►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am acceptat invitația de a fi în juriul unei competiții de articole despre Danone, alături de alți 4 bloggeri. Tema este simplă și înscrierea în concurs este foarte ușoară, dar având în vedere specificul ceva mai tehnic al blogului meu, sunt acolo cu speranța că voi putea aprecia articole bine documentate despre temele puse la dispoziție, articole “inginerești”, cum îmi place mie să zic.
Competiția se desfășoară prin Blogal Initiative și pornește de la infograficul pe care l-am pus și eu mai jos. Ideea este să scrieți pe blogul vostru un articol despre un lucru pe care nu-l știați despre Danone, pornind de la o informație sau mai multe din acest infografic. Regulamentul este în pagina concursului Curiozități despre Danone, dacă doriți să vă înscrieți, iar eu sper, după cum vă spuneam, să am ocazia să dau note și unor articole din care să reiasă o cercetare prealabilă a subiectului.
Ascultam recent la o conferință un reprezentant Danone vorbind despre social media și tendința oamenilor de a crede orice găsesc scris pe net. V-am arătat chiar recent câteva exemple (indianul de 179 de ani, vindecarea bolilor cu zeamă de lămâie – le-am grupat sub tag-ul Mituri), dar Danone duce de multă vreme o luptă cu astfel de articole.
După cum spuneau chiar ei, mulți cred tot ce găsesc scris pe bloguri al căror autori nu dau nici cel mai mic detaliu despre ei sau despre sursa informațiilor, prea puțini căutând strict opinia unor experți în domeniu. “Lasă că știu eu mai bine” sau “totul e o conspirație, experții sunt plătiți să zică bine, așa că voi crede mai degrabă primul text găsit pe net” sunt clișee clasice în societatea noastră, din păcate, și sper ca acest lucru să se schimbe indiferent că vorbim despre iaurturi sau cuptoare cu microunde.
La doi ani și jumătate distanță, mi se pare că articolul meu în care vă prezentam fabrica Danone este în continuare cel mai informativ despre fluxul lor de producție, deși tururi de fabrică se organizează foarte des și oricine poate intra acolo. E cum îmi place mie, ingineresc. Fabrica lor din Colentina produce în continuare peste 1 milion de iaurturi pe zi, care apoi pleacă spre consumatorii din 9 țări.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
10/06/2014 la 10:40 AM
Trebuie sa am blog ca sa particip? /:)
Roxana(Citează)
10/06/2014 la 11:39 AM
@Roxana: cred că da, trebuie să te înscrii în Blogal Initiative și acolo vezi ce condiții sunt.
nwradu(Citează)
10/06/2014 la 11:09 AM
Am întâlnit pe internet un mit despre Danone: cică odată, în vremuri de demult un român a găsit un produs Danone ce avea urme de lapte în el, dar din păcate după ce l-a mâncat a murit că era expirat aşa că mitul nu poate fi confirmat.
Ion(Citează)
10/06/2014 la 11:40 AM
@Ion: ce să zic, eu mănânc aproape zilnic unul (de obicei Danone de băut cu câte o gogoașă de la Mega sau altceva), mai ales de când merg la sală (lactatele au cele mai multe proteine). N-am murit.
După ce am vizitat fabrica am mâncat iaurt cu și mai mult spor, că am văzut cu ochii mei cum se face.
nwradu(Citează)
10/06/2014 la 12:38 PM
Personal dansez printre rafturi tocmai in ideea de a evita orice produs danone. In ultima vreme e tot mai greu.
Dar nu ma las. Pus si simplu nu-mi place de ei.
Dar success in jurizare.
jules(Citează)
10/06/2014 la 2:21 PM
+1 la ce a zis jules . Prefer produsele de la napolact sunt mai cremoase si gustoase , mai ales ca m-am apucat si eu de sala beau o sana sau un chefir in fiecare dimineata .
Andreiexe(Citează)
10/06/2014 la 3:50 PM
@Radu
Lactatele danone au gust de faina nedizolvata.
Cele mai multe proteine sunt in albusul din ou.
Catalin(Citează)
10/06/2014 la 4:05 PM
Mănânc și mai multe ouă de atunci, dar e mai ușor cu lactatele.
nwradu(Citează)
10/06/2014 la 6:15 PM
Bah da-o dricu, danone?
Mai ramane sa faci reclama la margarina rama/becel/etc si aia e. :)
(eventual sa ne explici in comentarii ca de fapt e foarte buna si tu faci in fiecare we o tarta in sanul familiei si iese exceptionala si n-a murit nimeni de la margarina)
De fapt se poate si mai rau, cine stie cand o sa apara si o reclama la un parizer ceva, ca deh mezelurile ‘X’ merg inainte de sala (sau dupa) atunci cand necesarul de proteine e maxim.
Lasand gluma la o parte era mai interesant blogul asta cand se ocupa de reviewuri de telefoane, tablete sau mai stiu eu ce.
De cand ai trecut si pe partea culinara au aparut si tentatiile carora din pacate n-ai reusit sa le rezisti.
Asta e, ca sa citez un alt comentator: succes la jurizare.
Radu(Citează)
10/06/2014 la 8:50 PM
@Radu: am fost acum doi ani la fabrică, am mai scris vreo 10 articole despre Danone de atunci. N-au fost doar review-uri de telefoane, să știi, dar fiecare își alege articolele pe care vrea să le citească, de asta au titlu (unul real, nu vezi aici incredibil!) și descriere și imagine de prezentare.
Cum mănânc aproape zilnic, nu mi-e deloc rușine să zic asta și să susțin preferința mea, la fel cum nu mi-e rușine nici cu fast-food-ul.
nwradu(Citează)
11/06/2014 la 1:40 AM
Radule, sunt unul din cititorii aia noi.
Ce pot să constat repede ar fi ca ai multe articole comerciale. Dar nu asta e deranjant, ci faptul ca le scrii intr-un stil ‘credul, insinstent’ – unor cititori cred ca predominant masculi – despre danone, de restaurante ciudate sau subiecte atragatoare de barbati cu sexualitate uşor confuză. Lasa-le pe fete să povestească de danone, activia si fabrica lu willy wonka, chiar dacă ai fost si tu in una.
Nu mai scrie despre orice.
Marcu(Citează)
11/06/2014 la 11:22 AM
@Marcu: scriu despre subiectele care-mi plac mie și despre cele controversate, că-s bune discuțiile. După cum observi, cu o singură excepție au comentat exclusiv bărbați, deci subiectul nu este neapărat unul “de femei”.
Am văzut articolele scrise de femei despre fabrici, sunt la modul “uuu, e roz, pe o parte intră lapte și pe alta iese iaurt, e atââât de buuuun”. Cred că sunt mulți oameni care vor și alternativă ca-n emisiunea “how it’s made”.
nwradu(Citează)
11/06/2014 la 2:13 AM
(nw)Radu: L-ai ascultat vreodata pe Dan Puric “live” in persoana (nu la TV)? Are el niste “ziceri” haioase despre Danone. Ne intrebam de ce oare?..
Dan(Citează)
11/06/2014 la 11:22 AM
@Dan: nu l-am ascultat.
nwradu(Citează)
11/06/2014 la 4:38 AM
Am intrat pe Blogal Initiative și am aruncat un ochi peste toate cele 24 de articole înscrie până acum. Sunt penibile, zău. Sigur, e o sursă de trafic gratis, departamentul de marketing asta arată când se trage linie, cifre. Am avut atat trafic în urma campaniei de pe blogal initiatiative, nu contează ca despre noi scrie kmy50rynn, sub-un-cer-violet, mokaziihainutesirestul, allaboutmakeuplove.
Acum, dragă Danone, pot să mă inscriu și eu un concurs dacă dau link către http://www.danone.ro aici?
Radu, sper să îmi aprobi, chiar dacă o să scriu puțin mai mult decât un comentariu obișnuit.
Liderul pieței de lactate din România de câțiva ani buni este Danone. Lucrul ăsta mă face să cred că echipa de acolo nu este una deloc slabă.
Cu ceva timp în urmă făceam monitorizare. Danone era în targetul meu fiind consierat al doilea principal concurent al firmei care beneficia de monitorizare. Eram așadar la curent cu toată activitatea desfășurată de ei, rapoarte financiare, campanii de marketing, comunicare cu publicul, responsabilitate socială, etc. Am apreciat de mult ori lucrurile frumoase făcute de ei, dar le-am dezaprobat complet pe cele proaste.
Am avut de făcut un raport în momentul în care s-a desfășurat scandalul aflatioxinei în lapte. Am ajuns la concluzia că Danone ar fi putut fi unul din beneficiarii scandalului. Cea mai proastă decizie în acel moment a fost comunicatul oferit de Cristina Petrescu de la comunicare în care anunța blocarea a 75 de tone de lapte în depozite și retragerea produselor de pe piață. Cea mai proastă decizie luată vreodată și care nu cred că a ieșit pe piață fără acordul celor de la marketing, departamente în strânsă legătură. Vreau totuși să cred că nu Anca Stroe a făcut greșeala asta.
Cum poți tu ca lider în industria ta să vii cu un comunicat oficial în care să spui că retragi produsele? Ce încredere mai au consumatorii când tu nu ești sigur de calitatea produselor tale? Am înțeles ideea lor, aceea de a arăta consumatorilor cât de fair-play sunt ei și cât se gândesc la siguranța cumpărătorilor, dar când văd o astfel de acțiune mă gândesc doar că tu, Danone, nu verifici calitatea laptelui când îl primești de la producători. Și știu că nu o verifci, pentru analizele se fac random și știi că oricum îl procesezi și îi dispar toate defectele naturale.
Și pentru că încep să divaghez cu un subiect de actualitatea lui martie 2013, trec la campania actuală, de pe Blogal Initiative.
De ce, Danone, plătești pentru publicitate pe Blogal Initiative pentru niște articole pe niște bloguri mizere? Vizualizările comentariul meu de pe blogul lui Radu o să fie de 2 ori cât suma vizualizărilor de pe blogurile înscrie în campanie, pentru că blogurile alea de asta se înscriu la concurs, să câștige 100 de euro pe care nu îi pot câștiga altfel și să primească trafic, nu să ofere. Nu blamez autorii blogurilor, oricare din noi am avea nevoie de 100 de euro, dar te blamez pe tine, Danone.
Plăteși 300 de euro pentru premii, mai plătești 1000 pentru juriu și 500 pentru Chinezu. O să se înscrie maximum 50 de bloguri în campanie, cu un trafic derizoriu, niște titluri banale, articole copy-paste, fără originalitate, care nu ies la căutare pe google. O să câștigi maximum maximum 1000 de vizite de pe blogurile alea.
Te întreb acum, dragă Danone (îmi permit să mă adresez așa, având o relație foarte apropiată cu varianta ta naturală, singura pe care o consum), nu e mai bine ca banii aștia să îi dai unor bloggeri cu trafic mare, citiți zilnic de mii de unici, bloggeri care însumați îți pot oferi o cifra de peste 10000 de vizite?
Nu consideri că impactul pe care îl poate oferi Radu, Zoso, Arhi, VisUrat și alți formatori de opinie asupra publicului este incomparabil mai mare decât ce poate produce elita formată din kmy50rynn, sub-un-cer-violet, mokaziihainutesirestul, allaboutmakeuplove.
Sigur, e posibil să trebuiască sa dublezi sau chiar să triplezi bugetul pentru asta, dar impactul nu este dublu, nici măcar triplu, este înzecit.
Dar poate nu știu eu, Danone, nu am studii și nici măcar inteligent nu-s, de aceea te rog să nu iei opinia mea drept o critică acidă, ci doar ca pe o cugetare lăuntrică, exprimată public.
iCiolac(Citează)
11/06/2014 la 11:32 AM
@iCiolac: ca să-ți răspund pe scurt, Blogal Initiative abordează campanii pe un alt tip de mediu (bloguri mici, să le zicem, aflate la început). Dacă ar vrea să facă o campanie și pe bloguri ceva mai citite, ar face-o (și au și făcut, dar de obicei la Activia și pe bloguri scrise de femei). Pentru alte categorii de public fac și reclame la TV, pe FB, pe panouri stradale etc. Pentru alții fac reclame și cu Shakira, că-i noua lor ambasadoare.
Doar că se fac pe rând. Și sunt foarte multe voci care zic fix invers, “dați-le o șansă și celor mai mici să arate ce pot”, iar asta face B.I. Sigur, poate vor fi 30 de articole slabe, dar dacă sunt și 5 bune, cei 5 au șanse să ajungă mai cunoscuți.
Acum, ce zici tu cu aflatoxina este foarte interesant (și în sfârșit, cineva mai informat despre domeniu). Nu știu exact ce-a fost în spatele deciziei, dar e posibil ca analizele să arate că lumea va privi mai bine retragerea de pe piață decât comunicarea de genul “avem super-încredere în testele noastre și nu retragem nimic”.
Adică să presupunem că fac teste bune, dar în 0,01% din cazuri le mai scapă ceva. Dacă retrag marfa, chiar și fără motiv, sunt 0% șanse să scape ceva. Plus că 75 de tone cred că e o nimica toată când fabrici 1.000.000 de iaurturi pe zi.
nwradu(Citează)
11/06/2014 la 8:17 AM
Ii bate MULLER la popou de la 10 km pe astia de la Danone.
gogu(Citează)
11/06/2014 la 8:51 AM
iaurt, exclusiv “grecesc” de 10% de la olympus
sana si chefir exclusiv de la napolact.
am luat vestitul oykos de la danone, vrajit fiind de reclama si avand la activ cam un an de mancat de la olympus. nu sufera comparatie, in defavoarea danone.
singurele chestii pe care le iau de la danone sunt danette si activia aia cu miere si nuci (chiar daca e de femei, imi place maxim).
in general astea de la danone imi lasa impresia ca as avea praf in gura dupa ce mananc.
evident, ma doare-n cot care e mai sanatos si mai curat si care nu, am obosit sa imi bat capu cu asa ceva. gustul primeaza
mircea (primul)(Citează)
11/06/2014 la 11:43 AM
@mircea (primul): grecesc și eu prefer de la Olympus, cel mai gras. Nici mie nu-mi pasă de grăsimi și din astea, ci le mănânc pentru gust – în ultima vreme mult Cremosso cu piersici.
Oykos mi se pare că-i Danone Delicios în alt ambalaj. N-am recunoscut nimic grecesc în el. Între timp Danone a scos însă un iaurt grecesc alb care concurează direct cu Olympus.
Din ce văd în arhiva mea de fotografii, pe 4 aprilie le-am luat pe toate pentru un test comparativ. Rezultatul a fost că alea cu 0 și 2% grăsime nu-mi plac, dar în afară de asta n-am avut ce scrie. Pisica le-a lins cu spor pe toate, e chiar dificil să mănânci iaurt cu ea pentru că mereu vrea să sară pe tine.
Ai băgat două comentarii pentru că probabil ai apăsat de două ori pe butonul de la final.
nwradu(Citează)
11/06/2014 la 8:57 AM
radu, imi da duplicate content, cum ca it seems ca you’ve already spus asta si nu imi afiseaza postul. daca modific ceva in text ca sa treaca de treaba asta, imi apar ambele. daca tot au intrat ambele la moderare, da-i allow doar unuia.
mircea (primul)(Citează)
11/06/2014 la 12:43 PM
Salut tuturor!
Va invitam in fabrica noastra din Bucuresti pentru a vedea cu ochiii vostri cum si din ce facem iaurtul Danone. Daca nu puteti participa, puteti gasiti aici http://www.danone.ro/calitatea-danone/
mai multe detalii despre standardele noastre sau puteti urmari marturiile celor care ne-au trecut deja pragul.
Daca veniti in fabrica din Bucuresti veti putea vedea toate ingredientele pe care le folosim, procesul de productie indeaproape si oamenii care lucreaza pentru a trimite catre consumatorii nostri peste 1 milion de iaurturi in fiecare zi.
Pentru cei curiosi si curajosi:) sa afle adevarul de la sursa, va rugam sa ne scrieti la adresa comunicare @ danone.com.
Cu respect, echipa Danone
Echipa Danone(Citează)
11/06/2014 la 1:00 PM
@iCiolac
Faptul că postările participante la campania de pe Blogal Initiative sunt cum zici tu este discutabil. Faptul că tu dai dovadă de lipsă de bun simţ când zici ce zici este irefutabil.
În rest, îmi dau seama că înţelegi mult mai mult despre campaniile prin blogosfeăr decât sunt eu capabil să o fac, aşa că mă retrag spăşit din discuţie, desigur…
Cristian China-Birta(Citează)
11/06/2014 la 2:34 PM
@Chinezu
Prin ceea ce am spus nu te-am atacat nici pe tine personal, nici compania ta, feng shuiul meu, cum Îți place ție să zici, rezonează în mare parte cu al tău, iar dacă te uiți atent pe blogul tău, vezi că mai interacționez și acolo, ceea ce înseamnă că te citesc, lucru care nu s-ar întâmpla dacă mi-ai displăcea în vreun fel. Apreciez calitatea ta umană (observată stric în spațiul online), chiar și inițiativa și gata cu aprecerile.
Problema pe care o am este strict de calitatea articolelor înscrise în concurs. Atât acele articole, cât și blogurile ar trebui triate într-un fel sau altul, fiindcă scopul lor este de a face reclamă la diferite companii, caz concret Danone.
Eu personal știu că e o campanie pe Blogal Initiative, dar foarte multă lume nu știe și când vede advertoriale de tipul acelora, pe niște siteuri de genul celor enumerate mai sus, eu ca public zic: bă, așa a ajuns Danone, să își asocieze imaginea cu astfel de bloguri, să le plătească ăstora advertoriale?
Îmi pot asuma și lipsa de bun simț menționată, dar repet, nu am atacat Blogal Initiative în nici un fel, iar declarațiile asupra calității blogurilor respective le mențin, cu riscul de a fi considerat de nivel grobian în exprimare.
Și nici nu mă pretind cunoscător al mediului online și nici nu pot compara experiența, cunoștințele și nici măcar nivelul de gândire, diferența de vârstă fiind colosală, clișeic fiind, mi-ai putea fi tată.
Și nici nu pretind că ceea ce scriu eu pe site-ul ăla moca de wordpress e calitate, fiindcă poate nu sunt bun la scris, dar știu să apreciez alte scrieri.
Și închei aici, în aceeași manieră obiectivă, prin a-ți spune că eu nu am nici-un interes să atac, pe tine, pe Danone sau proiectul tău, cât despre remarca asupra-mi despre nesimțirea irefutabilă, o înțeleg, vine din subiectivism, nimănui nu îi place să îi fie criticată munca, dar deși ai ieșit din discuție, sunt sigur că o să reflectezi la ceea ce am scris. Un efect tot va avea.
Numai bine!
iCiolac(Citează)
11/06/2014 la 3:40 PM
Danone ar fi delicios daca ar fi facut (si) din lapte. In rest, sunt cei mai tari in marketing, iaurtul lor nici nu cred ca “vede” laptele…
maimuka(Citează)
11/06/2014 la 6:19 PM
Buna, comunicarea tine de respectul pe care il arati consumatorului si de responsabilitatea imensa pe care ti-o asumi integral pentru alimentele pe care le pui pe masa consumatorului. Retragerile preventive de produse sunt vazute in alte tari ca un semn de maturitate si de responsabilitate, sunt un standard de calitate si siguranta alimentara.
Pentru cei interesati de ce a ales Danone sa comunice transparent, deschis cu consumatorii, am dat aici niste raspunsuri, in urma cu un an:
http://www.wall-street.ro/articol/Companii/146197/cristina-popescu-danone-trebuie-asumat-ca-nu-vei-avea-niciodata-toate-informatiile-pentru-o-decizie-perfecta.html
Cristina Popescu(Citează)
11/06/2014 la 8:54 PM
Nu stiu altii cum sunt dar eu daca mai aud o data”iaurtul ala nu are urma de lapte un el”…emigrez.
Pentru umilele mele cunostinte am sa ii rog pe cei care afirma asemenea nulitati sa imi explice si mie ce altceva are iaurtul in el?! Ca daca ei stiu cum se face iaurt din altceva decat lapte jur ca ii angajez si imi fac brand.
Apoi ii rog umil pe toti sa citeasca etichetele.TOATE contin aceleasi lucruri. Difera doua trei ingrediente ca la orice reteta.
Scuza -ma, Radule dar sunt cele mai penibile discutii pe care le – am gasit lately pe blogul tau.
papa iaurt(Citează)
12/06/2014 la 3:56 PM
dude, a fost acum 2 zile pe pro tv un reportaj cum ca au gasit astia branza fara lapte in ea, deci se poate, calmeaza-te.
mircea (primul)(Citează)
12/06/2014 la 4:20 PM
@papa iaurt
Tata face iaurt acasa din 2 ingrediente, lapte si smantana.
Zici ca variaza 2-3 ingrediente ca la orice reteta?
Bun asa.
N-o sa mai cumpar danone in viata mea.De fiecare data cand am cumparat mi-a lasat un gust acru in gura de faina nedizolvata cu apa.
Eu cand am auzit reclama prostilor alora de pun “fainosag” in pateu am crezut ca e vorba de un praf care de fapt il folosesc astia in iaurt.La asta mi-a sarit gandul.
Catalin(Citează)
12/06/2014 la 7:44 PM
@catalin multumesc! Asta iti spuneam si eu: smantana aia are toate celelalte ingrediente pe care le gasesti defalcate pe etichete. Serios, faceti-va si voi putin temele daca chiar va intereseaza un subiect:(
papa iaurt(Citează)
26/06/2014 la 4:40 PM
Nu toata lumea are timp sa-si faca iaurtul in casa. Consider ca e de admirat initiativa danone de a invita pe toata lumea la el in fabrica. Cred ca e singura companie cu asemenea initiativa.
vicchi(Citează)