►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Ce să vizitezi în insula Terceira din Azore, partea 2
Au doborât rușii un Boeing 777 malaezian deasupra Ucrainei? »
Tesla a anunțat câteva detalii despre viitoarea lor mașină electrică ce se va numi Modelul 3 și va concura cu BMW seria 3.
Elon Musk n-a fost foarte generos cu informațiile, spunând doar că va fi prezentată în 2016 și va fi lansată în 2017, va avea o autonomie de 300 de kilometri și un preț de pornire de 35.000 de dolari, practic la jumătate față de actualul model S. Ieftinirea vine din faptul că bateriile sunt mai mici (300 km în loc de 400 km autonomie) și vor fi produse într-o nouă fabrică Tesla, ceea ce le micșorează costurile. Bănuiesc că întreaga mașină va fi un pic mai mică, asemănătoare cu BMW seria 3.
Comparația aceasta cu seria 3 mi se pare cea mai interesantă noutate. S-ar părea că Tesla va ținti o categorie cu vânzări mari și probabil care va avea succes și în SUA, dar și în Europa, unde deja Modelul S se vinde bine în mai multe țări vestice. După o generație de roadstere și una de limuzine, Modelul 3 pare a fi mesajul că Tesla a stabilizat producția, a rezolvat principalele probleme și acum țintește categorii de volum mare.
Fotografii nu există. Puteți vedea unele cu modelul S în linkul de mai sus.
sursa: TheNextWeb
« Ce să vizitezi în insula Terceira din Azore, partea 2
Au doborât rușii un Boeing 777 malaezian deasupra Ucrainei? »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
17/07/2014 la 5:42 PM
Eu sunt fascinat de masina asta si m-as muta in Norvegia de exemplu doar ca sa mi-o iau ( reduceri de taxe &stuff ). Intre timp sunt abonat pe youtube la un posesor si aflu tot felul de informatii interesante din viata de zi cu zi, ca de exemplu: omul a incarcat-o la 90% si a plecat in vacanta pentru o luna. Se astepta la intoarcere sa aiba ~60% baterie dar nu mai putin de 50%. Timp de 30 zile a consumat 20% din baterie in standby(sleep mode), ceea ce mi se pare foarte bine. Plus multe chestii pe care nu poti sa le afli decat de al un posesor. Cine e interesat, asta e canalul: https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos
In fine, ca on concluzie, nu mai fac upgrade la masina actuala, o sa trag de ea pana imi iau o Tesla. Sunt innebunit dupa masina asta.
razorsbk(Citează)
17/07/2014 la 7:49 PM
@razorsbk: dacă-ți place Tesla, privește prezentarea de aici a unui dintre fondatorii brandului https://www.youtube.com/watch?v=hf15nMnayXk
Este lungă, dar merită, te face să înțelegi bine industria auto eV și hopurile prin care au trecut. Eu am ascultat-o cu mare plăcere.
nwradu(Citează)
17/07/2014 la 6:31 PM
Meanwhile, bmw a scos diesel cu 250Nm/litru si vw anunta ca va adauga cat de curand in gama lor un motor cu aceleasi performante. Ala de la bmw are 3 litri, 3 turbine si consuma putin mai mult decat un logan 1.5 dci. N-ai cum sa rivalizezi cu asa ceva, tu fiind producator de full electrice, in momentul de fata. E bine ca se fac progrese totusi, si apar masini mai atragatoare decat abominatia de prius, monument de ingeniozitate, de altfel.
mircea(primul)(Citează)
17/07/2014 la 7:56 PM
@mircea(primul): da, dar dacă te uiți la prezentarea din celălalt comentariu al meu, vei vedea că inclusiv fondatorii spun că Tesla nu se adresează celor care vor să reducă la minim costurile cu combustibilul. La cât costă, nici nu s-ar putea spune asta.
Mașina este pentru cei care vor să fie eco, să arate că le pasă șamd. Tot în prezentare zice la un moment dat că în Bay Area principalii cumpărători de Prius au fost oamenii cu bani, mulți având Lexus și Porsche în garaj. Au renunțat la Lexus pentru Prius.
Nu știu câți potențiali clienți de BMW seria 3 va lua Tesla, dar nu pe partea de consum concurează cu ei.
nwradu(Citează)
17/07/2014 la 6:53 PM
3L dar impozitul cat este ? revizii si consumabile ? Plus ca nu cred ca mergi batraneste cu o masina de 3.0 ca sa iti consume 10, ii dai talpa de cate ori ai ocazia. Ia la Tesla cand o calci, putine masini se ridica la perfomantele alea.
razorsbk(Citează)
17/07/2014 la 8:36 PM
Cand ai 750Nm de cuplu la 2000rpm nu prea are sens s-o calci :) impozitul e mare, dar cei care isi iau bmw-uri echipate cu motorul ala au bani. Similar, aia care isi iau tesla iar au bani, ca si-o cumpara cel putin ca a doua masina. Intretinerea iarasi nu ar trb sa fie o problema financiara pt nici una din categorii. Nivelul tehnologic la care e triturbo-ul de la bmw e asemanator cu ce e pe tesla, deci ambele au toate sansele sa fie la fel de mult sau de putin fiabile.
De acord, cei care vor sa fie eco si care vor sa arate ca le pasa…dar de fapt nu le pasa, ci vor doar sa para ca le pasa. Asa ca ei nu prea conteaza. MAIurile nu s-au plafonat, mai au inca mult potential, dupa cum zicea si Koenigsegg. Baronul. Ala care a scos o masina cu 1MW putere si un cal pe kil.
mircea(primul)(Citează)
17/07/2014 la 8:41 PM
Plus ca marea problema a electricelor e autonomia. Ma indoiesc ca iti vine sa calci o tesla prea des.
mircea(primul)(Citează)
17/07/2014 la 10:22 PM
300 km autonomie este mai mult decât suficient, mai ales dacă ai avea și o stație de încărcare unde în 30 de minute să o umpli la loc.
Noi ne gândim pentru România, dar Tesla nu intră aici până nu face și infrastructura necesară. Germania, Olanda, Norvegia au deja tot ce-i nevoie, inclusiv parcări cu prize electrice. Aveam eu una lângă hotel, mereu era acolo parcat un Fisker sau o Tesla sau chiar șî un plugin electric o dată.
nwradu(Citează)
18/07/2014 la 12:16 AM
Am urmarit azi un meeting cu Elon Musk in Norvegia, si o sa ma uit si la cel postat de tine.
Autonomia de 3-400 km este mai mult decat suficienta. Eu de exemplu fac in 2 saptamani – 200km, maxim 300 cand plec din oras la parinti. Mie imi este de ajuns autonomia. Mai sunt niste avantaje in tarile dezvoltate precum Norvegia/Suedia: scutiri mari de taxe si impozite, si discount la cumpararea unei masini electrice de pana la 15.000 euro. Vorba unui posesor: aici si un programator dar si un gunoier isi poate permite o Tesla.
razorsbk(Citează)
18/07/2014 la 9:06 AM
autonomie de 3-400 de km la ce viteza?
mircea(primul)(Citează)
18/07/2014 la 2:38 PM
La viteza aia la care are BMW-ul tau de 3 litri turbo consum de 1,5 dci…
Emil(Citează)
18/07/2014 la 3:40 PM
@Emil
The 60 kW·h battery was rated to deliver 230 miles (370 km), while an 85 kW·h battery was rated at 320 miles (510 km), assuming a constant speed of 55 mph (89 km/h)
consumul un pic mai mare (n-am zis la fel de mic) decat un 1.5dci se obtine pe triturbo pe la 120-130 km/h.
mircea(primul)(Citează)
18/07/2014 la 3:58 PM
ca sa punem lucrurile in perspectiva: un drum de 500 de km ii faci in 5h30min la 90km/h, in 3h 50min la 130km/h si in putin sub 3 ore la 170 km/h. oricum ai da-o, full-electricele n-au cum sa rivalizeze momentan cu asa ceva.
mircea(primul)(Citează)
19/07/2014 la 1:11 AM
Waw, Arata foarte bine masina.
Daniel(Citează)