasa pentru ca nu pot intra in apartament, ca nu esti acolo, desi eroarea este pe scara.

    Sau, pentru ca dai exemplul cu telefonul blocat, cum nu stiau ca ar trebui sa prind posturi transmise digital fara receiverul lor. Pentru ca echipa de interventie/instalare credea ca pune un filtru care sa blocheze posturile HD.

    Sau cum trimit facturi catre firme cu data din luna anterioara, cand toate celealte facturi au fost trecute in contabilitate.

      (Citează)

  35. Pana la urma “cat dai atata face”.

      (Citează)

  36. Am abonament Optim 3(300 min nat. sau internat) din luna ianuarie 2014.In Timisoara, Arad, Oradea semnal cu caru’.Net, idem.De cind cu roaming national de voce lucrurile sint schimbate total pentru zonele in care ei nu aveau acoperire astfel ca acum pot vorbi linistit de oriunde.
    Costul abonamentului lunar de 15 lei cu tva inclus este aproape la jumatate fata de orange sau vdf.
    Sa luam exemplul meu : contract incheiat in ianuarie, roaming valabil in aprilie.Asta inseamna ca nu ma pot folosi de roaming daca nu am stipulat in contract asa ceva?!Sau trebuie sa semnez un contract aditional??
    E posibil sa urmeze o taxa de utilizare a roaming-ului national de voce(eu nu cred asa ceva) insa doar daca RDS nu isi va monta antene noi in viitor pentru a acoperi zonele cu problema.Si inca un argument ar fi ca Vdf nu cred ca a dat unda verde unui concurent direct, cu potential, pe care il cunoaste foarte bine, fara sa aiba un cistig baban.
    Vad ca cei care comenteaza si sint nemultumiti sint clientii orange, vdf, sau cosmote, adica proverbul cu vulpea la struguri se aplica foarte bine in acest caz.

      (Citează)

    • @sly: dacă nu era menționat în contract, acel roaming de care beneficiezi acum este un fel de bonus pe care ți-l dau ei din bunăvoință. Dacă se vor decide să-l pună contra-cost, ca extraopțiune, va trebui să plăteșți pentru asta (sau nu activezi extraopțiunea și nu mai vorbești de unde nu este semnal Digi – asta referindu-ne la un eventual roaming contra-cost pe voce).

        (Citează)

  37. nwradu: Pai si unde e problema daca il baga optional la plata? Daca vreau sa il folosesc semnez…daca nu, NU semnez. Eu nu am facut abonamentul datorita roamingului.

    Inainte aveam cartela de la stick bagata intr-un dualsim si mi-a mers decent prin aproape toata tara, am facut drumuri BUC-TM-CJ- SV-BUC cu google maps pe telefon si foarte rar a pierdut conexiunea. Aveam net printr-un sat uitat de lume langa Sighisoara, sat in care cosmote nu avea semnal.

    Ideea e urmatoarea, daca ceva nu e in contract-> poate fi modificat oricand-> nu luati decizii in functie de chestii d-astea

      (Citează)

  38. Chiar daca va fi taxat roaming-ul de voce, sa zicem cu 5 lei, la un abonament de 22 lei cu tva inclus eu il voi achita daca consider ca am nevoie sa vorbesc prin Vdf.Daca adaugam inca 5 lei cost ipotetic pentru roaming de date abonamentul m-ar costa 32-33 lei cu tva ceea ce inseamna un abonament mai mult decit decent: convorbiri nelimitate in orice retea si in orice tara, net nelimitat oriunde in tara.
    Practic, prin nelimitat 5 euro cu tva RDS desfiinteaza “ofertele” Vdf, Orange si Cosmote prin care se acorda nelimitat sms-uri.

      (Citează)

  39. Sunt utilizator servicii RDS de peste 10 ani si utilizator servicii telefonie mobila de peste 5 ani.

    Sunt foarte multumit de toate serviciile primite de la ei, inclusiv de telefonia mobila (inainte de toata povestea cu optim nelimitat si roaming national). Probabil faptul ca locuiesc in Bihor este un plus, dar, de doua luni am trecut cu firma de la Orange la RDS si am zeci de numere in toata tara si, SURPRIZA, toata lumea e multumita. Si in Constanta, si in Suceava, si in Maramures si in Craiova. Avem minute berechet, net cat cuprinde si facturi cu 90% mai mici.

    Ati vazut ce au ajuns punctele DIGI? Ce prestatie au acum oamenii lor de vanzari? Nu mai e ce a fost acum 5 sau 10 ani. DIGI este reteaua care va face legea in Romania. Si ar trebui sa fim mandri de asta pentru ca este firma Romaneasca.

    Eu si firma la care lucrez (peste 50 de numere DIGI) + o mare parte din familia mea largita (peste 20 de numere DIGI mobil) – suntem foarte multumiti de serviciile DIGI.

    P.S. Azi semnez si eu contract personal (ca acum am DIGI de firma) si pentru cei interesati, sa stiti ca se poate obtine numar preferential cu o taxa de 115 lei.

    Multumesc,

      (Citează)

  40. Gata, s-a terminat si cu roamingul national de voce, in Oradea. De ieri, nu mai este disponibil pe raza municipiului Oradea.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus